Kunst

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Ik vind het ook veel logischer met een Trump-masker op te lopen dan met bijvoorbeeld een Mohammed-masker. :sly7:
Het is hier alleszins bij wet verboden om de moslim te spelen tijdens carnaval. Trump door het slijk halen is geen probleem. Maar ik vermoed zo een beetje dat je bij de carnavalsverenigingen niet veel linksige types zal vinden. Die kijken neer op dat soort traditioneel volksvermaak. Die gaan liever naar het KWAKOE festival.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Ik vind het ook veel logischer met een Trump-masker op te lopen dan met bijvoorbeeld een Mohammed-masker. :sly7:
Het is hier alleszins bij wet verboden om de moslim te spelen tijdens carnaval.
Maar dat is nu eenmaal de traditie, charme en de kunst van carnaval, om met iedereen de spot te bedrijven.

Het duurt maar een paar dagen en dan is het al weer over. Het verbieden van allerlei grappen en grollen die de draak met islam en zijn moslim aambeien steken, zorgt er voor dat mensen zich steeds vaker ECHT gaan ergeren aan moslims en een hekel aan islam en zijn onderkruipers gaan krijgen. Zo genereer je geen integratie maar emigratie van moslims.

Ach, we mogen dus eigenlijk niet klagen. Het probleem lost zichzelf op. Het is alleen de vraag hoe lang nog die linkse politieke klootzakken menen te moeten doorgaan met in hun rechter voet te schieten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Kunst

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Ach, we mogen dus eigenlijk niet klagen. Het probleem lost zichzelf op.
Ik help het je hopen, maar ondertussen weten die linkse rechters beter raad met de burgers dan met de vreemdelingen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Het is me wat zeg. Ons land is weer een kunstwerk armer. Een gevoelig verlies, als ik het bericht dat er over gaat mag geloven.
In 1967 kreeg Raalte een nieuw modern postkantoor. En daar moest toen een kunstwerk bij. Dat is zo geworden:

Afbeelding

Het is gemaakt door een zekere Willem Hussem (overleden 1974) en wordt een 'sculptuur' genoemd. Volgens deskundige Sander Creman zou het een mens voorstellen. Hij kan het weten want hij heeft al tijden lang een onverkoopbaar (voor 25.000 euro) schaalmodel van 3 meter hoog staan.

En hij heeft geluk want het origineel in Raalte is niet meer. Het postkantoor werd gesloopt en het ding is als oud metaal versnipperd.
Sander: " 'Het model is met de vernietiging van het origineel de enige overgebleven uitvoering van dit werk, misschien maakt dat het voor de verkoop nog extra interessant.'"

http://www.volkskrant.nl/beeldende-kuns ... ~a4470357/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Kunst

Bericht door Pizzaman »

Zag ik laatste een stuk kunst in de etalage, maar ja, wat blijkt...

Afbeelding
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Etalage kunst? Die bestaat.
Afbeelding
Almere 2013: Binnenkort wordt de derde kunstetalage geopend. Deze etalage is te vinden in het gebouw Extravert, naast de ingang van de bibliotheek.
https://www.almerebuiten.info/nieuws/501
Ik dacht aan een grap maar het bestaat echt. Overal tot in het kleinste dorp hebben ze etalage kunst.
Voor de ramen van leegstaande winkels worden onverkoopbare kunstwerken ten toon gesteld met de hoop dat een gek er iets voor geeft want een galerie ziet er geen brood in.
ETALAGE KUNST ROUTE ZUIDHORN
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Voor de ramen van leegstaande winkels worden onverkoopbare kunstwerken ten toon gesteld met de hoop dat een gek er iets voor geeft want een galerie ziet er geen brood in.

Afbeelding
Pas op je woorden hè! Ik vind dit schilderij best wel goed. Jammer van dat handje bij die vrouw op links. Als ik het zou kunnen betalen had ik er best wel een paar duizend euro voor over. Maar niet meer dan 4000. Wil je het uit oogpunt van kunstbelegging doen, dan moet je natuurlijk niet voor een etalage-koop gaan, maar binnenlopen bij een gerenommeerde galerie. Over jouw gekken gesproken. Volgens mij ben jij geen kunstliefhebber, noch heb jij ook maar enigszins kennis van kunst. Ondanks dat ik het al vaker heb aangehaald, doe ik hier nog maar eens weer een herhalingspoging zodat je het niet meer vergeet. Dit schilderij dat volgens mij in het Stedelijk Museum in Amsterdam hangt is miljoenen waard. Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Maar een gek MET GELD zal het er ongetwijfeld voor overhebben. Het is zoiets als een perverse man die ejaculeert op een naakte vrouw zonder benen en armen.

Afbeelding
Zwart vierkant door Kazimir Malevitsj - 79,5 x 79,5 cm. Gemaakt in 1915.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

‘Diversiteit’ is een kwestie van afkomst en kleur, nimmer van meningen en standpunten.
En wist je dat de huidige cultuursector geen afspiegeling is van de veranderende bevolkingssamenstelling? En dat moet wel. Dus: subsidie voor multikul clubs met producten waar niemand naar komt kijken of luisteren. En die clubs zijn zo weinig geïntegreerd dat ze de weg naar de subsidietrog niet weten te vinden.
Hoe voorkom je situaties waarin een wit publiek zit te kijken naar dansende negers?
Raad voor Cultuur wil miljoen meer subsidie voor onder meer ‘niet-westers’ aanbod
Het gaat om DOX, Worm, P/////AKT, TAAK, Onomatopee, Noorderlicht, BioArt Laboraties, Internationale Architectuur Biënnale Rotterdam, Textielmuseum | Textiellab, Het Nationaal Jeugdorkest en Jeugdorkest Nederland, Crossing Border, El Hizjra en literaire tijdschriften als ‘De Gids’ en ‘Boekie Boekie’
Deze instellingen hebben volgens de raad oog voor jongere generaties, cultureel diverse makers of een ander publiek.
http://cult.tpo.nl/2017/03/09/raad-cult ... rs-aanbod/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Het klootjesvolk kan blij zijn en zich in drommen verzamelen om dit stukje kunst GRATIS te zien.
Het heet "Contra-compositie VII " en is gemaakt door Theo van Doesburg in 1924 in Parijs.

Het is zijn gewicht meer dan in goud waard. Hoeveel? Daar doen ze vaag over. Ik lees:
...werd aangekocht dankzij de genereuze steun van de Vereniging Rembrandt – mede dankzij haar Nationaal Fonds Kunstbezit, het Mondriaan Fonds, het VSB fonds, de Vereniging van Belangstellenden in Museum De Lakenhal, het Lucas van Leyden Mecenaat, de gemeente Leiden, het De Banderfonds en een aantal anonieme, particuliere schenkers.[...]
Slechts een enkele keer in haar geschiedenis heeft de Vereniging Rembrandt een aankoop met zo’n groot bedrag gesteund:
http://sleutelstad.nl/2017/04/19/recent ... atis-zien/
Dat was even zoeken. In 2007 werd het geveild en verkocht voor 3 miljoen euro.
In 2017 werd het bij een veiling voor 1,9 miljoen gekocht.
In 10 jaar tijd dus 1/3 van de aankoopwaarde verloren. Wie zei iets over beleggen in kunst?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Krijgt de carnavalsvereniging van Enschede een nieuwe naam: "De kippenneukers"?

Op een tentoonstelling zijn twee kippen en een haan in een kunstzinnig hok gezet door dat mens Tinkebel dat normaal nare dingen met katten doet.
Gezien de plek en wie het heeft neergezet is het dus kunst. Er zijn recalcitrante burgers die dat niet vinden.


Die dienen dus bijgeschoold te worden. Of misschien beter ingeburgerd?
En dan dit:
Kippen lopen chlamydia op bij expositie van Tinkebell. in Enschede
ENSCHEDE - De kippen van kunstenaar Koen Vanmechelen zijn maandag ziek weggehaald uit de expositieruimte van Concordia in Enschede. De dieren hebben chlamydia opgelopen, waardoor ze oogontsteking en diarree kregen.

Nu de kippen ziek zijn, gaan ze terug naar de kunstenaar. Niet bekend is of er nieuwe dieren terugkomen. Voorlopig blijft het hok dan ook leeg. ,,We overleggen met Koen Vanmechelen of hij een statement kan maken, wellicht een videoboodschap die wij vanuit het hok uitzenden. Het publiek moet toch weten waarom het hok leeg staat", aldus Iris Cousijnsen van Concordia.
Misschien dat Tinkebel nu die kippen verwerkt tot een verenrijke hoofdtooi die zonder twijfel kunst zal zijn.
Ter geruststelling : chlamydia is een gewone besmettelijke ziekte van pluimvee. Die op de mens kan overspringen en niet andersom.
Maar er is nog een ziektekiem die ernstige ziekte­problemen kan opleveren bij de mens en tot nu toe onderbelicht is gebleven: Chlamydia psittaci. Deze bacterie, die zich in de cel van een geïnfecteerde gastheer ophoudt, is verantwoordelijk voor psittacose of ornithose bij vogels en psittacose of papegaaienziekte bij de mens.
Het is te hopen dat kunstminnaars niet door die bacterie zijn besmet tijdens het bezoek.
http://www.veearts.nl/2015/psittacose-o ... -pluimvee/
http://www.tubantia.nl/enschede/kippen- ... ~a541fdc9/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:ENSCHEDE - De kippen van kunstenaar Koen Vanmechelen zijn maandag ziek weggehaald uit de expositieruimte van Concordia in Enschede.
Koen Van Mechelen is een Vlaams "kunstenaar" die met zijn kippentoestanden een heel nobel links doel dient. Hij wil de bestaande kippenrassen terug kruisen naar de "oerkip" die de stammoeder is van alle huidige in alle diversiteit kakelende kippen. Dat is dan uiteraard als metafoor bedoeld voor de hele mensheid die gelijkaardig is in diversiteit
zoals het in de begeleidende tekst staat. Zijn oeuvre met die beesten is dus op te vatten als : een aanklacht tegen racisme.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Parallellen tussen de wereld van de mens en die van de kip:

Afbeelding

Deze zijn allen van hetzelfde kippenras: Het Zijdehoen.
Wat is er hetzelfde aan? Een extra teen en extra vinger.
En ze hebben de pik op de witte.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: En ze hebben de pik op de witte.
[icon_lol.gif] Ahhhhhhh, net zoals in de grote mensenwereld....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Kunst

Bericht door Pizzaman »

mercator schreef:
Mahalingam schreef:ENSCHEDE - De kippen van kunstenaar Koen Vanmechelen zijn maandag ziek weggehaald uit de expositieruimte van Concordia in Enschede.
Koen Van Mechelen is een Vlaams "kunstenaar" die met zijn kippentoestanden een heel nobel links doel dient. Hij wil de bestaande kippenrassen terug kruisen naar de "oerkip" die de stammoeder is van alle huidige in alle diversiteit kakelende kippen. Dat is dan uiteraard als metafoor bedoeld voor de hele mensheid die gelijkaardig is in diversiteit
zoals het in de begeleidende tekst staat. Zijn oeuvre met die beesten is dus op te vatten als : een aanklacht tegen racisme.
Heeft Sylvana daarom 3 verschillende kerels uitgenodigd, om terug te fokken naar de oermens?
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Dit lijkt op een theatervoorstelling van een Grieks drama vanwege die witte jurken en die schelpen.

Afbeelding

Maar nee, het is activistische actie van idealistische kunstenmakers.
Het speelt zich tot verrassing van de suppoosten en de directie van het Van Gogh museum af in het trappenhuis.
Een video van een actieperformance van acht vrouwen in witte jurken, barrevoets, die uit mantelschelpen (het symbool va nde oliemaatschappij) rietsuikerstroop drinken op de trap in het Van Goghmuseum. De actie was een demonstratie tegen de sponsoring van het museum door Shell.
Even huilie doen.
De vrouwen zijn gearresteerd, de aanklacht luidt lokaalvredebreuk en vernieling (!). Vier van hen hebben een tweede nacht in het vreemdelingencellencomplex in Osdorp doorgebracht.
Tegen de opsluiting wordt vandaag 14 mei een wake op het Museumplein in Amsterdam georganiseerd, om 12 uur. Liefst zwarte kleding, liefst geen spandoeken of protestborden. Het moet net als de performance een stille actie zijn.
http://www.krapuul.nl/samenleving/cultu ... -tot-wake/

De mission statement van deze SJW's: http://fossilfreeculture.nl/
In dat museum kon je ook een leipo bekijken:

Afbeelding

Gezien de belangstelling staat hij wel voor lul.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Even nog over het bovenstaande.
De echte actievoorder voor het heel erg goede doel geeft geen naam en adres op als die wordt opgepakt.
Sinds enige jaren is beleid van justitie om dan te zeggen: "als we niet weten wie je bent dan nemen we aan dat je een illegale vreemdeling bent en ga je in vreemdelingendetentie.
Dan kan het een paar dagen duren (ze maken geen haast) voordat de politie via andere wegen weet wie je bent.
Vier actievoerder moeten ook de nacht van zaterdag op zondag vast blijven zitten. Volgens de politie weigeren ze een naam op te geven en daardoor is hun identiteit nog niet vastgesteld. De andere opgepakte actievoerders zijn heengezonden, maar blijven wel verdachte.
En de actievoerders voelen zich in hun vrijheid van meningsuiting (in het van Gogh museum !!) aangetast.
Opgepakte Van Gogh-activisten: 'Schending vrijheid van meningsuiting'
http://www.ad.nl/binnenland/opgepakte-v ... ~a98e633e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Even nog over het bovenstaande.
Er was protest aangekondigd tegen het verstoren van het protest in het Van Gogh. En voor de vrijlating van hun strijders. (was inmiddels gebeurd)

Afbeelding

Dit voor het museum. Je ziet, kindertjes moeten hun mond houden als verstandige grote mensen praten.
Daar vertelt Meddens tegenover een groep sympathisanten en nieuwsgierige toeristen dat het weinig goeds zegt over een samenleving als een museum en een oliebedrijf samenspannen om kunstenaars het zwijgen op te leggen. 'Shame on Shell, shame on Van Gogh Museum'. Meddens gaat de verzamelde groep mensen voor in een minuut stilte voor de vier performancekunstenaars die vastzitten in een cellencomplex in Osdorp. Daarna wordt een protestlied ingezet, over een betere toekomst die we samen moeten bouwen.
http://www.volkskrant.nl/beeldende-kuns ... ~a4494710/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Hier zie je een nieuwe kunstenmaker staan na de opening (what is in a name?) van zijn kunstwerk.

Afbeelding

Ik vreesde het ergste want het is daar een hondenuitlaatroute waar straatlantaarns wegroetsen door de hondenpis.
Maar nee, ik was vergeten dat het ook op een kroegentochtroute ligt. Dus:

Afbeelding

Volkse dronken lieden snappen die moderne kunst niet. Die denken dat het voor hun lol bestaat.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Wat stelt dit kunstwerk voor? Iemand?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

En toen het ding nog heel was zat er ook geen wijzend vingertje naar Allah op.
Dit gebaar bedoel ik:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Nog meer kunst verdriet. Vluchtelingen stelen een kunstwerk van een tentoonstelling in Athene

Het gaat om dit kunstwerk. icon_silent.gif
Afbeelding
Een man praat aan de telefoon naast een kunstwerk, een tent die de vluchtelingencrisis in Griekenland symboliseert. © AFP
Een actiegroep van homovluchtelingen in Athene heeft een kunstwerk gestolen van Documenta, een van de grootste tentoonstellingen van moderne kunst ter wereld. Die vindt dit jaar voor het eerst deels buiten de Duitse stad Kassel plaats, en wel in de Griekse hoofdstad.

Kunstenaar Roger Bernat had de afgelopen weken verschillende groepen uitgenodigd optredens te verzorgen rond een replica van de steen waarvoor in de vierde eeuw voor Christus de filosoof Socrates berecht werd. Onder hen de homovluchtelingen, die eergisteren een travestie-act deden. Maar daarna namen ze de namaaksteen mee. Een filmpje van de ontvreemding hebben ze op Facebook gezet.

,,Zo veroordelen we het neerzetten van vluchtelingen als fetisj en het uitgeven van veel geld voor dit prestigieuze kunstevenement, terwijl honderdduizenden vluchtelingen onzichtbaar wegkwijnen in Griekenland en Europa”, zegt de groep in een verklaring. Het budget van Documenta is dit jaar 37 miljoen euro. ,,Zoals miljoenen anderen die een beter leven zoeken in Europa, is uw steen nu verdwenen.” De vluchtelingen organiseren nu hun eigen kunstproject met de naam Rockumenta.

Doorgestoken kaart
Kunstenaar Bernat schrijft in een verklaring dat hij de actie al zag aankomen en heeft nog een andere replica achter de hand. ,,Hé jongens, als het stelen van een nepsteen de enige politieke daad is die jullie kunnen verrichten, moeten jullie misschien je politieke agenda en artistieke maatstaven eens tegen het licht houden”, reageert hij. De vluchtelingen verzekeren dat er geen sprake is van doorgestoken kaart.

Documenta vindt nog tot 16 juli in Athene plaats, en gaat op 10 juni ook in Kassel van start. 'Leren van Athene' is het thema, waarbij menig kunstenaar inhaakt op de economische en de vluchtelingencrisis.

Belerende kolonisatoren
De komst van de Duitse organisatoren en 160 buitenlandse kunstenaars is omstreden, niet alleen bij vluchtelingen. Critici vinden dat ze zich gedragen als belerende kolonisatoren. Ze zouden de lokale bevolking en kunstenaars onvoldoende betrekken, en de ellende in de stad ter meerdere eer en glorie van zichzelf gebruiken.

Tegenstanders uitten hun kritiek onder andere in graffiti op muren in Athene: ,,Beste Documenta, ik weiger om mezelf te exotiseren om uw cultureel kapitaal te vergroten. Hoogachtend, de oorspronkelijke bewoners.'' Voormalig minister van financiën Yanis Varoufakis sprak van een 'gimmick' die de tragedie in Griekenland exploiteert, ,,zoals rijke Amerikanen die een tour maken in een arm Afrikaans land.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Er is weer een kunstwerk vernield. In Nederland . In het Frans Hals Museum in Haarlem .
Een medewerker heeft per ongeluk een kunstwerk uit de zomerexpositie overgeschilderd. De medewerker zag de muurtekening aan voor een vlek en haalde er een witte kwast over. :smile7:

Ter ere van de zomerexpositie waren op de smetteloos witte muren van de Vleeshal enkele muurschilderingen aangebracht. Onder andere het werk van kunstenaars Kamagurka en Herr Seele waren te zien. Het overgeschilderde werk is gemaakt door kunstenaar Bas van Wieringen, blijkt uit onderzoek van De Telegraaf. Hij moet nog om de tafel met de museumdirectie en wil daarom nog niet ingaan op het pijnlijke voorval.
Het kunstwerk was een stip op de muur. Het gaat om Portret of the nail behind the canvas.

Het is de nachtmerrie van een kunstenaar: de museummedewerker zou de schildering aangezien hebben voor een vlek en er witte muurverf over geschilderd hebben. Op het onbeschadigde oliewerk op doek van 10 bij 10 centimeter was een zwarte stip te zien.

[icon_lol.gif] Volgens een museummedewerker wordt het werk op dit moment gerestaureerd. Op de vraag of dat überhaupt mogelijk is of dat het werk onherstelbare schade heeft opgelopen wil de woordvoerder ook niet ingaan.

bron

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Het Nederlands Fotomuseum in Rotterdam heeft een rondreizende expositie onder dak.
En daar kon je deze foto bekijken:

Afbeelding

En ja, er is geen kop of staart aan te vinden.
Wat is boven en wat is onder? Op deze vraag is een antwoord gekomen en nu kan je de foto aldus zien:

Afbeelding

http://www.ad.nl/rotterdam/fotograaf-ti ... ~aeae2c72/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Britse kunstenmaker Simon Birch heeft met wat fantasie 60 kronen in elkaar geflanst.

Er kwam een uitstalling (expositie) van en al die dingen werden op zuiltjes gezet. Dat maakt het dus zeker KUNST.
Afbeelding
Die zuiltjes stonden niet vastgeschroefd (dat is toch geen kunst zou je zeggen) en dus toen een vrouw omviel was er een domino effect.
De kunstenmaker rekent de schade op 200.000 dollar (voor 10 gedeukte kroontjes).
Er is video van:
http://www.ad.nl/buitenland/vrouw-maakt ... ~af1215f1/
De maker heeft 6 jaar gedaan over 60 kronen, dus nog niet eentje per maand. Nu gaat hij rijk worden?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

'She accidentally leant on it and the rest is history... $200,000 worth of art destroyed!'
LOL. Beauty is in the eye of the beholder. Het is maar net wat een gek voor kunst wil betalen. Maar ik vermoed dat er geen gek bestaat die $200,000 wil neertellen voor dit "kunstwerk"

Dat de kunstenaar zijn werk zoveel waard vindt, betekent dus niet dat zijn kunstwerk zo waardevol is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie