Allah is machtig ...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 01, 2007 6:30 pm

Beste Muntassir

Veel mensen op dit forum geloven niet in God.
Maar ik, die wel in God geloof kan me niet boos maken om dit rijmpje.
God zal er ook niet boos om worden.
God heeft geen behoeftes, en zal dus nooit boos worden.
God kan dus nooit beledigd worden.
Als Allah God is zoals jij zegt, dan zal ook Allah niet boos worden.
Als God werkelijk boos zou worden om een grappig rijmpje , dan is God mans genoeg om zelf zijn ongenoegen te uiten, en heeft hij jou niet nodig om voor hem als verdediger op te treden.
Zolang God geen actie onderneemt, dan hoef jij je dus ook niet druk te maken.

Welkom op het forum, en leuk dat je met ons in discussie wil gaan..

Vriendelijke groet.
Ariel
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Do Mar 01, 2007 6:36 pm

Je zou de hele bewering dat God een man is die vrouwen wil onderdrukken als een vorm van misplaatste penisaanbidding kunnen zien.

Mannen die heel erg hard Alluha Akhbar roepen in een groep zien er vaak erg gefrustreerd en onzeker uit.

Muntassir

Berichtdoor Muntassir » Do Mar 01, 2007 10:00 pm

Ariel schreef:Beste Muntassir

Veel mensen op dit forum geloven niet in God.
Maar ik, die wel in God geloof kan me niet boos maken om dit rijmpje.
God zal er ook niet boos om worden.
God heeft geen behoeftes, en zal dus nooit boos worden.
God kan dus nooit beledigd worden.
Als Allah God is zoals jij zegt, dan zal ook Allah niet boos worden.
Als God werkelijk boos zou worden om een grappig rijmpje , dan is God mans genoeg om zelf zijn ongenoegen te uiten, en heeft hij jou niet nodig om voor hem als verdediger op te treden.
Zolang God geen actie onderneemt, dan hoef jij je dus ook niet druk te maken.

Welkom op het forum, en leuk dat je met ons in discussie wil gaan..

Vriendelijke groet.
Ariel

God boos! God is inderdaad Almachtig en boven dat. Maar als God mij later terecht stelt en vraagt waarom ik niet ben opgekomen voor Hem dan heb ik liever dat ik dat wel heb gedaan. \
Maar wel kinderachtig zo'n wijsje.

Je hebt het over een discussie maar ik zie hier alleen gefrustreerde PVV/VlaamsBlok leden, afvalligen die continu kwetsen, beledigen en hun gal spuwen over zaken waar zij later spijt van gaan krijgen.
Islam achterlijk! Heb ze weleens in India gekeken wat daar allemaal in naam van geloof doet.

Ik zal toch niet vaak reageren, heb namelijk een leven. Wanneer ik tijd heb zal ik mensen met de waarheid frustreren als die van mij wordt aangenomen.
Ze beschuldigen moslims van 1 track mind maar eh als je een heiden vertelt hoe het zit en geinterpeteerd moer worden zijn ze even 1 track minded als diegene die ze beschuldigen. Ze zijn even fel en fanatiek in hun bewoording zoals zij betichtten dat extremisten zijn.

In hun geval is het vrijheid en in moslims geval extremisme.
God straft wel degelijk en O O O wat een straf.
It's gettin HOT in here..

Muntassir

Berichtdoor Muntassir » Do Mar 01, 2007 10:02 pm

Linda Danvers schreef:Je zou de hele bewering dat God een man is die vrouwen wil onderdrukken als een vorm van misplaatste penisaanbidding kunnen zien.

Mannen die heel erg hard Alluha Akhbar roepen in een groep zien er vaak erg gefrustreerd en onzeker uit.

Over sexistisch gesproken, jij klinkt ook wel erg gefrustreerd. Erg gefocust op het geslachtsdeel van een man.

Begrijp namelijk niet waar jouw reactie vandaan komt aangezien het inhoudelijk niets te maken met waar ik over praat.

Tenzij de posting niet voor mij was bedoeld

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Do Mar 01, 2007 10:15 pm

Muntassir schreef:

Je hebt het over een discussie maar ik zie hier alleen gefrustreerde PVV/VlaamsBlok leden, afvalligen die continu kwetsen, beledigen en hun gal spuwen over zaken waar zij later spijt van gaan krijgen.
Islam achterlijk! Heb ze weleens in India gekeken wat daar allemaal in naam van geloof doet.

Draai je oorzaak en gevolg niet om?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Muntassir

Berichtdoor Muntassir » Do Mar 01, 2007 10:17 pm

Lodewijk Nasser schreef:Muntassir schreef:

Draai je oorzaak en gevolg niet om?

Misschien!

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Do Mar 01, 2007 10:23 pm

Heb ze weleens in India gekeken wat daar allemaal in naam van geloof doet.

Je geloofsbroeders hebben alleen maar 80 miljoen Hindoes afgeslacht.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Do Mar 01, 2007 10:32 pm

Beste Muntassir,

Ik aanbid geen vrouwelijke god. Ik geloof niet in profeten die zeggen dan mannen minder rechten verdienen dan vrouwen. Ik loop niet te roepen dat mijn god groot is. Ik geloof niet in een God die dat nodig heeft. Als je de hele tijd moet roepen hoe groot je god wel niet is, dan roept dat minimaal de vraag op of je niet erg onzeker in je geloof staat. Anders zou je dat toch vanzelfsprekend vinden?

Gezien het feit dat je Islam ontzettend gefixeerd is op seks, is het niet zo vreemd dat ik daar aan moet denken. De reden dat veel strengelovige Moslims vinden dat vrouwen zich moeten bedekken, is omdat mannen anders teveel opgewonden zouden raken. Vind je het dan gek dat ik me ga afvragen wat Moslims werkelijk aanbidden als alles om het mannelijk lid lijkt te draaien?

Als God een man is dan is mannelijkheid goddelijk. Het lid is wat een man als man kenmerkt. Moslims benadrukken het lid door de hoofdhuid te amputeren. Daardoor is de eikel permanent geheel bloot wat bij een normale penis alleen in erectie het geval is. Mannen scheppen nogal graag over de omvang van hun lid op. Wat moet ik als vrouw dan denken als ik al die op seks gefixeerde mannen bij het minste of geringste "Allah is groot" hoor roepen?

Moslims, Orthodoxe Joden en strenge Christenen raken van zaken opgewonden waar ik mijn schouders over ophaal. Ze worden geil van handen schudden of het zien van hoofdhaar. En dan vraag jij je af of ik gefrustreerd ben?

Muntassir, ik ben nog altijd niet over mijn verbijstering heen dat sommige mensen zo geobsedeerd zijn met seks dat ze van de meest allerdaagse en saaie dingen opgewonden raken.

Met vriendelijke groet.

stropke

Berichtdoor stropke » Vr Mar 02, 2007 12:39 am

Muntassir schreef:
BFA schreef:
allah is groot, allah is krachtig,
allah is groot, allah is machtig,
allah is één meter tachtig...

Zingen de kinderen dat nog.

In mijn tijd ging het van:

Allah is groot
Allah is machtig
Allah is groot
Allah is prachtig
Allah heeft een pik
van één m tachtig.

Dat die meter tachtig op Allahs pik sloeg liet je er vantussen als ouders het konden horen.

Weerzinwekkend, weet dat ALLAH de GOD is, de enige.
Wel een beetje laag van niveau heh? Maar goed dat kun je verwachten van ee Belg

De god, de enige, welke god dan? Ge hebt geen begrip wat het woord God betekent en allah is niet de openbaring van de ware Schepper.

BijbelStudie: Begrip God en Zoon van God

Dit woord , dit begrip geeft nogal wat verwarring. Het woord, of begrip God is niet de eigen- naam van iemand. Het is een taalkundige grammaticale soortnaam ,dat aanduid: het gaat over het Opperwezen, wat of wie aanbidding toekomt.
Webster’s woordenboek definitie is volgende: Elk van een categorie wezens, die men zich als bovennatuurlijk en onsterfelijk voorstelt, (2) een mannelijke godheid (3) een afgod of idool (4) een verafgood ding of persoon (5) de Schepper en Heerser van het universum.
Maar wie stellen we ons nu als zodanig voor en komt nu die aanbidding en verering boven alles toe? En wie\wat heeft alles te betekent in u leven?

Echter de ware God, Wie aanbidding cq verering toekomt , heeft Zich aan de mens bekend gemaakt, nadat deze zich van Hem had afgekeerd. Wie is nu deze god? De God die zich aan Abraham heeft bekend gemaakt. De echte God is persoonlijk en vormt een drie-éénheid. Dat is niet hetzelfde als 3 goden, of 3 diverse verschijningvormen van één God.
Drie-enig zegt: 3 personen en toch één wezen, één natuur, één in identiteit. Het één zijn van God ligt niet in een getalsmatige één, een numerieke 1 , maar in een identiteits -eenheid.
In de franse vertaling stat het juiste weergegeven uit de grondtekst : Hoor Israel onze God (Elohim) zijn Uniek, dwz enig in soort.

Wezen of identiteit heeft te maken met “wat” iemand is, persoon te maken met “ wie” iemand is. Het duidt op de hoedanigheid van iemand.
Het wezen ,het zijn van God , het Opperwezen omvat drie personen: Vader, Zoon en H Geest.
Vergelijk met een drieling. Dit zijn drie apparte personen en toch wezensidentiek. De ééheid het eén-zijn ligt in hun identiteit, niet in hun aantal.

Een volgende vergelijking kan het ook duidelijk maken. Op de zaak hebben we een directie. Die bestaat uit: algm. directeur, technisch directeur en economisch directeur
Ze zij met 3 man, 3 directeurs en toch is er maar één directie. We spreken niet van drie directies, maar toch zijn die drie personen evenveel waard in gezag en functie enz: ze zijn alle drie directeur. Er is 1 directie bestaande uit 3 personen.
Zo analoog aan die vergelijking is er één God (directie) die bestaat uit, omvat, drie personen: God de Vader, God de Zoon en God H Geest. Drie afzonderlijke personen die samen een éénheid vormen met evenveel gezag enz. We spreken niet van drie Goden. We christenen geloven in één God of beter is eigelijk te zeggen: één Godheid , omvattende drie Goddelijke personen.
Door een foute uitleg komen de moslims ertoe te denken dat wij in drie goden geloven.

En het foute begrip van Zoon Gods dat de moslim heeft komt door de foute leer die Mohammed hoorde. Geen enkel christen gelooft zoals de moslim veronderstelt dat een christen gelooft: drie goden Jezus Maria en God. Het Zoon zijn is een geestelijk iets: drukt een relatie uit tussen 2 Personen. Jezus is de eeuwige Zoon van de Vader die er altijd geweest is. En heeft nix met sex te doen. Maria was de moeder van Jezus , als mens, van zijn menselijke hoedanigheid, niet van Zijn goddelijk Wezen. Dat is een wonder Jezus is Mens met twee naturen: goddelijk en menselijk. Daarom is de uitspraak van de katholieke kerk ook nie juist over Maria: moeder Gods. Tuuurlijk heeft God geen moeder, das onzin. Maria is de moeder van de mens Jezus van Nazareth. En eigelijk is het beter te zeggen: een maagdelijke conceptie. Jezus is de Tweede Adam zoals de bijbel zegt. Adam viel in zonde en kon geen verlossing geven en ook zijn nakomelingen niet. Dus Gods eeuwige Zoon koos vrijwillig naar de wereld te komen. Hij schiep een nieuwe cel op het moment dat Maria vruchtbaar was precies zoals de engel Gabriél zei: dat het Heilige in haar verwekt Gods Zoon is. Heeft God gemeenschap met Maria gehad? Tuurlijk niet , Hij schiep een nieuwe cel en daaruit werd Jezus geboren. Daarom is Jezus een nieuwe mens. Daarom kon Hij het offer brengen, het volmaakte offer.
En de Vader accepteerde het en gaf het bewijs door de mens Jezus Christus uit de dood op te wekken, want de straf was gedragen, het oordeel voorbij. Hand 31:17. Dit bewijs gaf Hij aan de wereld.
Wat deed Jezus nu precies. Door de zonde is de relatie van elke mens met God verbroken. Chriselijk geloof is eigelijk geen religie of godsdienst leer: het gaat om relatie tussen twee personen Schepper en schepsel, God en mens.
De mens kan met alle goede bedoelingen die relatie niet herstellen, want het oordeel ligt op hem.

Gods reddingsplan

1 Joh 5:11-12 En dit is het getuigenis: dat God ons eeuwig leven heeft gegeven, en dit leven is in zijn Zoon. Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.
Deze passage zegt ons dat God ons eeuwig leven heeft gegeven in Zijn Zoon, Jezus Christus.

:oops: En BTW wat ge over Belgen zegt is net zo beledigend , dus dat Belgen van laag niveau zijn.
Ik zou maar wat opletten want ik ben ook Belg :x
En dergelijke houding moet ik genoeg slikken in andere situaties dan wij voor dom enz versleten worden.
Dus...
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

sprot

Berichtdoor sprot » Vr Mar 02, 2007 12:48 am

Muntassir schreef:
Dutch schreef:Het zotste van het verhaal is dat mijn kind dit rijmpje geleerd had van een moslimjongetje in haar klas !!!!

Chaimae, waarom zouden mijn kinderen niet mogen lachen met om het even welke religie ? Ik ben daar tevreden over, beter dat dan erom te wenen zoals jijzelf...

Habibti, mijn kinderen kennen de islam zeer goed, ze hoeven niet op zoek te gaan naar wat de islam inhoudt, ze leven erin weet je...reden temeer om tevreden te zijn dat ze ermee kunnen lachen in plaats van erom te wenen !

Lachen om.. is zoiets als spotten met.. (in dit geval in ieder geval)
Zou je ook lachen als je kinderen zouden zingen:

Olee Olee olee olee
mama heeft een grote snee
Of een wijsje waarin ze jou zwaar beledigen?

Ja, hoor ..... :lol:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Vr Mar 02, 2007 12:51 am

Die gaat zeker naar het voetbal op zondag!

Olee Olee olee olee
mama heeft een grote snee
mama is the champion, mama is the champion!

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Mar 02, 2007 12:54 am

Mijn nichtjes noemen mij: "monique, met de kont van elastiek".

Moet ik me nu beledigd voelen...of... is het gewoon een leuk rijmpje?

Ik hou het op het laatste... 8)
Amorele atheistische nitwit

sprot

Berichtdoor sprot » Vr Mar 02, 2007 12:55 am

Lachen met Jesuke ...

URBANUS: "Bakske Vol Me Stro" Lyrics
Heel lang geleden voor den allereerste keer.
Da had ge moeten zien, 't was verschrikkelijk slecht weer.
Lag hij daar te bibberen in ne kouwe koeiestal.
In een kribbeke met nen os en nen ezel, da was al
Maar boven in de lucht kon je een sterretje zien staan
Dat alsmaar zat te fonkelen, er hing een wegwijzertje aan
En 't heeft toen niet lang geduurd of dat was daar vollen bak
Het krioelde van de herders met nen dikke wollen frak

Jezeken is geboren, haleluja, hallo
Jezeken is geboren in een bakje vol me stro

Toen kwamen de drie koningen, ne zwarte en ene witte
Ze vroegen of ze ook mochten komen babysitten
Ze schonken een rol ballattum en ne grote pot vernis
Een salami me look en een aquarium me ne vis
De zwarte gaf aan Jozef een paar vijzen en een boor
En aan Jezeke een sjalleke en een broekske in ivoor
Maria kreeg nen zak cement met nen grote roze strik
En een potlood men een gommeke om te gommen kreege 'k ik.

Jezeken is geboren in een bakje vol me stro

Den heilige geest die'n hing daar, te schijnen aan 't plafond
In zijnen blauwen training, zijne purperen plastron
Op da moment zei Jozef: "Kijk, dat is hier mijne kleine"
zie naar zijne neus, 't is helemaal de mijne
Den heilige geest moest lachen : “Ha, ocharme sukkelaar
Die'e kleine is van mij, want ik was den ooievaar.”
Jozef gaf de geest een goei mot op zijn gezicht.
Toen zaten ze meteen zonder klank en zonder licht.

Jezeken is geboren in een bakske vol me stro

Ze bleven daar maar zwaaien met hun vuisten in et rond
Den os en den ezel lagen knock-out op de grond.
Toen kwam God de Vader en hij sprak: “Dit is mijn zoon.”
Nu stonden ze te gapen, nu zaten ze daar schoon.
Jozef kon ni volgen en die'en is beginnen zuipen.
En Maria, van afronten, die wist ook ni meer waar kruipen.
Dat werd me daar een kermis, dat werd me daar een klucht.
Toen viel er nog ne nest met engelen uit de lucht.

Ah!

Jezus nam zijn fles met pap en havervlokken
En heeft nog rap ne verse pisdoek aangetrokken
Hij zei : Vrede op aarde aan iedereen die dat wil.
Toen werd weer alles kalm en alles werd weer stil
Hij had er daar genoeg van en hij ging er maar vandoor
En trok zijn aureooltje scheef over z'n oor
Hij is gelijk ne grote in zijn sportwagen gekropen
"Al wie dan mij volgen wil zal vreed hard moeten lopen"

Jezeken is geboren haleluja, hallo

Sapere aude!

sprot

Berichtdoor sprot » Vr Mar 02, 2007 12:57 am

Sapere aude!

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Mar 02, 2007 1:06 am

Chaimae schreef:Jouw kinderen zijn trouwens erg asociaal. Zo praat je gewoon niet over Allah swt. Ze mogen op zijn minst een beetje respect hebben voor de Islam. Schandalig gewoon.
Ik ga mijn kinderen toch ook niet versjes leren over Jezus.:\

Ik heb in een heel Katholiek dorp gewoond. Weet je wat voor liedje de kinderen daar zongen als de tijd gekomen was?
Johannes de Doper,
Zijn kont is van koper,
Zijn pik is van blik
dat doet van rikketikketik.
Een beetje een kreupel versje, als je het mij vraagt. Ze pikten het niet op van hun ouders maar van de straat. De ouders vonden het niet echt grappig maar konden er weinig aan doen en kinderen voor zoiets slaan werd niet geaccepteerd.
De ouders hadden het niet aan hun kinderen geleerd en de kinderen zongen het versje alleen uit gehoor en zicht van ouders.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mar 02, 2007 1:18 am

Mahalingam schreef:
Chaimae schreef:Jouw kinderen zijn trouwens erg asociaal. Zo praat je gewoon niet over Allah swt. Ze mogen op zijn minst een beetje respect hebben voor de Islam. Schandalig gewoon.

Ik heb in een heel Katholiek dorp gewoond. Weet je wat voor liedje de kinderen daar zongen als de tijd gekomen was?
Johannes de Doper,
Zijn kont is van koper,
Zijn pik is van blik
Een beetje een kreupel versje, als je het mij vraagt. Ze pikten het niet op van hun ouders maar van de straat. De ouders vonden het niet echt grappig maar konden er weinig aan doen en kinderen voor zoiets slaan werd niet geaccepteerd.
De ouders hadden het niet aan hun kinderen geleerd en de kinderen zongen het versje alleen uit gehoor en zicht van ouders.

:D Als kinderen op een bepaalde leeftijd komen dan vinden ze het heerlijk en spannend om dit soort liedjes te zingen Mahalingam.

Het is dan ook leuk om vieze woorden en vloeken te zeggen.
Dat moet je dan snel doen en om je heen kijken of je ouders niet in de buurt zijn.
Later gaat dat deze periode weer over.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Mar 02, 2007 1:20 am

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mar 02, 2007 1:24 am

Gelukkig nam mrrob het voor je op.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Mar 02, 2007 1:27 am

Inderdaad, ik voelde me al een beetje ontmaskerd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mar 02, 2007 1:48 am

Als het je een beter gevoel geeft Lodewijk.. :?
Ik geloof wel dat je een plassertje hebt hoor. :shock:

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Mar 02, 2007 1:59 am

Gelukkig Ariel, en dankzij de kruistochten is er nooit mee geknoeid.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Vr Mar 02, 2007 1:59 am

Handjes boven de dekens! :twisted:

Raszlik

Berichtdoor Raszlik » Vr Mar 02, 2007 10:56 am

Muntassir schreef:God boos! God is inderdaad Almachtig en boven dat. Maar als God mij later terecht stelt en vraagt waarom ik niet ben opgekomen voor Hem dan heb ik liever dat ik dat wel heb gedaan. \
Maar wel kinderachtig zo'n wijsje.

In hun geval is het vrijheid en in moslims geval extremisme.
God straft wel degelijk en O O O wat een straf.

Ben benieuwd welke straf jij gaat krijgen want jij bent diegene die god beledigt door te stellen dat god zich om dergelijke banaliteiten zal druk maken.
Je gelooft in angst niet in god.
Freedom in danger!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Mar 02, 2007 2:39 pm

Mahalingam schreef:

Johannes de Doper,
Zijn kont is van koper,
Zijn pik is van blik

Dat vind ik erg asociaal van die kinderen. Ik zeg niet dat kinderen geen rijmpjes mogen maken. Maar zulke dingen vind ik tever gaan. Waren dat mijn kinderen dan hadden ze echt een slipper naar hun hoofd kunnen krijgen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Vr Mar 02, 2007 3:08 pm

Ben benieuwd welke straf jij gaat krijgen want jij bent diegene die god beledigt door te stellen dat god zich om dergelijke banaliteiten zal druk maken.
Je gelooft in angst niet in god.

Zo is dat, god is ook een liefhebber van kunst, cultuur en mooie gedichtjes....

Vrouw Haverkamp, vrouw Haverkamp
Wah hedde grote tiet'n
Hoe witte gij da, hoe witte gij da?
Ik heb zie zelf in m'n handen g'had

Terug naar “FFI Nederlands Café”