Discriminatie?!

Chaimae

Discriminatie?!

Bericht door Chaimae »

Het is niet toegestaan om de niet-Mslims te begroeten met de ''Selaam-groet.'' Mocht een niet-moslim je toch begroeten met de '' Selam-groet''
dan behoor je als Moslimzijnde het volgende te zeggen: Wa aleykoum. Was het een Moslim geweest dan had je '' Wa aleykoum Selaam'' teruggezegd.

Nu is het zo dat een jongen me steeds begroet met Selaam Aleykoum als ik hem zie. Ik antwoord dan nochelant terug met Hoi. Omdat het tegen me geloof in zou gaan mocht ik hem met Wa aleykoum Selaam terug groeten.

Ik vind dit eigenlijk een vorm van discriminatie. Discriminatie is dan niet het juiste woord, maar het komt aardig in de buur. Wat vinden jullie?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Manon

Bericht door Manon »

Zoals zovelen dingen is dit uiteraard een vorm van discriminatie.

Indien ik enkel aan niet-moslims een "goede dag" zou wensen en aan moslims specifiek alleen maar: hallo zou zeggen dan discrimineer ik op basis van religie en dat is verboden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Zoals zovelen dingen is dit uiteraard een vorm van discriminatie.

De Zakaat? Ik heb nooit geweten dat de Zakaat alleen voor de Moslims is.

Indien ik enkel aan niet-moslims een "goede dag" zou wensen en aan moslims specifiek alleen maar: hallo zou zeggen dan discrimineer ik op basis van religie en dat is verboden.
Okee dat is duidelijk. Zo denk ik er ook over.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

86. En wanneer gij met een groet wordt begroet, groet dan terug met een betere groet, of geeft deze althans terug. Voorzeker, Allah houdt rekening met alle dingen.
A proud amazigh!

Chaimae

Bericht door Chaimae »

ajax schreef:86. En wanneer gij met een groet wordt begroet, groet dan terug met een betere groet, of geeft deze althans terug. Voorzeker, Allah houdt rekening met alle dingen.

Deze vers die je aanhaalt Ajax geldt alleen voor de Moslims. Moslims moet je inderdaad terug groeten met een betere groet. Ik zal een voorbeeld aanhalen.

Ajax zegt: Selaam Aleykoum Chaimae.
Chaimae zegt dan: W Aleykoum Selaam Rahmatu'Allah Wa Barakatu.

Snap je het?

Nu is er dus een jongen die me steeds met Selaam Aleykoum begroet als hij me ziet. Dan ziet het er als volgt uit:

Jongen: Selaam Aleykoum (lach)
Chaimae: uhummmmm... hoi/wa aleykoum.

Zie je het verschil?

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Chaimae schreef:
ajax schreef:86. En wanneer gij met een groet wordt begroet, groet dan terug met een betere groet, of geeft deze althans terug. Voorzeker, Allah houdt rekening met alle dingen.

Deze vers die je aanhaalt Ajax geldt alleen voor de Moslims. Moslims moet je inderdaad terug groeten met een betere groet. Ik zal een voorbeeld aanhalen.

Ajax zegt: Selaam Aleykoum Chaimae.
Chaimae zegt dan: W Aleykoum Selaam Rahmatu'Allah Wa Barakatu.

Snap je het?

Nu is er dus een jongen die me steeds met Selaam Aleykoum begroet als hij me ziet. Dan ziet het er als volgt uit:

Jongen: Selaam Aleykoum (lach)
Chaimae: uhummmmm... hoi/wa aleykoum.

Zie je het verschil?
Weet je wat die groet betekent?
A proud amazigh!

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Ajax: nu verander je van onderwerp. Ik als Arabisch sprekende weet wat de Selaam betekent.

Selaam=vrede. Wens jij jou medemensen geen vrede toe? Vrede moet toch van twee kanten komen. Hoe kan dat nou als wij de Selaam alleen maar mogen geven aan de Moslims.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Chaimae schreef:Ajax: nu verander je van onderwerp. Ik als Arabisch sprekende weet wat de Selaam betekent.

Selaam=vrede. Wens jij jou medemensen geen vrede toe? Vrede moet toch van twee kanten komen. Hoe kan dat nou als wij de Selaam alleen maar mogen geven aan de Moslims.
Als jou vijand/ongelovige naar vrede wilt moet je het accepteren.

En als zij tot vrede neigen, neigt u er dan ook toe en legt uw vertrouwen in Allah. Voorzeker Hij is Alhorend, Alwetend.
Laatst gewijzigd door Amazigh op do mei 03, 2007 4:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
A proud amazigh!

Chaimae

Bericht door Chaimae »

ajax schreef:
Chaimae schreef:Ajax: nu verander je van onderwerp. Ik als Arabisch sprekende weet wat de Selaam betekent.

Als jou vijand/ongelovige naar vrede wilt moet je het accepteren.
Kun je wat specifieker zijn? Want ik begrijp je nu even niet meer. Moslims mogen de niet-Moslims niet begroeten met Selaam.

Nu is mijn vraag aan jou: vind jij dat normaal Ajax? Wees eens eerlijk. Antwoord eens eerlijk. Dus niet wat de Islam hierover zegt, maar gewoon datgene wat je hart hierover zegt.

Serdar

Bericht door Serdar »

Manon schreef:Zoals zovelen dingen is dit uiteraard een vorm van discriminatie.

Alle religies zijn in jouw ogen dus een vorm van discriminatie.

De Islam zegt, de niet-Moslims die de Koran verwerpen komen niet in het Paradijs.
Het Christendom zegt, diegene die niet aanvaardt dat Jezus (vrede zij met hem) voor zijn zonde aan het kruis is gestorven komen niet in het Paradijs.
Het Jodendom zegt, de Christenen en Moslims volgen valse profeten en gaan naar de hel en zullen daar branden in hellevuur voor de zonden van alle generaties.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do mei 03, 2007 4:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

61. En als zij tot vrede neigen, neigt u er dan ook toe en legt uw vertrouwen in Allah. Voorzeker Hij is Alhorend, Alwetend.
A proud amazigh!

Chaimae

Bericht door Chaimae »

En als zij tot vrede neigen, neigt u er dan ook toe en legt uw vertrouwen in Allah. Voorzeker Hij is Alhorend, Alwetend.

Dit gaat over heel wat anders Ajax. Dit gaat niet over de Selaam-groet. Ik heb het nu even over de Selaam-groet.

Ketter

Bericht door Ketter »

Je kent mijn mening hierover, hé Chaimae.

Tot op het punt dat ik altijd reageer als je postte "je mag niet-moslims niet zo groeten".

Dat je het nu als vraag stelt, kan ik alleen maar warm verwelkomen.

Ik ben het overigens met je eens, maar ik zal het anders verwoorden: het is een vorm van segregatie (gelijk aan de scheiding tussen blanken en zwarten in de Zuidelijke VSA tot de jaren '50), en dat is absoluut niet goed.

Vrede :)
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Wa Aleykoum Selaam Ketter. Ondanks het feit dat ik nu even tegen de Islamitische regel ingaan betreft het groeten van niet-Moslims.

Hoor eigenlijk Wa Aleykoum te zeggen. Ach, wat maakt het uit.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Chaimae schreef:

Dit gaat over heel wat anders Ajax. Dit gaat niet over de Selaam-groet. Ik heb het nu even over de Selaam-groet.
Selam betekent:Vrede moet je vrede terugzeggen maakt niet uit wie?

Ja zo simpel is het
A proud amazigh!

Chaimae

Bericht door Chaimae »

ajax schreef:
Chaimae schreef:

Ja zo simpel is het

Dat is niet waar! Vraag het maar eens aan je moeder. Je mag een niet-Moslim niet begroeten met Selaam Aleykoum. Mocht een niet-Moslim je toch begroeten met Selaam Aleykoum dan dien je Wa aleykoum terug te zeggen. Was het een Moslim geweest die je had begroet met Selaam Aleykoum dan had je Wa Aleykoum Selaam terug gezegd. Is dit niet discriminatie?

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Chaimae schreef:
ajax schreef:
Chaimae schreef:

Ja zo simpel is het

Dat is niet waar! Vraag het maar eens aan je moeder. Je mag een niet-Moslim niet begroeten met Selaam Aleykoum. Mocht een niet-Moslim je toch begroeten met Selaam Aleykoum dan dien je Wa aleykoum terug te zeggen. Was het een Moslim geweest die je had begroet met Selaam Aleykoum dan had je Wa Aleykoum Selaam terug gezegd. Is dit niet discriminatie?
Betekent Vrede
Dus ja

En nee het is geen discriminatie dat is een groet
A proud amazigh!

Aidan

Bericht door Aidan »

Hoi Serdar,
Serdar schreef:De Islam zegt, de niet-Moslims die de Koran verwerpen komen niet in het Paradijs.
Het Christendom zegt, diegene die niet aanvaardt dat Jezus (vrede zij met hem) voor zijn zonde aan het kruis is gestorven komen niet in het Paradijs.
Het Jodendom zegt, de Christenen en Moslims volgen valse profeten en gaan naar de hel en zullen daar branden in hellevuur voor de zonden van alle generaties.
De Godsdiensten die je daar opnoemt discrimineren inderdaad allemaal. Ze maken eigenlijk allemaal dezelfde fouten.

Wat die groet betreft...Het is duidelijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen mensen en dat is nergens goed voor.

Met respect,
Aidan
When we're deluded there's a world to escape. When we're aware there's nothing to escape.

Manon

Bericht door Manon »

Chaimae schreef:De Zakaat? Ik heb nooit geweten dat de Zakaat alleen voor de Moslims is.
De zakaat is weldegelijk ENKEL geldig als het aan moslims besteed wordt.

Daarom ook dat moslims amper bijdroegen bij de hulpacties van vb. de Tsunami: men was niet 100% zeker dat het gestorte geld aan moslims zou worden toebedeeld, dus... niet geldig!

Wel straf vind ik dat.

Ken jij trouwens islamitische hulporganizaties die ook aan niet-moslims hulp bieden? Ik denk dat je ver moet gaan zoeken.

Maar wèl staan roepen en schelden en klacht indien wegens discriminatie als men bij Moeders voor Moeders vraagt om binnen in het huis geen hoofddoeken te dragen!
Nochtans worden die goederen voor het overgrootste deel (zoniet helemaal) bijeengebracht door niet-islamitische vrijwilligers!

Freya

Bericht door Freya »

Aidan, ik heb je nog geen welkom geheten. Ik ben hier zelf ook nog niet zo lang, maar ik lees de posten van je, en ik ben zeer onder de indruk.

Dus welkom!

Oeps, wijziging! Juist omdat ik nieuw ben, had ik niet gezien dat je al veel langer hier bent, lees net dat je al een account hebt vanaf 2 augustus 2006.
Excuses! :oops:

Monique

Re: Discriminatie?!

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Nu is het zo dat een jongen me steeds begroet met Selaam Aleykoum als ik hem zie. Ik antwoord dan nochelant terug met Hoi. Omdat het tegen me geloof in zou gaan mocht ik hem met Wa aleykoum Selaam terug groeten.
Ik begrijp je hele punt niet.
Wat doe jij zonder mahram in een ruimte met een jongen??? :shock:
Amorele atheistische nitwit

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef: Nu is het zo dat een jongen me steeds begroet met Selaam Aleykoum als ik hem zie. Ik antwoord dan nochelant terug met Hoi. Omdat het tegen me geloof in zou gaan mocht ik hem met Wa aleykoum Selaam terug groeten.
Ik begrijp je hele punt niet.
Wat doe jij zonder mahram in een ruimte met een jongen??? :shock:
Nee. Ik bevind me niet in één ruimte met die jongen. Dat is namelijk haram. Ik zie hem zo af en toe gewoon buiten en dan begroet hij me met Selaam Aleykoum.

Monique

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Nee. Ik bevind me niet in één ruimte met die jongen. Dat is namelijk haram. Ik zie hem zo af en toe gewoon buiten en dan begroet hij me met Selaam Aleykoum.
Ok.. ik begrijp het... het is alleen haram wanneer je binnen bent met een jongen.... in de open lucht is het niet haram.
Amorele atheistische nitwit

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef: Nee. Ik bevind me niet in één ruimte met die jongen. Dat is namelijk haram. Ik zie hem zo af en toe gewoon buiten en dan begroet hij me met Selaam Aleykoum.
Ok.. ik begrijp het... het is alleen haram wanneer je binnen bent met een jongen.... in de open lucht is het niet haram.
Doe niet zo ''lullig'' wil je ?

Manon

Bericht door Manon »

Niks lullig aan hoor Chaimae. Je weet zelf dat het haram is om contact met een jongen te hebben.

Ik durf wedden dat je er speciaal een straatje voor omloopt!

Plaats reactie