Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Bericht door Maarten »

Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Regelmatig één sigaretje op een feestje kost je vijf jaar van je leven. Uit onderzoek onder bijna 40 duizend Nederlanders blijkt hoe dodelijk roken echt is
https://www.ad.nl/binnenland/gelegenhei ... ~a22428cf/

Ik ben al een paar jaartjes van het roken af, en eerlijk gezegd, bevalt het me prima zo....
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Bericht door Pizzaman »

Maarten schreef:
Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Regelmatig één sigaretje op een feestje kost je vijf jaar van je leven. Uit onderzoek onder bijna 40 duizend Nederlanders blijkt hoe dodelijk roken echt is
https://www.ad.nl/binnenland/gelegenhei ... ~a22428cf/

Ik ben al een paar jaartjes van het roken af, en eerlijk gezegd, bevalt het me prima zo....
Roken is slecht voor je (ik paf twee pakkies sjek per week weg).
Maar dit soort verhalen komt van de Diederik Stapels.

Natuurlijk is roken slecht voor je. Ongeacht of je er aan kapot gaat, je conditie wordt er slechter van.
Verder wordt je smaak er slechter van, je stinkt uit je bek en je hele huis (als je binnen rookt) wordt grauwgeel.

Echter, ik ken er een heel aantal die rookten niet en sportten fanatiek.
2 daarvan kwamen bij het joggen onder een bus, 1 onder een auto,
en 2 anderen verongelukten op de racefiets. Allen van mijn leeftijd.

Ik ken echter maar 1 roker van mijn leeftijd die al de pijp uit is.
Dei rookte 1 pakkie per dag, blowde erbij, zoop als de neten en had COPD en van alles.
Daarentegen was ie dan wel weer vegetariër....

:thinking: :thinking: :thinking:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Bericht door Zwartmeer »

Pizzaman schreef:
Maarten schreef:
Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Regelmatig één sigaretje op een feestje kost je vijf jaar van je leven. Uit onderzoek onder bijna 40 duizend Nederlanders blijkt hoe dodelijk roken echt is
https://www.ad.nl/binnenland/gelegenhei ... ~a22428cf/

Ik ben al een paar jaartjes van het roken af, en eerlijk gezegd, bevalt het me prima zo....
Roken is slecht voor je (ik paf twee pakkies sjek per week weg).
Maar dit soort verhalen komt van de Diederik Stapels.

Natuurlijk is roken slecht voor je. Ongeacht of je er aan kapot gaat, je conditie wordt er slechter van.
Verder wordt je smaak er slechter van, je stinkt uit je bek en je hele huis (als je binnen rookt) wordt grauwgeel.

Echter, ik ken er een heel aantal die rookten niet en sportten fanatiek.
2 daarvan kwamen bij het joggen onder een bus, 1 onder een auto,
en 2 anderen verongelukten op de racefiets. Allen van mijn leeftijd.

Ik ken echter maar 1 roker van mijn leeftijd die al de pijp uit is.
Dei rookte 1 pakkie per dag, blowde erbij, zoop als de neten en had COPD en van alles.
Daarentegen was ie dan wel weer vegetariër....

:thinking: :thinking: :thinking:
Johan Cruijff rookte in zijn goede jaren twee pakjes sigaretten per dag...

Ik ben op 17 november 2017 gestopt met roken! Met behulp van het medicijn Wellbutrin was het eigenlijk een fluitje van een cent. Dit ITT vroegere pogingen, die uiteindelijk faalden, waarbij stoppen een hel was. Ik merk wel dat je winst van het stoppen er niet gelijk is. Een keer ik de week loop ik 5 km hard en na een week gestopt te zijn kon ik niet eens de helft. Ik zit nog steeds niet op de tijd waar ik zat toen ik nog rookte. Terwijl ik juist de verwachting had dat het gelijk beter zou gaan. De afgelopen week heb ik twee keer een hele nacht niet kunnen slapen ivm kriebelhoest. Om de 30 seconden een keer hoesten. Dat is iets waar ik me niet van kan herinneren ooit eerder gehad te hebben. Klachten aan de luchtwegen schijnen wel normaal te zijn na het stoppen van roken. Hoedan ook, ik kan het middel Wellbutrin zeer aanraden! Het helpt echt!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Bericht door Pizzaman »

Zwartmeer schreef:Johan Cruijff rookte in zijn goede jaren twee pakjes sigaretten per dag...

Ik ben op 17 november 2017 gestopt met roken! Met behulp van het medicijn Wellbutrin was het eigenlijk een fluitje van een cent. Dit ITT vroegere pogingen, die uiteindelijk faalden, waarbij stoppen een hel was. Ik merk wel dat je winst van het stoppen er niet gelijk is. Een keer ik de week loop ik 5 km hard en na een week gestopt te zijn kon ik niet eens de helft. Ik zit nog steeds niet op de tijd waar ik zat toen ik nog rookte. Terwijl ik juist de verwachting had dat het gelijk beter zou gaan. De afgelopen week heb ik twee keer een hele nacht niet kunnen slapen ivm kriebelhoest. Om de 30 seconden een keer hoesten. Dat is iets waar ik me niet van kan herinneren ooit eerder gehad te hebben. Klachten aan de luchtwegen schijnen wel normaal te zijn na het stoppen van roken. Hoedan ook, ik kan het middel Wellbutrin zeer aanraden! Het helpt echt!
Ik ben er ook zo ongeveer van af, heb nu een elektronische lurkstaaf.
Soms jat ik nog wel eens een peuk maar da's meer voor de sociale ongein.

De lurkstaaf werkt goed, ik noem het een elektro-jonko.
Er gaat vloeistof in met maffe smaakjes, ik heb nu bananen (hahaha) en daar zit nicotine in.
Heb het doorgemeten met een PID-meter en er komt eigenlijk niks uit behalve waterdamp.
Uiteraard heb ik ook de smaakjes meloen en kokosnoot. Hoe dommer hoe mooier.
Als ik 'shoarma' of 'spek' kon krijgen deed ik dat ook. [icon_lol.gif]

Ik heb wel merkbaar meer lucht. 5 km rennen doe ik niet maar het graven van gaten gaat merkbaar beter.
Dat is ook het probleem, ik graaf mezelf zo een paar dagen spierpijn. Ga ongemerkt te lang door.
Intussen gebruik ik de elektro-jonko ook steeds minder, de 'lol' is er een beetje af.
Je kan gewoon een hijs nemen van dat ding als je je beroerd gaat voelen, maar daar heb ik geen last van.

Eens zien hoe dit nou weer afloopt.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Bericht door Zwartmeer »

Pizzaman schreef:
Zwartmeer schreef:Johan Cruijff rookte in zijn goede jaren twee pakjes sigaretten per dag...

Ik ben op 17 november 2017 gestopt met roken! Met behulp van het medicijn Wellbutrin was het eigenlijk een fluitje van een cent. Dit ITT vroegere pogingen, die uiteindelijk faalden, waarbij stoppen een hel was. Ik merk wel dat je winst van het stoppen er niet gelijk is. Een keer ik de week loop ik 5 km hard en na een week gestopt te zijn kon ik niet eens de helft. Ik zit nog steeds niet op de tijd waar ik zat toen ik nog rookte. Terwijl ik juist de verwachting had dat het gelijk beter zou gaan. De afgelopen week heb ik twee keer een hele nacht niet kunnen slapen ivm kriebelhoest. Om de 30 seconden een keer hoesten. Dat is iets waar ik me niet van kan herinneren ooit eerder gehad te hebben. Klachten aan de luchtwegen schijnen wel normaal te zijn na het stoppen van roken. Hoedan ook, ik kan het middel Wellbutrin zeer aanraden! Het helpt echt!
Ik ben er ook zo ongeveer van af, heb nu een elektronische lurkstaaf.
Soms jat ik nog wel eens een peuk maar da's meer voor de sociale ongein.

De lurkstaaf werkt goed, ik noem het een elektro-jonko.
Er gaat vloeistof in met maffe smaakjes, ik heb nu bananen (hahaha) en daar zit nicotine in.
Heb het doorgemeten met een PID-meter en er komt eigenlijk niks uit behalve waterdamp.
Uiteraard heb ik ook de smaakjes meloen en kokosnoot. Hoe dommer hoe mooier.
Als ik 'shoarma' of 'spek' kon krijgen deed ik dat ook. [icon_lol.gif]

Ik heb wel merkbaar meer lucht. 5 km rennen doe ik niet maar het graven van gaten gaat merkbaar beter.
Dat is ook het probleem, ik graaf mezelf zo een paar dagen spierpijn. Ga ongemerkt te lang door.
Intussen gebruik ik de elektro-jonko ook steeds minder, de 'lol' is er een beetje af.
Je kan gewoon een hijs nemen van dat ding als je je beroerd gaat voelen, maar daar heb ik geen last van.

Eens zien hoe dit nou weer afloopt.
Al een jaar of zes geleden ben ik gestopt om in huis te roken en dat scheelde al een tien sigaretten per dag. Vanaf die tijd heb er naar gestreefd niet meer dan 15 per dag te roken en dat lukte meestal wel. In de laatste weken van mijn roken ben ik elke sigaret die ik rookte gaan noteren. En dan proberen na het opstaan steeds iets later dan de vorige dag er 1 op te steken, en ook dat er steeds iets meer tijd tussen de sigaretten zat. In de laatste dagen van het roken zat ik op nog maar op een stuk of zes. Dan zat er gemiddeld een drie uren tussen de sigaretten en wende ik alvast aan de ontwenningsverschijnselen, terwijl ik nog rookte. Ik geloof er heilig in dat deze weg, in iedergeval voor mij, beter is dan zo cold turky te stoppen.
Soms jat ik nog wel eens een peuk maar da's meer voor de sociale ongein.
Daar moet ik beslist niet aan denken! Juist die ene is hartstikke lekker. Een tweede maakt ook niet uit... In het verleden is dit steeds het begin van weer beginnen gebleken. Het is alles of niks.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Bericht door Pizzaman »

Zwartmeer schreef:...
Daar moet ik beslist niet aan denken! Juist die ene is hartstikke lekker. Een tweede maakt ook niet uit... In het verleden is dit steeds het begin van weer beginnen gebleken. Het is alles of niks.
Mooi dat je er van af bent.

Ik zal roken wel lekker blijven vinden, maar het is ongezond.
Dat vind ik nog niet het ergste (tenslotte, er zijn wel meer dingen ongezond en risicovol),
maar ik heb er vooral de schurft aan dat onze regenten er bakken belasting aan verdienen.

Tien euro voor een pakkie sjek vind ik gewoon teveel en dus afgelopen d'r mee.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Bericht door Zwartmeer »

Pizzaman schreef:
Zwartmeer schreef:...
Daar moet ik beslist niet aan denken! Juist die ene is hartstikke lekker. Een tweede maakt ook niet uit... In het verleden is dit steeds het begin van weer beginnen gebleken. Het is alles of niks.
Mooi dat je er van af bent.

Ik zal roken wel lekker blijven vinden, maar het is ongezond.
Dat vind ik nog niet het ergste (tenslotte, er zijn wel meer dingen ongezond en risicovol),
maar ik heb er vooral de schurft aan dat onze regenten er bakken belasting aan verdienen.

Tien euro voor een pakkie sjek vind ik gewoon teveel en dus afgelopen d'r mee.
Ik wou wel dat het in mijn jonge jaren zo duur was geweest. Dan was ik er nooit aan begonnen alhoewel ik dat niet zeker weet.

Deze keer houd ik mezelf voor dat je pas na een jaar echt mag zeggen gestopt te zijn. Dat wordt 17 november dit jaar. Ik moet er niet te gemakkelijk over gaan denken.Ik heb dagelijks nog wel eens trek. Dat duurt dan vijf seconden en daarna is het weer over. Maar toch! Ik ken iemand die na drie jaar gestopt te zijn zomaar zonder aanleiding ineens een verschrikkelijke trek in een sigaret kreeg. Ik geloof dat hij er aan toe heeft gegeven en daarom weer is gaan roken. Je kunt misschien snel een ex-roker zijn, maar dat maakt je nog niet een ex-verslaafde...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Bericht door Pizzaman »

Zwartmeer schreef:
Pizzaman schreef:
Zwartmeer schreef:...
Daar moet ik beslist niet aan denken! Juist die ene is hartstikke lekker. Een tweede maakt ook niet uit... In het verleden is dit steeds het begin van weer beginnen gebleken. Het is alles of niks.
Mooi dat je er van af bent.

Ik zal roken wel lekker blijven vinden, maar het is ongezond.
Dat vind ik nog niet het ergste (tenslotte, er zijn wel meer dingen ongezond en risicovol),
maar ik heb er vooral de schurft aan dat onze regenten er bakken belasting aan verdienen.

Tien euro voor een pakkie sjek vind ik gewoon teveel en dus afgelopen d'r mee.
Ik wou wel dat het in mijn jonge jaren zo duur was geweest. Dan was ik er nooit aan begonnen alhoewel ik dat niet zeker weet.

Deze keer houd ik mezelf voor dat je pas na een jaar echt mag zeggen gestopt te zijn. Dat wordt 17 november dit jaar. Ik moet er niet te gemakkelijk over gaan denken.Ik heb dagelijks nog wel eens trek. Dat duurt dan vijf seconden en daarna is het weer over. Maar toch! Ik ken iemand die na drie jaar gestopt te zijn zomaar zonder aanleiding ineens een verschrikkelijke trek in een sigaret kreeg. Ik geloof dat hij er aan toe heeft gegeven en daarom weer is gaan roken. Je kunt misschien snel een ex-roker zijn, maar dat maakt je nog niet een ex-verslaafde...
Och, vroeger kostte het minder maar had je ook een lager salaris. Maar misschien ook minder vaste lasten.
Het gaat me er gewoon om dat ik Rutte de belastingcenten niet gun. We weten beiden wat ie er mee doet.

En sommige mensen hebben nou eenmaal een soort tic. De een kauwt op z'n nagels, de ander rookt.
Of vreet zich helemaal rond, of zuipt zich klem.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Gelegenheidsroken kost vijf jaar van je leven

Belachelijke brutale ontzettend domme quote. Niet één mens is hetzelfde. Meer wil ik er niet over kwijt. Of toch wel. De mens heeft geen vrije wil - nadenkertje.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie