Bekeren tot de islam, anders het land uit!

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Ketter schreef:
ajax schreef:Kijk wat een verschil:

Vrijheid van Godsdienst:

256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Geen vrijheid van Godsdienst bijbel

13 En al wie den HEERE, den God Israëls, niet zou zoeken, zou gedood worden, van den kleine tot den grote, en van den man tot de vrouw toe.
Ik denk dat je beter eens de posts beantwoord, in plaats van verzen uit de koran te spammen.

Effe herhalen:
In de praktijk worden in Islamitische landen "afvalligen" berecht en vervolgd, en in de Christelijke wereld niet. In de praktijk worden in Islamtische landen het verspreiden van een andere afgod dan dat van de islam verboden.

Dus, als je jouw verzen erbij haalt, zijn moslims dus hypocriet (ze preken het ene, en doen het andere) en en christenen dus tolerant en menselijk (ondanks die onzin in de bijbel, geven ze je de vrijheid hier om je délusions de grandeur te blijven spammen).

mvg,
Ketter

Weet je wat ik raar vind dat jullie Islam de schuld geven terwijl Islam juist voor vrijheid van Godsdienst staat.
A proud amazigh!

Ketter

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Ketter schreef:

Vrijheid van Godsdienst:

256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

13 En al wie den HEERE, den God Israëls, niet zou zoeken, zou gedood worden, van den kleine tot den grote, en van den man tot de vrouw toe.
Ik denk dat je beter eens de posts beantwoord, in plaats van verzen uit de koran te spammen.

Effe herhalen:
In de praktijk worden in Islamitische landen "afvalligen" berecht en vervolgd, en in de Christelijke wereld niet. In de praktijk worden in Islamtische landen het verspreiden van een andere afgod dan dat van de islam verboden.

Dus, als je jouw verzen erbij haalt, zijn moslims dus hypocriet (ze preken het ene, en doen het andere) en en christenen dus tolerant en menselijk (ondanks die onzin in de bijbel, geven ze je de vrijheid hier om je délusions de grandeur te blijven spammen).

mvg,
Ketter

Weet je wat ik raar vind dat jullie Islam de schuld geven terwijl Islam juist voor vrijheid van Godsdienst staat.
Als het niet Islam is die "de schuld" is, waarom wordt de vrijheid van geloof dan beperkt in Islamtische landen?

Je vergeet ook misschien dat er "geen dwang" is in Islam zolang je niet verstrikt geraakt bent in de secte. Eénmaal erin, zelfs door geboorte, en je kan er niet meer uit.

Dus wat is dan "de schuld" van die onderdrukking in Islamitsche landen?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Ketter schreef:
ajax schreef:
Ketter schreef: Ik denk dat je beter eens de posts beantwoord, in plaats van verzen uit de koran te spammen.

Effe herhalen:

mvg,
Ketter

Als het niet Islam is die "de schuld" is, waarom wordt de vrijheid van geloof dan beperkt in Islamtische landen?

Je vergeet ook misschien dat er "geen dwang" is in Islam zolang je niet verstrikt geraakt bent in de secte. Eénmaal erin, zelfs door geboorte, en je kan er niet meer uit.

Dus wat is dan "de schuld" van die onderdrukking in Islamitsche landen?

mvg,
Ketter
De moslims
A proud amazigh!

Ketter

Bericht door Ketter »

ajax schreef:De moslims
De moslims zijn de Islam, ajax, zonder moslims, geen Islam.

Overigens, en door wat zijn moslims gedreven, als het op religie aankomt?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Ketter schreef:

Wat is een regel in Islam:

Vrijheid van Godsdienst!
A proud amazigh!

Freya

Bericht door Freya »

Ajax, je kan soera's plaatsen en roepen wat je wilt, feit is dat er in de meeste islamitische landen, geen absolute vrijheid van godsdienst is, al uitgebreid belicht in de posten hiervoor, o.a. die van mijzelf.

Waarom is dat zo en voeren ze de door jou aangehaalde soera's niet uit?

Ajax, je kan je dus beter je richten op die landen door de regeringen aan te schrijven, dat jij als moslim in Nederland voor aap staat, omdat zij geen vrijheid van godsdienst in hun land hebben en jij als moslim in Nederland wel. En dat jouw geplaatste soera's op de FFI site terecht worden weggehoond, omdat uit hun praktijken anders blijkt. Veel plezier ermee!

Ketter

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Ketter schreef:

Vrijheid van Godsdienst!
Fantastisch, ajax, zet dat aub op de voorkant van je Koran.

Maar ik kijk naar de realiteit. In realiteit geeft de koran zo'n meerderwaardigheidsgevoel aan moslims, dat ze deze simpele regel blijkbaar makkelijk opzij schuiven.

Nu mag ik je er nog fijntjes op wijzen dat de koran zelf beweert dat deze de juiste leiding aan moslims geeft, zolang ze maar geloven.

Nu, ofwel is de koran niet goddelijk, maar menselijk: dan kan ik die houding van de mensen perfect uitleggen en verklaren met éénvoudige sociologische verklaringen.

Ofwel heb jij gelijk, en zit er een god achter de koran: dan zitten we in moeilijkheden, want dan kan ik alleen vaststellen dat deze god zijn afspraakjes niet nakomt en dat bijna alle moslims dwalen en hun kinderen helemaal geen vrijheid van godsdienst gunnen. Want hoe geloviger een Islamitische maatschappij, hoe meer ze aan dat regeltje hun edele delen vegen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Freya schreef:Ajax, je kan soera's plaatsen en roepen wat je wilt, feit is dat er in de meeste islamitische landen, geen absolute vrijheid van godsdienst is, al uitgebreid belicht in de posten hiervoor, o.a. die van mijzelf.

Waarom is dat zo en voeren ze de door jou aangehaalde soera's niet uit?

Ajax, je kan je dus beter je richten op die landen door de regeringen aan te schrijven, dat jij als moslim in Nederland voor aap staat, omdat zij geen vrijheid van godsdienst in hun land hebben en jij als moslim in Nederland wel. En dat jouw geplaatste soera's op de FFI site terecht worden weggehoond, omdat uit hun praktijken anders blijkt. Veel plezier ermee!
Het gaat erom dat Islam er niet achter staat wat jullie allemaal wel beweren
A proud amazigh!

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Ketter schreef:
ajax schreef:
Ketter schreef: De moslims zijn de Islam, ajax, zonder moslims, geen Islam.

Vrijheid van Godsdienst!
Fantastisch, ajax, zet dat aub op de voorkant van je Koran.

Maar ik kijk naar de realiteit. In realiteit geeft de koran zo'n meerderwaardigheidsgevoel aan moslims, dat ze deze simpele regel blijkbaar makkelijk opzij schuiven.

Nu mag ik je er nog fijntjes op wijzen dat de koran zelf beweert dat deze de juiste leiding aan moslims geeft, zolang ze maar geloven.

Nu, ofwel is de koran niet goddelijk, maar menselijk: dan kan ik die houding van de mensen perfect uitleggen en verklaren met éénvoudige sociologische verklaringen.

Ofwel heb jij gelijk, en zit er een god achter de koran: dan zitten we in moeilijkheden, want dan kan ik alleen vaststellen dat deze god zijn afspraakjes niet nakomt en dat bijna alle moslims dwalen en hun kinderen helemaal geen vrijheid van godsdienst gunnen. Want hoe geloviger een Islamitische maatschappij, hoe meer ze aan dat regeltje hun edele delen vegen.

mvg,
Ketter

Allah swt Leid wie hij maar wil
A proud amazigh!

Freya

Bericht door Freya »

ajax schreef:Het gaat erom dat Islam er niet achter staat wat jullie allemaal wel beweren
Blijkbaar wel, anders wordt het niet gedaan. In SA mag je geen eens een bijbel hebben. Dus, richt je energie en aandacht maar eens op wat ik net heb geschreven. Is veel constructiever en kun je ons aantonen, dat de islamitische landen, wel degelijk naar een echte moslim zoals jij luisteren, zodat ze rap hun wetten gaan veranderen. Zodat ook moslims in Marokko, Algerije en tal van andere landen, gewoon christelijke of wat voor religie dan ook, boeken kunnen lezen en verspreiden.
Want nu sta je gewoon met bovenstaande posten voor aap en met je mond vol tanden, de realiteit is hard.

Ketter

Bericht door Ketter »

ajax schreef: Allah swt Leid wie hij maar wil
Dus Allah is de God van de willekeur?
Zelfs als je diep gelooft ben je nog niet eens zeker dat je op het juiste pad bent?
Zonder (ji)haat straat.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Ketter schreef:
Zelfs als je diep gelooft ben je nog niet eens zeker dat je op het juiste pad bent?
Waarom zou je zeker zijn?
A proud amazigh!

Manon

Bericht door Manon »

Vrijheid van Godsdienst:

Je vergeet toch wel het belangrijkste: de dhimmie status voor de gelovigen van "het boek", en de verplichting om de anderen een kopje kleiner te maken (iets met hun nek afslaan zegt de koran).

Ajax, ik neem aan dat jij voorstander bent van de godsdienstvrijheid à la islam! Ben je akkoord dat we hier de godsdienstvrijheid op dezelfde manier zouden toepassen?

sociale zekerheid (= zakaat) enkel voor niet-moslims.
Beschermingstaks te betalen in alle onderdanigheid door moslims.
Verdere verplichtingen voor moslims zoals voorzien in de islamitische dhimmie status? (geen moskeeën bouwen, geen grotere huizen dan niet-moslims, geen geluid maken, geen bijeenkomsten houden, geen gerechterlijke bescherming, geen.... zoek het zelf maar verder op).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

katie schreef:Ja, Freya.
Hier in Belgie, enkele weken geleden : bijlage over islam bij de krant, met een GRATIS koran.
Stel je voor, in de islamitische landen : gratis bijbel bij de krant ....

Dat vind ik eigenlijk wel kunnen. Ik vind dat dat moet kunnen in Islamitische landen.

Ik ga binnekort naar Marokko en neem de Bijbel mee. Heerlijk op het strand en dan de Bijbel voor me. Of heerlijk een terassje pakken en dan de Bijbel voor me. Ben benieuwd of ze de Bijbel zullen afpakken. :roll:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Serdar

Bericht door Serdar »

Ketter schreef:
Ben je ook zo kritisch bezig met het geloof van Christenen?

Ketter

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:
Ketter schreef:
Ben je ook zo kritisch bezig met het geloof van Christenen?
Jawel, Serdar. Maar die zijn ondertussen seculier en dromen niet meer van een verstikkend pauselijk gezag, zoals jullie nu dromen van een khaliefaat die jullie religie politieke almacht geeft. Ze steken alle onheil op vage algemeenheden als de "joooos" en op de "satanische" Amerikanen.

Indien ze dat wel doen, krijgen ze mij over hun dak: ik vecht dan, absurd genoeg, voor HUN en MIJN rechten. Zoals ik nu voor JOUW en MIJN rechten vecht.

Voor mij ben je niet meer dan een slachtoffer van hellegedrijg en een utopia futuris na de dood. Christenen zijn dat eigenlijk ook een beetje.

Mijn stelling is en blijft dat profeten gewoon mensen zijn die niet het woord van god verkondigen, maar zeggen dat hun (af)god hen gezegd heeft dat ze de beste van de mensen zijn en dat ze daarom gehoorzaamheid verdienen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Serdar

Bericht door Serdar »

@Ketter,

Als ik mijn geloof kan belijden en mijzelf mag blijven hoef ik verder niks. Duidelijk?

Ketter

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:@Ketter,

Als ik mijn geloof kan belijden en mijzelf mag blijven hoef ik verder niks. Duidelijk?
Jij mag je geloof belijden en jezelf blijven, Serdar.

Daarom verdedig ik de seculiere rechtsstaat en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

Ik zorg er alleen voor dat anderen hetzelfde recht als jij blijven behouden. Want meer en meer wordt me duidelijk dat Moslims die rechten niet aan anderen gunnen en hun "waarheid" als absoluut beschouwen zonder tegenspraak. En dat stoort me, want er zitten meer dan genoeg hiaten in die "waarheid" om een gezonde twijfel te rechtvaardigen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Serdar

Bericht door Serdar »

@Ketter,

Een vriendelijke advies van mij richting jouw adres.
Generaliseren is een slechte daad, doe dat a.u.b. niet. Het is zwart of wit denken, en dat is fout.

Salaam,
Serdar.

Ketter

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:@Ketter,

Een vriendelijke advies van mij richting jouw adres.
Generaliseren is een slechte daad, doe dat a.u.b. niet. Het is zwart of wit denken, en dat is fout.

Salaam,
Serdar.
Je hebt gelijk, ik heb er me schuldig aan gemaakt.

Ik had moeten zetten meer en meer Moslims.

Niet alle, vergeef me, ik weet dat er Moslims zijn die hier seculier en vreedzaam willen samenleven.

Maar zelfs 10% is te veel, net zoals ik niet 10% fascisten in mijn midden verdraag maar ze -scherp- tewoord sta. Democratie en vrede is het waard om verdedigd te worden.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Rust

Bericht door Rust »

Anneke schreef:
ajax schreef:In de Koran staat godsdienstvrijheid!
Hoezo gebeurt zoiets dat in een islamitisch land? Een land dat de sharia handhaaft?
In de Nederlandse wetgeving staat dat je niet mag discrimineren op ras. Hoezo gebeurt zoeits in Nederland???? :razz:

Wat de wet zegt en wat mensen doen zijn twee verschillende zeeën de ene is zoet de andere is zoutig. De wet werkt alleen wanneer er een sterke regering is en een duidelijke straf is op overtreding. Irak heeft geen regering en de criminelen/dwazen enz worden niet gestraft... Spijtig!

Hadden die mensen deze hadiths maar gelezen:

Ibn Omar heeft de Profeet horen zeggen: "Onderdrukking zal een duisternis zijn op de Dag des Oordeels". (Sahih Bukhari, Boek 43, Hadith 627).

Anas heeft de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), horen zeggen: "Help je broeder of hij nou de onderdrukker is of hij wordt onderdrukt". De mensen zeiden: "O Boodschapper van God! Het is goed om hem te helpen als hij wordt onderdrukt, maar hoe kunnen we hem helpen als hij de onderdrukker is?" De Profeet zei: "Door hem tegen te houden, zodat hij anderen niet onderdrukt". (Sahih Bukhari, Boek 43, Hadith 624).

Hisham ibn Hakim heeft de Profeet horen zeggen: "Degene die anderen op aarde martelt, zal door God (op de Dag des Oordeels) worden gemarteld (i.e. in de Hel)". (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6327).

Omar ibn Khattab heeft de Profeet horen zeggen: "Help de onderdrukten en wijs de weg aan de verdwaalde". (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4799).

Jabir ibn Abdullah heeft overgeleverd dat de Profeet zei: "God is niet Genadig tegen degenen die geen genade tonen aan de mensen". (Sahih Bukhari, Boek 93, Hadith 473).

Abdullah ibn Amr heeft de Profeet horen zeggen: "De Barmhartige is Genadig tegen degenen die genadig zijn. Als je genade toont aan degenen die op aarde zijn, zal Degene die in de hemelen is, jou Genade tonen". (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4923).

Abu Hurairah heeft de Profeet horen zeggen: "Genade wordt alleen weggenomen uit de harten van de meest ellendige mensen". (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4924).

Er is overgeleverd dat Khalid ibn Walied de Profeet heeft horen zeggen: "Als de mensen een onrechtvaardige mens slecht zien handelen, en ze houden hem niet tegen, zal God ze allemaal straffen!" (Abu Dawud, Boek 37, Hadith 4324).

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Rust

Bericht door Rust »

Ketter schreef:Maar zelfs 10% is te veel, net zoals ik niet 10% fascisten in mijn midden verdraag maar ze -scherp- tewoord sta.
Vind je 10% te veel? Ik vind het een ramp!

Ik vind 1 op de 100.000 al te veel :razz:

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Polleke

Bericht door Polleke »

Chaimae schreef:
katie schreef:Ja, Freya.
Hier in Belgie, enkele weken geleden : bijlage over islam bij de krant, met een GRATIS koran.
Stel je voor, in de islamitische landen : gratis bijbel bij de krant ....

Dat vind ik eigenlijk wel kunnen. Ik vind dat dat moet kunnen in Islamitische landen.

Ik ga binnekort naar Marokko en neem de Bijbel mee. Heerlijk op het strand en dan de Bijbel voor me. Of heerlijk een terassje pakken en dan de Bijbel voor me. Ben benieuwd of ze de Bijbel zullen afpakken. :roll:
Nou als je gisteravond hebt gekeken naar CousCous en Cola... de aflevering ging over de bekrompenheid van het denken in jouw geboorteplaats Tetouan. En hoe Marokkaanse jongeren de bekrompenheid aan de kaak willen stellen. Door bijvoorbeeld te gaan dansen....

Ik ben benieuwd naar je belevenissen. Het lijkt er op dat de jongeren in Tetouan de islam beter begrijpen dan meisjes die uit Tetouan komen en nu in Nederland wonen.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Nou als je gisteravond hebt gekeken naar CousCous en Cola... de aflevering ging over de bekrompenheid van het denken in jouw geboorteplaats Tetouan. En hoe Marokkaanse jongeren de bekrompenheid aan de kaak willen stellen. Door bijvoorbeeld te gaan dansen....

Shit. Moet ik net die aflevering missen. Waren ze echt in Tétouan? :shock: Zo overbeschermend zijn straalt alleen bekrompenheid en agressiviteit uit voor niks.

Maar dat van dansen vind ik tever gaan. Ze kunnen de bekrompenheid op aan ander manier aan de kaak stellen. Maar om nou te dansen? Dat gaat een beetje over de Islamitische regels.
Ik ben benieuwd naar je belevenissen. Het lijkt er op dat de jongeren in Tetouan de islam beter begrijpen dan meisjes die uit Tetouan komen en nu in Nederland wonen.
Ik hou me aan de Islamitische regels. Dat wat Allah SWT van me verwacht doe ik .

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

de aflevering ging over de bekrompenheid van het denken in jouw geboorteplaats Tetouan.

Ben overigens niet in Tetouan geboren. Ben geboren en getogen in Enschede. Een rasechte Tukker dus. :wink:

Plaats reactie