Vragentopic voor *moslima*

Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

ajax schreef: Wanneer ze samen kunnen overeenstemmen en vredig met elkaar kunnen samenleven
Maar... wat wordt er dan "overeengekomen".?

Een overeenkomst moet met toestemming van beide partijen gebeuren. Daar staan bepaalde voorwaarden in.

Is het zo dat wanneer een moslim in een kafirland woont... de moslims automatisch een "verbond" heeft met dat land?
ma.w. omdat jij vrijwillig in Nederland woont heb jij een verbond met Nederland?

Even verder hierover. Er staat in de koran:
90. Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.
Wat wordt er bedoeld met "op een afstand houden"?
Wat wordt bedoeld met "bestrijden"?
Is FFI de islam aan het "bestrijden" waardoor het "verbond" niet geldig meer is?
Is dat "verbond" dan alleen niet meer geldig met FFI of met geheel Nederland?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Moslima, meid, je hebt het er maar druk mee.

Ik las net nog iets van Linda Danvers, waar ik zwaar onder de indruk van was, zet even de link neer, zodat het niet aan je aandacht ontsnapt.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 5124#85124

Voor de rest heb ik voorlopig geen vragen, hoop dat je het allemaal nog kan volgen. Groetjes

:wink:
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

ajax schreef:Waarom wil je die vragen beantwoorden?
Omdat er dingen aan me gevraagd worden. Dan wil ik daar best naar eer, geweten en kennis antwoord op geven.
Kom even spieken hier.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Teva Teff schreef:
*moslima* schreef:Omdat ik beschaafd gedrag, waarbij een ander niet geschoffeerd wordt, normaal vindt.
Iemand aanspreken op domheid is niet hetzelfde als schofferen.
Waar ben je bang voor?
Je bent een volwassen mondige vrouw, een bekeerde moslima.
Lijkt mij een overbodige intro.
Iemand dom noemen is nog altijd iets subjectiefs, bij mijn weten. Zeg dan dat je het niet met me eens bent. Dat kan altijd. Ik vind het gewoonweg onbeleefd om dat te zeggen. Ik ben overigens nergens bang voor, maar ik wens wel normaal behandeld te worden en niet als een dom wicht ofzo.
Kom even spieken hier.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Aidan schreef:Hoi *moslima*,

Je komt mij over als een zeer aimabel persoon. Welkom op het forum trouwens.

Moslims uit mijn omgeving en hier ook op het forum stellen:

Binnen de Islam is er geen dwang.
De Islam geeft iedereen het recht op vrije meningsuiting.
De Islam geeft iedereen het recht op Godsdienstvrijheid.

In de praktijk blijkt het echter allemaal veel minder vrij en ongedwongen te zijn dan men op het eerste zicht zou vermoeden. Er zijn namelijk een aantal religieuze voorschriften,plichten,voorwaarden en vooraf bepaalde scenario’s die nog weinig heel laten van die vrijheden en rechten. De standpunten die ingenomen worden tegenover niet-Moslims, ex-moslims,interreligieuze huwelijken,etc. laten nog weinig ruimte om zelf een eigen keuze te maken. Alles dient eigenlijk volgens een vooraf bepaald scenario te gebeuren. Een scenario dat dan ook nog eens beperkter is voor vrouwen dan voor mannen...

Hoe zie jij dat als moslima ? Vind jij het terecht dat een moslima niet met een niet-Moslim mag huwen bijvoorbeeld ? Persoonlijk ben ik van mening dat niet een mogelijke God daar een probleem mee zou hebben maar dat de mens een religie heeft gecreëerd die daar een probleem van maakt.

Met respect,
Aidan
Dag Aidan, bedankt voor je welkom. Ik ben het eens met de stellingen die je hierboven neerzet. Sowieso heb ik als vrij persoon de islam kunnen kiezen en iedereen heeft het recht zijn eigen keuzes te maken. Zou wel godvergeten arrogant zijn om dat anderen te ontzeggen. Overigens hebben wij in onze vriendenkring twee ex-moslims die er ook voor uit komen. Dat maakt verder voor ons niets uit, ze zijn vrienden om wie ze zijn.
Wat betreft het huwen met een niet-moslim. Dat vind ik een hele moeilijke vraag. Toevallig sprak ik vandaag een moslima die met een niet-moslim gaat trouwen en ze vertelde het haast verontschuldigend. :? Ik denk (mijn mening) dat het voor je huwelijk goed is als je beiden hetzelfde (ongeveer) denkt over religie enzo. Dus het is een pluspunt om met een moslimman te trouwen. Máár mijn huidige man is een schat, maar mocht hij er niet meer zijn, dan vraag ik me af of ik met een andere moslim-man zou trouwen. De behoefte is niet groot. Ik zou wel een man willen trouwen die in God gelooft!
Wat de Koran hier over zegt, is mij trouwens even ontschoten. :oops:
Kom even spieken hier.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Freya schreef:Moslima, meid, je hebt het er maar druk mee.

Ik las net nog iets van Linda Danvers, waar ik zwaar onder de indruk van was, zet even de link neer, zodat het niet aan je aandacht ontsnapt.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 5124#85124

Voor de rest heb ik voorlopig geen vragen, hoop dat je het allemaal nog kan volgen. Groetjes

:wink:
Nou, ik mis volgens mij jouw vraag over de Ramadan nog. Waar had je die gesteld? Ik ben hem kwijt. :evil: Alle subfora lijken hier voor mijn gevoel op elkaar, dus dat schiet niet op.
Linda had inderdaad een hele mooie post. Ze heeft me aan het denken gezet. :)
Ik heb het inderdaad druk met nadenken en antwoord formuleren, maar dat stukje op de vorige bladzijde is niet mijn soort discussie. Die laat ik maar even liggen. :wink:
Kom even spieken hier.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ja, moslima, die vraag kan ik zo voor je neerzetten, maar ik bewaar het weer lekker voor later, nou ok dan, geef alleen de link:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... adan#84757

Heb ik even gezocht via de zoekfunctie, dus bij auteur mijn naam ingetypt en dan het woord ramadan.

Maar, dit kan wachten. Ik stel mij voor, dat de vele vragen, je kunnen overstelpen. Bovendien, vind ik de post van Linda Danvers veel belangrijker.
Groetjes!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

En, is geen vraag, deze, maar door alle reactie daarna, weer onder gesneeuwd:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#85452

Met de reactie van BFA, die zeer de moeite waard is om te lezen:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#85506
Laatst gewijzigd door Freya op wo mei 09, 2007 11:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Moslima
Máár mijn huidige man is een schat, maar mocht hij er niet meer zijn, dan vraag ik me af of ik met een andere moslim-man zou trouwen. De behoefte is niet groot. Ik zou wel een man willen trouwen die in God gelooft!
Wat de Koran hier over zegt, is mij trouwens even ontschoten.
Wel, daarover is de koran klaar en duidelijk, moslimmannen mogen enkel trouwen met vrouwen "min aheloul kitaab", dus ook met Jodinnen en Christenen, terwijl moslima's ENKEL met moslimmannen mogen trouwen. Hoe kan jou dit nou ontschoten zijn !?

Mijn vraagje aan jou (vroeg het ergens anders ook al) : hoe bid jij als je de ahadith niet aanneemt (minstens die van Bukhari en Muslim) ? Hoe verricht jij je abluties voor het gebed ?
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

*moslima* schreef:... hetzelfde (ongeveer) denkt over religie enzo. Dus het is een pluspunt om met een moslimman te trouwen. Máár mijn huidige man is een schat, maar mocht hij er niet meer zijn, dan vraag ik me af of ik met een andere moslim-man zou trouwen. De behoefte is niet groot. Ik zou wel een man willen trouwen die in God gelooft!
Wat de Koran hier over zegt, is mij trouwens even ontschoten.
Wat de koran hierover zegt is simpel : jij bent nu slavin van allah (en meer concreet van de kalief). Jij mag enkel met een andere moslimman trouwen. Indien jij dat niet weigert, dienen jouw kinderen afgepakt te worden, en jij doodgestenigd.

Voor gewoon wat je hier zegt zou je ook al zweepslagen krijgen trouwens.

Dat is waar jij dus in gelooft. Dat is sharia. Hoe kan jij, als moreel mens, hiermee akkoord gaan ?
Gebruikersavatar
Aidan
Berichten: 49
Lid geworden op: wo aug 02, 2006 11:23 am
Locatie: Antwerpen

Bericht door Aidan »

Hoi *moslima*,

Bedankt voor je reactie...
*moslima* schreef:Dag Aidan, bedankt voor je welkom. Ik ben het eens met de stellingen die je hierboven neerzet. Sowieso heb ik als vrij persoon de islam kunnen kiezen en iedereen heeft het recht zijn eigen keuzes te maken. Zou wel godvergeten arrogant zijn om dat anderen te ontzeggen. Overigens hebben wij in onze vriendenkring twee ex-moslims die er ook voor uit komen. Dat maakt verder voor ons niets uit, ze zijn vrienden om wie ze zijn.
Ik ben het daar geheel mee eens.
*moslima* schreef:Wat betreft het huwen met een niet-moslim. Dat vind ik een hele moeilijke vraag. Toevallig sprak ik vandaag een moslima die met een niet-moslim gaat trouwen en ze vertelde het haast verontschuldigend. :? Ik denk (mijn mening) dat het voor je huwelijk goed is als je beiden hetzelfde (ongeveer) denkt over religie enzo. Dus het is een pluspunt om met een moslimman te trouwen. Máár mijn huidige man is een schat, maar mocht hij er niet meer zijn, dan vraag ik me af of ik met een andere moslim-man zou trouwen. De behoefte is niet groot. Ik zou wel een man willen trouwen die in God gelooft!
Wat de Koran hier over zegt, is mij trouwens even ontschoten. :oops:
Kenmerkend voor een betekenisvolle relatie is begrip kunnen tonen voor elkaars opvattingen. Volgens mij doorbreekt zo'n besef taboes die mogelijk ontstaan zijn door religie. De dingen in een verschillend licht zien kan je ook als iets positiefs ervaren. Iedereen zou vrij moeten kunnen zijn om dat voor zichzelf te beoordelen.

In de Islam blijkt het verboden te zijn voor een Moslima om met een niet-Moslim te huwen terwijl dat voor een Moslimman anders ligt. Volgens mij zou niemand tegen liefde of een huwelijk mogen zijn tussen mensen met een verschillende achtergrond, niet omwille van een religieus voorschrift,noch omwille van de veronderstelling dat partners die een verschillende religie aanhangen elkaar niet zouden kunnen vrijlaten in het beleven van hun eigen religie. Just my thoughts...

Met respect,
Aidan
When we're deluded there's a world to escape. When we're aware there's nothing to escape.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Linda Danvers schreef:
*moslima* schreef:Je stelt goede vragen. Ik kan proberen vanuit mijn eigen overtuiging te beantwoorden.
Ik was al jaren geinteresseerd in de islam, maar ja.. die moslims. Dat waren zulke rare gasten. :roll:
Beste "Moslima",
Wat vond je zo vreemd aan Moslims? Ik heb zelf altijd met Moslims op school gezeten. Voor mij waren dat mensen met een godsdienst waar ik niet zo veel van wist en een andere cultuur. Ik ervoer ook relgieuze en culturele verschillen tussen mijzelf enerzijds en Streng Christelijk Gereformeerden anderzijds.
Ik heb vervelende ervaringen gehad met moslim-mannen (die in feite niet met de islam bezig waren). Daarnaast vond ik ze vaak zo absoluut in hun geloof en daar heb ik een allergie voor opgelopen.
Ik geloofde echter in die tijd ook niet in God, dus het was eenvoudig: ik ben atheist.
Waarom niet?
Ik ben mijn hele jeugd naar de kerk gegaan en ik heb nooit Gods aanwezigheid gevoeld. Het was voor mij alleen maar nonsens. Ik heb het nog gezocht in andere kerken, bij praise-avonden, weet ik veel, maar ik had gewoon nooit het gevoel dat hij bestond. Dus het was voor mij een logische conclusie toendertijd.
Ik ben echter door dingen die gebeurd zijn, toch overtuigd geraakt van het bestaan van God.
Wat is er precies gebeurd?
Waarom ben je van gedachten veranderd?
Ik ben heel langzaam gegroeid in die verandering tot die ene nacht. Er zijn dingen gebeurd die té toevallig zouden zijn. Ik wil het meeste graag voor mezelf houden, maar ik heb een aantal keer ervaren alsof er iemand van boven heel vriendelijk naar me keek. En nog wel wat dingen.
gelijkertijd heb ik besloten over de islam te gaan lezen en de Koran te gaan lezen.
Hoe kwam je tot dat besluit?
Heb je ook andere geschriften van de andere religies gelezen?
Ja, ik heb heel wat christelijke lectuur gelezen, of boeddhisme en allerlei esoterische boeken etc. Ik ben wel een leesfreak, dus dat heb ik zeker geprobeerd. Ik moet ook zeggen dat ik een soort drang voelde om te lezen over de islam, terwijl ik het zelf niet wilde.
Ik voel me rustig als ik de Koran lees of luister. Maar ja die moslims... Ik wilde nog steeds geen moslim worden. Ik wilde er vanaf, het hele religieuze gedoe en besloot te breken met mijn partner die moslim is.
Waar werd je precies rustig van?
Dat weet ik niet. Ik kalmeer gewoon. Net alsof ik Gods aanwezigheid voel.
Hoe hadden jij en je vriend elkaar leren kennen? Was hij praktiserend?
Hij is mij in het openbaar vervoer tegengekomen en we zijn vanaf daarna samengebleven. Hij praktiseerde toen niet.
De nacht voor ik dat zou doen (we woonden niet samen, dus ik kon het niet meteen uitvoeren) werd ik wakker met een gevoel van paniek. Ik had het gevoel als ik nu me af zou keren van god en geloof dat dit mijn laatste kans was en ik wist echt niet wat ik moest doen.
Was je echt bang voor de Hel of (ook) voor iets anders?
Paniek is ook heel normaal als je een relatie wilt beëindigen. Veel mensen vinden een dergelijke confrontatie heel zwaar. Wilde je aan de ene kant wel met je relatie ophouden en aan de andere kant ook weer niet? Dergelijke gemengde gevoelens roepen heel veel spanning op.
Ik ben niet bang voor de hel. Die fase heb ik gehad. Ik denk dat wij in onszelf het goed en kwaad hebben en dat dat ook de hel is voor onszelf en anderen. Ik had geen vragen meer over het beëindigen van mijn relatie en had dat als onvermijdelijk geaccepteerd. Maar ik schrok echt midden in de nacht wakker met het gevoel: als ik God nu laat lopen, dan is dat de laatste keer. Mijn relatie was toen geen issue. Ik dacht alleen ná die gebeurtenis: he, dan hoef ik ook mijn relatie niet op te geven.
Ik heb toen een lang gesprek gehad met God (zo ervaar ik het tenminste) en gezegd: blijkbaar wil je dat ik je ga dienen, dan doe ik dat maar. Op dat moment kreeg ik heel veel rust over me heen en voelde ik totale acceptatie en liefde. Dat was zo ongelofelijk, ik zal dat nooit vergeten. Ik heb me nog nooit zo goed en veilig gevoeld.
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad. Ik stelde God een vraag met heel mijn wezen toen ik wanhopig was en ik voelde toen ook alomvattende Liefde en acceptatie. Ik kreeg ook meteen een compleet antwoord op de vraag die ik had gesteld. God liet diens Liefde aan je merken omdat je dit nodig had en er rechtstreeks om vroeg. Dit bewijst niet dat de Islam de ware Godsdienst is. Dit bewijst dat jij, als je dat wilt, jezelf tot God kunt wenden. Je ervaring bewijst ook niet dat de paniek die je voelde van God kwam. Paniek komt namelijk uit jezelf en heeft te maken met angsten en onzekerheden. Kirk Cameron heeft zich tot het Christendom bekeerd nadat hij had gebeden op aanraden van de vader van zijn vriendin. Hij vroeg God om zich te openbaren en hij had daarna een mystieke ervaring zoals die van jou. Hij concludeerde toen dat de kerk van zijn vriendin de ware religie moest zijn. Jij en Kirk Cameron waren allebei atheist, hadden bepaalde problemen en hadden een relatie met iemand die wel lid was van een religie. Jullie hebben je daarom tot de religie van je respectievelijke partners bekeerd. Ik had ten tijde van ervaring geen relatie en ik geloof niet in georganiseerde religie. Voor mij telde alleen de ervaring zelf en het antwoord wat ik kreeg. Daarom kwam ik niet tot de conclusie dat een bepaalde religie de waarheid was.
Ik had al voor die ervaring besloten: als God bestaat, dan word ik moslim. Ik had het alleen nog steeds niet toegegeven voor mezelf dat God bestaat. En daarna dacht ik: ok, nu ik écht mezelf wil overgeven aan God, dan ben ik vanaf nu moslim. Ik snap je punt heel goed en zit hier ook hard over na te denken. Ik geloof echter dat dit niet het geval is.
Ik was er wel uit dat ik geloof in één God en geloof in doen van goede daden
De Katholieken en de Joden geloven ook in goede daden
Protestanten geloven inderdaad ook ingoede daden, maar het heeft geen nut als Jezus niet voor ze gestorven is. Dat is toch wel iets anders.
(itt christendom met drieëenheid etc).
De Heilige drieëenheid staat los van of je in goede daden gelooft of niet. De Heilige drieëenheid omschrijft verschillende aspecten van God op dezelfde manier waarop Moslims dat doen met de 99 namen voor het opperwezen. Als buitenstaander snap ik ook niet dat Moslims maar blijven doorgaan met Christenen van polytheïsme te beschuldigen. Niet alle Christenen geloven bovendien in de Heilige drieëenheid. Er zijn diverse Unitarische stromingen binnen het Christendom. De tegenstelling die jij schetst is nogal ongenuanceerd.
Ik ken alleen maar christenen die in de drieëenheid geloven en ben dan wel benieuwd hoe christenen die daar niet in geloven hun geloof zien.
Ik vind het heel eerlijk van je dat je geloven als iets gevoelsmatigs omschrijft. Dat is het ook en daar is niks mis mee. Ratio kan niet alle antwoorden verschaffen.
Met vriendelijke groet,
Linda
In mijn ogen is geloof niet te bewijzen en inderdaad een gevoelskwestie. Daarnaast kijk ik wel heel rationeel naar sommige praktische zaken, volgens veel mensen.
Ik vond je bericht heel interessant en ik ben er nog wel over aan het peinzen. Bedankt hiervoor, groet *moslima*
Kom even spieken hier.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Freya schreef:Ja, moslima, die vraag kan ik zo voor je neerzetten, maar ik bewaar het weer lekker voor later, nou ok dan, geef alleen de link:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... adan#84757

Heb ik even gezocht via de zoekfunctie, dus bij auteur mijn naam ingetypt en dan het woord ramadan.

Maar, dit kan wachten. Ik stel mij voor, dat de vele vragen, je kunnen overstelpen. Bovendien, vind ik de post van Linda Danvers veel belangrijker.
Groetjes!
Ik ga één vraag per avond doen. Het forummen moet ook leuk blijven. :lol: :lol:
Kom even spieken hier.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ik kan niet begrijpen dat je denkt dat je juist in slaapdronken toestand belangrijke beslissingen moet nemen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

*moslima* schreef:Maar ik schrok echt midden in de nacht wakker met het gevoel: als ik God nu laat lopen, dan is dat de laatste keer. Mijn relatie was toen geen issue. Ik dacht alleen ná die gebeurtenis: he, dan hoef ik ook mijn relatie niet op te geven.
Mij lijkt dit overduidelijk op een onderbewuste neiging om een mogelijkheid te vinden om uw relatie toch verder te kunnen zetten.

Je schrijft dat je voorheen steeds naar de kerk ging, maar nooit een godsgevoel had, bedoel je nu dat Allah toch een andere god is dan de christelijke god?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Deze onderstaande post is geschreven door Sahara.
Sahara is een Marokkaanse vrouw, en ex-moslim.
Ze is mishandeld door haar ouders, haar man, en moet nu na haar afvalligheid uit Islam leven met een doodsbedreiging.
Het is een keiharde post. Toch zou ik willen dat je hem even leest.
Er spreekt een soort van wanhoop en jaloersheid uit, zoiets van….
Waarom ben ik niet als niet moslim geboren, en waarom gooien jonge vrouwen hun vrijheid weg voor een man.


Heeft Sahara een beetje gelijk ?
Dit antwoord van jou aan Linda heeft me deze post doen plaatsen.

Ik dacht alleen ná die gebeurtenis: he, dan hoef ik ook mijn relatie niet op te geven.


One of the reasons many muslim women convert is for a man, the few who do it for themselves are lied to.

One thing I have noticed is alot of these women do not want to have to think for themselves, they want to be completely taken care of by their husbands, and in return they give up their right to freedom of any type.

Usually the few decisions these women have made prior to conversion have made them lose faith in their own abilities to take care of themselves, maybe a couple of mistakes along the road, those moments of reflection where you feel like you would give your soul to turn time back and not make that foolish mistake.

Then along comes a muslim, telling you how in Islam all a woman has to do is pray and breed and obey her hubby (join alongside this lie, that of women being given respect in Islam), literally telling this poor girl that she doesn't have to make those decisions anymore.

Let's face it in islam women are not seen as having the intelligence it takes to support and care for themselves, nor are they seen as anything, other than what baal named them "wanton whores" in the making.

I am not a convert I was raised a muslim, but I know lots of converts women who have to be the most pathetic bunch of women I have ever met. Truly I can see why these women do not rebel against the freedom that was stripped from them once they converted for the love of a man, it's because they are stupid, they are brainless bimbos who sit all day speaking of nothing except how to please their hubby, the kids, the house.

Give me my pagan friend anyday who I can debate any manner of thing with, I can sit down and have a deep theological discussion, touch on Kaffir philosophy, speak of discoveries, and basically grow continually.

Infact even give me my ex sister in law, born and raised a muslimah, very strict, yet intelligent and capable of discussing so many different things with me unlike those women dumb enough to convert.

Don't ask why women convert, ask why all female converts are stupid?
http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... 305#828305

Hier kan je het levens verhaal van Sahara lezen. En het is geen fake story zoals ze cynisch zegt.

http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=37874
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Ariel schreef:Deze onderstaande post is geschreven door Sahara.
Sahara is een Marokkaanse vrouw, en ex-moslim.
Ze is mishandeld door haar ouders, haar man, en moet nu na haar afvalligheid uit Islam leven met een doodsbedreiging.
Het is een keiharde post. Toch zou ik willen dat je hem even leest.
Er spreekt een soort van wanhoop uit, zoiets van….
Waarom ben ik niet als niet moslim geboren, en waarom gooien jonge vrouwen hun vrijheid weg voor een man.


Heeft Sahara een beetje gelijk
Dit antwoord van jou aan Linda heeft me deze post doen plaatsen.

Ik dacht alleen ná die gebeurtenis: he, dan hoef ik ook mijn relatie niet op te geven.


One of the reasons many muslim women convert is for a man, the few who do it for themselves are lied to.

One thing I have noticed is alot of these women do not want to have to think for themselves, they want to be completely taken care of by their husbands, and in return they give up their right to freedom of any type.

Usually the few decisions these women have made prior to conversion have made them lose faith in their own abilities to take care of themselves, maybe a couple of mistakes along the road, those moments of reflection where you feel like you would give your soul to turn time back and not make that foolish mistake.

Then along comes a muslim, telling you how in Islam all a woman has to do is pray and breed and obey her hubby (join alongside this lie, that of women being given respect in Islam), literally telling this poor girl that she doesn't have to make those decisions anymore.

Let's face it in islam women are not seen as having the intelligence it takes to support and care for themselves, nor are they seen as anything, other than what baal named them "wanton whores" in the making.

I am not a convert I was raised a muslim, but I know lots of converts women who have to be the most pathetic bunch of women I have ever met. Truly I can see why these women do not rebel against the freedom that was stripped from them once they converted for the love of a man, it's because they are stupid, they are brainless bimbos who sit all day speaking of nothing except how to please their hubby, the kids, the house.

Give me my pagan friend anyday who I can debate any manner of thing with, I can sit down and have a deep theological discussion, touch on Kaffir philosophy, speak of discoveries, and basically grow continually.

Infact even give me my ex sister in law, born and raised a muslimah, very strict, yet intelligent and capable of discussing so many different things with me unlike those women dumb enough to convert.

Don't ask why women convert, ask why all female converts are stupid?
http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... 305#828305

Hier kan je het levens verhaal van Sahara lezen. En het is geen fake story zoals ze cynisch zegt.

http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=37874

Ondertussen eist ze meer rechten voor de vrouw meer dan de man dus ze is psychisch gestoord.
Verkracht door haar neef dus serieus zal ik haar niet nemen
A proud amazigh!
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Teva Teff schreef:Ik kan niet begrijpen dat je denkt dat je juist in slaapdronken toestand belangrijke beslissingen moet nemen.
Dat kan.
Kom even spieken hier.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

circe schreef:
*moslima* schreef:Maar ik schrok echt midden in de nacht wakker met het gevoel: als ik God nu laat lopen, dan is dat de laatste keer. Mijn relatie was toen geen issue. Ik dacht alleen ná die gebeurtenis: he, dan hoef ik ook mijn relatie niet op te geven.
Mij lijkt dit overduidelijk op een onderbewuste neiging om een mogelijkheid te vinden om uw relatie toch verder te kunnen zetten.

Je schrijft dat je voorheen steeds naar de kerk ging, maar nooit een godsgevoel had, bedoel je nu dat Allah toch een andere god is dan de christelijke god?
Ik zie er geen onbewuste neiging in, ik had het verhaal al afgesloten.
Ik denk dat de God van christenen en moslims dezelfde zijn, alleen voel ik in de kerk zijn aanwezigheid niet. :?
Kom even spieken hier.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Ariel: heftig verhaal. :shock: :shock: Ik heb geen tijd om erop te reageren, morgen denk ik wel.
Kom even spieken hier.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

ajax schreef:Ondertussen eist ze meer rechten voor de vrouw meer dan de man dus ze is psychisch gestoord.
Ik neem aan dat je refereert naar deze paragraaf?
sahara schreef:When I found out I was pregnant with a girl I knew it was time to leave, I didn’t want my daughter to grow up thinking she was worth less than a man, or thinking that it’s ok for a man to hit a woman. I didn’t want her to be ashamed of me.
Als ik op uw commentaar verder mag gaan (psychisch gestoord), mag ik er dan vanuit gaan dat alle moslimmannetjes psychisch gestoord zijn, vermits ze het doodnormaal vinden dat mannetjes meer rechten hebben dan vrouwtjes?

Ik zie Sahara trouwens nergens MEER rechten dan mannen eisen voor de vrouw. blijkbaar vindt ze GELIJKE rechten al voldoende.
Iets te moeilijk om in je psychisch gestoord brein door te laten dringen Ajax?
Verkracht door haar neef dus serieus zal ik haar niet nemen
Ik wil een BRAAKINCOONTJE!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

*moslima* schreef:
circe schreef:
*moslima* schreef:Ik dacht alleen ná die gebeurtenis: he, dan hoef ik ook mijn relatie niet op te geven.
Mij lijkt dit overduidelijk op een onderbewuste neiging om een mogelijkheid te vinden om uw relatie toch verder te kunnen zetten.
Ik zie er geen onbewuste neiging in, ik had het verhaal al afgesloten.
blijkbaar niet zeker hé, vermits je eerste gedachte na je "bekering" toch wel rechtstreeks richting relatie ging.

Ik ben gescheiden, ik denk niet dat ik bij een bepaalde (gelijkwelke) beslissing die ik neem ooit het idee krijg: "o leuk, dan kan ik mijn vroeger huwelijk ook terug opnemen".

Je kan wel vinden dat je het BEWUST had afgesloten, maar een nachtelijke droom onmiddellijk linken aan een vroegere relatie lijkt me een zeer duidelijke aanwijzing dat je ONBEWUST nog helemaal niet klaar was. Vandaar dat je ONDERBEWUSTE de link had gemaakt naar islam en Allah.


En begrijp ik het goed dat je nà je droom, waarbij je blijkbaar het licht zag én de richting die je uitwilde, weldegelijk terug je relatie hebt opgepakt? (omdat het dàn wèl mogelijk was?)
was het voordien niét mogelijk dan? Nochtans mogen moslimmannetjes wel huwen met "mensen van het boek" hoor, blijkbaar ben je dus serieus gechanteerd geworden!.
---------------

De meeste dromen herinneren we ons niet, maar als ze wel herinnerd worden (d.i. als je wakker wordt in je REM slaap) kan het best leuk zijn om naar de links te zoeken (soms héél ver te vinden).

Ik droomde laatst dat de oudste buurman in de straat in feite de vader was van een tweeling van een andere buurvrouw. :roll: Enkel de echtgenote van de buurman en ik (ik heb een zeer goede relatie met hen) twijfelden aan dat verhaal... enfin en toen werd ik wakker.

Hoe kom je op zoiets?
a) de buurvrouw (moeder van de zogenaamde tweeling) hééft helemaal geen tweeling! en is al jaren verhuisd.
b) de (oude) buurman kon die buurvrouw niet luchten

Bleek dat ik in de loop van de dag iets over tweelingen had gelezen, een andere (niét die uit de droom) buurvrouw, ook verhuisd, had wèl een tweeling (= link naar de buren denk ik)
Wat die brave oude buurman erbij kwam doen is me echter nog steeds een raadsel.

Het was nochtans een ontzettend heldere droom! Met een beetje gevoel voor spiritualiteit en met een ander onderwerp (tenzij.... zou die oude buurman niet écht de werkelijke vader van de échte tweeling zijn??? :razz: ) kan je zo wel héél veel beginnen fantaseren.
Laatst gewijzigd door Manon op vr mei 11, 2007 12:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

*moslima* schreef:
Teva Teff schreef:Ik kan niet begrijpen dat je denkt dat je juist in slaapdronken toestand belangrijke beslissingen moet nemen.
Dat kan.
Begrijp jij het wel dan?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

circe schreef:
ajax schreef:Ondertussen eist ze meer rechten voor de vrouw meer dan de man dus ze is psychisch gestoord.
Ik neem aan dat je refereert naar deze paragraaf?
sahara schreef:When I found out I was pregnant with a girl I knew it was time to leave, I didn’t want my daughter to grow up thinking she was worth less than a man, or thinking that it’s ok for a man to hit a woman. I didn’t want her to be ashamed of me.
Als ik op uw commentaar verder mag gaan (psychisch gestoord), mag ik er dan vanuit gaan dat alle moslimmannetjes psychisch gestoord zijn, vermits ze het doodnormaal vinden dat mannetjes meer rechten hebben dan vrouwtjes?

Ik zie Sahara trouwens nergens MEER rechten dan mannen eisen voor de vrouw. blijkbaar vindt ze GELIJKE rechten al voldoende.
Iets te moeilijk om in je psychisch gestoord brein door te laten dringen Ajax?
Verkracht door haar neef dus serieus zal ik haar niet nemen
Ik wil een BRAAKINCOONTJE!
Nee niet die quote heb het zelf gevraagd

Vekracht en misbruikt psychisch gestoord :wink:
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik zou je even aanraden om op tijd je eigen pillen te nemen Ajax. Meer kan ik op jouw tussenkomst niet meer antwoorden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie