Kabinet wil geen algemeen boerkaverbod

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Kabinet wil geen algemeen boerkaverbod

Bericht door Ariel »

Wat kunnen we verwachten van een linkse regering. :evil: Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Van mij mag het kabinet morgen vallen.
Kabinet wil geen algemeen boerkaverbodANP
gepubliceerd op 22 januari 2008 19:57, bijgewerkt op 19:57

DEN HAAG - Het kabinet zal geen algemeen boerkaverbod invoeren, omdat dat in strijd is met de vrijheid van godsdienst. Wel wil het gezichtsbedekkende kleding verbieden op scholen en voor ambtenaren.

Bronnen rondom het kabinet hebben een bericht van RTL Nieuws van die strekking dinsdag bevestigd. Naar verwachting neemt de ministerraad volgende week vrijdag officieel een besluit over de kwestie.

De Tweede Kamer heeft eind 2005 op initiatief van Geert Wilders gevraagd om een verbod op het dragen van boerka's. Later werd nog eens een soortgelijke motie aangenomen. Omdat de bewindslieden in het vorige kabinet-Balkenende verschillend dachten over zo'n verbod, werd er uiteindelijk geen besluit genomen.

De huidige regering heeft al laten merken geen voorstander te zijn van een algeheel verbod op gelaatsbedekkende kleding. Minister Ella Vogelaar (Integratie) zei kort na haar aantreden niet tegemoet te willen komen aan het verzoek van de Kamer. Ze noemde een dergelijk verbod juridisch ingewikkeld en merkte op dat hooguit 150 vrouwen in Nederland een boerka dragen.

De politieke partijen PVV en VVD hebben inmiddels elk afzonderlijk een initiatiefwetsvoorstel aangekondigd om gelaatsbedekkende kleding te verbieden. De partij van Geert Wilders wil een verbod op het dragen van een boerka of nikab op straat, op straffe van een fikse boete.

VVD'er Henk Kamp bepleit een algemener verbod op gezichtsbedekking, waar ook bivakmutsen en integraalhelmen onder vallen. Volgens de VVD schaadt de boerka de integratie van minderheden, is het slecht voor de emancipatie van vrouwen en vormt de kleding een gevaar voor de veiligheid.

Volgens een woordvoerder is het eigen wetsvoorstel van de partij volgende week klaar. Hij noemt het wetsvoorstel van Wilders ‘een beetje voor de bühne’, omdat de PVV'er weet dat zijn plan in strijd is met internationale verdragen.
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Als dit in Belgie gebeurt, trek ik een boerka aan en pleeg ik een tiental overvallen en andere misdaden.

Om zo een boodschap te geven.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Vrijdag komt er waarschijnlijk officieel een besluit over de kwestie

In het regeerakkoord staat dat het kabinet gaat kijken of het dragen van 'gelaatsbedekkende kleding' in het openbaar vervoer, op scholen en in openbare gebouwen kan worden verboden.
Nou ja, dikke pret.

Ik vermoed dat er geen kamer meerderheid zal zijn die tegen dit niet verbod is.
Het is schandalig. De regering moet snel vallen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Als dergelijke besluiten genomen worden zouden er eigenlijk vele burka's op de publieke tribune moeten zitten. Zouden ze dat echt niet eng vinden?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hans!!!!!!!!!!!!!!!
Waar ben je? Goed plan?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
nederlandsemoslim
Berichten: 88
Lid geworden op: do jan 31, 2008 7:23 pm
Locatie: rotterdam

Re: Kabinet wil geen algemeen boerkaverbod

Bericht door nederlandsemoslim »

Ariel schreef:Wat kunnen we verwachten van een linkse regering. :evil: Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Van mij mag het kabinet morgen vallen.
Kabinet wil geen algemeen boerkaverbodANP
gepubliceerd op 22 januari 2008 19:57, bijgewerkt op 19:57

DEN HAAG - Het kabinet zal geen algemeen boerkaverbod invoeren, omdat dat in strijd is met de vrijheid van godsdienst. Wel wil het gezichtsbedekkende kleding verbieden op scholen en voor ambtenaren.

Bronnen rondom het kabinet hebben een bericht van RTL Nieuws van die strekking dinsdag bevestigd. Naar verwachting neemt de ministerraad volgende week vrijdag officieel een besluit over de kwestie.

De Tweede Kamer heeft eind 2005 op initiatief van Geert Wilders gevraagd om een verbod op het dragen van boerka's. Later werd nog eens een soortgelijke motie aangenomen. Omdat de bewindslieden in het vorige kabinet-Balkenende verschillend dachten over zo'n verbod, werd er uiteindelijk geen besluit genomen.

De huidige regering heeft al laten merken geen voorstander te zijn van een algeheel verbod op gelaatsbedekkende kleding. Minister Ella Vogelaar (Integratie) zei kort na haar aantreden niet tegemoet te willen komen aan het verzoek van de Kamer. Ze noemde een dergelijk verbod juridisch ingewikkeld en merkte op dat hooguit 150 vrouwen in Nederland een boerka dragen.

De politieke partijen PVV en VVD hebben inmiddels elk afzonderlijk een initiatiefwetsvoorstel aangekondigd om gelaatsbedekkende kleding te verbieden. De partij van Geert Wilders wil een verbod op het dragen van een boerka of nikab op straat, op straffe van een fikse boete.

VVD'er Henk Kamp bepleit een algemener verbod op gezichtsbedekking, waar ook bivakmutsen en integraalhelmen onder vallen. Volgens de VVD schaadt de boerka de integratie van minderheden, is het slecht voor de emancipatie van vrouwen en vormt de kleding een gevaar voor de veiligheid.

Volgens een woordvoerder is het eigen wetsvoorstel van de partij volgende week klaar. Hij noemt het wetsvoorstel van Wilders ‘een beetje voor de bühne’, omdat de PVV'er weet dat zijn plan in strijd is met internationale verdragen.
BRON!!!!!!!!
heel goed van de kabinet !!!
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Kabinet wil geen algemeen boerkaverbod

Bericht door stropke »

nederlandsemoslim schreef:
Ariel schreef:Wat kunnen we verwachten van een linkse regering. :evil: Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Van mij mag het kabinet morgen vallen.
Kabinet wil geen algemeen boerkaverbodANP
gepubliceerd op 22 januari 2008 19:57, bijgewerkt op 19:57

DEN HAAG - Het kabinet zal geen algemeen boerkaverbod invoeren, omdat dat in strijd is met de vrijheid van godsdienst. Wel wil het gezichtsbedekkende kleding verbieden op scholen en voor ambtenaren.

Bronnen rondom het kabinet hebben een bericht van RTL Nieuws van die strekking dinsdag bevestigd. Naar verwachting neemt de ministerraad volgende week vrijdag officieel een besluit over de kwestie.

De Tweede Kamer heeft eind 2005 op initiatief van Geert Wilders gevraagd om een verbod op het dragen van boerka's. Later werd nog eens een soortgelijke motie aangenomen. Omdat de bewindslieden in het vorige kabinet-Balkenende verschillend dachten over zo'n verbod, werd er uiteindelijk geen besluit genomen.

De huidige regering heeft al laten merken geen voorstander te zijn van een algeheel verbod op gelaatsbedekkende kleding. Minister Ella Vogelaar (Integratie) zei kort na haar aantreden niet tegemoet te willen komen aan het verzoek van de Kamer. Ze noemde een dergelijk verbod juridisch ingewikkeld en merkte op dat hooguit 150 vrouwen in Nederland een boerka dragen.

De politieke partijen PVV en VVD hebben inmiddels elk afzonderlijk een initiatiefwetsvoorstel aangekondigd om gelaatsbedekkende kleding te verbieden. De partij van Geert Wilders wil een verbod op het dragen van een boerka of nikab op straat, op straffe van een fikse boete.

VVD'er Henk Kamp bepleit een algemener verbod op gezichtsbedekking, waar ook bivakmutsen en integraalhelmen onder vallen. Volgens de VVD schaadt de boerka de integratie van minderheden, is het slecht voor de emancipatie van vrouwen en vormt de kleding een gevaar voor de veiligheid.

Volgens een woordvoerder is het eigen wetsvoorstel van de partij volgende week klaar. Hij noemt het wetsvoorstel van Wilders ‘een beetje voor de bühne’, omdat de PVV'er weet dat zijn plan in strijd is met internationale verdragen.
BRON!!!!!!!!
heel goed van de kabinet !!!
Stelletje laffaards, bange schijtluizen. Verraders van eigen normen en waarden. :twisted: :twisted:
En dat moet ons besturen?
Weg ermee, Wilders for premier.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

CDA en PvdA ruziën over boerkaverbod
woensdag 6 februari 2008 10:16

Binnen het kabinet bestaat verdeeldheid over het in te voeren boerkaverbod. De PvdA wil een beperkt verbod dat het dragen van een boerka op scholen en onder ambtenaren verbiedt, terwijl het CDA vindt dat het verbod ook in het openbaar vervoer zou moeten gelden.

Volgens het plan van minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken) dat de afgelopen weken in de ministerraad is besproken, zou een beperkt boerkaverbod gaan gelden op scholen en voor ambtenaren.

Passagiers
Ook zouden gemeenten de bevoegdheid krijgen om voor bepaalde gebieden een boerkaverbod in te stellen. Het CDA vindt het plan niet ver genoeg gaan. Minister Camiel Eurlings (CDA, Verkeer) wil een verbod voor passagiers in het openbaar vervoer en mogelijk zelfs voor in de auto.

Minister Ella Vogelaar (PvdA, Integratie) vindt dat een boerka op straat moet kunnen. Zij stelt dat een omvattender verbod op juridische bezwaren zou stuiten. Eerder zei ze dat het geen groot probleem was, omdat 'hooguit 150 vrouwen' in Nederland een boerka zouden dragen.

Zorgsector
De onenigheid over het boerkaverbod bestaat al langer. Een besluit hierover in de ministerraad is om die reden al tweemaal uitgesteld. Verschillende bewindslieden hopen dat er deze week alsnog een besluit valt over het verbod.

Inmiddels is wel besloten het boerkaverbod niet te laten gelden voor de zorgsector. De Tweede Kamer nam in 2005 een motie aan van PVV-leider Geert Wilders voor een algeheel boerkaverbod. Het nieuwe kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie stapte daarvan af.

Door Brenda Peeters
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Een man in Amsterdam heeft een experiment uitgehaald.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Als de regering geen actie onderneemt tegen de burka, dan kan het kabinet nog wel eens in gekke situaties terecht komen. Wie mag wel, en wie mag niet…

Afbeelding
Maandag 4 februari 2008

Gelijke monniken, gelijke kappen

Moslima's in Nederland mogen boerka's dragen. Dat stelde het kabinet onlangs.

Echter als dat mag, dan mogen moslim mannen dat ook. Want onze grondwet geeft ons gelijkheid van sekse.

Als moslims dat mogen, mogen andere gelovigen dat ook. Want we hebben vrijheid en gelijkheid van godsdienst.

Als gelovigen dat mogen mogen niet gelovigen dat ook, want voor de wet zijn we allen gelijk. De stelling is, simpel gezegd: gelijke monniken, gelijke kappen.

Echter voor het culturele feest carnaval moet nog steeds een ontheffing worden aangevraagd van de APV (Algemene Politie Verordening). En ik neem niet aan dat die totaal gesluierde moslima's een dergelijke ontheffing hebben. En zeker niet dat ze aan carnaval doen.

Om die reden loop ik vandaag met een bivakmuts op door het centrum van Amsterdam. Gevolgd door een onafhankelijk persfotograaf en een cameraman van het lokale televisiestation. Wachtend totdat ik gearresteerd wordt.

Dit in het kader van gelijkheid. Ik doe een beroep op dit meest belangrijke grondwettelijke recht.

En wie zich voor gelijkheid inzet zet zich in voor de gelijkheid van iedereen. Dus voor allemaal. Ook voor de vrouw in die boerka. Misschien dat ooit de dag komt dat ze hem uit mag doen.
Dinsdag 5 februari 2008

Gelijke monniken, gelijke kappen [2]

Terwijl ik met een bivakmuts door de drukke winkelstraten van Amsterdam loop, merk ik dat niemand er wat van zegt. Niemand spreekt me aan, niemand zegt er iets van. Pas later zie ik op foto's dat mensen wel nadrukkelijk kijken.

Politieagenten van lagere rang raken in paniek als ik de grondwettelijke gelijkheid noem.

In een bank waar ik binnenloop word ik gezien door de bewaker, maar wordt genegeerd. Een politiewagen die langsrijdt terwijl ik de bank uitloop negeert me.

Dan loop ik het gerechtshof binnen. En ondanks dat men tegenstribbelt mag ik na elektronische visitatie binnen. Een kurkentrekker moet ik inleveren. Daarna komen er gerechtsdienaren. Ik blijf echter weigeren. De discussie die ik voer laten ze over aan de politiek. Een officier van justitie is helaas niet beschikbaar. Gemaskerd loop ik na legitimatie (had de pas van wie dan ook kunnen laten zien) weer naar buiten.

Op straat vraag ik daarna aan twee passanten naar een bank, omdat ik geld nodig heb. Netjes wijst men mij de weg, met de vraag of ik hem overvallen ga. Hetgeen ik beaam.

Daarna word ik voor de zoveelste maal staande gehouden door agenten. Wederom mag ik met verwijzing naar de grondwet doorlopen.

Ergens op de Wallen wordt ik dan ingesloten door een agent of vijf. Eentje blijft volhouden dat ik in overtreding ben, de eerste die zich niet laat overbluffen. En neemt contact op met het bureau. Ondertussen hoor ik van de agenten hoe jammer ze het vinden dat er nu mode achter de ramen zit in plaats van hoeren.

De volhoudende agent heeft inmiddels de mening opgevat dat het bureau het maar laat zitten. Mijn actie is over de portofoon inmiddels al lang de hele stad rond. Met de nadruk op negeren.

De hoofdagent die dan per fiets verschijnt gedoogt uiteindelijk, kan het Nederlandser? Ik word niet gearresteerd. Ook niet op aandringend vragen. Nee eigenlijk kan ie wel respect voor mijn actie opbrengen. Mijn muts hoeft wederom niet af.
http://www.blindedarm.com/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

migrantenjong schreef:Als dit in Belgie gebeurt, trek ik een boerka aan en pleeg ik een tiental overvallen en andere misdaden.

Om zo een boodschap te geven.
Ik wou zeggen: dan trek ik er ook een aan, maar ik ben niet zo "overval-geneigd" in feite... ik wil iets anders doen dat niet leuk is
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

circe schreef:
migrantenjong schreef:Als dit in Belgie gebeurt, trek ik een boerka aan en pleeg ik een tiental overvallen en andere misdaden.

Om zo een boodschap te geven.
Ik wou zeggen: dan trek ik er ook een aan, maar ik ben niet zo "overval-geneigd" in feite... ik wil iets anders doen dat niet leuk is
Grote varkens tekenen op muren van openbare gebouwen?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Als publiek gaan fungeren in openbare zittingen van de kamer lijkt me héél goed! met burka's en bivakmutsen!

En wat rechtszaken bijwonen, maar de politiek lijkt me interessanter.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Ik doe gelijk met je mee Circe :razz:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

circe schreef:Als publiek gaan fungeren in openbare zittingen van de kamer lijkt me héél goed! met burka's en bivakmutsen!

En wat rechtszaken bijwonen, maar de politiek lijkt me interessanter.
Ik wil eigenlijk wel serieus zo'n ding ondernemen.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Eens even gezocht bij toneelkleding verhuur bedrijven.
Er zijn burka's te huur. Deze b.v.

Afbeelding

bij http://www.alternatiefkostuum.nl/collec ... _gal11.php
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

ik zal eens gaan zoeken of ik nog zo'n oud laken liggen heb.

Lichtblauw moest het zijn zeker hé? Zo'n kijkgaatje is ook snel gehaakt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dit ziet er niet slecht uit. Hoe duur is het om dit te huren? Er staan geen prijzen bij.

Voor migrantenjong en Mahalingam huren we dit.

Afbeelding

Wanneer kom jij naar Belgie SDX ? We wachten tot jij mee kan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

We hebben zoveel militairen in Afghanistan. Oorlog en handel gingen bij ons in het verleden heel goed samen. Hebben we dan geen handelskontakten om originele handgemaakte burka's te importeren? Vroeger in de hippie-tijd was import van Afghaanse schapenvacht jassen heel lukratief.
De blauwe versie te huur bij KLEDINGVERHUUR DE JOKER:
http://link.marktplaats.nl/143256161
Een Niqaab (maar dat willen we niet) is te koop voor 6 euro:
http://www.islamproducten.nl/niqaab.html
Beschrijving:
Een drielaags Niqaab van een kwalitatieve stof.
Niqaab is te dragen met of zonder gaasje voor de ogen.
Te verkrijgen in meerdere kleuren!
Zwart tijdelijk uitverkocht!
Let wel dan heb je enkel het bovendeel, niet een komplete tent.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

@Circe:
zo iets stel ik mij voor. Echt Afgaans. Toch wel bewerkelijk om te maken zo'n luxe feest-burka:

Afbeelding

dat ziet er dan op straat zo uit:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Die hoeven alvast niet bang te zijn voor insectenbeten, net bijen imkers lol
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

@Circe:
zo iets stel ik mij voor. Echt Afgaans. Toch wel bewerkelijk om te maken zo'n luxe feest-burka:
Nou, voor mijn feest-burka is het nog even geduld oefenen. Ik wil wel "behoud van eigen cultuur" hebben, dus ben ik nu volop aan het kantklossen om mijn kijkgaatje in pure Burgse kant nog voor de volgende Ramadan klaar te krijgen!

Ondertussen heb ik gesolliciteerd bij Playboy om als Centerfold-burka te functioneren.


zo te zien hebben ze dat in een of andere karnavalstoet al eens voorgedaan:

CENTERFOLD BURKA
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

'Boerkaverbod in openbaar vervoer onwerkbaar'

DEN HAAG - Een verbod op het dragen van boerka's, nikabs en bivakmutsen in het openbaar vervoer is onnodig en qua handhaving onwerkbaar. Dat stelt Mobis, de brancheorganisatie van ov-ondernemingen, donderdag in een brief aan minister Camiel Eurlings van Verkeer.

Vrijdag discussieert het kabinet over een verbod op gezichtsbedekkende kleding in het openbaar vervoer. „Noch voor de sociale veiligheid, noch op het gebied van mogelijk zwartrijden is gezichtsbedekkende kleding momenteel een probleem”, aldus Mobis-voorzitter Maarten van Eeghen in de brief waarvan kopieën zijn verstuurd naar de ministers Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken en Ernst Hirsch Ballin (Justitie).

„In de incidentele gevallen dat een passagier met gezichtsbedekkende kleding reist, volstaat een geldig eenmalig vervoerbewijs (zoals strippenkaart of enkele reis/retourbiljet); bij reizen met een abonnement wordt in voorkomende gevallen om extra legitimatie gevraagd”, vervolgt Van Eeghen. „Een wettelijk boerkaverbod in het openbaar vervoer draagt dus niks bij.”

Mobis stelt verder dat de ov-bedrijven niet zijn toegerust om een boerkaverbod te handhaven. „De buitengewoon opsporingsambtenaren in het openbaar vervoer zijn alleen gerechtigd de Wet personenvervoer 2000 te handhaven”, legt Van Eeghen uit.

Mobis hoopt dat het kabinet alsnog afziet van de plannen met het verbod op gezichtsbedekkende kleding in het openbaar vervoer. Van Eeghen: „Uitvoering en handhaving van een dergelijk verbod leidt tot spanningen waar de sociale veiligheid in het openbaar vervoer niet mee gediend is.”
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Mahalingam schreef:@Circe:
zo iets stel ik mij voor. Echt Afgaans. Toch wel bewerkelijk om te maken zo'n luxe feest-burka:
dat ziet er dan op straat zo uit:

Afbeelding
Bedoelen ze dat met meer blauw op straat ? :roll:
Ik hoop van nie..
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

„Noch voor de sociale veiligheid, noch op het gebied van mogelijk zwartrijden is gezichtsbedekkende kleding momenteel een probleem”, aldus Mobis-voorzitter Maarten van Eeghen in de brief waarvan kopieën zijn verstuurd naar de ministers Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken en Ernst Hirsch Ballin (Justitie).

„In de incidentele gevallen dat een passagier met gezichtsbedekkende kleding reist, volstaat een geldig eenmalig vervoerbewijs (zoals strippenkaart of enkele reis/retourbiljet); bij reizen met een abonnement wordt in voorkomende gevallen om extra legitimatie gevraagd”, vervolgt Van Eeghen. „Een wettelijk boerkaverbod in het openbaar vervoer draagt dus niks bij.”
nou, onze Nederlandse undercovers "Ruth" "Ariel" "vul verder maar in, mannelijk of vrouwelijk geen probleem" geven bij een volgend bezoek aan Belgie netjes hun gratis treinpaspoort af (hebben jullie dat in Nederland? wij wel hoor), enfin, ik heb dus het Ariel treinding, en dan moet ik nog het Ariel legitimatieding hebben.... lijkt me doenbaar, vermits Ariel gewoon met haar man en een volle auto belgen richting Nederland is gereisd toch?

En ik kom gewoon achter in burka nietwaar...
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik heb een legitimatie bewijs waar jij gratis op kan reizen.
het zou moeten lukken.
Zullen we het eens uit proberen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie