Weerpraatje

King George

Re: Weerpraatje

Berichtdoor King George » Do Jun 20, 2013 3:47 pm

King George schreef:Dus morgen en over morgen lekker shirtless en daarna weer het regenpak aan?

Ariel schreef:
King George schreef:De twijfel van de afgelopen dagen is vrijwel weg. Tropische hitte stroomt Nederland binnen. Vooral dinsdag en woensdag is het zeer warm. We bekijken de details.

Het had zo leuk kunnen zijn. :unhappy:

Extreme hitte blijft uit

De verwachte explosie van de temperatuur stagneert vanmorgen. Regen- en onweersbuien, veel bewolking en een draaiing van de wind naar het noorden tot noordwesten zorgen ervoor dat het kwik alleen in het noordoosten de 25 gradengrens passeert.

Afbeelding

Waarschuwing voor zware neerslag

Toegevoegd: donderdag 20 jun 2013, 13:29
Update: donderdag 20 jun 2013, 13:59

Afbeelding
Vanuit het zuidoosten trekken zware buien binnen
Weerplaza / NOS

Nederland krijgt vanmiddag en vanavond te maken met zware regenbuien. Weerplaza verwacht hoeveelheden van 50 tot 80 millimeter water in enkele uren. Dat zijn hoeveelheden die normaal in een maand vallen. Weerplaza waarschuwt voor flinke wateroverlast.

Vanuit de Ardennen en Duitsland komen zware onweersbuien Nederland binnen. Weerplaza verwacht dat het vooral in het oosten van Nederland flink zal regenen. In Gelderland regent het plaatselijk al stevig.

Verkeer
De ANWB waarschuwt dat de regen ook voor verkeersproblemen kan zorgen. Automobilisten moeten vooral in het oosten rekening houden met een drukkere avondspits. In de loop van de nacht zullen de zware regenbuien weer uit Nederland verdwijnen.

NOS
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Monique

Berichtdoor Monique » Do Jun 20, 2013 4:05 pm

Het is om te janken.
Eind juni en nog maar 2 ritten gehad..... :cry:

Afbeelding
Amorele atheistische nitwit

King George

Berichtdoor King George » Do Jun 20, 2013 4:11 pm

Het regent nu in het noordwesten en af en toe wat gedonder. Maar het is verre van een heftige onweersbui.

King George

Berichtdoor King George » Do Jun 20, 2013 5:43 pm

Extreem weer in beeld

In Gelderland, Overijssel en Drenthe geldt vanmiddag code oranje vanwege extreem weer. Er kan plaatselijk heel veel regen vallen in een korte tijd en de buien kunnen gepaard gaan met onweer.

In Enschede viel in korte tijd heel veel regen, hierdoor kwamen putdeksels omhoog en kwamen straten onder water te staan.

Afbeelding
wateroverlast Enschede Deurnigerstraat. pic.twitter.com/n9vNY1qYwr

Sommige jongeren proberen er, ondanks de overlast, het beste van te maken in de stad.

Afbeelding
Alles ligt in Enschede! Foto is een uurtje geleden gemaakt haha http://pic.twitter.com/ZOm7xdEwhm

Afbeelding
Lol. Meer foto's zijn meer dan welkom! Watervertier binnenstad Enschede http://pic.twitter.com/nzNAVaCKSR” #nosop3 #weer

Afbeelding
Enschede http://pic.twitter.com/5WUMQpDogR

En ook op andere plekken in het oosten van het land zijn straten ondergelopen. Zoals in Hengelo...

Afbeelding
enschedesestraat Hengelo richting de stad tunnel dicht ivm overstroming @112Twente @overijssel112 @112Hengeloov pic.twitter.com/OgpBjC0kDY

Afbeelding
Hengelo 4. (succes met je rijles) HAHA! pic.twitter.com/ckqWHQEiZV

... in Brummen...

Afbeelding
Brummen aan zee ... #wateroverlast #onweer http://pic.twitter.com/0iB0lrfrnI

en in Deventer.

Afbeelding
Ondertussen bij de Veentunnel in #deventer #wateroverlast pic.twitter.com/yP3wXllmuy

Afbeelding
#veentunnel #deventer pic.twitter.com/jYiK6U9NOK

En niet alleen water op straat, op sommige plekken ook binnen...

Afbeelding
Lekkage op 2e verdieping Forum in Enschede. Ook de verdieping daaronder, bij het CvB, behoorlijke wateroverlast. pic.twitter.com/YaNWeLYO6A

Afbeelding
't Regent | Facebook

Afbeelding
En toen had je overstroming halleluja halve huis staat blank pic.twitter.com/5hpDJYKyUh

Maar niet alleen het water zorgt voor problemen. Ook het onweer. Zo sloeg in Emst de bliksem in, in een huis.

Afbeelding
Bliksem ingeslagen in emst ! pic.twitter.com/u8MSy2vZn5

NOS

King George

Berichtdoor King George » Za Jun 29, 2013 1:26 pm

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jul 06, 2013 10:38 am

Yes!!!!! :vhappy; Julizomer regeert.

We beleven qua weer het tot nu toe mooiste weekend van 2013! De zon schijnt vandaag en morgen onafgebroken van 's morgens vroeg tot in de avond.

Bij weinig wind wordt het zomers warm. De maxima bedragen vandaag 20-25 graden, morgen 22-27 graden. In de middag is er aan de kust kans op wind van zee.

Het is ideaal weer aan de stranden en binnenwateren. Er wordt aan de kust grote drukte verwacht. De uv-sterkte van de zon bedraagt het cijfer 7. Er is grote kans op snelle verbranding van de huid.

We bevinden ons onder invloed van het zomerse Azorenhogedrukgebied. Dat houdt voorlopig stand tot zeker half juli. Dat betekent dat het ook de komende lange tiendaagse termijn meestentijds fraai tot zeer fraai zomerweer zal zijn.

Medio komende week is er even sprake van minder hoge maxima en lokaal wat wolken maar dat eendaagse intermezzo is dus van korte duur. Het hoog trekt zich wat terug naar het westen maar nieuwe hogedruk neemt de regie meteen weer over.

De maxima liggen in de gehele nieuwe week tussen 20 en 26 graden. De wind is noordoostelijk, soms noordelijk. Warm tot bloedheet is ook het in grote delen van Europa. In Frankrijk is het ruim 30-35 graden, in Spanje en Portugal 35-40 graden, soms hoger.

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jul 21, 2013 3:46 pm

Het is verrukkelijk ramadanweer icon_thumbup.gif

Afbeelding

THERMOMETERS IN TROPISCHE SFEREN: TOT EN MET DINSDAG 30-33 GRADEN

Het gaat druk worden op Neerlands vloedlijn! De thermometers lopen zich namelijk op veel plaatsen warm voor een serie van 3 tropische dagen (vandaag t/m dinsdag) en dat betekent een run op de stranden. De hoge temperaturen worden bereikt bij volop zonneschijn en hoofdzakelijk een zwakke tot matige wind uit oostelijke richtingen. Echter: op de stranden steekt maandag en dinsdag tijdens de middaguren een verkoelende zeewind op.
Het kwik komt maandag en dinsdag in het zuiden en oosten op veel plaatsen op maximaal 32-33, lokaal (dinsdag) 34 graden uit. Zo heet is het dit jaar nog niet geweest: ‘s lands topper bedraagt 32,4º te Eindhoven en dateert van 18 juni.

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jul 21, 2013 3:57 pm

Het nare aan dit weerbeeld zijn de vestimentaire verschrikkingen. Harige mannenbenen in blitse sportschoenen, een oranje broekje, een roze shirt die het okselhaar doet opbollen, een blauw petje om eea te bekronen.
Of gewoon zo goed als helemaal naakt, dat kan ook. Ik liet me vertellen dat zulke publieke naaktloperij in Nederland verboden is, klopt dat ? In België zeker en vast niet, je ziet hele troepen naakte torso's met stralen zweet erover, zomaar op straat.

Mijn Poolse vriendin zei me ooit zoals jullie naar het restaurant gaan, zo gaan we in Polen aardappelen en bieten rooien op het veld !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jul 21, 2013 4:06 pm

mercator schreef:Of gewoon zo goed als helemaal naakt, dat kan ook. Ik liet me vertellen dat zulke publieke naaktloperij in Nederland verboden is, klopt dat ? In België zeker en vast niet, je ziet hele troepen naakte torso's met stralen zweet erover, zomaar op straat.

Niet verboden volgens mij, maar de meeste mannen hier houden het op de korte broek en t-shirt, alhoewel veel bouwvakkers hier wel half naakt aan het werk zijn..

Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jul 21, 2013 10:05 pm

Mercator.... :victory: Joepie!!!! Wij hebben ze ook. Zomerse naakte mannen

Afbeelding

Er zijn mensen die stappen in hun onderbroek in de trein! Staat daar niets over in het hitteplan?
https://twitter.com/Carin_Smolders/stat ... 7298733056

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Jul 22, 2013 9:47 am

Ariel schreef:Mercator.... :victory: Joepie!!!! Wij hebben ze ook. Zomerse naakte mannen
Er zijn mensen die stappen in hun onderbroek in de trein! Staat daar niets over in het hitteplan?
]

Dat bedoel ik dus, dat is toch walgelijk ? Dat is een uiting van Afrikanisatie van de Europese bevolking, naakt gaan lopen zodra het zonnetje schijnt, net zoals de zwarte medemens/wereldburger.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jul 22, 2013 2:40 pm

Via EJ Bron [icon_lol.gif] Eigenlijk best zielig.

Afbeelding

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Jul 22, 2013 10:58 pm

Ariel schreef:Via EJ Bron [icon_lol.gif] Eigenlijk best zielig.

Afbeelding

Helemaal niet, ik heb daar geen centje medelijden mee. Die moslimwijven dragen de kopvod vol trots en uit eerbied voor de profeet Mohammed dus die hebben daar niks last van.

mercator

Berichtdoor mercator » Di Jul 23, 2013 11:52 am

Afbeelding
Die Mohammedaanse lompen zijn steevast in hyper goedkope Zeeman-stof, puur plasticvezel dat zweet en geurtjes nog versterkt. En zo paraderen ze dan rond bij een temperatuur van 33 graden, fraai is dat. t Moet nogal stinken in die moslimwoningen nu.

mercator

Berichtdoor mercator » Di Jul 23, 2013 11:56 am

We mogen natuurlijk deze lieden ook niet vergeten, de voorlopers van de moslims. Lijkt me ook niet erg fris om met bont gevoerde hoeden en zwarte fluwelen mantels te dragen onder het zomerzonnetje. Maar het moet van Jahweh!
Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jul 23, 2013 12:05 pm

mercator schreef:Die Mohammedaanse lompen zijn steevast in hyper goedkope Zeeman-stof, puur plasticvezel dat zweet en geurtjes nog versterkt. .

Zo goedkoop is een boerkini niet Mercator... Zo'n 100 euro

Maar hoe draag ik mijn Burkini?

Wij raden je aan een zwempak of een Bikini onder je Burkini te dragen. Aan de broek is een lusje bevestigd en aan het tuniek twee touwtjes. Deze moeten aan elkaar worden vastgeknoopt.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Jul 24, 2013 4:09 am

mercator schreef:We mogen natuurlijk deze lieden ook niet vergeten, de voorlopers van de moslims. Lijkt me ook niet erg fris om met bont gevoerde hoeden en zwarte fluwelen mantels te dragen onder het zomerzonnetje. Maar het moet van Jahweh!
Afbeelding

De ironie van het verhaal is dat dit juist antisemitische kleding is. De Chassidische joden werd destijds verplicht om er zo bij te lopen in Rusland.
Ongeveer hetzelfde als een groep nazaten van ex KZ gevangenen voortaan door het leven gaan gekleed in streepjespakken.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Jul 24, 2013 11:31 am

Ik zag zo gisteren zo'n chassidische vader op de tram: + drie dochtertjes, + 1 zoontje (jongste)
De drie meisjes (5 tot 9? jaar) allemaal in lange zware rok tot op de grond en een sweatertje met lange mouwen in dikke stof. Net als bij de moslimkinderen is dit in feite kindermishandeling en sexualisering van kinderen. ik vind het vreselijk. Het jongetje - hoeft het nog gezegd - liep erbij in een luchtige katoenen short met luchtig t-shirtje! Ik vond hem nochtans héél sexy zo. Bijna had ik hem besprongen....
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Wo Jul 24, 2013 1:16 pm

Vréselijk, zo zie ik ook vrij geregeld in mijn buurt kleine Somalische meisjes onder de 10 (!!!) nog, soms 5-6 jaar, met kopvod. Ik krijg daar altijd zo'n naar gevoel van, bah.

Mijn ratten lagen de hele week op apegapen maar gelukkig is het al wat afgekoeld. :smile4:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jul 24, 2013 1:39 pm

Schepsel schreef:
Mijn ratten lagen de hele week op apegapen maar gelukkig is het al wat afgekoeld. :smile4:

Mijn poezen worden ook weer wat actiever. Het waait hier nu ook, dus het is minder benauwd. Maar de warmte komt terug.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Jul 28, 2013 6:52 pm

Veel activiteit vertoont mijn poes niet. Ik tref haar geregeld op de vloer aan onder de plafond ventilator.
Bij Geen Stijl hebben ze het ook over het weer. En dat de lontjes bij de mensen net zo kort zijn als de rokjes.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/07/mooi_weer_we_doen_het_verkeerd.html
    Tuinfeestjes met kudtmuziek all over the place. Drank die sneller naar de toch al verhitte hoofden stijgt omdat maaltijden nog slechts bestaan uit drie brokken verbrand BBQvlees en een McFlurry.
Vertel me wat. Er wonen zo'n 300 feestende studenten bij mij achter in het huizenblok. Dat is altijd BBQ en later veel gelal. Zijn studerende universiteitsstudenten ook tokkies?

Zomerweer maakt van Nederland één grote freefight-ring waarin iedereen tegelijk met zijn kleren ook alle decorum aflegt en puur op instinct in een soort bizarre wildedierenmodus schiet.
De afgelopen week liep ik rustig door de stad. En iedere keer werd ik wel aangesproken om bekeerd te worden door evangelische reli-enthousiasten die uit de krochten van hun kerkjes verdreven zijn door de warmte.
Mijn bevinding: het is prima bekeer-weer.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Aug 01, 2013 9:46 am

Het wordt bloedheet vandaag en morgen!

Afbeelding

Met 32 graden vandaag en een verwachte 36-37 graden morgen start augustus warmer dan zelden tevoren in de weergeschiedenis.

Het dagrecord van 32 graden zal vrijdag zeker worden gebroken, het absolute maximum van 38.6 graden uit 1944 wordt benaderd! Komende nacht zijn er minima die tussen 19 en 22 graden uitkomen. De extreme hitte is van relatief korte duur maar word gevolgd door fraai zomerweer.

We komen vandaag in een zuidelijke stroming tussen hogedruk boven Europa en lagedruk op de Oceaan. Met een zuidenwind wordt subtropische lucht naar Nederland gevoerd. Op wat wolken in het noorden na is het al vroeg zonovergoten en lopen de maxima snel op naar 30 graden of meer.

Morgen is het later op de dag drukkend warm. Er verschijnt dan wat hoge bewolking die de zon later kan afschermen. E volgt een thermische explosie met maxima die waarschijnlijk de hoogsten van dit jaar tot nu toe worden. De 34.5 graden van onlangs lijkt te sneuvelen en ook het dagrecord van 2 augustus.

Het is oppassen voor de felle zonkracht deze dagen. Ouderen wordt geadviseerd vaker de schaduw op te zoeken. Het drinken van extra water is raadzaam. Na de passage van de storing in de nacht naar zaterdag die overigens niet erg actief lijkt, herstelt het weer zich overmorgen.

De zon keert terug en het kwik komt op 25 graden. Wel zijn er ook nog wolken. Vooral zondag en maandag profiteren we van Azorenhogedruk. Het wordt zonnig en warm: zondag 25 graden, maandag 27! De nieuwe augustusweek ziet er zomers uit.

King George

Berichtdoor King George » Do Aug 01, 2013 10:47 am

Hier in Hoorn breekt de zon door. Met een oude buurman afgesproken om met hem en zijn zoontje van acht naar de Noordzeekust te gaan. Een betere locatie kunnen we niet aantreffen, denk ik. Helaas is het net hoog water geweest bij aankomst, dus een zandkasteel gaan bouwen om het als eer van je werk bij vloed verzwolgen te zien worden zal er niet bij zijn. Een luchtmatras, een vlieger en zo lijken me wel leuk speelgoed. Bij Wijk aan Zee en Velsen Noord kan je nog gewoon dicht bij het strand gratis parkeren.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Aug 01, 2013 10:53 am

Veel plezier King George....

King George

Berichtdoor King George » Do Aug 01, 2013 10:57 am

No problem!

Terug naar “FFI Nederlands Café”