Allah is machtig ...

Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Allah is machtig ...

Bericht door sprot »

Indonesiër die drie kinderen aan tsunami verloor krijgt drieling
Een Indonesische man die zijn vrouw en drie dochters tijdens de tsunami in 2004 verloor en later hertrouwde, is vorige week opnieuw vader geworden, en wel van een meisjesdrieling. De man, een politieagent in Atjeh, betuigde zich dolgelukkig.
"Ik verloor mijn drie dochters, en nu zijn hun plaatsen ingenomen door drie andere meisjes."

Van de 230.000 doden die bij de ramp vielen kwam de helft uit de Indonesische provincie Atjeh. Veel ouders verloren hun kinderen.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Bericht door Socrates »

Allah/Natuur is zeker machtig!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Allah u akbar.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Chaimae schreef:Allah u akbar.
Die allah is een moordenaar, een leugenaar is helemaal niet machtig.
Jezus Christus Gods Zoon is de Overwinnaar

Matthëus 28

1 En laat na de sabbat, als het begon te lichten, tegen den eersten dag der week, kwam Maria Magdalena, en de andere Maria, om het graf te bezien.
2 En ziet, er geschiedde een grote aardbeving; want een engel des Heeren, nederdalende uit den hemel, kwam toe, en wentelde de steen af van de deur, en zat op denzelven.
3 En zijn gedaante was gelijk een bliksem, en zijn kleding wit gelijk sneeuw.
4 En uit vrees van hem zijn de wachters zeer verschrikt geworden, en werden als doden.
5 Maar de engel, antwoordende, zeide tot de vrouwen: Vreest gijlieden niet; want ik weet, dat gij zoekt Jezus, Die gekruisigd was.
6 Hij is hier niet; want Hij is opgestaan, gelijk Hij gezegd heeft. Komt herwaarts, ziet de plaats, waar de Heere gelegen heeft.
7 En gaat haastelijk heen, en zegt Zijn discipelen, dat Hij opgestaan is van de doden; en ziet, Hij gaat u voor naar Galilea, daar zult gij Hem zien. Ziet, ik heb het ulieden gezegd.
8 En haastelijk uitgaande van het graf, met vreze en grote blijdschap, liepen zij heen, om hetzelve Zijn discipelen te boodschappen.
9 En als zij heengingen, om Zijn discipelen te boodschappen, ziet, Jezus is haar ontmoet, zeggende: Weest gegroet! En zij, tot Hem komende, grepen Zijn voeten, en aanbaden Hem.
10 Toen zeide Jezus tot haar: Vreest niet; gaat henen, boodschapt Mijn broederen, dat zij heengaan naar Galilea, en aldaar zullen zij Mij zien.
11 En als zij heengingen, ziet, enigen van de wacht kwamen in de stad, en boodschapten den overpriesters al de dingen, die geschied waren.
12 En zij vergaderd zijnde met de ouderlingen, en te zamen raad genomen hebbende, gaven zij den krijgsknechten veel gelds,
13 En zeiden: Zegt: Zijn discipelen zijn des nachts gekomen, en hebben Hem gestolen, als wij sliepen.
14 En indien zulks komt gehoord te worden van den stadhouder, wij zullen hem tevreden stellen, en maken, dat gij zonder zorg zijt.
15 En zij, het geld genomen hebbende, deden, gelijk zij geleerd waren. En dit woord is verbreid geworden bij de Joden tot op den huidigen dag.
16 En de elf discipelen zijn heengegaan naar Galilea, naar den berg, waar Jezus hen bescheiden had.
17 En als zij Hem zagen, baden zij Hem aan; doch sommigen twijfelden.
18 En Jezus, bij hen komende, sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.
19 Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in de Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
20 En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Stropke ben je Christelijk?

-Jij jouw geloof en ik de mijne.-
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Stropke beargumenteert goed waarom hij christen is, jij hebt nog nooit beargumenteerd waarom je moslima bent...
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Kinderrijmpje waar mijn jongste mee thuis kwam :
allah is groot, allah is krachtig,
allah is groot, allah is machtig,
allah is één meter tachtig...

Waarop mijn kind concludeerde : maar, dan is papa groter dan allah !
Ikke dan : zeker weten slim kind !
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

In de versie die ik ken, verwees die 1,80m naar het mannelijk lid. In die versie werd ook niet naar Allah verwezen.

Op een dag hoorde ik "Allah is groot" en moest ik aan dat rijmpje denken.

Daarna klinkt "Alluha akhbar!" nooit meer hetzelfde.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

allah is groot, allah is krachtig,
allah is groot, allah is machtig,
allah is één meter tachtig...
Zingen de kinderen dat nog.

In mijn tijd ging het van:

Allah is groot
Allah is machtig
Allah is groot
Allah is prachtig
Allah heeft een pik
van één m tachtig.

Dat die meter tachtig op Allahs pik sloeg liet je er vantussen als ouders het konden horen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Linda Danvers schreef:In de versie die ik ken, verwees die 1,80m naar het mannelijk lid. In die versie werd ook niet naar Allah verwezen.

Op een dag hoorde ik "Allah is groot" en moest ik aan dat rijmpje denken.

Daarna klinkt "Alluha akhbar!" nooit meer hetzelfde.
UGHUM,
hihi, ja mij ook, erg he
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

:laugh1:
Dutch, dat rijmpje is gewelidig! Zeker weten dat ik het mijn kinderen later aanleer :wink: En mijn zusje nu natuurlijk... Alleen is er niemand in de familie die 1.80m is.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Alleen is er niemand in de familie die 1.80m is.
'Allah zijn pik is één meter tachtig.'

Wees blij dat dit niet in je familie voorkomt.
Veel te gemakkelijk dat op zulk een lengte getrapt wordt.
Kijk naar Allah wat voor een persoonlijkheid je dan krijgt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ilona schreef:Stropke beargumenteert goed waarom hij christen is, jij hebt nog nooit beargumenteerd waarom je moslima bent...

Omdat ik de Islam als het ware geloof zie. Allah is minn God en Mohammed vzm is zijn profeet. Ik volg de Koran en de Sunah en probeer het zoveel mogelijk in mijn leven toe te passen.
Je snapt 't gewoon niet. Mijn hart zit vol met liefde voor Allah swt. Je moest eens weten hoe groot mijn liefde is. Elke avond barst ik in tranen uit en citeer ik elke dua en Soera'die ik ken uit liefde en angst voor Allah swt.

Probeer me nou maar niet te overtuigen voor jouw geloof. Mijn liefde voor de Islam is namelijk te groot.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Elke avond barst ik in tranen uit
Dat hysterisch gedoe is geen argument. Zou je ondertussen al moeten weten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik hou van Allah swt met heel mijn hart en dat is meer dan genoeg.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Elke avond barst ik in tranen uit en citeer ik elke dua en Soera'die ik ken uit liefde en angst voor Allah swt.
Angstige puberstreken... :prop:

Hoog tijd dat jou wat realiteitszin wordt aangeleerd Chaimae, anders verzeil je nog sneller dan ik dacht in een uitzichtloze situatie.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Jouw kinderen zijn trouwens erg asociaal. Zo praat je gewoon niet over Allah swt. Ze mogen op zijn minst een beetje respect hebben voor de Islam. Schandalig gewoon.

Ik ga mijn kinderen toch ook niet versjes leren over Jezus.:\
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Ilona schreef::laugh1:
Dutch, dat rijmpje is gewelidig! Zeker weten dat ik het mijn kinderen later aanleer :wink: En mijn zusje nu natuurlijk... Alleen is er niemand in de familie die 1.80m is.
whahahah ik zie dat tinabeest het al opzeggen :lol:
Elke avond barst ik in tranen uit
er zijn mensen die MET een reden in tranen uitbarsten elke avond.. maar die schijnen je niet veel te doen.. dus waarom zouden deze tranen iets uit moeten maken??
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Het rijmpje is te erg!
Kan niet,is ook niet stimulerend om de islam nog eens voor je jezelf te onderzoeken als dit tegen je gezegd word.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Het zotste van het verhaal is dat mijn kind dit rijmpje geleerd had van een moslimjongetje in haar klas !!!!

Chaimae, waarom zouden mijn kinderen niet mogen lachen met om het even welke religie ? Ik ben daar tevreden over, beter dat dan erom te wenen zoals jijzelf...

Habibti, mijn kinderen kennen de islam zeer goed, ze hoeven niet op zoek te gaan naar wat de islam inhoudt, ze leven erin weet je...reden temeer om tevreden te zijn dat ze ermee kunnen lachen in plaats van erom te wenen !
Laatst gewijzigd door Dutch op wo feb 28, 2007 11:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Jouw kinderen zijn trouwens erg asociaal.
Dit rijmpje werd gebruikt bij het hinkelspel.
Hinklen is een sociale bezigheid.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Allah is groot
Allah is machtig
Allah is groot
Allah is prachtig
Allah heeft een pik
van één m tachtig.
Maar niet zo heel erg machtig
Want onbesneden was het een pik
van één m één entachtig
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Hahahahah Polleke,

Zeker uit de voetbalkantine.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Muntassir
Berichten: 8
Lid geworden op: do mar 01, 2007 4:07 pm

Bericht door Muntassir »

BFA schreef:
allah is groot, allah is krachtig,
allah is groot, allah is machtig,
allah is één meter tachtig...
Zingen de kinderen dat nog.

In mijn tijd ging het van:

Allah is groot
Allah is machtig
Allah is groot
Allah is prachtig
Allah heeft een pik
van één m tachtig.

Dat die meter tachtig op Allahs pik sloeg liet je er vantussen als ouders het konden horen.
Weerzinwekkend, weet dat ALLAH de GOD is, de enige.
Wel een beetje laag van niveau heh? Maar goed dat kun je verwachten van ee Belg
It's gettin HOT in here..
Muntassir
Berichten: 8
Lid geworden op: do mar 01, 2007 4:07 pm

Bericht door Muntassir »

Dutch schreef:Het zotste van het verhaal is dat mijn kind dit rijmpje geleerd had van een moslimjongetje in haar klas !!!!

Chaimae, waarom zouden mijn kinderen niet mogen lachen met om het even welke religie ? Ik ben daar tevreden over, beter dat dan erom te wenen zoals jijzelf...

Habibti, mijn kinderen kennen de islam zeer goed, ze hoeven niet op zoek te gaan naar wat de islam inhoudt, ze leven erin weet je...reden temeer om tevreden te zijn dat ze ermee kunnen lachen in plaats van erom te wenen !
Lachen om.. is zoiets als spotten met.. (in dit geval in ieder geval)
Zou je ook lachen als je kinderen zouden zingen:

Olee Olee olee olee
mama heeft een grote snee
Of een wijsje waarin ze jou zwaar beledigen?
It's gettin HOT in here..
Plaats reactie