'Europeanen plegen demografische zelfmoord'

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Alles draait om de sneltrein van de economische groei

De politiek is altijd heel angstvallig bezig geweest om de koopkracht voor de stemgerechtigde burger op peil te houden. Zo werkt nu eenmaal een democratie. Nu zijn het weer de politiebonden die zeuren om meer geld, terwijl er nog zoveel schrijnende armoede in de wereld te verhelpen valt. De koopkracht van de burger is nu eenmaal goed voor onze welvaart. Bij die economie en goei wil deze regering geen aan de zijlijn blaffende Wilders hebben staan die slapende honden wakker maakt. Dat zorgt voor onnodige onrust en tart het landsbelang. Dus laat die islam met rust, volgens deze regering.

Gewoon afwachten mensen. Het enige uitschot dat we kennen hier in Nederland komt van oorsprong uit Noord-Afrika. Dat is met een regering met Wilders (inclusief Partij Verdonk en VVD) gauw afgelopen. Moslims in ons land zijn hier maar met één doel: GELD. Om hun familie in Noord-Afrika en Turkije te onderhouden. Die hele islam interesseert de meesten van hen geen malle allah of Mohammed. Het zijn alleen dat stel onbeschofte religieus zieke islamfanaten, waaronder de meeste imams die de boel verzieken - en niet Wilders.

De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Laat ze de boel maar platbranden in Pakistan, Egypte en waar dan ook in die rechts extreem fascistische islamstaten. Want dat is wat ik nog zie gebeuren. Het is één grote ongeorganiseerde ordinaire religieuze troep in al die Mohammedaanse vazalstaten. Gillen, schreeuwen, dreigen, hier en daar een christen doodslaan. Het hoort er allemaal bij. Het is de prijs van onze beschaving. Maar neem maar van mij aan (of niet natuurlijk) dat zodra het hier uit de hand dreigt te lopen met dat vieze islamitische tuig van allah er kei- en keihard zal worden toegeslagen.

De kruik en het geduld voor aanhangers van Mohammed en zijn fascistische islam gaat zo lang te water tot ze breekt. De meeste Nederlanders zijn het nu al spuug en spuugzat met al die Mohammed waanzin.

Ik raad daarom alle welwillende moslims in Nederland aan hun verstand te gebruiken en zo snel mogelijk te gaan demonstreren TEGEN de profeet Mohammed. Want wij zijn zijn profetieën meer dan beu. Wij gaan er langzamerhand van over onze nek. Kots en kots misselijk worden wij er van. En met ons onze kinderen!

En verder is die ongeremde actualitiet van 1400 jaar geleden een pre-historische kost waar geen zinnig mens meer op zit te wachten. Dat islam staat voor afbraak van de mensenrechten is al schrijnend genoeg.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

hans van de mortel schreef: Was Nietzsche niet de man die altijd met zichzelf worstelde voor een onzichtbare overwinning?
Dat weet ik zo niet. Hij is een keer totaal ingestort, het begin van zijn einde, toen hij een paard afgeranseld zag worden. Dit terwijl hij in z’n werk niet veel met medelijden op had. Nietzsche hield niet van zwakkelingen. Dit terwijl hij z'n hele leven ziekelijk is geweest. De laatste tien jaar van z’n leven was hij zo goed als dement. Mogelijk een gevolg van syfilis.

Een rode draad die door z'n werk loopt is de wil tot macht. Hij zei: Waar de wil tot macht ontbreekt is verval. In die gedachte kan ik mij heel goed vinden. Ik verdenk de Amerikanen er altijd van Nietzsche goed te hebben begrepen. Zij wachten doorgaans niet passief af tot hun vijanden zo sterk worden dat ze niet meer aan te pakken te zijn. Ik denk dat de wil tot macht een goed algemeen principe is voor zowel een individu, een bedrijf, of een land. Ben je afwachtend, doe je niets, dan zal vroeg of laat iemand je voorbij streven.

Ik vind Nietzsche's boekje 'de vloek over het christendom', ook wel 'de antichrist' een echte aanrader. Maar 116 pagina's en op bijna elke pagina een nieuw hoofdstuk.

Een paar quotes uit zijn werken:
Nietzsche Speaks

Friedrich Nietzsche: 1875

Twilight of the Idols, "Skirmishes of an Untimely Man," 51:
"It is my ambition to say in ten sentences what others say in a whole book—"

De antichrist:
Wat is slecht? Alles dat voortkomt uit zwakte.

Afgodenschemering:
Waar je niet dood aangaat wordt je sterker van.
Misschien draaf ik door maar ook deze is heel mooi. Eerst in het Engels, daarna in het Duits. In het Duits heeft het een poëtische klank die vertalingen missen. (komt bij meer boeken voor... :smile: )
"Thus Spoke Zarathustra," Prologue, 5:

"[. . .] They do not understand me; I am not the mouth for these ears. Must one smash their ears before they learn to listen with their eyes? Must one clatter like kettledrums and preachers of repentance? Or do they believe only the stammerer?

"They have something of which they are proud. What do they call that which makes them proud? Education they call it; it distinguishes them from the goatherds. That is why they do not like to hear the word 'contempt' applied to them. Let me then address their pride. Let me speak to them of what is most contemptible: but that is the last man."

And thus spoke Zarathustra to the people: "The time has come for man to set himself a goal. The time has come for man to plant the seed of his highest hope. His soil is still rich enough. But one day this soil will be poor and domesticated, and no tall tree will be able to grow in it. Alas, the time is coming when man will no longer shoot the arrow of his longing beyond man, and the string of his bow will have forgotten how to whir!

"I say unto you: one must still have chaos in oneself to be able to give birth to a dancing star. I say unto you: you still have chaos in yourselves.
"Alas, the time is coming when man will no longer be able to give birth to a dancing star. Alas, the time of the most despicable man is coming, he that is no longer able to despise himself. Behold, I show you the last man. [. . .]"


"[. . .] sie verstehen mich nicht, ich bin nicht der Mund für diese Ohren.

Muss man ihnen erst die Ohren zerschlagen, dass sie lernen, mit den Augen hören. Muss man rasseln gleich Pauken und Busspredigern? Oder glauben sie nur dem Stammelnden?

Sie haben etwas, worauf sie stolz sind. Wie nennen sie es doch, was sie stolz macht? Bildung nennen sie's, es zeichnet sie aus vor den Ziegenhirten.

Drum hören sie ungern von sich das Wort 'Verachtung.' So will ich denn zu ihrem Stolze reden.

So will ich ihnen vom Verächtlichsten sprechen: das aber ist der letzte Mensch.''

Und also sprach Zarathustra zum Volke:

"Es ist an der Zeit, dass der Mensch sich sein Ziel stecke. Es ist an der Zeit, dass der Mensch den Keim seiner höchsten Hoffnung pflanze.

Noch ist sein Boden dazu reich genug. Aber dieser Boden wird einst arm und zahm sein, und kein hoher Baum wird mehr aus ihm wachsen können.

Wehe! Es kommt die Zeit, wo der Mensch nicht mehr den Pfeil seiner Sehnsucht über den Menschen hinaus wirft, und die Sehne seines Bogens verlernt hat, zu schwirren!

Ich sage euch: man muss noch Chaos in sich haben, um einen tanzenden Stern gebären zu können. Ich sage euch: ihr habt noch Chaos in euch.

Wehe! Es kommt die Zeit, wo der Mensch keinen Stern mehr gebären wird. Wehe! Es kommt die Weit des verächtlichsten Menschen, der sich selber nicht mehr verachten kann.

Seht! Ich zeige euch den letzten Menschen. [. . .]"
Ik ben ongeveer in dezelfde tijd met Nietzsche in aanraking gekomen als dat ik me voor de islam ging interesseren. Nietzsche was gelijk een van m'n inspirators.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

Een quote van Wikipedia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Nietzsche

De levensontkennende slavenmentaliteit van de joods-christelijke traditie heeft volgens Nietzsche afgedaan. Nietzsche was van mening dat de slavenmoraal was ontstaan als verzet tegen de heersende orde. Daarom poneerde Nietzsche de slavenmoraal als een moraal die een externe oorzaak heeft. Hier tegenover stelde hij de heersersmoraal, de moraal die zonder invloeden van buitenaf ontstond. De slavenmoraal is immer tegen de heersersmoraal gekeerd. De heersersmoraal is de moraal voor degenen die zich als sterk, mooi en voornaam herkennen. De slavenmoraal staat in de ogen van Nietzsche symbool voor alles wat zwak, en vooral sluw, is.
In de kwestie het westen islam vraag ik mij af wie de heersersmoraal heeft en wie de moraal van de slaaf...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Zwartmeer schreef:
hans van de mortel schreef: Was Nietzsche niet de man die altijd met zichzelf worstelde voor een onzichtbare overwinning?
Dat weet ik zo niet. Hij is een keer totaal ingestort, het begin van zijn einde, toen hij een paard afgeranseld zag worden. Dit terwijl hij in z’n werk niet veel met medelijden op had. Nietzsche hield niet van zwakkelingen. Dit terwijl hij z'n hele leven ziekelijk is geweest.

Een rode draad die door z'n werk loopt is de wil tot macht. Hij zei: Waar de wil tot macht ontbreekt is verval. In die gedachte kan ik mij heel goed vinden.
Macht is ook iets dat de mens wil overbrengen op de ander. Niet alleen qua autoriteit, maar ook door kennis. Als we geen macht uitoefenen over de islam treedt verval in. Dat begrijpt ieder weldenkend mens. Nietzsche was natuurlijk een denker, maar vooral ook goed psycholoog. Nou ja, dat zijn al die filosofen min of meer. Macht corrumpeert. Nou ja, dat moeten we dan blijkbaar op de koop toe nemen. Er ontstaan altijd weer nieuwe (goede) machten die de slechte verdrijven. Wat meestal ook vanuit een natuurlijk proces geschiedt. Castro gaat, Castro komt. Ik denk dat we hier nog even moeten wachten op verbetering, want die Raoul is geloof ik nog erger dan Fidel. Trouwens, revolutie werkt het beste van binnen uit. Meestal vanuit de hoofdstad, de universiteit. Ook dat zie ik in Cuba voorlopig niet gebeuren. Daar wordt men vanaf kinds af aan geïndoctrineerd met het grote leiderschap virus. Precies zoals destijds in Roemenië en alle communistische staten. Nu dagelijks te verafschuwen in N-Korea en bij de Jehovahs Getuigen en de islam. Maar de evolutie van het menswordingsproces is niet tegen te gaan: vallen en opstaan. Alhoewel ik nu vrees dat we in Nederland weer aan het vallen zijn, zeg maar neerbuigen voor islam. Waarom nu zelfmoord plegen? Gaat het dan zo slecht in Nederland? Nee, men is bang wat te moeten inleveren door loze dreigingen van buitenaf, door al die extreem rechts fascistische intolerante islamstaten.

Mag ik even in herinnering brengen dat ALLE DREIGEMENTEN EN TEN UITVOER GEBRACHTE DREIGEMENTEN door islamtische staten keer op keer tot misslukken zijn gedoemd met uitsluitend schade voor hun eigen islam verheerlijking? Denk aan de olie boycot. Amerika liet zijn dollar halveren. Dooeiiiiie geïnversteerd kapitaal in Amerika en halvering van de Amerikaanse schuldenlast naar de arabische wereld. Een mega verlies voor die achterlijke betweterige woestijnreligie maangod aanbidders. Het liefst zie ik liever vandaag dan morgen dat we stoppen met het exporteren van al onze technologie kennis. Onmiddellijk stopt dan de olieproductie in de woestijn en het verval treedt vervolgens sneller in dan verwacht.

Elk islamitisch land met allah en zijn foute profeet is ten dode opgeschreven zonder de hulp van het christelijke en ’ongelovige’ Westen. Logisch als je een achterstand van 1400 jaar hebt. Dit bewijst hoe zielig eenzaam de koran in werkelijkheid is.
Ik ben ongeveer in dezelfde tijd met Nietzsche in aanraking gekomen als dat ik me voor de islam ging interesseren. Nietzsche was gelijk een van m'n inspirators.
Zeker! Altijd de moeite waard van het lezen. Overigens, George Steiner vind ik zelf een van mijn favorieten onder de filosofen.[/quote]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Zwartmeer schreef:In de kwestie het westen islam vraag ik mij af wie de heersersmoraal heeft en wie de moraal van de slaaf...
Ook Nietzsche had niet altijd gelijk :(
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

hans van de mortel schreef: Ook Nietzsche had niet altijd gelijk :(
O dat is zeker waar. Zoals ik zei wat de islam betreft zat Nietzsche er helemaal naast met z'n complimenten. En een heleboel van z'n uitspraken zijn dubbelzinnig of niet waterdicht. Een voorbeeld: ‘Overtuigingen zijn gevangenissen’. Wel als dat je overtuiging is zit je ook in een gevangenis.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

hans van de mortel schreef: Het liefst zie ik liever vandaag dan morgen dat we stoppen met het exporteren van al onze technologie kennis. Onmiddellijk stopt dan de olieproductie in de woestijn en het verval treedt vervolgens sneller in dan verwacht.
Zo denk ik ook. Wij in het westen moeten zo snel mogelijk af van onze olie afhankelijkheid. En het liefst zou ik zien dat alle westerse bedrijven zich uit de islamitische wereld terugtrekken. En dat alle diplomatieke banden verbroken worden. Eventueel laten we ze dik betalen voor satellietgebruik voor telefooncommunicatie e.d. Maw we isoleren hen, en ons zelf, totaal.

Het toch eigenlijk raar dat wij het in de hand hebben of er in Iran mobiel gebeld kan worden en dat we niks met die macht doen. Helaas denk ik dat wij in het westen niet bereid zijn een stapje terug te doen. Het zou te grote onrust geven.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

Ik weet niet of je wel eens van Yaron Brook en het Objectivisme gehoord hebt. Ik ben daar nog al door beïnvloed. Het gaat wat verder dan Nietzsche. Bij deze twee delen van Totalitarian Islam's Threat to the West en een lecture van 63 minuten van Yaron Brook over het falende beleid van Bush. Brook zegt dat Duitsland niet verslagen is door voedselpakken te dropen. Het beleid van Bush geeft z’n vijanden alleen maar hoop. Ik denk dat Brook de taal spreekt die naar de overwinning leidt.

Part 8
http://nl.youtube.com/watch?v=ZbX01JNZzXw

Part 9
http://nl.youtube.com/watch?v=Ju-RYSgkgL0


Democracy versus Victory: Why the "Forward Strategy of Freedom" Had to Fail
http://realcluster.forethought.net:8080 ... 0060912.rm
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op za mar 01, 2008 12:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

In de kwestie het westen islam vraag ik mij af wie de heersersmoraal heeft en wie de moraal van de slaaf...
Het zijn allebei slaven;
moslims zijn slaven van allah........ nederlandse regering = slaven van moslims.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

Monique schreef:
In de kwestie het westen islam vraag ik mij af wie de heersersmoraal heeft en wie de moraal van de slaaf...
Het zijn allebei slaven;
moslims zijn slaven van allah........ nederlandse regering = slaven van moslims.
Het zijn ook allebei heersers...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

Zwartmeer schreef: Het zijn ook allebei heersers...
En soms zijn ze een. Islamitische landen.
Maar ook in Engeland pleit een bisschop voor een (gedeeltelijke) invoering van de sharia. Ook hij laat duidelijke blijken waar de priesters op uit zijn. Gewoon wereldlijke macht, zoals ze dat door de eeuwen hebben gehad en in de westerse wereld helaas kwijt zijn geraakt. Hoe het de onderdanen of gelovigen gaat intereseert ze niet. Als ze zelf maar macht en geld hebben.
In een seculiere wereld heeft geen enkel geloof nog toekomst, omdat de mensen niet dom gehouden kunnen worden. Alleen om die reden knokt de islam nu het laatste deel van een te verliezen strijd. In een ontwikkelde wereld met welvaart, verliest elk geloof zijn gelovige in slechts enkele generaties
Words, like eyglasses, blur everything that they do not make clear. (Joseph Joubert)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Menneke schreef:In een seculiere wereld heeft geen enkel geloof nog toekomst, omdat de mensen niet dom gehouden kunnen worden. Alleen om die reden knokt de islam nu het laatste deel van een te verliezen strijd. In een ontwikkelde wereld met welvaart, verliest elk geloof zijn gelovige in slechts enkele generaties
Niet helemaal mee eens. Geloof in je eigen kunnen is een eerste voorwaarde om doelgericht iets in je leven te kunnen bereiken! Ik poneer liever het volgende: In een seculiere wereld heeft geen enkel geloof met een onbekende god nog toekomst, omdat de mensen niet dom gehouden kunnen worden. :mad:

Het domme van de meeste moslims is dat ze dat geloof in eigen kunnen ontberen. Zij geloven in de voor hen onbekende maangod die 1400 jaar geleden in de woestijnzandbak van Arabië onder leiding van Mohammed de Eerste ronddoolde op zoek naar analfabeten die van alles en nog wat wijs gemaakt konden worden. In deze moderne verlichte tijd weten wij - de niet-moslims - dat van een zelfbedachte afgod natuurlijk nooit enige vorm van zegginskracht kan uitgaan. Een allah dus met een ernstig geval van prostaatkanker, die geen enkele erectie meer heeft voor de rest van zijn denkbeeldige bestaan.

Arabieren hebben de gore moed gehad om de god van de joden te modeleren tot een totaal onbruikbaar gedrocht tot in onze moderne samenleving. Alle misslukkingen van de islam verwijzen daar onophoudelijk naar en zijn het levende bewijs hiervan.

Hersens gebruiken, zelfstandig leren denken, je conformeren aan de wetten van de natuur en je aanpassen aan onze beschaving. Is dat in een vrij land als nederland zo moeilijk meneer de moslim?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

Menneke schreef: In een ontwikkelde wereld met welvaart, verliest elk geloof zijn gelovige in slechts enkele generaties
Godsdienst is altijd het meest daar waar de hoop het laagst is.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

hans van de mortel schreef: Niet helemaal mee eens. Geloof in je eigen kunnen is een eerste voorwaarde om doelgericht iets in je leven te kunnen bereiken! Ik poneer liever het volgende: In een seculiere wereld heeft geen enkel geloof met een onbekende god nog toekomst, omdat de mensen niet dom gehouden kunnen worden. :mad:

Hersens gebruiken, zelfstandig leren denken, je conformeren aan de wetten van de natuur en je aanpassen aan onze beschaving. Is dat in een vrij land als nederland zo moeilijk meneer de moslim?
Gelukkig hoef je het niet met mij eens te zijn. In Nederland mag iedereen zijn eigen gedachten hebben. En deze nog uiten ook!! Soms berust een “verschil van mening” op niet meer dan nuance verschillen. Overigens kan ik me helemaal vinden in jouw stelling, waarna de smily erg boos kijkt. Is dat om de stelling kracht bij te zetten, of omdat je er boos over bent?

Hans, volgens mij zit de islam bij jou erg hoog. Kan het dat je door generalisering van een paar verkeerde voorbeelden zo heftig reageert?
Laat je niet gek maken. Het gezonde verstand zal altijd zegevieren. Daar kan geen god tegen op.

Zwartmeer, ik moet je volkomen gelijk geven. Het klopt.
Laatst gewijzigd door Menneke op za mar 01, 2008 9:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Words, like eyglasses, blur everything that they do not make clear. (Joseph Joubert)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Menneke schreef:Hans, volgens mij zit de islam bij jou erg hoog. Kan het dat je door generalisering van een paar verkeerde voorbeelden zo heftig reageert?
Laat je niet gek maken. Het gezonde verstand zal altijd zegevieren. Daar kan geen god tegen op.
Waarde vriend, maak je geen zorgen om mijn gemoedsrust. Ik lach me rot met die onnozele islam. Wat kun je ook verwachten van een massa die nooit zelfstandig heeft leren denken? Die willen ook nooit leren. Natuurlijk. Op termijn zal het gezonde verstand zegevieren. Maar het kan ook weleens zijn dat daar eerst een of meer generaties overheen gaan. Of ben je soms zo slecht bekend met de lessen van de geschiedenis? Wil jij dat soms over je heen laten gaan? Zo’n Balkenende is toch een regelrechte aanfluiting voor al het fatsoen dat de mens maar in zich kan dragen? Ik zal hem om reden van beschaving niet willen ophangen. Maar verbanning naar Saudi-Arabië lijkt mij toch wel op zijn plaats, de lul!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

hans van de mortel schreef: Waarde vriend, maak je geen zorgen om mijn gemoedsrust. Ik lach me rot met die onnozele islam. Wat kun je ook verwachten van een massa die nooit zelfstandig heeft leren denken? Die willen ook nooit leren. Natuurlijk. Op termijn zal het gezonde verstand zegevieren. Maar het kan ook weleens zijn dat daar eerst een of meer generaties overheen gaan. Of ben je soms zo slecht bekend met de lessen van de geschiedenis? Wil jij dat soms over je heen laten gaan? Zo’n Balkenende is toch een regelrechte aanfluiting voor al het fatsoen dat de mens maar in zich kan dragen? Ik zal hem om reden van beschaving niet willen ophangen. Maar verbanning naar Saudi-Arabië lijkt mij toch wel op zijn plaats, de lul!
Ik zie dat ik meer vrienden heb dan verwacht.
Natuurlijk gaat het enkele generaties duren en het is voor een moslim iets moeilijker om zijn geloof vaarwel te zeggen dat voor een katholiek. De meeste moslims komen uit een kultuur, waar de (sociale) controle nog zeer sterk is. Als je vanaf je geboorte wordt bijgebracht dat je angst (ze noemen dat respect) moet hebben voor alles dat ouder is dan jij, is het een stuk moeilijker om voor je eigen gedachten uit te durven komen.
Ove Balkenbrij heb ik geen oordeel hier, zou te veel eer zijn voor hem.
Words, like eyglasses, blur everything that they do not make clear. (Joseph Joubert)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Over de demografie van ons land:
http://www.bizz.nl/2624-topdrukte-met-d ... lders.html
Topdrukte. Met dank aan Geert Wilders.
Nog een week of drie, dan komt íe: Fitna. Half Nederland houdt z’n hart vast. Het bedrijfsleven bereidt zich voor op teruglopende omzetten. Want ook voor ondernemers is die film van Wilders een beproeving. Maar Frans van Houten kan de PVV-voorman dankbaar zijn.

Tja, zo heb elk nadeel z’n voordeel, zullen we maar zeggen. Terwijl half exporterend Nederland met de zakjapanner in de hand omzetverliezen zit te berekenen, loopt het storm bij de Emigratiebeurs van Frans van Houten.

Beurs
Dit jaar trekt de beurs in Nieuwegein zeker 50 procent meer bezoekers dan vorig jaar. As we speak zijn er al 6000 kaarten verkocht. Dat zijn dus 6000 mensen die overwegen Nederland te verlaten.

Populariteit
Volgens ondernemer Van Houten heeft de populariteit van zijn beurs veel te maken met dat filmpje dat rond 28 maart eindelijk in première gaat. ‘We zagen een zelfde stijging na de gebeurtenissen rond Pim Fortuyn en Theo van Gogh,’ zegt Van Houten.

Weg
Dat is wat omzwachteld gezegd (‘gebeurtenissen’), maar de ondernemer wordt al snel duidelijk: ‘Mensen willen vaak uit Nederland weg door maatschappelijke ontwikkelingen.’

Dalende omzetten
En dat is dus goed voor de emigratiebeurs. Ondertussen zijn wij nogal benieuwd of u zich zorgen maakt voor de gevolgen van Fitna voor uw bedrijf. Vreest u dalende omzetten? Of verdient u juist extra door alle onrust?
En mensen die beseffen dat stemmen geen moer uitmaakt en dat de toekomst hier niet rooskleuriger zal worden, gaan stemmen met hun voeten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

Mahalingam schreef: Beurs
Dit jaar trekt de beurs in Nieuwegein zeker 50 procent meer bezoekers dan vorig jaar. As we speak zijn er al 6000 kaarten verkocht. Dat zijn dus 6000 mensen die overwegen Nederland te verlaten.
Ik denk dat jij zeker kunt aantonen dat deze stelling klopt. In de trant alle mensen die een autobeurs bezoeken zijn van plan dat jaar een nieuwe auto te kopen?
Verder wat maakt het uit als er Nederlanders zijn die willen emigreren? dat doen ze al eeuwen.
Vorig jaar zijn er ook ongeveer 6000 mensen naar Nederland gekomen. Zo houden we toch ongeveer evenveel mensen hier.
Words, like eyglasses, blur everything that they do not make clear. (Joseph Joubert)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik weet niet of de trend sindsdien totaal is omgeslagen maar in 2006:
http://www.nrc.nl/binnenland/article326188.ece
Nederland koploper emigratie
Nederland is het enige West-Europese land waaruit meer mensen vertrekken dan er binnenkomen. In 2005 verlieten 121.000 personen Nederland, het hoogste aantal ooit. Het aantal immigranten kwam uit op 92.000. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) vandaag publiceert.
En over wie waar heen gaat wordt verteld:
Een kwart van alle emigranten vertrok naar België of Duitsland. Ze voelden zich getrokken door de lagere huizenprijzen. „Steeds meer Nederlanders in de grensgebieden kopen huizen in de buurlanden’’, zegt Latten. „Het scheelt ook dat ze de hypotheek fiscaal kunnen aftrekken in Nederland.’’

De emigratie steeg het sterkst onder ouderen. Het aantal emigrerende 55-plussers nam toe van 6.000 in 1995 tot 10.000 in 2005. Latten verwacht dat het emigratieoverschot voorlopig zal aanhouden, omdat het aantal ouderen toeneemt.

Twintigers en dertigers vormen toch de meerderheid van de emigranten. Gedreven door de slechte economische vooruitzichten zoeken zij hun heil elders, aldus Latten. De verbeterde economische conjunctuur heeft nog geen dalend effect gehad op de emigratie.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

Je blijft een meester in het citeren. Wat wil je hier mee? Hoe denk je zelf hierover?
Ik geloof niet dat dit forum alleen zit te wachten op citaten uit andere bronnen.
Words, like eyglasses, blur everything that they do not make clear. (Joseph Joubert)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Dank voor het compliment.
Ik heb niet het gevoel dat ik weg wil uit Nederland. O.K. een verblijf voor een paar jaar in de vreemde, dat zie ik wel zitten (en heb ik ook een paar keer meegemaakt) maar om je leven een andere draai te geven door definitief naar een ander land te gaan en daar een toekomst op te bouwen, is andere koek. Toch doen velen dat. En als ik dan lees:
‘Mensen willen vaak uit Nederland weg door maatschappelijke ontwikkelingen.’
dan vraag ik mij af: "wat verwachten of eisen deze mensen van de maatschappij om hun heen?" Wat zijn die maatschappelijke ontwikkelingen die zo'n impact op ze hebben dat ze hopen op groenere weiden elders en met hun voeten stemmen?
Ik zoek de grondoorzaak in het hier nagestreefde gelijkheids-ideaal. Niet je kop boven het maaiveld steken. Wat vooral funest inwerkt op wetenschappers wat een grote brain-drain tot gevolg heeft.
Ooit was de leus 'Nederland kennisland' totdat men zich realiseerde dat wij altijd een handelsnatie zijn geweest en dat we dus kennis gewoon kunnen inkopen en verkopen. Productie van kennis is duur en oneconomisch in ons systeem.
We produceren dus een overschot aan hoog opgeleiden. Maar lang zal dit niet duren want de verdomming van het onderwijs gaat de laatste jaren heel snel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Menneke schreef: Als de overtuiging sterker is dan de waarheid, is elke discussie zinloos. (Deze is van mezelf)
Een heel mooi citaat. Lijkt op deze (die helaas niet van mijzelf is): ’Wat er onberedeneerd is ingekomen, komt er ook niet met redeneren uit.’

De waarheid verkrijgt men door kritisch te onderzoeken wat anderen beweren. (net verzonnen)

Moslims en Jehovah’s Getuigen onderzoeken nooit iets. Vandaar dat vandaag de dag beide religies nog de enig overgebleven fundamentalistische religies zijn. Zij hebben de onweerlegbare overtuiging dat koran (moslims) of de bijbel (JG’s) het onveranderlijke woord van god is. Met het mes op de keel hoef ik niet lang na te denken om voor de islam te kiezen. Waarom? Omdat in de islam een bloedtransfusie nooit door god verboden is geweest. God staat toe dat mensen elkaar afslachten. Je zal als Jehovah‘s Getuige maar net onder zo’n bomaanslag door lopen en je leven verliezen omdat je van diezelfde god je leven niet mag redden met een bloedtransfusie. Kijk! Dat zijn nou Jehovah’s Getuigen! De ene religie is nog krankzinniger dan de andere. Daar geef ik god niet de schuld van, maar de voor hun beurt sprekende godvervangers.

GOD MET RUST LATEN BEVESTGT UW ZELFVERTROUWEN EN DE EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID. GOD HEEFT GEEN GODDELIJKE BETWETERS NODIG.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

Mijnheer van de Mortel. Als dit maar goed gaat. Deze site kan namelijk wel een beetje tegen moslims zijn, maar er blijven er een hoop over die net zo gek als de meeste moslims niet geloven in een god, maar ervan overtuigd zijn dat er een god bestaat. Erger nog, ze zijn ervan overtuigd dat alleen hun god de ware is.

Ik hoop niet dat deze uitlatingen op een ban komt te staan, want dat is meestal de enige manier om je te wapenen tegen de waarheid. De een hakt je de kop af, de andere doet je in de ban op dit forum. Allemaal vanuit de overtuiging dat zij alleen de juiste god en de enige waarheid kennen.
Words, like eyglasses, blur everything that they do not make clear. (Joseph Joubert)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Mahalingam schreef:Ik weet niet of de trend sindsdien totaal is omgeslagen maar in 2006:
http://www.nrc.nl/binnenland/article326188.ece
Nederland koploper emigratie
Nederland is het enige West-Europese land waaruit meer mensen vertrekken dan er binnenkomen. In 2005 verlieten 121.000 personen Nederland, het hoogste aantal ooit. Het aantal immigranten kwam uit op 92.000. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) vandaag publiceert.
En over wie waar heen gaat wordt verteld:
Een kwart van alle emigranten vertrok naar België of Duitsland. Ze voelden zich getrokken door de lagere huizenprijzen. „Steeds meer Nederlanders in de grensgebieden kopen huizen in de buurlanden’’, zegt Latten. „Het scheelt ook dat ze de hypotheek fiscaal kunnen aftrekken in Nederland.’’

De emigratie steeg het sterkst onder ouderen. Het aantal emigrerende 55-plussers nam toe van 6.000 in 1995 tot 10.000 in 2005. Latten verwacht dat het emigratieoverschot voorlopig zal aanhouden, omdat het aantal ouderen toeneemt.

Twintigers en dertigers vormen toch de meerderheid van de emigranten. Gedreven door de slechte economische vooruitzichten zoeken zij hun heil elders, aldus Latten. De verbeterde economische conjunctuur heeft nog geen dalend effect gehad op de emigratie.
het is niet zozeer een Nederlands, dan wel een Europees fenomeen. Op www.brusselsjournal.com heeft fjordman meen ik daar ooit eens een compilatie van gemaakt.
Indien je gedetailleerde info wil hebben kan je daar zoeken (weinig zin dat ik het eerst voor jou doe).

Als net nog niet 55+ weet ik verdomd goed waarom ik weg zou willen

- energieprijzen
- huurprijzen voor degenen die geen huis hebben
- levensduurte

maar dat was er altijd al, in verhouding tot de mediterrane landen vb.

en nu?

nog eens gerust (rustig) op straat mogen lopen op je oude dag?

Ik kwam laatst in contact met een koppel ooit ontzettend politiek correcte diep kattelieke grootouders (de schoonouders van mijn broer om correct te zijn)... zeer vriendelijke mensen waar je al drie straten op voorhand je mond ging spoelen voor het geval je per ongeluk toch iets verkeerds (negatief??) zou kunnen zeggen...
Ze waren met een deel van hun kleinkinderen voor een dagje uit naar zo'n provinciaal domein geweest. Tot voor een paar jaar dé topper en parel op de kroon van elke provincie. Nu waren ze er gaan lopen, niet uit "onveiligheidsgevoel" maar omdat de daar aanwezige en koloniserende Turkse gemeenschap geen zin had in oude vlaamse inboorlingen.

(en ze overdreven niet: toevallig is mijn vroegere buurvrouw daar mede-beheerder en die ziet het evenmin nog zitten).

dus : het is zeker niet verwonderlijk dat de ouderen weg willen (en de jongeren voor mijn part ook).

Rest de vraag: naar WAAR?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Hier zijn wat cijfers. Meten is weten, nietwaar?
In 2007 verlieten iets meer dan 123.000 mensen ons land. Dat zijn er 9000 minder dan in 2006. Het is voor het eerst sinds 2000 dat de emigratie daalt. Een trendbreuk dus? Zijn de 'zeven vette jaren' van de emigratiebranche voorbij? ,,Nee, want die daling treedt vooral op bij allochtonen van de eerste generatie. Dat noemen wij geen emigranten, maar remigranten,'' zegt Van Houten. De cijfers zijn afkomstig van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). In het 'eindcijfer' wordt geen onderscheid gemaakt tussen de allochtone remigranten, en de nieuwe, veelal jonge emigranten. In het totaalcijfer van 123.000 vertrekkers is maar liefst twee derde van allochtone afkomst. Vorig jaar emigreerden 64.000 allochtonen van de eerste generatie. Dat zijn er ruim 7000 minder dan in 2006. De daling van de 'echte' emigratie is dus beduidend kleiner dan op het eerste gezicht lijkt. Bovendien ligt het aantal van 123.000 vertrekkers in totaal, in 2007, nog ver boven het gemiddelde in de periode 2001-2005. Toen waren er gemiddeld 103.000 emigranten per jaar. In 2007 vertrokken ruim 12.000 mensen naar België, enkele honderden meer dan in 2006. Een belangrijke rol bij hun keuze spelen de huizenprijzen en de woonomgeving. Ook Duitsland blijft, met bijna 12.000 emigranten, hoog op de lijst staan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie