Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Teva Teff

Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Teva Teff »

Kip Smoor.
Dit weekend was het weer raak. Twee dagen achter elkaar moet ik weer alleen eten.
Koken, dat doe ik eigenlijk dagelijks en ik neem die taak ook heel erg serieus. Bijna altijd voor 2 personen, ongeveer 3 keer per maand als vrijwilliger voor ongeveer 10 personen en af en toe komen er wel eens mensen thuis meeeten.
Maar soms dus kook ik alleen voor mezelf, de vrijgezelle hap.
Dinsdag al wist ik wat het dit weekend zou worden. Kip met uien en rijst.
Toevallig waren alle ingrediënten heel goedkoop deze week, de Pandanrijst was € 1,00 voor een kilobaal. Helaas heb ik de vrouw opdracht gegeven om dit alleen op dinsdagvoordeel te bemachtigen. Zo goedkoop, ik zou minstens 3 kilo meegenomen hebben, zij kwam maar met 1 pak rijst terug.
De kip was op de markt ook in de aanbieding, 3 kilo mais kippendijen (met en zonder poot) voor 5 euro.
Dus 1 portie in de pan, 2 keer 1 kilo in de vriezer.
Uien zijn al jaren goedkoop. Daar hoef ik verder geen woorden over vuil te maken.
Ik had ook nog knoflook nodig en als impulsaankoop heb ik bij dezelfde exotenkraam op de markt een pondje Taugé voor een eurootje meegenomen.
Kip met uien daar moet ook nog (heel veel) knoflook bij, voor mezelf mag het heet worden, dus een hele spaanse peper, wat trassi en verse gemberwortel. En een heleboel Indische droge kruiden, geraspte kokos en wat Koningsvogel Boemboe.
Dus gisteren en vandaag staat er een eenvoudig te bereiden en spotgoedkoop vol bord eten op tafel, rijst met uien/kip en als extra daarbij Taugé puur geroerbakt met een weinig Sajoer Lodeh boemboe. Een volledige warme maaltijd voor ongeveer € 1,50 per persoon.
Als je niet van lekker eten houdt, dan hou je ook niet van het leven.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Ali Yas »

icon_thumbup.gif
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Hallo Tokyo »

Plofkip met rijst en uien, ja dan ben je een echt culinaire Bourgondiër....


[icon_lol.gif]
Teva Teff

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Teva Teff »

Hallo Tokyo schreef:Plofkip met rijst en uien, ja dan ben je een echt culinaire Bourgondiër....
[icon_lol.gif]
Gisteren met heel veel levensvreugde mijn buikje gevuld.
Het eten was zo lekker dat ik er van ging vloeken.
En ik ben geen Bourgondiër. Als ik mezelf zo zou noemen dan zou het over de middeleeuwse architectuur gaan en niet over lekker eten.
Maar ik denk dat ik ondanks het negativerend commentaar vandaag evenveel zal genieten van mijn eigengemaakte bord met eten.
Overigens, plofkip is een rare uitdrukking, meestal komt die uit de mond van een mij iets te fanatiek vegetariër of nog erger een fanatiek veganist.
Ben jij dat zelf ook, Hallo Tokyo?
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:Maar ik denk dat ik ondanks het negativerend commentaar vandaag evenveel zal genieten van mijn eigengemaakte bord met eten.
Van mij geen negatief commentaar hoor.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Hallo Tokyo »

Nee hoor ik ben beslist geen vegetariër, ik eet alles mits het maar niet halal geslacht is, dat vreet dat islamitische ongedierte maar lekker zelf.


:greeting2:
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Ali Yas »

Hallo Tokyo schreef:Nee hoor ik ben beslist geen vegetariër, ik eet alles mits het maar niet halal geslacht is, ...
Hoe kun je daar heden ten dage eigenlijk zeker van zijn? :emm2:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Hallo Tokyo »

Ali Yas schreef:
Hallo Tokyo schreef:Nee hoor ik ben beslist geen vegetariër, ik eet alles mits het maar niet halal geslacht is, ...
Hoe kun je daar heden ten dage eigenlijk zeker van zijn? :emm2:

Door je vlees te kopen bij een goede slager en niet in de supermarkt, bovendien proef je het, de smaak van vlees afkomstig van een gestrest dier is anders als dat van een dier wat fatsoenlijk is behandelt tijdens zijn leven.
Teva Teff

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Teva Teff »

Hallo Tokyo schreef:
Ali Yas schreef:
Hallo Tokyo schreef:Nee hoor ik ben beslist geen vegetariër, ik eet alles mits het maar niet halal geslacht is, ...
Hoe kun je daar heden ten dage eigenlijk zeker van zijn? :emm2:

Door je vlees te kopen bij een goede slager en niet in de supermarkt, bovendien proef je het, de smaak van vlees afkomstig van een gestrest dier is anders als dat van een dier wat fatsoenlijk is behandelt tijdens zijn leven.
Is dat zo?
Er worden wel eens leuke smaaktestjes gedaan met of zonder blinddoek. Een groot deel van de 'fijnproevers' valt dan door de mand. Dat is altijd lachen.
Om even op mijn kip (met uien) terug te komen. Ik vermoed dat als ik 2 pannetjes maak, één met mijn kip van de markt en één met jouw duurdere kip met allerlei certificaten, jij geblinddoekt met een smaaktest niet het 'betere' stukje vlees er zomaar uit vist. Natuurlijk kan het nog goed voor je aflopen, je zal de helft van de keren goed gokken. Maar met 10 pannen met 10 verschillende kippen op exact dezelfde manier bereid waar jouw kippetje dan onopvallend tussenzit, zal je echt weinig meer dan 10% scoren.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:
Hallo Tokyo schreef:de smaak van vlees afkomstig van een gestrest dier is anders als dat van een dier wat fatsoenlijk is behandelt
Is dat zo?
Dat geldt zeker voor varkensvlees. Als het dier vlak voor z'n dood in de stress schiet of of moet worden achtervolgd om 'm te pakken te krijgen is het vlees niet meer geschikt voor consumptie. Heeft iets met ATP te maken geloof ik.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Boudewijn Abma »

Teva Teff schreef: Is dat zo?
Er worden wel eens leuke smaaktestjes gedaan met of zonder blinddoek. Een groot deel van de 'fijnproevers' valt dan door de mand. Dat is altijd lachen.
Om even op mijn kip (met uien) terug te komen. Ik vermoed dat als ik 2 pannetjes maak, één met mijn kip van de markt en één met jouw duurdere kip met allerlei certificaten, jij geblinddoekt met een smaaktest niet het 'betere' stukje vlees er zomaar uit vist. Natuurlijk kan het nog goed voor je aflopen, je zal de helft van de keren goed gokken. Maar met 10 pannen met 10 verschillende kippen op exact dezelfde manier bereid waar jouw kippetje dan onopvallend tussenzit, zal je echt weinig meer dan 10% scoren.
Dat lijkt me juist. Zeker de bewering dat halal vlees slechter smaakt is een broodje aap.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Hallo Tokyo »

Hutten Wim denkt dat de smaak van vlees identiek is, ook wanneer een dier door zo'n ongedierte moslimslachter de keel is afgesneden, wat een malloot is het toch, laat je eens informeren zultkop voordat je allerlei loze beweringen doet.

Moslims vreten zo goedkoop mogelijk, je denkt toch niet dat die barbaren Limousin, Charolais etc nuttigen, die vreten nog een kameel....


[icon_lol.gif]
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef: Een volledige warme maaltijd voor ongeveer € 1,50 per persoon.
Dus die moppen over Hollanders kloppen toch.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Ariel »

Boudewijn Abma schreef:
Dat lijkt me juist. Zeker de bewering dat halal vlees slechter smaakt is een broodje aap.
Dat vinden de leuke schaapjes die halal geslacht worden ook. Je hoort ze tijdens het slachten altijd "halal me" roepen.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Boudewijn Abma »

Hallo Tokyo schreef:Hutten Wim denkt dat de smaak van vlees identiek is, ook wanneer een dier door zo'n ongedierte moslimslachter de keel is afgesneden, wat een malloot is het toch, laat je eens informeren zultkop voordat je allerlei loze beweringen doet.

Moslims vreten zo goedkoop mogelijk, je denkt toch niet dat die barbaren Limousin, Charolais etc nuttigen, die vreten nog een kameel....


[icon_lol.gif]
Wat Hutten Wim denkt weet ik niet maar mij lijkt een relatie tussen de slachtmethode en de smaak van het vlees een uit de lucht gegrepen onzinverhaal.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Boudewijn Abma »

Ariel schreef:
Boudewijn Abma schreef:
Dat lijkt me juist. Zeker de bewering dat halal vlees slechter smaakt is een broodje aap.
Dat vinden de leuke schaapjes die halal geslacht worden ook. Je hoort ze tijdens het slachten altijd "halal me" roepen.
Hier lijkt sprake van selectieve verontwaardiging op islamofobe grondslag.

https://www.youtube.com/watch?v=CmAgaUVKELQ

https://www.youtube.com/watch?v=5E30M-Dbn8c
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Hallo Tokyo »

Ariel schreef:
Boudewijn Abma schreef:
Dat lijkt me juist. Zeker de bewering dat halal vlees slechter smaakt is een broodje aap.
Dat vinden de leuke schaapjes die halal geslacht worden ook. Je hoort ze tijdens het slachten altijd "halal me" roepen.


Als ik dit soort beelden zie zou ik hetzelfde eens graag zien gebeuren bij moslims, gelukkig voldoet ISIS regelmatig aan zo'n beeld.

En het maar vreemd vinden om moslims te haten....

:rolleyes:
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Boudewijn Abma »

Hallo Tokyo schreef: En het maar vreemd vinden om moslims te haten....

:rolleyes:
Dat is helaas niet vreemd. Veel mensen zijn vervuld van haat en zoeken daarvoor een object. Na de joden, de Molukkers en de Surinamers blijken in Nederland de moslims het haatobject van dienst.

Haters zijn overigens vaak angstige en ongelukkige mensen. Hun hoop dat met het verwijderen van het object van haat hun haat verdwijnt is een trieste illusie.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Hallo Tokyo »

Boudewijn Abma schreef:
Hallo Tokyo schreef: En het maar vreemd vinden om moslims te haten....

:rolleyes:
Dat is helaas niet vreemd. Veel mensen zijn vervuld van haat en zoeken daarvoor een object. Na de joden, de Molukkers en de Surinamers blijken in Nederland de moslims het haatobject van dienst.

Haters zijn overigens vaak angstige en ongelukkige mensen. Hun hoop dat met het verwijderen van het object van haat hun haat verdwijnt is een trieste illusie.

Wees maar gerust hoor Wim, hetzelfde geldt voor jouw soort, die haat ik ook.

:greeting2:
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Boudewijn Abma »

Hallo Tokyo schreef:
Boudewijn Abma schreef:
Hallo Tokyo schreef: En het maar vreemd vinden om moslims te haten....

:rolleyes:
Dat is helaas niet vreemd. Veel mensen zijn vervuld van haat en zoeken daarvoor een object. Na de joden, de Molukkers en de Surinamers blijken in Nederland de moslims het haatobject van dienst.

Haters zijn overigens vaak angstige en ongelukkige mensen. Hun hoop dat met het verwijderen van het object van haat hun haat verdwijnt is een trieste illusie.

Wees maar gerust hoor Wim, hetzelfde geldt voor jouw soort, die haat ik ook.

:greeting2:
Dat verbaast niet, beste man.
Teva Teff

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Teva Teff »

mercator schreef:
Teva Teff schreef: Een volledige warme maaltijd voor ongeveer € 1,50 per persoon.
Dus die moppen over Hollanders kloppen toch.
Gedeeltelijk.
Toevallig waren de hoofdingrediënten van de maaltijd deze keer allemaal heel goedkoop.
Het zal wel typisch Nederlands zijn, maar daardoor is voor mij het eten kopen, maken en daarna opeten extra leuk.
Overigens, het eten van veel rijst is niet typisch Nederlands. Mijn vader hield er niet van. Had hij het wel lekker gevonden dan had ik in mijn jeugd waarschijnlijk vaker Aziatisch gegeten. Ook Spaghetti zag hij niet graag op tafel komen.
Maar ik maak kip met uien nooit als hoofdmaaltijd, uitgezonderd dan voor mezelf, het vrouwtje vindt het niet zo lekker. Wel als onderdeel van de rijsttafel, maar dan staat dit gerecht hevig te concurreren met de rundvlees Rendang.
Als hoofdmaaltijd is dit avondeten, kip met uien en rijst, eigenlijk altijd een éénmansfeestje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Teva Teff op zo apr 23, 2017 6:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef:Overigens, het eten van veel rijst is niet typisch Nederlands.
Allerlei gerechten uit Indonesiê zijn in het Hollandse menu terecht gekomen . Belgie had ook zijn kolonie maar daar is niks van op de spijskaart terecht gekomen. In enkele vieze negerwinkeltjes in de grote steden kan je wel gedroogde moddervis en Congolese bananen kopen maar dat doen alleen de zwarten zelf. Hoe zou dat komen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Maarten »

Gewoon varkensvlees eten icon_wave.gif
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door King George »

Het schijnt best te pruimen te zijn. Het is alleen jammer dat de naam zulke onsmakelijke associaties oproept.

http://eten-en-drinken.infonu.nl/produc ... heese.html
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Hou je niet van lekker eten, dan hou je niet van het leven.

Bericht door Hallo Tokyo »

Plaats reactie