Kunst

Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Kijk dit is geen KUNST maar op zijn hoogst toegepaste kunst.
Maar ik waardeer deze opleuking ten zeerste. Zie maar:

Afbeelding

Buren klagen over ‘te vrolijke’ muurschildering: ‘Het is oorlog, waar maken ze zich druk om?

Een vrolijke muurschildering op de gevel van een supermarkt in Utrecht, gemaakt door de bekende kunstenaar JanIsDeMan. Iedereen blij, toch? Nee dus. Enkele buurtbewoners vonden de mandarijn met oogjes té fel en maakten bezwaar. De graffiti-artiest is verbijsterd: ,,Zouden die niet denken: ‘Het is oorlog in Oekraïne, waar maak ik me eigenlijk druk om?’”
Met video: https://www.ad.nl/binnenland/buren-klag ... ~adccd70e/

Afbeelding

De maker overweegt nu om de olijke mandarijn te vervangen door een zuurpruim.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
wo mar 16, 2022 2:59 pm

De maker overweegt nu om de olijke mandarijn te vervangen door een zuurpruim.
En dat is inmiddels gebeurd.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

De gecancelde vrolijke mandarijn is weer opgedoken. Waar wordt niet gezegd.

Afbeelding

Nu is wachten op de wederkomst van de bananen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kunst

Bericht door King George »

:*)
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Dit is kunst want onderdeel van openluchtexpositie Singelkunst Woerden.

Dit ziende komt de vraag op: "Waar moet ik mij nu bewust van maken ? ".
Gelukkig kan de maker dat vertellen aan een journalist.
"De maker wil met het bord waarschuwen voor de gevaren van gas,...".
En de bedoeling is niet wat sommige bewoners ervan maken:
"Het bord dient geen politiek doel en is geen propaganda, zegt Van Meerendonk. De ‘Z’ staat voor de steeds verder wegzinkende maatschappij.".
Kunstwerk in Woerdense singel doet inwoners denken aan pro-Russische boodschap: ‘Zo ongepast’

Plots staat ‘ie daar aan de Woerdense singel: een groot, geel bord met de letter ‘Z’. Eronder staat het woord ‘gas’. Het betreft een kunstwerk dat onderdeel is van openluchtexpositie Singelkunst. De maker wil met het bord waarschuwen voor de gevaren van gas, maar inwoners van Woerden zien de letter ‘Z’ als steunbetuiging voor het Russische leger.”Singel vervuiling!”, roept een inwoner op social media over het kunstwerk. Een ander vindt het een “afschuwelijk gezicht”. Een derde waarschuwt zijn lezers dat de Russen komen, want “de Z staat er al”.
https://rplwoerden.nl/kunstwerk-in-sing ... boodschap/

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Ik begreep weer niks van die Z. Het lijkt mij eerder een reclame dan een kunstwerk.

Ik vermoed dat dat kunstwerk neergezet is door deze firma?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Het is best wel stom. Een echt bord ziet er zo uit:

Afbeelding

en die duiken op veel plaatsen op waar een 'duiker' (=kunstwerk in ingenieuren betekenis) onder water zit met pijpen en/of kabels.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Het is een afkijk-kunstenmaker.

Ooit was er dit in 2017:
Afbeelding
https://thefarmingforum.co.uk/index.php ... st-4089662

En kort daarna zien we hem dan met gekleurde schaapjes lopen:

Afbeelding
https://www.ad.nl/woerden/theo-van-meer ... 155396382/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Op 13 maart berichtte ik hier over een nieuw beeld in mijn stad.
Een menselijk achtig geval in brons (wie heeft dat betaald?) afkomstig van de lokale LHBTQIA+ sekte.
Nu blijkt dit een omstreden kunstwerk te zijn. En niet vanwege anti-gender mensen maar vanwege de uiterst woke vleugel van de gender-gekkies.
Trouwens, die gender gekkies hebben een eigen apart verfkleurtje, niet het rood van de antifa's. Zie maar op de foto.

Afbeelding
Regenboogkunstwerk beklad, COC wil in gesprek met daders

Het Regenboogkunstwerk op de Haarlemmerstraat is beklad. Het beeld dat symbool moet staan voor diversiteit en de vrijheid van expressie van gender en seksuele oriëntatie, is roze gemaakt. Ook zijn er rondom het kunstwerk leuzen aangebracht die duiden op een actie tegen het zogenaamde ‘pink-washing’.

Dit is echt verschrikkelijk”, zegt voorzitter Debbie Helaha van COC Leiden. “Heel verdrietig dat dit gebeurt. Dit kunstwerk is voor de hele LHBTI+ community en de stad Leiden. Iedereen hoort daarbij.”

De tag en de leuzen ‘Queer liberation, not rainbow capitalism’ en ‘Trans power’ die zijn aangebracht, geven een idee uit welke hoek het vandalisme kan komen. Er zijn mensen die uitingen zoals een regenboogvlag door een bedrijf of gemeente een vorm van ‘pink-washing’ of ‘rainbow-washing’ vinden: een marketing techniek die niet daadwerkelijk bijdraagt aan de ondersteuning van de LHBTI+ community.

Helaha: “We veroordelen deze actie maar willen graag met de degenen die het hebben gedaan in gesprek gaan. Er zijn wellicht verschillen maar we willen graag kijken of we een brug kunnen slaan.” Ze benadrukt wel dat ze nog niemand wil beschuldigen. “Ik heb een vermoeden, maar het kunnen ook andere vandalen zijn die iemand anders de schuld in de schoenen willen schuiven. Ik hoop dat de mensen zich kenbaar willen maken. Dat kan ook anoniem met een mail naar mij via [email protected].”

Wat de financiële gevolgen zijn van het vandalisme en of het werk hersteld kan worden, is nog niet bekend. Het beeld werd slechts twee weken geleden onthuld.
https://sleutelstad.nl/2022/03/25/regen ... et-daders/

Weer een nieuw woord geleerd: "pink washing". Is Engels want geïmporteerd uit de USA en 'roze wassen" klink van geen kant.
De "green washing" kende ik al. En bedenk dat de regenboog veel kleuren heeft.
Waar zal "blue washing"voor gebruikt gaan worden?

Aanvulling: is al in gebruik:
Blue washing refers to the practice of businesses to sign up for the UN global compact and use their association with the United Nations to enhance their image and shift attention from their controversial business practices. United Nations created their UN Global Compactprogram at the turn of the century supposedly to bring corporations onboard for the Millennial Development Goals and Sustainable Development Goals.
https://www.abtmarkets.com/abt-blog/gre ... te-washing
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Het kunstwerk ’Ode aan het varken’ is verwijderd uit Hoorn.
Kunst weg uit Hoorn door vernielzucht? Daar is niet iedereen het mee eens! ’Stop niet kunst, maar daders’

Bijna de helft van de respondenten is geneigd zich over te geven aan de vernielzucht van sommigen in Hoorn. Zij vinden het beter dat kunstwerken in de openbare ruimte verdwijnen. Een heel kleine meerderheid houdt de poot stijf.

Veel stemmers die vinden dat kunst maar moet worden verwijderd, geven de jeugd een trap na, zoals An Oosterom uit Hoorn: „De jeugd van tegenwoordig weet uit verveling niet wat ze doen moet. „Áls jongeren gepakt worden, krijgen ze alleen een belerend vingertje en ’niet meer door, hoor!’ ”

Afbeelding

„Helaas komen vernielzuchtige personen de boel elke keer weer verzieken”, concludeert J.U. uit Hoorn. „Het is dieptriest, maar het lijkt een gebed zonder eind.” Ook Jarno Vriend uit De Goorn reageert verslagen: „Laat het maar om dingen te verfraaien of op te knappen in de openbare ruimte. Het moet en zal gesloopt worden. Steek er maar geen geld en energie meer in.”

Velen weten wel een bestemming voor het geld dat op kunst bezuinigd kan worden. Jaap Visser uit Zwaag ziet een bos aangelegd worden en Peter Selie uit Hoogkarspel stelt voor: „Stop het geld in het helpen van vluchtelingen uit Oekraïne.” Hij weidt uit: „Op sommige plekken zien sommige wezens liever de kunst in het vernielen van andermans positieve, creatieve uitspattingen. Daarnaast vind ik dat kunst niet gesubsidieerd zou moeten worden.”

A. Buisman is het eens met de stelling, maar zoekt toch naar oplossingen: „Zet bijvoorbeeld een camera neer om af te schrikken. Dat kost max 100 euro en klaar. Of zet plastiekglas voor het kunstwerk.”

Ook tegenstemmers vinden dat er iets moet gebeuren en stellen cameratoezicht of meer blauw op straat voor, zodat daders opgespoord kunnen worden en kosten verhaald. „Niet de kunst moet stoppen, maar de dader(s) moet(en) gestopt worden”, formuleert Enkhuizer Dirk Roosendaal kort, maar krachtig. „Fikse bekeuringen uitdelen aan deze raddraaiers”, vindt Ab Molenaar uit Medemblik. „Geef ze een boender, dan kunnen ze de aangerichte vernielingen weer enigszins fatsoeneren. Kunst maakt Hoorn vrolijker en gezelliger, maar er zijn figuren die dit niet kunnen waarderen, dus vernielen en bekladden ze maar. Dat ze veel mensen verdrietig maken, zal hun een zorg zijn.”

Degenen die het met de stelling oneens zijn, zien het laten verdwijnen van kunst vooral als zwaktebod. Ze vinden dat de gemeente niet moet toegeven. „Als wij ons beleid laten bepalen door deze vandalen zijn wij behoorlijk verkeerd bezig”, vindt Co van Dijk uit Hoorn. Ingrid Meijerink uit Hoorn is het daarmee eens: „Dan geef je die gasten hun zin. Ze weten wie het zijn. Zet ze met foto en al in de krant, dan kan iedereen ze in de gaten houden.”

Corina Rood uit Hoorn wil dat kunst blijft, maar vindt dat er wel beter over nagedacht moet worden: „Openbare kunst moet kunnen, maar in tunnels, één van de meest gewilde plekken voor graffiti-aanhangers? Kunst mag ook wel iets functioneler.”

„Ik geloof niet dat een stad zich moet conformeren aan vandalisten”, aldus Ingrid de Boer-van Berkum uit Hoorn. „Kunst geeft positieve vibes aan de mensen die in de stad wonen. Streetart is toegankelijk voor iedereen en maakt gevoelens los. Op mijn initiatief om in mijn wijk de Kersenboogerd een mural op sporthal De Kers te laten maken, krijg ik vooral goede reacties. Kunst inspireert!”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Ach gossie, het Regenboogkunstwerk is opnieuw beklad. Is ook een vorm van communicatie:

Afbeelding

COC Leiden-voorzitter Debbie Helaha: “We hebben nog even geen commentaar.”
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Het beeld heeft een roze mondkapje op. :smile4:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Kunst in de vernieling

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
za apr 02, 2022 5:01 pm
Afbeelding
Het kunstwerk ’Ode aan het varken’ is verwijderd uit Hoorn.
Pak de daders! Plaats camera's en jaag hen op! Grijp hen bij de lurven! Trek hen de kleren van het lijf en stop ze in een gesticht voor moeilijk opvoedbare kinderen.

Maar eerst, nadat zij uit hun huis zijn gesleurd, geef hen de opdracht het vernielde kunstwerk te herstellen. Hoe? Dat mogen zij zelf bedenken. Elk weekend moeten zij vast zitten in het opvoedingsgesticht, want hun ouders hebben gefaald. En de rest van de week dan? Dat hangt er vanaf. Dan mogen ze op zoek naar een hersteller in samenspraak met de kunstenaar. Dat gaat een paar centen kosten. Minderjarig? Geen probleem. De wet gebiedt dat dan de ouders ervoor moeten opdraaien. Meerderjarig? ook geen probleem, de overheid hanteert een blijmoedige afbetalingsregeling.

Ik ben - laat dat duidelijk zijn - geen politicus. Ik ben voor de oplossing van welk probleem dan ook.
icon_thumbup.gif
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Dit kunstwerk moet ons 'nationale zelfbeeld' voorstellen. Je kan het kunstwerk bewonderen in Zoetermeer. Op het AIVD gebouw dat pas verbouwd is. .

Bij gebouwen van het Rijk moet je namelijk percentage van de verbouwing aan kunst besteden.

Zonde van het geld? Of juist prachtig.

Afbeelding

Afbeelding
Kunstenaar Anne de Vries vertelt het verhaal achter het kunstwerk en legt uit wat het beeld verbeeldt: 'De Wachter probeert op een eigentijdse visuele manier ons nationale zelfbeeld te laten zien, en tegelijkertijd ook de veranderlijkheid van onszelf en die van de wereld om ons heen.'

'In de wapenkunde van Nederland staat de gouden leeuw vaak symbool voor kracht, macht en trots. In onze huidige wereld is zo'n eenduidig zelfbeeld niet meer vanzelfsprekend.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

En zo kijk ik er tegenaan als een burger met beide benen op de grond:

Afbeelding
Het minimum percentage van de Percentageregeling beeldende kunst is 1 % en begint bij bouwkosten van meer dan 1 miljoen.

Dus de minimale kosten van dit kunststukje zijn 10.000 euro.
Ik kan niet vinden wat de kosten zijn geworden maar 200.000 euro zijn mogelijk. Dat ding is meer dan zijn gewicht in goud waard.
En die gele tieten tenen zien er niet weerbestendig uit dus reparatiekosten??
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
beeld 'Moeder met kinderen' in binnentuin Martini Ziekenhuis

Dit beeld wordt weggehaald wegens 'niet passend'. Hoezo? De naaktheid soms?
nee een kwestie van

Afbeelding

Wie het beeld vanaf de derde verdieping van de achterkant bekijkt ziet dit:

Afbeelding

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/914298/k ... erwijderen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat dit een afrikaanse vrouw moet voorstellen. Ik zie in Europa niet snel een moeder zo haar oudere kinderen de borst geven. Aukema heeft iets met bloot. Veel van zijn werk zijn blote beelden zonder armen of benen. Ik zal geen werk van hem kopen.
Volgens communicatiemedewerker Evelien Oosterbaan komen de klachten vooral van mensen op de bovengelegen verdiepingen, die uitkijken op de achterkant van de vrouw. „Met een beetje fantasie zou je kunnen denken dat ze zich oraal laat bevredigen.”

’Kunst moet afleiden, troosten en ontspannen’
Dat is volgens haar ongepast. „We zijn een ziekenhuis dat voor patiënten en familie een prettige omgeving moet bieden. Kunst moet afleiden, troosten en ontspannen. Vandaar dat we de kunstenaar hebben gevraagd het beeld te verwijderen.”

Aukema is niet bereid daaraan te voldoen. Hij wijst erop dat hij de kunstcommissie van het ziekenhuis van tevoren foto’s van zijn werk heeft gestuurd, ook van ’Moeder met kinderen’. „Ze hebben er niks van gezegd. Het beeld hebben ze zelfs gebruikt voor de kunstkalender.”

’Als je naar de wolken kijkt, kun je ook allerlei erotische vormen zien’
Dat het beeld aanstootgevend is vindt hij ’absoluut een non-argument’. „Een beeld laat zich niet eenzijdig beschouwen van 30 meter afstand vanuit een bepaalde hoek. Dat gaat nergens over. Als je maar lang genoeg naar de wolken kijkt, kun je ook allerlei erotische vormen zien - als je er open voor staat.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kunst

Bericht door King George »

Ariel schreef:
vr apr 15, 2022 4:35 pm
Ik vermoed dat dit een afrikaanse vrouw moet voorstellen. Ik zie in Europa niet snel een moeder zo haar oudere kinderen de borst geven. Aukema heeft iets met bloot. Veel van zijn werk zijn blote beelden zonder armen of benen. Ik zal geen werk van hem kopen.
Spoiler! :
Volgens communicatiemedewerker Evelien Oosterbaan komen de klachten vooral van mensen op de bovengelegen verdiepingen, die uitkijken op de achterkant van de vrouw. „Met een beetje fantasie zou je kunnen denken dat ze zich oraal laat bevredigen.”

’Kunst moet afleiden, troosten en ontspannen’
Dat is volgens haar ongepast. „We zijn een ziekenhuis dat voor patiënten en familie een prettige omgeving moet bieden. Kunst moet afleiden, troosten en ontspannen. Vandaar dat we de kunstenaar hebben gevraagd het beeld te verwijderen.”

Aukema is niet bereid daaraan te voldoen. Hij wijst erop dat hij de kunstcommissie van het ziekenhuis van tevoren foto’s van zijn werk heeft gestuurd, ook van ’Moeder met kinderen’. „Ze hebben er niks van gezegd. Het beeld hebben ze zelfs gebruikt voor de kunstkalender.”

’Als je naar de wolken kijkt, kun je ook allerlei erotische vormen zien’
Dat het beeld aanstootgevend is vindt hij ’absoluut een non-argument’. „Een beeld laat zich niet eenzijdig beschouwen van 30 meter afstand vanuit een bepaalde hoek. Dat gaat nergens over. Als je maar lang genoeg naar de wolken kijkt, kun je ook allerlei erotische vormen zien - als je er open voor staat.”
Is er ooit nog subsidie gegeven voor dit beeld? Dat mogen wij als belastingbetalers toch wel weten? En alhoewel ik vind dat die jankerds zich aanstellen omdat zij iets zien wat er niet is en voor dat gejank ook eigenlijk niet gezwicht moet worden, al geven ze het gratis weg als dat beeld omgewoeld wordt, bij mij komt dat beeld de tuin niet in. Naar de schroothoop er maar mee. Dan koopt er niemand kunst van hem. Of zit er goud, zilver, koper, tin in het beeld? Dan wil ik het wel hebben. Want dan heeft het metaalwaarde.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Bijgedraaid of niet bijgedraaid, ik blijf het een lelijk beeld vinden. Ik zou er geen behoefte aan hebben om geconfronteerd te worden met een naakte Afrikaanse vrouw die twee kleuters de borst geeft.

Call me a prude if you like. I do not care
Martini Ziekenhuis in Groningen heeft oplossing voor ’aanstootgevend’ naaktbeeld

Het Martini Ziekenhuis in Groningen heeft een oplossing bedacht voor de discussie die is ontstaan over het ’aanstootgevende’ naaktbeeld ’Moeder met kinderen’ van kunstenaar Albert Aukema.

Het beeld wordt in de tuin van het ziekenhuis bijgedraaid, in de hoop dat medewerkers, patiënten en bezoekers niet meer een volwassene zien die twee kinderen tegen haar kruis drukt.

Sinds vorige week dinsdag staan er zes beelden van kunstenaar Albert Aukema in de binnentuin van het Martini Ziekenhuis. De expositie loopt tot en met oktober. Woensdag kreeg Aukema een mail van de kunstcommissie van het ziekenhuis die hem verzocht het bronzen beeld Moeder met kinderen weg te halen en er een ander beeld voor in de plaats te zetten.

De reden van het verzoek was dat er binnen het ziekenhuis een discussie was ontstaan over het naaktbeeld. Enkele medewerkers, patiënten en bezoekers die het beeld vanaf bovengelegen verdiepingen zagen, vonden het beeld aanstootgevend, omdat ze erin zien dat de naakte moeder met twee kinderen zich oraal laat bevredigen, terwijl het gaat om een zwangere vrouw die twee kinderen liefdevol tegen de borst drukt.

„We hopen dat het hiermee is opgelost. Het doel van kunst in het Martini Ziekenhuis is dat het ondersteunend moet zijn, en niet confronterend, met respect voor patiënten en personeel. We willen een aangename omgeving bieden voor herstel, waar kunst onderdeel van uitmaakt. We blijven met de kunstenaar in gesprek”, aldus een woordvoerder van het ziekenhuis in een persbericht.

’Argumentatie ontbreekt’
Aukema gaf eerder al aan dat hij het beeld niet wilde weghalen. „De argumentatie ontbreekt, mensen zien iets wat er niet is en ik wens niet mee te doen aan de verpreutsing van de maatschappij. Dit beeld gaat over moederliefde en vruchtbaarheid. Het moet niet gekker worden: anno 2022 in de houding springen als een paar mensen wat insinueren.”’ De kunstenaar stelde het ziekenhuis voor om het beeld te verplaatsen, waar het ziekenhuis toen niet in mee wilde gaan. Nu wel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Overal in het land gaan mensen nu anders naar beelden kijken.
Neem nu deze op de Floriade (pas nieuw):

Afbeelding

Niks bijzonders te zien zou je zo zeggen maar kijk er anders naar:

Afbeelding

wat nu?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
ma apr 18, 2022 5:15 pm

wat nu?
Armpje van het kind amputeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

In Venetië is er weer de Bienale. Dat is een expositie van moderne hedendaagse kunst.
En dus vol met woke gedoe, gendergekte, diversiteit en inclusie. En het is natuurlijk ook allemaal duurzaam. De bekende buzz-words.
Ter illustraie zie je dan foto's van deelnemers die de diversiteit vorm geven zoals deze:

Afbeelding
Venice Biennale: women outnumber male artists in main halls for first time

Black women occupy prominent pavilions with some venues showing work from non-binary, disabled and trans artists
https://www.theguardian.com/artanddesig ... first-time
En er zijn natuurlijk kunstenmakers die uitgesloten zijn van deelneming omdat hun denkbeelden of hun werk niet overeenstemmen met de ideologische waanvoorstellingen van de organisatie.
Kamilia Hatouti uit Stockholm rijdt zodoende met een aanhangertje rond door de stad.
En daarop toont ze haar werk dat niet door de beugel kan. Voorbeelden:

Afbeelding


Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

De kunststroming: maak iets gewoons heel groot en dan heb je kunst.
Deze keer een zaadcel.

Afbeelding
Zaadcel op koninklijk gazon: een eerbetoon aan ons allen'
"Op steenworp afstand van de kassen waarin prinses Juliana haar pronkerwten (lathyrus) kweekte, ligt in park Paleis Soestdijk een reusachtige blauwe zaadcel. „Spermatozoïde”, verbetert tentoonstellingsmaker Marie-Jeanne de Rooij. Sommige van de tachtig vrijwilligers die op het landgoed rondleidingen geven, moesten wel even blozen van dat woord en de aanblik van het kunstwerk van Joep van Lieshout. „Wat zegt u nu? zeiden ze geschrokken.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -ons-allen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Moet dit een levende of dooie zaadcel voorstellen. Dat vind ik wel belangrijk om te weten.

Dit is vast en zeker een zaadcel van een zwarte Afrikaan. Van blanke mannen zijn de soldaatjes wit.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:
za apr 23, 2022 8:34 pm

En dus vol met woke gedoe, gendergekte, diversiteit en inclusie.
Ik hoorde onlangs een nieuwe CD met min of meer moderne klassieke muziek aanprijzen "omdat het uitsluitend om werken gaat van homosexuele componisten". Grappig is hier het het woordje omdat. Wat kan het mij nu schelen of Bach of Mozart het voor vrouwen of mannen hadden.
Waar nu ook veel om te doen is in het arty farty wereldje is de herontdekking van de componiste Florence Pryce . Zwart, vrouw én lesbisch dat is 3 x de jackpot. Meer dan gewoon verdienstelijk kan je de muziek niet noemen maar daar gaat het niet om natuurlijk.
Bijzonder wel dat ik weet heb van heel wat homosexuele schrijvers, schilders en acteurs maar voorzover ik weet niet veel componisten. Dat het vroeger not done was om je te outen dat zal wel, maar dan hadden we het ook niet geweten van de schrijvers etc. Alleen van Benjamin Britten is het vaststaand geweten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie