Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Berichtdoor Mahalingam » Do Okt 11, 2018 8:12 pm

De onderbuik van de twee grote anti-Pieten loopt leeg in Het Parool.
Dit is de verklaring die ­Jerry Afriyie donderdag heeft voorgelezen in de rechtbank in Leeuwarden.
Spoiler! :
"Het is 2 oktober. Beyoncé komt optreden. Je bent onderweg ernaartoe. Je weg wordt geblokkeerd omdat er mensen zijn die jou daar niet willen hebben. Ze roepen: "Er zijn 365 dagen in een jaar. Je kan elke dag naar haar concert gaan, maar niet vandaag." De landelijke intocht is een koloniale voorstelling, die één keer per jaar plaatsvindt. Wij willen een tegengeluid laten horen.

Daarom gaan we ieder jaar naar de intocht. Zo lang de NTR en de gemeente racisme blijven faciliteren en het ons in onze steden, huiskamers en schoolgebouwen opdringen, hebben wij daar alle recht toe. Volgens de verdachten moeten wij hiervoor een andere dag uitkiezen. Maar hoe kies je een andere dag als het moment zich maar één keer per jaar voordoet?

Traditie
De NTR, tegen wie wij primair protesteren, heeft het hele jaar door de kans om met ons in gesprek te gaan over een mogelijke moderne invulling van de traditie - er zijn inmiddels tal van voorbeelden van piet zonder raciale connotaties - maar laat het na. Geen gesprek, geen dialoog, ze zijn allesbehalve oplossingsgezind. Gevoelloos en kill kijkt de NTR van een afstand, totdat die ene dag per jaar komt, waarop ze zich tussen het volk moeten begeven. Waar het in werkelijkheid op neerkomt: als wij de NTR ter verantwoording willen roepen voor de racistische invulling van de intocht, hebben wij maar één dag. Ik zeg het nogmaals, één dag. En die ene dag werd ons afgenomen.

Een moeder achterin de bus, ze vind het allemaal hartstikke spannend. Het is de eerste keer in haar leven dat ze gebruik maakt van haar demonstratierecht. "Ik doe het voor onze kinderen, Jerry", vertrouwt ze mij toe als ik een praatje met haar maak. Ik groet meer mensen in de bus. Een jongeman uit Zwolle, een koppel uit Nijmegen, een moeder uit Utrecht, oude bekenden, maar vooral nieuwe gezichten knikken naar mij als ik voorbij loop. Een studente uit Utrecht wilde weten of ze ergens mee kon helpen. Ik zie dat sommige mensen stiller zijn dan anderen.

Ik pak de megafoon en vertel ze hoe mooi wij allemaal zijn en maak wat grapjes om de spanning weg te nemen. Plotseling zwermen auto's en een motor voor de bus en eromheen. We zijn omsingeld. De motorrijder maant ons om aan de kant te gaan staan. Inzittenden van de auto's laten hun gebalde vuisten zien, uit hun autoraam richting de bussen. De sfeer wordt nog grimmiger als wij merken dat sommige mensen hun gezicht bedekt hadden. De chauffeur probeert door te rijden, er duikt plotseling een motor voor onze bus en stopt drie stappen voor de bus. Het was remmen of over de motorrijder heen rijden. Hij remt! Keihard! Er zijn gewonden. Maar even later wil de politie niets anders weten dan wie de motorrijder probeerde te overrijden.

Omgekeerde wereld
Omgekeerde wereld. Onze chauffeur moet zich legitimeren. Daarna verdwijnt de agent weer. Geen woord, geen interesse of de inzittenden van onze bus het goed maken. Alsof wij er niet waren. De agenten keken dwars door ons heen. Alleen het welzijn van de verdachten was belangrijk. En ze maakten een praatje, later zou ik teruglezen dat het "over het weer" ging. Vriendelijk gelach werd uitgewisseld en handen werden geschud. Wij keken verstomd door de barst in de voorruit van de bus naar dit schouwspel.

Een jonge witte schrijfster, 22 jaar, vorig jaar heeft ze samen met anderen foto's gemaakt met de slogan van onze campagne: Zwarte Piet is Racisme. Tijdens de blokkade kan ze mij amper aankijken als ze bibberend tegen mij fluistert: "Ik wist niet dat jullie zo onrechtvaardig worden behandeld. Van een afstand is het echt makkelijk te geloven wat ze over jullie schrijven. Je moet echt een keertje mee zijn gegaan om te beseffen hoe onrechtvaardig jullie worden behandeld."

Luxe
Een jonge tiener mocht van zijn moeder mee. De luxe om mee te maken hoe de rechtsstaat werkt. Al onze protesten zijn veilig voor kinderen. Want wat is onveilig aan ergens staan met een shirt, en jouw mening op een vreedzame manier verkondigen? Er werd hem maar een uur democratie gegund. Een uur na vertrek vanaf Duivendrecht, wordt zijn rechtvaardigheidsgevoel permanent aangetast. Ik hoop dat deze rechtszaak zijn en mijn geloof in de rechtsstaat enigszins kan herstellen.

Achtertuin
Er is mij in aanloop naar vandaag meermaals duidelijk gemaakt: deze zaak draait niet om de vraag of zwarte piet racisme is of niet. Ik kan u verzekeren, de discussie over zwarte piet gaat daar evenmin over. Als ooit een incident dat voortreffelijk heeft aangetoond, is het wel de blokkade vorig jaar op de A7, in de achtertuin van deze rechtbank.

Het gaat niet over zwarte piet. Uiteraard. Dat de knecht slecht getimed is in 1850 tijdens ons slavernijverleden en ons doet denken aan die zwarte buurman of het enige zwarte meisje in de klas, in Friesland, ook al zeggen wij van niet, laten wij even buiten beschouwing.

"Waarom houd je je bezig met een fictief figuur dat niemand kwaad doet?", vraagt de een. "Waarom haat je Nederland, nadat wij je halfblote voorouders uit de rimboe hebben gehaald?", wil de ander weten. Ik zal de rechtbank de veelheid aan voorbeelden van bedreigingen en doodverwensingen besparen. Want wij zijn niet hier om het over zwarte piet te hebben. Wij gaan voor het gemak doen, alsof de 34 mensen die hier terecht staan, voor ieder ander protest de snelweg even onverschrokken plat hadden gelegd. Ze waren toevallig in de buurt voor een broodje, en bleven rondhangen, bij een tankstation, langs de snelweg, want tja, dat doen mensen, volwassen mensen, op een zaterdagochtend.

Taakstrafje
Ik weet niet of Friezen zwarte mensen niet mogen, maar ik weet dat velen hun laatste centjes hebben gedoneerd aan mensen die levens in gevaar hebben gebracht, om mij en anderen de mond te snoeren. De afgelopen dagen is de sfeer in de rechtbank net als een jaar geleden op de snelweg: gemoedelijk! In de wandelgangen hoor ik mensen zelfverzekerd roepen "Ze kunnen 9 jaar krijgen, maar dat gaat 'em heus niet worden. Ze komen waarschijnlijk weg met een taakstrafje, of geldboete.'' Een strafje? Voor het blokkeren van de snelweg, de schending van de vrijheid van meningsuiting, een inbreuk op de vrijheid van personen en voor opruiing?

Kan het dan toch zo zijn dat het witte geweld loont? Want mij is veel meer afgepakt voor het dragen van een t-shirt met mijn mening erop. Dit is mijn land, maar ik heb niet de luxe om anderen de grens te wijzen of om snelwegen te blokkeren. Ik heb dit land enkel teruggegeven wat ze mij heeft meegegeven en toch moet ik elke dag aanhoren: "Rot op naar jouw eigen land". Dit is ook mijn eigen land, maar als ik op de dreigementen af mag gaan, mag ik blij zijn dat ik nog leef.

Het is 2018 en wij moeten nog harder voor de rechten van zwarte kinderen vechten dan voor dierenrechten. Er wordt geen moment onbenut gelaten om mij en mijn kinderen te vertellen wat ons gevoel zou moeten zijn, hoe ons toekomstperspectief eruit zou moeten zien, wat voor schoolopleiding ze mogen genieten.

En o wee als dat prachtige kind, dat god geschonken kind, denkt zelf wel te weten wat goed is voor haar, dan breekt de hel los. Want je moet de juiste kleur hebben om als individu gezien te worden. En het erge is dat het eigenlijk niet uit zou mogen maken of een persoon een uur geleden in Nederland is gearriveerd via de baarmoeder of via Schiphol. Het recht om onrecht aan te kaarten en/of daar iets aan te doen, bepaalt de wet en niet de burger, is mij geleerd.

Maar wij hebben mensen op de snelweg, die daar anders over denken. Zij zijn geboren in een land waar alledaags racisme net zo normaal is als de broodtrommels. De pluriforme samenleving en vooral het gedeelte "rekening houden met elkaar" is hen totaal ontgaan. Het idee dat je hier geboren en getogen moet zijn én een witte huidskleur moet hebben om je uit te kunnen spreken over misstanden in het land, gaat mij een stapje te ver. Dan ben ik maar "ongezellig".

Zeker wanneer dit het land is dat Afghaanse meisjes vertelt dat ze naar school moeten en zich niets van oude tradities moeten aantrekken. Afrikaanse landen vertellen hoe ze hun kinderen moeten opvoeden. Als wij haantje de voorste willen zijn bij misstanden elders, moeten wij ook tegen een 'storm in een glas water' kunnen. Dit gaat zeker niet over zwarte piet. Maar ook niet over de kinderen. Wie kan voor kinderen zijn en tegen een oproep voor een feest voor alle kinderen?

Ik heb twee kinderen. Een racismevrije omgeving creëren voor mijn kinderen hoort bij mijn ouderlijke verantwoordelijkheid. Mevrouw Jenny Douwes heeft net als ik een zoon. Ik wil haar feliciteren met haar kind. Koester hem, bescherm hem, houd hem stevig vast. God verhoede, maar mocht hij ooit gepest worden op school, hoop ik dat je geen genoegen neemt met "het is traditie". Zoals je het bij mij probeert af te dwingen.

Ernst
Ik ben meer dan verheugd dat de verdachten zich een jaar na dato eindelijk moeten verantwoorden voor hun misdaden. En hopelijk krijgen ze stuk voor stuk hun verdiende loon. De ernst van de zaak mag duidelijk zijn. Dit was niet een nuchter Fries uitje op de A7. Dit was een georganiseerde misdaad. Mensen achtervolgden ons vanuit een andere stad om anderen op de hoogte te houden, een betoging verhinderen, mensen bedreigen en vervolgens geld inzamelen omdat je weloverwogen de wet hebt overtreden. Er was niets spontaans, noch ludieks aan wat die ochtend plaats heeft gevonden in de aanwezigheid van de politie en voor de ogen van de burgemeester en heel het land.

Intimiderend en dreigend werd onze demonstratie beëindigd voordat die was begonnen. En vervolgens moesten wij een jaar lang aanhoren hoe trots men wel niet is. Zonder enig berouw paradeert men triomfantelijk voor onze ogen, terwijl mensen nog niet van de schrik zijn bekomen. Jonge mensen die in een split second hun geloof in het rechtssysteem hebben verloren, moeten toezien hoe de mensen die hun rechten hebben geschonden worden bejubeld en op handen worden gedragen. Hoe herstellen wij dat? Hoe herstellen wij het feit dat wetten van dit land moesten wijken omdat onze mening een deel van het volk niet aanstond? Eigenrichting boven de rechtsstaat moet men gedacht hebben. En het meeste verwerpelijke is dat de politie erbij stond en net niet meedeed.

Impact
Dit was niet de eerste keer dat onze rechten werden afgepakt, maar dit was de duidelijkste. Wij hebben een databestand met de persoonlijke verhalen van de inzittenden van de bussen. Het geeft een goed beeld hoe de impact van de blokkade op de demonstranten heeft ingehakt. Wij zijn geen "beroepsdemonstranten" die ieder jaar weten hoe wij met aanvallen moeten omgaan.

Wij zijn vaders, moeders, studenten, docenten, jongeren, politici, professionals. Onze acties komen voort uit reële zorgen over de sociale- en economische positie van zwarte Nederlanders, en de kant die wij op dreigen te gaan in ons land. De blokkade op de A7 was niet de eerste keer dat wij met een blokkade te maken hebben gehad. Dit is wat ieder jaar op de loer ligt. Als het niet de politie is, is het de burgemeester, als het niet van hogerop komt, dan komt het van extreme groeperingen of witte ouders.

Politie
Ook al ben ik van mening dat meer mensen hier terecht hadden moeten staan, en wij zijn ook niet tevreden over de rol van de politie en de burgermeester. Het stemt mij gerust dat de misdaden van de verdachten niet stilletjes in de geschiedenis verdwijnen. Het stemt mij gerust dat het OM alles wat die dag mis is gegaan hiermee enigszins probeert te herstellen. Wij beseffen zeer goed dat onze strijd voor gelijke kansen en gelijke rechten voor alle Nederlanders niet geliefd is bij iedereen. Maar het geeft niemand het recht om doelgericht onze levens en die van vele anderen in gevaar te brengen. In een pluriforme samenleving hebben wij allemaal rechten en plichten.

Ik onderstreep dan ook de woorden van de wetenschapper Floor Biemans: "Jouw eigen vrijheid stopt waar je die van een ander gaat inperken." Ik weet dat wij de afgelopen acht jaar in Nederland geen leiderschap hebben gekend. Waarschijnlijk al veel langer. Wij zijn ontdaan door het slechte voorbeeld van onze premier en onze politieke leiders. Het onderwijs gaat al jaren achteruit. Wij zijn verweesd. Op zoek naar een nieuw verhaal. Een verhaal dat dichter bij ons staat. Een verhaal dat onze oude gewoontes niet te snel van ons afpakt en ons onze zekerheid en veiligheid teruggeeft. Wij zijn op zoek naar nieuwe helden. Ik snap dat. Maar geloof mij Friesland, dit zijn geen helden. Uw kinderen, en mijn kinderen, verdienen betere helden. Dank u wel!

En dan spuit 2 (en die geeft ook ...)
Dit is een samenvatting van de verklaring die ­Mitchell Esajas donderdag heeft voorgelezen in de rechtbank in Leeuwarden.
Spoiler! :
Net als de meeste andere mensen die zaterdagochtend 18 november 2017 in Amsterdam en Rotterdam in de bus stapten om gebruik te maken van de vrijheid van meningsuiting en het recht op betoging, geloof ik in een samenleving waarin iedereen ongeacht ras, kleur, seksuele geaardheid en geloofsovertuiging gelijk en met waardigheid wordt behandeld.

Ik ben geboren en getogen in Amsterdam, maar mijn ouders komen uit Suriname. Toen mijn moeder mijn oudere zus op een dag naar school bracht, werd ze door twee schoolkinderen aangezien voor de knecht van Sinterklaas: "Kijk mama, Zwarte Piet, Zwarte Piet" zeiden ze. Het was een intense gebeurtenis.

Ik heb het verhaal talloze keren gehoord. En niet alleen van mijn moeder, maar in allerlei variaties ook van familieleden en vrienden die allemaal een donkere huid hebben. Het is de reden dat wij vorig jaar in de bus zijn gestapt om in Dokkum deel te nemen aan een vreedzaam protest tegen Zwarte Piet.

Terwijl het voor veel witte mensen een seizoen van gezelligheid, samenzijn en warmte is, is het voor veel zwarte mensen - in het bijzonder voor veel zwarte kinderen - een tijd waarin ze worden geconfronteerd met pesterijen, discriminerende en racistische beelden en opmerkingen. De afgelopen jaren gaat dat steeds vaker gepaard met verbaal en soms met fysiek geweld.

Veel van de mensen die nu terechtstaan voor het blokkeren van de snelweg om onze bussen tegen te houden, heb ik horen zeggen dat ze de snelweg blokkeerden zodat de kinderen 'een mooi feest' konden hebben. Ik vraag me af over welke kinderen ze het dan hebben.

Rechtsstaat
Op school heb ik altijd geleerd dat we in een democratische rechtsstaat leven waarin de verworven vrijheden een groot goed zijn. Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van betoging zijn grondrechten, bouwstenen van onze demo­cratie.
Mitchell Esajas is medeorganisator van de anti-Zwarte Pietdemonstratie in Dokkum, oprichter van The Black Archives, programmananager anthropology and sociology (UvA)
Mitchell Esajas is medeorganisator van de anti-Zwarte Pietdemonstratie in Dokkum, oprichter van The Black Archives, programmananager anthropology and sociology (UvA) © .

Wat we in deze zaak zien, is dat een groep burgers, de verdachten die zichzelf met trots de #blokkeerfriezen noemen, vindt dat deze grondrechten niet gelden voor tegenstanders van ­Zwarte Piet en voor mensen die op de dag van de intocht willen demonstreren.

Dat is niet alleen een ernstige schending van de grondwet, het heeft ook echt een emotionele traumatische impact gehad op mij, de andere inzittenden van de bussen en vele mensen die met ons meekeken.

Beangstigend
Ik heb meerdere demonstraties meegemaakt maar dit was een van de beangstigendste momenten in mijn leven. We reden nietsvermoedend naar Dokkum en opeens zagen we enkele auto's voor ons vertragen waardoor de bus abrupt moest stoppen.

Enkele mannen stapten met gebalde vuisten uit en stormden op de bus af. De agressie spatte ervan af, we waren bang dat ze de bus zouden binnenstormen om ons aan te vallen.

Door deze actie is er nu een grote groep mensen, onder wie ik, die bang is zijn fundamentele recht op vrijheid van meningsuiting en betoging te gebruiken. Mensen zijn bang gemaakt om te demonstreren tegen Zwarte Piet door de agressieve acties van de verdachten. In diverse getuigenverklaringen was te lezen wat voor impact het op demonstranten heeft gehad.

De verklaring van de buschauffeuse vond ik illustratief voor de emotionele schade die de verdachten bij mij en anderen hebben veroorzaakt. "Ik had zo veel angst dat ik niet meer naar mijn werk durfde. Waartoe zijn ze nog meer in staat? Ik weet het niet."

Op het moment dat ze werd verhoord, zat ze getraumatiseerd thuis en mocht ze geen mensen meer vervoeren van de Arbo-arts. Door de blokkade en de nasleep ervan heb ik mijn werk als studieadviseur op de UvA niet goed kunnen uitvoeren.

Educatie
In het dagelijks leven houd ik me bezig met het gedeelde cultureel erfgoed van Nederland, Suriname, het Caribische gebied en Afrika, dat heeft vaak te maken met kolonialisme en slavernij. Dat verleden heeft zijn sporen nagelaten. Het is een verleden waarin zwarte mensen als inferieur werden gezien en witte mensen als superieur.

Via een werkstraf kunnen verdachten in gesprek met Kick Out Zwarte Piet

Zwarte Piet komt voor het eerst voor in een boekje van de Amsterdamse onderwijzer Jan Schenkman uit 1850, 13 jaar voordat de slavernij werd afgeschaft. Na die afschaffing duurde de raciale beeldvorming echter voort. Op dagelijkse basis onderzoek ik hoe dit zich in de literatuur heeft ontwikkeld.

Het probleem is dat er in het Nederlandse onderwijssysteem weinig tot geen aandacht is voor dit verleden en zijn invloed op het heden. Daardoor kan ik wel enig begrip opbrengen voor de vele voorstanders, ook de blokkeerfriezen, die ons standpunt maar moeilijk begrijpen. Dat rechtvaardigt natuurlijk niet hun strafbaar handelen.

Nelson Mandela zei ooit dat educatie het krachtigste wapen is om verandering teweeg te brengen. De voorstanders denken dat wij niet open staan voor dialoog. In een interview zei Jenny Douwes, de initiatiefnemer van de demonstratie, het zinloos te vinden met de anti-Pietactivisten in gesprek te gaan.

"Hun inzet is: ten koste van alles verandering afdwingen. Dat blijkt uit de rechtszaken die ze voeren. Ze willen Zwarte Piet helemaal weg hebben; en gezien de link die ze leggen met het slavernijverleden vermoed ik dat ze uit zijn op herstelbetalingen. Het is voor hen gewoon een businessmodel."

In gesprek
Bij dezen wil ik benadrukken dat ik en andere betrokkenen bij Kick Out Zwarte Piet graag in gesprek gaan met de verdachten. Dit kan, eventueel afgedwongen door een werkstraf, plaatsvinden in de vorm van interactieve workshops, van Stichting Nederland Wordt Beter, over diversiteit in de klas.

Hiermee willen wij een duidelijk signaal geven aan de samenleving dat wij geen geweld gebruiken en dat wij, ondanks alle spanning tussen voor- en tegenstanders van Zwarte Piet, bereid zijn nader tot elkaar te komen.

Indien de verdachten niet bereid zijn actief te participeren aan interactieve workshops, acht ik - gelet op de impact die het feit op mij en andere inzittenden van de bus en de samenleving heeft gehad - andere straffen op hun plaats.
https://www.parool.nl/4605767
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Okt 11, 2018 8:41 pm

Mahalingam schreef:De onderbuik van de twee grote anti-Pieten loopt leeg in Het Parool.

Mijn hemel zeg. :shock: Tranen moet de rechters in hun ogen gesprongen hebben. Wat een theater.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Okt 12, 2018 12:49 am

Via de mail:

Afbeelding

Kijkt u met mij mee, wat ik vond op internet. Het wordt steeds gekker in Nederland.

Ik zag de petitie ‘Geen Zwarte Piet in Zaanstad’.

Wie denkt u dat hierachter zit?

DENK!

De snelgroeiende islamitische partij organiseert in Zaanstad een anti-Zwarte Piet actie. Zij willen geen Zwarte Pieten bij de landelijke intocht van de Sint.

Wat goed is voor de Nederlandse cultuur, is slecht voor ons, lijkt DENK te denken.

Zover is het met onze cultuur gekomen. Zwarte Piet dreigt in de ban te gaan. Door toedoen van anderen.

Wat mogen u en ik daar nog over zeggen?

U en ik moeten burgemeester Hamming van Zaanstad een hart onder riem steken. Hij is van goede wil. Hij moet geen duimbreed wijken voor de druk van DENK en andere Zwarte Piethaters.

Zij willen Zwarte Piet de nek omdraaien, maar u en ik kunnen ervoor zorgen dat hun dit niet gaat lukken.

Teken daarom de petitie voor burgemeester Hamming. We vragen hem zijn rug recht te houden tegen de vijanden van de Nederlandse cultuur.

De arrogantie van de Zwarte Piethaters neemt steeds potsierlijker vorm aan.

Als goed burgemeester heeft Jan Hamming hen uitgenodigd voor een gesprek.

Als dank kreeg hij een open brief terug. Het antwoord van de gezamenlijke activisten was: “Als eerste: nee, wij willen niet met u in gesprek over zwarte Piet.”

De brief is onthullend voor hun denktrant.

Alleen hun mening telt. Die van anderen niet. Die van u niet, die van mij niet.

Alleen al met ons praten is fout.

De Zwarte Piethaters zijn woedend op de publieke omroep. Want de NTR blijft “elk jaar Zwarte Pieten inzetten in het Sinterklaasjournaal”.

Een mooie opsteker voor u en mij!

Als Cultuur onder Vuur hebben we er hard aan getrokken dat Zwarte Piet op televisie zou blijven.

Met succes, erkennen nu zelfs onze tegenstanders.

Ze zien scheel van woede. En volgens hen zit Zaanstad ook fout.

Want “de gemeente Zaanstad heeft zich bij de NTR aangemeld voor het organiseren van de intocht, en heeft geaccepteerd geen invloed te hebben op de kleur en het uiterlijk van de Pieten.”

Daarmee, aldus de haters, “heeft de gemeente gekozen voor racisme”.

Zo werkt hun haatlogica: wie Zwarte Piet steunt, al is het maar indirect of een klein beetje, die is ‘racist’. En niet per ongeluk. Nee, die heeft ervoor “gekozen” dat te zijn.

Morele chantage ten top. Wie het niet met ze eens is, maken deze multiculturalisten zwart. Zo zwart als Zwarte Piet: lekker divers!

Deze zure en onverdraagzame mensen willen dus niet alleen aanklagers zijn, ze werpen zich ook op als rechters en veroordelaars.

Van u, van mij en van iedereen die van Zwarte Piet houdt. Ze belagen iedereen die daar een eigen mening over heeft.

Daarom is het zo belangrijk dat we juist nu burgemeester Hamming onze steun betuigen en hem dit laten weten. Onderteken daarom vandaag nog de petitie.

Teken de petitie

Hoe nodig dat is?

Overal dreigen bestuurders voor de Zwarte Piethaters door de knieën te gaan.

Leiden is al gevallen.

Onder dreiging van de zure haters heeft Leiden onze geliefde Zwarte Piet in de ban gedaan. Hij wordt in 2019 helemaal uitgefaseerd.

Kinderen hebben het nakijken.

Daarom is het van groot belang dat u en ik onze poot stijf houden. En dat we burgemeester Hamming en alle goede krachten in Nederland met man en macht ondersteunen.

Help mij daarom door vandaag nog de petitie aan burgemeester Hamming te ondertekenen.

Als u dat kunt, steun mij dan ook met de verspreiding van deze petitie, door een gift van €10,- €20,- €50,- of zelfs €100,-.

Wanneer de multiculturele activisten tegen Zwarte Piet hun zin krijgen is immers het hek van de dam.

Ze zijn tegen alles waar wij Nederlanders voor staan.

Ze gaan daarbij ver. Veel te ver.

Dit verzin ik niet: het Openbaar Ministerie heeft juist een moordoproep tegen Sinterklaas onderzocht.

U leest het goed: de goedheiligman wordt met aanslagen bedreigd.

Daaruit blijkt de huichelachtigheid van de multiculturele haters.

Eerst zeggen ze dat Zwarte Piet een racistische karikatuur is. Maar vervolgens nemen ze Sinterklaas op zijn witte schimmel net zo goed onder vuur.

Met andere woorden: na Zwarte Piet volgt Sinterklaas, en dan gaat alles wat Nederlands is overboord.

Denk aan de standbeelden van onze helden, heiligen en schilders. Denk aan de vernoemingen naar hen van straten, pleinen en scholen.

Antiracisme is dekmantel voor anti-Nederlands.

Wat blijft er over van het land en de mooie cultuur die u en ik van onze ouders ontvangen hebben?

Wat blijft er over van het heerlijke kinderfeest waaraan we allemaal de warmste herinneringen bewaren?

Dat willen we toch aan onze kinderen en kleinkinderen kunnen doorgeven? Ongewijzigd, inclusief Zwarte Pieten!

De haters zetten echter alles op alles om ons dat te beletten.

Daarom moeten we met deze petitie vaart maken. De landelijke aankomst van Sint en Piet is op 17 november. Die datum nadert snel.

Onze berichten op Facebook bereiken in deze tijd honderdduizenden mensen, zo hebben wij afgelopen jaren gemerkt.

En je moet het ijzer smeden als het heet is. Het is nu het moment om druk te zetten.

Met uw hulp kan ik:

• Adverteren op Facebook, waarmee ik honderdduizenden mensen in beweging breng;
  • Zo aan 20.000 mensen de petitie toesturen. Hun ingevulde petitieformulieren zal ik presenteren aan burgemeester Hamming;
  • Maar we bouwen ook! We verspreiden onder scholen ons alom geprezen lespakket, zodat Nederlandse schoolkinderen de waarheid leren over de prachtige tradities van Sinterklaas en Zwarte Piet!
U ziet: Ik werk op vele fronten aan de verdediging van Zwarte Piet.

Want de vijanden van de Nederlandse cultuur zijn heus niet alleen de beroepsactivisten.

Ook niet alleen islamitische en linkse politici. Ze zitten overal in de media, in het onderwijs en in de ambtenarij.

Precies daarom is het zo belangrijk dat we de mensen van goede wil, zoals de burgemeester van Zaanstad, een hart onder de riem steken. Zij zijn onze bondgenoten.

Zo groeit onze beweging voor de Nederlandse cultuur gestaag. Een beweging van Nederlanders die de politiek-correcte hetze tegen Zwarte Piet en onze Nederlandse cultuur helemaal beu zijn!

Met onze beweging krijgen we ons land terug in het goede spoor.

Ik weet dat u veel geeft om de Nederlandse cultuur. Wilt u mij helpen bij deze positieve actie?

17 november nadert namelijk met rasse schreden!

Help mij door vandaag nog de petitie aan burgemeester Hamming te ondertekenen. En steun mij met de verspreiding door een gift van €10,- €20,- €50,- of zelfs €100,-.

Doneer

Samen staan we pal voor Zwarte Piet.

Zodat de originele Sint en Piet voor onze kinderen en kleinkinderen voor altijd bewaard blijven.

Samen!

Met strijdbare groet,

Hugo Bos
Campagneleider Cultuur onder Vuur

P.S. De burgemeester van Zaanstad, Jan Hamming, ligt onder vuur van de Zwarte Piethaters. Toch wil hij op 17 november Sinterklaas in Nederland verwelkomen. Met zwarte Zwarte Pieten!

Teken de petitie aan de burgemeester, zodat hij zijn rug recht houdt. De burgemeester moet niet zwichten, maar volhouden.

En steun onze acties vóór Zwarte Piet – naast de petitie ook een heus lespakket voor alle scholen – met een donatie van €10,- €20,- €50,- of zelfs €100,-!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 12, 2018 12:59 am

Pilgrim schreef:
Kijkt u met mij mee, wat ik vond op internet. Het wordt steeds gekker in Nederland.

Ik zag de petitie ‘Geen Zwarte Piet in Zaanstad’.

Wie denkt u dat hierachter zit?

DENK!

Zou kunnen, want het sinterklaas feest is hartstikke haram.

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

King George

Berichtdoor King George » Zo Okt 14, 2018 11:04 am

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Okt 14, 2018 8:00 pm

De komende jaren zitten ze in Leiden duurzaam opgescheept met groen en rood aan de macht.
En een PvdA burgemeester. Gevolg:
Leiden neemt in twee stappen afscheid van Zwarte Piet
https://sleutelstad.nl/2018/05/30/leide ... -piet/anaf volgend jaar zijn er bij de Sinterklaasintocht in Leiden alleen nog maar roetveegpieten. Dit jaar bestaat de helft van de hulpjes van de sint al uit roetveegpieten. Dat hebben de Stichting Sinterklaas in Leiden (SIL), het Centrummanagement Leiden en de gemeente besloten.
[...]
Ook burgemeester Lenferink toont zich gelukkig met het besluit. “We praten al jaren over de noodzakelijke verandering, maar tot nu toe hadden we er nog geen termijn aan gehangen. Het is goed dat dat nu wel is gebeurd, zodat we ons weer kunnen gaan richten op het vieren van het feest.

Maar dat feest moet het dit jaar al doen zonder orkest.
Afbeelding
Geen Marepieten bij Leidse intocht
Bij de intocht van Sinterklaas in Leiden ontbreekt komende maand de vaste muzikale omlijsting. Dweilorkest De Maretoeters heeft zich teruggetrokken uit onvrede over het besluit van de organisatie om Zwarte Piet uit Leiden te laten verdwijnen. Vanaf volgend jaar komen er alleen nog roetveegpieten aan, dit jaar is dat half om half.
https://www.leidschdagblad.nl/playlist/leiden-uitgelicht/artikel/geen-marepieten-bij-leidse-intocht
https://sleutelstad.nl/2018/05/30/leiden-neemt-in-twee-stappen-afscheid-van-zwarte-piet/

En de Leidse Afro-Nederlanders mogen dit jaar nog mee doen maar volgend jaar niet meer wegens te zwart.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Okt 18, 2018 12:47 am

“Nederland houdt vast aan Zwarte Piet”

17 oktober 2018

Afbeelding

HEERHUGOWAARD – Bij vrijwel alle Sinterklaas-intochten in Nederland zijn de plaatsen en comités trouw aan Zwarte Piet. Dat blijkt uit een inventarisatie van het Sint en Pietengilde, de stichting die eerder met succes pleitte voor het plaatsen van het sinterklaasfeest op de Nationale Lijst Immaterieel Erfgoed.

Gilde-woordvoerder Marc Giling zei dat er van bijna 800 intochten verspreid over het hele land informatie is binnengekomen over het soort pieten dat wordt ingezet. ,,Van alle gemeenten en comités die zich tot dusver hebben gemeld, hebben we te horen gekregen dat voor Zwarte Pieten is gekozen’’, zegt Giling.

Hij houdt er rekening mee dat in enkele plaatsen wel voor andere soorten pieten wordt gekozen, maar het gilde is daarvan niet op de hoogte gebracht. ,,Comités die met veegpieten of andere soorten pieten de intocht willen vieren, melden zich vermoedelijk niet zo snel bij ons. Want als dat via het Sint en Pietengilde bekend wordt, zullen de meeste mensen voor de intocht vermoedelijk naar een andere plaats uitwijken.’’

Op basis van de meldingen die zijn binnengekomen, concludeert het Sint en Pietengilde dat de meeste comités zich niets aantrekken van de zogenaamde Pietendiscussie. Die wordt volgens het gilde vooral in de Randstad gevoerd.

bron

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Okt 18, 2018 7:48 am

Mahalingam schreef:
Dweilorkest De Maretoeters heeft zich teruggetrokken uit onvrede over het besluit van de organisatie om Zwarte Piet uit Leiden te laten verdwijnen.

En de Leidse Afro-Nederlanders mogen dit jaar nog mee doen maar volgend jaar niet meer wegens te zwart.

Het burgertje pesten is een gezamenlijk initiatief van alle politiek linkse 'Gutmensch' partijen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Okt 18, 2018 10:01 pm

:scratch: Daar gaan we weer...

Zaanstad praat met Grauwe Eeuw over intocht

Tien organisaties, waaronder pro- als antipietactivisten hebben zich bij de gemeente Zaanstad gemeld omdat zij mogelijk willen demonstreren bij de landelijke intocht van Sinterklaas. Een van de groepen waarmee de gemeente heeft gesproken is de beruchte antipiet-club de Grauwe Eeuw. De voorman van die groep werd afgelopen jaar opgepakt na een oproep tot moord op Sinterklaas, waarbij kinderen ’onder de hersenen en botsplinters’ moesten komen te zitten.

De gemeente had zelf contact gezocht met groepen die mogelijk willen demonstreren. Een aantal meldde zich uit eigen beweging, bevestigt een woordvoerder. „Onder hen actiegroep De Grauwe Eeuw, maar namen noemen we verder niet”, aldus de woordvoerder. „Het is nadrukkelijk geen uitnodiging om te komen demonstreren, maar bedoeld om de intocht goed te laten verlopen.”

Een woordvoerder van de gemeente bevestigt dat er een gesprek heeft plaatsgevonden, maar wil over de inhoud niets zeggen. Of de Grauwe Eeuw komt demonsteren kan hij evenmin zeggen. ,,We gaan zien wat het oplevert.”

Aanslag op Sinterklaas
Vorig jaar riep Grauwe Eeuw-voorman Michael van Z. in een Facebookbericht op Sinterklaas te doden tijdens de intocht in Dokkum. „Dubbele prijs als het tijdens de Nationale intocht is zodat alle kinderen getuigen ervan zijn, zelfs massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedenkt zitten.”

De politierechter in Utrecht veroordeelde Van Z. toen tot een boete van 300 euro voor het opruien tot moord of doodslag.

Experts riepen toen gemeenten op De Grauwe Eeuw níet als serieuze gesprekspartner te zien. „Geen enkele gemeente of organisatie zou nog met deze groep moeten samenwerken”, zei de Utrechtse VVD-fractievoorzitter Dimitri Gilissen toen. „Ze manifesteren zich overal razendsnel als een geradicaliseerde club.”

’Acties’
Begin deze maand schreef Van Z. op Facebook dat hij niet wilde gaan demonsteren. ,,Maar dit evenement stoppen met acties, wanneer deze niet van alle racistische elementen is ontdaan.”

Dat de Sint dit jaar door roetveegpieten zal worden begeleid, maakt kennelijk weinig indruk.

’Feest van het jaar’
Over andere groepen doet de gemeente geen mededeling. Drie pro-pietorganisaties hebben zich officieel bij de gemeente gemeld. ,,Met de groepen willen we afspraken maken. Waar de activisten langs de route komen te staan, hangt mede af van de afspraken die worden gemaakt”, zegt een woordvoerder. ,,Demonstreren mag altijd. Maar als het niet lukt om afspraken te maken, zal het ingewikkeld worden.”

Burgemeester Jan Hamming zei eerder tegen de Telegraaf dat activisten de ruimte krijgen om te demonstreren. Op voorwaarde dat kinderen daar geen last van hebben. "Dat vind ik heel belangrijk. Dat kinderen in alle vrijheid hun mooie feest, het feest van het jaar, op een ongedwongen en prettige manier moeten kunnen vieren”, aldus Hamming.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Okt 18, 2018 11:57 pm

Zwarte Piet moet en zal dood

Geplaatst op 18 oktober 2018

Afbeelding

Vorig jaar hielden vreedzame burgers een vreedzame blokkade tegen extreemlinkse actievoerders, die vrijwel zeker op rellen uit waren bij de Sinterklaas-intocht in Dokkum. Het Openbaar Ministerie had maar liefst tien maanden nodig om een kangoeroe proces te organiseren. Voor iets wat te gek voor woorden is. Want Zwarte Piet heeft niets met diekriemienaasjie, raasieseme of slavernij te maken. Edoch, wie een hond (of een Zwarte Piet) wil slaan, vindt licht een stok.

Laat ik gelijk met pepernoten gaan strooien: wat is Zwarte Piet? Een Moor. Wat zijn Marokkanen, met name Berbers? Kolonisten? Correct, maar daar gaat het nu even niet om. Het zijn... Moren. Wie hoor je zeiken over Zwarte Piet? Allemaal lelieblanke extremisten uit de betere families. Plus een Ghanese linkse extremist die ten onrechte een verblijfsvergunning heeft gekregen en nog nooit van z’n leven een dag gewerkt heeft. Sterker nog, die Jerry Afriyie is te beroerd om zijn eigen boete te betalen. Dat probeert hij te crowd surfen.

Wie hoor je niet klagen? De Marokkanen. Als er iemand in onze samenleving is die zich gekrenkt zou kunnen voelen over Zwarte Piet zijn het onze immer weer gekrenkte Marokkanen. Behalve lange vingers hebben ze ook hele lange tenen. Maar Marokkanen hoor je in dit debat niet. Totaal niet.

Merkwaardig? Welnee. Sinterklaas is nu eenmaal niet hun dingetje. Dat is voor kazen. De wat slimmere Marokkanen en Turken – denk aan Denk – weten donders goed dat het veel te vroeg is om Sinterklaas, Kerstmis en Pasen af te schaffen. Mogelijk Pinksteren, maar Sinterklaas en Kerstmis? Dat is vragen om moeilijkheden.

Als ‘onze’ Moren geen probleem hebben met Sinterklaas, waarom dan toch gemor? Heel simpel. Dat is een perfect voorbeeld hoe de Frankfurter Schule werkt. Ik schreef al eerder dat in de jaren ‘50 communistische kaders doorkregen dat de revolutie in West-Europa nooit ging lukken. Zelfs niet in Italië en Frankrijk, waar de communistische partijen erg groot waren. Veel verder dan wat staken wilde het volk absoluut niet gaan. Dus verzon kameraad Tom Poes een list. We praten niet meer over revolutie, want dat stoot het gewone volk af. We gaan de barricaden op voor zaken die we tot in het oneindige door kunnen drammen. Net zo lang tot het gewone volk het gewoon opgeeft.

Het klimaat is een ander mooi voorbeeld. De Club van Rome kwam met een ontstellend eng rapport. We gaan er aan! Het klimaat verandert! We krijgen een IJstijd! Het eten raakt op! Allemaal deaud! We krijgen een IJstijd? Zekers, dat was de politiek correcte doctrine van de jaren ´70. Extreemlinks sprong bovenop de barricades om wat aan het milieu te gaan doen.

Zeg nou zelf: actievoeren is veel leuker dan echt werken, toch? Je krijgt er een goed gevoel van, de overheid betaalt je een riant inkomen middels subsidie, en ondertussen werken jij en je kameraden aan de revo... oeps ‘maatschappelijke veranderingen’. Revolutie, daar praten we niet over.

Vervolgens kregen we te horen dat de bossen op sterven lagen, vanwege de zure regen. Ja, er kan nog wat gedaan worden. Snel. Heel snel. Anders is te laat! Met heel veel geld. Ontzettend veel geld. Gauw, snel betalen! Een paar jaar later was het geld foetsie en de zure regen vergeten. De bossen? Die staan er nog steeds. En ze zien er gewoon prachtig uit. Zure regen was wat we tegenwoordig nep nieuws zouden noemen.

Vervolgens kregen we een mislukte politicus die dacht dat hij het Internet had uitgevonden. Zeg maar de Amerikaanse Charles Schwietert: Al Gore. Zijn doemverhaal leverde hem zelfs een Nobelprijs op. Een Oscar was meer op z’n plaats geweest.

En nu moeten we allemaal geloven dat de aarde niet afkoelt, maar opwarmt. En dat we dat prima kunnen oplossen, vermits u al uw geld daarvoor wilt afstaan. Met ‘al uw geld’ bedoel ik letterlijk al uw geld. Spaargeld, pensioen en een groot deel van uw besteedbare inkomen. Begint het kwartje te vallen?

De knappe koppen van het communisme wisten donders goed dat alleen als er hele grote ellende is er een revolutie komt. Dus zorgen ze voor heel veel grote ellende. Hoe meer tweedeling, des te beter.

Dat brengt me weer terug bij het onderwerp Zwarte Piet. Die tweedeling: dat lukt prima, toch? 95% staat achter Zwarte Piet, maar die 5% geven geen millimeter toe. Dat hebben ze misschien zelfs van mohammedanen afgekeken, die doen dat namelijk ook niet. In die 5% zit nou toevallig wel onze volledige elite, en daarom maken linkse actievoerders zicht totaal geen zorgen.

Waarom zouden ze? Het Openbaar Ministerie regelt het proces op precies het gewenste moment. Bij voorgaande acties werden er best een paar actievoerders opgepakt, maar veroordeeld? Vrijwel geen een. De meeste actievoerder direct vrijuit wegens gebrek aan bewijs of gebrek aan interesse. En als ze al veroordeeld werden, was dat ofwel voorwaardelijk, ofwel een fop strafje voor de vorm. Andersom niet. Alle Friese actievoerders staan voor het hekje. Niet een paar. Allemaal. Opeens kan de politie haar werk wel goed verrichten.

De officier gaat direct voor de hoofdprijs. Nee, die negen jaar waar hij mee dreigde is de maximale straf. Dat kan hij niet eisen. Is geen probleem, de strafeisen zijn gelijk wat grote oplichters of zware verkrachters krijgen. Want, zo oreert het befje, de openbare weg mag niet bezet worden! Nee? Waarom worden Marokkaanse en Turkse trouwstoeten dan niet vervolgd? Of als ze de van Brienenoord blokkeren met hun vlaggen om een voetbaloverwinning te vieren?

Ik ga niet in op het gezeur over discriminatie, slavernij of racisme. Dat is bij Zwarte Piet net zo gezocht als Amerikanen die zeuren over het Franse woord ‘garçon’ dat ‘jongen’ maar ook ‘ober’ betekent. Tegenwoordig wordt dat woord niet meer gebruikt. Dat wil niet zeggen dat de Fransen in het verleden hun obers als ‘boy’ zagen. Het één is niet het bewijs voor het ander.

Er wordt gezocht naar iets dat onrust veroorzaakt. Als Zwarte Piet niet meer werkt, dan verzinnen we toch iets anders? De ‘Grauwe Eeuw’ is creatief genoeg. Op uw centen. U dacht toch zeker niet dat die linkse actievoerders gingen werken voor hun brood, wel? Dat moet u doen. En... dat doet u ook. Al zolang het linkse uitkeringscircuit bestaat.

Door: H. Numan

https://ejbron.wordpress.com/2018/10/18 ... -zal-dood/

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Vr Okt 26, 2018 7:48 pm

Discussie rondom tekst op kruidnoten

Ophef over kruidnoten. “Zowel de leverancier, als de supermarkt zouden zich diep moeten schamen voor hun ongevoeligheid, gebrek aan besef en respect.” Dat vinden Nederlanders uit het voormalige Nederlands-Indië.

De groep vindt dat de kruidnoten van Van Delft De Pepernotenfabriek, die onder meer bij de Albert Heijn te koop zijn, het kolonialisme verheerlijkt. Op de verpakking staat namelijk de tekst: ‘Authentieke VOC kruiden’.

Volgens Dekolonisatie Netwerk voormalig Nederlands Indië kan die tekst echt niet. De groep heeft gevraagd om het product meteen uit het assortiment te halen. Dat is tot op heden niet gebeurd.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... n-racisme/

Pepernoten die gemaakt zijn met ‘authentieke VOC-kruiden’, daar zit een vies smaakje aan. Dat vinden Nederlanders uit het voormalige Nederlands-Indië.

‘Van Delft De Pepernotenfabriek’, met vestigingen in onder andere Arnhem en Nijmegen, verkoopt pepernoten die worden aangeprezen met de tekst: ‘Met authentieke VOC kruiden’. Ze zijn ook te koop bij de Albert Heijn.

Indische, Indonesische en Molukse Nederlanders hebben gezamenlijk een klacht ingediend bij de Albert Heijn en de leverancier. ,,Wij vinden het belangrijk dat er een breder en realistischer perspectief komt op de koloniale geschiedenis van Nederland”, zegt een woordvoerder van het Dekolonisatie Netwerk voormalig Nederlands Indië.

,,Men geeft wel toe dat er wat zwarte bladzijden bestaan, maar romantiseert tegelijkertijd diezelfde periodes van honderden jaren bloedvergieten, genocide en uitbuiting, door een positieve draai te geven aan kolonialisme en slavernij. Dit keer wordt de VOC omwille van commerciële belangen ingezet als iets wat men zou moeten associëren met nationale trots en een heerlijke smaak van ‘Authentieke VOC kruiden’. Dit terwijl bijvoorbeeld op de Banda eilanden destijds de complete bevolking is uitgemoord om deze kruiden te verkrijgen. Veel Nederlanders hebben voorouders die zwaar geleden hebben onder het brute geweld van de VOC. Dat willen wij niet ophemelen maar aankaarten.”

Geen probleem
De Pepernotenfabriek Van Delft uit Harderwijk ziet geen enkel probleem in de verwijzing op de verpakking naar het VOC-verleden van Nederland. ,,Het is waar de kruiden vandaan komen. De VOC heeft ons heel veel welvaart en ontwikkeling gebracht. Of ze mogelijkerwijs dingen hebben gedaan die niet door de beugel kunnen, dat weet ik niet. Het is voor ons gewoon een verwijzing naar een belangrijke organisatie uit het verleden, die ons de kruiden heeft geleverd om pepernoten van te kunnen maken.”

Op social media roeren voor- en tegenstanders van de VOC-pepernoten zich. ‘Niet zeuren, want ze zijn lekker’, zeggen voorstanders. Tegenstanders sporen elkaar aan een negatieve recensie over de Pepernotenfabriek te schrijven: ‘Authentieke VOC kruiden? Nee dankje, daar zijn duizenden mensen voor vermoord’, schrijft een van hen.

Het Dekolonisatie Netwerk voormalig Nederlands Indië verzamelt alle klachten en biedt deze gezamenlijk aan de Albert Heijn en de Van Delft Pepernotenfabriek. De Albert Heijn wil niet reageren op de kwestie en verwijst door naar de Van Delft Pepernotenfabriek.
https://www.gelderlander.nl/arnhem/na-zwarte-piet-ligt-nu-ook-de-pepernoot-onder-vuur~ad5de60a/

God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 26, 2018 8:23 pm

Ze zijn nog lang niet klaar met het benoemen en beschamen. Als deze rel voorbij is verzinnen de zeurpieten weer wat anders.
Wat een gezeik. :finger:

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 26, 2018 8:27 pm

Dit zijn de nootjes jongens...Kopen.

Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Okt 30, 2018 1:32 pm

Angela Groothuizen

Een duidelijk filmpje met een vredelievende boodschap

BN’ers delen oproep van Jerry Afriyie

Een aantal BN’ers heeft maandag een videoboodschap van anti-zwartepiet-activist Jerry Afriyie aan ’pro-pieten’ gedeeld. Onder anderen cabaretière Claudia de Breij, regisseur Martin Koolhoven en actrice Halina Reijn, zangeres Angela Groothuizen en Blendle-oprichter Alexander Klöpping verspreidden het bericht of plaatsten een positieve reactie op Twitter.

„Wij hebben geen reden om te twijfelen aan je goede intenties”, zegt Afriyie. „Zwarte Piet is racisme, en niet de mensen die het feest vieren. Wij geloven je op je woord dat je het niet wist en alleen de leuke kant van het feest kende. Maar wij vragen je ook ons te geloven dat het feest niet voor iedereen een feest is. Dat veel mensen niet de straat op durven en dat kinderen op school worden gepest en zich minderwaardig voelen.”

Claudia de Breij

Hi Jerry, voor wat het waard is: een teken van broederschap! Ik bewonder je dat je dat, na zoveel vijandig gedrag, nog steeds zoekt -en vindt. Bij deze, een virtuele handdruk en een compliment. En ammel hartjes natuurlijk :heart: :heart: :heart: :heart:

King George

Berichtdoor King George » Di Okt 30, 2018 1:50 pm

Zijn dat diezelfde deug-BN'ers die zich geroepen voelden een asieleiser in huis te nemen?

King George

Berichtdoor King George » Wo Okt 31, 2018 1:00 pm

Grauwe Eeuw-psychopaat Michael van Zeijl verzint nieuw plan om Sinterklaas bruut te vermoorden

Afbeelding

Door Tim Engelbart 31 oktober 2018

De Goedheiligman moet van het leven beroofd worden door hem op klaarlichte dag in Texas dood te schieten met een snipergeweer, zo stelt de al eerder voor bedreigingen veroordeelde radicale activist Michael van Zeijl van De Grauwe Eeuw.

Afbeelding

De veroordeelde crimineel Michael van Zeijl, die gedreigd heeft om vorig jaar Sinterklaas dood te schieten tijdens de intocht, heeft weer eens van zich doen spreken. Ditmaal was hij niet bezig met op Twitter de Goedheiligman dood te wensen, maar ging de gestoorde activist te keer op zijn Twitter-profiel. Daar toonde Van Zeijl een gephotoshopte versie van Sint Nicolaas in de cabrio waarin in 1963 de toenmalige president John F. Kennedy in Texas werd vermoord. Hij werd van afstand dodelijk getroffen door een scherpschutter terwijl zijn vrouw naast hem zat.

Dat gruwelijke lot is ook wel iets dat Sint Nicolaas, gespeeld door Stefan de Walle, zou moeten overkomen vindt Michael van Zeijl met zijn bewerkte foto. Met nog een grote middelvinger erbij naar alle voorstanders van het traditionele Sinterklaasfeest, die hij “fragiele kolonisten” noemt:

“Voor alle fragiele kolonisten is er deze versie zonder kinderen.”

De toevoeging “zonder kinderen” slaat erop dat Van Zeijl in zijn vorige doodsbedreiging van Sinterklaas (waarvoor hij door de rechter werd veroordeeld) er zichtbaar plezier in schepte dat kinderen onder het bloed en hersenresten van de bisschop van Myra zouden komen te zitten. Bij het ererondje van John F. Kennedy waren echter voornamelijk volwassenen aanwezig.

Nou, goed gevonden hoor Van Zeijl. En hopelijk ga je nu eindelijk voor je laffe doodsbedreigingen eens de gevangenis in, in plaats van dat je het aanbod krijgt slechts een schamele boete te betalen. Mafketel.

DDS

King George

Berichtdoor King George » Do Nov 01, 2018 11:37 am

De Iftar bezoeken is daarentegen geen probleem. Dan lijken, gelet op de massaliteit van het politiebezoek, de problemen met de personele (onder-)bezetting zelfs opgelost. Maar Sinterklaas, een Nederlands kinderfeest, is natuurlijk uit den boze.

Afbeelding

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Nov 02, 2018 9:59 pm

Als er een pro-Zwartepieten demo is dan kunnen de anti-Pieten toch niet weg blijven?
Tegenstanders Zwarte Piet kondigen demonstratie aan in Zaandam
De actiegroep Inclusief Sinterklaasfeest Zaanstad gaat demonstreren tijdens de landelijke intocht van Sinterklaas in Zaanstad, op zaterdag 17 november. Dat meldt de actiegroep op haar Facebook-pagina. Het moet een vreedzaam protest worden, schrijven de initiatiefnemers. Maar: ,,We blijven niet stil. Zwarte Piet is racisme.”

Komen ze met fluitjes en toeters? Of gaan ze zich in trans roepen met mantra's? "Zwarte Piet wil ik niet! " ofzo?
En nog meer vredelievendheid:
Het moet een demonstratie worden ‘die vreedzaam is en in het zicht van alle mensen’. ,,In verband met de veiligheid raden wij het af om stokken voor spandoeken mee te nemen. Een vreedzaam protest is wat wij nastreven.”

Ah, ze kennen hun Pappenheimers.

https://www.ad.nl/binnenland/tegenstanders-zwarte-piet-kondigen-demonstratie-aan-in-zaandam~aefee75f/

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Nov 03, 2018 12:08 am

ZAANSTAD - Voor de landelijke Sinterklaasintocht op 17 november in Zaanstad zijn flink wat beveiliginsmaatregelen opgezet. Zo zouden er volgens twee bronnen binnen de gemeente zo'n 600 politieagenten op de been zijn.

Zij worden nog bijgestaan door een landelijk politieteam en 150 beveiligers, vertelt Marianne de Boer van VVD Zaanstad. Er komen met name veel agenten uit Amsterdam, die vaker te maken hebben met het in goede banen leiden van grote evenementen. Vinke Vision, het mediabedrijf dat de productie van het televisie-evenement onder zijn vleugels heeft, zou 900 vrijwilligers meenemen.

Bij de bezoekers van de Sinterklaasintocht worden verder de tassen en jassen gecontroleerd. Dat werd deze week bekend gemaakt tijdens een bijeenkomst voor omwonenden. "Die doorzoeking zal tot maximaal een kwartier vertraging leiden", aldus een woordvoerder van de gemeente.

Maatregelen
Verder worden meerdere straten afgezet, kunnen auto's niet in de buurt komen en krijgen kinderen een polsbandje met het 06-nummer van een ouder.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/234184/Zaanstad-streng-beveiligd-tijdens-intocht-600-agenten-tassencontrole-en-geen-auto-s

Dit jaar maakt de gemeentelijke overheid wéér de fout om allerlei idioten uit te nodigen om met identiteitspolitieke treiteracties een onschuldige pepernotenparty te verstieren.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Nov 03, 2018 1:46 am

Verder worden meerdere straten afgezet, kunnen auto's niet in de buurt komen en krijgen kinderen een polsbandje met het 06-nummer van een ouder.

Nou, dat wordt weer een gezellig kinderfeestje. Als ouder ben je knettergek als je daar met je kind naar toe gaat. Sint komt in veel steden en dorpen aan, dus wees wijs, en mijdt Zaanstad.

Uiteraard heeft Zaanstad een PvdA burgemeester. Veel van de PvdA burgevaders en burgemoeders blijken een beetje dom te zijn.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Nov 03, 2018 8:39 pm

Landelijke intocht Sinterklaas in Zaanstad: afgezet met hekken, toegangspoortjes, controles

Door: Redactie, 19:44, 02 november 2018

Afbeelding

Leuk en gezellig een kinderfeestje vieren anno 2018, in het gave land Nederland

Om te voorkomen dat de landelijke intocht van Sinterklaas uit de hand loopt, heeft de gemeente Zaanstad strikte regels opgesteld. Het gebied waar de sint aankomt, wordt afgezet met hekken. Dat terrein is alleen via toegangspoortjes toegankelijk.

Bij de poortjes is een tassen- en jassencontrole. Het meenemen van glaswerk en drones is verboden.

Voor- en tegenstanders van Zwarte Piet die een demonstratie aanmelden en met wie afspraken zijn gemaakt, krijgen plekken toegewezen die ver uit elkaar liggen. De gemeente meldt dat die maatregel wordt genomen om confrontaties tussen verschillende groepen te voorkomen. De groepen moeten tijdens de intocht in hun vak blijven en zelf voor een ordedienst zorgen. Kleding die het gezicht grotendeels bedekt en het gebruik van drugs en alcohol is verboden in de demonstratievakken.

De landelijke intocht van Sinterklaas in de gemeente Zaanstad is op 17 november.

Anp

https://tpo.nl/2018/11/02/landelijke-in ... controles/

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Nov 03, 2018 10:32 pm

Vlaanderen: Blijde intrede van de Zwarte Pieten discussie...
De Ideale Wereld - Gepubliceerd op 2 nov. 2018

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Nov 05, 2018 12:43 am

Wat een gotspe. :ohmy2: Erik van Muiswinkel wordt Sinterklaas in Amsterdam. Hoe verzinnen ze het. :unhappy:

Erik van Muiswinkel wordt de nieuwe Sinterklaas van Amsterdam. De cabaretier vervangt acteur Jeroen Krabbé die dit jaar afzwaait als goedheiligman.

at maakt het comité dat de Amsterdamse intocht organiseert zondagavond bekend tijdens de jaarlijkse briefing met alle vrijwilligers die als piet meelopen tijdens de intocht.

De 57-jarige Van Muiswinkel is een goede bekende van de Sint. Hij was bijna twintig jaar actief als Zwarte Piet bij de landelijke intocht en in het Sinterklaasjournaal, waarvan de laatste jaren als hoofdpiet.

In 2016 nam hij afscheid van de landelijke intocht naar aanleiding van de discussie over het uiterlijk van Zwarte Piet. Van Muiswinkel is voorstander van de roetveegpiet. Sinds vorig jaar bestaat het gevolg van Sinterklaas in Amsterdam daar in zijn geheel uit.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Nov 05, 2018 1:16 am

Pilgrim schreef:
Landelijke intocht Sinterklaas in Zaanstad: afgezet met hekken, toegangspoortjes, controles

Typisch weer die vieze smerige hypocriete politieke lapzwansen mentaliteit.

Hoezo dat? Demonstraties moeten altijd van tevoren aangevraagd worden. Dat betekent dat niet altijd per se toestemming wordt gegeven. Bijvoorbeeld als u wilt demonstreren voor het fascisme en dit wilt opvrolijken met hakenkruizen. Ook wanneer er reden is te vermoeden dat de openbare orde verstoord zal worden. Welnu, reden genoeg voor de gemeente om niet langer de boel te belazeren en demonstraties aangaande de intocht van Sinterklaas te verbieden. Want met het organiseren van toegangspoortjes, dranghekken en controles op wapentuig wordt een mogelijke gewelddadige ordeverstoring niet voorkomen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

King George

Berichtdoor King George » Ma Nov 05, 2018 3:32 pm

Mahalingam schreef:
ZAANSTAD - Voor de landelijke Sinterklaasintocht op 17 november in Zaanstad zijn flink wat beveiliginsmaatregelen opgezet. Zo zouden er volgens twee bronnen binnen de gemeente zo'n 600 politieagenten op de been zijn.

Zij worden nog bijgestaan door een landelijk politieteam en 150 beveiligers, vertelt Marianne de Boer van VVD Zaanstad. Er komen met name veel agenten uit Amsterdam, die vaker te maken hebben met het in goede banen leiden van grote evenementen. Vinke Vision, het mediabedrijf dat de productie van het televisie-evenement onder zijn vleugels heeft, zou 900 vrijwilligers meenemen.

Bij de bezoekers van de Sinterklaasintocht worden verder de tassen en jassen gecontroleerd. Dat werd deze week bekend gemaakt tijdens een bijeenkomst voor omwonenden. "Die doorzoeking zal tot maximaal een kwartier vertraging leiden", aldus een woordvoerder van de gemeente.

Maatregelen
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/234184/Zaanstad-streng-beveiligd-tijdens-intocht-600-agenten-tassencontrole-en-geen-auto-s

Zoveel inzet van politie en andere beveiliging en veiligheidsmaatregelen? Dat had je in de jaren '80 niet eens bij Ajax - Feyenoord in het Olympisch Stadion. En me dunkt dat het er toen in en om de stadions ruig aan toe kon gaan.

Mahalingam schreef:Dit jaar maakt de gemeentelijke overheid wéér de fout om allerlei idioten uit te nodigen om met identiteitspolitieke treiteracties een onschuldige pepernotenparty te verstieren.

Moedwillig fout wellicht?

Terug naar “Samenleving & Integratie”