Kabinet wil geen algemeen boerkaverbod

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ariel schreef:Ik heb een legitimatie bewijs waar jij gratis op kan reizen.
het zou moeten lukken.
Zullen we het eens uit proberen?
Nou écht! ik wil dat wel eens proberen hoor.

Alleen: jij moet wel terug in Nederland geraken (dus mèt echtgenoot desnoods in auto en zonder bewijs (ook als je ergens wordt gecontroleerd), en ik zou normaal moeten kunnen reizen met je pensioenpas + je legitimatiebewijs, ZONDER mijn gezicht te laten zien!

willen we dat eens testen deze zomer???? hihi!!! zeggen ze verdorie dat ik rechts ben, ik ben dol op zulke dingen man! (sorry: MEID!)

Moet dus wel vanaf de grens beginnen hoor: hier mag het enkel met karnaval! dus dan is er geen lol aan hé Ariel.

lekker staatjepesten! terug 16! :razz: :evil:


(nou met een overgrootopa die op zijn 70Sste persé op de paardjesmolen wou zitten... (was helemaal niét dement hoor, zijn twee vrienden deden het ook en hij is uiteindelijk 92 of zo geworden! dan is 70 je jeugd nietwaar) wat wil je dan meer? beetje genetisch materiaal tonen toch?)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Heb trouwens altijd al eens helemaal tot in Friesland willen treinen.


Nu ik eraan denk: ik heb ZEKER nog twee burka-adepten die mee willen!

Niet te enthousiast worden Circe, eerst wachten tot ze onze dracht toestaan ... en dan... Holland/friesland/ HERE WE COME!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jij hebt alleen mijn spoorkaart nodig en een gratis ticket.
We hebben het er nog eens over.
Leuk experiment.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De linkse kerk heeft een onderzoek gedaan naar de boerka en kwam tot de volgende conclusie.
'Nikab geen obstakel voor communicatie'

Van onze verslaggeefster Jorien de Lege
gepubliceerd op 15 februari 2008


AMSTERDAM - Het dragen van een nikab, een hoofddoek waarbij de ogen te zien zijn door een smalle spleet, heeft geen negatief effect op het herkennen van emoties. Dit blijkt uit een eerste onderzoek van de Universiteit van Amsterdam naar het effect van de nikab op de onderlinge communicatie.

Aan 119 proefpersonen werd een geluidloos filmpje getoond waarin een vrouw een verhaal vertelde en diverse emoties liet zien. In het ene filmpje was het gezicht van de vrouw gewoon te zien, in het tweede filmpje droeg de vrouw een nikab waarbij alleen haar ogen zichtbaar waren en in een derde filmpje was alleen een uitsnede van een paar ogen zichtbaar.

De verwachting was dat emoties het beste herkend zouden worden als het hele gezicht zichtbaar is, maar in alle filmpjes werden de getoonde emoties goed herkend. De interpretatie van de beelden verschilde echter wel. Bij de vrouw in nikab werden negatieve emoties als veel intenser ervaren, terwijl bij de uitsnede van alleen de ogen blijdschap juist veel sterker werd ervaren.

Het kabinet heeft vorige week verklaard dat het dragen van boerka’s en andere gelaatsbedekkende kleding de open communicatie belemmert en daarom onwenselijk is.

In scholen worden boerka’s verboden en ambtenaren mogen geen boerka dragen. Ook in het openbaar vervoer is het dragen van boerka’s volgens de kabinetsverklaring ongewenst.
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Psychologe Bea de Gelder kwam tot een andere conclusie.
Contact gestoord


Door: Jorien de Lege

Een boerka belemmert volgens het kabinet de open communicatie en is daarom onwenselijk. ‘Zou jij stoppen om iemand te helpen die zijn gezicht niet laat zien?’

Met een boerka op de fiets stappen blijkt levensgevaarlijk. De wind gaat onmiddellijk met de lap stof aan de haal waardoor het kijkgaasje voor je ogen begint te dansen. En de rest van het straatbeeld ook.

Wazige figuren bewegen over stoepen en straten, auto’s lijken uit het niets op te doemen en ik ben bang dat ze niet voor me zullen stoppen. Ik volg de massa fietsers voor me, maar heb het gevoel niet echt bij hen te horen. Zij zijn de wereld, en ik ben mijn eigen eiland.

Het kabinet heeft vorige week verklaard dat het dragen van boerka’s en andere gelaatsbedekkende kleding de open communicatie belemmert en daarom onwenselijk is. In scholen worden boerka’s verboden en ambtenaren mogen geen boerka dragen. Ook in het openbaar vervoer is het dragen van boerka’s volgens de kabinetsverklaring ongewenst.

Buiten de maatschappij geplaatst

Het bedekken van een gezicht is een bijzonder effectief middel om iemand buiten de maatschappij te plaatsen, zegt Bea de Gelder, hoogleraar medische en neuropsychologie aan de Universiteit van Tilburg en een autoriteit op het gebied van gezichtsherkenning.
Zij is niet verbaasd over mijn gevoel van vervreemding dat een boerka met zich meebrengt. ‘Het wordt voor een ander niet alleen moeilijk om te interpreteren wat je zegt als hij je gezicht niet kan zien, de behoefte om een gesprek te beginnen verdwijnt. ‘De boerkadraagster wordt vanzelf de mond gesnoerd.’

Het gezicht is veel meer dan een graadmeter voor schoonheid. In de westerse wereld staat of valt goede communicatie met visueel contact. Alles in ons gezicht communiceert met anderen. Onze ogen, wenkbrauwen en mondhoeken geven allemaal minieme signalen af. Die worden weer opgepikt door onze gesprekspartner, die in reactie daarop zijn eigen signalen afgeeft. Zo worden woorden in een context geplaatst, want hoe weet je anders of die sarcastische opmerking een goedbedoelde plagerij, een belediging of zelfs een flirt is? De indruk die iemand maakt, is een optelsom van signalen. Zo is voor een goed verstaander veel af te lezen uit de intonatie van de stem en de gebaren die iemand maakt.

Verreweg de meeste signalen komen echter van het gezicht. Uit onderzoek van de Amerikaanse psycholoog Albert Mehrabian, bleek dat de sympathie voor een gesprekspartner voor 55 procent werd bepaald door lichaamstaal, voor 38 procent door intonatie en 7 procent door de verbale communicatie.

Herkenning: ogen, wenkbrauwen en mond
De ogen, wenkbrauwen en mond zijn omgeven door fijne spiertjes waardoor we steeds verschillende gelaatsuitdrukkingen kunnen aannemen, die bijna overal worden herkend. De gezichten die we daarmee kunnen trekken, worden bijna overal herkend. Zo worden bij een ontmoeting de wenkbrauwen even opgetrokken, ten teken van begroeting.

Dat gaat zo snel dat het onbewust gebeurt, behalve bij het zien van baby’s. Dan gaan de wenkbrauwen in zo’n nadrukkelijk opgetrokken stand, dat je vanzelf de nogal ridicule gezichtsuitdrukking krijgt, die vaak met babypraat gepaard gaat.

Een gezicht is een betrouwbare communicatiebron omdat er maar een paar uitdrukkingen zijn die je kunt faken. De Amerikaanse psycholoog Paul Ekman categoriseerde gelaatsexpressies en testte of ze gesimuleerd konden worden. Een beleefde glimlach naar die vervelende collega lukt nog wel, en een quasi-verbaasd of boos gezicht kost ook weinig moeite.

Echt bang kijken is moeilijk

Maar bij verdriet blijken de binnenhoeken van de wenkbrauwen opgetrokken te worden, een beweging die bijna niemand bewust kan maken. Of probeer maar eens echt bang te kijken. Daarvoor moeten de wenkbrauwen worden opgetrokken en tot een frons gevormd, een beweging die nog geen 10 procent van de mensen vrijwillig kan maken.

Wat nu als iemand dat sprekende gezicht helemaal afschermt, zoals met een boerka; of alleen de ogen vrijlaat, zoals met de iets gebruikelijkere nikab? In de discussie over gezichtsbedekking worden beide kledingstukken vaak op een hoop gegooid, maar in communicatie een wereld van verschil: bij de nikab zijn de ogen zichtbaar, bij de boerka niet.

Aan de Universiteit van Amsterdam is het eerste onderzoek naar het effect van de nikab op de onderlinge communicatie net afgerond. Hoogleraar sociale psychologie Agneta Fischer en haar collega’s toonden aan 119 proefpersonen een geluidloos filmpje waarin een vrouw een verhaal vertelde en diverse emoties liet zien. In het ene filmpje was het gezicht van de vrouw gewoon te zien, in het tweede filmpje droeg de vrouw een nikab, waarbij alleen haar ogen zichtbaar waren, en in een derde filmpje was alleen een uitsnede van een paar ogen zichtbaar.

Nikab geen obstakel voor communicatie
Het blijkt dat de ogen een krachtig communicatiemiddel zijn. De verwachting was dat emoties het beste herkend zouden worden als het hele gezicht zichtbaar is, maar in alle filmpjes werden de getoonde emoties goed herkend. De interpretatie van de beelden verschilde echter wel. Bij de vrouw in nikab werden negatieve emoties als veel intenser ervaren, terwijl bij de uitsnede van alleen de ogen blijdschap juist veel sterker werd ervaren.

Aan de hand van deze eerste resultaten vermoedt Fischer dat onze bezwaren tegen de gezichtsbedekking dan ook vooral cultureel van aard zijn. ‘Wij vinden een nikab gewoon eng.’ Dit is ook niet zo gek, vindt de hoogleraar, omdat wij gewend zijn via gezichtsuitdrukkingen te communiceren.

Fischer vermoedt dat vrouwen in landen waar het normaal is zich te bedekken, andere vormen van communicatie gebruiken. ‘Wellicht zijn ze veel expressiever met hun stem of, als deze zichtbaar zijn, hun ogen.’

Fischer plaatst bij haar bevindingen wel de kanttekening dat sommige emoties, zoals boosheid en blijdschap beter te identificeren zijn via het bovenste deel van het gezicht dan andere emoties. Bij blijdschap krijgen we kraaienpootjes, bij boosheid gaan de onderste oogleden omhoog. Het onderscheid tussen andere emoties, zoals schaamte en verdriet, is via de ogen veel minder eenvoudig te herkennen. Dan worden mondbewegingen ineens veel belangrijker.

Waarom botsen we niet tegen elkaar op?

Lichaamstaaldeskundige Frank van Marwijk vindt zowel de boerka als de iets minder verhullende nikab een ernstige beperking voor de communicatie. Naast het overbrengen van emoties heeft het gezicht, en dan vooral de blik, volgens hem een belangrijke functie in het reguleren van contact.

Oogcontact zorgt ervoor dat we niet tegen elkaar opbotsen in een drukke winkelstraat, en dat we weten of een roddel in goede aarde valt of niet. Bijna ongemerkt passen we onze presentatie aan de reactie van die ander aan. Een blik is ook heel dwingend. ‘Probeer iemand maar eens te negeren. Zodra jullie blikken elkaar kruisen, kun je niet meer om hem heen.’

Zonder gezicht wordt het bijzonder moeilijk om signalen te interpreteren, denkt psychologe Bea de Gelder. ‘Het leidt onherroepelijk tot miscommunicatie. Je begrijpt maar een gedeelte van de boodschap, omdat de rest verborgen blijft achter een stuk stof. Dan ga je te laat reageren en verkeerd interpreteren, met als gevolg dat je contact liever vermijdt.’

De boerka levert ook voor de draagster de nodige communicatieproblemen op. ‘Dat hele kledingstuk is bedoeld om je onzichtbaar te maken. Zou jij stoppen als iemand om hulp roept van wie je het gezicht niet kunt zien?’

Iemand die zijn gezicht niet laat zien toont volgens De Gelder minder initiatief, wordt sneller genegeerd en minder aardig gevonden. Ze trekt de vergelijking met studies naar mensen die kampen met een gedeeltelijke gezichtsverlamming. ‘Anderen kunnen hun emoties minder goed herkennen, maar hun eigen emotionele ervaring vervlakt ook. Het zou me niets verbazen als dit effect ook optreedt bij mensen die zich geregeld moeten verbergen onder een boerka. Dat richt emotionele schade aan.’
http://www.hartenziel.nl/artikel/contact_gestoord/

Leuke test : Ik bracht het er slecht af.
Doe de Emotieherkenningstest
http://www.lichaamstaal.nl/lichaamstaal ... ntest.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Je kan halfnaakt over straat lopen met praktisch alleen een bh aan. Daar word ook niet over geklaagd. Ik snap eigenlijk niet waarom het mensen stoort. Er wordt gedaan alsof ze elke dag worden geconfronteerd met het feit dat anderen dragen wat ze willen en dit uiteraard een negatieve lading heeft.

Als jullie vinden dat de niqaab een slechte indruk wekt bij Hollanders en dit racisme opwekt: Een racist is een racist: als hij een meid met hijaab ziet roept hij: FATIMA MET EEN THEEDOEK! En als hij een meid ziet in een niqaab zegt hij nogmaals: FATIMA MET EEN THEEDOEK. Als hij een Marokkaanse meid zonder ziet zegt hij gemakkelijk: ZWARTE!

Oude mensen die bang worden van niqaabs? Laten we reeel zijn. Het is maar een miniem percentage als we kijken naar de hoeveelheid vrouwen die niqaab dragen. Waarom wordt er zo een ophef van gemaakt? Waarschijnlijk is dat hetzelfde percentage als het aantal nudisten en exhibitionisten in Nederland, maar daar hoor ik geen haan naar kraaien.

En over het misruik: Als iemand een aanslag wil plegen en er een niqaabverbod is, zullen ze heus wel een andere manier vinden voor camouflage. Slim zijn ze wel hoor.

Zeik gewoon niet zo. Als jullie er niet zo'n ophef over maken, dan zal het ook geen 'big deal' zijn.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Oude mensen die bang worden van niqaabs? Laten we reeel zijn. Het is maar een miniem percentage als we kijken naar de hoeveelheid vrouwen die niqaab dragen. Waarom wordt er zo een ophef van gemaakt? Waarschijnlijk is dat hetzelfde percentage als het aantal nudisten en exhibitionisten in Nederland, maar daar hoor ik geen haan naar kraaien.
tja waarom zou er nu zo'n ophef van gemaakt worden.
Men maakte toch ook geen ophef toen de eerste NSB'ers met hun zwart uniformpje begonnen rond te lopen? Het was toch ook maar een miniem percentage?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

zullen ze heus wel een andere manier vinden voor camouflage. Slim zijn ze wel hoor.
Zwangerschapsprotheses zijn erg in bij zelfontplofsters. Op het ogenblik nog alleen in vogue in de Islamterritoria.

Anderzijds, onze modeontwerpers springen als leeuwen op de mogelijkheden van de Burka.

José Miros heeft in Madrid een model in net-Burka op de catwalk laten paraderen. Met het gezicht totaal verborgen.
De netstof van de Burka maakt de borsten van de Moslima, niet ondersteund door een BH, duidelijk zichtbaar.
(sorry, geen link)
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae, zoals jij het nu formuleert lijkt de burka meer op een sociaal dan op een religieus probleem. Het is dus een provocatie.

Waarom moeten vrouwen in Nederland zich hullen in zwarte lappen?
Goede islamitische landen zijn de plek om je in zo’n gedrocht te hijsen, maar niet in ons land.
Wie islamitischer dan Mohammed wil zijn, gaat maar naar Saoedi-Arabië
Daar moet men zo’n ding dragen, ook al ben je geen moslim.
Wij zijn veel te tolerant, en eigenlijk moeten wij de regels die Saoedi-Arabië oplegt aan niet moslims, ook hier gaan gebruiken voor moslims.

Hoe denk je dat deze vrouwen ooit een baan zullen krijgen als ze zich hullen in een burka? Niet dus, net zo min als een Nederlander in Den Haag of Amsterdam gaat solliciteren in Volendammer kostuum.

Deze burka dragende vrouwen zijn alleen nog maar geschikt voor islamitische baarmoeder die jaar na jaar weer een toekomstige extremist werpt. En daar hebben we namelijk geen behoefte aan.
Wij hebben behoefte aan goed geïntegreerde mensen die ons land willen opbouwen en niet afbreken.

Burka dragende vrouwen beschimpen en minachten onze samenleving en ze weigeren deel te nemen aan onze samenleving.
Saoedi-Arabië is hun hemel op aarde , en daar horen ze thuis.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ariel schreef:Chaimae, ...

Hoe denk je dat deze vrouwen ooit een baan zullen krijgen als ze zich hullen in een burka? Niet dus, net zo min als een Nederlander in Den Haag of Amsterdam gaat solliciteren in Volendammer kostuum.

Deze burka dragende vrouwen zijn alleen nog maar geschikt voor islamitische baarmoeder die jaar na jaar weer een toekomstige extremist werpt. En daar hebben we namelijk geen behoefte aan.
Wij hebben behoefte aan goed geïntegreerde mensen die ons land willen opbouwen en niet afbreken.

Burka dragende vrouwen beschimpen en minachten onze samenleving en ze weigeren deel te nemen aan onze samenleving.
Saoedi-Arabië is hun hemel op aarde , en daar horen ze thuis.
Betekent dit evenzo dat dames en heren in Volendammer klederdracht wat jou betreft ook worden uitgesloten van deelname aan onze samenleving? Maw gaat het je om de kleding of om wat anders?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Mij hebben ze wel vaker gezegd: "Als je deze baan wilt, mag je geen oorringetje, geen zichtbare tattoo hebben en doe ook eens wat aan je haar!"
En je krijgt bij vele soorten banen te maken met bedrijfskleding en gezeur over stropdassen en zo.
Daar zijn ook volendammers met of zonder klompen zich wel van bewust.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Teva Teff schreef:Mij hebben ze wel vaker gezegd: "Als je deze baan wilt, mag je geen oorringetje, geen zichtbare tattoo hebben en doe ook eens wat aan je haar!"
En je krijgt bij vele soorten banen te maken met bedrijfskleding en gezeur over stropdassen en zo.
Daar zijn ook volendammers met of zonder klompen zich wel van bewust.
Dat kan allemaal zijn, maar een antwoord op mijn vraag is het niet.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Aldebaran schreef:
Teva Teff schreef:Mij hebben ze wel vaker gezegd: "Als je deze baan wilt, mag je geen oorringetje, geen zichtbare tattoo hebben en doe ook eens wat aan je haar!"
En je krijgt bij vele soorten banen te maken met bedrijfskleding en gezeur over stropdassen en zo.
Daar zijn ook volendammers met of zonder klompen zich wel van bewust.
Dat kan allemaal zijn, maar een antwoord op mijn vraag is het niet.
Als de moslimklederdracht de kans op een baan uitsluiten, mag een uitkering geweigerd worden.
Simpel.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Teva Teff schreef:
Aldebaran schreef:
Teva Teff schreef:Mij hebben ze wel vaker gezegd: "Als je deze baan wilt, mag je geen oorringetje, geen zichtbare tattoo hebben en doe ook eens wat aan je haar!"
En je krijgt bij vele soorten banen te maken met bedrijfskleding en gezeur over stropdassen en zo.
Daar zijn ook volendammers met of zonder klompen zich wel van bewust.
Dat kan allemaal zijn, maar een antwoord op mijn vraag is het niet.
Als de moslimklederdracht de kans op een baan uitsluiten, mag een uitkering geweigerd worden.
Simpel.
Laten we dit simpele gedachtegoed eens consequent doorzetten.
Als een handicap de kans op een baan verkleint, mag een uitkering geweigerd worden. Wat is de logica hiervan?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Aldebaran schreef: Betekent dit evenzo dat dames en heren in Volendammer klederdracht wat jou betreft ook worden uitgesloten van deelname aan onze samenleving? Maw gaat het je om de kleding of om wat anders?
Deze vrouwen sluiten zich zelf uit onze gemeenschap Aldebaran.
Je moet de boel niet omdraaien. Lees mijn post.
Burka dragende vrouwen beschimpen en minachten onze samenleving en ze weigeren deel te nemen aan onze samenleving.
Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Aldebaran schreef: Laten we dit simpele gedachtegoed eens consequent doorzetten.
Als een handicap de kans op een baan verkleint, mag een uitkering geweigerd worden. Wat is de logica hiervan?
Onzin mijn beste vriend. En dat weet jij ook.
Gehandicapten behoren beschermd te worden.
In dit land worden de zwakkere in onze maatschappij gesteund.
Een moslima in een burka is niet zwak, maar voelt zich verheven boven ongelovige.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:
Aldebaran schreef: Laten we dit simpele gedachtegoed eens consequent doorzetten.
Als een handicap de kans op een baan verkleint, mag een uitkering geweigerd worden. Wat is de logica hiervan?
Onzin mijn beste vriend. En dat weet jij ook.
Gehandicapten behoren beschermd te worden.
In dit land worden de zwakkere in onze maatschappij gesteund.
Een moslima in een burka is niet zwak, maar voelt zich verheven boven ongelovige.
Een lichamelijke handicap mag best vergeleken worden met een geestelijke handicap.
Echter: de patient dient dan wel inspanning te verrichten om tot genezing te komen.
RTFM
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ariel schreef:
Aldebaran schreef: Betekent dit evenzo dat dames en heren in Volendammer klederdracht wat jou betreft ook worden uitgesloten van deelname aan onze samenleving? Maw gaat het je om de kleding of om wat anders?
Deze vrouwen sluiten zich zelf uit onze gemeenschap Aldebaran.
Je moet de boel niet omdraaien. Lees mijn post.
Zelf goed lezen Ariel. Ik draai niets om, ik stelde je een vraag, de conclusie die je daarin leest is voor jouw rekening.

Mensen in klederdracht sluiten zich helemaal niet uit van onze gemeenschap, sterker nog ze worden door velen hogelijk gewaardeerd als een uiting van nationale cultuur.
Ariel schreef:
Burka dragende vrouwen beschimpen en minachten onze samenleving en ze weigeren deel te nemen aan onze samenleving.
Vriendelijke groet.
Personen die kledingvoorschriften verbinden aan de mogelijkheid tot deelname aan onze cultuur verachten en vertrappen zo diezelfde cultuur die immers in hoge mate een pleidooi inhoudt voor vrijheid van keuzes voor het individu en gelijkheid van allen voor de wet. Je haat voor de islam (wees eerlijk, niet voor de kleding) verstikt de westerse normen en waarden. Is die westerse democratrische cultuur zo zwak dat het verkwanseld moet worden wanneer iemand met een zak over zijn hoofd wil lopen? Dat is niet de westerse cultuur die ik hoog acht, maar een laf waterig aftreksel ervan.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ik vind het wel aardig dat je moslim zijn gelijkstelt met gehandicapt zijn.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ariel schreef:
Aldebaran schreef: Laten we dit simpele gedachtegoed eens consequent doorzetten.
Als een handicap de kans op een baan verkleint, mag een uitkering geweigerd worden. Wat is de logica hiervan?
Onzin mijn beste vriend. En dat weet jij ook.
Gehandicapten behoren beschermd te worden.
In dit land worden de zwakkere in onze maatschappij gesteund.
Een moslima in een burka is niet zwak, maar voelt zich verheven boven ongelovige.
Ah, hoor ik daar nuances? Het is bij nader allemaal niet zo simpel en logisch dat uiterlijk noodzakelijk een verwerpelijke inborst verraadt. Toch ga je weer vrolijk verder in de veronderstelling dat iedere vrouw in een burka zich verheven voelt boven de ongelovige. Je wilt gewoon kort door de bocht met conclusies: deze kleding betekent dat de drager ervan verkeerd denkt. Je vertrapt daarmee de stelregel van de westerse democratie dat uiterlijk geen basis is om te oordelen over anderen.

Burka's, ik hou er niet van. Ik betreur het dat vrouwen zich zo willen hullen. Wanneer het bedoelt is als statement van walging van westerse cultuur, verwerp ik het. Maar ik ga niet het principe opgeven dat uiterlijk op zich een reden is om uit te sluiten. Benoem de zaken bij hun naam, het gaat je niet om de kleding maar om het statement dat er eventueel mee afgegeven wordt.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Teva Teff schreef:Ik vind het wel aardig dat je moslim zijn gelijkstelt met gehandicapt zijn.
Strooien met stromannen is geen discussie. Clean up your act
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Aldebaran schreef:
Mensen ingewaardeerd sluiten zich helemaal niet uit van onze gemeenschap, sterker nog ze worden door velen hogelijk gewaardeerd als een uiting van nationale cultuur.
Sorry Aldebaran, Maar het wordt niet gewaardeerd als iemand in Volendammer klederdracht in Den Haag gaat solliciteren voor bijvoorbeeld een publieke functie. Je kan de Volendammer klederdracht aantrekken als je een winkel in Volendam hebt. Dat wel weer. Een moslima in Burka zal zeer gewaardeerd worden in SA. En daar moet ze zijn om lof en eer te verwerven.

Personen die kledingvoorschriften verbinden aan de mogelijkheid tot deelname aan onze cultuur verachten en vertrappen zo diezelfde cultuur die immers in hoge mate een pleidooi inhoudt voor vrijheid van keuzes voor het individu en gelijkheid van allen voor de wet. Je haat voor de islam (wees eerlijk, niet voor de kleding) verstikt de westerse normen en waarden. Is die westerse democratrische cultuur zo zwak dat het verkwanseld moet worden wanneer iemand met een zak over zijn hoofd wil lopen? Dat is niet de westerse cultuur die ik hoog acht, maar een laf waterig aftreksel ervan.
Niet ik maar jij veracht en vertrapt onze vrijheid en cultuur Aldebaran.
Ik heb het idee dat jij werkelijk niets van Islam af weet, en dat jij je heel lief als een beschermer van de minderheid op werpt.

Besef wel dat deze minderheid straks geen minderheid meer is, en dat ook jij of je kinderen zich misschien eens aan de grillen en grollen van Islam zullen moeten onderwerpen.
Misschien dat je dan net zoals ik nu, je in wil spannen om te redden wat er te redden valt, maar dan is het waarschijnlijk te laat.

Trouwens.. Ik gun naïeve mensen zoals jij een jaartje Islamitisch regime. Wie niet horen wil moet voelen. Mijn motto. Ervaring is de beste leermeester.
Het zal mijn tijd wel uitduren. Hoeveel jaren zal ik nog hebben. Dat zullen er niet veel meer zijn. Ik maak vecht en ik maak me druk om de generatie van mijn kleinkinderen en jouw kinderen. Wat betreft de man Aldebaran. , die kan me weinig schelen. Daar ben ik eerlijk in.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Aldebaran schreef:
Teva Teff schreef:Ik vind het wel aardig dat je moslim zijn gelijkstelt met gehandicapt zijn.
Strooien met stromannen is geen discussie. Clean up your act
Hoezo strooi?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Aldebaran schreef:Ah, hoor ik daar nuances? Het is bij nader allemaal niet zo simpel en logisch dat uiterlijk noodzakelijk een verwerpelijke inborst verraadt. Toch ga je weer vrolijk verder in de veronderstelling dat iedere vrouw in een burka zich verheven voelt boven de ongelovige. Je wilt gewoon kort door de bocht met conclusies: deze kleding betekent dat de drager ervan verkeerd denkt. Je vertrapt daarmee de stelregel van de westerse democratie dat uiterlijk geen basis is om te oordelen over anderen.
Geloof het of niet Aldebaran, Ik heb met twee burka dragende vrouwen gesproken, en uit deze gesprekken kwam naar voren dat deze vrouwen zich beter voelen als de hoeren ( niet mijn woord) die zich met navel truitje op straat durft te vertonen. Je zal eens wat vaker op een streng Islamitische site moeten vertoeven.
Je ogen zullen opengaan..
Maar stel dat een vrouw een burka draagt omdat het verplicht is, dan moeten wij juist in opstand komen. Wij behoren dan deze vrouwen te bevrijden.

Burka's, ik hou er niet van. Ik betreur het dat vrouwen zich zo willen hullen. Wanneer het bedoelt is als statement van walging van westerse cultuur, verwerp ik het. Maar ik ga niet het principe opgeven dat uiterlijk op zich een reden is om uit te sluiten. Benoem de zaken bij hun naam, het gaat je niet om de kleding maar om het statement dat er eventueel mee afgegeven wordt.

Nogmaals, niet ik sluit ze uit, maar ze sluiten zich zelf buiten ( in hun ogen) verderfelijke maatschappij.

Je ben lief, maar heel naief Aldebaran
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie