Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Maarten

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Berichtdoor Maarten » Do Jun 18, 2020 8:49 am

Mijn broek zakt hierbij af van zulks een idioterie...Echt, dit gaat toch nergens over....

Rijstmerk Uncle Ben’s verdwijnt mogelijk uit schap
Het merk Uncle Ben’s, bekend van onder meer rijst en sauzen, verdwijnt mogelijk uit het schap. Het merk en het logo wordt door sommigen als racistisch ervaren. Voor levensmiddelenreus Mars is dat reden om de naam en het logo van Uncle Ben’s te herzien.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/rijstme ... ~aefd979f/

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jun 18, 2020 9:55 am

Maarten schreef:Mijn broek zakt hierbij af van zulks een idioterie...Echt, dit gaat toch nergens over....

Rijstmerk Uncle Ben’s verdwijnt mogelijk uit schap

Gewoon laten gebeuren. Dit kost de politiek correcte leverancier alleen maar geld. En er zullen consumenten zijn die voortaan dit product links laten liggen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Jun 18, 2020 7:10 pm

Je weet het nooit met media personen. Op dit moment zijn ze natuurlijk allemaal antiracistisch maar waren ze dat altijd?
Er wordt gegraven in archieven en social media om te zien of er vlekjes op hun blazoenen zijn te zien. Hebben ze jeugdzonden begaan als we met de bril van heden kijken?
Voor je het weet worden ze door een meute antiracisten op de mestvaalt van de geschiedenis geworpen.
’CBS en MTV huren privédetective in om social media van hun sterren te controleren op racisme’
Een groep grote tv-netwerken, waaronder CBS en MTV, hebben een befaamde privédetective ingehuurd om de social media-accounts van hun sterren te controleren op racisme. Dat stelt Page Six op basis van bronnen.

Deze opvallende move komt nadat verschillende beroemdheden recent ontslagen zijn vanwege opgedoken posts die als racistisch werden beschouwd. Zo ontsloeg Bravo al drie medewerkers wegens aanstootgevende tweets en lieten ook MTV en CBS elk een medewerker om die reden gaan.

Volgens Page Six hebben verschillende netwerken nu het befaamde kantoor Edward Myers & Associates ingehuurd, om te proberen mogelijk beledigende posts van hun sterren op te sporen en te verwijderen voor ze publiek gemaakt worden.

Volgens bronnen zijn er brieven naar de sterren gestuurd om hen erop te wijzen dat het kantoor van Myers - een zwaargewicht die eerder voor de gemeente van LA recherchewerk deed op de grote bendes en voor Jeff Bezos’ beveiligers werkte - het onderzoek snel zal starten.

De netwerken hebben nog niet geen commentaar gegeven op het nieuws van Page Six.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/945282421/cbs-en-mtv-huren-privedetective-in-om-social-media-van-hun-sterren-te-controleren-op-racisme

Het nieuwe normaal in een Brave New World.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Za Jun 20, 2020 9:43 am

EEN MOOI LIED OVER DE TIJD VAN DE SLAVENHANDEL IN AMERIKA

Negers werden bij opbod verkocht.

In de tegenwoordige tijd hebben we beurs genoteerde ondernemingen die de belangen van slaven (arbeiders) met voeten treden waarbij discriminatie zich manifesteert in het onderling elkaar de loef afsteken en beconcurreren tot de 'dood' erop volgt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Maarten

Berichtdoor Maarten » Za Jun 20, 2020 11:20 am

Helemaal mee eens met Gerard Cox

Gerard Cox: racisme is ons aangepraat
Gerard Cox vindt het onzin dat premier Mark Rutte spreekt over "systematisch racisme" in de Nederlandse samenleving. Volgens de 80-jarige voormalig cabaretier en acteur is Nederland een paradijs. "Dat racisme, dat hebben we ons allemaal maar laten aanlullen", zegt hij in De Telegraaf.

"Witte mensen zijn opeens allemaal racist. Blank mag je niet meer zeggen, sinds een of ander trutje daar een boekje over heeft geschreven. Deze onzin komt allemaal uit Amerika, waar zeker van alles aan de hand is. En hier misschien ook wel, maar het is niet te vergelijken", vindt Cox. "Hier hebben toch nooit in het park bankjes gestaan met bordjes 'alleen voor blanken'? Dát is racisme."

Cox denkt dat in Nederland misschien wel sprake van discriminatie is, maar racisme ziet hij niet. "Nederland is een paradijs. Perfect is het niet en zal het ook nooit worden. Maar volmaakter dan hier, vind je het nergens anders op de hele wereld."
https://www.welingelichtekringen.nl/ber ... praat.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jun 20, 2020 3:05 pm

Gerard Cox: ’We hebben ons dat racisme allemaal laten aanlullen’

In verband met het coronaprotocol van het Parkhotel, nota bene zijn vaste hang-out in Rotterdam, wordt zijn naam gevraagd. „Cox. Cee-Ooo-Iks”, zegt hij tegen de medewerkster die duidelijk niet weet wie ze tegenover zich heeft. „Nu is mijn hele dag verpest”, zegt Gerard Cox met een opgewekte grijns als hij aanschuift. Met de acteur, zanger en cabaretier praten we over het racismedebat en de plaats van de humor daarin.

Gerard Cox, die vlak voor de lockdown in maart tachtig is geworden, komt net uit de sportschool, tijd om zich te verkleden ontbrak. Contact over het aanpassen van het afgesproken tijdstip was niet mogelijk: Cox heeft geen mobiele telefoon. Aan mailen doet hij evenmin.

„Lekker, zeg je? Ja, zo reageert iedereen. Dan denk ik: jullie kunnen ook wel zonder, hoor. Wat let je?”

De ontmoeting vloeit voort uit de discussie over de plek van humor in het racismedebat. De cabaretier kijkt met verbijstering naar de laatste ontwikkelingen. In zijn bijna zestigjarige loopbaan werd hij op de vingers getikt naar aanleiding van grappen over de kerk en de koningin. Zijn hit Zo’n lekkere strakke blonde meid op ’n racefiets werd vrouwonvriendelijk genoemd. De afgelopen jaren zette hij onder meer in het theater zijn vraagtekens bij de multiculturele samenleving, altijd met de toevoeging dat hij niets met ’meneer Bidet en zijn kornuiten’ te maken wil hebben. Hij is huiverig zich in de huidige ’slangenkuil’ te begeven. Tegelijk gaat het hem aan het hart als grappen niet meer gemaakt mogen worden, als sketchprogramma’s uit de tv-geschiedenis dreigen te worden gegumd.

Absurd
„Om te beginnen moet ik een hele lange zucht laten. Ik vind het absurd gelul dat zulke satire niet meer zou mogen. Je moet alles kunnen zeggen. Er wordt gezegd dat het voortschrijdend inzicht is. Ik denk: het is voortschrijdende vertrutting. Het gouden voorbeeld betreft Wim Kan. In Den Haag was verzonnen dat Nieuw-Guinea onafhankelijk moest worden. Er zouden verkiezingen komen. Toen zei Kan: ’Dus dan moeten de papoea’s gaan stemmen, hoe kan dat nou? Dan moeten we ze eerst vangen.’ Iedereen zegt: ’oh, dat kan je nu niet meer zeggen’. Maar waarom niet? Het was een goede grap. En natuurlijk een beetje pijnlijk. Alle humor is gestoeld op relativering. Als dat niet een heel klein beetje pijnlijk was geweest, was het niet zo’n goeie geweest.”

„Dat racisme, dat hebben we ons allemaal maar laten aanlullen. Witte mensen zijn opeens allemaal racist. Blank mag je niet meer zeggen, sinds een of ander trutje daar een boekje over heeft geschreven. Deze onzin komt allemaal uit Amerika, waar zeker van alles aan de hand is. En hier misschien ook wel, maar het is niet te vergelijken. Hier hebben toch nooit in het park bankjes gestaan met bordjes ’alleen voor blanken’? Dát is racisme. Misschien is hier wel sprake van wat discriminatie, dat bestaat op alle mogelijke fronten. Rutte, die zegt dat diep in onze samenleving systematisch racisme zit, is gek. Nederland is een paradijs. Perfect is het niet en zal het ook nooit worden. Maar volmaakter dan hier, vind je het nergens anders op de hele wereld.”

U heeft vaak gesteld: Mensen aan het lachen maken, is het moeilijkste wat er is. Misschien is mensen aan het lachen maken zonder iemand te kwetsen, nog veel moeilijker.
„Blijkbaar. In de jaren zestig waren de taboes: God, Nederland en het koningshuis. Daar kwam je niet aan. Wij deden dat met Lurelei, met Eric Herfst, wél. Die taboes hebben we toen een beetje opgeruimd. Nu wordt alles discriminatie genoemd. We zijn 55 jaar verder, de samenleving zou inmiddels veel opener moeten zijn. Maar dat is-ie niet. Als John Cleese die sketch in Fawlty Towers niet meer mag doen, zijn we reddeloos verloren. Ik vind het ongelooflijk als je daar de humor niet van inziet.”

Die bewuste aflevering, The Germans, staat nu weer online. Voorzien van een waarschuwing.
„Ja, met zo’n disclaimer. Daar wordt ook om gevraagd bij standbeelden. Wat moet je er bij zetten? Iets als: Dit was Piet Hein. Die heeft niet zijn hele leven bij de open haard gezeten. Die heeft geknokt, de zilvervloot veroverd en bij de nasleep daarvan later zelf het loodje gelegd? Hij is zelf twee keer slaaf geweest trouwens. Als die zeehelden niet hadden bestaan, was er nooit een Nederland ontstaan. Je kunt de geschiedenis niet uitwissen, en je kunt het niet overdoen. Tegen al die mensen die zich zo druk maken over slavernij zeg ik: kijk eens naar de mensen in Qatar die stadions voor het WK bouwen. En naar de mensen in Noord-Afrika die de oversteek proberen te maken en daar op de markt worden verkocht. Dat speelt zich nu af.”

Vreest u dat iets van uw werk, zoals Toen was geluk heel gewoon, ook in de ban wordt gedaan?
„Er is een aflevering waarin Jaap Kooiman een zwarte buurman krijgt. Jaap is daar natuurlijk zwaar op tegen. Hij zegt al die rechtstreekse, domme dingen die volkse mensen zeggen. Daar kregen we toen al commentaar op. Maar ten eerste: ík zeg het niet, de figuur die ik speel zegt het. Al hadden we het als makers wel zelf verzonnen. Vijf minuten voor het einde van de aflevering besluit die man zelf: ’nou meneer, ik zie ervan af. Ik woon liever niet in de buurt van iemand als u.’ We hadden het omgedraaid. Ja, natúúrlijk was het de bedoeling juist Jaap belachelijk te maken. Hij was altijd het kind van de rekening. Als die aflevering nu toch wordt veroordeeld? Daar heb ik driewerf schijt aan.”

Verveelt u zich in deze corona-tijd?
„Totaal niet. Ik ben mijn huis aan het ontdekken. Op 27 februari kwam ik terug uit Zuid-Amerika waar ik voor Beter laat dan nooit met Katja Schuurman, Willibrord Frequin, Barrie Stevens en Peter Faber op reis was. Drie weken zaten we op elkaars lip. Bij aankomst zei ik al: ik ga nu even een maand de deur niet uit. Dat kwam dus mooi uit met die lockdown. Ik lees en herlees mijn enorme hoeveelheid boeken. En ik heb een nieuwe hond genomen. Een hoop werk, daar heb ik me een beetje op verkeken.”

Katja Schuurman nam hem in Mexico mee naar het ziekenhuis toen ze een echo van haar kindje liet maken. Zo’n ’waarachtige’ vrouw, vindt Cox, waar je alles tegen kan zeggen. De MeToo-discussie vindt hij in het algemeen maar verwarrend. „Een opmerking als ’goh wat ben je knap’ mag bijna niet meer. Terwijl: dat is toch leuk om te horen? Zo’n dertig jaar geleden schreef ik Zo’n lekkere strakke blonde meid op ’n racefiets. Over dat dat lekker is om naar te kijken, dat ik daar nog weleens voor blijf staan. Ik begrijp er niks van dat dat vrouwonvriendelijk is genoemd. Het bezingen van een mooie vrouw wordt al honderden jaren gedaan. Dat deden vroeger zelfs de moslims.”

Heeft u altijd veel aandacht van vrouwen gekregen?
„Ik heb heel mijn leven veel geluk gehad, ik heb zoveel leuke vrouwen gekend. En gehad. Zij hadden mij net zo goed, om misverstanden te voorkomen.”

Er zal geen vrouw in Nederland opstaan die zegt dat u iets gedaan heeft tegen haar zin?
„Ik geloof het niet, nee. Daar is namelijk niks aan. Als ze jou niet leuk vindt, en je gaat toch door, ben je niet goed bij je hoofd.”

Bent u nog steeds een versierder?
„Niet meer. Soms zie ik een leuke vrouw, maar dan denk ik al snel: al dat gedoe. Dan moet ik daar weer mee naar huis, in plaats van dat ik vanavond lekker in mijn eigen bed lig. Wie weet slaat de vlam nog eens in de pan, maar ik verwacht het niet. Het is ook iets lichamelijks. Op mijn leeftijd maak je niet zoveel van dat testosteron meer aan. Ergens ben ik blij toe. Ik word nu nog moe als ik terugdenk aan al die kilometers die ik in mijn leven achter vrouwen aan heb gelopen.”

U vindt: heilige huisjes zijn er om overhoop te schoppen. Mag je echt overal een grap over maken?
„In principe wel. Je moet alleen niet kwaadwillig zijn. Je moet het eerlijk menen, mensen geen verdriet wíllen doen, al gebeurt het wel. Er zijn dingen die gezegd moeten worden, ook al doen ze pijn. En daar moeten jij en ik net zo goed tegen kunnen.”

Bent u zelf snel beledigd?
„Niet meer, nee. Ik geloof het niet.”

Heeft u geen zwakke plek?
„Als ik die had, zou ik dat niet zeggen. Ik vond het niet leuk als de pers onwaarheden of iets gemeens schreef als er weer een relatie van me over was. Dan ben je al niet op je gelukkigst. Maar verder... ehh, nou ja als mensen mij dom zouden vinden misschien. Ik weet dat ik dat niet ben. En ik weet dat ik het niet slecht bedoel. Aan de andere kant: dan vinden ze dat maar. Als het niet waar is, raakt het je koude kleren toch niet?”

Uw dochter is doof. Kunnen daar grappen over worden gemaakt?
„Ja hoor. Dat zou ze zelf als een van de eersten doen. Ze heeft veel gevoel voor humor. Mensen zeggen: van gehandicapten moet je afblijven. Waarom? Dat leent zich heel goed voor leuke grappen. Wij zeiden vroeger bijvoorbeeld als ze bijna jarig was: we geven haar wel een kapot radiootje. Een beetje flauwe grap, maar wel goed. Zelfspot, relativeren is wat ik zo ontzettend mis in het debat over racisme.”

Zeshonderd kunstenaars van kleur stuurden dinsdag een brief dat ze er nu echt bij willen horen.
„Wat is dat nu voor onzin. Je hebt Humberto Tan, die is zo zwart als roet. En die man doet het heel goed. Je ziet niet eens meer dat hij zwart is, en dat bedoel ik helemaal niet verkeerd. En hier in Rotterdam hebben we nu een Marokkaanse burgemeester, een betere hebben we nooit gehad. Oh, het gaat over theater? Heeft Romana Vrede dit ondertekend? Die vrouw heeft toch alles gespeeld hier? En er was toch geen sterveling die zei: wat doet die nu bij Zomergasten?” Oh ja en die Akwasi, die komt uit Ghana, hè? Dat vind ik ook zoiets: dat je aan niemand meer mag vragen waar hij vandaan komt. Uit Nederland, zeggen ze dan. Terwijl: misschien ben je hier geboren, of kwam je hier op je zesde aan. Het is toch gewoon interesse?”

De politieke correctheid van vandaag de dag is een plaag, zei u eerder. Is dit weer over tegen de tijd dat u de honderd aantikt?
„Nee. Wat er nu gebeurt, komt niet meer goed. Al hoop ik dat het toch een golfbeweging betreft, die over een jaar of tien weer voorbij is. Dan ga ik dat nog wel meemaken. Ik heb nu net die hond genomen, hè? Dus ik moet nog zeker tien jaar leven. Anders is het zielig.”
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Jun 22, 2020 9:53 am

Er was een Sikh opstand in India. Indira Gandhi was de baas en haar lijfwacht bestond uit Sikhs. Ze achtte het onjuist (zeker ook vanwege signaalwerking) om die lijfwacht te vervangen. Kort daarop (October 31, 1984) werd ze door haar lijfwachten dood geschoten.
Medewerkers gevangenis: alleen witte cipiers mochten agent bewaken die Floyd doodde
Personeel van de gevangenis waar Derek Chauvin vastzit, de agent die wordt beschuldigd van moord op George Floyd, zegt dat alleen witte cipiers hem in eerste instantie mochten bewaken. Acht cipiers dienden een klacht in wegens discriminatie.

In eerste instantie werd ontkend dat huidskleur bepaalde met welk personeel Chauvin contact kon hebben, maar afgelopen weekeinde zou Lydon volgens een woordvoerder van de lokale sheriff hebben toegegeven dat hij donkere cipiers weg wilde houden bij Chauvin. Hij zou bang zijn geweest dat het bij hen ‘een verhoogd trauma’ kon veroorzaken.

Na drie kwartier zou hij hebben beseft dat hij een foute inschatting had gemaakt, de opdracht hebben ingetrokken en zich hebben verontschuldigd. Volgens de klagers zouden de ‘speciale maatregelen’ van Lydon echter na twee dagen nog steeds hun diensten hebben beïnvloed.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/medewerkers-gevangenis-alleen-witte-cipiers-mochten-agent-bewaken-die-floyd-doodde~b5d5b2f6/

King George

Berichtdoor King George » Ma Jun 22, 2020 11:43 am

Mahalingam schreef:Je weet het nooit met media personen. Op dit moment zijn ze natuurlijk allemaal antiracistisch maar waren ze dat altijd?
Er wordt gegraven in archieven en social media om te zien of er vlekjes op hun blazoenen zijn te zien. Hebben ze jeugdzonden begaan als we met de bril van heden kijken?
Voor je het weet worden ze door een meute antiracisten op de mestvaalt van de geschiedenis geworpen.
’CBS en MTV huren privédetective in om social media van hun sterren te controleren op racisme’
Spoiler! :
Een groep grote tv-netwerken, waaronder CBS en MTV, hebben een befaamde privédetective ingehuurd om de social media-accounts van hun sterren te controleren op racisme. Dat stelt Page Six op basis van bronnen.

Deze opvallende move komt nadat verschillende beroemdheden recent ontslagen zijn vanwege opgedoken posts die als racistisch werden beschouwd. Zo ontsloeg Bravo al drie medewerkers wegens aanstootgevende tweets en lieten ook MTV en CBS elk een medewerker om die reden gaan.

Volgens Page Six hebben verschillende netwerken nu het befaamde kantoor Edward Myers & Associates ingehuurd, om te proberen mogelijk beledigende posts van hun sterren op te sporen en te verwijderen voor ze publiek gemaakt worden.

Volgens bronnen zijn er brieven naar de sterren gestuurd om hen erop te wijzen dat het kantoor van Myers - een zwaargewicht die eerder voor de gemeente van LA recherchewerk deed op de grote bendes en voor Jeff Bezos’ beveiligers werkte - het onderzoek snel zal starten.

De netwerken hebben nog niet geen commentaar gegeven op het nieuws van Page Six.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/945282421/cbs-en-mtv-huren-privedetective-in-om-social-media-van-hun-sterren-te-controleren-op-racisme

Het nieuwe normaal in een Brave New World.

Ik mag aannemen dat het slag sterren wat rappers heet ontzien gaan worden. Want waar moet anders de ruimte mee ingevuld worden?
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jun 22, 2020 2:37 pm

Ja, dat is zielig. :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Jun 22, 2020 11:41 pm

DISCRIMINATIE!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

King George

Berichtdoor King George » Di Jun 23, 2020 11:56 am

Mahalingam schreef:Afbeelding

Op RTL Late Night was als (ere)gast een bobo van de NPO aanwezig. Die ging praten over het taalbeleid van de NOS.
Interresseerde het iemand wat hij te zeggen had? Minder dan gedacht.
Je kan het hier nalezen:
http://www.mediacourant.nl/2018/01/marcel-gelauff-bij-tan-onder-vuur-om-wit-en-zwart/
Minst bekeken RTL Late Night ooit: 297.000 kijkers
Humberto Tan noteerde woensdagavond de minst bekeken aflevering van RTL Late Night sinds de start van de talkshow in 2013. Er keken 297.000 mensen naar de uitzending op RTL 4, goed voor 8 procent marktaandeel.
http://www.mediacourant.nl/2018/01/minst-bekeken-rtl-late-night-ooit-297-000-kijkers/

Over het vergroten van de kloof zei hij:
“In de loop van vorig jaar kwamen we tot de conclusie dat het met name als het gaat om de tegenstelling met zwart, dat dan het woord blank minder verstandig is. Blank roept associaties op met rein en schoon en dan is zwart blijkbaar niet rein en niet schoon. Waar het ons om gaat in berichten, zijn de kleuren wit en zwart. Blank is eigenlijk geen kleur. Dat leidde tot het gevoel dat het beter is om bij voorkeur wit tegenover zwart te zetten.”

Opvallend is dat het woord 'neger' niet valt in de uitzending.
Een tafelgast meldt vanuit de dagelijkse realiteit:
John Ewbank: “Ik heb een dochter en zij heeft ook donkere jongens in de klas. Als zij het heeft over een leuke donkere jongen, dan zegt zij nooit: ‘Een leuke zwarte jongen.’ Qua spreektaal is dat helemaal niet van deze tijd. Ik begrijp het criterium niet zo goed over ‘wij zijn een afspiegeling van wat er in de samenleving gebeurt’. Om mij heen wordt zwart en wit nooit gebruikt in elk geval.”

Wie heeft er gisteren nog naar Veronica Inside gekeken? Natacha Harlequin maant ons tot niet meer over bruin of blank te mogen spreken. Dat moet nu voortaan zwart of wit heten. Want we moeten empatischer zijn richting degenen die zich tot het diepste van hun ziel gekwetst voelen bij het woordje blank.

Hoe lang duurt het nog dat er aan het woordje wit ook een te positieve conontatie zit?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Maarten

Berichtdoor Maarten » Di Jun 23, 2020 12:09 pm

Sneeuw, dat is wit, net als slagroom, de wolken in de lucht, het laken op mijn bed, Wit dat is ook het brood wat ik eet, is ook een paper, ook wit is de arts in zijn werkkleding, wit is mijn fiets die in de schuur staat, wit dat zijn de eieren in de koelkast, de schaapjes in de wei, de gordijnen voor het raam, de onderbuik van mijn hond, wit is ook het krijt van mijn kind, die vrolijk er mee rondtekent, wit is ook datgene wat uit mijn wonderstaaf komt na het bereiken van een hoogtepunt icon_shh.gif , maar mijn huidskleur is niet wit..

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 24, 2020 7:57 pm

Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

DIT!!!!! icon_thumbdown.gif

Gemeente Amsterdam stelt quota in voor divers personeelsbestand

Het personeelsbestand van de gemeente Amsterdam is geen afspiegeling van de Amsterdamse beroepsbevolking en moet diverser. Wethouder Touria Meliani (personeel) kondigt woensdag aan dat minimaal 30 procent van het hogere segment ambtenaren, vanaf schaal 15, moet bestaan uit kandidaten met een niet-westerse achtergrond. Er is geen deadline gesteld voor wanneer dit percentage behaald moet worden.

Van de huidige 58 directeuren hebben er nu twee een niet-westerse migratieachtergrond. „De diversiteit van de stad Amsterdam zie je niet terug binnen de gemeente, terwijl dit wel bittere noodzaak is”, aldus Meliani. „Hoe meer verscheidenheid in de organisatie, hoe beter het contact met de bewoners van de stad en hoe scherper het oog voor wat er nodig is. Alleen met een inclusieve cultuur kan de gemeente Amsterdam haar werk goed uitvoeren én een betere werkgever worden.”

Ook wordt een intern antidiscriminatiebeleid ingesteld en het melden van pesten, discriminatie en uitsluiting wordt gestimuleerd. Daarnaast wordt er een toegankelijkheidsagenda opgesteld, specifiek gericht op de fysieke toegankelijkheid en werkomstandigheden voor medewerkers met een (niet) zichtbare handicap of chronische ziekte. Een inclusieve werkcultuur moet eraan bijdragen dat medewerkers meer gelijke kansen krijgen voor ontplooiing, ontwikkeling en doorstroming, aldus de gemeente.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Jun 24, 2020 9:18 pm

Een mondkapje is gezichtsbedekkend. En wie willen hun gezicht bedekken (behalve Moslima's) ?
Boeven en ander tuig. Zodoende hoeven negers geen mondkapje op.
Oregon county issues face mask order that exempts non-white people

Lincoln County, Oregon, has exempted non-white people from a new order requiring that face coverings be worn in public — to prevent racial profiling.

Health officials announced last week residents must wear face coverings in public settings where they may come within six feet of another individual who is not from the same household.
But people of color do not have to follow the new rule if they have “heightened concerns about racial profiling and harassment” over wearing the masks, officials said.
“No person shall intimidate or harass people who do not comply,” health officials said.

With mask requirements becoming more common, activists have raised concerns that the directives could put non-white people in danger.
“For many black people, deciding whether or not to wear a bandanna in public to protect themselves and others from contracting coronavirus is a lose-lose situation that can result in life-threatening consequences either way,” ReNika Moore, director of the ACLU’s Racial Justice Program, told CNN.

Trevon Logan, who is black, said orders to wear face coverings are “basically telling people to look dangerous given racial stereotypes that are out there.”
“This is in the larger context of black men fitting the description of a suspect who has a hood on, who has a face covering on,” Logan, an economics professor at Ohio State University, told the outlet.

“It loos like almost every criminal sketch of any garden-variety black suspect.”
https://nypost.com/2020/06/23/oregon-county-issues-face-mask-order-exempting-non-white-people/

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Do Jun 25, 2020 7:18 pm

Ariel schreef:Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

DIT!!!!! icon_thumbdown.gif

Gemeente Amsterdam stelt quota in voor divers personeelsbestand

Het personeelsbestand van de gemeente Amsterdam is geen afspiegeling van de Amsterdamse beroepsbevolking en moet diverser. Wethouder Touria Meliani (personeel) kondigt woensdag aan dat minimaal 30 procent van het hogere segment ambtenaren, vanaf schaal 15, moet bestaan uit kandidaten met een niet-westerse achtergrond.

Het is al jaaaaaren een grote zooi binnen het stadsbestuur van Amsterdam. Ja, logisch wanneer linkse elementen de dienst uitmaken. En om nu aan de linkse zooi verwante, voornamelijk islamitische, elementen toe te voegen lijkt mij geen goede zaak. In goed Nederlands uitgedrukt:

Amsterdam verkiest van de wal in de sloot te gaan.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Jun 27, 2020 3:17 pm

Praten negers anders? Kennelijk want anders zou er geen nieuwe ophef verzonnen worden over iets dat je 'blackvoicing' zou kunnen noemen: Als een niet-blanke praten terwijl je wel een blanke bent.
Cartoonserie ‘The Simpsons’ gebruikt geen witte stemmen meer voor donkere personages
De producenten van de wereldberoemde animatieserie The Simpsons hebben vrijdag aangekondigd geen witte acteurs meer te zullen gebruiken om personages uit etnische minderheden in te spreken.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/cartoonserie-the-simpsons-gebruikt-geen-witte-stemmen-meer-voor-donkere-personages~be2e2dc4/

De stem van een éénbenige homofiele Indiaan kan alleen gedaan worden door een éénbenige homofiele Indiaan. De identity politics zorgt voor heel veel verdeeldheid en apartheid.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Zo Jun 28, 2020 3:44 pm

Aan de blanke Nederlanders

Posted on 17 juni 2020 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Beste kaaskoppen,

Ik ben hélemaal klaar met dat gezeik over ‘institutioneel racisme’ in Nederland.

Wij móeten Zwarte Piet in een ander kleurtje schminken.

Wij móeten onszelf een spiegel voorhouden.

Wij móeten schuld bekennen voor dingen die wij, noch onze eigen voorouders, kleurlingen hebben aangedaan.

Wij móeten ‘blank’ opeens ‘wit’ noemen.

Wij móeten de namen van gebakjes veranderen.

Wij móeten de politie ontwapenen.

Wij móeten alle boeken verbranden waarin de zwarte medemens geen directeur, maar werknemer is.

Wij móeten alle films en televisieseries verwijderen die mensen van kleur eventueel zouden kunnen kwetsen.

Wij móeten alle musea ontdoen van schilderijen waarop blanken de bovenliggende partij zijn.

Wij móeten toegeven dat we racisten zijn.

Wij móeten onze kinderen gastlessen laten geven door criminele activisten die als illegaal naar Nederland kwamen uit een keurig land als Ghana en die hier alle kansen kregen om een fatsoenlijke opleiding te volgen en echt werk te zoeken.

Wij móeten voetbalclubs verketteren die Ron Jans aanstellen als trainer omdat hij een liedje met daarin het woord ‘nigger’ meezong in de kleedkamer.

Wij móeten -wacht maar af!- herstelbetalingen gaan doen aan nakomelingen van slaven.

Wij móeten kapot geïndoctrineerd worden door de publieke omroepen en de kranten tot we werkelijk gaan geloven dat kleurlingen in dit land achterin de bus moeten zitten op weg naar de slavendrijvers en hun plantages.

Wij móeten namen van tunnels, straten, gebouwen en organisaties veranderen.

Wij móeten het ‘een mooi voorbeeld van democratie van onderaf’ vinden als tuig van Black Lives Matter en Antifa standbeelden gaat neerhalen.

Wij móeten het normaal vinden dat we bedreigd worden met geweld als we meedoen aan een verkleedpartij.

Wij móeten het Engelstalige oorlogsjargon van de Black Panthers aanhoren.

Wij móeten “ourselves educaten”.

Wij móeten verhalen over ‘aanslagen’ door ‘groepen rechtsextremisten’ geloven en heel erg verontwaardigd doen, ook als we op onze klompen (mag dat nog, klompen?) aanvoelen dat er eigenlijk geen moer aan de hand was?

Wij móeten meer Tara Singh Varma’s en John Leerdammen in de Tweede Kamer kiezen ter vervanging van de blanke overheersers.

Wij móeten knielen voor activisten van kleur.

Wij móeten dit.

Wij móeten dat.

Wij móeten zus.

Wij móeten zo.

En weten jullie wat het ergste is?

Steeds meer blanken dóen het nog ook!

In de eerste plaats natuurlijk de blanke deug-BN’ers, niveau Charly Luske en Georgina Verbaan, die bang zijn dat het hen handel kost als ze geen petities tekenen, geen zwarte vlakken op social media zetten of niet oproepen om demonstraties te bezoeken.

Maar helaas ook steeds meer onbekende blanken. Naïevelingen. Angsthazen. Meelopers.

Als makke schapen lopen ze achter ordinaire hitsers als Jerry Afriyie, Sylvana Simons en die vreselijke nepper Akwasi aan.

Walgelijk!

Zal ik jullie eens zeggen wat we móeten?

Wij moeten helemaal níks.

Ja, wij moeten ons houden aan Artikel 1 van de Grondwet.

Wij moeten ook onze kinderen leren dat ze niet mogen discrimineren op basis van iemands godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook. Dat heet: opvoeden.

En we moeten, als we de kans hebben, mensen die het echt moeilijk hebben af en toe een kontje geven.

En voor de rest: laat ze de kolere krijgen.

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-de-bla ... erlanders/

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jun 29, 2020 11:21 am

Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jun 30, 2020 11:37 am

En wie bepaalt dan of ’iets echt niet kan’?

De gemeente Amsterdam wil dat omstanders zelf gaan ingrijpen bij discriminatie of racisme. De stad tuigt er een campagne voor op. Dat is vragen om problemen, vindt advocaat Richard van der Weide. „Juist nu moet je mensen niet aansporen voor eigen rechter te gaan spelen.”

„Volgens de Amsterdamse GroenLinks-wethouder Diversiteit Rutger Groot Wassink is het van belang met een campagne tegen racisme en discriminatie een duidelijk signaal af te geven. „Zie of hoor je iets wat echt niet kan, zeg iets, grijp in!”, aldus de stadsbestuurder. Amsterdammers zouden volgens hem „willen vechten tegen discriminatie en uitsluiting, in welke vorm dan ook.”

Het is uiteraard een goede zaak dat er aandacht is voor racisme, discriminatie en uitsluiting. Het discriminatieverbod is verankerd in onze Grondwet en maakt deel uit van de kernwaarden van onze rechtsstaat. Met die kernwaarden moeten we zorgvuldig omgaan.

Snelkookpan
En ja, het is goed om burgers ervan bewust te laten zijn dat ze voor elkaar moeten opkomen. Maar het lanceren van een dergelijke campagne op het moment dat de maatschappelijke snelkookpan op het vuur staat, is vragen om problemen.

Het roept in eerste instantie vooral veel vragen op. Want wat is ’ingrijpen’? Beperkt zich dat tot een verbale terechtwijzing? Mag een burger een andere burger die zich hieraan schuldig maakt - of lijkt te maken - op heterdaad aanhouden en overdragen aan een agent, zoals de wet toestaat? Mag er daarbij (proportioneel) geweld worden toegepast, zoals vastpakken? Het zijn vragen waarover niets in de campagnetekst staat.

Maar bovenal: wie bepaalt eigenlijk wanneer er sprake is van racisme of discriminatie? Er kunnen zich uiteenlopende zaken voordoen die op het oog en voor sommigen aanstootgevend, discriminerend en mogelijk strafbaar zijn, maar die bij nadere beschouwing onschuldig blijken te zijn en niets van doen hebben met het maken van ongeoorloofd onderscheid op grond van geslacht, afkomst of etniciteit. Vaak is de grens tussen toelaatbaar en onbetamelijk optreden dun en arbitrair, of minst genomen voor discussie vatbaar. Van Amsterdam heeft de omstander de zegen om zelf maar bepalen ’wat echt niet kan’. In wezen vraag je hem of haar voor eigen rechter te spelen. Een onverantwoordelijke gedachte, zeker nu de conclusie ’racistisch’ zomaar getrokken kan worden. Een dergelijk complex oordeel moet je niet aan de burger overlaten, maar in excessieve gevallen aan de officier van justitie en uiteindelijk de rechter.

Gekaapt
Bovendien bestaat het gevaar dat onze vrije samenleving en manier van doen worden ’gekaapt’ door politiek-correcte personen die menen een moreel oordeel te kunnen vellen over wat racistisch is en wat niet. Een beklemmende gedachte, zeker in een stad die pretendeert de persoonlijke vrijheid hoog in het vaandel te dragen.

Ondoordacht
De oproep van de gemeente aan de burgerij om zelf actief racisme en discriminatie in de openbare ruimte te bestrijden en daarop aanstonds te handelen mag daadkrachtig en sympathiek klinken, in wezen is het ondoordacht en naïef. Het miskent de complexiteit van maatschappelijke verhoudingen en situaties, en het bevordert, om die beeldspraak maar even te gebruiken, zwart-wit denken. Door van de burger te vragen actief tegen discriminatie en racisme op te treden, kan de gemeente bovendien strafbare eigenrichting en escalatie uitlokken. Dit zet mensen alleen maar tegen elkaar op. Daarmee is het middel erger dan de kwaal.”

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jun 30, 2020 8:52 pm

In racisme-arena kijkt niemand naar feiten

Door LEON DE WINTER

Niet alleen in Amerika woedt een politieoorlog tegen zwarte mannen, ook in Nederland is dat het geval, zo zeggen mensen die zich verbonden hebben met Black Lives Matter. Naomie Pieters van ’Kick out Zwarte Piet’ beweert dat sinds 2016 maar liefst 41 mensen in Nederland door de politie zijn vermoord.

Elsevier Weekblad legde dat cijfer voor aan socioloog Jaap Timmer, die onderzoek doet naar politiegeweld. Hij zei: ’Het is ongepast en buiten iedere proportie om van moord te spreken. (...) De politie fungeert als veger en blik van de samenleving en moet opdraven als er iets mis is. (...) Het merendeel van de slachtoffers overlijdt door hartfalen en verwaarlozing in combinatie met drank en drugs. Meestal kan de patholoog-anatoom niet één duidelijke doodsoorzaak constateren. Gemiddeld komt jaarlijks hooguit één slachtoffer om door politiegeweld.’

Eén slachtoffer per jaar is een uniek incident, niet systematisch politiegeweld, maar als je geen belangstelling hebt voor feiten herhaal je zorgeloos dat getal ’41’. Feiten zijn in de racisme-arena van ondergeschikt belang.

De vlam sloeg in de pan door de dood van George Floyd - ofschoon geen greintje bewijs bestaat voor de veronderstelling dat de bezeten politieman, die bijna negen minuten lang zijn knie op de nek van Floyd zette, gedreven werd door minachting voor Floyds huidskleur. De lijkschouwing toonde hoge doses drugs aan, en hartproblemen, zoals kennelijk ook regelmatig in Nederland het geval is wanneer een arrestant bij aanhouding of in de cel overlijdt.

High door drugs
Maar wat doen de feiten ertoe? Het verhaal dat er dag in dag uit massaal politiegeweld op zwarten wordt losgelaten, wordt door activisten verspreid, en ook de media dragen dat uit, ook al spreken de feiten dat tegen.

In heel 2019 stierven in Amerika negen tot veertien ongewapende zwarte mannen in confrontatie met de politie (buiten de gewelddadige confrontaties, vuurgevechten en dergelijke). En in bijna alle gevallen betrof het mannen die dronken of high door drugs waren, waardoor een simpele situatie onoverzichtelijk werd en leidde tot een chaotische culminatie, zoals de aanhouding en dood van Floyd laten zien - waaraan de betrokken agent meedogenloos bijdroeg. Wat zijn de feiten? Ze zijn van geen belang. Het verhaal moet luiden dat Amerikaanse zwarten massaal gedood worden door de politie, en de politie wordt gedreven door aangeboren haat voor donkere huidskleuren. En als de feiten daarmee in tegenspraak zijn, helpen de media ze te verzwijgen.

De grondleggers van Black Lives Matter zijn ’geschoolde marxisten’, zoals ze zichzelf omschrijven. Ze kennen dus de theorieën over subversie, over agitatie, over het organiseren van maatschappelijke onrust.

De revolutie door het ophitsen van de ’arbeidersklasse’ is in Amerika nooit gelukt. Arbeiders hadden juist belang bij maatschappelijke rust, bij het opbloeien van de economie en deelname aan de ’American dream’, bij het verfijnen van de burgerlijke samenleving met politici en media en ambtenaren die oog hadden voor het gemeenschappelijke belang - waarbij politieke tegenstellingen via verkiezingen werden uitgevochten.

"Legioen aan nuttige idioten"
Het hoofddoelwit van de linkse revolutie was altijd Amerika. Trek Amerika omver, en de rest van de vrije wereld, die in de ogen van de revolutionairen niets anders dan een massale onderdrukkingsmachine is, zal mee de afgrond in donderen.

Wat we nu in het westen zien, is het succes van de marxistische infiltratie in de academische wereld, waarmee een legioen aan nuttige idioten werd gekweekt, een publiek dat geleerd heeft het westen te definiëren als een historische, structurele misstand. De nuttige idioten worden geleid door intellectuelen die allen Rules for Radicals hebben bestudeerd, het handboek van meester-agitator Saul Alinksy.

De meestergreep van links, zoals we nu zien, is de focus op ras, niet op klasse, als ontwrichtend wapen. Alinksy’s beroemde regel 13 begint met: ’Zoek het doel, bevries het, maak het persoonlijk, en polariseer het.’ Hierin past de dood van George Floyd; met de beelden van de blanke agent bovenop de zwarte man konden de marxisten van BLM gaan polariseren. Vervolgens weigerden media onderzoek te doen naar de bepalende omstandigheden die tot de dood van Floyd leidden. De beroepscrimineel werd een heilige, zijn dood een bewijs van blank racisme, en dat blanke racisme is aangeboren, hetgeen betekent: alleen diepgaande zuiveringen, in combinatie met het overdragen aan zwarte groeperingen van het staatsmonopolie op geweld (dus: hef de politie op, hef het leger op) en het elimineren van persoonlijk bezit, kunnen dit structurele onrecht tenietdoen. Een marxistische revolutie.

Verderfelijk mens
Het in de fik steken van winkelstraten is dus geoorloofd - een ondernemer is een verderfelijk mens. Standbeelden, films, literatuur, kunst, dienen gezuiverd te worden; als de culturele basis is vernietigd, zal het heden geen ankerpunten meer hebben. Wie zich daartegen verzet, is een racistische onderdrukker die het zwijgen moet worden opgelegd.

Om dit alles tot stand te brengen moeten er mythes worden gecreëerd. Zoals: de Nederlandse politie voert een systematische oorlog tegen zwarten, kijk, 41 politiemoorden sinds 2016. Dat is onzin, maar feiten doen er niet toe als je een marxistische revolutie zoekt - herhaal en herhaal de leugen tot iedereen denkt dat hij waar is en het doel is bereikt. Ontwrichting.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jul 01, 2020 10:21 am

:scratch: Ja hoor, ik heb enorme last van afrofobie. Bestaat daar een medicijn tegen?

'Erken dat er sprake is van 'afrofobie' in Nederland'

Afbeelding

Het Landelijk Platform Slavernijverleden wil dat de Nederlandse regering het begrip 'afrofobie' erkent en daar gericht anti-discriminatiebeleid voor ontwikkelt. Ook moet er onderzoek worden gedaan naar discriminatie van mensen van Afrikaanse afkomst.

Dat verzoek is al eens tevergeefs gedaan, maar voorzitter Barryl Biekman vindt dat het kabinet er nu echt werk van moet maken. Het platform is de aanjager van de herdenking van het Nederlandse slavernijverleden, vandaag in onder meer Amsterdam.

Volgens Biekman (69), is het van belang dat er in Nederland over afrofobie wordt gesproken. Want waar iedereen meteen weet wat homofobie of islamofobie betekent, geldt dat voor afrofobie niet.

Het veel gebruikte 'anti-zwartracisme' vindt Biekman een containerbegrip. In Amerika gaat anti-zwartracisme ook over de oorspronkelijke bevolking van dat continent. In Europa heeft het betrekking op racisme ten aanzien van iedereen die niet wit is, zegt ze.

Angst voor zwarte mensen
Afrofobie gaat specifiek over racisme tegen mensen van Afrikaanse komaf, legt Biekman uit. "Het gaat over veel meer dan angst voor en weerzin tegen mensen met een zwarte huidskleur. Het gaat over geïnstitutionaliseerde waandenkbeelden over Afrika en de Afrikaanse mens."

Als voorbeeld daarvan noemt ze discriminatie op de arbeidsmarkt van mensen van Surinaamse en Antilliaanse origine. Daar is bij hen vaker sprake van dan bij andere minderheden, constateerde het Sociaal en Cultureel Planbureau. Biekman: "Als je vindt dat Afrikaanse mensen lui zijn, dan worden hun kinderen ook zo gezien en dan heeft dat effect op hoe de mensen worden behandeld."

Ze vindt het niet overdreven om te spreken over angst voor zwarte mensen. "Mijn ervaringen zijn gebaseerd op feiten. Onlangs wilde ik in een bushalte op een bankje gaan zitten. De oudere dame die er al zat, begon te bibberen van angst. Ik zag dat ze haar tas stevig vastgreep. Ik heb haar gerust moeten stellen."

Ook in Europa is afrofobie een term die steeds gangbaarder wordt. De ENAR, een netwerk van Europese organisaties tegen racisme, definieert afrofobie als "een specifieke vorm van racisme die mensen van Afrikaanse herkomst ontmenselijkt en ze hun waardigheid ontneemt".

Het Europees Parlement heeft vorig jaar een resolutie aangenomen waarin anti-zwart-racisme aan de kaak wordt gesteld. Afrofobie en anti-zwart-racisme zijn volgens het parlement specifieke vormen van racisme. Het treft volgens niet alleen mensen uit de voormalige koloniën, maar ook degenen die nu uit Afrika naar Europa proberen te komen.

In 2011 constateerde de VN dat in veel landen, waaronder Nederland, de wil er niet was om serieus werk te maken van deze discriminatie. Daarom besloot de VN er tien jaar extra aandacht aan te besteden, van 2015 tot 2025. Ook Nederland doet daaraan mee, hoewel er weinig ruchtbaarheid aan is gegeven. Biekman van het Platform Slavernijverleden is niet tevreden over de Nederlandse inzet tot nu toe.

"Het kabinet heeft 500.000 euro uitgetrokken voor een fonds dat geld verdeelt onder culturele en sociale projecten via het Prins Bernard Cultuurfonds en het Oranjefonds. Maar een plan van aanpak is er nooit gekomen", constateert ze.

Eén van de organisaties die subsidie kreeg is de Stichting Tubane, een organisatie voor de Rwandese gemeenschap in Amsterdam en omgeving. Voorzitter Jean D. Rwasibo is wel blij met de aandacht die er dankzij de VN voor het onderwerp is, ook in Nederland.

Hij vindt dat er een taboe is op het bespreken van racisme tegen zwarte mensen. "Die discriminatie is veel erger dan van bijvoorbeeld mensen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond. Wij zijn een vergeten groep", aldus een geëmotioneerde Rwasibo. Met overslaande stem vertelt hij zijn ervaring: "Zwarten worden gezien als apen, niet als mensen."

Niet veilig
Er zijn verschillende bijeenkomsten in Nederland geweest met organisaties van mensen van Afrikaanse komaf. Die werden onder meer door het ministerie van Sociale Zaken georganiseerd, Rwasibo is erbij geweest. De aanleiding voor de Black Lives Matter-demonstraties is de dood van de Afro-Amerikaan George Floyd. Maar Rwasibo denkt dat ook de bijeenkomsten mensen hebben gemotiveerd om zich uit te spreken tegen racisme.

Het Afro-Surinaamse Comité Boni probeert sinds 2015 afrofobie in Nederland aan te kaarten. Aanleiding was een incident in Almere, waarbij een motoragent een jongen, vastgebonden aan zijn motor liet meerennen naar het politiebureau.

Het comité noemde dat een daad van afrofobie. "Het is verontrustend dat burgers van Afrikaanse afkomst zich niet veilig voelen in Nederland en dat ze er niet op kunnen vertrouwen dat de politie ook hun mensenrechten beschermt." De agent in kwestie is later door de politie disciplinair bestraft.

Comité Boni en Stichting Grani organiseren vandaag een eigen manifestatie en leggen een krans bij het slavernijmonument in Amsterdam. Volgens de beide organisaties beginnen de jongste generaties te voelen en te begrijpen "dat wij met zijn allen op moeten staan, veranderingen moeten afdwingen en eisen moeten stellen."

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Jul 01, 2020 10:31 am

Ariel schreef::scratch: Ja hoor, ik heb enorme last van afrofobie.

Ik heb dat nooit gehad maar ik ga dat zeker krijgen als die zwarten telkens moeilijker gaan doen en een steeds brutalere bek gaan opzetten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Maarten

Berichtdoor Maarten » Wo Jul 01, 2020 12:19 pm

Afrofobie is a disease ... You catch it from black people.

[icon_lol.gif]

LOL, kon het niet laten :roll:

Maar serieus, die zwartjes oogsten wat ze zelf zaaien.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Jul 01, 2020 12:36 pm

"Onlangs wilde ik in een bushalte op een bankje gaan zitten. De oudere dame die er al zat, begon te bibberen van angst. Ik zag dat ze haar tas stevig vastgreep. Ik heb haar gerust moeten stellen."

Hoe werd ze gerustgesteld? Door te zeggen dat hij haar niet van haar tas kwam beroven en ook niet haar gouden halsketting kwam afrukken? Want dat overkomt oudere vrouwen geregeld.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Jul 01, 2020 9:54 pm

Foto´s: “White privilege”...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Bert Haandrikman)

Terug naar “Samenleving & Integratie”