Kabinet wil geen algemeen boerkaverbod

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ook in Turkije zitten ze met de hoofddoekjes in hun maag. Betogingen voor en tegen. Nu is ook Pepsi Cola erin betrokken geraakt:
http://www.todayszaman.com/tz-web/detay ... ink=134181
Pepsi’s headscarf attitude sparks protests
Ze hadden een foto wedstrijd uitgeschreven. Dat op zich is natuurlijk al niet helemaal kosher: afbeeldingen van mensen.
Maar wat echt de deur dicht deed was de conditie: geen gehoofddoekte personen.
Dus boycot van Pepsi in Turkije.
Pepsi veranderde de voorwaarden in 'religieuze, politieke (inhoud) foto's evenals die welke verkeerd begrepen kunnen worden' Dat was niet voldoende.
De derde poging was "foto's die wetten overtreden en algemene normen zullen niet mee doen".
Nu kan je zeggen: als je Pepsi boycot dan kan je Coca Cola drinken, maar ook Coca Cola is niet helemaal halal:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

  • Afbeelding
Extra link naar afbeelding.


BRON!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Roelof schreef:Zoek de verschillen:
  • Afbeelding



    Afbeelding
Een mooie illustratie van mijn punt. De ene kolenzak is de andere nog niet en zegt al helemaal weinig over de intenties van de drager.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ariel schreef: Je bent een ongelofelijke drammer Aldebaran.
Tut tut, je deed niet aan persoonlijke aanvallen toch?
Ariel schreef:Dit forum gaat over Islam en niet over punkers, Gothic of enz..
Begrijp je wel hoe logische argumentatie wordt opgebouwd in een echt debat? Men toetst dan regelmatig de regel door die op andere situaties toe te passen. Zo kan je ontdekken of deze wel valide is en consistent met andere regels (zoals individuele vrijheid). Als dit forum alleen maar argumentatie toestaat in termen van islam dan wens ik je veel succes toe met het eindeloos doorworstelen van soera's. Je mist het punt dat de wet geen geen verband legt tussen kleding en vermeend verwerpelijk gedachtegoed. En dat is niet voor niks.
Ariel schreef:Ik heb met voorbeelden je argument ontkracht dat de meeste moslima’s in ons land verplicht een kolenzak dragen.
Aha, dus niet alle?!
Ariel schreef:Vriendelijke groet.
En nu ga ik een dagje weg. Ik wens je een goede dag toe.
Een prettige dag gewenst. En doe het een beetje rustig aan. Je hebt het nodig.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Aldebaran schreef:
Roelof schreef:Zoek de verschillen:
  • Afbeelding



    Afbeelding
Een mooie illustratie van mijn punt. De ene kolenzak is de andere nog niet en zegt al helemaal weinig over de intenties van de drager.
Helaas toont het gedrag van sommige islamieten aan dat onderdrukking, geweld, en criminaliteit nogal eens samengaat...
Laatst gewijzigd door Roelof op zo feb 17, 2008 10:25 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De ene kolenzak is de andere nog niet en zegt al helemaal weinig over de intenties van de drager.
De intenties van de Burka-kolenzak: verovering van Europa en onderwerping aan Sharia, met als uiteindelijke doel plundering. Plundering om Islam enkele gouden decennia te bezorgen. Dmv: Leugen (taqiyah), misdaad, moord en ander geweld ...

De intenties van de onderstaande kolenzakken zijn dezelfde. Hun ambities zijn echter beperkt tot de plaatselijke bank.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Roelof schreef:Helaas toont het gedrag van sommige islamieten aan dat onderdrukking, geweld, en criminaliteit nogal eens samengaat...
Kijk daar ben ik het dan wel meer mee eens. Maar niet met die ridicule logica dat kolenzakken in nederland verboden moeten worden.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hallo Aldebaran, :razz:

Hier spreekt de hoofdtrol.
Afbeelding

Ik ben net weer even uit mijn spelonk gekropen om te kijken hoe vandaag mijn werktrollen gewerkt hebben.


Bedankt voor je bezorgdheid Aldebaran. Dank je wel. Ik heb een leuke rustige dag gehad.
We zijn naar Herenveen geweest.Het was een rit van 2 uur heen en 2 uur terug.
We gingen niet naar een voetbal wedstrijd, maar naar de Katholieke kerk alwaar een nichtje van ons vandaag gedoopt werd.
Het was een gezellige boel. De kinderen ( nichtjes en neefjes ) holde gezellig om het altaar, en Maria keek met genoegen neer op al dat levendige spul, en ik zweer je, toen wij onze handen boven Vera de dopeling moesten houden om haar een gezegend leven toe te wensen zag ik dat ook de hand van Maria zweefde boven het hoofdje van Vera.
Ik kreeg zowaar nog een knipoog van Jezus. Ik zweer het je. Dat moet voor hem toch verdraaid pijnlijk geweest zijn, want de arme Jezus hangt in deze kerk nog steeds aan het kruis.

Op weg naar de kerk heb ik nog even een niqaab van het hoofd van een moslima afgerukt.
Die liep in mijn weg. Heb maar geen medelijden, want deze moslima was een struise bekeerde Friezin.
Ze gilde het uit van schrik, en bedekte pissig met twee handen haar schaamhaar.
Na na na nana… zong ik pesterig.. Haha.. iedereen heeft nu je schaamhaar gezien…Lekker..
Gillend rende ze toen weg, haar 6 kindjes moederloos achterlatend. Ik heb de kinderen verdeeld onder toevallige voorbijgangers en ze verteld dat ze er goeie Friezen van moeten maken. Iedereen heeft me verzekerd dat ze dat zullen doen, dus eind goed al goed.
Ik heb vandaag mijn goede daad weer gedaan.

Wat betreft de “ongelofelijke drammer Aldebaran”, Ik als ouwe hoofdtrol heb me heb me het privilege toegeëigend dat ik elk forum lid een drammer of erger mag noemen. Dat is het voordeel als je oud bent. Dan is iedereen jonger dan jij, en beschouw je een ieder jonger dan 40 jaar als kind……Echt wel….

Jij deed me denken aan mijn kleinzoon.
“Oma, waarom vind jij die rok niet leuk..”
“Ik vind de kleur niet leuk schat..”
“Waarom vind jij die kleur niet leuk oma?”
“omdat ik blauw leuker vind schat”
“Waarom vind jij blauw leuker oma?”
“Daarom Aldebaran.. en hou nou op te drammen”

Alle gekheid op een stokje.. Nog een keer .
Al deze suikermoslima’s die in Nederland hun schoonheid terwille van Allah bedekken doen dat maar in een islamitisch land, of thuis in hun huiskamer,
Waarom.. daarom.
Nederland is (nog) geen islamitisch land, en vandaar dat deze voddenzakken hier niet thuis horen.
Ze wachten nog maar een jaar of 40. Tot zo lang zijn wat mij betreft suiker moslima’s vrij om thuis in alle rust hun geloof te praktiseren, en mogen ze daar vrijelijk hun niqaab dragen.
Maar deze meiden moeten zich eigenlijk doodschamen, want terwijl zij zich hier vrijwillig en provocerend in hun kolenzak hijsen, proberen hun onderdrukte zusters in Islamitische landen zich vergeefs te bevrijden van dat ding.

Mijn ploeg ( De VVD) is ook tegen de burka, en dat doet mijn ziel goed. Ik besef dat jouw ploeg de burka wel ziet zitten, en zelfs jouw en mijn ploeg komen er niet uit, en kunnen het niet eens worden of over wel of niet een burka, dus ik vermoed dat wij er dan helemaal niet uit zullen komen.
So be it Aldebaran.

En nu kruip ik mijn spelonk weer in… Jouw verdraagzame liefdevolle magische witte Goddelijke licht schijnt in mijn ogen. Daar kan deze ouwe liberale trol niet meer tegen. Te lang in de duisternis gezeten vermoed ik, of mijn ziel is te zwart.
Ik moet eigenlijk weer meer gaan communiceren met mijn Hoger Zelf. Alleen heb ik daar nu even geen zin in..

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Beste Ariel,

Je begint zowaar gevoel voor humor te ontwikkelen:
Op weg naar de kerk heb ik nog even een niqaab van het hoofd van een moslima afgerukt.
Daaruit maak ik op dat het dagje uit je goed heeft gedaan. Gelukkig maar. Nu Maria aan je verschenen is, maak je grote kans op een heiligverklaring. Dus al met al een vruchtbaar uitstapje.

Wat betreft die hele burka-affaire lukt het je nog niet echt om grip op mijn standpunt te krijgen. Ik ben wel degelijk voor een burkaverbod in bepaalde situaties. Alleen niet op die generaliserende manier. Tsja nuance, het is lastig, het is moeilijk, het vraagt wat meer en het zit flink in de weg wanneer je eens lekker uit wilt halen.

Je betoog over hoe ouderdom je speciale rechten geeft in het debat is natuurlijk een mooi voorbeeld van meten met twee maten. Ach, eerlijk gezegd valt het niet eens zo op in deze kolkende zee van schuimgebekte fulminaties. Ik vergeef het je mijn kind.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Nou Aldebaran, als jij dan toch zo'n voorstander van burkadingen bent, dan vind ik dat ambtenaren vanaf nu tevens in peniskoker en pluimentooi mogen verschijnen op het werk. Ze hoeven me dan zelfs geen hand meer te geven.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

circe schreef:Nou Aldebaran, als jij dan toch zo'n voorstander van burkadingen bent, dan vind ik dat ambtenaren vanaf nu tevens in peniskoker en pluimentooi mogen verschijnen op het werk. Ze hoeven me dan zelfs geen hand meer te geven.
Dat mag jij allemaal vinden. Maar beloof me een ding: niet ter compensatie van het handenschudden aan die peniskoker gaan zitten frunniken.

ik een voorstander van burkadingen.....

Lezen, ach het is een vak tegenwoordig meneer. Op school doen ze er kennelijk niet meer aan. Je schrijft A en ze lezen B. Omdat ze dat willen lezen. Het is handig in het debatje spelen. Leg de tegenstander woorden in de mond en veins onnozelheid. Zo spreekt men feitelijk met zichzelf en die weg van narcisme is toch veel plezieriger. Zeg nou zelf.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

hè verdorie. :(

Lieverd.. Kom op, we weten nu dat jij ook niet van burka dingen houdt.
Bij mij is het doorgedrongen. Nou, dan zijn we er toch uit.. Waar zeuren we dan nog over.
Ik begin nou medelijden met je te krijgen. That’s me. :cry: Ik ben veel te gevoelig voor deze wereld.
Wat jij ons wil vertellen is dat we niet zomaar burka dingen kunnen verbieden, om wille van de wet. Nou, daar heb je gelijk in. Maar….. dan veranderen we toch gewoon de wet…
Is dat een oplossing?

Wat betreft Maria... Die is niet aan me verschenen hoor. Die stond daar. Kleine Vera is zelfs nog een haar voorgesteld.
Ik vind het trouwens wel gezellig in een Katholieke kerk. Veel luchtiger dan de calvinistiche kerk waarin ik opgegroeid ben. de doop was een waar doopfeest. iedereen mocht mee doen.

Ik kom trouwens alleen maar in een kerk tijdens bruiloften, doop en begrafenissen.
Dat heb je als je uit een Christelijke familie komt.

En nou niet meer zinnen zoals "kolkende zee van schuimgebekte fulminaties" gebruiken, want daar wordt de bemanning van dit forum sacherijnig van.

Zoen er op en klaar... :wink:


PS... Ik heb een enorm gevoel voor humor, alleen .....niemand ziet of gelooft dat. :cry: Ik ben eigenlijk heel zielig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ariel schreef:Wat jij ons wil vertellen is dat we niet zomaar burka dingen kunnen verbieden, om wille van de wet. Nou, daar heb je gelijk in. Maar….. dan veranderen we toch gewoon de wet…
Is dat een oplossing?
Waarom tegen een kledingstuk zijn wanneer je bedoelt dat je voor individuele vrijheid bent? Wat ik belangrijk vind is niet dat de wet een lijstje van verboden kledingstukken bevat (de spruitjeslucht komt je tegemoet) maar dat de rechter meer duidelijkheid krijgt over de vraag waar bijv. de grens ligt tussen individuele vrijheid en het bekleden van overheidsfuncties.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Aldebaran schreef: de grens ligt tussen individuele vrijheid en het bekleden van overheidsfuncties.
Voor mij ligt de grens van induele vrijheid inderdaad bij de overheid.
Wat mensen thuis doen zal mij een rotzorg zijn.

Ik wens echter niet geconfronteerd te worden met de religie van een ander.
Wanneer een gelovige de vrijheid heeft om zich religieus te uiten... waar is dan mijn vrijheid om daar niet mee geconfronteerd te worden?

Op straat kan ik me omdraaien of een andere bus nemen (ik moet wel bekennen dat ik al een jaar of 30 geen bus meer van binnen gezien heb..) .. maar... wat betreft overheidsfuncties heb ik geen keus.
Ik MOET daar wel eens zijn en heb dus te maken met de mensen die daar werken. Ik wens dus als Nederlander op een "neutrale" manier behandeld te worden. m.a.w. ik wens geen enkele uiting te zien van welke religie die werknemer/ster heeft... welke muziek hij.zij luistert , geen hanekammen, tatoos, piercings enz.. en alles verder.

Is dat te veel gevraagd?

Wanneer ik naar het gemeentehuis ga en weiger om door een "hoofddoek" geholpen te worden... discrimineer ik dan?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Monique schreef:
Aldebaran schreef: de grens ligt tussen individuele vrijheid en het bekleden van overheidsfuncties.
Voor mij ligt de grens van induele vrijheid inderdaad bij de overheid.
Wat mensen thuis doen zal mij een rotzorg zijn.

Ik wens echter niet geconfronteerd te worden met de religie van een ander.
Wanneer een gelovige de vrijheid heeft om zich religieus te uiten... waar is dan mijn vrijheid om daar niet mee geconfronteerd te worden?
Maar waar blijft dan mijn vrijheid om niet geconfronteerd te worden met mensen die nergens mee geconfronteerd willen worden? Ik zou jou op straat tegen kunnen komen zonder dat ik weet dat je er zo over denkt en dat wil ik niet (bij wijze van spreken). Of mijn vrijheid om juist wel met uitingen van levenstijl geconfronteerd te willen worden? Of mijn vrijheid in de bus om niet te willen weten wie de buschauffeur is? Of mijn vrijheid om niet beperkt te zijn door de eindigheid van mijn leven. Of de vrijheid om niet te willen dat er 24 uur in een dag zitten? Kortom, je kan het wel willen, maar de vraag is wat een reële opstelling is die iedereen voldoende en in gelijke mate ruimte laat ipv beperkingen oplegt.
Monique schreef:Is dat te veel gevraagd?
Die zou je nu zelf moeten kunnen beantwoorden.
Monique schreef:Wanneer ik naar het gemeentehuis ga en weiger om door een "hoofddoek" geholpen te worden... discrimineer ik dan?
Je kiest er dan voor om niet geholpen te worden. Je doet jezelf te kort.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Aldebaran schreef:
Monique schreef:
Aldebaran schreef: de grens ligt tussen individuele vrijheid en het bekleden van overheidsfuncties.
Voor mij ligt de grens van induele vrijheid inderdaad bij de overheid.
Wat mensen thuis doen zal mij een rotzorg zijn.

Ik wens echter niet geconfronteerd te worden met de religie van een ander.
Wanneer een gelovige de vrijheid heeft om zich religieus te uiten... waar is dan mijn vrijheid om daar niet mee geconfronteerd te worden?
Maar waar blijft dan mijn vrijheid om niet geconfronteerd te worden met mensen die nergens mee geconfronteerd willen worden? Ik zou jou op straat tegen kunnen komen zonder dat ik weet dat je er zo over denkt en dat wil ik niet (bij wijze van spreken).
Waar wil je dan niet mee geconfronteerd worden?
In feite wil je dan dus niet geconfronteerd worden met mensen waar je niet aan kunt zien wat ze geloven etc.
Jij wil dus niet geconfronteerd worden met neutraliteit?

Of mijn vrijheid om juist wel met uitingen van levenstijl geconfronteerd te willen worden? Of mijn vrijheid in de bus om niet te willen weten wie de buschauffeur is? Of mijn vrijheid om niet beperkt te zijn door de eindigheid van mijn leven. Of de vrijheid om niet te willen dat er 24 uur in een dag zitten? Kortom, je kan het wel willen, maar de vraag is wat een reële opstelling is die iedereen voldoende en in gelijke mate ruimte laat ipv beperkingen oplegt.
Natuurlijk kun je niet iedereen tevreden stellen.
Je kunt echter wel proberen om dat zoveel mogelijk te proberen en niet bepaalde "uitingen" belangrijker te laten zijn dan anderen.
DAT is namelijk wat er gebeurt.
Naturisten mogen zich NIET uiten in hun baan... religieuzen wel.
Waarom dat onderscheid?
Natuurlijk... er zijn mensen die zich storen aan naturisten en daarom mag het niet.
Er zijn echter ook mensen die zich storen aan religieuze uitingen...en... daar heeft niemand dan een boodschap aan?
Dat kan natuurlijk niet he?

Monique schreef:Is dat te veel gevraagd?
Die zou je nu zelf moeten kunnen beantwoorden.
Het lijkt inderdaad eveel gevraagd te zijn om religie daar te laten zijn waar het thuishoort.
Monique schreef:Wanneer ik naar het gemeentehuis ga en weiger om door een "hoofddoek" geholpen te worden... discrimineer ik dan?
Je kiest er dan voor om niet geholpen te worden. Je doet jezelf te kort.
Ik kies er net zo voor als die vrouwen in burka die niet aan het werk komen?
Eigen schuld is dus goud waard... dus... moeten de dames niet zeuren .... toch?
Ze kiezen er dan voor om geen inkomen te hebben (uitkering kan niet natuurlijk... ze zijn tenslotte vrijwillig werkloos) en moeten dan maar zien hoe ze aan eten komen... toch?
Net zoals ik dan maar moet zien hoe ik aan een paspoort kom.. toch?

Mijn vraag echter is of ik discrimineer wanneer ik weiger door een zichtbaar religieuze geholpen te worden?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Aldebaran schreef:[(de spruitjeslucht komt je tegemoet) .
Ik merk wel dat jij ook geen spruitjes mens bent Aldebaran. :(
Waar hou jij van.. Cous cous?
Ik vind cous cous of een lekkere roti ook veel lekkerder dan spruitjes.
:yuk: Spruitjes... Nog nooit lekker gevonden.
Leuk dat we elkaar op dit punt gevonden hebben. :razz:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Aldebaran schreef:[(de spruitjeslucht komt je tegemoet) .
Ik merk wel dat jij ook geen spruitjes mens bent Aldebaran. :(
Waar hou jij van.. Cous cous?
Ik vind cous cous of een lekkere roti ook veel lekkerder dan spruitjes.
:yuk: Spruitjes... Nog nooit lekker gevonden.
Leuk dat we elkaar op dit punt gevonden hebben. :razz:
Het is aldebaraanse popitaal van het goedkope soort om spruitjesgedoe op een discussie-opponent vast te nieten. Demagogische leugenpraat.
Het is zelfs geen grap waard.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Dat mag jij allemaal vinden. Maar beloof me een ding: niet ter compensatie van het handenschudden aan die peniskoker gaan zitten frunniken.
nou aldebaran. volgens jouw vrijheids-leuze mag ik frunniken aan wie en wat ik wil.
Daarenboven staat in mijn heilig boekje:

"O gelovige Circe, als je een ambtenaar met peniskoker ziet, dan frunnik je eerst even aan de peniskoken, waarna je uit respect je rechtmiddelvinger de lucht insteekt, ondertussen moet je bulderen van het lachen".

En JIJ wil dat zoiets verboden zou moeten worden?

Trouwens, ik ben dol op spruitjes! Ze moet wel eerst gevroren zijn: dus ofwel vers geoogst na minstens een paar nachten nachtvorst, ofwel uit de diepvries! Heerlijk.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

En kijk eens! juicht o juicht alom:


19/02 Wie hip wil zijn, moet een hoofddoek dragen

Hoofddoekjes en schotse ruiten zijn dé modetrends van het najaar bij Dolce en Gabbana.

Afbeelding

Het ontwerpersduo showde gisteren in Milaan zijn nieuwe collectie.
Met zowat 100 catwalkshows en evenveel presentaties in showrooms is de Milanese modeweek het slachtoffer aan het worden van zijn eigen succes.
Dolce & Gabbana hebben zichzelf dan wel van de officiële showkalender geschrapt, hun twee shows behoren wel degelijk tot de ‘hot tickets’ van de tsjokvolle week.

Giorgio Armani heeft al zowel zijn Emporio- collectie als zijn Armani-hoofdcollectie geshowd. In de jongerencollectie Emporio is black back. Weliswaar met toetsen fuchsia, violet en smaragd. “Maar zwart is nooit echt weggeweest”, constateert monsieur Armani.
Verder zijn de ruiten troef volgende herfst en winter bij Dolce & Gabbana. Het ontwerpersduo viel gisteren op met kleding in bonte Schotse ruiten, maar ook met foulards op de hoofden van de modellen.

GVA

_______________________

Hopelijk komt die trend erdoor!

Ten eerste: de vlaggestok van islam zal niet meer zo opvallen in de straatbeeld

ten tweede: de puberbekeerlingskes lijken "normaal" als ze zich niet meer kunnen verkleden maar gewoon "de mode" volgen

ten derde: de bettina-hoofddoek-geysens en de mieke-hoofddoek-vogels zullen met een andere stunt moeten afkomen wil iemand ze nog bekijken

ten vierde: ineens heet "hoofddoek" gewoon terug FOULARD

ten vijfde: Het laat me denken aan dat skandinavische land waar de koning het goede voorbeeld gaf tijdens WOII en zelf met een gele ster rondliep, gevolgd door het grootste gedeelte van de bevolking (was dat Denemarken niet???? tiens tiens).


Niets dan goed nieuws dus!

Ik offer mezelf er desnoods voor op: mijn krulhaar is niet bestand tegen zelfs maar een uurtje "foulard"... daar ga ik nog iets op moeten vinden. Hem totaal niet meer afzetten of zo? Ook niet op het werk? Maar dan eis ik wel het recht om een peniskoker te maken dragen! penis of geen penis!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Beste Aldebaran,

Geef mij eens een reden om zeker te zijn dat de bourkadrager of draagster geen overvaller is, de doek niet draagt om gratis trein te berijden en dergelijke dingen doet?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

@Circe:
ik heb een vraagje. Over mode. Ik zal het even toelichten.
Sinds er in het westen modehuizen, mode ontwerpers en veel vrouwen zijn die nieuwe kleren kunnen kopen terwijl de oude nog niet versleten zijn, is er iets merkwaardigs met de roklengte. Worden de rokken korter dan zal het ecomisch beter gaan; worden ze langer dan gaat het economisch slechter.
Deze correlatie is zo sterk dat de roklengte voorspellend wordt over de economie. Dus is mijn vraag: worden de rokken langer of korter?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

migrantenjong schreef:Beste Aldebaran,

Geef mij eens een reden om zeker te zijn dat de bourkadrager of draagster geen overvaller is, de doek niet draagt om gratis trein te berijden en dergelijke dingen doet?
Een bourkadrager kan slechte intenties hebben, maar ook een niet-bourkadrager kan slechte intenties hebben. Of een hanekamdrager kan slechte intenties hebben of een neuspeuteraar. Wanneer je zeker wilt weten of iemand slechte intenties heeft is een bourka niet doorslaggevend.

Wanneer je vraag bedoeld is in de zin dat ik jou zou moeten aantonen dat geen enkele bourkadrager slechte intenties heeft, ben je mijns inziens niet uit op een discussie maar probeer je de bewijslast om te keren, zoals ook sommige religies de bewijslast omkeren dat god bestaat omdat het tegendeel niet eenduidig kan worden aangetoond.

Uit je postings maak ik op dat je al zeker bent van het verband tussen bourka en slechte intenties. De bewijslast van je bewering (dat er een noodzakelijk en sterk causaal verband is tussen het dragen van een bourka en het hebben van slechte intenties) ligt bij jou. Vooralsnog is het aandeel van bourkadragers in Nederlandse gevangenissen absoluut en relatief gezien klein. Uit deze negatieve correlatie een positief causaal verband veronderstellen is niet veel meer dan fictie. In plaats van de keuze die je maakt om keurig in de partij-ideologie hier op FF mee te lopen en de bewijslast om niet aan islam-bashing te doen bij de ander te leggen, kan je ook je eigen hersens aan het werk zetten. Ga bijvoorbeeld eens na of het verband dat je meent te zien een causaal verband betreft of een correlatie. Het verschil daartussen mag je opzoeken op internet.

Belangrijker voor de discussie over het dragen van bourka's dan het verband dat jij veronderstelt, vind ik het feit dat een bourka ingezet kan worden om vrouwen af te schermen van volwaardige deelname aan een open samenleving. Het is jammer dat die discussie hier niet kan plaatsvinden omdat men zich (door sociale druk, partij-ideologie of windvanengedrag) vastbijt in al te triviale volkslogica. Nogmaals, ik haat bourka's, maar ik ben vooral tegen een slechte en ondoordachte argumentatie. Ik ben voor een argumentatie vanuit de eigen normen en waarden van een open democratische samenleving en een onderbouwing vanuit de feiten.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

circe schreef:En kijk eens! juicht o juicht alom:


19/02 Wie hip wil zijn, moet een hoofddoek dragen

Hoofddoekjes en schotse ruiten zijn dé modetrends van het najaar bij Dolce en Gabbana.

Afbeelding
Dolce of Gabbana, Monique laat zich niet helpen door zulk volk!
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Teva Teff schreef:Het is aldebaraanse popitaal van het goedkope soort om spruitjesgedoe op een discussie-opponent vast te nieten. Demagogische leugenpraat.
Het is zelfs geen grap waard.
Wanneer je hard genoeg schreeuwt ga je misschien nog in je eigen galm geloven TT. Probeer eens een discussie. Je kan er wat van leren.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Plaats reactie