Bizar.

Ariel

Re: Bizar.

Berichtdoor Ariel » Vr Apr 12, 2019 12:37 am

Wat zielig voor dit meisje, en wat een achterlijkheid van de afdeling Burgerzaken om de naam goed te keuren.

Het 7de kind... :huh: Geeft niks hoor, wij betalen wel voor al hun kinderen, de uitkering voor pappie, de behandeling van de suikerziekte van mama, en voor het huis dat de happy familie voor de tweede derde keer toegewezen kreeg.

Je moet wat voor je mede mens over hebben.

Meisje vernoemd naar Amersfoort

Een stel uit Sierra Leone heeft hun dochtertje vernoemd naar de stad die zij ’onnoemlijk dankbaar’ zijn voor de gastvrije ontvangst. De aangifte bij de afdeling Burgerzaken had wel wat voeten in de aarde, maar de gemeente ging akkoord met de curieuze naam voor het zevende kind van Dauda en Kadiatu.

Dat meldt het AD. Bij de afdeling Burgerzaken waren ze verbaasd toen Dauda Thullah zijn baby kwam aangeven onder de voornaam Amersfoort. Na ambtelijk overleg kreeg Dauda het verlossende woord na een klein half uur. De naam werd niet als ’ongepast’ gekwalificeerd en mocht daarom worden geregistreerd.

Dauda kreeg in 2006 een verblijfsvergunning en mocht hij zijn hele gezin laten overkomen. De eerste echte woonplaats van zijn grote familie was Barneveld. In 2008 bemiddelde hun huisarts bij de aanvraag van een urgentieverklaring in Amersfoort om medische redenen. Kadiatu lijdt aan suikerziekte en de kosten van het pendelen naar het toenmalige Elisabethziekenhuis in Tilburg waren voor het gezin steeds moeilijker te dragen.

Ondanks de grote blijdschap die Dauda en Kadiau zeggen te voelen, vonden de twee het twee jaar later tijd om hun geluk in Londen te beproeven. In de Engelse hoofdstad bevindt zich een grote gemeenschap Sierra Leoners. In 2017 besloten ze om weer terug te keren naar Amersfoort vanwege ’de hoge criminaliteit in Londen’.

Het diepgelovige stel is naast Amersfoort naar eigen zeggen God oneindig dankbaar voor de geboorte van Amersfoort.

Wetten voor namen
In het Burgerlijk Wetboek 1 staat: „De ambtenaar van de burgerlijke stand weigert in de geboorteakte voornamen op te nemen die ongepast zijn, of overeenstemmen met bestaande geslachtsnamen tenzij deze tevens gebruikelijke voornamen zijn.”
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Vr Apr 12, 2019 7:58 am

Ariel schreef:Je moet wat voor je mede mens over hebben.

En wie van de Nederlanders met een inkomen had concreet wat voor dit gezin over, genoeg om hen te onderhouden? Niemand, schat ik, maar de meerderheid vindt het dan weer niet erg anderen te laten betalen voor een goed gevoel. Helaas zijn wij die 'anderen' uiteindelijk zelf.

Ik luisterde net naar een oud filmpje met Milton Friedman, die antwoordde op de vraag wat de verantwoordelijkheid van de overheid jegens armen is. Nou, zei hij, om te beginnen heeft de overheid geen verantwoordelijkheden, ménsen hebben verantwoordelijkheden. En het gaat erom ervoor te zorgen dat zij die verantwoordelijkheden zo goed mogelijk waar kunnen maken.

De overheid als armenzorger, en nog gekker, de overheid als in de watten legger van vreemdelingen, is niet alleen immoreel maar ook contraproductief. De wereld was een betere plaats zonder deze taakopvatting.
Truth sounds like hate to those who hate truth.

mercator

Berichtdoor mercator » Vr Apr 12, 2019 10:42 am

Ali Yas schreef:Ik luisterde net naar een oud filmpje met Milton Friedman, die antwoordde op de vraag wat de verantwoordelijkheid van de overheid jegens armen is. Nou, zei hij, om te beginnen heeft de overheid geen verantwoordelijkheden, ménsen hebben verantwoordelijkheden.

...en als iedereen die verantwoordelijkheden zou opnemen voor zichzelf en zijn directe naasten hebben we maar een fractie overheid nodig van degene die we nu hebben.
Wat hebben we nu ? Een hele piramide overheden die het gebrek aan verantwoordelijkheidszin van de bevolking organiseren en aanmoedigen. De VN, de EU, onze nationale overheden, onze provinciale , gemeentelijke overheden en een massa ambtenaren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Apr 12, 2019 10:54 am

Ali Yas schreef:
De overheid als armenzorger, en nog gekker, de overheid als in de watten legger van vreemdelingen, is niet alleen immoreel maar ook contraproductief. De wereld was een betere plaats zonder deze taakopvatting.

Al dat watteleg gedoe van vreemdelingen schept alleen maar verwachtingen voor de gelukzoekers die daarna vaak een teleurstelling, verwarring en/of onzekerheid te verwerken krijgen. Want de uitkering, huis, het weer of de acceptatie in hun nieuwe land valt vaak tegen.

Deze jongemannen en families behoren hun eigen land op te bouwen.

Toen ik nog deugde , en enorm veel compassie voor de zwakke en zwarte medemens had, en het concept van vermenging van rassen wel zag zitten, zei mijn vader altijd, dat dat geen goed plan was. Hij wees me dan op de vogels en vissen die ook altijd in een zwerm of school van het zelfde soort vloog en zwom, en zich niet vermengde .

De man had gelijk . Mijn vader was een wijze visserman. Dat zie ik nu in.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Apr 12, 2019 4:06 pm

:scratch:

Pindakaas uit schappen vanwege noten

Afbeelding

Wie in Engeland graag de pindakaas van het merk Whole Earth eet, heeft een probleem. De pindakaas is uit de schappen van de grootste supermarkten gehaald om een opmerkelijke reden: op het label staat niet in het Engels dat er noten in het potje zitten.

In de ’3 Nut Butter’ zitten pinda’s, pecannoten en walnoten. Dit staat prominent op het etiket. Achterop de pot staat echter in het Nederlands dat er ’sporen van noten’ in kunnen zitten. Een Engelse vertaling is er niet te vinden.

„Het product kan een gezondheidsrisico opleveren voor iemand met een notenallergie”, valt er te lezen in de waarschuwing, die zorgt voor hilariteit op sociale media. „Het staat op de voorkant, draai die pot eens om!”, zegt iemand. „Is dit echt? Hebben mensen geen gezond verstand?”, zegt een ander.

Eén persoon begrijpt het besluit wel: „Ik zou het niet eten als er mogelijk ook andere noten in zitten. Ik kan de meeste noten prima eten, maar word nogal ziek van pistachenoten.”

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jun 02, 2019 2:29 pm

[icon_lol.gif]

Zakkenroller graait iets ‘zwaars’ uit jaszak, blijken handboeien van agent in burger

De Amsterdamse politie heeft gisteren twee erg onhandige zakkenrollers opgepakt. Het onfortuinlijke duo zag de handboeien van de agent aan voor een goede buit.

De politie van Amsterdam-centrum meldt de bijzondere situatie zelf op haar Facebookpagina. De zakkenrollers zagen een man lopen die chique gekleed was, inclusief duur horloge. Het duo bedacht zich geen moment en sloegen vrijwel direct toe. Helaas voor de dieven bleek het een agent in burger te zijn. Terwijl een dief naar de pols van de agent greep, zag zijn kompaan iets in de jaszak van hun slachtoffer zitten. De man besloot een greep te doen in de jaszak en haalde daar een set handboeien uit. ,,Je vriend ziet dat de jaszak van de man wat zwaar is en besluit daar ook maar in te graaien. Dat laatste was met succes, buit binnen. Jammer genoeg voor jou was je buit een set handboeien’’, zo schrijft de politie.

In het Facebookbericht meldt de politie ook dat een agent in burger altijd een set handboeien op zak heeft. En dat kwam in dit geval goed uit. Want nadat de agent gerold was van zijn handboeien kon hij de handijzers meteen gebruiken. De dief kreeg zijn buit binnen 10 seconden om zijn eigen polsen. En de politie meldt trots dat zijn vriend ook een setje van hen kreeg, ‘gratis en voor niets’.

King George

Als je bedoelt wat ik begrijp

Berichtdoor King George » Za Jun 08, 2019 11:40 am

10 Taalfouten waar taalnazi's de kriebels van krijgen

Afbeelding
© Grazia 10 Taalfouten waar taalnazi's de kriebels van krijgen

Misschien kunnen taalfoutjes jou niet zoveel schelen - "Je snapt toch wat ik bedoel?!" -, maar er is een groep mensen wiens leven jij verpest door kleine taalfoutjes te maken. Ook wel bekend als 'de taalnazi'. Geloof ons; ook wij hebben er regelmatig mee te maken - wel bedankt dat jullie altijd zo oplettend zijn. En ondanks dat niemand perfect is, is het altijd handig om te weten hoe het zit. Hieronder een paar fouten die wij vanaf nu nóóit meer zullen maken. Tenminste, dat proberen we dan maar...

Lees ook: Deze 16 uitspraken hoor je alleen in Brabant

#10 fouten

1. Sowieso

Zoiezo, sowiezo, je hebt ze waarschijnlijk allemaal wel zien langskomen. Het is dus eigenlijk heel makkelijk en gewoon met twee s'en.

2. Het is het meisje DAT in plaats van die

Heel simpel: de is die, het is dat.

3. Beseffen is niet wederkerig

Dus niet 'ik besef me', maar ik besef zónder 'me'. Besef dat goed!

4. Nu we het toch over me hebben...

Het is nog steeds geen bezittelijk voornaamwoord en dat zal het ook nooit worden!

5. 'Eens' kun je niet schrijven als 'is'

'Is' is een werkwoord, maar geen manier om eens af te korten.

6. Alszijnde = fout!

Het is als of zijnde, maar alszijnde is dubbelop.

7. 'Na aanleiding' is niks

Zonder 'ar' erachter is het maar naar!

8. Per se schrijf je los

En er staat in de officiële spelling ook geen accent aigu op de e.

9. Een hoop andere woorden schrijf je juist wel aan elkaar

Je telefoon doet nogal moeilijk als je lange woorden aan elkaar schrijft, maar taalnazi's krijgen dus echt uitslag bij onrechtmatig spatiegebruik (kijk, spatiegebruik, aan elkaar!)

Bron: UpComing Beeld: Bad Teacher

https://www.msn.com/nl-nl/lifestyle/nieuws/10-taalfouten-waar-taalnazis-de-kriebels-van-krijgen/ar-AACx6cx?ocid=spartandhp
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

King George

Berichtdoor King George » Za Jun 08, 2019 3:58 pm

Unexpected Wave Compilation (CRAZY!)

This is a compilation of unexpected waves and mini tsunamis. The clips are of waves crashing into beaches, cities and boats.

You should always take caution when around the ocean. Anything could change in a split second. The sea could be calm and quiet one moment and rough and dangerous the next.

King George

Berichtdoor King George » Do Jul 25, 2019 2:11 pm

Pardon?

‪Dokter waarschuwt: stop geen ijsjes in vagina om af te koelen
[url]https://panorama.nl/entertainment/bizar/dokter-waarschuwt-stop-geen-ijsjes-in-vagina-om-af-te-koelen‬[/url]

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Jul 26, 2019 3:32 pm

Nederlanders passen zich niet aan in Turkije. :smile7:

Afbeelding

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Jul 29, 2019 11:27 am

Afbeelding
Grote brand bij aanmaakblokjesfabriek Fire-up in Oisterwijk
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Aug 06, 2019 8:48 pm

Waar gaan Nederlanders vakantie vieren?
Elke blauwe dot en lijn zijn Hollanders die op reis hun traffic app gebruiken

Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Aug 08, 2019 12:13 pm

Ik vraag me soms af wat het gemiddelde IQ van handhavers is. Zal vast niet hoog zijn.

Bestuurder lijkwagen krijgt prent terwijl hij overleden man ophaalt: ‘Schandalig!

Afbeelding

Een uitvaartmedewerker van Meander wist niet wat hij meemaakte woensdagmiddag. Het personeelslid wilde een overleden man vanaf het Theodora Vos De Wael Huis vervoeren, een Zwols verzorgingstehuis. Hij parkeerde de rouwwagen in een betaald parkeervak. Maar toen...

Terwijl hij met het personeel en nabestaanden de overleden persoon binnen ophaalde, schreef een handhaver van de gemeente Zwolle een waarschuwingsprent uit. De auto had namelijk geen parkeerkaartje achter de ruit.

Johan Vlijm, overbuurman van het tehuis, zag het gebeuren. ,,Ik heb die diender nog laten weten: dat doe je toch niet! Het is een lijkwagen. Er wordt zo een overleden man naar buiten gebracht en hierin vervoerd. De bestuurder is binnen. Maar ja hoor, die bon ging gewoon onder de ruitenwisser. Schandalig.’’

Een medewerker van Meander vertelt dat er contact met de gemeente Zwolle is geweest. Het betrof niet een parkeerbon maar een parkeerwaarschuwing. Een bonnetje om te waarschuwen dat er eigenlijk een bon uitgeschreven had moeten worden.

Woedend
De Meander-medewerker laat weten ook daarin teleurgesteld te zijn. Het laatste moment van de overledene bij het tehuis werd danig verstoord door de waarschuwingsbon. De aandacht ging eerst uit naar de ophef daarover op straat, in plaats van naar de overledene.

Bovendien was de auto met vlaggen als rouwvervoer zichtbaar en dan mag deze zonder kaartje geparkeerd staan. Van een overtreding was geen sprake, stelt de medewerker. De medewerker laat weten dat de gemeente Zwolle inmiddels haar excuus heeft aangeboden.

Overbuurman Johan Vlijm: ,,Ik ben niet snel boos... Ik was witheet. Dit doe je toch niet. Eenmaal binnen in huis kwam ik erachter dat de handhaver tóch - ondanks de informatie die ik gaf - een prent had uitgeschreven. Ik liep direct naar buiten, ik zag hem nog fietsen... Iets roepen had geen zin meer. Regels zijn regels, maar je kan te ver gaan. Dit is mensonterend.’’

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Aug 08, 2019 5:15 pm

Jezus nog aan toe! :hypocrite:

Wat een hitsige drukte om een koud lijk dat zich niets meer herinnert. Ging het om een ernstig gewonde . . . Gewoon een kinderachtig gebeuren. Meer niet.

Aanstellerij eersteklas die beter gebruikt had kunnen worden om een mening op het FFI-forum te ventileren inzake het islamitische parasietenvolk dat zich tegen onze beschaving keert en keer op keer verontwaardigd steeds meer hogere eisen stelt via hun malafide haat predikende 'hoog' opgeleide Koran-deskundigen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

King George

Berichtdoor King George » Zo Aug 11, 2019 10:45 pm

Karma is a bitch. Vaak worden andere mensen gebrandofferd voor deze gesubsidieerde Gutmenschlichkeit. Ditmaal werd het de gesubsidieerde Gutmensch zelf.

asieladvocaat doodgereden door donken asielzoeker die 8 maanden geleden al had moeten worden uitgezet.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Aug 12, 2019 10:09 am

Hij laat zijn vrouw en hun vijf kinderen tussen 6 en 15 jaar achter, waaronder twee geadopteerde jongens uit Afrika.

Ik zeg maar zo: Ieder zijn noodlot. Voor hem maakt het niets meer uit. Wel voor zijn levende nalatenschap.

Mijn motto luidt: bemoei je nergens mee behalve wanneer nergens zich met jou bemoeit.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Aug 22, 2019 12:04 pm

Zucht.... :huh:

Afbeelding

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Do Aug 22, 2019 3:46 pm

Ariel schreef:Waar gaan Nederlanders vakantie vieren?

Je kunt hieraan mooi zien hoe erg we global warming moeten vinden: midden in de zomer gaan we de zon opzoeken. [icon_lol.gif]
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Aug 23, 2019 10:03 am

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:Waar gaan Nederlanders vakantie vieren?

Je kunt hieraan mooi zien hoe erg we global warming moeten vinden: midden in de zomer gaan we de zon opzoeken. [icon_lol.gif]

:roll:
Vroeger was de witte mens een symbool van suprematie. Aan een gebruind mens kon je zien dat hij een slaaf (arbeider) was. Sinds de welvaart doet de blanke mens zijn best om er zo bruin mogelijk uit te zien. Dat zien we ook terug in onze cultuurbeleving. Wij doen ons best om zo veel mogelijk op moslims te lijken door begrip te tonen voor hun walgelijke weerzinwekkende mensonterende sadistische baggerreligie. Vandaar ook de overdreven tolerantie naar moslims toe.

Gelukkig bestaat er (nog) vrijheid van meningsuiting, ondanks de ruime aanwezigheid van de sociale gedachtengestapo, en mag ik constateren dat moslims behoren tot de unieke mislukte mensensoort die volhardend blijft in het islamitisch mislukkingsproces.

King George

Berichtdoor King George » Do Sep 12, 2019 9:05 am

Bericht uit Frankrijk: Overlijden tijdens overspelige seks in bedrijfstijd geldt als een bedrijfsongeval en is voor rekening van de werkgever.

https://www.ad.nl/ad-werkt/baas-verantwoordelijk-voor-dood-werknemer-die-stierf-na-overspelseks-tijdens-zakentrip~a900cef6/?referrer=https://www.google.nl/

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Sep 13, 2019 9:31 am

King George schreef:Bericht uit Frankrijk: Overlijden tijdens overspelige seks in bedrijfstijd geldt als een bedrijfsongeval en is voor rekening van de werkgever.

https://www.ad.nl/ad-werkt/baas-verantwoordelijk-voor-dood-werknemer-die-stierf-na-overspelseks-tijdens-zakentrip~a900cef6/?referrer=https://www.google.nl/

Een mens moet ook weleens poepen en plassen. En het opwellen van de wellust hoort daar ook bij. Ik neem aan dat het om een hartstilstand ging. Dus wat is het probleem? Nadenken! Hersens gebruiken en vertrouwd raken met de onbegrijpelijke logica van het menselijk bestaan.

Terug naar “FFI Nederlands Café”