Respect!

sprot

Respect!

Berichtdoor sprot » Ma Sep 04, 2006 10:33 pm

alifaa, nadia, sanne en Hayat ....
Kort: diep respect voor jullie allemaal!
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Sep 04, 2006 10:44 pm

Ik sluit me hierbij aan; hoewel ik in een andere post tekeer ben gegaan tegen Sanne lijkt het mij beter de strijdbijl te begraven, een kwestie van urgentie.

Wat mij aanspreekt in allen is het vermogen om zelf na te denken. Niet alles kwakkelijk overnemen als zoete koek.

Ik ben dol op het FFI. De gesprekken zijn van een bijzonder hoog niveau. Ik vind alleen dat we onze boodschap breder moeten uitdragen.
Er staan vele goede artikelen/discussies maar het leek me mooi om alles onder één tekst onder te brengen.

Mijn grote wens, en daar wil ik later over hebben, is gezamelijk een manifest te schrijven over de griezelige kanten van de islam. En de gevolgen voor Nederland. Het kan een compilatie zijn van de belangrijkste discussies zijn op het FFI. Één voor moslims om hun geloof te verlaten. En een andere om beleidsmakers de gevaren in te laten zien van de islam.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Polleke

Berichtdoor Polleke » Ma Sep 04, 2006 11:40 pm

Uitstekend idee.

Maar toch gaat het idee van een manifest gaat niet ver genoeg. Veel immigranten willen wel maar kunnen de stap niet maken. In hun wereld gaat het geloof voor familie en vriendschap en uitstappen of afstand nemen betekent eenzaamheid, verdriet en nog veel meer....

Als 'we' deze mensen een alternatief netwerk kunnen aanbieden zullen veel meer mensen uitstappen. Seculiere organisaties, zonder inmenging van de imaan, moskee bestuur etc.

Een manifest is een eerste stap; wat dacht je van een petitie en een handtekeningen actie als tweede stap?

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Sep 04, 2006 11:48 pm

Ja, dat is het hem juist. Zelfs een wereldreis begint met een eerste stap. Eerst bewustwording.

Ik wil gewoon één heel goed artikel waarin alles besproken wordt. Een manifest waarin je niet omheen kan. Met verwijzingen etc. Iedereen kan daar aan meewerken. Ik lever daar heel graag mijn steentje aan bij.

We kunnen hem (in verkorte versie) proberen geplubiceerd te zien in een dagblad; op een symbolische datum. Zoals 2 november, 11 maart etc. 'Een jaar na de spotprentenaffaire etc.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.

Willem Elsschot (1882-1960)

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Di Sep 05, 2006 12:53 am

Inderdaad deze mensen vertonen stuk voor stuk moed en durf door hier aanwezig te zijn en vormen een werkelijke verrijking voor dit forum. Opvallend trouwens dat dit allemaal dames zijn.... Hoezo zwakke geslacht?

nadia

Re: Respect!

Berichtdoor nadia » Di Sep 05, 2006 3:46 am

sprot schreef:alifaa, nadia, sanne en Hayat ....

thanks!

nadia

Berichtdoor nadia » Di Sep 05, 2006 3:47 am

Polleke schreef:Uitstekend idee.

Maar toch gaat het idee van een manifest gaat niet ver genoeg. Veel immigranten willen wel maar kunnen de stap niet maken. In hun wereld gaat het geloof voor familie en vriendschap en uitstappen of afstand nemen betekent eenzaamheid, verdriet en nog veel meer....

Als 'we' deze mensen een alternatief netwerk kunnen aanbieden zullen veel meer mensen uitstappen. Seculiere organisaties, zonder inmenging van de imaan, moskee bestuur etc.

Een manifest is een eerste stap; wat dacht je van een petitie en een handtekeningen actie als tweede stap?

een stap in de goede richting maar wel in stilte, niet aanvallend anders zal het averechts gaan werken en gaan er verschillende ECHTE jihaad ophitsen en uitvoeren.

let op! moslims kunnen bijna nooit tegen kritiek, dat zien zij altijd als een aanval en hun reactie kan heel fel en gevaarlijk zijn, dus altijd goed uitkijken en altijd overleggen met insiders, die zien vaak wel hoe de reactie kan zijn.
Laatst gewijzigd door nadia op Di Sep 05, 2006 4:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

nadia

Berichtdoor nadia » Di Sep 05, 2006 3:56 am

Sjoerd schreef:

Inderdaad deze mensen vertonen stuk voor stuk moed en durf door hier aanwezig te zijn en vormen een werkelijke verrijking voor dit forum. Opvallend trouwens dat dit allemaal dames zijn.... Hoezo zwakke geslacht?

ach ja, dat zijn woorden van de islamitische dogma-kerels.Die vertellen mij dat ik niets waard zou zijn, ik hoorde getrouwd te zijn, in de keuken en maar kindjes baren en vooral mijn man gehoorzamen, nou dacht het niet zei ik tegen mezelf.
mij dus niet gezien!

vrouwen zijn top, draag ze op handen en de wereld zal zienbaar veranderen.
in afrika zou een vrouw als president meer bereiken dan de corrupte leiders.
vrouwen voelen met hun volk intens mee, athans vaak is dit zo.

liefs nadia
Laatst gewijzigd door nadia op Di Sep 05, 2006 4:07 am, 2 keer totaal gewijzigd.

nadia

Berichtdoor nadia » Di Sep 05, 2006 3:58 am

Lodewijk Nasser schreef:Ja, dat is het hem juist. Zelfs een wereldreis begint met een eerste stap. Eerst bewustwording.

Ik wil gewoon één heel goed artikel waarin alles besproken wordt. Een manifest waarin je niet omheen kan. Met verwijzingen etc. Iedereen kan daar aan meewerken. Ik lever daar heel graag mijn steentje aan bij.

We kunnen hem (in verkorte versie) proberen geplubiceerd te zien in een dagblad; op een symbolische datum. Zoals 2 november, 11 maart etc. 'Een jaar na de spotprentenaffaire etc.
"

dit is juist zo moeilijk in hun harten "als begrepen" te ontvangen.
daar heeft de satan voor gezorgd.
daarom denk ik hier nu diep over na, wij moeten ook slim zijn, de satan is dat ook!
er haast zeker ergens wel een mogelijkheid, dat moet wel, ik denk hier nog verder over na.

petitie zullen ze zien als een aanaval en dat is weer gevaarlijk voor onze sameleving.
we moeten het in stilte proberen en de boel niet ophetsen, dat brengt meer angst met zich mee.

jammer dat ik niet publikelijk kan spreken, veel te gevaarlijk !

liefs nadia

alifaa

Berichtdoor alifaa » Do Sep 21, 2006 11:10 pm

Tjeetje, wat leuk dat jij en Lodewijk er zo over denken, bedankt.
Ik denk alleen niet dat er veel mensen het hier met jullie eens zijn 8)
Geeft niet hoor, ik ben wie ik ben en neem meestal geen blad voor mijn mond, dat doen er al te veel :wink:
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!

Ketter

Berichtdoor Ketter » Do Sep 21, 2006 11:26 pm

Ik ben het met Sprot eens, Alifaa. Ik denk dat je veel forummers hier gaat vinden die zo denken.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Bernie

Berichtdoor Bernie » Do Sep 21, 2006 11:40 pm

mooie posts, in de eerste plaats ook mijn diepe respect voor jullie, alifaa, nadia, sanne en Hayat !!

Ik steun van harte alle initiatieven die hier worden genoemd, uit liefde voor de wereld en voor alle mensen.

Nadia heeft gelijk denk ik: kritiek is direct iets gevoeligs. Ik merk op islamitische sites dat de hakken heel snel in het zand worden gezet. Misschien werkt het beter om de juiste vragen te stellen, waardoor mensen zelf aan het denken worden gezet.

Verder geloof ik dat (oprechte) liefde voor medemensen nodig is, om harten te bereiken. We hebben een probleem met de islam, maar niet met de moslims (we willen ze juist van dit juk ontdoen).

Ook Polleke heeft gelijk, mensen die hun netwerken verlaten, moeten niet in een gat vallen, misschien vanuit bijv. hier....?

alifaa

Berichtdoor alifaa » Do Sep 21, 2006 11:56 pm

Bedankt voor de mooie woorden en complimenten, wat kritiek betreft, dat kan je alleen kwetsen als je het diep in je hart er mee eens bent.
Ik ben blond, als ik alle blonde moppen serieus zou moeten nemen... :wink:
Verder denk ik ook dat oprechte liefde het antwoord is.

alifaa

Berichtdoor alifaa » Do Sep 21, 2006 11:57 pm

Ketter schreef:Ik ben het met Sprot eens, Alifaa. Ik denk dat je veel forummers hier gaat vinden die zo denken.

Dank je wel :D

Ik ben vrij, want ik ben niet onderworpen :wink:

Thomas

Berichtdoor Thomas » Vr Sep 22, 2006 8:44 am

alifaa schreef:

Geeft niet hoor, ik ben wie ik ben en neem meestal geen blad voor mijn mond, dat doen er al te veel :wink:

Ook ik ben het met Sprot eens en ik denk de meeste wel op dit forum.
Dat ik het niet altijd met ze eens ben en dat niet onder stoelen of banken steek wil niet zeggen dat ik jullie niet waardeer op dit forum. Integendeel zelfs!!!!!

Ga vooral lekker door..

Groetjes,

Thomas

Polleke

Berichtdoor Polleke » Vr Sep 22, 2006 8:55 am

Dat ik het niet altijd met ze eens ben en dat niet onder stoelen of banken steek wil niet zeggen dat ik jullie niet waardeer op dit forum. Integendeel zelfs!!!!!

Precies. En deze dames zijn bovendien erg dapper!

Meningen zullen altijd verschillen, maar daarom is dit ook een forum! Dus voor de dames: Go LADIES GO!

alifaa

Berichtdoor alifaa » Vr Sep 22, 2006 12:07 pm

Thomas schreef:
alifaa schreef:

Ga vooral lekker door..

Groetjes,

Thomas

Dank je wel, en gelukkig ben je het niet altijd met mij eens, maar dat is nou juist de uitdaging :lol:

alifaa

Berichtdoor alifaa » Vr Sep 22, 2006 12:09 pm

Polleke schreef:

Precies. En deze dames zijn bovendien erg dapper!

Meningen zullen altijd verschillen, maar daarom is dit ook een forum! Dus voor de dames: Go LADIES GO!

Jij ook bedankt, maar ik voel mij niet dapper hoor, heel gewoon eigenlijk :wink:
Maar ja, wat is gewoon 8)

nadia

Berichtdoor nadia » Vr Sep 22, 2006 12:43 pm

beste aliffa,

in eerste instantie zou ik met respect de koran willen bespreken maar ik heb een gevoelsmatig probleem.
diezelfde koran preekt met enorme haat jegens alles wat niet in hun straatje past zowel theoretisch als in de praktijk, logisch als je de korangedachte kent en ondertussen onlogisch voor de rechtvaardige mensen op de wereld wat gelukkig op dit moment nog overheersend is.
hierdoor is het moeilijk om steeds met alle respect tegen deze koranregels en uitwerkingen te kijken.

daarnaast is het ook nog eens zo dat ik enorm strijdbaar ben tegen alles wat in en in slecht is.
Ik zie genoeg leed om mij heen (buiten mijn persoonlijke leed).
ik kan hier niet blindelings doorheen kijken, "doen alof mijn neus bloeid kan ik niet maar mensen zoals maroc bijvoorbeeld kunnen dit wel, heel goed zelfs, zij veroordelen bijna nooit een misdaden wat in de naam van allah uitgevoerd wordt.
ik kan er niets aan doen maar ik kan hier heel slecht tegen, de woede kookt en ik haat gedrag werkelijk zo diep.
ik heb bijvoorbeeld heel weinig bij maroc ingesprongen omdat ik weet dat ik hem zal kwetsen, mijn gevoel voor maroc is niet echt prettig. zwijgen over het slechte uit eigen hoek en het goeie uit zijn boek Tonen. dit is "zeer hypocriet" en onrechtvaardig.

de ene dag doe ik mijn best om met respect erover te beginnen maar al heel snel zegt mijn gevoel van binnen: de koran is het werk van god's vijand en toon geen respect voor hem.

kun jij mijn gevoel een beetje begrijoen, ik wil hier best met jou over kletsen, heel graag zelfs.

liefs nadia..

alifaa

Berichtdoor alifaa » Vr Sep 22, 2006 1:53 pm

Lieve Nadia,

Daar ik niet geloof in profeten, is mijn opninie dat de Koran door mensen is geschreven, die kennelijk gefrustreerd waren in een ver verleden. Daar er veel mensen, (meest vrouwen), in het midden oosten analfabeet kijken zij op tegen ' geleerde' mensen waaronder de Imam en volgen deze blind. Daar maken die 'geleerde' personen natuurlijk verschrikkelijk misbruik van met alle gevolgen van dien. Ik heb ook het idee dat er hele volkstammen geen liefde wordt geleerd, want dwang is geen liefde, toch. En wat je niet hebt geleerd kun je niet doorgeven, maar zonder liefde is de mens ook nergens en deze zal gefrustreerd raken en dat is wat er nu ook gebeurd. Vandaag de dag worden er steeds meer kritische vragen gesteld door moslims, en vooral molsima's, uit allerlei landen die de donkere gaten in de Koran erkennen, dit zal een omkering teweeg brengen, net als in de Christelijke wereld een tijdje geleden.
Nu begrijp ik dat dit voor de moslim mannen helemaal niet gemakkelijk is, want dan moeten zij hun macht uit handen geven en zullen dit met elke strijd willen voorkomen. Een religie die volgelingen onder dwang verkrijgt is op zich zelf niet er zeker van zijn zaak, want als je werkelijk zo'n liefdevolle weg volgt, hoef je niemand te dwingen, dan zouden de mensen zich vanzelf aanmelden, lijkt mij.
Heb daarom een beetje medelijken met Maroc, hij ziet zijn macht verminderen en haalt hierbij de Koran aan om deze niet te verliezen.
Maar een ieder is vrij een geloof te volgen waar hij of zij in hun hart hebben gekozen, zolang ze een ander daar niet mee lastig vallen.
En voor alle moslim mannen die denken dat een vrouw niets waard is, je hebt je leven te danken aan een vrouw en stiekem zijn jullie jaloers op hun kracht, daarom wordt de vrouw onderdrukt en 'dom' gehouden!

Nadia je hebt veel liefde in je, maar dat betekend niet dat je geen kritische vragen of opmerking mag plaatsen. Misschien kwets je dan iemand, maar je kunt alleen gekwetst worden als je er in je hart mee eens bent, anders raakt het je niet.

Veel liefs en vrede

Afghan

Berichtdoor Afghan » Do Sep 28, 2006 6:05 pm

Bernie schreef:mooie posts, in de eerste plaats ook mijn diepe respect voor jullie, alifaa, nadia, sanne en Hayat !!

Ik steun van harte alle initiatieven die hier worden genoemd, uit liefde voor de wereld en voor alle mensen.

Nadia heeft gelijk denk ik: kritiek is direct iets gevoeligs. Ik merk op islamitische sites dat de hakken heel snel in het zand worden gezet. Misschien werkt het beter om de juiste vragen te stellen, waardoor mensen zelf aan het denken worden gezet.

Verder geloof ik dat (oprechte) liefde voor medemensen nodig is, om harten te bereiken. We hebben een probleem met de islam, maar niet met de moslims (we willen ze juist van dit juk ontdoen).
Ook Polleke heeft gelijk, mensen die hun netwerken verlaten, moeten niet in een gat vallen, misschien vanuit bijv. hier....?

Beste Bernie,
Bedankt voor je bericht. Ik lees het nu pas en sluit ik aan met wat jij hebt geschreven. Inderdaad we moeten uitkijken dat we niet kwaad met kwaad vergelden, maar een positieve bijdrage leveren zodat onze moslim vrienden tot nadenken gezet worden. Als we hierin slagen, dan hebben we echt Islam vernederd en Moslims bereikt.
M vr. Gr.
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?

Terug naar “FFI Nederlands Café”