Russells theepot

xplosive

Re: Russells theepot

Berichtdoor xplosive » Di Apr 09, 2013 11:58 am

Manon schreef:Op die islamitische sites staan dikwijls ook hopen andere bekende westerse wetenschappers of schrijvers die zich zouden "bekeerd" hebben.

Je moet wel erg ver heen zijn als je de idioterie die op islamitische sites te lezen valt serieus neemt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Apr 09, 2013 12:02 pm

Ik zag vanochtend een aantal juichende en feestende mensen naar aanleiding van het overlijden van Thatcher. Ik kan me niet herinneren zulke beelden van vreugde over de dood van iemand van Europeanen eerder gezien te hebben. Dit gedrag kan wel eens iets zijn dat is overgenomen van andere culturen...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Manon

Berichtdoor Manon » Di Apr 09, 2013 12:13 pm

xplosive schreef:
Manon schreef:Ik denk niet dat de stijging van het aantal moskees aan Tatcher lag: na de oliecrisis van 1976 werd nl. Eurabia gesticht. Blijkbaar ook in engeland.

Ze heeft er niets aan gedaan om de islamisering in Engeland te stoppen. Integendeel, zoals je ziet. De islam was blijkbaar dus geen issue voor haar. Ze ging helemaal mee in de neoliberalistische koers om niet-islamitische werknemers te vervangen door moslims. Beter was geweest als ze er zich voor zou hebben ingezet om werkgevers te verbieden zoiets te doen.

komaan, dit is je reinste BS.

Na de oliecrisis kreeg Europa slechts één kans: ofwel promoot je de islam ofwel krijg je geen lek olie meer.

En natuurlijk heeft Tatcher de macht van de vakbonden gebroken, het liep in Engeland dan ook de spuitgaten uit hoor. Als het aan de vakbonden had gelegen dan reden ze er nog met stoomtreintjes op steenkool.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Apr 09, 2013 12:13 pm

xplosive schreef:
Manon schreef:Op die islamitische sites staan dikwijls ook hopen andere bekende westerse wetenschappers of schrijvers die zich zouden "bekeerd" hebben.

Je moet wel erg ver heen zijn als je de idioterie die op islamitische sites te lezen valt serieus neemt.

Voor moslims is dit geen probleem. Alles wat de islam in een goed daglicht zet accepteren ze meteen. De islam kan sowieso niet zonder leugens.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Di Apr 09, 2013 12:36 pm

Manon schreef:
xplosive schreef:
Manon schreef:Ik denk niet dat de stijging van het aantal moskees aan Tatcher lag: na de oliecrisis van 1976 werd nl. Eurabia gesticht. Blijkbaar ook in engeland.

Ze heeft er niets aan gedaan om de islamisering in Engeland te stoppen. Integendeel, zoals je ziet. De islam was blijkbaar dus geen issue voor haar. Ze ging helemaal mee in de neoliberalistische koers om niet-islamitische werknemers te vervangen door moslims. Beter was geweest als ze er zich voor zou hebben ingezet om werkgevers te verbieden zoiets te doen.

komaan, dit is je reinste BS.

Na de oliecrisis kreeg Europa slechts één kans: ofwel promoot je de islam ofwel krijg je geen lek olie meer.

Dat brengt ons op het thema dat het Westen nu nog steeds gechanteerd wordt met islamitische olie. Wordt het zo langzamerhand niet tijd voor alternatieven voor al die olie?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Apr 09, 2013 12:47 pm

xplosive schreef:Wordt het zo langzamerhand niet tijd voor alternatieven voor al die olie?

Kernenergie! icon_thumbup.gif
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

xplosive

Berichtdoor xplosive » Di Apr 09, 2013 3:03 pm

Pilgrim schreef:
xplosive schreef:Wordt het zo langzamerhand niet tijd voor alternatieven voor al die olie?

Nee, want dan blijven we daarvoor nog steeds afhankelijk van landen zoals deze :

Iran: uraniummijnen in gebruik

Iran heeft twee nieuwe uraniummijnen in gebruik genomen. De staatstelevisie heeft dat bekendgemaakt. De mijnen liggen in Yazd en Ardakan, twee steden in Centraal-Iran.

In de mijn in Yazd wordt uranium gedolven tot een diepte van 350 meter. De mijn in Ardakan kan jaarlijks 60 ton ruwe uranium verwerken, zeggen staatsmedia.

En bovendien : hoe wil je auto's op kernenergie laten rijden? Verder blijf je zo afhankelijk van eindige voorraden.

Liever energie die we slim duurzaam en lokaal kunnen benutten.

Hans v d Mortel sr

Russells theepot en iets met spaghetti

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Apr 09, 2013 3:16 pm

Pilgrim schreef:

Dat is schone energie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

xplosive

Re: Russells theepot en iets met spaghetti

Berichtdoor xplosive » Di Apr 09, 2013 6:33 pm

'Hans van de Mortel' schreef:
Pilgrim schreef:

Dat is schone energie.

Schoon, zei je? Hoezo schoon? Bekijk dit dan maar eens :

Over Wubbo Ockels :

Dr. Wubbo Johannes Ockels (Almelo, 28 maart 1946) is een Nederlandse natuurkundige, ruimtevaarder, piloot en hoogleraar.

In 1985 maakte hij als eerste persoon met Nederlandse nationaliteit een vlucht door de ruimte. Wubbo Ockels is geboren in Almelo als zoon van een landmeetkundig ingenieur en groeide op in Brielle. Nadat hij met zijn vrouw in Amsterdam heeft gewoond, woont hij sinds de zomer van 2011 aan boord van zijn schip de "Ecolution-84" in (de haven van) Scheveningen. Ockels en zijn vrouw hebben twee kinderen en twee kleinkinderen.

Studie

Ockels studeerde natuurkunde en wiskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen en behaalde in 1973 cum laude zijn doctoraalexamen. Na zijn opleiding deed hij experimenteel onderzoek naar onder meer het verval van atoomkernen onder uitzending van gammastraling aan het Kernfysisch Versneller Instituut (KVI). In 1978 promoveerde hij tot doctor op dit onderwerp aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Wie zou het nou beter weten, Hans van de Mortel of deze meneer?

En bekijk ook eens Kernenergie de oplossing?

Monique

Berichtdoor Monique » Di Apr 09, 2013 6:51 pm

Manon schreef:
Pilgrim schreef:Je moet hierbij wel bedenken dat Russell een marxist was en in het begin van de nazitijd ook bewondering voor Hitler had.

Bedoel je dat - moest hij geen marxist geweest zijn - er weldegelijk een vliegende theepot zou bestaan? of andersom?

:applause: :razz:
Amorele atheistische nitwit

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Apr 09, 2013 7:42 pm

Die verhaaltjes van Wubbo Ockels maken op mij niet zoveel indruk. Ik zou ook eens de reacties lezen bij dat artikel. Feit is dat kernenergie de meest veilige energiebron is die er op dit moment is.

viewtopic.php?p=261011#p261011

Hans v d Mortel sr

Russells theepot en atoom energie

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Apr 10, 2013 12:32 am

xplosive schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Dat is schone energie.

Schoon, zei je? Hoezo schoon? Wie zou het nou beter weten, Hans van de Mortel of deze meneer?

Die meneer is Wubbo Ockels. En natuurlijk weet hij het beter als het op zijn vakgebied aankomt. Daar weet ik helemaal niets van. Atoom energie is dus NIET schoon. Maar wat dan wel? Atoom energie is veilig. Waarschijnlijk veiliger dan je bevinden in het verkeer. Maar ik weet niks beter natuurlijk. Behalve dan wanneer het over wind turbines gaat. Die zijn schoon én veilig. Ze leveren alleen niks op. Het leven is vol risico zoals dood en verderf. Dus kan atoom energie weinig kwaad.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Wo Apr 10, 2013 1:17 am

Stel dat het waar is wat je zegt. Wat hebben we er dan aan?

Zie daarvoor The limits of nuclear power

Suppose it were possible to replace all fossil fuels with nuclear power. Suppose that we could use nuclear energy to make liquid and gas fuels to power vehicles, and could do this quickly using conventional nuclear power plants.

We would have to build enough plants to increase energy production by 17.4 times, which means using 1.2 million tons of uranium ore each year. At that rate of use, the reserves of uranium would be used up in less than five years.

Geologists also estimate that there are about 35 million tons of uranium out there regardless of the cost of mining it (geologists call this identified resources). With nuclear power replacing all fossil fuels, even these would be used up in 29 years.

Thus, if the goal is to counter global warming by replacing all fossil fuels with nuclear power, this goal cannot be met.

Niet veel dus. Je verschuift het probleem alleen iets verder naar de toekomst, maar wel met verwoeste landschappen en extra radioactief vergif als bonus.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Apr 10, 2013 1:23 am

Uranium gebruiken voor kernsplijting als energiebron is uiteraard een tijdelijke (maar wel goede) oplossing. Uiteindelijk zullen we naar veel meer geavanceerdere oplossingen moeten zoals kernfusie of zonnekrachtcentrales in de ruimte.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Wo Apr 10, 2013 1:44 am

Voorlopig krijgt de benutting van zonneënergie met zonnepanelen hier op aarde steeds gunstiger vooruitzichten. Laten we liever daar dan ons best voor doen i.p.v. onze kostbare investeringen te verspillen aan kernenergie.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Apr 10, 2013 2:42 am

Pilgrim schreef:
Manon schreef:
Pilgrim schreef:Je moet hierbij wel bedenken dat Russell een marxist was en in het begin van de nazitijd ook bewondering voor Hitler had.

Bedoel je dat - moest hij geen marxist geweest zijn - er weldegelijk een vliegende theepot zou bestaan? of andersom?

Wat een reacties allemaal. :smile4:

Klopt, maak een domme opmerkingen en je kunt veel reacties verwachten. :smartass:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Apr 10, 2013 2:46 am

Manon schreef:En natuurlijk heeft Tatcher de macht van de vakbonden gebroken, het liep in Engeland dan ook de spuitgaten uit hoor. Als het aan de vakbonden had gelegen dan reden ze er nog met stoomtreintjes op steenkool.

Nee, veel erger: op diesel elektrische treinen zat niet een machinist, maar een machinist en een stoker. Want dat stond in de CAO. De machinist bestuurde de trein, en de stoker las The Sun* en serveerde de machinist koffie.

* Hij las The Sun, omdat dit blad is gemaakt voor mensen die niet kunnen lezen, schrijven of denken. Anders had hij The Guardian gelezen.
dan dooft het licht….
Anoniem

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Wo Apr 10, 2013 5:45 am

H.Numan schreef:
Manon schreef:En natuurlijk heeft Tatcher de macht van de vakbonden gebroken, het liep in Engeland dan ook de spuitgaten uit hoor. Als het aan de vakbonden had gelegen dan reden ze er nog met stoomtreintjes op steenkool.

Nee, veel erger: op diesel elektrische treinen zat niet een machinist, maar een machinist en een stoker. Want dat stond in de CAO. De machinist bestuurde de trein, en de stoker las The Sun* en serveerde de machinist koffie.

Eind jaren 60 begin jaren 70 kwamen bij verre de beste bands en muzikanten uit Engeland. Dat was een bijgevolg van dat de vakbonden playbacken verboden. Dus elk optreden moest live zijn. Dit om zoveel mogelijk muzikanten aan het werk te houden. Het maakte dat muzikanten zich bloot moesten geven en zo kwamen de besten bovendrijven. Iemand die niks kon viel zo genadeloos door de mand. Terwijl in de rest van de wereld tweederangsartiesten de dienst konden uitmaken.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Apr 10, 2013 8:09 am

Dat is dus grotendeels door Thatcher afgeschaft. Logisch dat al die tweederangs mensen feest vieren. Een klacht die ik ook hoor is dat Thatcher weinig tot niks deed aan immigratie. Begrijpelijk, want dat was toen nauwelijks een probleem. Net als bij ons. Een probleem dat heel gemakkelijk voorkomen had kunnen worden. Maar nu is het een bijna onoplosbaar probleem. Zowel in Engeland als bij ons.
dan dooft het licht….
Anoniem

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Apr 10, 2013 11:05 am

Ik zag recent een door mij opgenomen serie "Empire" een paar maanden geleden uitgezonden door BBC.

Eén van de redenen van vooral Pakistaanse migratie was vb. dat bij de onafhankelijkheid van de Afrikaanse staten, de daar wonende Indiers/Pakistani's e.d. massaal verjaagd werden en niet terug naar India vertrokken maar naar het VK. Zo zijn er dus heelder steden en streken totaal overgenomen door die Indische ex-immigranten uit Afrika.
Het waren dan wel die Indiers die de reusachtige spoorlijnen hadden aangelegd in die landen en daarvoor - zoals gewoonlijk - stank voor dank kregen. Waarschijnlijk zijn die nu net zoals in Congo al netjes terug overwoekerd of gevandaliseerd?

Het lijkt misschien een beetje op die Indonesische groepen die ooit de kant van Nederland kozen en bij de onafhankelijkheid dus ook moesten maken dat ze wegkwamen. Hoe heetten ze alweer?

http://www.bbc.co.uk/programmes/p00p1388
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Wo Apr 10, 2013 11:18 am

Molukkers

Molukkers zijn heel strijdbaar tegen Marokkanen (strijdbaarder dan de meeste Nederlanders). Dat is dan wel weer handig.

Zie bijvoorbeeld Marokkanen en Molukkers op de vuist in Culemborg

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Apr 10, 2013 11:41 am

H.Numan schreef:
Pilgrim schreef:
Manon schreef:Bedoel je dat - moest hij geen marxist geweest zijn - er weldegelijk een vliegende theepot zou bestaan? of andersom?

Wat een reacties allemaal. :smile4:

Klopt, maak een domme opmerkingen en je kunt veel reacties verwachten. :smartass:

Chagrijn! Ik maakte die 'domme' opmerking juist met opzet. :smile4:

op z'n kop

Berichtdoor op z'n kop » Wo Apr 10, 2013 4:21 pm

Pilgrim schreef:Chagrijn! Ik maakte die 'domme' opmerking juist met opzet. :smile4:

Gniffel, ik had hem pas door dmv de smiley bij"wat een reacties allemaal" hahaha! Ik heb me niet eens in de theepot verdiept, heb ik iets gemist?
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?

xplosive

Berichtdoor xplosive » Wo Apr 10, 2013 4:27 pm

Het komt erop neer dat de "theepot" en "God" uitwisselbaar zijn.

op z'n kop

Berichtdoor op z'n kop » Wo Apr 10, 2013 4:37 pm

xplosive schreef:Het komt erop neer dat de "theepot" en "God" uitwisselbaar zijn.

Nou als ze beiden slappe thee blijven schenken, heb ik toch liever een glaasje vers hemelwater waar ieder ander met z'n poten vanaf blijft. :smile7:
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?

Terug naar “FFI Nederlands Café”