Jesus loves Osama!

Plaats reactie
Sjeng

Jesus loves Osama!

Bericht door Sjeng »

Kritiek op Jesus Loves Osama borden Australische kerken

Bron: RKnieuws.net

SYDNEY - Sommige Australische baptistenkerken hebben sinds kort een bord buiten hangen met daarop de mededeling Jesus Loves Osama, gevolgd door een aansporing om als goed christen te bidden voor Osama bin Laden, de leider van het terreurnetwerk Al-Qaida.
Dat wordt deze kerken niet door iedereen in dank afgenomen. Zelfs premier John Howard liet weten dat de kerken met deze mededeling, waarmee zij zeggen alleen te willen uitdragen dat God van iedereen houdt, wellicht een stap te ver gaan.

‘Ik heb begrip voor de christelijke beweegredenen van de baptistenkerk. Maar ik hoop dat zij zullen begrijpen dat veel Australiërs, onder wie ook veel Australische christenen, vinden dat de prioriteiten van de kerk wat het bidden betreft in dit geval elders zouden moeten liggen’, aldus Howard.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
BFA

Bericht door BFA »

Vind dit weerzinwekkend. Waarom staat dit bij Humor?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Iznogoodh

Re: Jesus loves Osama!

Bericht door Iznogoodh »

Sjeng schreef:Kritiek op Jesus Loves Osama borden Australische kerken

Bron: RKnieuws.net

SYDNEY - Sommige Australische baptistenkerken hebben sinds kort een bord buiten hangen met daarop de mededeling Jesus Loves Osama, gevolgd door een aansporing om als goed christen te bidden voor Osama bin Laden, de leider van het terreurnetwerk Al-Qaida.
Dat is een zeer Christelijke gedachte: heb uw vijanden lief.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Anneke

Bericht door Anneke »

Zelfs premier John Howard liet weten dat de kerken met deze mededeling, waarmee zij zeggen alleen te willen uitdragen dat God van iedereen houdt, wellicht een stap te ver gaan.
Het is toch gewoon zo? Houd van je vijanden, wat is daar mis mee? Het is niet echt grappig Iz..
Sjeng

Bericht door Sjeng »

BFA schreef:Vind dit weerzinwekkend. Waarom staat dit bij Humor?
Ik kan de laatste tijd weinig anders doen dan lachen om al die godsdienstwaanzin...
Maar t is waar, misschien is het meer iets voor een andere sectie. :oops:
Volgende keer zal ik wat strikter kijken of iets wel of geen humor is.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Dutch

Bericht door Dutch »

Ik vind dit wél grappig, zeer grappig zelfs. Maar ja, niet iedereen heeft dezelfde zin voor humor.
Manon

Bericht door Manon »

Ik zie toch ook geen betere plaats om dit te zetten hoor.

Wat niet wegneemt dat ik als atheist het "linker/rechterwang" principe en andere specifieke christelijke dingen toch als "nuttig" heb ervaren.

Maar "Jezus loves Adolf" zou ook niet gegaan hebben vrees ik.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Silly

Bericht door Silly »

Het is toch gewoon zo? Houd van je vijanden, wat is daar mis mee?
dus ook als het om osama gaat..?? vind dat best moeilijk...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Plaats reactie