Spijkerterreur in Belgie

Plaats reactie
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Spijkerterreur in Belgie

Bericht door Sjoerd »

Waal strooit spijkers bij Vlaamse fietstocht

BRUSSEL - De taalstrijd in België kent soms vreemde incidenten. Dat was zondag weer het geval bij de jaarlijkse fietstocht van Vlamingen rond Brussel, bedoeld om alle gebieden te markeren die Nederlandstalig zijn.

Een Waalse advocaat uit Waterloo en een handlanger konden dat niet aanzien. In de Brusselse voorstad Sint-Genesius-Rode strooiden zij honderden kopspijkers op de fietsroute, met vele lekke banden tot gevolg.

De mannen werden echter opgemerkt door verdekt opgestelde agenten. De agenten vonden in de auto van de advocaat 4200 pasgekochte kopspijkers, evenals drie wegwijzers die hij had weggehaald. De mannen zijn geboeid afgevoerd. "Ondanks alles bleef de advocaat zijn betrokkenheid ontkennen", aldus een woordvoerder van de politie Sint-Genesius-Rode maandag.

De ruim 70.000 fietsers van de zogeheten Gordeltocht vonden verder ook boomstammen op hun weg.

Bron: nu.nl
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Re: Spijkerterreur in Belgie

Bericht door sprot »

Sjoerd schreef:Waal strooit spijkers bij Vlaamse fietstocht

BRUSSEL - De taalstrijd in België kent soms vreemde incidenten. Dat was zondag weer het geval bij de jaarlijkse fietstocht van Vlamingen rond Brussel, bedoeld om alle gebieden te markeren die Nederlandstalig zijn.

Een Waalse advocaat uit Waterloo en een handlanger konden dat niet aanzien. In de Brusselse voorstad Sint-Genesius-Rode strooiden zij honderden kopspijkers op de fietsroute, met vele lekke banden tot gevolg.

De mannen werden echter opgemerkt door verdekt opgestelde agenten. De agenten vonden in de auto van de advocaat 4200 pasgekochte kopspijkers, evenals drie wegwijzers die hij had weggehaald. De mannen zijn geboeid afgevoerd. "Ondanks alles bleef de advocaat zijn betrokkenheid ontkennen", aldus een woordvoerder van de politie Sint-Genesius-Rode maandag.

De ruim 70.000 fietsers van de zogeheten Gordeltocht vonden verder ook boomstammen op hun weg.

Bron: nu.nl

Dat is een jaarlijkse traditie !!! 't Zou raar zijn moesten ze het niet doen ... :lol: :wink:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Re: Spijkerterreur in Belgie

Bericht door Sjoerd »

sprot schreef:Dat is een jaarlijkse traditie !!! 't Zou raar zijn moesten ze het niet doen ... :lol: :wink:
Je bent wel erg makkelijk sprot, komt er niet eens een tegenaanval? Is het zo erg gesteld met de belgjes tegenwoordig?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

pffff we zijn wel meer gewoon hoor!

Als je ziet wat er over een paar palestijnse dorpen wereldwijd wordt geleuterd, hoezeer de arabische wereld dàt op hun programma zet, dan vraag ik me af waarom er geen vlamingen zich ontplofbaar gaan stellen omdat al sinds het vastleggen van de taalgrens onnoemelijk veel Vlaamse dorpen werden bezet.

Gelukkig dat de Nederlanders Voeren hebben komen koloniseren! Kregen ze eindelijk terug een Nederlandstalige burgemeester.

In feite... in feite zouden de rijke Nederlandse immigranten beter in die rand rond Brussel gaan wonen in plaats van in het noorden van Antwerpen!

Ze zullen worden binnengehaald als de grote bevrijders.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

In feite... in feite zouden de rijke Nederlandse immigranten beter in die rand rond Brussel gaan wonen in plaats van in het noorden van Antwerpen!

Ze zullen worden binnengehaald als de grote bevrijders.
Ik woon weliswaar in Brussel, ben weliswaar niet rijk, maar zal eens overwegen in de Vlaamse Gordel te gaan wonen :wink:
Misschien later als er onverhoopt nog eens kinderen mochten komen.
Maar voorlopig bevalt Brussel stad mij te goed om hier te vertrekken.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Re: Spijkerterreur in Belgie

Bericht door sprot »

Sjoerd schreef:
sprot schreef:Dat is een jaarlijkse traditie !!! 't Zou raar zijn moesten ze het niet doen ... :lol: :wink:
Je bent wel erg makkelijk sprot, komt er niet eens een tegenaanval? Is het zo erg gesteld met de belgjes tegenwoordig?
Pfff, volgend weekend ga ik een paar terraskes gaan doen in franstalig België ...
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Spijkerterreur in Belgie

Bericht door Iznogoodh »

Sjoerd schreef:Waal strooit spijkers bij Vlaamse fietstocht

BRUSSEL - De taalstrijd in België kent soms vreemde incidenten. Dat was zondag weer het geval bij de jaarlijkse fietstocht van Vlamingen rond Brussel, bedoeld om alle gebieden te markeren die Nederlandstalig zijn.

Een Waalse advocaat uit Waterloo en een handlanger konden dat niet aanzien. In de Brusselse voorstad Sint-Genesius-Rode strooiden zij honderden kopspijkers op de fietsroute, met vele lekke banden tot gevolg.

De mannen werden echter opgemerkt door verdekt opgestelde agenten. De agenten vonden in de auto van de advocaat 4200 pasgekochte kopspijkers, evenals drie wegwijzers die hij had weggehaald. De mannen zijn geboeid afgevoerd. "Ondanks alles bleef de advocaat zijn betrokkenheid ontkennen", aldus een woordvoerder van de politie Sint-Genesius-Rode maandag.
De straf luidt: drie dagen hechtenis, uit te zitten op zijn eigen spijkers.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Spijkerterreur in Belgie

Bericht door stropke »

sprot schreef:
Sjoerd schreef:
sprot schreef:Dat is een jaarlijkse traditie !!! 't Zou raar zijn moesten ze het niet doen ... :lol: :wink:
Je bent wel erg makkelijk sprot, komt er niet eens een tegenaanval? Is het zo erg gesteld met de belgjes tegenwoordig?
Pfff, volgend weekend ga ik een paar terraskes gaan doen in franstalig België ...
Ja en nen Dame-Blanche bestelle. In Vlaandere moet ge dan een blanke -dame vragen :lol: :lol:
Kvraag mijn eige altij af waarom ze da chocolasaus bij doen? Dan wordt ze bruin, da klopt toch niet meer dan. :lol: :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Re: Spijkerterreur in Belgie

Bericht door sprot »

stropke schreef:
sprot schreef:
Sjoerd schreef: Je bent wel erg makkelijk sprot, komt er niet eens een tegenaanval? Is het zo erg gesteld met de belgjes tegenwoordig?
Pfff, volgend weekend ga ik een paar terraskes gaan doen in franstalig België ...
Ja en nen Dame-Blanche bestelle. In Vlaandere moet ge dan een blanke -dame vragen :lol: :lol:
Kvraag mijn eige altij af waarom ze da chocolasaus bij doen? Dan wordt ze bruin, da klopt toch niet meer dan. :lol: :lol:
Da is haar sluierke !!! Zie, wij belgen zijn al decenia vooruitziend!!!

Afbeelding
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Spijkerterreur in Belgie

Bericht door Mahalingam »

We zijn inmiddels jaren verder sinds het vorige bericht en de taalstrijd gaat nog altijd door.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=HS2AJE2S
Franstaligen druipen nat af zonder affiches
Harde symbolische strijd aan plakborden in Halle
HALLE - Een actie van het Union des Francophones (UF) veroorzaakte in Halle een opstootje aan de plakborden op het Oudstrijdersplein. UF wilde Franstalige affiches plakken, maar dit werd hen belet.[...]
Nog voor de plakploeg bij de aanpakborden geraakte, werd ze door een vijftigtal tegenbetogers tegengehouden. De Franstaligen werden nat gespoten 'ter ontsmetting' en hun affiches werden ter plekke verscheurd. De tegenbetogers bestonden uit leden van Vlaams Belang, N-VA en het Taal Aktie Komitee. De politie wist de situatie in de hand te houden.
Als twee honden vechten om een been, dan loopt de derde ermee heen.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GEH2A9GPP
Veli Yüksel (CD&V) profileert zich niet als allochtoon, maar deelt wel Turkse folders uit
GENT - Zowel oud-VRT-journalist Veli Yüksel (CD&V) als schepen Fatma Pehlivan (SP.A) voeren in Gent campagne met bijna eentalig Turkse folders. Vraag is of dit wel wettelijk is.
[...]Volgens Herwig Reynaert, professor Politieke Wetenschappen aan de Gentse universiteit, wel. 'Als je dergelijke folders onder eigen naam uitgeeft kan dat. Dan mag je gelijk welke taal gebruiken. Mocht die folder uitgaan van een openbaar bestuur of iemand van het Gentse schepencollege, is het wél illegaal. Dat bestuur moet immers de taal van zijn regio gebruiken. Deze Turkse kandidaten willen stemmen binnenhalen bij hun gemeenschap. Misschien verliezen ze er bij de autochtone gemeenschap wat stemmen mee, maar zij hebben hun kosten-batenanalyse wel gemaakt.'
Over enige tijd, zeker als Turkije bij de EU komt, dan kan het zijn dat de meerderheid van de bevolking nog Vlaams nog Frans spreekt.
Dan kan er een nieuwe taalstrijd komen: wordt de voertaal Turks of Marokkaans?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Spijkerterreur in Belgie

Bericht door H.Numan »

Dat is van alle tijden.
Toen ik nog jong was (ergens vlak nadat de Walen Belgie gestolen hadden van de Nederlanders) ging ik met vrienden trekken door de Hoge Venen bij Bastenaken. Ongemerkt passeerden we de taalgrens. We zaten zonder water. Bij een cafe vroeg ik in mijn beste frans 'est ce que vous avez du l'eau s'il vous plait?'. De imboorlingen die het cafe runden hadden absoluut geen idee. Ze verstonden ons niet. Wat we ook probeerden. Handen, voeten, maakte niks uit. Ze begrepen er niets van.

Later begreep ik dat mijn frans best goed verstaanbaar was, maar wel met een sterk Nederlands accent, uiteraard. Dus die domme Walekoppen dachten dat wij Vlamingen waren. :smile:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Spijkerterreur in Belgie

Bericht door BFA »

Bastenaken.
Bastogne, het Waals heeft daar nog voor meer dan 50% zijn Germaanse wortels. Het Waalse dialect is een Germaanse taal met Franse invloeden. Hoe dichter tegen de Duits/Luxemburgse grens, hoe meer Germaanse idiomen er in voorkomen.
'est ce que vous avez du l'eau s'il vous plait?'
Misschien had je 'een bier' moeten vragen. Had je hen in het Waals toegesproken.
Later begreep ik dat mijn frans best goed verstaanbaar was, maar wel met een sterk Nederlands accent, uiteraard. Dus die domme Walekoppen dachten dat wij Vlamingen waren.
Die taalonenigheid is vooral iets van rond Bxl en de taalgrens. Overwegend Frans wordt het in Namen en Henegouwen. Ook enkel in Namen en Henegouwen dat men aansluiting wil bij Frankrijk. Hier in de provincie Luxemburg wordt die aansluiting als een horrorscenario ervaren.
Bij sommige oudere mensen hier is er taalonenigheid tussen het Frans en het Waals. In mijn dorp is er één die, indien hij kan, weigert Frans te gebruiken.Verder alleen Waals wil praten.
Meerdere oudere mensen hier klagen over de verfransing van het onderwijs, kinderen die hierdoor hun taal niet meer kennen.

Vele scholen geven hier meer uren Nederlands dan in Vlaanderen Frans wordt gegeven.
Waar ik werk zijn alle opschriften 2-talig.
In de Delhaize of een bar hier, heb je ook 1 kans op 3 dat de cassiere of de kelner perfekt Nederlands praat. Dit is groter dan je in Vlaanderen kans maakt om in het Frans bediend te worden.

Taalstrijd. Er lopen gekken rond die hem voeren. Wat die taalstrijd vooral heeft klaargespeeld, is dat wij Belgen de grootste bureaucratie ter wereld op onze nek hebben en voor deze klasse profitariaat mogen betalen.
Het zijn vooral de Vlamingen die zich laten vangen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Spijkerterreur in Belgie

Bericht door H.Numan »

BFA schreef:Bastogne, het Waals heeft daar nog voor meer dan 50% zijn Germaanse wortels. Het Waalse dialect is een Germaanse taal met Franse invloeden. Hoe dichter tegen de Duits/Luxemburgse grens, hoe meer Germaanse idiomen er in voorkomen.
Bastenaken! Hoe de Walekoppen het noemen moeten ze helegaar zelf weten. :evil:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Spijkerterreur in Belgie

Bericht door Mahalingam »

Nog altijd maakt de gemeente Brussel grove Vlaamse taalfouten. Dat doen ze erom.
Nederlandstalige posters? Het is bijna altijd raak. Na:
'het hart van Brussel klopt alleen vour jou'
en
'een blink op morgen'
hebben we nu:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Spijkerterreur in Belgie

Bericht door mercator »

Het is de Walen onmogelijk een paar Nederlandse woorden correct te gebruiken. Ze willen wel aan de Vlaamse racisten verkopen. Zo zag ik s ergens in de Ardennen kaas aangeprezen staan: pur fromage de chêvre de campagne in het Vlaams werd dat dan puur geit boer kaas.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie