'Halleluja' van Handel

Ariel

'Halleluja' van Handel

Berichtdoor Ariel » Ma Nov 24, 2014 12:06 pm

Nog een maand dan is het weer kerstfeest en dan wordt er in veel kerken en concertzalen de Messiah van Händel opgevoerd. Maar heeft iemand van jullie ooit zo'n groot koor het 'Halleluja' horen zingen.

EL CORO MAS GRANDE DEL MUNDO ♥♥♥ ALELUYA HANDEL
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Eliabe

Re: 'Halleluja' van Handel

Berichtdoor Eliabe » Ma Nov 24, 2014 4:29 pm

Van het grote middenvak, 18de rij, 7de van links zong vals.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

mercator

Re: 'Halleluja' van Handel

Berichtdoor mercator » Zo Nov 30, 2014 12:15 pm

Het is wel nep, want je hoort een heel andere opname. Zulk een enorm koor in zulke enorme ruimte zou verzuipen in echo en verkeerde inzetten zodat je Haendel niet eens zou herkennen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Hans v d Mortel sr

Halleluja. Praise the Lord!

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Dec 12, 2014 10:14 am

mercator schreef:Het is wel nep, want je hoort een heel andere opname. Zulk een enorm koor in zulke enorme ruimte zou verzuipen in echo en verkeerde inzetten zodat je Haendel niet eens zou herkennen.

Ja, ik relateerde het ook aan een kleiner koor. Met zo'n enorme Spaans-talige katholieke massa zou conform een historisch bijbels verhaal de kapel kunnen instorten door alle trillingen vanuit de ziel. Maar indrukwekkend is het wel. Misschien een idee om met een geluidswagen vrijdagmiddag voor de moskee te gaan staan tetteren. Ik erger me elke keer weer rot aan die bekrompen islamitische barbarij van cultuur vervuiling. Zo'n vuilnisbakkenreligie als islam heeft een smet geworpen op onze glorieuze geschiedenis. Met islam erbij heeft het verval en de vervuiling in Europa ingezet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Re: Halleluja. Praise the Lord!

Berichtdoor mercator » Za Dec 13, 2014 2:01 pm

'Hans van de Mortel' schreef: Met islam erbij heeft het verval en de vervuiling in Europa ingezet.

Een van de Wetten van Mercator:
Het culturele niveau van een samenleving is omgekeerd evenredig met het moslimgehalte.

Binnenkort zijn onze concertzalen, musea en galeries leeg, op een verdwaalde oudere blanke na.

Dat fenomeen zie je overal maar de analyse van de oorzaak is taboe wegens politiek niet correct.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Terug naar “FFI Nederlands Café”