Johan Cruijff overleden

mercator

Re: Johan Cruijff overleden

Berichtdoor mercator » Za Mar 26, 2016 4:42 pm

Zwartmeer schreef:Dat is niet waar! Cruijff is voor voetbalfans wat Jezus voor christenen is of wat Muhammad voor moslims is. Het punt is nu dat er meer voetbalfans zijn dan christenen of moslims! Dus eigenlijk is Cruijff groter! Ik schrijf dit ook bewust in tegenwoordige tijd!

Dus volgende maandag zal Cruyff verrijzen ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Za Mar 26, 2016 4:55 pm

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:Dat is niet waar! Cruijff is voor voetbalfans wat Jezus voor christenen is of wat Muhammad voor moslims is. Het punt is nu dat er meer voetbalfans zijn dan christenen of moslims! Dus eigenlijk is Cruijff groter! Ik schrijf dit ook bewust in tegenwoordige tijd!

Dus volgende maandag zal Cruyff verrijzen ?

Dat lijkt me niet onlogisch! Als Cruijff in New York komt vertelt hij de taxichauffeur hoe die moet rijden. Als Cruijff ziek is legt hij de chirurg uit hoe die moet snijden. Wat denk je dat Cruijff nu aan het doen is? Hij is god aan het uitleggen wat ie in z'n schepping fout heeft gedaan en hoe het beter moet! Hier hebben wij straks allemaal baat bij!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

mercator

Berichtdoor mercator » Za Mar 26, 2016 5:00 pm

Zwartmeer schreef:Hier hebben wij straks allemaal baat bij!

Prima hoor. Zolang de 4 Rolling Stones maar niet verrijzen na hun dood .

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Za Mar 26, 2016 5:02 pm

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:Hier hebben wij straks allemaal baat bij!

Prima hoor. Zolang de 4 Rolling Stones maar niet verrijzen na hun dood .

Misschien dat Cruijff hen uit kan leggen hoe het beter kan...

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Za Mar 26, 2016 10:52 pm

mercator schreef:Wat een gedoe allemaal. Het was maar een voetballertje hoor.

En jij vraag het waarom van de aanslagen in België af...

Ik gooi er nog maar eens Cruijff video tegenaan (om Friesland van terreur te vrijwaren!):
Derksen & ... Johan Cruijff

Johan Derksen interviewde Johan Cruijff eind 2013 over zijn voetbalcarrière en het leven na zijn actieve carrière. Een indringend gesprek met de eeuwige nummer 14.

http://www.rtlxl.nl/#!/zzzz/7aec14be-ce ... 7f65093151

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Mar 28, 2016 12:32 pm

Zwartmeer schreef:
mercator schreef:Wat een gedoe allemaal. Het was maar een voetballertje hoor.

Dat is niet waar! Cruijff is voor voetbalfans wat Jezus voor christenen is of wat Muhammad voor moslims is. Het punt is nu dat er meer voetbalfans zijn dan christenen of moslims! Dus eigenlijk is Cruijff groter! Ik schrijf dit ook bewust in tegenwoordige tijd!

Dat is niet waar en ook weer wel waar. Moslims zijn daar heel goed in. Die beweren altijd dat wij niet in staat zijn hun context te begrijpen. Maar . . . wanneer een context in de Koran voor tweeërlei uitleg vatbaar is, wat is dan nog de overgebleven waarde ervan? HELEMAAL NIKS! NUL KOMMA NUL! Want dan kan een ieder naar believen er een draai aan geven.

Quote Zwartmeer
Niets op aan te merken. Klopt helemaal wat hij schrijft. Niks contextverwarring, noch vervuiling zoals in de Koran het geval is. Prima analyse zoals ik van Zwartmeer gewend ben. Ik zal hem ook niet gauw tegenspreken. De kans is veel te groot dat ik mij dan zelf tegenspreek. En ik ben Allah-zij-dank geen moslimidioot.

Het was maar een voetballertje.

Ik denk na en stel in gedachte de vraag aan Mercator wat bedoel je daarmee? Laat maar! Ik denk verder na en concludeer dat er niks mis is met zijn quote. Toen Johan klein was, was hij voetballertje. Later toen hij slechts 1.70 m was en broodmager mocht hij zich voetballer noemen. Maar Johan is niet meer. En na een paar dagen gaat een ieder weer over tot de orde van de dag. Het is verleden tijd. Die mag je ophemelen, Maar dat is je eigen cup of tea en meer niet. Ik kijk en lul graag over voetbal. Ik heb er erg veel verstand van vind ik zelf. Ik was ook secretaris en voetballer van de grootste amateurvoetblaclub van Amsterdam: sc Buitenveldert.
Ik vond Crijff een geniale moordgoser. Een echte kanjer die geen blad voor de mond nam. En dat is VEEL belangrijker dan het feit dat hij goed kon voetballen. Dus . . . hij was maar een voetballertje. En waarom zou dat denigrerend bedoel zijn? Zwartmeer valt Mercator daar ook niet over aan. Een moslim Marokkaan gaat gelijk schelden en tieren en trekt vervolgens een register open die de meest verschrikkelijke ziektes laat horen.

Cruijff was weliswaar een hele grote, maar Mercator geeft niks om de sport voetbal. En laten we wel wezen. Het is maar al te vaak een vieze smerige gemene rotsport.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Mar 28, 2016 1:34 pm

'Hans van de Mortel' schreef:Cruijff was weliswaar een hele grote, maar Mercator geeft niks om de sport voetbal.

Zo is dat. Ik heb niks tegen wijlen dhr . Cruyff, maar ik ken hem alleen in zijn hoedanigheid als voetballer en daar heb ik persoonlijk niks aan . Van hem zijn me geen belangrijke inzichten bekend of overgeleverd die het rondstuiteren van een leren bal op een grasveld te boven gaan. Zulke beroemdheden zouden er goed aan doen om hun mond s open te trekken over de Islamitische bedreigingen van het ogenblik maar daar passen ze voor .
Geef mij maar de even dode Nederlandse Volksschrijver Gerard Reve die wél man en paard noemde en al in 1980 schreef let op, binnen een generatie komt er geen blanke meer aan te pas in ons Nederland.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Mar 28, 2016 2:10 pm

mercator schreef:Zulke beroemdheden zouden er goed aan doen om hun mond s open te trekken over de Islamitische bedreigingen van het ogenblik maar daar passen ze voor .

Dat had ik nog willen zeggen, maar niet gedaan. Goed dat jij dit alsnog even aanhaalt.

Voetbal is leuk voor de massa, maar de bedreiging komt van islam en als beroemdheden al hun nek niet durven uitsteken, tsja . . . Wie bang is voor de dood is een lafaard. Was een Crijff dan een lafaard? Ik denk het niet. Hij was wel een doodgewoon voetballertje. Maar wel een hele grote. Ook in mijn ogen. Volgens mij en met mij vele andere deskundigen op voetbalgebied, de beste van de wereld. Tot nu toe. En waarschijnlijk vele malen populairder dan Jezus en Mohammed bij elkaar. Moet je de achterlijke islamitische Arabieren verwoede pogingen in het werk zien stellen om ook mee te voetballen in de top. Wat zou dat mooi geweest zijn wanneer Cruijff zijn mening over Allah te berde had gebracht. Hij had bijvoorbeeld in een interview kunnen zeggen:

"Alle nadeel heb z'n voordeel. Net zoals Allah. Maar die heb ik niet nodig. Ik doe het op mijn manier. Want dat Allah zo goed kan voetballen als ik lijkt mij uitgesloten."
[icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Mar 28, 2016 2:31 pm

'Hans van de Mortel' schreef:"Alle nadeel heb z'n voordeel. Net zoals Allah. Maar die heb ik niet nodig. Ik doe het op mijn manier. Want dat Allah zo goed kan voetballen als ik lijkt mij uitgesloten."[/i] [icon_lol.gif]

Voilà. Moesten hier in België onze als goden aanbeden Rode Duivels s ondubbelzinnig zeggen dat Islam kwaadaardig geestelijk vergif is zou dat een veel grotere impact hebben dan om het even welk statement van een politicus. Maar niks dus. Ze surfen mee op de tsunami van de Islamisering .
Trouwens, onze Rode Duivels zijn eerder Zwarte Duivels met hun namen als Lukaku, Benteke, Kwazulu...( die laatste verzin ik, maar de bedoeling is duidelijk).

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Mar 28, 2016 3:00 pm

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Cruijff was weliswaar een hele grote, maar Mercator geeft niks om de sport voetbal.

Zo is dat.

Ik ben ook totaal niet in voetbal geïnteresseerd! Voor mij geldt dat ik mensen sommige mensen uit bepaalde sporten, die mij niet interesseren, wel interessant kan vinden. Cruijff is er zo een. Ik vind het een zeer aansprekende persoon. Iedereen die hem kende weet te vertellen dat hij geen enkele kapsones had, gemakkelijk benaderbaar was voor iedereen, en heeft nog nooit een handtekening geweigerd. Vergelijk dat eens met veel van die profs. Op hun achttiende kopen ze een wagen van vijf ton, de arrogantie druipt er van af, en ze menen dat ze god zijn. Cruijff was een voetbal god maar is altijd uiterst gewoon gebleven.

Voetbal interesseert me dus niet, ik kijk er nooit naar. Zelfs niet als Nederland in de WK finale staat. Maar mensen kunnen me wel interesseren. Een heel mooi voorbeeld geeft Sjaak Swart. De man heeft bloed fanatiek tot zijn 75e door gevoetbald in diverse teams. Altijd is ie blijven trainen. Een paar jaar geleden liep ik tegen deze documentaire over hem aan. Ik heb hem zeker vier keer gezien! Maar voetbal interesseert me niet.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Mar 28, 2016 3:30 pm

Zwartmeer schreef:
mercator schreef:

Zo is dat.

Ik ben ook totaal niet in voetbal geïnteresseerd! Voor mij geldt dat ik mensen sommige mensen uit bepaalde sporten, die mij niet interesseren, wel interessant kan vinden. Cruijff is er zo een. Ik vind het een zeer aansprekende persoon. Iedereen die hem kende weet te vertellen dat hij geen enkele kapsones had, gemakkelijk benaderbaar was voor iedereen, en heeft nog nooit een handtekening geweigerd. Vergelijk dat eens met veel van die profs. Op hun achttiende kopen ze een wagen van vijf ton, de arrogantie druipt er van af, en ze menen dat ze god zijn. Cruijff was een voetbal god maar is altijd uiterst gewoon gebleven.

Voetbal interesseert me dus niet, ik kijk er nooit naar. Zelfs niet als Nederland in de WK finale staat. Maar mensen kunnen me wel interesseren. Een heel mooi voorbeeld geeft Sjaak Swart. De man heeft bloed fanatiek tot zijn 75e door gevoetbald in diverse teams. Altijd is ie blijven trainen. Een paar jaar geleden liep ik tegen deze documentaire over hem aan. Ik heb hem zeker vier keer gezien! Maar voetbal interesseert me niet.

In Diemen-zuid waar hij woont, kwam ik hem regelmatig tegen. Een markante persoonlijkheid in goede staat die nog steeds goed boert. Hij rijdt in een dikke zwarte nieuwe BMW 4wheel drive. Na zijn voetbalcarrière moest hij rond zien te komen met zijn rookartikelen winkeltje, als ik mij goed herinner, net zoals de meeste anderen in zijn tijd. Misschien vergis ik mij, want Swart is wel een rasjood. Hij scout voor Ajax heb ik mij laten vertellen. En ach, misschien doet hij ook wel in onroerend goed. Het gaat hem in ieder geval voor de wind.

De film ga ik beslist zien. Jij hebt me nieuwsgierig gemaakt.

By the way. Dat weet jij waarschijnlijk niet, maar Swart was als voetballer een etterbakkie. Voor de tegenstander en voor de scheidsrechter. Zelfs tot in zijn late jaren (iets in de vijftig of zo) toen ik hem bij mijn club Buitenveldert aan het werk zag.
Ik laat nu even een van de bekendste Feyenoord suppoosten aan het woord.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Mar 28, 2016 4:44 pm

'Hans van de Mortel' schreef: De film ga ik beslist zien. Jij hebt me nieuwsgierig gemaakt.

By the way. Dat weet jij waarschijnlijk niet, maar Swart was als voetballer een etterbakkie. Voor de tegenstander en voor de scheidsrechter. Zelfs tot in zijn late jaren (iets in de vijftig of zo) toen ik hem bij mijn club Buitenveldert aan het werk zag.
Ik laat nu even een van de bekendste Feyenoord suppoosten aan het woord.

Deze van Ton van Duinhoven kende ik niet. Leuk! Hij is nu nog net zo'n etterbakkie als toen. Ik geloof dat ie nu definitief gestopt is maar zolang hij speelde, tot z'n 75ste, was ie nog net zo fanatiek als toen ie nog prof was. Je ziet hem op een gegeven moment op een tribune zitten en hij gaat toch te keer tegen de scheidsrechter. Freek de Jonge vertelt in de documentaire dat ze ooit een soort artiesten elftal hadden met dus ook Sjaak Swart erbij. Maar je kunt hem er niet bij hebben. Die mensen die komen een gezellig potje voetballen maar voor Sjaak is het bittere ernst en dat verpest de gezelligheid.

King George

Rob - tegen de paal - Rensenbrink overleden

Berichtdoor King George » Za Jan 25, 2020 11:48 pm

Afbeelding

Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Terug naar “FFI Nederlands Café”