Discriminatie?!

Monique

Re: Discriminatie?!

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Ok.. ik begrijp het... het is alleen haram wanneer je binnen bent met een jongen.... in de open lucht is het niet haram.
Doe niet zo ''lullig'' wil je ?[/quote]
Hoezo lullig? Dat zeg je toch?
In 1 ruimte (=kennelijk binnen) is haram....buiten (=niet binnen) is niet haram.
je zegt het zelf hoor. :roll:
Amorele atheistische nitwit

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Wie zegt dat ik me in één ruimte bevind met die jongen? Ik zeg dat hij me met Selaam Aleykoum begroet als hij me buiten ziet lopen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Monique

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Wie zegt dat ik me in één ruimte bevind met die jongen? Ik zeg dat hij me met Selaam Aleykoum begroet als hij me buiten ziet lopen.
Dat zeg ik.... buiten mag het wel. :roll:

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef:Wie zegt dat ik me in één ruimte bevind met die jongen? Ik zeg dat hij me met Selaam Aleykoum begroet als hij me buiten ziet lopen.
Dat zeg ik.... buiten mag het wel. :roll:
Nee. Maar kan moeilijk steeds met een mahram buiten lopen. :oops:

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Monique

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Nee. Maar kan moeilijk steeds met een mahram buiten lopen. :oops:
Dat zou eigenlijk wel moeten... maar goed dat je in Nederland woont waar je wel over straat kunt zonder meteen besprongen te worden...toch..? :wink:

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef:Nee. Maar kan moeilijk steeds met een mahram buiten lopen. :oops:
Dat zou eigenlijk wel moeten... maar goed dat je in Nederland woont waar je wel over straat kunt zonder meteen besprongen te worden...toch..? :wink:

Zekers. :wink:

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Overgeleverd door Aboe Yoessoef Abdoellah bin Salam dat hij de boodschapper van Allah hoorde zeggen: O jullie mensen! Verspreidt de Salaam, geef eten (aan de armen en behoeftigen), gedraag je vriendelijk ten opzichte van je bloedverwanten en doe salaah wanneer anderen slapen en ga ad-djennah in vrede binnen. (Tiermidie).

"wanneer jullie begroet worden met een begroeting, groet dan terug met wat beter is dan dat of geef het gelijke terug. Zeker, Allah is altijd een Nauwkeurig Waarnemer van alle dingen." (koran 4:86)

Naar een overlevering van Abdullah Ibn Amr Ibn Al'aas, moge Allah met hem tevreden zijn, vroeg een man aan de Profeet : 'Wat is het beste in de Islam?' Hij zei: 'Te eten geven en het begroeten van degenen die je kent en ook hen die je niet kent met "as-salaam". [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

Allah 's Apostle ordered us to do seven things and forbade us to do seven other things. He forbade us to wear gold rings, silk, Dibaj, Istabriq, Qissy, and Maithara; and ordered us to accompany funeral processions, visit the sick and greet everybody. (See Hadith No. 104)
Laatst gewijzigd door Amazigh op do mei 03, 2007 10:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
A proud amazigh!

Linda Danvers

Bericht door Linda Danvers »

Overgeleverd door Aboe Yoessoef Abdoellah bin Salam dat hij de boodschapper van Allah hoorde zeggen: O jullie mensen! Verspreidt de Salaam, geef eten (aan de armen en behoeftigen), gedraag je vriendelijk ten opzichte van je bloedverwanten en doe salaah wanneer anderen slapen en ga ad-djennah in vrede binnen. (Tiermidie).
Beste ajax,

Bron?

Is er ook een online vertaling van de gehele Tiermidie?

Of een vertaling in het Nederlands of Engels in boekvorm?

Leuke avatar, trouwens.

Met vriendelijke groet,

Rust

Bericht door Rust »

Linda Danvers schreef:
Bron?

Is er ook een online vertaling van de gehele Tiermidie?
Hoi Linda,

De vraag is niet aan mij gesteld maar ga hem beantwoorden. Er zijn meer dan 20 hadithverzamelingen. Bukharie en Muslim zijn de bekendste. Tirmidie heeft ook veel hadiths verzameld. In het Engels kan je hem vrees ik niet vinden. In het Arabisch zijn alle hadiths van alle hadithverzamelaars te vinden.

Hieronder volgt een paar van Tiermidie met hadith nummers.. Ik zal alleen de uitspraak van de profeet vertalen (dus zonder Isnaad en de context).

1974 - حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا اَبُو الاَحْوَصِ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ السَّائِبِ، عَنْ اَبِيهِ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏"‏ اعْبُدُوا الرَّحْمَنَ وَاَطْعِمُوا الطَّعَامَ وَاَفْشُوا السَّلاَمَ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ بِسَلاَمٍ ‏"‏ ‏.‏ قَالَ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ ‏.

De profeet (saws) heeft gezegd: "Aanbid de Barmhartige, geef eten, verspreid de Salam (groet) en ga het paradijs in vrede binnen. (vrije veraling)

1973 - حَدَّثَنَا يُوسُفُ بْنُ حَمَّادٍ الْمَعْنِيُّ الْبَصْرِيُّ، حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْجُمَحِيُّ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ زِيَادٍ، عَنْ اَبِي هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏"‏ اَفْشُوا السَّلاَمَ وَاَطْعِمُوا الطَّعَامَ وَاضْرِبُوا الْهَامَ تُورَثُوا الْجِنَانَ ‏"‏ ‏.‏ قَالَ وَفِي الْبَابِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو وَابْنِ عُمَرَ وَاَنَسٍ وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ سَلاَمٍ وَعَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَائِشٍ وَشُرَيْحِ بْنِ هَانِئٍ عَنْ اَبِيهِ ‏.‏ قَالَ اَبُو عِيسَى هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ غَرِيبٌ مِنْ حَدِيثِ ابْنِ زِيَادٍ عَنْ اَبِي هُرَيْرَةَ ‏

De profeet (saws) heeft gezegd: "Verspreid de Salam, geef eten en (ik denk) verdraag moeilijkheden geduldig dan zullen jullie het paradijs erven." (vrije vertaling)

2673 - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَهَّابِ الثَّقَفِيُّ، وَمُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ، وَابْنُ اَبِي عَدِيٍّ، وَيَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ، عَنْ عَوْفِ بْنِ اَبِي جَمِيلَةَ الاَعْرَابِيِّ، عَنْ زُرَارَةَ بْنِ اَوْفَى، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سَلاَمٍ، قَالَ لَمَّا قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم الْمَدِينَةَ انْجَفَلَ النَّاسُ اِلَيْهِ وَقِيلَ قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَجِئْتُ فِي النَّاسِ لاَنْظُرَ اِلَيْهِ فَلَمَّا اسْتَبَنْتُ وَجْهَ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم عَرَفْتُ اَنَّ وَجْهَهُ لَيْسَ بِوَجْهِ كَذَّابٍ وَكَانَ اَوَّلَ شَيْءٍ تَكَلَّمَ بِهِ اَنْ قَالَ ‏"‏ اَيُّهَا النَّاسُ اَفْشُوا السَّلاَمَ وَاَطْعِمُوا الطَّعَامَ وَصَلُّوا وَالنَّاسُ نِيَامٌ تَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ بِسَلاَمٍ ‏"‏ ‏.‏ قَالَ اَبُو عِيسَى هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ ‏

De profeet (saws) heeft gezegd: "O mensen, verspreid de Salam, geef eten, bid terwijl mensen slapen (dus nacht gebeden) en ga het paradijs in vrede binnen." (vrije vertaling)

2904 - حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا اَبُو مُعَاوِيَةَ، عَنِ الاَعْمَشِ، عَنْ اَبِي صَالِحٍ، عَنْ اَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏"‏ وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لاَ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ حَتَّى تُؤْمِنُوا وَلاَ تُؤْمِنُوا حَتَّى تَحَابُّوا اَلاَ اَدُلُّكُمْ عَلَى اَمْرٍ اِذَا اَنْتُمْ فَعَلْتُمُوهُ تَحَابَبْتُمْ اَفْشُوا السَّلاَمَ بَيْنَكُمْ ‏"‏ ‏.‏ وَفِي الْبَابِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سَلاَمٍ وَشُرَيْحِ بْنِ هَانِئٍ عَنْ اَبِيهِ وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو وَالْبَرَاءِ وَاَنَسٍ وَابْنِ عُمَرَ ‏.‏ قَالَ اَبُو عِيسَى هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ

De profeet (saws) heeft gezegd: "Bij degene in wiens mijn ziel in Zijn handen is (de profeet zweert hier bij God), jullie zullen het paradijs niet binnen treden totdat jullie geloven, en jullie zullen niet geloven totdat jullie van elkaar houden. Zal ik jullie vertellen over iets wanneer jullie die doen van elkaar zullen houden: verspreid de Salam tussen jullie" (vrije vertaling)

-----------

Bovenstaande hadith van Ajax komt niet uit Tirmidie maar uit Ibn Maja (denk ik):

3374 - حَدَّثَنَا اَبُو بَكْرِ بْنُ اَبِي شَيْبَةَ، حَدَّثَنَا اَبُو اُسَامَةَ، عَنْ عَوْفٍ، عَنْ زُرَارَةَ بْنِ اَوْفَى، حَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَلاَمٍ، قَالَ لَمَّا قَدِمَ النَّبِيُّ ـ صلى الله عليه وسلم ـ الْمَدِينَةَ انْجَفَلَ النَّاسُ قِبَلَهُ وَقِيلَ قَدْ قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ ـ صلى الله عليه وسلم ـ قَدْ قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ قَدْ قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ ‏.‏ ثَلاَثًا فَجِئْتُ فِي النَّاسِ لاَنْظُرَ فَلَمَّا تَبَيَّنْتُ وَجْهَهُ عَرَفْتُ اَنَّ وَجْهَهُ لَيْسَ بِوَجْهِ كَذَّابٍ فَكَانَ اَوَّلَ شَىْءٍ سَمِعْتُهُ تَكَلَّمَ بِهِ اَنْ قَالَ ‏"‏ يَا اَيُّهَا النَّاسُ اَفْشُوا السَّلاَمَ وَاَطْعِمُوا الطَّعَامَ وَصِلُوا الاَرْحَامَ وَصَلُّوا بِاللَّيْلِ وَالنَّاسُ نِيَامٌ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ بِسَلاَمٍ ‏"‏ ‏.

De profeet (saws) zei: "O mensen verspreid de Salam, geef eten, en wees vriendelijk tegen je bloedverwanten (kan ook gelezen worden als ga op bezoek bij je bloedverwanten) en bid terwijl mensen slapen (nachtgebeden) en ga het paradijs in vrede binnen."

Bron: Click hier

Groetjes,

Rust
Laatst gewijzigd door Rust op vr mei 04, 2007 4:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Rust

Bericht door Rust »

Ik ben terug....

Ik heb de juiste bron gevonden. Hij komt uit "Sunan Adarmi" hadith nummer 1424 en is verhaald door Said bin Amir, van Aouf, van Zarara bin Oufi dat Abdel'Allah bin Salam zei:

1424 اَخْبَرَنَا سَعِيدُ بْنُ عَامِرٍ، عَنْ عَوْفٍ، عَنْ زُرَارَةَ بْنِ اَوْفَى، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سَلَامَ، قَالَ لَمَّا قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْمَدِينَةَ اسْتَشْرَفَهُ النَّاسُ فَقَالُوا قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ فَخَرَجْتُ فِيمَنْ خَرَجَ فَلَمَّا رَاَيْتُ وَجْهَهُ عَرَفْتُ اَنَّ وَجْهَهُ لَيْسَ بِوَجْهِ كَذَّابٍ فَكَانَ اَوَّلُ مَا سَمِعْتُهُ يَقُولُ يَا اَيُّهَا النَّاسُ اَفْشُوا السَّلَامَ وَاَطْعِمُوا الطَّعَامَ وَصِلُوا الْاَرْحَامَ وَصَلُّوا وَالنَّاسُ نِيَامٌ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ بِسَلَامٍ

Dit is hem :)

De profeet (saws) heeft gezegd: O jullie mensen! Verspreidt de Salaam, geef eten (aan de armen en behoeftigen), gedraag je vriendelijk ten opzichte van je bloedverwanten en doe salaah wanneer anderen slapen en ga ad-djennah in vrede binnen.(gekopieërd)

Bron: click hier en zoek nr 1424

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Plaats reactie