Kunst

Mahalingam

Re: Kunst

Berichtdoor Mahalingam » Za Nov 09, 2019 1:30 pm

Adem benemend. Ze kijken ernaar er worden helemaal stil ervan. Als door de bliksem getroffen staan ze daar. Het is bewonderenswaardig dus wat ze aanschouwen. Maar wat is het? Doet er niet toe want het is moderne kunst, dus vervreemdend.

Afbeelding

En de maker? Die ziet eruit zoals zo'n kunstenmaker eruit dient te zien.

Afbeelding
https://sleutelstad.nl/2019/11/07/business-platform-schipholweg-schuttersveld-onthulde-kunstwerk-blossom/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Nov 09, 2019 2:41 pm

Mahalingam schreef:Adem benemend. Ze kijken ernaar er worden helemaal stil ervan.

Wat kost het, vraag ik zuinig.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

King George

Berichtdoor King George » Za Nov 09, 2019 4:39 pm

Kunst of kut?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Nov 09, 2019 11:03 pm

Ariel schreef:
Mahalingam schreef:Adem benemend. Ze kijken ernaar er worden helemaal stil ervan.

Wat kost het, vraag ik zuinig.

Geen belastinggeld voor zover ik weet. Het is gekocht door Business Platform Schipholweg-Schuttersveld .
Business Platform Schipholweg-Schuttersveld (BPS), opgericht in 2010, is de ondernemersvereniging van Schipholweg/Schuttersveld en omgeving.
[...]
Aan het lidmaatschap zijn geen kosten verbonden, de vereniging krijgt steun van het Ondernemersfonds. Deze beheert het geld dat de ondernemers door middel van de OZB betaald hebben.
https://www.businessplatformschipholweg-schuttersveld.nl/over-ons/
dat laatste kwam mij wat raadselachtig voor.
Door een heffing van 5,3% op de OZB niet-woningen dragen alle ondernemingen en organisaties in Leiden evenredig bij aan het fonds. Via de vereniging waar de ondernemers bij zijn aangesloten, kunnen aanvragen voor collectieve bestedingen worden gedaan.
https://www.ondernemersfonds.nl/

sjun

Berichtdoor sjun » Zo Nov 10, 2019 8:39 am

King George schreef:Kunst of kut?

Afbeelding

Het gaat om de kut van de Kaaba, een uit een hindoetempel gestolen Shiva lingam. Typisch dat er horden omheen lopen om het ding aan te raken.
:scratch:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Nov 10, 2019 11:04 am

Ik ga toch echt meer voor 'Yoni' dan voor 'Lingam'.

Afbeelding
Afbeelding

sjun

Berichtdoor sjun » Ma Nov 11, 2019 8:25 pm

De Lingam is de zwarte steen die er in ligt.

Leviticus 26:1, Deuteronomium 16:22
“…een gesneden beeld noch een gewijde steen zult gij u oprichten…”

Moslimlogica:
Sahih al-Bukhari, boek 26 hadiths 667, 675 en 679
“Bij Allah, ik weet dat je een steen bent, waar geen goed of kwaad uit voortkomt. Als ik niet had gezien dat de Profeet jou aanraakte (en kuste) dan zou ik je nooit hebben aangeraakt (en gekust).”

Abu Bakr
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Nov 12, 2019 2:25 pm

Afbeelding

900.000 euro Vlaamse cultuursubsidie voor piemelzwaaien

Betaald worden om met je piemel in het rond te zwaaien? Voor sommigen misschien een droomjob, maar voor de meesten toch nogal onwaarschijnlijk… En toch is het de realiteit in Vlaanderen: Jan Fabre, zelfverklaard ‘kunstenaar’, zette in 2016 een rij blote mannen op een rij zoals bij een Griekse sirtaki en liet ze met hun jongeheer in het rond zwaaien.

Deze geweldige culturele prestatie werd heel origineel ‘Syrtaki’ genoemd – jaja, creativiteit, het is niet iedereen gegeven. (Wij zouden eerder voor de titel ‘Bomaworst’ gekozen hebben, als eerbetoon aan die andere culturele Vlaamse topinstelling, de VRT, maar wie zijn wij?) Fabre en co zouden voor deze onzin rond de 900.000 euro geïncasseerd hebben.

Intussen schreeuwen de linkse culturo’s moord en brand omdat de Vlaamse regering met N-VA een klein beetje van de subsidies voor dit soort zotternijen gaat schrappen. Schandalig, die kille, hardvochtige rechtse zakken toch altijd! Een mens mag er niet aan denken, dat dit soort warme en verbindende topcultuur niet meer in Vlaanderen te zien zou zijn, toch? Nog iemand een TV-worstje?

De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Nov 12, 2019 4:53 pm

Jan Fabre is niet goed in zijn hoofd. En aangezien Vincent van Gogh dat ook was is Fabre dus een kunstenaar.
Hier laat hij in naam van zijn kunst (je bent psychopaat of niet) katten een doodsmak maken.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Nov 12, 2019 8:48 pm

Het is een kunst om moslims te beschouwen als normale mensen in een samenleving die vooruitstrevend is en waarin moslims een bijdrage kunnen leveren aan die vooruitgang.

Waarom is dat een kunst? Het is kunst in de zin dat men vanuit de smerige politiek weet dat dit onmogelijk is en toch probeert het volk wijs te maken dat het om kunst gaat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Nov 18, 2019 2:27 pm

Volgens de tellingen zijn er 104.000 kunstenaars officieel erkend als dusdanig.
Dan zijn er een heleboel die wat bijschabbelen: zo'n 300.000 parttimers die allemaal aan de subsudietrog een plekje willen.
En er komen steeds meer kunstenaars: door die creatieve opleidingen komen steeds meer nieuwe kunstenaars in grote getalen de markt op.
De schattingen van hoeveel we nodig hebben komen op 20.000 maximaal.

Terug naar “FFI Nederlands Café”