Bekeren tot de islam, anders het land uit!

Anneke

Bekeren tot de islam, anders het land uit!

Bericht door Anneke »

Een kennis vertelde mij dit een tijdje geleden.
Zij heeft een familielid in Irak, en zij heeft onlangs het bericht gekregen dat ze óf zich zou bekeren tot de islam, óf al haar spullen achterlaat en het land wordt uitgezet, met alleen de kleren die zij aanheeft.
Een andere mogelijkheid is dat ze wordt vermoord.

Ik ken de sharia niet uit mijn hoofd, noch de koran, maar staat er ergens dat zoiets moet?

Linda Danvers

Bericht door Linda Danvers »

Er zijn Kafirs het land binnen gevallen dus nu beschouwen sommige fundamentalisten het als Darul Harb.

Dat betekent dat de Christenen niet meer onder de Dhimma vallen. De Dhimma bestaat immers alleen als alle niet-Moslims zijn onderworpen en dit accepteren.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

In de Koran staat godsdienstvrijheid!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

BFA

Bericht door BFA »

In de Koran staat godsdienstvrijheid!
Deze wordt niet toegepast in de Moslimterritoria.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Anneke

Bericht door Anneke »

ajax schreef:In de Koran staat godsdienstvrijheid!
Hoezo gebeurt zoiets dat in een islamitisch land? Een land dat de sharia handhaaft?

Monique

Bericht door Monique »

Hoe valt godsdienstvrijheid te rijmen met een wereldrijk van allah?
Amorele atheistische nitwit

Serdar

Bericht door Serdar »

Monique schreef:
Het Koninkrijk van Allah is niet in het wereldse leven, maar in het Hiernamaals.

Salaam,
Serdar.

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Serdar schreef:
Monique schreef:
Het Koninkrijk van Allah is niet in het wereldse leven, maar in het Hiernamaals.
Salaam,
Serdar.
(lees mijn sign)

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Voor zover ik weet geldt er gewoon een vrijheid van godsdienst voor de niet-Moslims daar.

Irak zou een voorbeeld moeten nemen aan Marokko. Daar waar Joden gewoon tussen de Moslims in vrede leven. Hele aardige Joden trouwens. En koken dat ze kunnen. Masa'Allah. De Joodse kookkunsten.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Dit is wat de Koran zegt over vrijheid van godsdienst. Zodra een 7adith in tegenspraak gaat met dit wordt het nietig verklaard.

(Soerat al-Kahf, vers 29:)
Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil." Voorwaar, wij hebben de boosdoeners een Vuur bereid, welks omheining hen zal insluiten. Indien zij om hulp roepen, zullen zij worden begoten met water als gesmolten lood, dat hun gezicht zal verbranden. Hoe verschrikkelijk is de drank en hoe vreselijk de rustbank.
[34.50] Zeg: "Als ik dwaal, dwaal ik slechts door mijzelf; en indien ik goed geleid ben, is het door hetgeen mijn Heer mij heeft geopenbaard. Voorwaar, Hij is de Alhorende, de Nabijzijnde.
[39.41] Voorwaar, Wij hebben u ten bate der mensen het Boek met Waarheid nedergezonden. Hij die deze leiding volgt, volgt haar ten bate van zijn eigen ziel en wie dwaalt, dwaalt ten nadele van haar. En gij zijt geen voogd over hen.

Vergeet niet hoe de houding van de kerk was ten opzichte van Mohammed VZMH. Er werd beweerd dat Mohammed VZMH het instrument van de Duivel was en zelfs de Antichrist was. Mohammed VMZH werd zelfs tot Antichrist uitgeroepen. Dat werd de strijdkereet van de kruisvaarders. De paus heeft Mohammed VZMH als ''het beest uit openbaringen.'' Respectloos he?

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ketter

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Vergeet niet hoe de houding van de kerk was ten opzichte van Mohammed VZMH. Er werd beweerd dat Mohammed VZMH het instrument van de Duivel was en zelfs de Antichrist was. Mohammed VMZH werd zelfs tot Antichrist uitgeroepen. Dat werd de strijdkereet van de kruisvaarders. De paus heeft Mohammed VZMH als ''het beest uit openbaringen.'' Respectloos he?
Verwonderd je dat eigenlijk, gezien hoe Mohammed het zwaard keerde tegen joden, ondanks zijn woorden over "vrijheid van godsdienst"?

Een ware god heeft geen geweld nodig, zelfs niet uit "zelfverdediging". Dus pech gehad voor zowat alle religies op de wereld...

en waarschijnlijk pech gehad voor ons ook... ogenschijnlijk is er geen god.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Verwonderd je dat eigenlijk, gezien hoe Mohammed het zwaard keerde tegen joden, ondanks zijn woorden over "vrijheid van godsdienst"?

Daar weet ik niks van.

Dit heb ik eerder een keer geplaats.

Recht op vrijheid van religie!
In het verdrag van Medina (ook wel de grondwet van Medina genoemd) legde de profeet in het jaar 1 van de Islam vrijheid van religie vast: "Moslims, polytheïsten, en joden zullen als één gemeenschap (oemma) samenleven. Elke partij zal zijn eigen religie naleven."
Toen de tweede kalief van de islam, Omar ibn al-Chattāb, Jeruzalem veroverde, werd in een verdrag volledige vrijheid van religie en veiligheid voor christenen en bescherming van kerken en kloosters en van Christelijke bedevaartgangers vastgelegd.

Het islamitisch recht schrijft voor dat een afvallige van de islam de kans moet krijgen zijn afval van de Islam te herroepen. Normaal gezien moet dat binnen 2 weken gebeuren, maar een afvalligen moet in principe volgens de Islam zijn hele leven de kans te krijgen weer terug te keren tot de Islam. Een afvallige mag in leven blijven zolang het maar geen gevaar voor de samenleving vormt, dus anderen van zijn/haar nieuwe goddienst probeert te overtuigen.
In praktijk ligt het dus een stuk ingewikkelder.
Veel geleerden vinden dat je niet iemands hart kunt beoordelen en dat je dus alleen maar kunt afgaan op wat iemand zelf verklaart. Dit betekent dat er een redelijk breed verzet is tegen het beschuldigen van iemand van afval van de islam als die persoon.
De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies.

Ketter

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:

Daar weet ik niks van.

Dit heb ik eerder een keer geplaats.

Recht op vrijheid van religie!
In het verdrag van Medina (ook wel de grondwet van Medina genoemd) legde de profeet in het jaar 1 van de Islam vrijheid van religie vast: "Moslims, polytheïsten, en joden zullen als één gemeenschap (oemma) samenleven. Elke partij zal zijn eigen religie naleven."
Toen de tweede kalief van de islam, Omar ibn al-Chattāb, Jeruzalem veroverde, werd in een verdrag volledige vrijheid van religie en veiligheid voor christenen en bescherming van kerken en kloosters en van Christelijke bedevaartgangers vastgelegd.

Het islamitisch recht schrijft voor dat een afvallige van de islam de kans moet krijgen zijn afval van de Islam te herroepen. Normaal gezien moet dat binnen 2 weken gebeuren, maar een afvalligen moet in principe volgens de Islam zijn hele leven de kans te krijgen weer terug te keren tot de Islam. Een afvallige mag in leven blijven zolang het maar geen gevaar voor de samenleving vormt, dus anderen van zijn/haar nieuwe goddienst probeert te overtuigen.
In praktijk ligt het dus een stuk ingewikkelder.
Veel geleerden vinden dat je niet iemands hart kunt beoordelen en dat je dus alleen maar kunt afgaan op wat iemand zelf verklaart. Dit betekent dat er een redelijk breed verzet is tegen het beschuldigen van iemand van afval van de islam als die persoon.
De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies.
In praktijk zie ik geen enkel Islamtisch land die weet wat godsdienstvrijheid inhoudt. De godsdienstvrijheid wordt het best gegarandeerd in een seculier land. Niet perfect, maar we claimen ook geen goddelijkheid.

Kijk, lieve Chaimae, als je Bush oordeelt op z'n woorden is het ook een opperbeste man. Zo ook de woorden van de communistische leiders en vele andere dictators. Zelfs Hitler kwam soms 's redelijk over.

Het zijn echter de daden die de correctheid en goddelijkheid van een ideologie moeten uitwijzen. En fouten kunnen gemaakt worden, hoor, maar dan moet je geen goddelijkheid claimen, want die maakt geen fouten.

En zo spreken die daden tegen zowat alle religies. Ik zie geen goddelijkheid, geen god die de gelovigen op een overduidelijk recht pad leidt.

Mohammed keerde het zwaard tegen polytheïsten en joden. Zogezegd omdat "zij" de contracten verbroken. Wat daar ook van aan is, je kunt toch tenminste van een perfect voorbeeld en een genadige god verwachten dat de resolutie van zo'n conflict perfect enkel de echte schuldigen aanpakt.

Gebeurt dit niet? Dan is je religie van mensen. Sorry, ik moet streng zijn, want mijn "ziel" (noem het beter: menselijkheid) ligt in de weegschaal, niet?

Dit is de eenvoudige waarheid die je zult moeten confronteren. Ik zie geen wonderen om me heen, enkel verhaaltjes over wonderen. Ik zie geen goddelijke invloed tussen de moslims. Enkel mensen, met menselijke fouten. En die fouten ben ik best bereid over het hoofd te zien. Maar claim dan aub geen goddelijkheid.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Freya

Bericht door Freya »

Is het niet zo, dat in landen zoals Marokko, Algerije en nog vele andere islamitische landen, het verboden en strafbaar is, om aan christenpropaganda te doen? Ik weet dat in Marokko, daar zeker iemand voor in de cel zit. In SA mag je niet eens een bijbel bij je hebben.

Nu ben ik geen christen, maar in dit geval, lijkt het me dat Chaimea ongelijk heeft, je mag blijkbaar geen absolute vrijheid van religie verwachten in islamitische landen.

http://www.opendoors.nl/htm/?p=ma
Omdat we meer weten over de situatie van christenen in Marokko, kunnen we zeggen dat deze is verbeterd. Zo is er minder controle op christenen. Volgens onze contactpersonen staat de regering open voor andere godsdiensten dan islam. Toch is het nog steeds verboden om te evangeliseren. Er zijn Rooms-Katholieke, Orthodoxe en Protestantse kerken, die door de overheid erkend worden, maar waar alleen een paar buitenlanders mogen samenkomen en die verboden zijn voor Marokkaanse christenen.
Nou, Chaimea, fantastisch niet? Het is verbeterd! Maar voor de rest, is het bij lange na niet van hetzelfde niveau als hier in Nederland.

http://www.opendoors.nl/htm/?p=algerije
Wij schatten dat er op dit moment (2006) zevend tot tienduizend protestantse christenen zijn, verspreid in het land. De meesten komen bij elkaar in kleine groepjes of helemaal niet. Zij krijgen hun geestelijke voeding meer via de radio dan door onderlinge contacten. De regering is hier kennelijk van geschrokken en heeft per 1 september 2006 een wet ingevoerd die elke vorm van evangelisatie vrijwel volledig illegaal maakt. Volgens de “wet op de praktisering van godsdienst anders dan de islam” staan er zware straffen op elke poging een moslims tot een ander geloof over te halen. Christelijke erediensten zijn slechts toegestaan in gebouwen die bij de staat zijn geregistreerd. Huiskerkdiensten en diensten in de open lucht of gehuurde ruimten zijn verboden. Christenen die betrokken zijn bij de productie, opslag of verspreiding van drukwerk of av-materiaal kunnen gestraft worden met een gevangenisstraf van 2 tot 5 jaar en een boete van 5 tot 10 duizend euro.

Over het algemeen ziet men het christendom als het geloof van de Franse veroveraars. Een Algerijn die zich tot Jezus bekeert, wordt vaak als verrader van zijn cultuur beschouwd. Jonge vrouwen die zich tot Jezus bekeren, blijven afhankelijk van hun man of hun vader en moeten daardoor gewoon naar de moskee blijven gaan. Ook al omdat een christen dat dikwijls in het geheim is, is het voor een ongetrouwde bekeerling moeilijk om een gelovige huwelijkspartner te vinden.

Openheid
De openheid voor het Evangelie komt onder meer als reactie op het bloedvergieten in naam van de islam. Buitenlandse christenen die ondanks de gevaren zijn gebleven, maken grote indruk op de Algerijnen. Van 1990 tot 1998 zijn 19 nonnen en andere katholieke geestelijken vermoord, zonder dat de kerk om wraak riep of zich terugtrok. In tegendeel, er zijn nog 250 religieuzen op hun post gebleven en zij bieden vergeving aan. Dat maakt indruk, zoals blijkt uit het boek van de Algerijnse moslim Othman Bouhlal. In zijn boek Dieu pris en otage (God gegijzeld) schreef hij over bisschop Claverie van Oran, die in 1996 door de islamisten vermoord werd: "Hoewel de Koran Jezus eert, werd bisschop Claverie op een verschrikkelijke manier afgemaakt, juist omdat hij zo’n goede navolger van Jezus was. Hij hield niet van het woord verdraagzaamheid omdat het volgens hem de liefde mist. Hij werd vermoord door degenen die het begrip verdraagzaamheid eveneens afwijzen, omdat hij een bedreiging was voor hun zwakke geloof."

Serdar

Bericht door Serdar »

Ketter schreef:
Chaimae schreef: Vergeet niet hoe de houding van de kerk was ten opzichte van Mohammed VZMH. Er werd beweerd dat Mohammed VZMH het instrument van de Duivel was en zelfs de Antichrist was. Mohammed VMZH werd zelfs tot Antichrist uitgeroepen. Dat werd de strijdkereet van de kruisvaarders. De paus heeft Mohammed VZMH als ''het beest uit openbaringen.'' Respectloos he?

Een ware god heeft geen geweld nodig, zelfs niet uit "zelfverdediging". Dus pech gehad voor zowat alle religies op de wereld...

mvg,
Ketter
Dan heb je de Bijbel niet goed bestudeerd, met name de Profeten uit het Oude Testament.
Profeten maken daadwerkelijk wel gebruik van geweld, als het moet.

Een paar daarvan zijn de profeten David, Elia en Elisa (moge Allah tevreden over hen zijn).

Ketter

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:
Ketter schreef:

mvg,
Ketter
Dan heb je de Bijbel niet goed bestudeerd, met name de Profeten uit het Oude Testament.
Profeten maken daadwerkelijk wel gebruik van geweld, als het moet.

Een paar daarvan zijn de profeten David, Elia en Elisa (moge Allah tevreden over hen zijn).
Spreek ik de bijbel goed? Neen!

Een zwak of inconsistent godsbeeld dat in zowel bijbel als koran staat blijft een zwak of inconsistent.

Ik herhaal: een ware god heeft geen geweld nodig. Dus pech gehad voor zowat alle religies op de wereld...

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Serdar

Bericht door Serdar »

Dus David, Elia en Elisa (Moge Allah tevreden zijn over hen) zijn volgens jou ook valse profeten?
Of is het gebruiken van geweld voor hun wel geoorloofd omdat ze tot de Bijbel behoren?

Freya

Bericht door Freya »

Serdar, terug naar het onderwerp graag! Geef dan liever commentaar op mijn post, hierboven!

Serdar

Bericht door Serdar »

Freya schreef:Serdar, terug naar het onderwerp graag! Geef dan liever commentaar op mijn post, hierboven!
Niet-Islamitische propaganda is in Islamitische landen verboden, want in een Islamitische land mag je Moslims inderdaad niet van het juiste pad laten dwalen door propaganda. Dat wordt ervaren als een grote gevaar en verraderij.
Maar dat mensen zelf bewust voor een ander religie kiezen of geen religie willen aannemen is dat hun eigen vrijwillige keuze.

Ketter

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:Dus David, Elia en Elisa (Moge Allah tevreden zijn over hen) zijn volgens jou ook valse profeten?
Of is het gebruiken van geweld voor hun wel geoorloofd omdat ze tot de Bijbel behoren?
Serdar, er zijn geen profeten. 'Profeten' definieer ik als leiders die beweren hun macht van god te krijgen en gewone mensen met verhaaltjes, angst en onterechte verwachtingen opdissen.

En nog:

(1) Geweld is een teken van onmacht om een betere oplossing te vinden.
(2) Geweld is veruit de slechtse oplossing.
(3) God hoort almachtig te zijn.
(4) De god uit de bijbel & koran gebruikt geregeld geweld.

=>

God is slecht, of hij is ingebeeld.

Vermits ik me God niet als slecht kan inbeelden, moet hij wel ingebeeld zijn.

Overigens, het voortdurend dreigen met eeuwige marteling in de hel, dan nog wel voor de verliezers van een absurd spelletje verstoppertjen is zo ongeloofelijk wreed en onrechtvaardig, dat dit feit alléén al bewijst dat woestijn-religieën zelf godslasterlijk zijn.

Veel angst moet je wel niet hebben dat God boos wordt om het beeld dat de koran van hem ophangt, want-ie is er waarschijnlijk niet. Spijtig, misschien, maar wees niet bang: als ZIJ er is zou hij toch wel niet boos worden, hoor, daar staat ZIJ er wel boven. Om 's vrouwelijk te gebruiken voor één keer.

Heb je nog altijd niet door waarom ik mij "ketter" noem, Serdar?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Freya

Bericht door Freya »

Dus, een boek over het christendom is verboden (behalve natuurlijk als hierin staat hoe slecht en verdervelijk het christendom is, overal wel vrij verkrijgbaar in islamitische landen).
Hoe vind je het dan, dat in de westerse wereld, overal propaganda voor de islam is te vinden en dat vrijelijk verspreid wordt?
Vind je de houding van de islamitische landen op zijn zachtst gezegd niet hypocriet te noemen, zeker als men zo zeker is van de islam?

Ketter

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:
Freya schreef:Serdar, terug naar het onderwerp graag! Geef dan liever commentaar op mijn post, hierboven!
Niet-Islamitische propaganda is in Islamitische landen verboden, want in een Islamitische land mag je Moslims inderdaad niet van het juiste pad laten dwalen door propaganda. Dat wordt ervaren als een grote gevaar en verraderij.
Maar dat mensen zelf bewust voor een ander religie kiezen of geen religie willen aannemen is dat hun eigen vrijwillige keuze.
Er is DUS geen vrijheid van religie als je niet de kans krijgt om andere daarover aan te spreken en je geloof te verkondigen. Als ik je zou zeggen dat je gerust moslim mag zijn in je hoekje, maar dat je je mond erover moet houden, zou je je ook niet echt vrij voelen.

Er is DUS OOK geen vrijheid van religie van de sukkels die als moslim geboren worden. Die hangt een straf boven het hoofd als ze hun recht proberen te gebruiken. Als ik je zou zeggen dat een atheïst niet moslim mag worden, of dat ik hem opsluit, zou je ook zeggen dat deze niet vrij is.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

katie

Bericht door katie »

Ja, Freya.
Hier in Belgie, enkele weken geleden : bijlage over islam bij de krant, met een GRATIS koran.
Stel je voor, in de islamitische landen : gratis bijbel bij de krant ....

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Kijk wat een verschil:

Vrijheid van Godsdienst:

256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Geen vrijheid van Godsdienst bijbel

13 En al wie den HEERE, den God Israëls, niet zou zoeken, zou gedood worden, van den kleine tot den grote, en van den man tot de vrouw toe.

Ketter

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Kijk wat een verschil:

Vrijheid van Godsdienst:

256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Geen vrijheid van Godsdienst bijbel

13 En al wie den HEERE, den God Israëls, niet zou zoeken, zou gedood worden, van den kleine tot den grote, en van den man tot de vrouw toe.
Ik denk dat je beter eens de posts beantwoord, in plaats van verzen uit de koran te spammen.

Effe herhalen:
In de praktijk worden in Islamitische landen "afvalligen" berecht en vervolgd, en in de Christelijke wereld niet. In de praktijk worden in Islamtische landen het verspreiden van een andere afgod dan dat van de islam verboden.

Dus, als je jouw verzen erbij haalt, zijn moslims dus hypocriet (ze preken het ene, en doen het andere) en en christenen dus tolerant en menselijk (ondanks die onzin in de bijbel, geven ze je de vrijheid hier om je délusions de grandeur te blijven spammen).

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Plaats reactie