Fraude onderzoek bij "dikke mensen" in de bijstand.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Fraude onderzoek bij "dikke mensen" in de bijstand.

Bericht door Eliabe »

Den Haag 24-12-2014
Mensen met overgewicht moeten in 2015 ernstige rekening gaan houden met extra controles.
Jetta Klijnsma heeft een eerste opzet voor wetswijziging ingediend bij de tweede kamer.
Volgens staatssecretaris Klijnsma is het onmogelijk voor mensen in de bijstand overgewicht te hebben.

Klijnsma."ik heb er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat mensen in de bijstand juist niets overhouden en mede daardoor is het dus onmogelijk om overgewicht te hebben als mensen afhankelijk zijn van een uitkering. "

Mensen met een WWB uitkering krijgen eerste kwartaal van het jaar 2015 een oproep om te komen bij een keuring arts.
Mensen met een overgewicht worden gekort met procenten.
Overgewicht van 5 kilo is een korting van 5 %
Overgewicht van 10 kilo is 10% korting op de uitkering.
De korting kan bij mensen met een ernstig overgewicht leiden tot een algehele stopzetting van de uitkering.

Volgens Klijnsma betreft het een maartregel die bedoeld is om mensen aan te sporen tot meer sporten en eerder een tegenprestatie te aanvaarden . ook wil zij gaan kijken of er binnen de huidige wetgeving mogelijkheden zijn om mensen met overgewicht te dwingen zich aan te melden bij de Nederlandse Vereniging van Diëtisten.

Een verder uit te werken plan houd ook in dat bij mensen waaruit blijkt dat ze bij een huisbezoek meer dan 1 pak koekjes in huis hebben een strafkorting toe te passen.

Op de vraag aan staatssecretaris Klijnsma of deze maatregelen niet veel te ver gaan antwoord klijnsma:
":mensen moeten zich goed beseffen dat ik al meerdere jaren bezig ben te zorgen dat ze niets of weinig te eten hebben, ik kan het daarom ook niet toestaan dat mensen met een overgewicht proberen een statement te maken en daarmee mijn sociaal beleid onderuit halen. "
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Fraude onderzoek bij "dikke mensen" in de bijstand.

Bericht door Ariel »

:thinking: Dit lijkt me een artikel van De Speld. Uw vaste prik voor betrouwbaar nieuws.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Fraude onderzoek bij "dikke mensen" in de bijstand.

Bericht door Eliabe »

Ariel schreef::thinking: Dit lijkt me een artikel van De Speld. Uw vaste prik voor betrouwbaar nieuws.
Ik heb geen bron.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Fraude onderzoek bij "dikke mensen" in de bijstand.

Bericht door Ali Yas »

Dit is natuurlijk pure ironie. Maar het is ook veelzeggend dat er mensen zijn die dit soort verhalen voor waar aannemen: kennelijk verwachten we van onze overheid inmiddels de gekste dingen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Fraude onderzoek bij "dikke mensen" in de bijstand.

Bericht door Ariel »

Eliabe schreef:
Ariel schreef::thinking: Dit lijkt me een artikel van De Speld. Uw vaste prik voor betrouwbaar nieuws.
Ik heb geen bron.
Eigen werk? [icon_lol.gif] Hij is leuk. Maar wie weet. We lachen er nu om, maar je weet nooit of dit soort toestanden ooit waarheid worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Fraude onderzoek bij "dikke mensen" in de bijstand.

Bericht door Mahalingam »

In India zijn arme mensen mager.
Vroeger waren hier arme mensen ook mager.
In het westen zijn arme mensen tegenwoordig dik.

Afbeelding
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie