Kunst

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst

Bericht door mercator »

[icon_lol.gif] Nu ik dat na een paar jaar terugzie vind ik het nog grappiger eigenlijk, al zeg ik het zelf. Ik zie nu dat ik ARABIER verkeerd gespeld heb toen, ik deed nooit langer dan een paar minuten over die tekeningetjes. Ik heb enkele jaren die cartoons getekend, ze liggen allemaal nog wel ergens k ga er s een selectie van maken. Ineens ben ik daarmee gestopt, dat moet in 2015 geweest zijn, waarom is niet duidelijk.
Die "Adil" van het plaatje zullen jullie in Nederland niet kennen, dat is de Marokkaan Adil El Arbi die toen als HET voorbeeld van de geslaagde en gecultiveerde moslim werd opgevoerd, elke dag kreeg je die zijn ongeschoren kop wel te zien op de treurbuis. Nu is zijn ster blijkbaar wat gedaald, ik zie die niet meer. Die moest toen meedoen in dat vreselijke lachprogramma De Slimste Mens maar hij kreeg uiteraard alleen maar "veilige" vragen over film en popmuziek en daar wist die natuurlijk alle antwoorden op. Daar gaat mijn prentje eigenlijk over.
Anderzijds kwam jullie akelige hyper-actieve Hollandse neger Jandino ook eens opdraven op de Vlaamse teevee in die kwis maar die wist helemaal niks, ook niet over popmuziek, voetbal en film.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:[icon_lol.gif] Nu ik dat na een paar jaar terugzie vind ik het nog grappiger eigenlijk, al zeg ik het zelf. Ik zie nu dat ik ARABIER verkeerd gespeld heb toen, ik deed nooit langer dan een paar minuten over die tekeningetjes.
Verdomme! Ik wist het direct. Dat moet mijn fout geweest zijn. Want ik ben voor jou bezig geweest de zaak te 'fatsoeneren' en voor het publiek meer presentabel te maken met Photoshop. Jouw tekst was correct. Dat zijn wij ook zo van jou gewend. De enige die doorgaans veel fouten in zijn tekst altijd laat zitten - laatste tijd gaat het wat beter - is Mahalingam. Excuus Mercator. Ik heb ook de teksten strakker gemaakt en ben daarbij in de fout gegaan. Eigenlijk hoef ik geen excuus aan te bieden. Omdat dit kwam door het dilemma van de mens: geen vrije wil. Ik ga onmiddellijk aan de slag om mijn fout te herstellen. Beschouw mij maar als een middelmatige restaurateur. Maar altijd duizend maal beter dan de beste moslim op aarde: Mohammed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Deze Adil El Arbi ? De filmregisseur ? Die mocht ook wel eens in Nederland opdraven. Bij "De Wereld Draait Door" een programma van de Vara.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Originele kunstwerk in bezit collectie Mercator

Afbeelding

Bewerkt en weer opnieuw bewerkt kunstwerk 'Mohammed Quiz' in bezit van beroepsvervalser Hans sr.

Afbeelding - goed
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: Afbeelding

Bewerkt en weer opnieuw bewerkt kunstwerk 'Mohammed Quiz' in bezit van beroepsvervalser Hans sr.

Afbeelding - goed
Nu is het nog niet goed want nu staat er ABABIER [icon_lol.gif] . Hoewel ik jouw strakker gemaakte versie idd veel beter vind dan de mijne. Daarom ben ik er ook mee gestopt, ik heb wel wat talenten maar grafische zijn er zeker niet bij, de tekenstijl is slordig en lelijk, een goede tekenaar zou daar veel meer van kunnen maken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Deze Adil El Arbi ? De filmregisseur ? Die mocht ook wel eens in Nederland opdraven. Bij "De Wereld Draait Door" een programma van de Vara.

Afbeelding
Ja, die. Zijn laatste wapenfeit is de film PATSERS die criminele mocro's verheerlijkt en als na te volgen rolmodellen voorstelt. Uiteraard de hemel in geprezen door het linkse artistiekerige gepeupel. De pose op dat plaatje zegt al genoeg. Je ziet hem gewoon van onder zijn oksels uit stinken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Ariel schreef:Deze Adil El Arbi ? De filmregisseur ? Die mocht ook wel eens in Nederland opdraven. Bij "De Wereld Draait Door" een programma van de Vara.

Afbeelding
Ja, die. Zijn laatste wapenfeit is de film PATSERS die criminele mocro's verheerlijkt en als na te volgen rolmodellen voorstelt. Uiteraard de hemel in geprezen door het linkse artistiekerige gepeupel. De pose op dat plaatje zegt al genoeg. Je ziet hem gewoon van onder zijn oksels uit stinken.
Arabieren hebben altijd zo'n verschrikkelijk verwilderde haargroei op hun borstkas. Heeft Allah dit mogelijk zo bedoeld om het ongemak van de hitte in de zandbak, de thuisbasis van pedofiele viezerik sadist en oorlogsmaniak Mohammed, voor Arabieren tegen te gaan? Of was het misschien om zandvlooien een veilige thuisbasis te bieden? [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: Heeft Allah dit mogelijk zo bedoeld om het ongemak van de hitte in de zandbak, de thuisbasis van pedofiele viezerik sadist en oorlogsmaniak Mohammed, voor Arabieren tegen te gaan? Of was het misschien om zandvlooien een veilige thuisbasis te bieden? [icon_lol.gif]
Wat ik onlangs hoorde is dat de meeste kwalen ten gevolge van een vitamine D gebrek voorkomen in streng Islamitische landen. Door constant van kop tot teen ingepakt in doeken rond te lopen. Vitamine D is de enige die in de huid wordt aangemaakt door zonlicht. Dat ongemak komt nog eens bovenop alle andere die de moslims al eeuwen meeslepen door ongezonde gewoonten( ramadan) en massale pedofiele incestvoortplanting.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52305
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Als ik op de markt de hoofddoeken zie lopen dan valt mij op (nee, niet die saggerijnige couscous gezichten) maar de waggelende loop.
Hoogstwaarschijnlijk Engelse Ziekte (rachites), O- dan wel X-benen. Door tekort aan Vit. D.
Dan geeft overgewicht dat waggelende lopen.
Wat het tekort nog meer doet:
problemen met tanden
spierzwakte
depressie
lage rugpijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Als ik op de markt de hoofddoeken zie lopen dan valt mij op (nee, niet die saggerijnige couscous gezichten) maar de waggelende loop.
Dat klopt. Enkele maanden na hun huwelijk in de moskee zijn de moslimvrouwtjes omgevormd tot wandelende en waggelende vleesklompen. Zoals Michel Houellebecq het stelt : des gros tas de graisse informes qui se dissimulent sous des torchons.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

“Kunst- en cultuurinstelling De Cacaofabriek in Helmond heeft een niet-bestaand kunstwerk van de Bredase beeldend kunstenaar Jordy Koevoets op voorhand verboden. Koevoets wilde met zijn kunstwerk het verbod op het afbeelden van Allah bevragen. Dit wilde hij doen door een imaginair beeld op te roepen van Allah middels een korte, bewust niet beledigende tekst.”

De Cacaofabriek in Helmond weigert kunstwerk over Allah omdat moslims er mogelijk aanstoot aan nemen. Kunstenaar Jordy Koevoets is woedend op de culturele instelling.
De expositie van Jordy Koevoets in De Cacaofabriek is er nooit gekomen, omdat de directie een van zijn kunstwerken heeft geweigerd. Met een 'korte, niet beledigende tekst' over Allah wilde de Bredase kunstenaar bezoekers van de tentoonstelling prikkelen. Mensen zouden op basis van die tekst hun eigen beeld van Allah kunnen vormen. In de islam wordt het als godslastering gezien om Allah af te beelden.

Uiteindelijk kwam de tekst er nooit. Het werk van Koevoets werd namelijk op voorhand geweigerd door De Cacaofabriek. De beeldend kunstenaar begrijpt niets van die beslissing. ,,Ze wilden me juist hebben vanwege mijn kritische noot en tegendraadse houding. Ze wisten wat ze konden verwachten", zegt Koevoets. ,,Ze hadden me vooraf moeten vertellen dat de belangen van het publiek op de eerste plaats komen. Dan had ik bij het eerste telefoontje al meteen bedankt voor deelname."

Effect
De kunstenaar weigerde vervolgens op zijn beurt om andere werken tentoon te stellen. De Cacaofabriek heeft de geplande expositie, waaraan ook andere kunstenaars meededen, geschrapt. Directeur Jochem Otten laat weten dat De Cacaofabriek een gesubsidieerde organisatie is. ,,We hebben de opdracht om er als cultuurtempel voor iedereen te zijn. Daarom werken we momenteel aan ideeën en plannen om doelgroepen die we nog minder zien, zoals moslims, beter te verbinden met De Cacaofabriek. Dit tekstwerk zou juist een tegenovergesteld effect teweeg kunnen brengen."

Koevoets zegt 'juridische stappen te overwegen' en nooit meer een voet te willen zetten in De Cacaofabriek. Halverwege februari stond de kunstenaar er nog wat anders in. Toen liet hij De Cacaofabriek weten dat hij ook door zou gaan met het uitwerken van andere tekstwerken, als het kunstwerk over Allah afgekeurd zou worden. Otten is zich dan ook van geen kwaad bewust. ,,We hebben de juiste keuze gemaakt."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Daarom ben ik er ook mee gestopt, ik heb wel wat talenten maar grafische zijn er zeker niet bij, de tekenstijl is slordig en lelijk, een goede tekenaar zou daar veel meer van kunnen maken.
De tekenstijl is niet slordig, maar wel met verkeerd materiaal uitgevoerd en gefotografeerd en daardoor minder duidelijk. Ik was slordig! Met restauraties in de tekst die de fout in gingen. :redface2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst

Bericht door mercator »

Ariel schreef:“Kunst- en cultuurinstelling De Cacaofabriek in Helmond heeft een niet-bestaand kunstwerk van de Bredase beeldend kunstenaar Jordy Koevoets op voorhand verboden. Koevoets wilde met zijn kunstwerk het verbod op het afbeelden van Allah bevragen. Dit wilde hij doen door een imaginair beeld op te roepen van Allah middels een korte, bewust niet beledigende tekst.”
Dat had de kunstenaar op voorhand kunnen weten. Het gesubsidieerde cultuurwereldje zwijmelt van bewondering voor "tegendraadse" artistiekelingen maar dan moeten ze wel van de juiste linkse strekking zijn. Jezus afbeelden in een vuile pamper of Wilders met een Hitlersnor is prima maar niet als je die 2 respectievelijk vervangt door Mohammed en Martin Luther King. Dan gaan alle museumdeuren dicht.
Zo zal ik mijn tekeningetje DE DOMSTE MOSLIM nergens gepubliceerd krijgen maar als ik exact hetzelfde presteer maar dan als DE DOMSTE NEDERLANDER met Wilders als zwetende kwis-kandidaat en trefwoorden kaas, klompen, tulpenbollen, racisme, intolerantie komt dat zo in NRC en vang ik er nog geld voor ook.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hier dan maar wat 'normaal' werk dat tegen een stootje kan. Of je moet met moslims van doen hebben. Want die zullen onze beschaving en cultuurgoed NOOIT met rust laten. Voorlopig is Nederland nog koningsgezind. Want mijn tekening zou zo maar als titel 'Keizersgracht' of Prinsengracht' met zich kunnen meedragen.

Afbeelding
Amsterdamse grachtenpanorama. Impressionistische kleurpotlood tekening. (Hans van de Mortel 1950)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Knap gedaan Hans. icon_thumbup.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Knap gedaan Hans. icon_thumbup.gif
Dank je wel Ariel voor het compliment!

Maar zo geweldig was het niet. Ik was toen zeven. Ik herinner mij dat ik destijds een 'drive' had. Maar . . . ik was geen talent van binnenuit. Er zat niet meer in van binnen in mij. Aha! Hallo! Hoe zit het dan met de vrije wil? Anyway, ik was blijkbaar een 'streber'. Maar pas later. Toen ik bevrijd was van mijn moeder. Dat nare rot wijf. Ik zeg precies hoe ik mij dit alles herinner. Die verschrikkelijk gestoorde Duitse moeder van mij bezorgde mij een eersteklas minderwaardigheidscomplex. Om onbegrijpelijke redenen is dit later - pas veel later - weer goed op de rails gekomen. Maar . . . ik mag niet klagen. Ondanks al mijn beperkingen kan ik terugkijken op een succesvol leven. Hier spreekt de ouwe lul die nog lang niet opgebrand is. Getuige zijn oprechte strijd voor de logica.
De profeten zelf profeteren werkelijk op grond van de leugen; en wat de priesters betreft, zij gaan met al hun macht onderwerpen. En mijn eigen volk heeft het graag zo gehad; en wat zult gijleiden bij de afloop ervan doen? - Jeremia 5:31
Als ik mij goed herinner herkennen ALLE moslims hun geliefde profeet in de Arabische pedofiele viezerik en sadistische oorlogscrimineel Mohammed.

Het kwalijke in deze kwestie is,, dat bijna alle Marokkanen in Nederland moslim zijn. Vandaar dat Wilders heel terecht voor MINDER MOSLIMS in Nederland porteerde. Niks mis mee. Een logische gedachte waar de politiek bang voor is. Want, de waarheid brengt nu eenmaal altijd onaangenaamheden met zich mee. En daar is de linkse hypocriete politicus niet op berekend.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52305
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

En dan is het nu weer tijd geworden voor de anti-olie activisten om een kunstig optreden te doen in het Van Gogh Museum in Amsterdam.
Klimaatactivisten protesteren bij Van Gogh Museum
Klimaatactivisten van Fossil Free Culture protesteerden zaterdagmiddag onaangekondigd in het Van Gogh Museum tegen de samenwerking tussen Shell en het museum.

Met een 12 meter hoge tekstinstallatie met de woorden 'End the fossil fuel era now' (Beëindig het tijdperk van fossiele brandstoffen nu) wilden ze het museum aansporen de banden met de oliemaatschappij te verbreken.
De groep bestond uit zo'n 40 activisten, veelal uit de culturele sector.
[...]
De activisten van Fossil Free Culture noemen de actie in het Van Gogh Museum de grootste en meest gewaagde tot op heden in Nederland.
https://www.parool.nl/amsterdam/klimaat ... ~a4599643/
Afbeelding

Ik lees op het spandoek iets anders dan wat de pers ervan heeft gemaakt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Kunst

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:Ik lees op het spandoek iets anders dan wat de pers ervan heeft gemaakt.
Ik ook. Het niveau van journalisten is niet meer wat het geweest is. Maar ja, wat wil je ook als een linkse politieke overtuiging onderdeel is van de selectieprocedure?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

IN BEELD: Zandkunstenaars leggen laatste hand aan sculpturen

Ze moeten er nog even hard aan trekken. De zandkunstenaars in Den Haag hebben nog een dag om hun zandsculpturen af te maken. Woensdag maakt een jury de winnaar bekend van het wereldkampioenschap Zandsculpturen.

Carvers uit Japan, Singapore, Rusland, Mexico, Ierland, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Tsjechië werken sinds vorige week op het Lange Voorhout aan hun sculpturen. Maandag zijn ze druk bezig met de laatste loodjes, dinsdag moet het klaar zijn en woensdag beoordeelt een vakjury welke zandkunstenaar zich wereldkampioen 2018 mag noemen.

Voor elke sculptuur wordt 40.000 kilo speciaal zand gebruikt. De sculpturen blijven tot 19 augustus te zien, daarna wordt het zand in de bouw hergebruikt. Omdat Nederland gastland is van het WK mag het niet meestrijden om de eer. Wel bouwen de Nederlanders een zandsculptuur die speciaal wordt opgedragen aan Scheveningen.
Afbeelding

Ik vraag me af of deze zandsculpturen tot 19 augustus ongeschonden kunnen blijven staan. Ik hou mijn hart vast.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Inwoners van de gemeente Haarlemmermeer zijn een online petitie gestart tegen Ida. Het kunstwerk van 23 meter hoog en 40 meter breed kost 750.000 euro en moet in een park bij Hoofddorp komen te staan.

"Geldverspilling!" roept een vrouw op straat tegen een verslaggever NH Nieuws. Ze vindt dat het geld beter besteed kan worden. Zo is er de afgelopen tijd 200.000 euro bezuinigd op het maaibeleid in de gemeente.

Ook in de gemeenteraad staat niet iedereen te springen om Ida. "We zijn een gemeente waar we geen geld hebben om het gras te maaien, waar mensen in de rij voor de voedselbank staan en vervolgens gaan we 750.000 euro uitgeven aan een kunstwerk dat wij en heel veel andere mensen niet zien zitten", aldus raadslid Michel van Dijk van Forza! Haarlemmermeer.

De gemeente is vooralsnog niet van plan om naar de kritiek te luisteren. "Het verwijt dat Ida vooral weggegooid geld is, zal veelvuldig en langdurig klinken. Maar de drie verantwoordelijk wethouders zijn van plan een gesloten front te vormen", staat te lezen op de website van de gemeente.

Volgens een woordvoerder zijn de kosten voor het kunstwerk en het maaien van het gras niet te vergelijken. Het geld voor Ida komt uit een ander potje.

Ida is de creatie van beeldhouwer Tom Claassen, ook bekend van de olifanten langs de A6 bij Almere. Op dat kunstwerk had schrijver Redmon O'Hanlon nog flinke kritiek na een lang verblijf in de stad: "Is daar nooit een minister voor ontslagen?"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52305
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Maak een gewoon ding heel groot en dan opeens is het kunst.
Maar wat als een ongewoond ding al kunst is (want het zit in een kunstcollectie) en dan ook nog eens heel groot gemaakt wordt? Dat is dan kunst dubbelop !
Hier het ding van Tom Claassen van ongeveer een halve meter groot:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52305
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Volkskunst: (kattenkunstje?)
Heeeeee. Ik herken dat straatje. :smile7:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Kunst met een grote K

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52305
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Gottogottogottogot. En het begon zo veelbelovend met dit:

Afbeelding

En toen moest het een soort volkskunst gaan worden, zo begrijp ik:
De organisatie Das Kunst pootte de basisconstructie neer, en elke woensdag- en zaterdagmiddag van de maand april kunnen jonge Gentenaars er aan de slag om het ding om te toveren tot échte kunst. Deelnemen is gratis.
https://www.hln.be/regio/gent/rotonde-v ... ~a9b2f1b3/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie