Relaties voor het huwelijk!

Chaimae

Relaties voor het huwelijk!

Bericht door Chaimae »

-

RELATIES VOOR HET HUWELIJK IS HARAM! Het is voor onse eigen bestwil. Allah SWT wilt ons alleen maar behoeden. Vergeet niet dat van HARAMRELATIES alleen maar problemen komen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

De profeet VZMH heeft gezegd:

"Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Linda Danvers

Bericht door Linda Danvers »

Kun je aangeven welke Hadith je hier precies citeert Chaimae?

Als je niet met een man alleen mag zijn, kun je hem niet echt leren kennen. Om iemand goed te kunnen leren kennen moet je alleen met die persoon zijn. Alleen dan kun je geheel vertrouwlijk praten.

Seks met een onbekende vind ik onnatuurlijk. De gedachte alleen al vervult me met afschuw. Ik vind het vreemd dat Moslims met elkaar kunnen trouwen zonder elkaar goed te kennen.

Je kunt pas na enkele maanden beslissen of iemand genoeg deugd om mee naar bed te gaan. Je moet iemand minimaal 2 jaar heel goed kennen voor je kunt zeggen of je voor onbepaalde tijd je leven met iemand wilt delen.

Als je trouwt met een onbekende of een man die je nauwelijks kent, dan ben nog dwazer dan een vrijgezelle vrouw die het met een man doet die net kent. Die vrouw zit niet aan die man vast. Als je met een onbekende trouwt dan zit je met hem opgescheept als hij niks voor je blijkt te zijn.

Ik geloof ook niet in het huwelijk op zich. Ik geloof in de band tussen twee mensen. Zonder die band is een huwelijk een stukje papier of een loze geloften of nog erger een schijnheilige naam voor seks zonder liefde.

Voor mij is seks zonder genegenheid en respect een zonde. Het gaat mij niet om papiertjes en rituelen; het gaat om Liefde.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op do apr 19, 2007 11:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Op de Islamitische manier. Je kan met een man afspreken na je verloving en er moet een 3e persoon bij zijn. In mijn geval zal dat mijn broertje zijn. :D

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Opgeleverd door Ahmed.

Linda Danvers

Chaimae schreef:Opgeleverd door Ahmed.
Welke Hadith collectie en welk nummer, Chaimae?

Ik wil dit zelf kunnen opzoeken.

tomc

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Op de Islamitische manier. Je kan met een man afspreken na je verloving en er moet een 3e persoon bij zijn. In mijn geval zal dat mijn broertje zijn. :D
De islamitische manier is "met een derde persoon erbij". Je vergeet weer de helft van de koran he. Toch raar hoe moslims dat altijd doen.

Zoek eens even op, Chaimae, wat staat er ook alweer in hoofdstuk 33 over vrouwen en mannen ontmoeten ?

Linda Danvers

Niet zo flauw, Tomc.

Ze had het over in een kamer zijn; niet over seks.

-----------------------------------------------

Ik zou niet geheel vrijelijk kunnen spreken met een man met mijn broer of vader erbij. De beste vriendschappen ontwikkelen zich een op een.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

tomc schreef:
Chaimae schreef:Op de Islamitische manier. Je kan met een man afspreken na je verloving en er moet een 3e persoon bij zijn. In mijn geval zal dat mijn broertje zijn. :D
De islamitische manier is "met een derde persoon erbij". Je vergeet weer de helft van de koran he. Toch raar hoe moslims dat altijd doen.

Zoek eens even op, Chaimae, wat staat er ook alweer in hoofdstuk 33 over vrouwen en mannen ontmoeten ?

Welke Aya?!

CONTACT HEBBEN MET MANNEN/AFPSREKEN/RELATIES IS HARAM. Klaar punt uit. Daar is geen discussie over mogelijk. Het is voor onze eigen bestwil. Allah SWT houdt van ons. Hij geeft om ons.

Linda Danvers

Het is voor je eigen bestwil dat je met een man trouwt die je niet goed kent?

Kun je aangeven waarom, Chaimae?

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Linda Danvers schreef:Het is voor je eigen bestwil dat je met een man trouwt die je niet goed kent?

Ik zal mijn man wel leren kennen op de Islamitische manier. Dus HALAL. En niet door een HARAMRELATIE aan te gaan en door af te spreken. BAH!

Manon

Bericht door Manon »

Ik stel me zo'n halal-relatie wel heel grappig voor.

Enfin, ik ga met mijn broertje als mahram naar mijn toekomstige echtgenoot, natuurlijk netjes ingepakt zodat hij me niet zal bespringen.

Dan mogen we dus iets tegen mekaar zeggen?

Zo van: Hallo!
Hallo terug
Hoe heet je?
Mohammed
oh leuk, ik heet chaimae
wil je met me trouwen
ja hoor mohammed
ga jij mijn boterhammetjes dan smeren?
natuurlijk mohammed, met choco of met jam?
doe jij ook de was?
natuurlijk mohammed, met dreft en persil (geen ariel, dat klinkt joods)
ho leuk chaimae, kan je ook koken?
ja, van mijn moeder geleerd.
BROERTJE: JA ZE KAN LEKKER KOKEN

OK dat is dan geregeld, het huwelijk gaat door volgende maand.

tja en dan moet chaimae op die dag beentjes spreiden en huwelijk consummeren.

----------------------

In schreef al dat in mijn supermarkt een "bandana-girl" werkt, zeer zuur kind, met moeite een glimlach, vele klanten beginnen al te klagen - maar soit.
Ze is verleden maand "gehuwd", een week later al terug aan het werk, lip nog dieper op de grond. Nu is ze dus ontmaagd, dat weten we nu allemaal nietwaar, hééééél de supermarkt weet nu dat ze ontmaagd werd. Maar een gelukkige bruid? Als je er al na één week zo moet bijlopen?

Wel halal getrouwd vast! en op tijd naar huis om zijn eten klaar te maken en de benen te spreiden op commando.
Volgende maand zwanger misschien? Ze was net 18 geworden!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Ik stel me zo'n halal-relatie wel heel grappig voor.

Enfin, ik ga met mijn broertje als mahram naar mijn toekomstige echtgenoot, natuurlijk netjes ingepakt zodat hij me niet zal bespringen.

Dan mogen we dus iets tegen mekaar zeggen?

Zo van: Hallo!
Hallo terug
Hoe heet je?
Mohammed
oh leuk, ik heet chaimae
wil je met me trouwen
ja hoor mohammed
ga jij mijn boterhammetjes dan smeren?
natuurlijk mohammed, met choco of met jam?
doe jij ook de was?
natuurlijk mohammed, met dreft en persil (geen ariel, dat klinkt joods)
ho leuk chaimae, kan je ook koken?
ja, van mijn moeder geleerd.
BROERTJE: JA ZE KAN LEKKER KOKEN

OK dat is dan geregeld, het huwelijk gaat door volgende maand.

tja en dan moet chaimae op die dag beentjes spreiden en huwelijk consummeren.

Ik zie hier wel de lol van in. Heb er smakelijk om moeten lachen. Lief van je dat jij me aan het lachen heb gemaakt.

Danke schon.

Linda Danvers

Chaimae schreef:
Linda Danvers schreef:Het is voor je eigen bestwil dat je met een man trouwt die je niet goed kent?

Ik zal mijn man wel leren kennen op de Islamitische manier. Dus HALAL. En niet door een HARAMRELATIE aan te gaan en door af te spreken. BAH!
Trouwen met vreemde. Hoe oppervlakkig.

Je hebt nog altijd niet uitgelegd waarom dit in jouw belang is.

Joannes
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Hallo Chaimae,

Bedankt voor je welkomswoord, heb al veel gelezen over je met interesse.
Sta je echt op het punt te gaan trouwen, met een jongen die je oppervlakkig kent? Ik ga er van uit dat je dan erg veel van hem houdt.
Zoniet? Dan moet ik je echt waarschuwen: Denk goed na lieve meid, en denk daarna nog een keer goed na, want het kan je hele leven nadelig beinvloeden en zul je misschien heel veel verdriet hebben, en niemand wenst je dat toe. Ik vertrouw er op dat je het goede besluit zult nemen en gelukkig zult zijn.
O ja, een ''haram-relatie'' is m.i. toch geen grote ramp.
Als je dat aan sexualiteit koppelt, dan is het een van de mooiste gaven van God, (Allah) vind ik, mits het met liefde gepaard gaat, toch?
Groetjes, Joannes

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Hallo Chaimae,

Bedankt voor je welkomswoord, heb al veel gelezen over je met interesse.
Graag gedaan Joanne.

Sta je echt op het punt te gaan trouwen, met een jongen die je oppervlakkig kent?
Nee joh. Ben nog veels te jong om aan trouwen te denken. Mijn studie gaat voor trouwen.

Ik ga er van uit dat je dan erg veel van hem houdt.
Zoniet? Dan moet ik je echt waarschuwen: Denk goed na lieve meid, en denk daarna nog een keer goed na, want het kan je hele leven nadelig beinvloeden en zul je misschien heel veel verdriet hebben, en niemand wenst je dat toe. Ik vertrouw er op dat je het goede besluit zult nemen en gelukkig zult zijn.
Dat zal ik zeker doen als het eenmaal zover is.

Als je dat aan sexualiteit koppelt, dan is het een van de mooiste gaven van God, (Allah) vind ik, mits het met liefde gepaard gaat, toch?
Groetjes, Joannes
Een relatie voor het huwelijk is HARAM. Velen beginnen met een relatie en eindigt niet-getrouwd. Wat heeft een relatie dan voor nut. Allah SWT wilt niet dat de harten van ons worden gebroken of dat ze moet lijden of in elkaar storten.

Thomas

Bericht door Thomas »

Chaimae,

Ik zit vreselijk in de knoei.
HELP.....

Het volgende.

Ik ben gescheiden, dat weet je misschien.
Maar nu woon ik weer samen met een leuke vrouw.
Eentje waar ik mijn hele leven al gek op ben.

Maar nu komt het: We zijn niet getrouwd.

Heb ik nu een probleem denk je????

Thomas

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:Chaimae,

HELP.....

Het volgende.

Thomas

Vraag het de Cyberimaam eens.

tomc

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:
Sta je echt op het punt te gaan trouwen, met een jongen die je oppervlakkig kent?
Nee joh. Ben nog veels te jong om aan trouwen te denken. Mijn studie gaat voor trouwen.
Studie ? Als vrouw ? Hoe doe je dat zonder je huis te verlaten, zonder ooit te praten met iemand die geen mahram is ? (koran 33:33)

Ik ben es heel benieuwd ...
Chaimae schreef:
Groetjes, Joannes
Een relatie voor het huwelijk is HARAM. Velen beginnen met een relatie en eindigt niet-getrouwd. Wat heeft een relatie dan voor nut. Allah SWT wilt niet dat de harten van ons worden gebroken of dat ze moet lijden of in elkaar storten.
[/quote]

20% van de huwelijken in Saudi Arabie lopen op de klippen. Toch zijn ze allemaal halal. Ga jij beweren dat daar geen tonnen gebroken harten tussen zitten ? (ow en niet vergeten er is geweld in meer dan 43% van de huwelijken daar, kweet niet hoe vaak dat wel of niet tot scheiding leidt, maar om dat nu liefdevol te gaan noemen ... je bent wel echt gek denk ik, zeker is dus dat minstens 23% van de Saudische vrouwen vastzitten in een huwelijk waar ze niet enkel ruzie hebben, maar ook nog slaag krijgen)

http://www.saudigazette.com.sa/index.ph ... Itemid=116
ALTHOUGH yet to attain the heights of Western divorce rates, Saudi Arabia has seen a divorce rate of some 20 percent in the last couple of years. Translated into real numbers, this means that 33 Saudi women get divorced daily.
Better preparation for adult life and marriage could, indeed, stem the spiraling divorce rate in the Kingdom. In her presentation to the conference, Al Zamil cited her study that showed 43 percent of Saudi marriages suffering from neglect, violence, constant arguments and/or one spouse dominating the other.
Zijn ze niet romantisch ? *kuch*

Ik vraag me trouwens wel af welk westers land een scheidingspercentage heeft van 20% ...

In elk geval als je een huwelijk wil hebben, Chaema, dat het ook nog 10 jaar uithoudt, dan zou ik je toch minstens aanraden van :
1) belofte te maken aan elkaar om eeuwig samen te blijven ("tot de dood je scheidt"), en niet het islamitische "tot de man geen goesting meer heeft"
2) af te spreken wat het doel is van je huwelijk, ZEER belangrijk. Ik wil, en mijn vrouw weet dat heel goed, en is daar ook mee akkoord enzovoort, kinderen. En belangrijker dan godsdienst voor die kinderen is hun opleiding. Ook wil ik met haar samen bouwen aan een plek op deze aarde voor ons & onze kinderen. Daar zijn we samen mee bezig, best vaak. Altijd aan het denken voor dit doel "wat is de volgende stap", samen.
3) sex. Hoe je het ook draait of keert, sex is een essentieel onderdeel van een huwelijk, het is de goddelijke basis van die unie tussen man en vrouw. De zorg voor kinderen van de man komt uiteindelijk uit de verliefdheid voort. Als die verliefdheid stopt na 1x sex, dan zullen je kinderen geen vader hebben. Daarom : trouw nooit voor je minstens 1x sex gehad hebt met iemand. Ik weet dat dit niet erg Christelijk van mij is, maar ik denk echt dat dit belangrijk is. Beter nog : test of die persoon na 6 maanden sex met jouw volledig beu is of niet (want spijtig genoeg gebeurt dat erg vaak, ik ben mannelijk en ik weet dat ik kan zot worden van het prospect van sex, maar als ik daarop inga is "de eerste keer" een teleurstelling, en verlies ik alle interesse in die vrouw, ik vecht daartegen, maar ik slaagde er niet in dat tegen te houden).
4) ga weg van je ouders. Minstens 50 kilometer. Amai die mensen kunnen zagen. Zowel mijn eigen ouders als mijn schoonouders doen verschrikkelijk lastig over het huwelijk.
5) onafhankelijkheid. Hierin zit de echte waarde van een partner : een ander perspectief, een andere manier van denken, open en bloot. Ideaal is, uiteraard, dat elke partner zelf voor geld kan zorgen, anders kan zo'n onafhankelijk perspectief niet bestaan. Bespreek ook op voorhand wat je wilt dat er gebeurd als jij verongelukt ofzo, en zorg dat je een optie hebt als je partner verongelukt (neem minstens een levensverzekering op de werkende partner).

Thomas

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:

HELP.....

Het volgende.

Thomas

Ik heb liever jouw mening!!

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:

HELP.....

Het volgende.

Thomas

Vraag het hem en doe hem gelijk de groeten van Chaimae. :wink:

Thomas

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:

Nee chaimae.
Jij en niet Cyberimam heeft dit topic geopend.
En nu zit ik echt met een probleem en nu wil jij mij niet vertellen hoe je daar over denkt....
Heel vreemd!!!

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Thomas schreef: Ik heb liever jouw mening!!

Nee chaimae.
Jij en niet Cyberimam heeft dit topic geopend.
En nu zit ik echt met een probleem en nu wil jij mij niet vertellen hoe je daar over denkt....
Heel vreemd!!!
Dat is heeel simpel. Het mag NIET.

Thomas

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef: Dat is heeel simpel. Het mag NIET.
Daar zit hem nou juist het probleem Chaimae.

VORIG JAAR MOCHT HET NOG WEL!!!!!
En het jaar daarvoor en het jaar daarvoor en zo 28 jaar lang.

En nu zou het opeens niet meer mogen????
Laatst gewijzigd door Thomas op do apr 19, 2007 2:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ketter

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Dat is heeel simpel. Het mag NIET.

... van een god die wel sex met slavinnen toestaat en die Mohammed toeliet om een 6 jarige te trouwen.

Maakt geen indruk.

Waarom zijn relaties voor het huwelijk zo schadelijk, heb je nog een andere reden dan een 1400 jaar oude oorslogshandleiding?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Plaats reactie