Ben je geboren vóór 1978?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Ben je geboren vóór 1978?

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ben je geboren vóór 1978?

Bericht door Ariel »

Leuk. icon_thumbup.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ben je geboren vóór 1978?

Bericht door mercator »

Ik ben van jaargang 1959 en ik herinner me uit mijn jonge jaren vooral een totale afwezigheid van Islam en moslims EN van racisme. Er waren wel wat zwarten uit onze kolonie Congo maar daar keek niemand van op. Nu is het een godganse dag gemekker over Islam, discriminatie en racisme, dat heeft alle andere problemen ondergesneeuwd.
Gisteren las ik nog een stukje van een import-intellectueel die beweerde dat het Romeinse Rijk ten onder is gegaan omdat de Romeinen racist geworden waren en dat gaat nu met W Europa ook gebeuren. Elke dag kan je zulke onzin lezen in de "kwaliteits" pers.
En o ja in dat stukje stond ook dat de allerbeste Romeinse keizer ooit Septimius Severus een Noord Afrikaan was en dat het na zijn regering bergaf ging met de Romeinen [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Ben je geboren vóór 1978?

Bericht door Eliabe »

In mijn jeugd droegen vrouwen een sjaaltje om hun kapsel te beschermen. Was in de tijd van wijde rokken en petticoats. Dat waren pas tijden.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ben je geboren vóór 1978?

Bericht door Zwartmeer »

Ik ben het niet helemaal met de makker van deze presentatie eens om het jaar 1978 als startsein te zien van een soort verwijving van het volk. Ik ben geboren in 1961 herinner de poeptonnetjes nog, dat we geen douch hadden, geen centrale verwarming, geen telefoon, geen auto, tot 1966 hadden we alleen maar Nederland 1, enz. Je wist niet beter, maar als ik vergelijk met de vooroorlogse generatie dan ben ik in weelde een luxe opgeroeid. Ik dat hoef niet uit te leggen. Ongetwijfeld is de makker van deze presentatie zelf van voor 1978 en daarom wil ie zichzelf op deze wijze op een verhoogstuk plaatsen maar het puntje bij't plaatje komt rekenent de vooroorlogse generatie ook de ruim voor 1978 geborenen tot de verwende generaties.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ben je geboren vóór 1978?

Bericht door Mahalingam »

Wanneer werd ik mij bewust van het verschijnsel 'welvaart'? Dat was toen ik voor mijn vader foldertjes (voor een TV-verzekering) in arbeiderswijken in de brievenbussen stopte bij mensen die een 'krediethark' (TV antenne) op het dak hadden staan.
En we hadden thuis nog geen TV.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ben je geboren vóór 1978?

Bericht door Zwartmeer »

Mahalingam schreef:Wanneer werd ik mij bewust van het verschijnsel 'welvaart'? Dat was toen ik voor mijn vader foldertjes (voor een TV-verzekering) in arbeiderswijken in de brievenbussen stopte bij mensen die een 'krediethark' (TV antenne) op het dak hadden staan.
En we hadden thuis nog geen TV.
Ik was me er al vroeg van bewust door de oorlog en hongersnood in Biafra in Nigeria. Zo rond 1966, toen ik vijf jaar was overheerste Biafra het nieuws. Of het woord welvaart gebruikt werd weet ik niet meer maar thuis werd wel gezegd hoe goed wij het hadden vergeleken met daar. Dat is ook waar. Ik ben daarom ook nooit zo onder de indruk van de zeurende en klagende Nederlander.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ben je geboren vóór 1978?

Bericht door Mahalingam »

Mijn oudere zus moest met haar twee kinderen vluchten uit Biafra. In een zwaar overbeladen DC4 die overdag op lage hoogte over de woestijn naar Algerije vloog.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ben je geboren vóór 1978?

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Ik was me er al vroeg van bewust door de oorlog en hongersnood in Biafra in Nigeria. Zo rond 1966, toen ik vijf jaar was overheerste Biafra het nieuws. Of het woord welvaart gebruikt werd weet ik niet meer maar thuis werd wel gezegd hoe goed wij het hadden vergeleken met daar. Dat is ook waar. Ik ben daarom ook nooit zo onder de indruk van de zeurende en klagende Nederlander.
Ik herinner me uit mijn sixties-tijd vooral de panische schrik voor een atoomoorlog. Wijlen mijn vader liet geen dag voorbij gaan zonder erop te wijzen dat de gehate VS een kernoorlog met de communistische paradijzen zou komen uitvechten in Europa [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ben je geboren vóór 1978?

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:Ik was me er al vroeg van bewust door de oorlog en hongersnood in Biafra in Nigeria. Zo rond 1966, toen ik vijf jaar was overheerste Biafra het nieuws. Of het woord welvaart gebruikt werd weet ik niet meer maar thuis werd wel gezegd hoe goed wij het hadden vergeleken met daar. Dat is ook waar. Ik ben daarom ook nooit zo onder de indruk van de zeurende en klagende Nederlander.
Ik herinner me uit mijn sixties-tijd vooral de panische schrik voor een atoomoorlog. Wijlen mijn vader liet geen dag voorbij gaan zonder erop te wijzen dat de gehate VS een kernoorlog met de communistische paradijzen zou komen uitvechten in Europa [icon_lol.gif]
We leven in uiterst onvoorspelbare wereld. Hoe komt het toch dat juist de USA, vooral door links steeds, als een zondebok wordt gezien, terwijl ergens anders de zonde wordt begaan, en andere 'grootmachten' passief toezien?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Plaats reactie