Is voetbal haram?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door xplosive »

Mahalingam schreef: respectvoetbal
Ik vermoed dat het hier weer gaat om "respect" in de zin van: "geen kritiek mogen uiten op idiote ideeën van anderen (en vooral niet als die anderen moslims zijn)". Onze Nederlandse taal wordt hier behoorlijk verkracht.

Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Ik heb een omschrijving gevonden van het respectvoetbal:
  • 12:15
    In Veenendaal wordt, door voormalig straatjongeren, zogenaamd 'respectvoetbal' gespeeld in een eigen competitie. Door respectvol te spelen verdienen de voetballers respectkaarten die de ploegen hoger in de competitie kunnen tillen. Bij overtredingen raken de spelers de kaarten ook weer kwijt, en daarmee hun positie op de ranglijst.
http://www.ad.nl/ad/nl/10784/Koninginne ... daal.dhtml
Straatjongeren. Het lijkt mij een hele uitdaging: het zullen wel Marokkanen onderling zijn want Turken tegen Marokkanen geeft vermindering van het respect gehalte.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

In Zweden hebben ze een cordon sanitaire om de partij Schwedendemokraten gezet. (die partij die in de media altijd wordt vermeld met de toevoeging 'extreem rechts'.)
Traditioneel wordt er een wedstrijd gevoetbald tussen de regeringspartijen en de oppositie. Maar of dat nu door gaat, is niet zeker. Wat is het geval? De oppositie-voetballers bestaan uit fel rode, gewoon rode en groenen plus de 'rechts extremisten'. "En als hij mee mag doen dan doe ik niet mee mee!!" roepende Rooden.
Kurioser Streit um Schwedendemokraten
http://www.jungefreiheit.de/Single-News ... 390.0.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Geen EK-feestjes voor Iraanse vrouwen

zondag 10 juni 2012

TEHERAN (ANP) - Iraanse vrouwen mogen alleen thuis het EK voetbal volgen. Als ze in bioscopen en andere openbare plaatsen kijken, mengen ze zich onder mannen en dat is ongepast, zei de Iraanse politie zondag tegen staatsmedia.

,,Mannen raken opgewonden tijdens voetbalwedstrijden en hebben soms grove vloeken en schunnige grappen. Het is niet waardig voor vrouwen om met mannen naar voetbal te kijken. Vrouwen moeten de politie danken'', zei commissaris Bahman Kargar.

Voetbal is de meest populaire sport in Iran. De staatstelevisie zendt alle EK-wedstrijden rechtstreeks uit. Tijdens het afgelopen WK keken veel echtparen en gezinnen samen in bioscopen naar de wedstrijden. Voor de conservatief-islamitische machthebbers is dat een gruwel.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3409 ... rouwen.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Geen EK-feestjes voor Iraanse vrouwen

zondag 10 juni 2012

TEHERAN (ANP) - Iraanse vrouwen mogen alleen thuis het EK voetbal volgen. Als ze in bioscopen en andere openbare plaatsen kijken, mengen ze zich onder mannen en dat is ongepast, zei de Iraanse politie zondag tegen staatsmedia.

,,Mannen raken opgewonden tijdens voetbalwedstrijden en hebben soms grove vloeken en schunnige grappen. Het is niet waardig voor vrouwen om met mannen naar voetbal te kijken. Vrouwen moeten de politie danken'', zei commissaris Bahman Kargar.

Voetbal is de meest populaire sport in Iran. De staatstelevisie zendt alle EK-wedstrijden rechtstreeks uit. Tijdens het afgelopen WK keken veel echtparen en gezinnen samen in bioscopen naar de wedstrijden. Voor de conservatief-islamitische machthebbers is dat een gruwel.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3409 ... rouwen.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Kevin schreef.....

Ik dacht dat voetbal haram was? De baardjes van bv. de taliban hadden/hebben het er in ieder geval niet zo mee. Ze gebruiken het doel liever om mensen aan op te hangen, en het stadium om publieke executies uit te voeren.

Maar goed... we zien weer de gebruikelijke achterlijkheid uit Iran.

Mijn 'inzicht' hier is dat die 'conservatief-islamitische machthebbers' (reactionair zou een veel beter woord zijn) oftewel ayatollahs in deze zowel vrouwen als mannen tekort doen en vernederend behandelen. Vrouwen worden beschilderd als zijnde gevaarlijke verleidingen, als 'steen des aanstoots', als lustobjecten die mannen in verlokking brengen om weet ik veel wat te doen. Wat mannen ook doen... vrouwen hebben er de schuld van. Geen mooie visie.

En mannen worden afgeschilderd als, nou ja, bruten en beesten die geen zelfbeheersing kennen en die zeer gemakkelijk in verleiding worden gebracht. En eenmaal dat is gebeurd zijn ze niet meer te houden. Het kan heel goed zijn dat veel islamitische mannen zo zijn, maar ik en de meeste andere westerse mannen zijn niet zo. Dit soort uitspraken is evenmin erg positief te noemen vanuit het oogpunt van mannen.

Die baardmannen zijn en blijven volkomen achterlijk.

Hier nog wat leuks... je vraagt je soms af waar die baardapen het toch blijven halen. Het gaat weer over de oude gekende onderwerpen... maar toch weten ze weer nieuwe onzin op te delven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Waarom het als moslim zo moeilijk is fan te zijn van Engeland
Marco Visser

Voor een Britse moslim valt het niet mee om fan te zijn van het Engelse voetbalteam. Fans die zijn uitgedost als kruisvaarders, close ups van supporters die gewapend als tempeliers in de lens brullen, bij moslims roept het geen warme gevoelens op, schrijft blogger Nooruddean Choudry op The Guardian.
Afbeelding
Hij ziet de - terechte - afschuw over de antisemitische leuzen en nazi-begroetingen van de Poolse supporters. Maar waarom dan die onverschilligheid over de Engelse verwijzingen naar een bloedige invasie in moslimlanden? "Er is natuurlijk wel een duidelijk verschil", ziet ook de blogger van Pakistaanse afkomst. "Ik geloof geen moment dat de fans die zijn gekleed als christelijke ridders dat doen om moslims te kwetsen - althans, dat hoop ik niet - terwijl er duidelijk een dreiging uitgaat van het misselijkmakend gedrag van de neo-nazi's."

Toch noemt Choudry de carnavaleske uitdossingen van de Engelsen storend. Stel je eens voor dat tijdens het WK in Qatar in 2022 de Arabische fans zich massaal zouden verkleden als Saladin (de moslimleider die in 1187 Jeruzalem heroverde), dat vanuit de tribunes een Saraceens leger van supporters collectief het zwaard met Koranteksten heft. Hoe zouden de Engelse fans dan reageren, vraagt Choudry zich af.

"Ik weet zeker dat die verkleedpartij in alle onschuld gebeurt. Maar in de context van de English Defense League en hun anti-islamitische retoriek, maakt het bij mij weinig vaderlandsliefde los. Het zorgt er voor dat ik me moslim voel in plaats van Engelsman, en ik zou me veel liever beide voelen."

Choudry heeft nog een reden waarom hij als Britse-Aziaat moeite heeft met het Engelse team; de aanwezigheid van verdediger John Terry. De oud-aanvoerder moet volgende maand voor de rechtbank verschijnen omdat hij zich racistisch zou hebben uitgelaten tegenover mede-international Anton Ferdinand. Dat Terry gewoon voor het nationale team is opgeroepen en op het veld staat, geeft volgens Choudry een vreselijk signaal af. "Het vertelt mij dat ik mijn mond moet houden als een collega die goed is in zijn werk mij racistisch bejegend."

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... land.dhtml
Dit soort berichten doen mijn bloed koken. Mijn hemel zeg. Engelse voetbal fans liepen al voor dat Choudry in zijn strontluier lag als St George, the patron saint of England. De vlag, de rode kruis tegen een witte achtergrond is the cross of St George. . En nu moeten ze rekening houden met snel gekwetste islamitische zieltjes? Wat een onzin. Ten eerste zijn het geen wereld kampioenschappen, maar europeese kampioenschappen, en ten tweede kijken wij al jaren tegen de kopvodden en in nachthemd geklede moslims aan.
Hoepel op naar een islamitisch paradijs als je niet tegen de kleding van Britse supporters kan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Ozes schreef....

"Bloedige invasie" na 500 jaar slachtingen op Europeanen. Hij zou compleet uitgelachen worden ware het niet dat de Europese geschiedenis bij geen Europeaan meer bekend is. Dat kan ook niet, geschiedenisles bestaat tegewnoordig slechts om de blanke jongetjes bewust te maken van hun vreselijke afkomst. Het enige spijtige aan de kruistochten is dat ze vrij snel de vechtlust weer verloren ipv het werk af te maken. Anjem's naamgenoot gelooft ook werkelijk dat iemand het zou kunnen schelen als een moslim zich als Saladin zou verkleden. Het toont alleen maar de onderliggende radicaliteit van deze man.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Voetbal is haram, halal, niet om te pruimen, oorlog, etc.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Volgens mij moeten dit soort malafide moslims dan ook een uitgesproken bloedhekel aan Jezus hebben. Waarom? Hij is immers aan het kruis gestorven . . . Voor wie ook alweer? Voor de joden? Voor de latere rooms-katholieke smeerlapperij? Dat zou kunnen. Maar volgens mij is ook gestorven aan het kruis voor moslims. Want hij is gestorven voor ALLE mensen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

In Noord-Mali is voetbal echt wel haram. Het is verboden om te spelen en naar te kijken. Reden?
"Rebels controlling northern Mali say the playing of football is a religious taboo and must be prohibited for the sake of spiritual sanity in the region."
Als ik momenteel om me heen kijk en de oranje voetbal gekte zie: ja ik kan me daar iets bij voorstellen.
Mali rebels impose ban on the playing of football
Rebels and Islamists controlling the north of Mali have imposed a strict ban on the playing of football and watching it on television, as part of new religious reforms they say will purge the region of profanity.
http://www.goal.com/en-india/news/143/a ... f-football
En verder: scheren is ook verboden aldaar. Net zoals roken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Voetballen is halal want anders zou de voetbalclub FC Chabab in Amsterdam-West niet bestaan.
Die club wordt gediscrimineerd door de gemeente. Jawel! Ze krijgen geen medewerking vanwege criminele infiltratie. Een soort Hells Angels die niet motor rijden maar voetballend op gras lopen?
Criminele banden FC Chabab onder de loep
Er loopt een groot onderzoek naar amateurvoetbalvereniging FC Chabab vanwege een samenwerking met een veroordeelde crimineel. De club uit Amsterdam-West, die vorig seizoen promoveerde naar de topklasse, onderhoudt warme banden met drugshundelaar Mohamed el Y..

l Y. (51) werd onlangs veroordeeld tot drie jaar celstraf voor het aansturen van hasjhandel. Zo was hij tweemaal betrokken bij de invoering van ruim 1700 kilo hasj. De bekende drugshundelaar had zijn naam verbonden aan FC Chabab als shirtsponsor.
Het onderzoek naar de banden tussen El Y. en de voetbalclub kunnen een belemmering zijn bij de zoektocht van Chabab naar de nieuwe, modernere accommodatie die het spelen in de topklasse vereist. De gemeente Amsterdam wil geen faciliteiten ter beschikking stellen aan clubs die banden hebben met criminelen, meldt het Parool.
Justitie heeft aangekondigd El Y. zijn misdaadvermogen te willen afpakken.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1256 ... ab___.html
Die club komt in ernstige financieele moeilijkheden als de geldschieter arm wordt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Voetbal is . . .

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Voetbal komt erg veel overeen met de politiek van het smerige huichelachtige tolerante intolerantie gedoe. Ik heb zelf gevoetbald en ik ben scheidsrechter geweest en weet dus waar de schoen wringt.

Het voetbal kent namelijk een absurde regel en die luidt: een gele kaart wordt gegeven wanneer naar het oordeel van de scheidsrechter opzet in het spel is.

Zo gaat het ook met het belasting ontduiken. Dat is niet altijd ontduiken met opzet, maar vaak omzeilen, creatief boekhouden. Politiek idem dito. Om Irak binnen te vallen moest er eerst een stok gevonden worden om de hond te slaan.

Voor mij als diepdenker, filosoof en godsdienstwaanzinoloog is er namelijk altijd sprake van opzet in het spel. Want of de mens nu wel of niet een vrije wil heeft, hoe dan ook is er sprake van opzet.

Misschien een idee om net zoals bij ijshockey een speler direct een tijdstraf te geven. BIJ ELKE OVERTREDING! Want, ook al raak je een speler met een zacht tikje tegen zijn enkel of ander lichaamsdeel aan, het is en blijft een vrije trap. En een vrije trap in het strafschopgebied is dan altijd een penalty! Maar dat gebeurt niet. Scheidsrechters zijn manipulanten van de ergste soort. Hoe komt dat? Omdat ze niet handelen conform de regels, maar conform de rekenschap van wat anderen er van denken en hierover zullen oordelen. En zo gaat het natuurlijk ook met de gele kaarten.

Ik heb ooit een geweldige scheidsrechter bij mijn oude cluppie gekend. Ik vond hem maar niks. Hij floot te vaak tegen mij. Later begreep ik pas dat het aan mij lag. Ik was altijd lekker fanatiek, maar beschikte helaas over een tekort aan techniek. Overigens heb ik nooit smerige overtredingen begaan en al helemaal niet van achteren. Die scheidsrecht floot CONSEQUENT. Ton Kraan is de naam. De beste scheidsrechter die ik ooit gekend heb. Daar kon gaan internationale scheidsrechter tegenop. Hij floot alleen maar de amateurs. Net zoals ik. :lol:

Deze uitspraak kent iedereen in voetbal minded Nederland: Voetbal is oorlog – Rinus Michels, ex bondscoach Nederlands Elftal

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Dit is een Belgisch voetbal oefenveldje.
Er is niets bijzonders te zien (geen bloedsporen) want dit beeld dateert van na de gevechten.

Afbeelding
Afghanen bestormen sportvelden tijdens jeugdtraining Brustem VV
Op dringend verzoek van burgemeester Ludwig Vandenhove (sp.a) is er vandaag topoverleg met een directielid van Fedasil en korpschef Gielen over het toenemende geweld door Afghaanse asielzoekers. Dinsdagavond vielen dertig Afghanen zes Indiërs aan voor de ogen van de jeugdvoetballers op het sportcomplex Sint-Pieter.

Het werd een ware veldslag voor de ogen van de voetballende kinderen. Door het brutale geweld dat er te zien was, werd besloten de training stil te leggen, dat was vorige week ook al gebeurd toen tientallen Afghanen de pleinen bezet hadden.

Fedasil bevestigt dat het om jonge Afghaanse asielzoekers gaat. De vechtpartij zou een gevolg zijn van een ruzie tussen Sikhs en Afghanen in het centrum de nacht voordien.
http://www.vandaag.be/binnenland/104194 ... em-vv.html
Zo te lezen is het een oefenveldje voor de jihad. Iedere week een keer oefenen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Voetbal maakt meer los dan vast.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Heeft iemand misschien enig idee waarom die Afghaanse jongeren asiel zochten in België? Misschien was de druk van de vrede in hun land wel teveel voor ze geworden. Ik ben beslist een vredelievend mens die geen vlieg kwaad doet. Maar ik denk dat een flinke afranseling met de karwats van al die Afghanen, in plaats van een nietszeggende gele kaart, wonderen had verricht. Belangrijk daarbij is wel dat in hun eigen Varsi taal wordt uitgelegd waar die afranseling nu precies voor diende.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Er is opnieuw gevochten. Met een dode als gevolg. Reden onbekend.
Voetballer zwaargewond na aanval tijdens match in Luik
Naar het einde van de lokale voetbalmatch op het terrein van Pierreuse-Liège toe kwamen twee toeschouwers het terrein op. Ze sloegen de speler van Limont. De twee werden weggejaagd, waarna de match beëindigd werd.

Maar in de kleedkamer kreeg de bewuste speler opnieuw slaag. Twee spelers van Pierreuse-Liège dienden zware slagen toe, voornamelijk op het hoofd. De spelers Aïssa E. (31 jaar) en Bachir E. (21 jaar) werden opgepakt en ter beschikking gesteld van het parket.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 0_00317539
Over de dode voetballer zijn geen gegevens te vinden.
Het was een wedstrijd in de derde divisie (provinciaal).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Je team verliest met 6 tegen 1 en nog wordt een lid van je elftal in elkaar geklopt.
Dat overkwam de Almeerse Dames van Buitenboys uit Almere tegen de A1-dames van Buitenveldert .
Voetbalsters belagen Almeerse dames
Tijdens een wedstrijd tussen A1-dames van Buitenveldert en de A1 van Buitenboys uit Almere is afgelopen weekend een vechtpartij uitgebroken.
Dit meldt RTV-NH. Na een opstootje op het veld vielen vier Amsterdamse speelsters een tegenstander van Buitenboys aan, die hier verschillende blauwe plekken en kneuzingen aan over hield.

Volgens RTV-NH is Buitenboys woedend op Buitenveldert. De Amsterdamse club heeft nadat de wedstrijd werd gestaakt namelijk geen actie ondernomen. De clubs willen niet reageren op het incident voordat ze donderdagavond met elkaar in gesprek zijn geweest.
http://www.at5.nl/artikelen/90231/voetb ... nstandster
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Houdt 'allah' van voetbalgeweld? JAZEKER!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Over de dode voetballer zijn geen gegevens te vinden.
Het was een wedstrijd in de derde divisie (provinciaal).
Waar ging het eigenlijk om? Om het spel, de knikkers of het geloof? Je kunt tegenwoordig op de TV geen actualiteit voorbij zien gaan of je hoort wel iets als 'allah akbar' op de achtergrond. :sheik:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Is voetbal vrouw onvriendelijk?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Je team verliest met 6 tegen 1 en nog wordt een lid van je elftal in elkaar geklopt.
Dat overkwam de Almeerse Dames van Buitenboys uit Almere tegen de A1-dames van Buitenveldert .
Volgende week ga ik poolshoogte nemen bij Buitenveldert. Ik ben namelijk lid van de club van honderd en ken de meeste mensen aldaar. ;)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Het gebeurde in december.
Amateurvoetballer krijgt drie jaar cel voor doodschoppen supporter
Amateurvoetballer Silvester M., die vorig jaar december een 77-jarige toeschouwer van een voetbalwedstrijd in Amsterdam een dodelijke trap gaf, moet daarvoor drie jaar de cel in. Volgens de rechtbank in Amsterdam is hij schuldig aan “een daad van excessief geweld”.[...]
De rechters achten M. schuldig aan zware mishandeling met de dood tot gevolg. In het voordeel van de verdachte lieten ze meewegen dat hij vrijwel meteen contact opnam met de zoon van het slachtoffer om zijn spijt te betuigen. De man, die bekend stond als een rustige voetballer die zijn teamgenoten vaak tot kalmte maande, heeft zich steeds schuldbewust opgesteld en aan het onderzoek meegewerkt.
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/29/ama ... supporter/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Het doodschoppen van een grensrechter in Almere is ook door de buitenlandse pers opgepikt.
In Duitsland gaf dit zulke cartoons:

Afbeelding

Hebben ze in Duitsland net zulke problemen als wij dan maar met Turken ipv. Marokkanen?
Hier een beschouwing, al weer uit 2008:
Gewalt im Fußball Brennglas gesellschaftlicher Probleme
http://www.faz.net/aktuell/sport/fussba ... 28427.html

Heel erg belangrijk is daar het extremistische geweld door voetbalsupporters die nogal extreem-rechts zouden zijn zo te horen aan hun leuzen. De neo-nazi's infiltreren in die tot-geweld-bereide groepen dus moet er veel tijd en geld besteed worden aan die dreiging.
En ja, er is ook geweld op het voetbalveld en langs de lijn.
Eine Auswertung von rund 4000 Fällen vor Sport- und Schiedsgerichten hat ergeben, dass Zweidrittel aller verhandelten Spielabbrüche von Spielern mit Migrationshintergrund verursacht wurden. Es handelt sich dabei vorwiegend um Spieler mit türkischem oder kurdischem Hintergrund. Während bei den Deutschen die Opfer am häufigsten Spieler sind, attackieren Spieler mit Migrationshintergrund vor allem den Schiedsrichter.
Dus 2/3 van de gemelde 4000 voorvallen hebben te maken met Turken die inboorlingen in elkaar slaan. Vooral scheidsrechters worden belaagd omdat die discrimineren.
En wat zal helpen? Pedagogische straffen!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

In Zweden hebben ze 'snus'. Buiten Zweden is het nagenoeg onbekend. Maar wat is 'snus' en wat heeft het met voetbal te maken?
Laat ik met het eerste beginnen, aan het eind komt het verband met voetbal ter sprake.

Toen Zweden bij de EU kwam moesten ze een exportverbod voor snus instellen. Iedereen mag het naar Zweden exporteren. Vrij verkeer van goederen begon dus niet zo leuk voor ze.
Want er is een Hoger Belang namelijk nicotine gebruik terugdringen. (anti-rook lobby).
Want snus is een vorm van pruimtabak. Er zit (30%?) tabak in dus ook nicotine dat gebruikers tot verslaafden maakt. Zweden zijn boos. Maar dat is niet erg; het zijn geen Moslims.
EU to uphold export ban on Swedish snus
The European Commission plans to ban the flavoured snus that has becoming increasingly popular in Sweden in recent years, according to the final version of its proposed tobacco directive presented on Wednesday, which also calls for the current ban on snus exports to remain in place.
http://www.thelocal.se/45166/20121219/#.UNRTVaya98F
En waarom ligt snus zo onder vuur? Omdat het te lekker is gemaakt de laatste jaren.
Many Swedish snus manufacturers have added aromas in recent years. General brand snus has bergamot orange flavouring while Göteborgs Rapé has a taste of juniper berries.
Other new types of snus have been introduced recently which feature different types of mint, liquorice and eucalyptus flavours.
Zodoende kan de EU de Zweden niet met rust laten. Ze moeten terugkeren van hun dwaalweg:
Snus is no laughing matter for Swedes, and as late as last week Trade Minister Ewa Björling threatened Brussels with "all out war" if they tried to ban it from Sweden.
She said the Commission must take medical research into consideration.
Some medical experts say the use of snus, which is placed under the top lip, explains the relatively low lung cancer rate of Swedish men who might otherwise be smoking cigarettes.
Maar nu dan het verband met voetbal. Zie dit fragment aan. Wat gebeurt hier en waar?



Saudi-Arabië in rep en roer om pruimtabak van Preud'homme
Het is vijfentachtig minuten ver in de bekerwedstrijd die Preud'hommes ploeg Al Shabab dinsdag speelde tegen Al-Raed. Zijn team, dat dit seizoen lang niet meer zo goed presteert als vorig kampioenenjaar, staat 2-2 gelijk. Nog voor het affluiten zal het 2-3 worden voor de tegenstander. Jammer, maar niet zo erg als wat Preud'homme doet op de bank. Uit een doosje haalt hij een bruinig hoopje en stopt het onder zijn bovenlip. Assistent-trainer Emilio Ferrera, die naast hem zit, kijkt niet eens op. Maar de camera zit erbovenop.[...]
De volgende dag werd het voorval druk besproken in de pers. Preud'homme werd verweten een slecht voorbeeld te zijn voor de jeugd. Er verschenen zelfs spotprenten. Vorig jaar nog kondigde de koning van Saudi-Arabië een wet af die het rookgedrag aan banden legt.
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... osspromosw
Er zijn dus weer eens Boze Moslims. Vanwege snus.
Voetbal en snus. Hoe zit dat? Roken in de dug-out kan niet meer.
Michel Preud'homme, die niet bereikbaar was voor commentaar, heeft al lang de gewoonte om tijdens een voetbalwedstrijd de spanning wat weg te werken met een bolletje snus .
Het gaat om een typisch Scandinavische variant van pruimtabak, die hij dertig jaar geleden van zijn Zweedse teamgenoot Edström leerde kennen op Standard.[...]
Toch is snus een bescheiden hype in voetballand. Pär Zetterberg was er in zijn Anderlechtse periode aan verslingerd en tegenwoordig zouden ook trainer Bob Peeters en Cercle-goalie Bram Verbist kenners zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Is voetbal haram in Turkije? Ik denk het niet, want men probeert Wesley Sneijder aan te trekken. Galatasaray is met Internazionale in gesprek over een overgang van Wesley Sneijder naar de Turkse topclub. Dat meldt Galatasaray dinsdag op de eigen website. De club zegt de supporters op de hoogte te zullen houden van de ontwikkelingen.

Maar wat of wie wel haram is, is de vrouw van Wesley. De sexy Yolante. Die heeft ooit eens in een vies filmpje gespeeld, en daar zijn de Turken nog steeds van overstuur. Want een gehoofddoekte Turkse moslima die het doet met een ongelovige Hollandse kaaskop kan natuurlijk niet. Totaal geen respect.
Turkse media spreken schande van sexy Yolanthe 'Dilara' Sneijder
Afbeelding
Het gerucht gaat dat Galatasaray probeert Wesley Sneijder over te nemen van Internazionale is groot nieuws in Turkije. De Turkse media berichten massaal over de mogelijke transfer van de aanvoerder van Oranje naar de club uit Istanbul. Ook Sneijders vrouw Yolanthe wordt uiteraard niet genegeerd in de berichtgeving.

Daarbij vallen enkele Turkse media over het filmpje 'Turkse Chick' waar Yolanthe in 2006 de stralende hoofdrol in speelt. Ze vertolkt daarin de rol van Dilara, een jonge gesluierde Turkse vrouw, die in een bos een Nederlandse jongen verleidt tot seks.

In het Islamitische Turkije zijn de meningen over het filmpje niet bepaald positief. 'Zwaar beledigend', zo schrijft een website.

Of het iets met de opschudding in Turkije te maken heeft, blijft de vraag. Maar Sneijder liet vandaag in het AD weten geen interesse te hebben in een overgang naar Galatasaray.

http://www.ad.nl/ad/nl/1056/Serie-A/art ... jder.dhtml
Chips en bier bij de hand? Hier komt de film.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Ajax tegen Feyenoord? dat is trammelant. ME erbij.
Als in Egypte net zo Cairo tegen Port Said voetbalt dan lopende emoties hoog op. In febr, 2012 gingen supporters elkaar te lijf in Port Said met stokken en messen. er kwam paniek en er lagen ruim 80 doden en er waren vele honderden gewonden. De politie arresteerde naar hartelust.
Daarop kwamen als reactie er rellen in Cairo met 16 doden.
Nu worden ze gestraft. Met de dood. 21 mannen. Er moeten er nog 50 voor de rechter komen.Waarvoor? Dat is vaag. Ze waren in ieder geval in de buurt.
Gevolg: weer rellen in Port Said door de vonnissen.
31 Dead In Port Said And Suez In Riots
Another 26 were reported dead and 200 wounded in Port Said, north of Suez on Saturday, after the court in the city released a long-awaited verdict in the case of 21 people who were charged with the deaths of 79 people in a riot after a football game last year, the LA Times reported.
http://www.ibtimes.com/egypt-31-dead-po ... ts-1040874
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

En natuurlijk moesten de doden van de rellen begraven worden in port said. Dat gaf weer nieuw geweld: een stuk of 5 doden.
Opnieuw doden bij rellen in Port Said – ook elders in Egypte onrustig
Tijdens begrafenissen voor de 33 mensen die gisteren omkwamen in de Egyptische stad Port Said zijn drie mensen omgekomen. Zo’n vierhonderd mensen raakten gewond. Gisteren sprak de rechter tegen 21 verdachten de doodstraf uit voor hun rol bij rellen tijdens een voetbalwedstrijd vorig jaar waarbij 74 mensen om het leven kwamen.

Onder de doden is een 18-jarige jongen die werd gedood door een schotwond in zijn borst, meldt het ziekenhuis aan persbureau Reuters. De meesten van de 33 slachtoffers die omkwamen tijdens de protesten gisteren werden gedood door geweerschoten. Meer dan vierhonderd mensen raakten gewond, onder meer doordat ze traangas inhaleerden. Er raakten ook mensen gewond door geweerschoten.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/01/27/opn ... -onrustig/
Net zoals bij ons het voetbal probleem een Marokkanen probleem werd, zo is in Egypte het voetbalprobleem een Egyptenaren probleem geworden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Voetbal steeds meer halal!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

NEE! Voetbal is niet haram, steeds vaker halal.

Zo maar even wat gegevens voor de goede orde.

Paris Saint Germain (speelt vanavond in de Champions League)
Eigenaar: Qatar

Manchester City
Eigenaar: Abu Dhabi

Het zouden er best nog een paar meer kunnen zijn. Ik weet tenslotte ook niet alles.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie