Dossier Domheid

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Dossier Domheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Caissière pikte in vijf jaar voor kwart miljoen euro uit kassa

Afbeelding

AD - 2 december 2016

Een 48-jarige caissière uit Vaassen is er in geslaagd in ruim vijf jaar tijd meer dan een kwart miljoen uit de kassa's te stelen van de Plus-supermarkt in Heerde, waar zij werkte. De vrouw staat maandag voor de rechter in Zutphen, samen met haar vriend. Ze deed administratie én kassa.

De vrouw en haar 43-jarige vriend leefden ogenschijnlijk goed van het geld dat zij wegnam. Behalve drugs kochten ze een auto, een nieuwe keuken, dure horloges en computers. Althans, haar vriend vooral. Hij staat terecht omdat hij van het geld mooie spullen kocht. De vrouw staat terecht voor het stelen van het geld en het in bezit hebben van diverse soorten drugs.

De vrouw wist de 254.000 euro bij elkaar te stelen in de periode van 1 januari 2009 tot 30 april 2014. De caissière, Ria B., werkte al meer dan 20 jaar voor de supermarkt, die voorheen een Edah-filiaal was. Ze was als hoofdcaissière verantwoordelijk voor administratie én kassa, legt de eigenaar Dick van den Hoven van de supermarkt uit. Dat gaf haar de kans haar gang te gaan. ,,Dat was al zo toen ik de supermarkt overnam en dat heb ik zo gelaten. Daar heb ik spijt van als haren op mijn hoofd. Nu hebben we dat anders geregeld,'' zegt de supermarktbaas. (HvdM: volgens mij is die lul franchise-nemer van Plus en geen eigenaar).
Berouw komt na het dom zijn. En hoe komt dat? Omdat mensen niet logisch kunnen nadenken. Het zijn natuurlijk niet de slimste mensen die franchise-nemer zijn van een supermarkt en je zaak plotseling € 50.000 minder omzet maakt per jaar. Alsof een goede boekhouder niet zijn geld dubbel en dwars waard is. Ik bedoel, hoe ging dat dan elke keer met de balans opmaken aan het einde van het jaar? En hoe ging dat met het scannen van de bedragen aan de kassa? OK, misschien wil je niet elke dag laat thuis komen als baas, maar dan toch minstens regelmatig een steekproef uitvoeren. Zo moeilijk is dat niet. Wat een ongelooflijke gemakzuchtige domme droplul die Dick van den Hoven.

De vrouw zit momenteel niet in hechtenis. Zowel zij als haar advocaat willen nu niks zeggen over de zaak. Aldus het AD. De gelegenheid maakt de dief. Ook de overheid werkt daar aan mee. Ik geloof dat alleen nog moordenaars niet vrij rond mogen lopen op straat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:Het zijn natuurlijk niet de slimste mensen die franchise-nemer zijn van een supermarkt en je zaak plotseling € 50.000 minder omzet maakt per jaar. Alsof een goede boekhouder niet zijn geld dubbel en dwars waard is.
Dat was mijn eerste gedachte ook. Een halve ton minder omzet, en dat valt niet op? Een paar tientjes verlies kan ik me voorstellen, Maar 50.000 euro? :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Het zijn natuurlijk niet de slimste mensen die franchise-nemer zijn van een supermarkt en je zaak plotseling € 50.000 minder omzet maakt per jaar. Alsof een goede boekhouder niet zijn geld dubbel en dwars waard is.
Dat was mijn eerste gedachte ook. Een halve ton minder omzet, en dat valt niet op? Een paar tientjes verlies kan ik me voorstellen, Maar 50.000 euro? :nietverstaan:
Alles wordt bij de kassa aangeslagen. We leven in de 21e eeuw. Met ongelooflijke hoogstandjes in (digitale) techniek. Een moderne kassa geeft natuurlijk aan of er cash betaald is of niet. Met een druk op een bepaalde knop aan het einde van de dag telt de kassa alle cash-bedragen op. Dat onze aan drugs verslaafde kleptomane juffrouw met dito verslaafde vriend vijf jaar lang haar gang kon gaan met na-ijverige grepen in de kas na sluitingstijd, had de boekhouding niet mogen ontgaan. Immers, de boekhouding werd toch zeker elke maand bijgehouden op dezelfde manier als ik heb geschetst? Aan de hand van het dagelijks digitaal geprinte cash-overzicht. Het cashgeld wordt dagelijks opgehaald en weggebracht naar de bank. Dan volgt de overschrijving van de bank naar supermarkt Plus, waarbij de bank het gestorte cashgeld apart vermeld. Ik vrees dat hier meer aan de hand is. Ik vertrouw deze onzin niet. Hier was vast meer aan de hand. De rechter zal alles moeten laten uitzoeken en controleren. Tenslotte moet er ook bewijs op tafel komen. En wel over de vijf verstreken jaren. Bij een goede adminstratie is dit een fluitje van een cent. Ik vermoed haast dat de gedupeerde mafketel überhaupt geen boekhouder in dienst had of een externe boekhouder waarmee hij een 'boel' geld meende uit te kunnen sparen.

Dat is nu wat ik bijna altijd mis in de media: zorgvuldigheid. Het is maar al te vaak van die oppervlakkige berichtgeving zonder onderzoek. En nu denk ik niet eens aan het elitaire debacle van links aangaande de meer dan logische overwinning van Trump cum suis. Geen betere integratie dan van de domheid in de mens.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Zwartmeer »

Politie arresteert eerste flakka-dealer in Nijmegen
http://www.nu.nl/binnenland/4433664/pol ... megen.html
Gepubliceerd: 01 februari 2017

Voor het eerst is in Nederland een dealer opgepakt die handelde in de 'zombiedrug' flakka. De dealer werd gearresteerd in Nijmegen-Zuid, meldt de politie op Facebook.

De politie was getipt door Alberto Stegeman van het programma Undercover in Nederland. Hij gaf door dat een drugsdeal zou plaatsvinden, waarna agenten de vermeende dealer in de boeien konden slaan.

Artsen sloegen vorig jaar nog alarm over de harddrug. Flakka-gebruikers raken volledig buiten zichzelf en wanen zich onkwetsbaar. Op internet zijn filmpjes te vinden van drugsgebruikers die door ruiten duiken of voor rijdende auto's springen.


Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Mahalingam »

Dit is dus een drug die jeugdigen aanspoort om een Darwin Award te halen?
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:
Politie arresteert eerste flakka-dealer in Nijmegen
Ik vraag me af waarom de jeugd steeds meer van dit soort "uitdagingen" nodig heeft dan vroeger. :nietverstaan:

Sporten worden steeds extremer. Als je als jongere niet een keer aan skydiving of bungee jumping gedaan hebt, dan doe je niet meer mee. Het moet steeds gekker en extremer. Ook vakantie's moet je "beleven" dus moet je gekke dingen doen tijdens je vakantie.

En nou dit weer. Overgewaaid uit Amerika . We leven in een rare gevaarlijke wereld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Zwartmeer schreef:
Politie arresteert eerste flakka-dealer in Nijmegen
Ik vraag me af waarom de jeugd steeds meer van dit soort "uitdagingen" nodig heeft dan vroeger. :nietverstaan:
Ach, dit is nog niks vergeleken met het telkenmale gigantische zuipfestijn dat de jeugd tijdens vakanties het gevoel geeft een geweldige prestatie van ongekend formaat in het uiten van vakantiegenoegen geleverd te hebben. :SOS:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:Ach, dit is nog niks vergeleken met het telkenmale gigantische zuipfestijn dat de jeugd tijdens vakanties het gevoel geeft een geweldige prestatie van ongekend formaat in het uiten van vakantiegenoegen geleverd te hebben. :SOS:
Vind je echt dat dit nog niks is vergeleken met de zuipfestijns van de jeugd? Als mensen te dronken zijn is het voordeel dat ze niet meer op hun benen kunnen staan, dat zie ik bij dat flakka niet. Ik heb nog nooit een dronkenlap zo bewust op rijdende auto zien duiken. Na wat verder googlen vond ik dat het 24 uur duurt voordat flakka uitgewerkt is. Men neemt het overigens niet om in zo'n extreem staat te komen, bij 'normale' dosissen geeft het 'normale' psychedelische ervaring. Het alleen moeilijk te doseren. Weg met die troep!
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op do feb 02, 2017 12:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Ach, dit is nog niks vergeleken met het telkenmale gigantische zuipfestijn dat de jeugd tijdens vakanties het gevoel geeft een geweldige prestatie van ongekend formaat in het uiten van vakantiegenoegen geleverd te hebben. :SOS:
Vind je echt dat dit nog niks is vergeleken met de zuipfestijns van de jeugd? Als mensen te dronken zijn is het voordeel dat ze niet meer op hun benen kunnen staan, dat zie ik bij dat flakka niet. Ik heb nog nooit een dronkenlap zo bewust op rijdende auto zien duiken. Na wat veder googlen vond ik dat het 24 uur duurt voordat flakka uitgewerkt is. Men neemt het overigens niet om in zo'n extreem staat te komen, bij 'normale' dosissen geeft het 'normale' psychedelische ervaring. Het alleen moeilijk te doseren. Weg met die troep!
Je hebt gelijk wat de impact van Flakka betreft. Maar dat is niet mijn issue. Ik ga er van uit dat Flakka weinig gebruikt wordt bij de jeugd. Na een keer in de fout te zijn gegaan laat je het de volgende keer wel uit je hoofd. Tenminste als je het overleefd hebt.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op wo feb 01, 2017 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dossier Domheid

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Je hebt gelijk wat de impact van Flakka betreft. Maar dat is niet mijn issue. Ik ga er van uit dat Flakka weinig gebruikt wordt bij de jeugd. Na een keer in de fout te zijn gegaan laat je het de volgende keer wel uit je hoofd. Tenminste als je het overleeft hebt.
Al die drugs zijn niet het probleem maar de zwakkelingen die denken dat ze zoiets nodig hebben. In de 19de eeuw was opium gewoon vrij verkrijgbaar in de apotheek en dat zorgde niet voor al die heisa die er nu aan vast hangt.
Moslims hebben toch geen drugs nodig om in een roes te leven ? Naar de moskee gaan op vrijdag is al genoeg.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Je hebt gelijk wat de impact van Flakka betreft. Maar dat is niet mijn issue. Ik ga er van uit dat Flakka weinig gebruikt wordt bij de jeugd. Na een keer in de fout te zijn gegaan laat je het de volgende keer wel uit je hoofd. Tenminste als je het overleefd hebt.
Al die drugs zijn niet het probleem maar de zwakkelingen die denken dat ze zoiets nodig hebben. In de 19de eeuw was opium gewoon vrij verkrijgbaar in de apotheek en dat zorgde niet voor al die heisa die er nu aan vast hangt.
Moslims hebben toch geen drugs nodig om in een roes te leven ? Naar de moskee gaan op vrijdag is al genoeg.
Precies! En de gevolgen van na het vrijdagmiddaggebed zijn langzamerhand genoegzaam bekend bij mensen die de orde en rust moeten bewaren en twijfelen aan de vredelievende religieuze bedoelingen van de historische psychopaat-woestijn-pedofiel-viezerik Mohammed. :sheik:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Je hebt gelijk wat de impact van Flakka betreft. Maar dat is niet mijn issue. Ik ga er van uit dat Flakka weinig gebruikt wordt bij de jeugd. Na een keer in de fout te zijn gegaan laat je het de volgende keer wel uit je hoofd. Tenminste als je het overleeft hebt.
Al die drugs zijn niet het probleem maar de zwakkelingen die denken dat ze zoiets nodig hebben. In de 19de eeuw was opium gewoon vrij verkrijgbaar in de apotheek en dat zorgde niet voor al die heisa die er nu aan vast hangt.
Moslims hebben toch geen drugs nodig om in een roes te leven ? Naar de moskee gaan op vrijdag is al genoeg.
Sigmund Freud was een groot propagandist en gebruiker van cocaïne. Ook rookte hij elke minuut dat ie wakker was een sigaar. In zijn tijd zal hij, om jouw woorden te gebruiken, geen zwakkeling geweest zijn. Maar in onze tijd, met onze opvattingen, wordt iemand die zo bezig is als een verslaafde gezien. Het hangt er dan af van met wie je praat, is het Mercator, dan wordt achter het woord verslaafde ook nog eens zwakkeling toegevoegd....
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dossier Domheid

Bericht door mercator »

Ik beschouw Freud niet als een groot denker. Eerder als een ziekelijke fantast die goed kon inspelen op de frustraties en zwakheden van anderen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Ik beschouw Freud niet als een groot denker. Eerder als een ziekelijke fantast die goed kon inspelen op de frustraties en zwakheden van anderen.
Mee eens. Goed onder woorden gebracht. Wat ik weet van Coke is dat het schadelijk is voor je hersenen. Heroïne is net zo verslavend als coke en sigaretten, maar minder schadelijk in het gebruik dan coke. Je huid wordt er alleen zo lelijk van als je injecteert.

Omdat we het hier toch over domheid hebben en in dit geval over drugs - de beste aanpak om verslaafden van hun verslaving af te helpen is de rigoureuze keiharde aanpak wanneer zij de wet hebben overtreden: in de cel zonder drugs. De domheid manifesteert zich bij de overheid, die vervolgens methadon verstrekt aan de verslaafde en aan hem tegemoet wil komen. Dat is te vergelijken met olie op het vuur gooien.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] Allah straft onmiddelijk. Of is het Wilders die bovennatuurlijke gaven heeft.

Dit korte filmpje mogen jullie niet missen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: [icon_lol.gif] Allah straft onmiddellijk. Of is het Wilders die bovennatuurlijke gaven heeft.

Dit korte filmpje mogen jullie niet missen.
Leuke vondst. Makkelijk in elkaar te zetten. Er zijn plenty van dat soort ongelukfilmpjes die op Poolse en Russische en Chinese wegen tot stand zijn gekomen. Het gaat in het leven om ideeën. Deze tweet zal ongetwijfeld een hit worden. Maar moslims leren er niks van. De aanhangers van islam staan namelijk bekend als de meest domme laag geschoolde mensen in de wereld. En dat zal voorlopig wel zo blijven ook, wanneer je met de paplepel bent opgevoed thuis in het klakkeloos vereren van een pedofiele vieze smerige historische fascistische Arabische oorlogscriminele oversekste homo profeet die er niet voor terug deinsde om zich in vrouwenkleren te hullen (kleding van Aisha).
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Dossier Domheid

Bericht door Pilgrim »

Een psychologisch experiment

Geplaatst op 5 augustus 2017

Afbeelding

Hoe dom zijn linksen? En hoe makkelijk is het om ze geestelijk te manipuleren wanneer je het juiste politiek correcte taalgebruik bezigt? Om een antwoord op deze twee vragen te krijgen, heeft schrijver dezes gisteren een klein experimentje gedaan. Op Joop.nl verscheen gisteren een artikel van de hand van ene Erwin Angad-Gaur, die zichzelf ”muzikant, schrijver en componist” noemt; een holpijper dus. De titel van dit schrijven van zijn hand is: ”Woorden zijn bedoeld om te discrimineren.” Al jaren op deze site ingelogd onder een oud alias, @ Absconditus, wat in het Latijn ”de verborgene” betekent. Maar weten zij veel. Besloot dus een klein experiment te doen door een reactie te plaatsen die regelrecht was ontleend aan ”1984” van George Orwell/Eric Bliar. Deze reactie is afgeleid van een fragment hieruit, waarin de romanfiguur Syme aan de hoofdpersoon Winston Smith enthousiast de voordelen van Newspeak bepleit. Maar om dit niet al te doorzichtig te maken er als inleiding een actualiserende, hermeneutische toepassing van de beginselen van Newspeak aan toegevoegd.

De eerste reactie mijnerzijds was aldus:

“Ten einde het onaanvaardbare risico iemand te kwetsen met het gebruik van woorden te vermijden, moet er misschien eens worden nagedacht over de wijze waarop witte taalgroepen als de Germaanse, Slavische en Latijnse (de Keltische taalgroep vergeten, maar weten die linksen veel) qua structuur en grammatica reeds inherent stigmatiserend en inherent discriminerend zijn. Het witte kolonialisme en imperialisme heeft de historische basis gelegd voor het feit dat deze talen in de hedendaagse wereld zo wijd verbreid en veel gebruikt zijn, zonder dat er tot nu toe is stil gestaan bij de inherent stigmatiserende en discriminerende eigenschappen van deze in feite kolonialistische en imperialistische talen. Uit deze witte talen blijkt misschien ook wel de generische en onverbeterlijk slechtheid van de (oorspronkelijke) sprekers van deze talen door de eeuwen heen en tot op de dag van vandaag. Wij moeten daarom wellicht zoeken naar alternatieven voor deze talen, waarin geen sprake meer is van mannelijke, vrouwelijke, geografische, religieuze, etnische, of andere potentieel kwetsende elementen, waarmee de witte talen vanouds bezet zijn. Of wellicht, wanneer dit niet mogelijk is, dienen wij in het geheel af te zien van communicatie middels taal.”

Totale waanzin natuurlijk! Maar geheel toegeschreven op het zieke linkse denken. Was benieuwd of zij werkelijk zo dom zouden zijn om dit door de moderatie heen te laten komen. En ook of er iemand zo gek zou zijn om hier serieus op in te gaan. En enige uren later bleek deze waanzin inderdaad te zijn geplaatst. Het duurde echter een poosje voordat een culturele marxist op dit ”aas” beet. Waarschijnlijk was het door mij gebezigde taalgebruik een beetje te academisch om door het gros van die linksen op Joop.nl te kunnen worden begrepen, want er is geen einde aan menselijke domheid en de daarmee verbonden ideologische verblindheid en waanzin ter linkerzijde.

Maar toch was er iemand, ene @ FransAkkermans 1947, die hier nog serieus op in ging ook! Uitzonderlijk geval van een linkse, die nog een beetje begrijpend kon lezen, maar die overduidelijk geen benul had van mijn bedoelingen.

Zijn reactie was aldus”

”Wij moeten daarom wellicht zoeken naar alternatieven voor deze talen, waarin geen sprake meer is van mannelijke, vrouwelijke, religieuze, geografische, etnische, of andere potentieel kwetsende elementen, waarmee deze witte talen vanouds bezet zijn.” Hoe is het gesteld met het Chinees, Hindi, Maleis, Swahili, Arabisch, als het om ”kwetsende elementen” gaat?

Niet te geloven! Kunnen mensen werkelijk zo dom zijn dat zij dit niet doorzien? Aan de ene kant achtte ik dit buitengewoon amusant. Maar aan de andere kant toch ook wel behoorlijk zorgwekkend. Hoewel het al erg laat was, besloot ik hier toch een antwoord op te geven. Hiervoor kroop ik opnieuw in de huid van Syme, het getrouwe partijlid dat in ”1984” meewerkte aan het Newspeak woordenboek, en die daarover een enthousiaste monoloog tegen Winston Smith over afstak. (“For sure Syme will be vaporized.”) Ditmaal voerde ik, in het kader van dit experiment, het waanzingehalte nog een beetje verder op en verminderde tegelijkertijd de mate van subtiliteit.

Reageerde aldus:

“@ Frans, dat weet ik dus niet. Maar ongetwijfeld zijn hier linguïstische specialisten voor te vinden. Of wellicht moet er gezocht worden naar een vorm van universele meta-communicatie die het gebruik van conventionele spreek- en schrijftaal overstijgt. Een strikt gender-neutrale, non etnische en non geografische, non religieuze taalvorm, waarin iedere menselijke interactie ontdaan is van alle subjectieve elementen, en waarin alle emotie is uitgebannen. Hierdoor zal immoreel en potentieel kwetsend taalgebruik onmogelijk worden, omdat er binnen een dergelijke taalvorm geen moraliteit meer kan bestaan.

Dit zal het grote voordeel hebben dat er ook geen sprake meer zal zijn, letterlijk niet meer, van seksisme, omdat binnen een dergelijke taalvorm ook iedere notie van seksualiteit is uitgebannen. Het zal daarom eenvoudigweg onmogelijk worden voor mannen om vrouwen aan te spreken op emotief gebied, of vice versa. De samenleving zal hierdoor op den duur geheel worden ontdaan van wat voor notie van heteroseksualiteit dan ook.

Wellicht dient deze taalvorm zich te beperken tot de generisch kwaadaardige witten, en niet tot de hoge en nobele mensen van kleur, waardoor de samenleving op den duur, door uitsterving, ook zal worden ontdaan van deze plaag. Dan zal er ook geen racisme meer bestaan. Iedere vorm van onrecht (lees; ”Misdunk”) zal dus onmogelijk worden.”

Zo. Dat stond. Alle krankzinnigheid van het linkse gif in een paar zinnetjes. Wanneer ze dit door de moderatie heen zouden laten komen, zijn ze bij Joop.nl echt nog dommer dan het achtereinde van een varken, zo dacht ik. Ging naar bed in de veronderstelling dat zelfs zij nog niet zo dom zouden zijn en hun literaire klassiekers wel een beetje zouden kennen. Zo niet, dan zou de uitkomst van dit kleine psychologische experiment enerzijds hilarisch zijn, maar anderzijds toch ook wel behoorlijk zorgwekkend. En een treffende indicatie van de grenzeloze domheid en ideologische verblindheid van mensen in het linkse politieke spectrum.

En... ja hoor! Ze hebben dit commentaar, deze abjecte, levensgevaarlijke, en regelrecht aan ”1984” ontleende waanzin nog geplaatst ook. Ze zijn dus echt zo dom en hebben zich als poppen aan een touwtje laten meevoeren. En ze zijn dus ook echt zo ziek en pathologisch. Dans, poppetje! Dans!

Door: “Taljaard”

https://ejbron.wordpress.com/2017/08/05 ... xperiment/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik vind die Taljaard dommer dan dom dom kan zijn.

Toch reageer ik naar aanleiding van de inhoud van het onnozele artikel.

Vanmorgen vroeg hoorde ik op BNR Radio over de huldiging van het Nederlands vrouwenvoetbal die vandaag in Utrecht in een park zal plaatsvinden. De vrouwelijke omroeper, blijkbaar nog niet helemaal op de hoogte van de genderneutrale omslag in onze maatschappij, zei letterlijk dit:

"In het park is plaats voor 12.000 man." :thinking: [icon_lol.gif]

Discriminatie in optima forma? Welnee, slip of the tongue. Ik ben toch geen vervelende linkse zeikklootzak.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dossier Domheid

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Ik vind die Taljaard dommer dan dom dom kan zijn.
Dat ben ik eens met Hans. Taljaard doet alsof het een geweldige prestatie is om de linkse pseudo-denkers in de val te laten lopen. Maar het is heel simpel natuurlijk. Zonder enige moeite kan ik voor NRC een hoofdartikel schrijven waarin bijv. Pechthold, Van Rossem en Femke Halsema aan het woord komen . Het volstaat om de Marxistische clichés op een hoopje te gooien en klaar is kees. Dat recept staat al heel wat decennia vast.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Dossier Domheid

Bericht door sjun »

Het is goed moeilijk om achtergeblevenen op door heen gebezigde tegenwerpingen te vergasten. Soms is het wel eens noodzakelijk om iets te laten beklijven. Maar tijd besteed aan opwekking van louter sardonisch genoegen lijkt mij altijd anders beter besteed.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dossier Domheid

Bericht door mercator »

sjun schreef: Maar tijd besteed aan opwekking van louter sardonisch genoegen lijkt mij altijd anders beter besteed.
Ik heb al die linkse praatjes al zo vaak gehoord-ik ben ermee opgevoed-dat ik er geen minuut meer aan kan en wil besteden. Ik vraag me af wat de linksen zélf daarvan vinden, om nog maar eens voor de 10.000ste maal te horen of te lezen dat de kolonisatie een zwaar onrecht was ( om maar iets te noemen uit de linkse catechismus). Blijkbaar kunnen ze er niet genoeg van krijgen, anders waren krantjes als NRC en De Morgen al lang opgedoekt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:Ik vind die Taljaard dommer dan dom dom kan zijn.
Dat ben ik eens met Hans. Taljaard doet alsof het een geweldige prestatie is om de linkse pseudo-denkers in de val te laten lopen.
Het ging om slechts eentje die in de 'val' is gelopen. Niet zo moeilijk. Maar dus van nul en gener waarde voor het gelijk van de schrijver om daarmee ONS te overtuigen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Dossier Domheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Frenkie de jong was vorige zondag geen cent waard.
En nu 75 miljoen.

“Duidelijk is dat de club op zoek was naar een speler als Sergio Busquets. De Catalaan, door trainer Pep Guardiola ruim elf jaar geleden vanuit de derde divisie bij het eerste elftal gehaald, is nu dertig jaar, en een goede vervanger voor hem heeft Barça nooit gevonden. Busquets, die inmiddels bijna 500 wedstrijden voor Barca heeft gespeeld, is al een decennium onmisbaar voor alle Barça-coaches, en ook die van het Spaanse nationale elftal. Hij heeft niet alleen een prima overzicht en kan het spel verdelen, maar was ook vele jaren de ideale man die de gaten achter en tussen Xavi en Iniesta dichtte.”
Aldus het commentaar in het Algemeen Dagblad.

En daar faalde Frenkie de Jong afgelopen zondag als een beginnende amateur die – daar leek het op - zijn sporen nog moet verdienen bij Ajax. Uitslag tegen middenmoter Heerenveen 4-4. Dus aan zo’n speler heb je misschien wel wat bij de jaarlijkse uitverkoop, maar dan wel voor een redelijke prijs en niet voor 75.000.000 euro. Hij kan het spel wel verdelen, maar dat jochie is natuurlijk voor honderd procent afhankelijk van de andere tien spelers. Wanneer die er niets van bakken, zal ook Frenkie zijn fraaie passes zien aanbranden. Kortom, hij kan net zo gemist worden als alle moslims.

En dan lees ik hierboven nog dat Frenkie als vervanger van Sergio Busquets, de beroemde middenvelder, de gaten achterin moet dichten […]. Mag ik u nog even herinneren aan het feit dat Frenkie wel degelijk meespeelde tegen Heerenveen. Misschien voor spek en bonen, want met vier tegendoelpunten heeft hij helemaal niets op slot gezet achterin. Laat staan gaten gedicht die als giftige paddenstoelen uit de grond rezen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie