Speciale versie van Windows voor moslims

Hamid

Berichtdoor Hamid » Vr Mei 11, 2007 4:22 pm

Polleke schreef:
Hoi Polleke,
Hoe kom je hieraan? Dit is wel heel erg grappig. Alleen vind ik het wel een beetje aanstootgevend voor onze Moslim vrienden. Reactie van Hamid kan iik daarom goed begrijpen, maar van de andere kant zie ik dat Ajax en Moslima de humor achter dit wel kunnen begrijpen.

Hoi Afghan,

Ik kwam het tegen op Internet en heb het bewaard op de harde schijf. Als ik de bron vind vermeld ik deze zeker. Ik vind die Hamid wel een erge zuurpruim. Volgens mij is het een salafie, hij commandeert zijn zus die achter het toetsenbord zit.... :shock:

Mvg, Polleke

verwar me niet je moeder hoor.
Niet geschoten is altijd mis :lol:

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Vr Mei 11, 2007 10:03 pm

Waarom heb je eigenlijk Persian Revenge als je nick naam gekozen?

Geen reden hoor.

Ik ben een grote fan van Bahram Mushery van www.Kavehroom.com

Bedank voor de link. mmm boeiend.
Ken je die site mmmmm ik denk dat het "khomam" heet. Het is er niet meer of ik kan het niet vinden.
Het is een zeer interessante site. Weet je iets over Simorgh (phoenix) die de basis vormt van Perzische godsdiensten en het verhaal daarachter?
Kortom zegt men dat Abrahaamse godsdiensten (jodendom, Christendom en Islam) en hun gewelddadige eigenschappen haaks staan op Perzische godsdiensten die gebaseerd zijn op de filosofie van phoenix (simorgh) die liefde en compassie promoot in plaats van angst en opoffering die van groot belang zijn bij Abrahaamse godsdiensten.

Ik kan die site helaas nu niet vinden.

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Vr Mei 11, 2007 10:14 pm

verwar me niet je moeder hoor

Weet je het niet? Alleen een Nederlander mag nuchter zijn. Als je nuchter bent, ben je direct een zuurpruim. Je moet ten minste proberen met zijn smakeloze grapjes lachen hoor. Anders ben je niet geintegreerd. Gesnopen?
En als je nog meer protesteert, gaan wij je Talib noemen. :whip:

Afghan

Berichtdoor Afghan » Vr Mei 11, 2007 10:22 pm

Persian_revenge schreef:
Waarom heb je eigenlijk Persian Revenge als je nick naam gekozen?

Geen reden hoor.

Ik ben een grote fan van Bahram Mushery van www.Kavehroom.com

Bedank voor de link. mmm boeiend.
Ken je die site mmmmm ik denk dat het "khomam" heet. Het is er niet meer of ik kan het niet vinden.
Het is een zeer interessante site. Weet je iets over Simorgh (phoenix) die de basis vormt van Perzische godsdiensten en het verhaal daarachter?
Kortom zegt men dat Abrahaamse godsdiensten (jodendom, Christendom en Islam) en hun gewelddadige eigenschappen haaks staan op Perzische godsdiensten die gebaseerd zijn op de filosofie van phoenix (simorgh) die liefde en compassie promoot in plaats van angst en opoffering die van groot belang zijn bij Abrahaamse godsdiensten.

Ik kan die site helaas nu niet vinden.

Dost wa Hamsaya e Aziz Salaam,
Ik ben echt heel blij met jou posts. Leuk om te horen dat kavehroom.com voor je nieuw was. Ik ken deze site enige tijd en heb heel veel van op kunnen steken.
Als je dat site over phoenix of Simorgh vindt, dan hou ik me aanbevolen. Ik heb helaas vanwege mijn technische opleiding in Afghanistan, weinig meegekregen over de rijke literatuur en geschiedenis van oud Perzische rijk. Ik kan het nu misschien inhalen.
Mijn favoriete poeet is Parvin Etesami.
با عرض سلام و احترامات صمیمانه

Fahim (Afghan)
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Vr Mei 11, 2007 10:29 pm

Aziz dat gevoel is wederzijds. Shoma mehrabani

Wees maar gerust. Ik zal het posten zodra ik het vind. Ik denk dat die site aangevallen is door Hackers van het Islamitish Republiek.

Parvin Etesami woow.... we moesten op school haar gedichten uit het hart leren. Helaas ben ik nu alles vergeten. Goeie keuze

Afghan

Berichtdoor Afghan » Vr Mei 11, 2007 11:42 pm

Parvin Etesami woow.... we moesten op school haar gedichten uit het hart leren. Helaas ben ik nu alles vergeten. Goeie keuze

Twee jaar geleden toen ik naar Afghanistan ging, heb ik een boekje van Parvin Etesami gevonden en gekocht. Mocht ik weer die kant op reizen, dan zal ik mijn best doen om nog meer boeken van haar en andere dichters aan te schaffen.
In mijn jeugd was ik al gek van gedichten en literatuur, maar helaas door de druk van familie moest ik een technische opleiding volgen. Ze hielden helemaal geen rekening met mijn dromen. Daar is niets aan te doen, daarom probeer ik nu dat gemiste kansen in te halen.
Shab beh Khair dost e Aziz
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?

Ruth

Berichtdoor Ruth » Za Mei 12, 2007 9:12 am

Hamid schreef:
Anneke schreef:Ik ben benieuwd hoe de christelijke versie hiervan eruit zou zien Hamid :D

Ik wil niet andere mensen belachelijk maken. Ze moeten een keer ophouden met dit soort "vragen om moeilijkheden" methode.
Hebben ze echt niets geleerd van de deense situatie?

sorry???? dus een cartoon maken is al vragen om moeilijkheden. M.a.w. omdat veel moslims ontzettend lange tenen hebben wat betreft hun geloof moet de rest van de samenleving daar maar rekening houden. EXCUSE ME, maar we leven hier in een vrije democratie. Dat betekend dus vrijheid van meningsuiting. Als we daar aan toe gaan geven is dat het begin van het einde van onze vrijheden. Ik ben zelf christen, ik weet b.v. wat Theo van Gogh over christenen heeft geschreven maar ik heb nooit een christen meegemaakt die van plan was hem haatmails en dreigbrieven te sturen, laat staan hem de strot af te snijden. Hoe kwetsend zijn opmerkingen soms ook waren, daarvoor hoe ik hem niet te straffen.
De moslim geloven toch in Allah, de almachtige?? Laat het dan ook aan Allah over om te oordelen en te veroordelen. :twisted:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Hamid

Berichtdoor Hamid » Za Mei 12, 2007 12:49 pm

Ruth schreef:
Hamid schreef:
Anneke schreef:Ik ben benieuwd hoe de christelijke versie hiervan eruit zou zien Hamid :D

Ik wil niet andere mensen belachelijk maken. Ze moeten een keer ophouden met dit soort "vragen om moeilijkheden" methode.
Hebben ze echt niets geleerd van de deense situatie?

sorry???? dus een cartoon maken is al vragen om moeilijkheden. M.a.w. omdat veel moslims ontzettend lange tenen hebben wat betreft hun geloof moet de rest van de samenleving daar maar rekening houden. EXCUSE ME, maar we leven hier in een vrije democratie. Dat betekend dus vrijheid van meningsuiting. Als we daar aan toe gaan geven is dat het begin van het einde van onze vrijheden. Ik ben zelf christen, ik weet b.v. wat Theo van Gogh over christenen heeft geschreven maar ik heb nooit een christen meegemaakt die van plan was hem haatmails en dreigbrieven te sturen, laat staan hem de strot af te snijden. Hoe kwetsend zijn opmerkingen soms ook waren, daarvoor hoe ik hem niet te straffen.
De moslim geloven toch in Allah, de almachtige?? Laat het dan ook aan Allah over om te oordelen en te veroordelen. :twisted:

Waarom moeten jullie cartoon maken van iets wat heilig is voor anderen? kan er gewoon niet over normale dingen cartoon gemaakt worden? Ze wisten toch van te voren wat voor reactie het zou teweeg brengen, dus daarom vraag ik me af wie hier schuldig is. Het is toch een duidelijke vorm van provocatie en als jullie daar achter staan, dan mogen jullie ook de consequenties ervan accepteren.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Za Mei 12, 2007 1:39 pm

juist ja, dat bedoel ik dus. Wij moeten ons bij bepaalde acties dus al vooraf af gaan vragen hoe bepaalde groepen er op gaan reageren. Daahaag met de democratie dus. Weet je wat t is Hamid, zolangzamerhand krijgen we heel stilletjes de islam-regeltjes door onze strot geduwd die we helemaal niet willen. Als die verdorven westerse maatschappij jullie t zo moeilijk maakt, waarom vertrekken jullie dan niet naar een van de vele moslimparadijzen op aarde? Saoedi-Arabie, Jemen, Iran etc.
Ik heb helemaal niets tegen moslims die meedraaien in onze maatschappij, onze regels accepteren en niet bij t minste of geringste op hun achterste benen staan. Maar dat gedreig en gescheld, sorry daar is geen excuus voor, ook niet als er tegen een heilig huisje wordt geschopt. Hoe pijnlijk t soms ook is, no way dat je daarom iemand de mond mag snoeren.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

EDL

Hamid

Berichtdoor Hamid » Za Mei 12, 2007 3:40 pm

Ruth schreef:juist ja, dat bedoel ik dus. Wij moeten ons bij bepaalde acties dus al vooraf af gaan vragen hoe bepaalde groepen er op gaan reageren. Daahaag met de democratie dus. Weet je wat t is Hamid, zolangzamerhand krijgen we heel stilletjes de islam-regeltjes door onze strot geduwd die we helemaal niet willen. Als die verdorven westerse maatschappij jullie t zo moeilijk maakt, waarom vertrekken jullie dan niet naar een van de vele moslimparadijzen op aarde? Saoedi-Arabie, Jemen, Iran etc.
Ik heb helemaal niets tegen moslims die meedraaien in onze maatschappij, onze regels accepteren en niet bij t minste of geringste op hun achterste benen staan. Maar dat gedreig en gescheld, sorry daar is geen excuus voor, ook niet als er tegen een heilig huisje wordt geschopt. Hoe pijnlijk t soms ook is, no way dat je daarom iemand de mond mag snoeren.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Wat staat er eigenlijk op je onderschrift? versta je dat zelf? zo ja, handel dan ernaar. Doei

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Za Mei 12, 2007 10:02 pm

Het is toch een duidelijke vorm van provocatie en als jullie daar achter staan, dan mogen jullie ook de consequenties ervan accepteren.

En het is inderdaad provocatie. Men kan volgens mij Ahmadinejaads conferentie over de authenticieteit van Holocaust niet veroordelen en de film van Van Gogh goedkeuren. Ahmadinejad zei ook: het gaat om vrijheid van meningsuiting en we willen holocaust toetsen. Waarom mag dat niet en Van Goghs film wel? Ik heb persoonlijk niets tegen joden en ik vind eerlijkgezegd dat die conferentie niet had plaats moeten nemen. Maar dat was duidelijk een antwoord op wat Denemarken had gedaan.

Beide gevallen zijn duidelijk voorbeelden van provocatie.

Daarom moet men zich de vraag stellen: willen we allochtonen nog meer marginaliseren en vervreemden of willen we hen helpen onze maatschappij en onze waarden te aanvaarden. Men mag de extremistische elementen binnen dat gemeenschap geen excuus geven.
Vervreemding van allochtonen zal in niemands voordeel zijn. Het zal leiden tot meer werkloosheid en criminaliteit in de samenleving en iederee zal eronder lijden.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Ma Mei 14, 2007 8:38 am

Hamid schreef:
Ruth schreef:juist ja, dat bedoel ik dus. Wij moeten ons bij bepaalde acties dus al vooraf af gaan vragen hoe bepaalde groepen er op gaan reageren. Daahaag met de democratie dus. Weet je wat t is Hamid, zolangzamerhand krijgen we heel stilletjes de islam-regeltjes door onze strot geduwd die we helemaal niet willen. Als die verdorven westerse maatschappij jullie t zo moeilijk maakt, waarom vertrekken jullie dan niet naar een van de vele moslimparadijzen op aarde? Saoedi-Arabie, Jemen, Iran etc.

Wat staat er eigenlijk op je onderschrift? versta je dat zelf? zo ja, handel dan ernaar. Doei

Doe ik ook !!! :wink:
Hoewel ik niet zit te wachten op spotprenten wat betreft mijn eigen levensovertuiging vind ik dat het moet kunnen. Ik vind dat je je zowiezo op gevaarlijk terrein begeef als je moet gaan beoordelen wat wel en wat niet toelaatbaar is. Ik vond bijvoorbeeld die actie van die imaam in Tilburg (weigerde minister Verdonk de hand te schudden) uitermate provocerend. De doorsnee nederlander vat het als een zware belediging op als men weigert de hand te schudden. Dus wat in jou ogen wel kan kan in mijn ogen niet.... snappie !!!!!!

EDL

Ruth

Berichtdoor Ruth » Ma Mei 14, 2007 8:43 am

Persian_revenge schreef:
Het is toch een duidelijke vorm van provocatie en als jullie daar achter staan, dan mogen jullie ook de consequenties ervan accepteren.

En het is inderdaad provocatie. Men kan volgens mij Ahmadinejaads conferentie over de authenticieteit van Holocaust niet veroordelen en de film van Van Gogh goedkeuren. Ahmadinejad zei ook: het gaat om vrijheid van meningsuiting en we willen holocaust toetsen. Waarom mag dat niet en Van Goghs film wel? Ik heb persoonlijk niets tegen joden en ik vind eerlijkgezegd dat die conferentie niet had plaats moeten nemen. Maar dat was duidelijk een antwoord op wat Denemarken had gedaan.

Beide gevallen zijn duidelijk voorbeelden van provocatie.

Daarom moet men zich de vraag stellen: willen we allochtonen nog meer marginaliseren en vervreemden of willen we hen helpen onze maatschappij en onze waarden te aanvaarden. Men mag de extremistische elementen binnen dat gemeenschap geen excuus geven.
Vervreemding van allochtonen zal in niemands voordeel zijn. Het zal leiden tot meer werkloosheid en criminaliteit in de samenleving en iederee zal eronder lijden.

maar das nu juist de vraag beste Persian Revenge, willen ze die wel aanvaarden ?? Ik denk dat een steeds groter wordende groep alleen hun eigen normen naleeft en geen rekening houd met de hier geldende normen en waarden.

EDL

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Mei 14, 2007 2:58 pm

Over normen en waarden in cartoons. Hier is een voorbeeld van de vele duizenden cartoons die in de Mohammedaanse kranten verschijnen en waar de lezers kennelijk om moeten lachen:
Afbeelding
Ik koos deze uit omdat die zo fraai de drie hoofdthema's illustreert: Israel, joden, varkens en geweldloosheid van verzet.
En Hamid : "Het is toch een duidelijke vorm van provocatie en als jullie daar achter staan, dan mogen jullie ook de consequenties ervan accepteren."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Hamid

Berichtdoor Hamid » Ma Mei 14, 2007 11:01 pm

Ruth schreef:
Hamid schreef:

Doe ik ook !!! :wink:
Hoewel ik niet zit te wachten op spotprenten wat betreft mijn eigen levensovertuiging vind ik dat het moet kunnen. Ik vind dat je je zowiezo op gevaarlijk terrein begeef als je moet gaan beoordelen wat wel en wat niet toelaatbaar is. Ik vond bijvoorbeeld die actie van die imaam in Tilburg (weigerde minister Verdonk de hand te schudden) uitermate provocerend. De doorsnee nederlander vat het als een zware belediging op als men weigert de hand te schudden. Dus wat in jou ogen wel kan kan in mijn ogen niet.... snappie !!!!!!

Nou ik heb helemaal geen probleem om de vrouw een hand te schudden, sterker nog je kan zelfs een kusje van mij krijgen als je dat wil. Dus ik begrijp je punt helemaal niet. Wat die Imaam van Tilburg deed, doet helemaal niet ter zake.
Hamid

Hamid

Berichtdoor Hamid » Ma Mei 14, 2007 11:04 pm

Mahalingam schreef:Over normen en waarden in cartoons. Hier is een voorbeeld van de vele duizenden cartoons die in de Mohammedaanse kranten verschijnen en waar de lezers kennelijk om moeten lachen:
Afbeelding
Ik koos deze uit omdat die zo fraai de drie hoofdthema's illustreert: Israel, joden, varkens en geweldloosheid van verzet.
En Hamid : "Het is toch een duidelijke vorm van provocatie en als jullie daar achter staan, dan mogen jullie ook de consequenties ervan accepteren."

beste Mahalingam (wat een moeilijke naam zeg, mag ik jet niet Piet noemen?)

ik sta niet achter zulke cartoons, dus stel je vraag aan iemand anders.
Dag Piet :lol:

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Di Mei 15, 2007 3:10 am

maar das nu juist de vraag beste Persian Revenge, willen ze die wel aanvaarden ?? Ik denk dat een steeds groter wordende groep alleen hun eigen normen naleeft en geen rekening houd met de hier geldende normen en waarden.

Beste Ruth

Inderdaad. Ik vind altijd dat men met dialoog en goeie wil veel kan bereiken. Wat ik in Belgie en Nederland ervaar is een totale verzuring van relaties gepaard met misvattingen en verkeerde interpretaties van elkaar en het kan alleen schadelijk zijn voor beiden kanten.
Niemand heeft beweerd dat het makkelijk zal zijn voor beide partijen maar eerlijk gezegd is de wil ver zoek. Aanpassen is iets waar zowel allochtonen als autochtonen eraan moeten doen.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Di Mei 15, 2007 12:38 pm

helemaal mee eens !!
Uiteraard kun je er nog over discussieren hoe het komt dat de relatie tussen allochtonen en autochtonen zo vertroebeld is....
De hamvraag is nu dus wel hoe we weer dichter bij elkaar komen EN nog veel belangrijker.... wie de eerste stap gaat zetten

groetjes
Ruth

EDL

Terug naar “FFI Nederlands Café”