Klachten van asielzoekers.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Pilgrim »

“Geef ons geld of we vermoorden ze”. Migranten in Italië nemen vluchtelingenwerkers als gijzelaars

Geplaatst op 25 december 2016

Afbeelding
Vriendelijkheid en dankbaarheid zijn blijkbaar “haram”.

Drie Afrikaanse “migranten” zagen zichzelf terug in de gevangenis, nadat ze ermee gedreigd hadden medewerkers van een migratiecentrum te vermoorden als hun zakgeld niet verhoogd en de kwaliteit van het geserveerde eten verbeterd werd.

Het schokkende incident vond plaats in een “vluchtelingen”centrum in de Zuid-Italiaanse stad Potenza. De mannen, van wie eentje afkomstig is uit Nigeria en de andere twee uit Gambia, zorgden met hun overval op de vrijwillige helpers voor de inzet van de politie. Volgens lokale krantenberichten kregen de mannen eten, kleding en een dagelijks zakgeld van € 3,50. Ze werden echter woedend en eisten:

“Als jullie ons niet meer geld en beter te eten geven, dan vermoorden we jullie.”

De “migranten” namen daarna twee vrijwilligers als gijzelaar en dreigden ermee hun kelen door te snijden. Ook provoceerden ze in het door een coöperatie geëxploiteerde onderkomen rellen.

Daarop werd de politie gealarmeerd, die de drie mannen drie dagen in de gevangenis stopte, voordat ze zonder verdere consequenties weer werden vrijgelaten. Dit schoot de Italiaanse krant “Il Giornale” in het verkeerde keelgat, waarop de krant schreef:

“Veel immigranten in deze centra beweren: ´ We hebben meer geld nodig, eten en respect voor onze afkomst en betere onderkomens.´ Ze eisen ´respect´ en ´menselijkheid´, maar ze dreigen ermee om uitgerekend diegenen af te slachten die hen proberen te helpen. En niemand heeft het over werk. En dan bezitten enkele personen de brutaliteit om dit integratie te noemen.”

Italië bevindt zich aan het front van de migratiecrisis, omdat veel Afrikaanse “migranten” daar aankomen, nadat ze in vaak gevaarlijke en niet zeewaardige boten de gevaarlijke reis over de Middellandse Zee achter de rug hebben.

Tot nu toe eindigden tienduizenden mensen in de ellendige kampen overal in het economisch geplaagde Italië, dat er problemen mee heeft om de grote toestroom aan mensen die naar Europa komen te beheersen.

Bron: http://1nselpresse.blogspot.nl

Bron oorspronkelijk artikel: www.express.co.uk

Auteur: Simon Osborne

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/25 ... ijzelaars/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Pilgrim »

“Migranten” in Zweden zijn woedend, omdat ze op een “eigen huis” en een vriendin gerekend hadden

Geplaatst op 2 januari 2017

Afbeelding

“Migranten” laten zich in toenemende mate ontevreden uit over de levenskwaliteit die hen door de Zweedse belastingbetalers mogelijk wordt gemaakt, waarbij een Syriër er zelfs over klaagde dat de Zweden hem en zijn “vluchtelingenvrienden” zouden willen doden.

De Syriër Mohammad Jumaa schreef in een opinieartikel dat werd gepubliceerd bij de Zweedse staatstelevisie:

“Jullie hebben ons leven geruïneerd.”

Daarin maakte hij bezwaar tegen het feit dat hij en andere “migranten” nu een jaar gewacht hebben om met een “goed en natuurlijk leven” verzorgd te worden, inclusief een goed betaalbare baan, en jammert:

“Wij zijn mensen en geen dieren die niet hoeven eten en slapen!”

Hij verwijt de Zweden de “migranten” “ertoe te dwingen in armzalige onderkomens te wachten” en schrijft:

“Ik ben een fatsoenlijke en eerlijke man. Veel vluchtelingen vervloeken de dag dat ze hier naartoe kwamen.”

Hij verwijt het zich als “humanitaire supermacht” pochende land eveneens dat het zou doen alsof het de mensenrechten belangrijk zou vinden. Hij verweet het:

“Ik kan niet geloven dat ik hier in Zweden ben! Waarom hebben jullie de grenzen voor ons vluchtelingen opengezet, terwijl jullie ons er niet bij niet kunnen helpen dat wij een waardig, respectvol en vervuld leven kunnen leiden? En vertel me niet [als uitvlucht] dat jullie immers zo veel vluchtelingen in Zweden hebben. Dat weet ik. Maar ik begrijp niet waarom jullie ons voor de tweede keer willen vermoorden. Dit proces van wachten lijkt erop dat jullie ons een tweede keer willen vermoorden.”

Wachten “is hetzelfde als sterven”, het “leidt tot heel veel stress” en “veel negatieve gevoelens”, zegt de Syriër. Hij voegt er aan toe dat de meeste “migranten” er net zo over zouden denken, zodat Mohammad de Zweden smeekt om voor hem en zijn bende te zorgen en te zien dat zij “menselijke wezens en geen dieren of nummers zijn”.

Zijn landgenoot Mahmoud riep in een dinsdag uitgezonden interview tot meer passie op. Hij zei op de Zweedse radio:

“Ik wil een huis.”

En jammerde dat hij in een woning moest wonen waarvan hij denkt dat het zijn kansen zouden verminderen om een vriendin te vinden. De presentatrice Katarina Gunnarsson merkt op dat de door de belastingbetalers gefinancierde kamer van de Syriër “er uitziet als een hotelkamer”, Mahmoud echter zei dat hij hogere verwachtingen van zijn leven in Zweden zou hebben. De uit Damascus afkomstige man zei:

“Ik had grote hoop een privéhuis te vinden. En dan geven ze me deze woning. Het is net een vluchtelingenkamp. Wat is het verschil? Ik ben nu 25 jaar en had nog nooit een vriendin. Ik ben nog steeds maagd. Ik verlang naar een vriendin, ik zoek een vrouw. Maar dat is onmogelijk. Hoe moet ik in deze ruimte een leven leiden?”, voegde hij er aan toe.

Gunnarsson herinnert Mahmoud eraan dat jonge Zweden jaloers op hem zouden zijn, omdat hij in Stockholm een woning kreeg, omdat het land zich in een nog nooit eerder voorgekomen woningbouwcrisis bevindt. Daarop zei hij:

“Ik kwam naar Zweden in de hoop hier een leven op te bouwen. Maar nu, na een jaar en acht maanden, begin ik de hoop te verliezen.”

“Migranten” die met Mahmoud in hetzelfde onderkomen in Norrtälje wonen, protesteerden in augustus tegen het nieuw gebouwde modulaire gebouw. Bijna de helft van de huisbewoners nam dee3l aan de demonstratie, waarbij men in de richting van de sociale dienst marcheerde.

Volgens medewerkers van diezelfde sociale dienst hebben de demonstranten zich “misleid” gevoeld vanwege de onderbrenging, omdat ze verwacht hebben een eigen woning toegewezen te krijgen en ze niet de keuken zouden hoeven delen met andere “migranten”. Volgens de woordvoerder leidde de teleurstelling bij enkele “migranten” al tot depressies en zelfs tot zelfmoordideeën.

Bron: http://1nselpresse.blogspot.nl

Bron oorspronkelijk artikel: www.breitbart.com

Door: Virginia Hale

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/01/02 ... nd-hadden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Syrische asielzoekers gevestigd in een 4 sterren hotel in Ierland vervelen zich, en willen geld.
Dat ze nu veilig zijn is blijkbaar niet genoeg voor de knapen.


Inwoners van Ballaghaderreen zijn geschrokken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

We hebben weer een klacht van asielzoekers. In Duitsland deze keer. Een asielzoeker van Merkel filmt de keuken, en klaagt dat de Duitsers de gemeenschappelijke keuken niet goed schoon houdt.

Tja, als je als jeugdige mohammedaanse gast op hotel zit, dan verwacht je op zijn minst dat je kafir gastheer de smeerboel die jij veroorzaakt opruimt. Stel dat je dat zelf even de handen uit de mouwen steekt. Echt niet... :no1:

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door King George »

In Saudi Arabië hebben ze toch geld en ruimte genoeg om hen op hun wenken te kunnen bedienen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Deze Afrikaanse asielzoekers hebben het huis van de huurbaas gesloopt, en schelden de man nu uit voor racist omdat de huurbaas ze het huis uit zet.



Ireland: African migrants accuse landlords of racism because landlords wants to expel them after causing fire damage to the property.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

MIGRANTS RIOT AT SWEDISH REFUGEE CENTRE AFTER BEING DENIED CHOCOLATE!

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door King George »

Ariel schreef:Deze Afrikaanse asielzoekers hebben het huis van de huurbaas gesloopt, en schelden de man nu uit voor racist omdat de huurbaas ze het huis uit zet.



Ireland: African migrants accuse landlords of racism because landlords wants to expel them after causing fire damage to the property.
En het waren toch allemaal opbouwwerkers die we o zo hard nodig hebben?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Nog meer boze asielzoekers. Deze keer in Den Haag. Ze zijn ontevreden over de huisvesting in Ypenburg. Volgens de vluchtelingen was hen een eigen huis beloofd, maar zitten ze nu met zijn achten in één woning. Ook krijgen ze minder geld omdat ze samen in één huis wonen. En nee, dat is niet leuk. :no1:

Afbeelding

De politie heeft de groep gesommeerd het stadhuis te verlaten. Burgemeester Pauline Krikke is ook naar beneden gekomen. Zij heeft buiten met de vluchtelingen gepraat.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

boosnmakertje. :shock: Update over de bovenstaande asielzoekers in Den Haag. ( stadsdeel Ypenburg )
Statushouders willen dat leefomstandigheden verbeteren

De asielzoekers met een verblijfsvergunning die in het Haagse stadsdeel Ypenburg wonen, willen dat de gemeente Den Haag zo snel mogelijk iets doet aan hun leefomstandigheden. Er zou weinig privacy zijn, de hygiëne is niet goed en ze vinden dat ze te weinig geld krijgen.

Een vieze wc, afvalresten op de grond in de keuken, een vettig aanrecht met een vuile vaat in de gootsteen, een bedompte lucht in de badkamer met haren die kleven aan de wastafel. De woningen van de statushouders zien er nog het meeste uit als een aftands studentenhuis.

We krijgen een rondleiding van Khaled die oorspronkelijk uit Syrië komt en tandarts is. Hij heeft zich als woordvoerder van de groep opgeworpen omdat hij goed Engels spreekt. Een petitie om iets aan de leefomstandigheden te doen in de woningen van de statushouder is ondertekend door 85 bewoners, zegt Khaled. Afgelopen vrijdag ging een groep naar het stadhuis in Den Haag om te protesteren.

Niet hygiënisch

'Dit is toch niet hygiënisch' zegt Khaled vol ongeloof als hij de rondleiding geeft in een van de woningen. 'Het is ook heel ongezond. In een van de huizen hebben ze zelfs te maken gehad met tuberculose. Het is ook volstrekt onduidelijk wat voor ziektes medebewoners kunnen hebben waar je mee moet samenwonen.'

Op de vraag of de bewoners zelf niet moeten zorgen dat hun woning schoon is, komt een ontkennend antwoord. 'Sommige bewoners doen wel schoonmaakwerkzaamheden, maar veel bewoners ook niet.' Volgens Khaled wordt er van hun uitkering geld afgehouden voor schoonmaakkosten. Dus zouden de betrokken instanties er voor moeten zorgen dat woningen schoon blijven, zo is de mening van Khaled.

Spanningen door andere achtergrond

Maar niet alleen de slechte hygiëne zit de bewoners dwars. Ook ontstaan er spanningen en conflicten tussen bewoners onderling door de totaal verschillende achtergrond. Khaled: 'Je zet mensen bij elkaar met een totaal andere cultuur en religie die elkaars taal niet spreken en niet of nauwelijks Engels kunnen. Bovendien hebben ze ook nog eens van alles meegemaakt. Dan is het wachten tot het misloopt.'

Khaled zegt zich niet echt veilig te voelen in zijn woning. Hij wijst naar de keukenmessen op de aanrecht. 'Er is een keukenmes spoorloos. Geen idee waar die is, en waar die voor gebruikt gaat worden.' Maar er raken wel vaker spullen kwijt, zo is er onlangs nog een stofzuiger verdwenen', vertelt Khaled.

Iedereen heeft zijn eigen leefstijl

Samuel uit Eritrea voegt zich bij het gesprek. Hij beaamt in gebrekkig Engels de irritaties die er zijn tussen de bewoners onderling. 'De een wil slapen, de andere muziek luisteren en weer een ander bidden. Iedereen heeft hier zo zijn eigen leefstijl.'

Ook over de uitkering die hij krijgt (zo'n 560 euro) is Samuel niet tevreden. Als de huur die moet worden betaald voor de woning en zaken als zorgverzekering er vanaf is, houdt je nog maar iets van 200 euro over voor dingen als bijvoorbeeld kleding, levensmiddelen of sigaretten.

Onvoldoende taalles

Ook over de taalles in Nederland zijn de bewoners niet te spreken. Khaled: 'Vluchtelingen onder de 27 jaar kunnen wel elke dag taalles krijgen, maar als je ouder bent dan 27 jaar krijg je maar 2 á 3 taallessen in de week.' Een oudere Syrische man die ook in woonkamer zit voegt daaraan in het Syrisch aan toe. 'Ik heb in twee jaar tijd maar één zinnetje Nederlands geleerd. Weet je wat dat is? Het zinnetje: ik weet het niet.'

Samuel pakt het gesprek weer op. Echt blij dat hij in een opvang in Den Haag zit is hij niet, zegt hij. 'Ik zat in een vluchtelingenkamp in Italië. Ik wilde naar Zweden waar mijn zus woont, maar vanwege de verdeling die de Europese landen rond vluchtelingen hebben gemaakt moest ik naar Nederland toe. Nu zit ik hier in deze opvang in Den Haag, terwijl ik mij hier niet welkom voel.'

'Wij zijn ook individuen'

Khaled: 'Wij voelen ons in deze buurt geïsoleerd. Buurbewoners zien ons alleen als een groep vluchtelingen maar wij zijn ook individuen die iets van hun leven willen maken, in een normale woning willen wonen en op zoek zijn naar een baan.'

Dat er een krappe woningmarkt is in Nederland wil er bij Khaled niet in. Khaled: 'Als er in de Haagse regio zo weinig woningen zijn dan had de gemeente Den Haag ons niet moeten opnemen. In andere delen van het land zijn meer woningen beschikbaar. Laat ons daar dan naartoe gaan.'

Reacties van vluchtelingenwerk en de gemeente Den Haag

Margriet ten Hove, regiomanager van Vluchtelingenwerk: 'Dat er klachten zijn, is bij ons bekend. Die horen wij ook. Maar er is ook begeleiding. Zo is er een huismeester en woonbegeleiding. Per unit zijn er ook afspraken gemaakt. Verder is er maatschappelijke begeleiding, erop gericht om mensen zelfredzaam te maken.'

'De situatie heeft ook te maken met de grote instroom van vluchtelingen in 2015 en 2016. Daardoor is er niet voldoende zelfstandige huisvesting. En door deze oplossing hebben mensen toch in ieder geval een huis. Voor iedereen zelfstandige woonruimte is op dit moment gewoon niet mogelijk. En samenleven met z'n achten is moeilijk, maar het is ook wennen.'

Hygiëne

Een woordvoerder van de gemeente Den Haag gaat in een schriftelijke reactie in op de hygiëne: 'Het is net als bij iedereen die in een groep woont een eigen verantwoordelijkheid om het schoon en netjes te houden. In het ene huis gaat dat beter dan in het andere. Er is een verhaal over schoonmaakgeld, maar dat hangt samen met het feit dat Staedion het schoonmaakt bij de wisseling van een huurder.'

Volgens de gemeentewoordvoerder is acht personen in een huis de norm: 'Die geldt ook voor andere groepslocaties, elders. Mensen moesten uit AZC's en elders worden ondergebracht. Er is woningnood in Nederland. Er zijn gewoon niet voldoende zelfstandige woningen. Dit is zoals het gaat.'

Krap budget

De mensen worden gekort op hun uitkering. Dat is volgens de gemeente omdat ze samenwonen en heeft te maken met de kostendelersnorm. 'Zij worden in feite beschouwd als een gezin. Maar het budget is krap en dat is inderdaad moeilijk. Als ze straks de taal leren en werk vinden, is dat anders. Dit is een fase waar ze doorheen moeten. Wel krijgen ze ook budgetlessen.'

De gemeentewoordvoerder wijst er verder op dat het Rijk de statushouders verdeelt over Nederland. 'Dus daar gaat de gemeente niet over. Maar ook elders liggen de woningen niet voor het oprapen. Wel is het zo dat het perspectief op werk in een grote stad vaak groter is dan bijvoorbeeld in een krimpgebied.'

Meer in het algemeen

De gemeente Den Haag begrijpt goed dat deze eerste fase, die van opstarten, vaak moeilijk is. "Dat kan frustraties opleveren en daar hebben wij oor voor. Vandaar dat wethouder Wijsmuller vrijdag ook gaat praten. Maar ze zullen er wel doorheen moeten om een leven hier op te bouwen.'
Hier wonen de asielzoekers,

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

’Woningnood niet míjn probleem’

Veertig Haagse asielzoekers zijn boos. De gemeente heeft ze ondergebracht in gloednieuwe woningen in de Vinex-wijk Ypenburg. Met een grote woonkamer, luxe badkamers en een fikse achtertuin. Eritreeër Samuel vindt zijn kamer echter ’net een cel’ en ook Syriër Khaled wil verhuizen. „De woningnood is toch niet mijn probleem?” De wethouder moet de boel nu sussen.
Afbeelding
Lees hier verder. Wie goed doet, goed ontmoet. Toch!!!!! :thinking: Of....Dankbaarheid veroudert snel. Je weet het tegenwoordig niet meer. :nietverstaan:
Spoiler! :
Stratenmakers zijn druk bezig om de klinkers weer in de stoep van de Koolwitjelaan te leggen. De stenen moesten eruit omdat er internet wordt aangelegd in de vijftien huizen die woningcorporatie Staedion er in februari heeft opgeleverd. Het huizenblok is het eerste van een nieuwbouwwijk die wordt ontwikkeld.

De Syrische statushouder Khaled heeft geen aandacht voor de vaklieden. Wel voor de rekening van Ziggo die bij het internetabonnement hoort. „Waarom moeten wij voor tv betalen, we hebben niet eens een televisie hier! Ik ga nu in het weekend bij een vriendin langs om daar te kijken, het is een goede manier om de taal te leren.”

Geen tv. Het is een van de vele klachten die de vluchteling opwerpt over het gloednieuwe huizenblok naast het zwembad in Ypenburg. Ook zijn Eritrese huisgenoot Samuel is verre van tevreden, ook al is hij nog maar net begonnen aan zijn inburgeringscursus. „Ik heb een piepklein kamertje. En niet eens een eigen toilet of douche, die moeten we op mijn verdieping met z’n vieren delen.”

De huizen, die men met z’n achten moet delen, tellen drie etages. Elke verdieping heeft een doucheruimte en iedere woning heeft een gemeenschappelijke ruimte en een keuken.

Het tweetal gaat ons voor de trap op naar de eerste verdieping, die veel ruimer blijkt dan hij van buiten oogt. Samuel toont zijn kamer, ongeveer drie bij vier en keurig gestoffeerd. Het is een kamer waar een student dolblij mee zou zijn. Zeker gezien de lage huur: 145 euro per maand, plus 60 euro voor gas, water, licht, internet en de huismeester en woonbegeleider. Samuel ziet dit heel anders. „Het is net een gevangeniscel. En het is gehorig”, zegt hij terwijl hij op de dubbelwandige muur klopt.

„Is het in Nederland niet verboden om mensen van boven de dertig die elkaar niet kennen zó bij elkaar te laten wonen?”, briest Khaled. Als we opmerken dat Hagenezen vele jaren moeten wachten voor een sociale huurwoning vrijkomt, en dat in de grote steden veel werkende jongeren een huis delen, bindt Khaled niet in. „Ik heb niet gevraagd om te wonen in een stad waar te weinig huizen zijn. Had me dan naar het noorden of oosten gestuurd, waar wel grotere huizen zijn.”

De Syriër wil dat niet in de laatste plaats omdat hij dan een hogere uitkering krijgt. Nu valt hij onder de kostendelersnorm, die het kabinet een paar jaar geleden introduceerde. In gezinnen waar meerdere mensen een uitkering krijgen, worden alle bewoners gekort. Zo krijgen de statushouders op Ypenburg 533 euro per maand, tegen 1333 euro voor een alleenstaande bijstandstrekker.

De bedoeling is dat mensen gestimuleerd worden om werk te zoeken. Maar Samuel en Khaled vinden dat er vooral uit blijkt dat zij ’tweederangs burgers’ zijn.

Hoewel niet alle bewoners ontevreden zijn, staan de twee niet alleen in hun protest: een kleine veertig van de 120 buren togen afgelopen vrijdag naar het stadhuis om een eigen huis te eisen. Khaled was al eerder geweest, om een petitie in te dienen. „Maar ze luisteren niet naar ons”, merkte hij. Het protest van de veertig maakt meer los: vrijdag komt verantwoordelijk wethouder Wijsmuller (Wonen) langs om met de statushouders te praten.

Hij zal echter de wensen van de statushouders niet kunnen inwilligen, waarschuwt zijn woordvoerder vast. „De kostendelersnorm is een landelijke wet.”

Het stadsbestuur heeft desondanks begrip voor de klachten. „Het is lastig om te starten in een nieuw land, en dat je dan ook nog eens minder bijstand krijgt.”

Toch is dit precies wat minister Blok (Wonen) beoogde met speciale bouwsubsidies voor nieuwbouw voor statushouders. Die zijn hier ook gebruikt. Dit geld is beschikbaar voor onzelfstandige woonruimtes met lage huren. Dat kost de overheid eerst geld, maar bespaart na de oplevering niet alleen bijstand, maar ook huurtoeslag.

„Het is een plek om een start te maken”, verduidelijkt de woordvoerder van wethouder Wijsmuller, „gebouwd in een periode dat Den Haag net als andere gemeenten ineens grote hoeveelheden statushouders moest plaatsen.”

De gemeenteraad is verdeeld. De PvdA, die samen met de VVD in het college zit, begrijpt de klachten wel. „Het is een kwetsbare groep, als die klaagt over gebrek aan privacy moet je dat serieus nemen”, vindt PvdA-fractievoorzitter Martijn Balster. Hij maakt zich ook druk over de korting op de bijstand. „Mensen moeten niet in de schulden belanden.”

De VVD liet vrijdag direct na het protest op de lokale omroep een heel ander geluid horen. „Bizar en zeer ongepast”, noemde fractievoorzitter Frans de Graaf de actie. Syriër Khaled is van die woorden niet onder de indruk. „Een woningtekort is niet mijn probleem.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Mijn mond viel open bij het bekijken van dit filmpje. Niet alleen de vluchtelingen die in Ypenburg in Den Haag worden
opgevangen klagen over hun huisvesting. Ook de statushouders op deJupiterkade in de Haagse Binckhorst zijn ontevreden. Ze wonen met te veel mensen in een te kleine ruimte, vinden ze.



Ik kom hier niet om geld of eten durft zo'n Syrisch portret zonder blozen te zeggen. Hij komt hier om te studeren.

Hé ondankbaar kereltje, wie denk je wie jouw studie en opvang moet betalen? Assad? Allah? Mohammed? De Sjah van Perzië ? Koning Salman bin Abdoel Aziz al-Saoed van Saudi Arabie?

Nee knul, : nono3: dan doen wij. De Nederlandse belasting betaler die jouw geklaag spuug zat is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Sooooooooooooo sielig.....Duitsland. Klagende moslims omdat ze mens zijn en net zoveel ( of misschien meer) rechten hebben als de gewone ongelovige Duitser. Daarom, hongerstaking.

Afbeelding

Dat bord.."We are here and we will fight" vind ik niet slim.... :scratch:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door sjun »

Ariel schreef:boosnmakertje. :shock: Update over de bovenstaande asielzoekers in Den Haag. ( stadsdeel Ypenburg )
Statushouders willen dat leefomstandigheden verbeteren

De asielzoekers met een verblijfsvergunning die in het Haagse stadsdeel Ypenburg wonen, willen dat de gemeente Den Haag zo snel mogelijk iets doet aan hun leefomstandigheden. Er zou weinig privacy zijn, de hygiëne is niet goed en ze vinden dat ze te weinig geld krijgen.

Een vieze wc, afvalresten op de grond in de keuken, een vettig aanrecht met een vuile vaat in de gootsteen, een bedompte lucht in de badkamer met haren die kleven aan de wastafel. De woningen van de statushouders zien er nog het meeste uit als een aftands studentenhuis.

We krijgen een rondleiding van Khaled die oorspronkelijk uit Syrië komt en tandarts is. Hij heeft zich als woordvoerder van de groep opgeworpen omdat hij goed Engels spreekt. Een petitie om iets aan de leefomstandigheden te doen in de woningen van de statushouder is ondertekend door 85 bewoners, zegt Khaled. Afgelopen vrijdag ging een groep naar het stadhuis in Den Haag om te protesteren.

Niet hygiënisch

'Dit is toch niet hygiënisch' zegt Khaled vol ongeloof als hij de rondleiding geeft in een van de woningen. 'Het is ook heel ongezond. In een van de huizen hebben ze zelfs te maken gehad met tuberculose. Het is ook volstrekt onduidelijk wat voor ziektes medebewoners kunnen hebben waar je mee moet samenwonen.'

Op de vraag of de bewoners zelf niet moeten zorgen dat hun woning schoon is, komt een ontkennend antwoord. 'Sommige bewoners doen wel schoonmaakwerkzaamheden, maar veel bewoners ook niet.' Volgens Khaled wordt er van hun uitkering geld afgehouden voor schoonmaakkosten. Dus zouden de betrokken instanties er voor moeten zorgen dat woningen schoon blijven, zo is de mening van Khaled.

Spanningen door andere achtergrond

Maar niet alleen de slechte hygiëne zit de bewoners dwars. Ook ontstaan er spanningen en conflicten tussen bewoners onderling door de totaal verschillende achtergrond. Khaled: 'Je zet mensen bij elkaar met een totaal andere cultuur en religie die elkaars taal niet spreken en niet of nauwelijks Engels kunnen. Bovendien hebben ze ook nog eens van alles meegemaakt. Dan is het wachten tot het misloopt.'

Khaled zegt zich niet echt veilig te voelen in zijn woning. Hij wijst naar de keukenmessen op de aanrecht. 'Er is een keukenmes spoorloos. Geen idee waar die is, en waar die voor gebruikt gaat worden.' Maar er raken wel vaker spullen kwijt, zo is er onlangs nog een stofzuiger verdwenen', vertelt Khaled.

Iedereen heeft zijn eigen leefstijl

Samuel uit Eritrea voegt zich bij het gesprek. Hij beaamt in gebrekkig Engels de irritaties die er zijn tussen de bewoners onderling. 'De een wil slapen, de andere muziek luisteren en weer een ander bidden. Iedereen heeft hier zo zijn eigen leefstijl.'

Ook over de uitkering die hij krijgt (zo'n 560 euro) is Samuel niet tevreden. Als de huur die moet worden betaald voor de woning en zaken als zorgverzekering er vanaf is, houdt je nog maar iets van 200 euro over voor dingen als bijvoorbeeld kleding, levensmiddelen of sigaretten.

Onvoldoende taalles

Ook over de taalles in Nederland zijn de bewoners niet te spreken. Khaled: 'Vluchtelingen onder de 27 jaar kunnen wel elke dag taalles krijgen, maar als je ouder bent dan 27 jaar krijg je maar 2 á 3 taallessen in de week.' Een oudere Syrische man die ook in woonkamer zit voegt daaraan in het Syrisch aan toe. 'Ik heb in twee jaar tijd maar één zinnetje Nederlands geleerd. Weet je wat dat is? Het zinnetje: ik weet het niet.'

Samuel pakt het gesprek weer op. Echt blij dat hij in een opvang in Den Haag zit is hij niet, zegt hij. 'Ik zat in een vluchtelingenkamp in Italië. Ik wilde naar Zweden waar mijn zus woont, maar vanwege de verdeling die de Europese landen rond vluchtelingen hebben gemaakt moest ik naar Nederland toe. Nu zit ik hier in deze opvang in Den Haag, terwijl ik mij hier niet welkom voel.'

'Wij zijn ook individuen'

Khaled: 'Wij voelen ons in deze buurt geïsoleerd. Buurbewoners zien ons alleen als een groep vluchtelingen maar wij zijn ook individuen die iets van hun leven willen maken, in een normale woning willen wonen en op zoek zijn naar een baan.'

Dat er een krappe woningmarkt is in Nederland wil er bij Khaled niet in. Khaled: 'Als er in de Haagse regio zo weinig woningen zijn dan had de gemeente Den Haag ons niet moeten opnemen. In andere delen van het land zijn meer woningen beschikbaar. Laat ons daar dan naartoe gaan.'

Reacties van vluchtelingenwerk en de gemeente Den Haag

Margriet ten Hove, regiomanager van Vluchtelingenwerk: 'Dat er klachten zijn, is bij ons bekend. Die horen wij ook. Maar er is ook begeleiding. Zo is er een huismeester en woonbegeleiding. Per unit zijn er ook afspraken gemaakt. Verder is er maatschappelijke begeleiding, erop gericht om mensen zelfredzaam te maken.'

'De situatie heeft ook te maken met de grote instroom van vluchtelingen in 2015 en 2016. Daardoor is er niet voldoende zelfstandige huisvesting. En door deze oplossing hebben mensen toch in ieder geval een huis. Voor iedereen zelfstandige woonruimte is op dit moment gewoon niet mogelijk. En samenleven met z'n achten is moeilijk, maar het is ook wennen.'

Hygiëne

Een woordvoerder van de gemeente Den Haag gaat in een schriftelijke reactie in op de hygiëne: 'Het is net als bij iedereen die in een groep woont een eigen verantwoordelijkheid om het schoon en netjes te houden. In het ene huis gaat dat beter dan in het andere. Er is een verhaal over schoonmaakgeld, maar dat hangt samen met het feit dat Staedion het schoonmaakt bij de wisseling van een huurder.'

Volgens de gemeentewoordvoerder is acht personen in een huis de norm: 'Die geldt ook voor andere groepslocaties, elders. Mensen moesten uit AZC's en elders worden ondergebracht. Er is woningnood in Nederland. Er zijn gewoon niet voldoende zelfstandige woningen. Dit is zoals het gaat.'

Krap budget

De mensen worden gekort op hun uitkering. Dat is volgens de gemeente omdat ze samenwonen en heeft te maken met de kostendelersnorm. 'Zij worden in feite beschouwd als een gezin. Maar het budget is krap en dat is inderdaad moeilijk. Als ze straks de taal leren en werk vinden, is dat anders. Dit is een fase waar ze doorheen moeten. Wel krijgen ze ook budgetlessen.'

De gemeentewoordvoerder wijst er verder op dat het Rijk de statushouders verdeelt over Nederland. 'Dus daar gaat de gemeente niet over. Maar ook elders liggen de woningen niet voor het oprapen. Wel is het zo dat het perspectief op werk in een grote stad vaak groter is dan bijvoorbeeld in een krimpgebied.'

Meer in het algemeen

De gemeente Den Haag begrijpt goed dat deze eerste fase, die van opstarten, vaak moeilijk is. "Dat kan frustraties opleveren en daar hebben wij oor voor. Vandaar dat wethouder Wijsmuller vrijdag ook gaat praten. Maar ze zullen er wel doorheen moeten om een leven hier op te bouwen.'
Hier wonen de asielzoekers,

Afbeelding
Is de opvang voor eigen daklozen ingezetenen waarvan een groot deel jarenlang solidariteitsheffingen inlegde al geregeld? Of vraag ik nu iets vreemds...
:scratch:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Nog meer boze asielzoekers. Deze keer in Den Haag. Ze zijn ontevreden over de huisvesting in Ypenburg. Volgens de vluchtelingen was hen een eigen huis beloofd, maar zitten ze nu met zijn achten in één woning. Ook krijgen ze minder geld omdat ze samen in één huis wonen. En nee, dat is niet leuk. :no1:
In tentenkampen op de Drentse 'Veluwe' onderbrengen is de oplossing.

Er bestaan 1-persoons tenten, 2-persoons, zelfs 10-persoons tenten en meer. Die vieze gore parasieten smeerlappen zijn als laffe mannelijke hond hier naar toe gegaan. Zonder vrouw, zonder kinderen, die werden onbewaakt, onverzorgd aan het lot van Allah overgelaten. Dat die parasieten, die vanzelfsprekend ook nog eens mohammedaan zijn, een grote bek hebben, verbaasd mij niks. Wat verwacht nu eenmaal van een parasiet? Vanaf het eerste ogenblik van de instroom, begreep ik dat mohammedanen parasieten zijn. Logisch, de Koran vertelt erover. Zij beschouwen ons immers als tweedehands mensen. De waarheid is echter is dat mohammedanen behoren tot een afgekeurd mensenras dat niet geschikt is om samen te gaan met een samenleving die kerk en staat al jaaaaaren geleden onder controle heeft gekregen door de noodzakelijke liberale scheiding in te stellen. Dat had tot gevolg dat het weer gezellig werd onder de mensen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Pilgrim »

Statushouder wil niet met zijn vader wonen

23 mei 2017

Afbeelding

Een statushouder uit Urk is dinsdag naar de rechter gestapt, omdat hij niet met zijn vader in één huis kan samenwonen. De Syriër wil met spoed een nieuw onderkomen, het liefst in de stad Utrecht.

Toch bij ouders ingetrokken
De student tandheelkunde werd onlangs tegen zijn zin door de gemeente Urk bij zijn ouders in het aan hen toegewezen huis geplaatst. Vader en zoon konden in Syrië al niet door één deur. Hij weigerde aanvankelijk bij zijn ouders in te trekken, maar in april koos hij eieren voor zijn geld toen het COA dreigde dat hij anders uit de opvanglocatie in Utrecht zou worden gezet en zijn verzekering stop zou worden gezet.

Tekort aan woningen

Volgens de gemeente is de man echter bij haar aan het verkeerde adres en moet hij bezwaar maken bij het COA. Dat besliste dat de man naar Urk moest. Dat de man problemen heeft met zijn vader was bij de gemeente niet bekend. Bovendien kampt Urk met een tekort aan beschikbare woningen.

Uitspraak
De rechter doet binnen twee weken uitspraak. Ze benadrukte wel dat ze de man niet aan een woning in Utrecht kan helpen. Hij wil daar gaan studeren, maar volgens de rechter komt hij alleen in aanmerking voor een andere woning in Urk als ze hem in de procedure tegen de gemeente in het gelijk stelt.

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/14 ... ader-wonen
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

We maken weer een uitstapje naar Den Haag. Daar wonen nog steeds klagende asielzoekers.

Den Haag worstelt wel met de huisvesting. Zo komt de opvang van 350 vluchtelingen in het voormalige ministerie van Sociale Zaken maar niet van de grond. Ook zijn er problemen met de isolatie in de woonunits op de Jupiterkade (Binckhorst). Wethouder Joris Wijsmuller studeert al weken op een oplossing voor die tegenslagen.

De woonunits voor vluchtelingen op de Binckhorst blijken weinig geluidsdicht. Om overlast te voorkomen wil de gemeente steeds één ruimte leeg laten tussen twee woningen. Daarmee lopen de kosten van de statushouderslocatie flink op, vrezen verschillende ingewijden: ,,We betalen wel de volle mep.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door King George »

Bezorgen die asieleisers soms ook zoveel geluidsoverlast?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

In wat voor soort huizen woonde dit soort klagende asielzoekers. In vila wijken ?
Afghaanse asielgezin weigert woning – het is te ver lopen van de woonkamer naar de keuken

Unitmanager Carl Hedberg van de immigratiedienst betreurt het dat de verhuizing voor de Afghaanse familie op een teleurstelling is afgelopen, maar wijst erop dat zijzelf de woning in Spenshult hebben afgewezen.
– Hadden ze de woning geaccepteerd waren er altijd nog mogelijkheden geweest om ze te helpen.

Carl Hedberg is op de hoogte van het geval met de asielzoekersfamilie uit Afghanistan die gisteren uit het Arena hotel moest verhuizen – wat sinds het najaar van 2013 een tijdelijke asielaccommodatie is – omdat de immigratiedienst de huurovereenkomst heeft beëindigd.

– Wij boden deze familie aan om te verhuizen naar een woning in Spenshult, maar nadat ze hier zijn geweest en het appartement hadden gezien werd de woning geweigerd. Ze zijn van mening dat het te ver lopen is van de woonkamer naar de keuken.

http://www.hallandsposten.se/nyheter/ha ... -1.4356310
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Pilgrim »

Dreiging met hongerstaking: “Vluchtelingen” willen geen aardappelen meer

Geplaatst op 25 juni 2017

Afbeelding

Wie uit een oorlogsgebied vluchtte en via meerdere veilige Europese landen naar Duitsland kwam, heeft over het algemeen andere zorgen dan in hongerstaking gaan wegens gratis eten. “Gouden parels” in een noodonderkomen in de Bitterfelder Straße in Berlin-Marzahn, overwegend uit Syrië en Afghanistan, smaakt het Duitse eten niet en de aardappelen komen hen de keel uit. Nu dreigen ze met een hongerstaking.

Men moet wel héél getraumatiseerd of verwend zijn om je te storen aan de aardappelen respectievelijk het eten uit de grootkeuken. Blijkbaar gaan deze “vluchtelingen” uit van compleet verkeerde voorstellingen en hoopten in een christelijk land waarschijnlijk op voedsel dat bij hun islamitische landen van herkomst past. Misschien emigreerden deze “vluchtelingen” alleen maar de verkeerde kant uit. In plaats van de voorkeur te geven aan landen met een gelijksoortige cultuur, geloofde men de wonderbaarlijke vertelde verhalen over Duitsland en kwam in aardappelland terecht. Met zulke aanspraken stijgen de “gouden parels” tot ongekende hoogten op de populariteitsscala.

[...] Aardappelen, aardappelen en nogmaals aardappelen. Hij zou het eten niet meer kunnen zien, zegt een 28-jarige Syriër die in een noodonderkomen in de Bitterfelder Straße in Berlin-Marzahn woont. In een persmededeling hebben de bewoners van de instelling nu aangekondigd in hongerstaking te gaan. In de persmededeling werd het begin van de hongerstaking voor afgelopen vrijdag aangekondigd.

Een 28-jarige Syriër, die niet met naam geciteerd wil worden, weet dat er ongeveer 20 mensen zijn die aan de hongerstaking willen meedoen. Hijzelf zou vanaf donderdag al geen voedsel meer tot zich nemen. Hij zou vanaf het begin in het onderkomen wonen. Na zo´n lange tijd zou men gewoon zat zijn van het eten uit de grootkeuken,onafhankelijk van diens kwaliteit. Velen zouden van hun zakgeld al lang eigen levensmiddelen kopen. Om deze in het onderkomen te bereiden, zou echter verboden zijn, en het zou ook helemaal niet mogelijk zijn, omdat er geen kookgelegenheid zou zijn en ook geen koelkasten.

“Men komst steeds bij ons met zulke eisen”, zei de LAF-woordvoerder Langenbach. Medewerkers van het LAF en de volkssolidariteit zouden met de bewoners praten. “We doen ons best om dat zo snel mogelijk te regelen.” [...] Bron: “taz”.

Bron: https://politikstube.com

Door: “Victoria”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/06/25 ... elen-meer/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Je kan zo maar terug naar huis Waddah Al Ali. Je land opbouwen....Zal je goed doen.
Spoiler! :
Afbeelding
Statushouders in Brabant: 'Ik voel mij gevangen in het Fraterhuis'

Van de oorlog in Syrië naar de Kempen. Al vele maanden wonen 23 vluchtelingen in het Fraterhuis in Reusel in Zuidoost-Brabant. Apathie en ongenoegen regeren daar.

Of hij niet een beetje vrolijker kan kijken, vraagt de fotograaf. "Ik ben niet vrolijk", antwoordt Waddah Al Ali (40) uit Syrië in het Engels. Ook over de foto is hij niet bijster enthousiast. "Ik zie er vet uit."

Depressie
Het zijn de medicijnen die hij slikt tegen zijn depressie die hem zo dik maken, zegt Al Ali. De statushouder - een vluchteling met een verblijfsvergunning - haat het in het Fraterhuis in Reusel, waar hij sinds oktober met 22 andere mannen uit Syrië en Eritrea zit. En wacht. Wacht tot hij door kan stromen naar een andere woning. "Ik voel me gevangen in Reusel."

Apathie en ongenoegen stralen van de Syriër af. Hij heeft de oorlogssituatie in Syrië achter zich gelaten, en kwam uiteindelijk terecht in het grensdorp in de Kempen. Daar kampt hij nu met stress, door het gebrek aan privacy en de rotzooi in het huis. "In deze situatie kan ik geen normale burger zijn."

De gevoelens van uitzichtloosheid leven bij een groot deel van de bewoners van het Fraterhuis, zegt tijdelijk woonbegeleider Kees van Vroonhoven van welzijnsorganisatie Lumens. Lange tijd zat de doorstroming muurvast, er waren geen geschikte huurwoningen in Reusel-De Mierden. Het gemeentebestuur stelde in mei een overbruggingskrediet van maximaal 2.000 euro ter beschikking voor statushouders die het initiatief nemen om te verkassen.

Taalcafé
De laatste maanden komt de doorstroming een beetje op gang. Van de 23 oorspronkelijke bewoners zijn er nu drie vertrokken naar andere gemeenten. Vijf statushouders gaan binnenkort naar een woning in Reusel. Maar de stemming in het Fraterhuis is er niet door verbeterd, constateert Van Vroonhoven. "In plaats van hoop zie ik juist het ongenoegen bij de overblijvers toenemen: 'Het is niet eerlijk. Waarom zij wel en ik niet?'"

Want iedereen wil weg uit het voormalige fraterklooster, dat als 'doorstroomhuis' dienst doet. "Het is een mannenmaatschappij hier", legt Van Vroonhoven uit. "Je moet er steeds achteraan zitten, anders worden de keuken en badkamer vies. Daar wordt over geklaagd, maar niemand doet iets. Sommigen sluiten zich op in hun kamer, anderen gaan in het weekend naar vrienden in den lande om maar weg te zijn."

Doordeweeks staat dagelijks de inburgeringscursus op het programma. Bij het Taalcafé konden de statushouders Nederlandse les volgen, maar dat initiatief is weggezakt in goede bedoelingen en vrijblijvendheid, zegt vrijwilliger Henk Rijkers. "De bewoners worden te veel gepamperd", meent hij. "Het is belangrijk dat de woonbegeleider er druk achter zet en stevig optreedt." Illustratief is het verhaal dat enkele ingewijden vertellen over twee gestolen brandblussers. Dat werd 'opgelost' door twee nieuwe brandblussers aan te schaffen, zonder dat bewoners er op werden aangesproken. Uit de garage waar ingezamelde spullen worden bewaard, verdwenen vaak dingen. Nu zit er een slot op de deur.

Kippenbedrijf
Maar er gebeuren óók mooie dingen, benadrukt Rijkers. Enkele bewoners sporten bij Reuselse verenigingen. En twee van hen hebben een stagewerkplek. Eén van die twee succesverhalen van het Fraterhuis is Fadi Saoud (23), ook uit Syrië. Hij werkt op zijn eigen verzoek al zeven maanden bij een kippenbedrijf en voelt zich thuis in Reusel. In zijn thuisland woonde hij ook in een dorp.

Wonen in het Fraterhuis is 'oké voor een tijdje'. "Ik vind het niet leuk, maar ik probeer positief te blijven." Over enkele weken krijgt Saoud een huis in Reusel en hoopt hij zijn vrouw Nermin over te kunnen laten komen. Hij is mild over de passiviteit van veel van zijn medebewoners. "Iedereen heeft zijn problemen, dat is normaal. Sommigen voelen zich niet prettig of hebben stress. En wie niet in Reusel wil blijven, werkt hier niet." Ook dat de doorstroming zo lang op zich liet wachten, verwijt Saoud niemand. "Als de gemeente het eerder had kunnen regelen, had ze dat wel gedaan."

Maar Al Ali wil vooral weg. Weg uit het Fraterhuis én Reusel. Naar Eindhoven, waar een moskee is en een goede school. Maar een woning buiten Reusel moet hij zelf regelen en dat is volgens Al Ali financieel onhaalbaar. Dat hij zijn ex-vrouw en zoon niet over kan laten komen, omdat hij gescheiden is, maakt het nog erger. "Geef me mijn rechten, dan doe ik mijn plicht. Ik wil best werken, maar dan wil ik rust in mijn huis. Die krijg ik hier niet." Al Ali, die in Damascus leraar op een basisschool was, voelt zich hier behandeld als een kind. "Ik moet willen wat 'zij' willen." Hij bedoelt de instanties, die hem in Reusel plaatsten. Hoe hij uit deze impasse denkt te komen? De schouders zakken. "Gewoon wachten is de oplossing."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Pilgrim »

Athene: “Vluchtelingen” in hongerstaking – “Ik eet pas weer als ik naar Hamburg mag!”

Geplaatst op 11 november 2017

Voor het parlement in de Griekse hoofdstad Athene kampeert sinds enige tijd een handvol “vluchtelingen”, die wacht op gezinshereniging naar Duitsland. Deze 14 “vluchtelingen” zitten al geruime tijd in Griekenland vast, hoewel hun gezinshereniging naar Duitsland werd goedgekeurd. De hongerstaking duurt nu al sinds 1 november, maandag willen ze in een protestmars naar de Duitse ambassade trekken.

Een van de vrouwen, die deelneemt aan het “protest”, leeft al twee jaar in Griekenland. Nu klaagt ze erover dat ze haar man, die ondertussen een goed leven op kosten van de belastingbetaler in Hamburg leidt, deze twee jaar niet meer gezien heeft. “Ik eet pas weer als ik een treinkaartje naar Hamburg heb!”

Deze “vluchtelingen”, die het er zogenaamd ternauwernood levend vanaf hebben gebracht, onlangs nog uit de oorlog gevlucht zijn, klagen nu over de “onhoudbare” toestanden in Europa.

Bron: http://unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/11 ... mburg-mag/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Haat Europeanen, christenen, boeddhisten, Joden, atheïsten, honden, homofielen, lesbiennes, ham, wijn, bier, jouw beschaving, jouw cultuur, jouw tradities, jouw land en jouzelf. KLAAGT OVER ISLAMOFOBIE.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Het filmpje bekijken met een kotsemmer op schoot.



Meneer de zielige Syrier rijdt in een elektrische rolstoel van een paar duizend euro. Tja, maar in Syrie is nu eenmaal alles beter. Daar krijg je binnen een week een aangepast huis, een enorme uitkering, en kan je 24 uur per dag gebruik maken van een privé verpleegster .

:scratch: Ik begrijp niet waarom die familie nog steeds in Nederland woont.
Afbeelding
Syrische vluchteling wanhopig: "Het leven in Syrië was makkelijker dan hier"

AMSTELVEEN - "Het leven in Syrië was makkelijker dan hier", zegt Shafee Kshwar. De uitspraak zegt veel over zijn dagelijks leven sinds hij in Amstelveen woont. De 29-jarige Shafee vluchtte samen met zijn invalide vader Rafik weg uit Syrië.

In mei 2016 eindigt hun reis in Amstelveen, waar ze een appartement krijgen toegewezen. De woning is totaal niet geschikt voor Rafik die in een rolstoel zit. Shafee moet naar school en aan het werk. Terwijl Rafik zelfstandig de deur niet uit kan en volledig is aangewezen op de zorg van zijn zoon.

De woning is een ramp voor de invalide Rafik. Hij kan geen kant op in de uren dat Shafee weg is. Ook voor Shafee levert dit veel extra stress op. "In mijn pauze van een half uur ga ik snel naar huis om mijn vader naar het toilet te helpen."

Zwartboek
Het verhaal van Shafee is volgens de SP en de Vrijwilligersraad Minima Amstelveen geen uitzondering in deze stad. Onlangs overhandigden zij de gemeente een zwartboek waarin tientallen voorbeelden staan van mensen die vastlopen. Ook het verhaal van Shafee en zijn vader staat erin.

Wil Roode van de Vrijwilligersraad heeft zich het lot van Shafee en Rafik aangetrokken. "De complicatie is de invalide vader", zegt ze. De gemeente zou maatwerk moeten leveren en dat doen ze niet."

Anderhalf jaar zit Rafik opgesloten in huis. Dan weet Shafee op eigen initiatief het appartement te ruilen voor een kleine benedenwoning. Inmiddels zijn ook zijn broer en twee zussen in Amstelveen aangekomen. Shafee gaat op kamers en zorgt ervoor dat zijn broer en zussen bij hun vader kunnen wonen. Nu kunnen ze tenminste de zorg delen.

"Toen kwamen de financiële problemen", vertelt Wil Roode. "Broer en zus die nog geen woord Nederlands spraken moesten meteen gaan solliciteren. In de tussentijd kregen zij geen voorschot op hun uitkering, terwijl de uitkering van hun vader meteen werd gehalveerd. Zo konden ze drie maanden de huur niet betalen."

Wanhoop
"Ik voel mij heel wanhopig en heb gehuild", vertelt Shafee in NH Reportage. "Waarom is alles hier zo moeilijk?"

Het college van Amstelveen zegt zich absoluut niet te herkennen in de klachten uit het Zwartboek. "Met bijna 5.000 Amstelveners die ondersteuning van de gemeente ontvangen, gaat er natuurlijk wel eens wat mis. Over het algemeen gaat het juist heel goed in Amstelveen. De ondersteuning van de SP en de Vrijwilligersraad werkt vaak belemmerend", schrijft het college in een reactie.

Geen toekomst
Voor Shafee en zijn vader is verbetering van hun situatie in zicht. Binnenkort kunnen ze verhuizen naar een woning die is aangepast voor een rolstoelgebruiker. Toch kan Shafee nog niet nadenken over zijn toekomst. Maar die ligt in ieder geval niet in Amstelveen. "Amstelveen is voor rijke mensen, niet voor ons."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Mahalingam »

"... De ondersteuning van de SP en de Vrijwilligersraad werkt vaak belemmerend", schrijft het college in een reactie. "
:scratch: :thinking:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie