Kabinet wil geen algemeen boerkaverbod

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Aldebaran schreef:....
Ik was niet duidelijk in mijn vraag, excuses.

De vraag was:

Hoe weet ik dat een gemaskerd persoon, al dan niet een achterlijke religie volgend, niet iets van plan is?
Een ongemaskerd persoon heeft een gezicht dat men kan zien en herkennen.

Bovendien kan een gemaskerd persoon gratis op de trein door een ander vervoersbewijs te tonen.

Waar krijg ik garantie dat het niet zo zal zijn?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

circe schreef:
Dat mag jij allemaal vinden. Maar beloof me een ding: niet ter compensatie van het handenschudden aan die peniskoker gaan zitten frunniken.
nou aldebaran. volgens jouw vrijheids-leuze mag ik frunniken aan wie en wat ik wil.
Denk je werkelijk dat ik je dat met bovenstaande kwinkslag verbiedt? Get real.
circe schreef:Daarenboven staat in mijn heilig boekje:
Kijk, daar knap ik nou altijd zo op af.
circe schreef:Trouwens, ik ben dol op spruitjes! Ze moet wel eerst gevroren zijn: dus ofwel vers geoogst na minstens een paar nachten nachtvorst, ofwel uit de diepvries! Heerlijk.
Hebben we toch nog wat gemeen.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

het verband tussen bourka en slechte intenties.
De burka is een symbool van slechte intenties.
SLechte intenties van de man tov de vrouw.
Slechte intenties van de vrouw tov de moderne wereld.
De burka zegt niets anders dan: ik wil de moderne wereld vernietigen. De Moderne wereld is niet meer in het bezot van enige morele zedelijkheid en is niet rechtvaardig tov zijn creator.
De enige normen en waarden die waarde hebben zijn de mijne. Zij zijn superieur aan al de rest. Het feit dat ik deze belijdt, maakt mij ook superieur.

Burka is zeker niet te vergelijken met de hanekam.
Burka is een totalitair symbool, een totalitariteit die van alle tijden wil zijn.
Hanekam was een anti-totalitair symbool. Een antitotalitair symbool dat deel uitmaakt van onze zich elk decennia vernieuwende jeugdkultuur.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Aldebaran schreef:
Teva Teff schreef:Het is aldebaraanse popitaal van het goedkope soort om spruitjesgedoe op een discussie-opponent vast te nieten. Demagogische leugenpraat.
Het is zelfs geen grap waard.
Wanneer je hard genoeg schreeuwt ga je misschien nog in je eigen galm geloven TT. Probeer eens een discussie. Je kan er wat van leren.
Hoe herken je een nederlander die aan de nieuwe welvaartsziekte, de geestesziekte islamofobie lijdt?
Aan de spruitjeslucht natuurlijk!
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

migrantenjong schreef:
Aldebaran schreef:....
Ik was niet duidelijk in mijn vraag, excuses.

De vraag was:

Hoe weet ik dat een gemaskerd persoon, al dan niet een achterlijke religie volgend, niet iets van plan is?
Een ongemaskerd persoon heeft een gezicht dat men kan zien en herkennen.

Bovendien kan een gemaskerd persoon gratis op de trein door een ander vervoersbewijs te tonen.
Hoe weet je dat überhaupt? Ook wanneer men ongemaskerd is en iets slechts in de zin heeft, kan je dat over het algemeen niet aan iemands neus zien. Wel ben ik met je eens dat wanneer men kiest voor een manier van authenticatie die klaarblijkelijk gebaseerd is op gezichtsherkenning (zoals een vervoersabonnement) men niet zich niet kan hullen in een bourka of een ander gezichtsbedekkend kledingstuk. Het alternatief is dan dat men vervoersbewijs kiest dat niet op een dergelijke identificatie is gebaseerd (strippenkaart of dagvervoersbewijs).
migrantenjong schreef:Waar krijg ik garantie dat het niet zo zal zijn?
Wanneer je zoekt naar absolute garanties moet ik je teleurstellen. Die zijn er niet in het leven. En ik voel me niet verplicht om te proberen jouw hunkering ernaar in te vullen.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Hoe weet ik dat?

Hoe weet ik wat? Dat een gemaskerd persoon makkelijker een misdrijf pleegt?

Successvolle overvallen zijn gepleegt in een kippenpak. En hier gaat het om iets wat veel handiger is. Jij weet nooit wat de intentie van een gekolenzakt persoon is.

In vele gevallen zal het slechts een bange achterlijke vrouw zijn. Maar wie weet, misschien is het de nieuwe Neal McCauley die een bank zal overvallen met zijn AKSU onder zijn doek.

Een boerkaverbod zorgt ervoor dat mensen gemaskerd kunnen rondlopen, wat een gevaar is voor de maatschappij.

Of niet?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Oke, gemakkelijke ondubbelzinnige taal voor linkse intellectuelen:


Een gemaskerd persoon kan gemakkelijker een misdrijf plegen dan een ongemaskerd persoon.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

migrantenjong schreef:Hoe weet ik dat?

Hoe weet ik wat? Dat een gemaskerd persoon makkelijker een misdrijf pleegt?
Ja, en?
migrantenjong schreef:Successvolle overvallen zijn gepleegt in een kippenpak. En hier gaat het om iets wat veel handiger is. Jij weet nooit wat de intentie van een gekolenzakt persoon is.
Er zijn meer succesvolle overvallen gepleegd zonder kippenpak. Zo''n pak zit behoorlijk in de weg wanneer je haast hebt. Met een bourka op je harses heb je ook geen goed zicht rondom. Heb je het al uitgeprobeerd?
migrantenjong schreef:In vele gevallen zal het slechts een bange achterlijke vrouw zijn. Maar wie weet, misschien is het de nieuwe Neal McCauley die een bank zal overvallen met zijn AKSU onder zijn doek.
Ik begrijp het. Je gaat voor de generalisatie, ook al is ie onterecht.
migrantenjong schreef:Een boerkaverbod zorgt ervoor dat mensen gemaskerd kunnen rondlopen, wat een gevaar is voor de maatschappij.

Of niet?
Ik neem even aan dat je bedoelt dat mensen met een bourkaverbod niet gemaskerd kunnen rondlopen. Kom op migrantenjong, je kan veel beter dan dit mensen-zonder-kleren-kunnen-geen-wapens-onder-hun-jassen-verbergen-argument.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

migrantenjong schreef:Oke, gemakkelijke ondubbelzinnige taal voor linkse intellectuelen:


Een gemaskerd persoon kan gemakkelijker een misdrijf plegen dan een ongemaskerd persoon.
Kan het wat groter? Of met schreeuwerige kleurtjes (is hansl ook zo goed in) dat is vast ook heel (zelf)overtuigend.

Zou het helpen? De idee is dat zo'n groot lettertype een ontzaglijk respect inboezemt en autoriteit afdwingt. Het wordt als het ware vanzelf waar. Of verhult het meer een gebrekkige argumentatie?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Zou ik je om een nieuw antwoord mogen vragen? Zonder termen zoals "generalisatie"?

Wat jij zegt haalt niets nuttigs uit. Ik zeg dat het de kans vergroot op gelukte overvallen, en jij zegt dat het een generalisatie is.

Zou ik btw mogen zien waar ik generaliseer? Of is dat een zelfverdedigingsmechanisme?

Als ik generaliseerde, zou ik zeggen dat alle doekdragers overvallen zouden plegen. Wat ik wel zeg is dat wanneer mensen gemaskerd mogen rondlopen, de kans vergroot dat dit misbruikt wordt. Ik zie geen generalisatie.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Aldebaran schreef:Kan het wat groter? Of met schreeuwerige kleurtjes (is hansl ook zo goed in) dat is vast ook heel (zelf)overtuigend.

Zou het helpen? De idee is dat zo'n groot lettertype een ontzaglijk respect inboezemt en autoriteit afdwingt. Het wordt als het ware vanzelf waar. Of verhult het meer een gebrekkige argumentatie?
Nee, het kan niet groter. Is het maximum.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

migrantenjong schreef:
Aldebaran schreef:Kan het wat groter? Of met schreeuwerige kleurtjes (is hansl ook zo goed in) dat is vast ook heel (zelf)overtuigend.

Zou het helpen? De idee is dat zo'n groot lettertype een ontzaglijk respect inboezemt en autoriteit afdwingt. Het wordt als het ware vanzelf waar. Of verhult het meer een gebrekkige argumentatie?
Nee, het kan niet groter. Is het maximum.
Eeuwig zonde migrantenjong. Het blijft behelpen hier bij FF.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Aldebaran schreef: Eeuwig zonde migrantenjong. Het blijft behelpen hier bij FF.
Ik dacht aan een tekening maken met Paint, maar uploaden is vrij problematisch.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

migrantenjong schreef:Zou ik je om een nieuw antwoord mogen vragen? Zonder termen zoals "generalisatie"?

Wat jij zegt haalt niets nuttigs uit. Ik zeg dat het de kans vergroot op gelukte overvallen, en jij zegt dat het een generalisatie is.

Zou ik btw mogen zien waar ik generaliseer? Of is dat een zelfverdedigingsmechanisme?

Als ik generaliseerde, zou ik zeggen dat alle doekdragers overvallen zouden plegen. Wat ik wel zeg is dat wanneer mensen gemaskerd mogen rondlopen, de kans vergroot dat dit misbruikt wordt. Ik zie geen generalisatie.
Ik zal het je uitleggen. In feite bega je twee generalisaties. De opmerking over generalisatie staat direct onder de volgende opmerking van jou:
In vele gevallen zal het slechts een bange achterlijke vrouw zijn. Maar wie weet, misschien is het de nieuwe Neal McCauley die een bank zal overvallen met zijn AKSU onder zijn doek.
Je bepleit het verbieden van burka's in zijn algemeenheid omdat er onder sommige burka's iemand met een slechte intentie schuil kan gaan. Dat doe je ten koste van al diegenen die kiezen voor een burka maar niet die intentie hebben. Dat er een groep bestaat die niet die intenties heeft onderschrijf je met de zin "In vele gevallen zal het slechts een bange achterlijke vrouw zijn". Dat is dus je eerste generalisatie: al het burkadragen wordt verboden vanwege een speciale groep die je onder de burkdragers vermoedt. Je tweede generalisatie zit eveneens in de zin "In vele gevallen zal het slechts een bange achterlijke vrouw zijn". Wanneer het niet iemand is met slechte intenties, is de enige andere mogelijkheid die je open laat dat het bange achterlijke vrouw is. Je tweede generalisatie.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Point taken.

Hoewel dit nog steeds geen tegenargument is.

Zullen bourkadragers thuis blijven en geen treinkaarten aanschaffen? Zullen bourka's niet misbruikt worden?


En ik generaliseer bewust door te spreken over achterlijke vrouwen. Ik beschouw dat zelfs niet als een veralgemening. Ik heb namelijk voldoende referentiemateriaal over moslimas en kleerdracht.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Best migrantenjong,

Even een vraagje nog.

Hoeveel van deze bourkagangsta's die je beschrijft zijn in den lande actief? Zijn daar cijfers van beken? De publieke media schieten hier ernstig te kort; ik heb op het nieuws nog geen enkel voorbeeld langs zien komen van een gewapende bourka-overval, en dat terwijl jij toch niet zomaar hier wat gaat lopen roepen wanneer het niet al ernstig uit de klauwen zou zijn gelopen.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Aldebaran schreef:Best migrantenjong,

Even een vraagje nog.

Hoeveel van deze bourkagangsta's die je beschrijft zijn in den lande actief? Zijn daar cijfers van beken? De publieke media schieten hier ernstig te kort; ik heb op het nieuws nog geen enkel voorbeeld langs zien komen van een gewapende bourka-overval, en dat terwijl jij toch niet zomaar hier wat gaat lopen roepen wanneer het niet al ernstig uit de klauwen zou zijn gelopen.
Er bestaat een eindige probabiliteit dat dit plaats zal vinden.

Deze probabiliteit krimpt wanneer een bourkaverbod is ingevoerd.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Hoewel dat ik je hierbij gelijk moet geven, Aldebaran. De kracht van dit argument is niet erg groot.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

migrantenjong schreef:
Aldebaran schreef:Best migrantenjong,

Even een vraagje nog.

Hoeveel van deze bourkagangsta's die je beschrijft zijn in den lande actief? Zijn daar cijfers van beken? De publieke media schieten hier ernstig te kort; ik heb op het nieuws nog geen enkel voorbeeld langs zien komen van een gewapende bourka-overval, en dat terwijl jij toch niet zomaar hier wat gaat lopen roepen wanneer het niet al ernstig uit de klauwen zou zijn gelopen.
Er bestaat een eindige probabiliteit dat dit plaats zal vinden.

Deze probabiliteit krimpt wanneer een bourkaverbod is ingevoerd.
Er bestaat een eindige probabiliteit dat het heelal morgen ineenstort wanneer je nog één sigaret op steekt. Beter niet roken dus.
Maar dat niet alleen, niet te ademen, niet te denken en beter nog niet te bestaan is allemaal veel veiliger. Life is a bitch, zeker voor angsthazen.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Jij wint deze particuliere discussie.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

migrantenjong schreef:Jij wint deze particuliere discussie.
Ik besef dat dit niet de hele discussie is, maar in ieder geval heeft je redelijkheid (gevoeligheid voor argumentatie) me aangenaam verrast. We'll meet again.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Boerkaverbod in zorg twistpunt

DEN HAAG - Het kabinetsplan voor een beperkt boerkaverbod kan rekenen op steun van een meerderheid in de Tweede Kamer. De grote fracties die zich achter het kabinet scharen, verschillen echter wel van mening over de wijze waarop het verbod moet worden ingevoerd en de reikwijdte van het voorstel.

Het CDA wil het boerkaverbod uitbreiden naar de zorgsector. „We willen geen gelaatsbedekking in de zorg, zeker niet bij het personeel”, aldus Tweede Kamerlid Madeleine van Toorenburg. Jeroen Dijsselbloem van coalitiegenoot PvdA is niet overtuigd van een boerkaverbod voor de zorgsector. „De zorg is niet eens om een mening gevraagd”, reageert hij.

De Kamer debatteert donderdag met vier ministers over het voorstel voor een beperkt boerkaverbod. Dijsselbloem zal in het debat aandringen op terughoudendheid met nieuwe wetgeving. Hij heeft niet alleen moeite met het CDA-plan voor de zorg, maar ook met het kabinetsplan dat uitgaat van een verbod voor het onderwijs. „Natuurlijk willen we geen boerka's in de klas. Maar scholen die dat willen, kunnen gelaatsbedekkende kleding zelf verbieden. Ik vrees dat we met een kanon op een mug schieten”, aldus Dijsselbloem.

Het kabinet wil gelaatsbedekkende kleding weren voor overheidsfunctionarissen, in het onderwijs en in het openbaar vervoer. Dat moet zoveel mogelijk worden afgedwongen via bestaande wetten en regels, alleen voor het onderwijs zou een nieuw verbod gemaakt moeten worden. Er komt geen algeheel boerkaverbod, bijvoorbeeld voor op straat.

De rechtse oppositiepartijen zullen het voorstel waarschijnlijk fel bekritiseren, omdat het in hun ogen tekortschiet. De VVD en PVV hebben afgelopen jaar allebei een eigen plan gepresenteerd tegen gelaatsbedekkende kleding. PVV-leider Geert Wilders wil het dragen van een boerka of nikab op straat verbieden, op straffe van een hoge geldboete. De liberalen trekken hun plan breder en vragen om een verbod op gezichtsbedekkende kleding in het openbaar en in publieke gebouwen. Onder dat voorstel vallen bijvoorbeeld ook bivakmutsen en integraalhelmen.

De grootste oppositiepartij ter linkerzijde steunt de regering. „Het kabinet heeft gekozen voor een praktische benadering en daar sta ik wel achter”, zegt SP-Kamerlid Ronald van Raak. „Wij zijn geen voorstanders van boerka's en nikabs.”

Regeringsfractie CDA is tevreden dat het kabinet „een beperking instelt voor de gebieden die ertoe doen”. „De overheid moet burgers met open vizier tegemoet treden”, vindt Van Toorenburg. Ook de PvdA hoopt „zo min mogelijk” boerka's tegen te komen. „Maar onze waarneming is dat we het momenteel eigenlijk helemaal niet zo slecht geregeld hebben”, aldus Dijsselbloem.

BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het kabinet gaat onderzoeken waarom mensen een boerka dragen.
:? Misschien is het handig als de regering zich eens gaat verdiepen in Islam, dan hoeven ze niet van die domme vragen te stellen.
Er zijn trouwens volgens mij al heel wat onderzoeken gedaan,en men zou die onderzoeken kunnen raadplegen, maar nee... de regering wil nu eenmaal graag geld uit geven, dus komt er weer een kostbaar onderzoek dat zeker 9 maanden moet duren.

Onderzoek naar motieven boerkadraagsters

Gepubliceerd: 24 april 2008
Door een onzer redacteuren
Den Haag, 24 april. Het kabinet gaat onderzoeken waarom mensen een boerka dragen. Dat onderzoek is nodig om beoordelen hoe belangrijk het is om openbaar boerkadragen terug te dringen. Dat maakte minister Vogelaar (Integratie PvdA) vandaag bekend bij een overleg in de Tweede Kamer.

In Nederland dragen volgens een schatting van het kabinet honderd tot hondervijftig mensen een boerka.

De Tweede Kamer eiste in 2006 dat het kabinet een algemeen boerkaverbod zou invoeren. Dit kabinet legt deze eis naast zich neer, maar wil wel een verbod op gezichtsbedekkende kleding invoeren op scholen en voor rijksambtenaren.

Minister Klink (Volksgezondheid, CDA) deed tijdens hetzelfde overleg een toezegging om te onderzoeken of een verbod ook in de zorg nodig zou zijn. Hij zei wel dat hij geen signalen had gekregen dat het dragen van boerka’s in de zorg een probleem is.
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

OK, ik heb me net bekeerd tot het Sikhisme, vanaf nu ga ik openlijk rondlopen met mijn kirpán, mijn dolk, want dat is een symbool van mijn religie, wat mij herinnert aan mijn strijd voor rechtvaardigheid en tegen onderdrukking. Ben benieuwd of ik zo over straat mag lopen!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Dit zijn geen vrouwen van de HütenBrütter sekte of zo iets.
Nee dit is een type Turkse hoofddoek. Daar is stennis over vanwege de verkeersveiligheid. Te lezen in "AutoWeek".
http://www.autoweek.nl/weblog.php?auteu ... 0&cache=no
hoofddoekjes
Het is geen geheim dat in randstedelijk gebied de hoofddoekjes in opkomst zijn. Met mijn persoonlijke opvattingen over dit fenomeen val ik u op deze plaats niet lastig. De reden om er toch over te beginnen is dat ik afgelopen week op de Amsterdamse A10 een nieuw politiek issue op het spoor kwam: de mogelijk fatale impact van een religieus attribuut op de nationale verkeersveiligheid.

Bij de Rai rijd ik vrijdagmiddag de snelweg op. Ik blijf op de rechterbaan. Ik word ingehaald door een mevrouw met een hoofddoek van zwaar kaliber, die haar gezicht als een huif omsluit. Mijn indruk is dat ze alleen recht vooruit kan kijken, ongeveer zoals Kenny in de tekenfilmserie South Park. Een geval van ernstige gezichtsbelemmering, kortom. Dat blijkt. Zonder richting aan te geven schiet ze plotseling naar rechts. Ik heb haar wel vaag om zich heen zien kijken, maar ik denk niet dat het veel heeft uitgehaald. Net op tijd weet ik met stevig remmen te voorkomen dat ze haar Golfje in mijn linkerflank beukt. Dat mens ziet geen kip.

Levensgevaarlijk, hoor ik Geert al zeggen. Hier ligt een schone taak voor het Bureau Verkeershandhaving! Doe er wat aan, mannen van de gestampte pot!

Het wachten is nu op de eerste fatwa voor Koos Spee.
Bas van Putten
Bas van Putten is een heel bekend persoon die in kranten en op TV programma's doet over auto's en aanverwante zaken.
Natuurlijk staan onze allahtonen gelijk op de barricaden vanwege deze aanval op hun geloof. Zo lees ik bij
http://www.islamvoorjou.nl/Forum/viewto ... 09dab0373a
Eerst een interessante wetenswaardigheid wat wetenschappelijk is bewezen:
Mannen en vrouwen zien dingen op een andere manier.
Een vrouw heeft, wanneer ze recht voor zich uit kijkt een breder gezichtsveld dan de man. Een illustratief voorbeeld zijn een man en vrouw die samen op de bank zitten en beiden naar de TV kijken. De vrouw zal meestal zien wanneer de man bijvoorbeeld in zijn neus peutert en er wat van zeggen. De man begrijpt niet dat zij dit kon zien. Hij ziet alleen de TV en ziet totaal niet wat de vrouw doet.
Neuspeuteren is on-islamitisch?
Wetenschap op zijn Mohammedaans. Zo zie je maar dat Allah de vrouwen heeft geschapen zodanig dat ze 'hoofddoek-bestand' zijn.
Laatst was er in een volksbuurt in mijn stad een relletje nadat een 15-jarige scholiere was doodgereden toen ze de drukke autoweg over stak. Men zei: komt door haar hoofddoek. Gevalletje Darwin.
De allahtonen beweerden dat de automobilist schuldig was, gevalletje discriminatie. Uiteindelijk bleek de bestuurder een achterneef van het slachtoffer te zijn. Even voor de duidelijkheid: het was geen eremoord.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie