'Moslims brengen wij-gevoel'

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

'Moslims brengen wij-gevoel'

Bericht door Ariel »

Soms weet ik niet of Vogelaar dom is , of gewoon Naïef.
Gisteren zat ik haar interview te lezen, en mijn mond viel open van verbazing.

Op de vraag: “U voorspelt dat de Nederlandse cultuur in de loop der eeuwen door de islam zal worden beïnvloed. “ Antwoord mevrouw, ‘Dat vind ik het spannende van het leven, dat cultuur zich ontwikkelt.’

Het kan er bij haar waarschijnlijk niet in , dat het grootste gros van de Nederlanders niet zitten te wachten op een islamitische cultuur. Zij mag het spannend vinden, maar dat wil niet zeggen dat we dat dan allemaal maar spannend moeten vinden.

Gevraagd waar moslimmigranten de Nederlandse cultuur mee hebben verrijkt, antwoordt Vogelaar: ‘Eten. Net als de Indische Nederlanders die de Chinees-Indische keuken hierheen brachten. En de eerste gastarbeiders, uit Spanje en Italië. En dat versterkt elkaar ook doordat we naar die landen op vakantie gaan, de wereld is voor iedereen groter geworden. Je ziet het in de muziek, in de jongerencultuur, in kleding. In Arabische landen is het heel gebruikelijk om broeken met jurken erover te dragen. Als je nu naar het straatbeeld van jongeren hier kijkt, zie je vaak een spijkerbroek met een jurk erover.’


Ook verwelkomt Vogelaar de wij-cultuur van allochtonen. ‘Ik weet niet of dat met de islam te maken heeft… ik denk dat het meer met de cultuur uit die landen te maken heeft, dat zijn meer ‘wij-culturen’. In Nederland is door de individualisering veel meer een ik-cultuur ontstaan de afgelopen twintig, dertig jaar. Er zou helemaal niets verkeerds mee zijn als we een beetje meer wij-cultuur hadden. Daar zitten natuurlijk twee kanten aan. Als je naar de ik-cultuur kijkt, daar zit voor een deel bevrijding in, samenlevingsverbanden kunnen knellend zijn. Het zou een mooie combinatie zijn: het individualisme van de Westerse samenleving en het iets meer je voor elkaar verantwoordelijk voelen van de wij-cultuur. Een interessant experiment.’

Hier kan je het hele artikel lezen.
Enjoy.

http://www.depers.nl/binnenland/193223/ ... seren.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dit mens is niet normaal minipaxifist. Haar imago moet opgepoetst worden , en dat gaat ons land tonnen met geld kosten.
Het zal waarschijnlijk niet helpen, en het geld zal weggegooid geld zijn.

Het blijkt trouwens telkens weer dat het leuke “wij ‘gevoel van Moslims niet voor ons bestemd is. Wij horen niet bij hun “wij “ gevoel. Het wij gevoel is voor Moslims, and moslims only.

O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden.” (soera 5:51).

Nou ja, een voordeel. Steeds meer Nederlanders krijgen door dit soort domme uitspraken steeds meer het wij gevoel. En dat is weer positief.
Ik hoop dat ze nog vaak van dit soort domme interviews zal geven. Een per week moet voldoende zijn om ons "wij" gevoel nog meer te versterken, en ik wil Vogelaar best ter wille zijn om een rok boven mijn broek te dragen, als ze daarna maar snel verhuist naar een ver "Wij" land.. :?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

mediastilte

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Nou ja, een voordeel. Steeds meer Nederlanders krijgen door dit soort domme uitspraken steeds meer het wij gevoel. En dat is weer positief.
Ik hoop dat ze nog vaak van dit soort domme interviews zal geven.
...
U vraagt en GeenStijl draait: Ella Vogelaar klapt dicht
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je bent me net voor naar boven. Ik heb de tranen van het lachen nog in mijn ogen. :razz:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel,

Het 'wij-gevoel' bestaat ook onder de niet-moslims. Nationalisme wordt erkent, anders zouden er geen landgrenzen bestaan.
VAN DALE:
Ons- bezittelijk voornaamwoord)
1 ter aanduiding van eigendom
2 ter aanduiding van het behoren tot, het deel uitmaken
Niemand is individueel. In ieder mens bevindt zich het wij, immers we zijn sociale wezens. In een meer specifieke en gangbare betekenis is individu 'een één zijnde, als zodanig volledig en onverdeeld.' Het individualisme wordt vaak negatief voorgesteld, hetzij omdat het verbonden is met de recente door vervreemding, geweld, vereenzaming gekenmerkte samenleving. Bij mensen waarbij individuatie zich voordoet, doen zich specifieke problemen voor. De mens heeft het wij gevoel nodig. Bij de moslims is dit wij de ummah. Voor een ander kan dit zijn vriendenkring zijn. Of zelfs je studentenvereniging. De mens heeft de drang om ergens bij te horen, en dat creert de wij.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Natuurlijk bestaat het “wij” gevoel Chaimae
Ieder mens wil graag bij iets of bij iemand horen.
Ieder normaal mens weet dit.

Misschien moet je even contact met mevrouw Vogelaar opnemen, en het haar uitleggen, en vergeet dan ook niet om haar het ummah gevoel uit te leggen, en vertel haar dan ook dat alleen Moslims lid zijn van deze ummah, en dat er geen plek is in de ummah voor niet moslims.

Van wie kan ze dit beter horen dan van een goede moslima net zoals jij.

Doe me een plezier, en stuur haar een mail. Ze is heel trots op moslima’s zoals jij, dus je zal een goed gehoor bij haar vinden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Doe me een plezier en zeur nooit en te nimmer meer over het ' ummah-gevoel ' van de moslims.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hoe zo niet Chaimae ?
verklaar je nader.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

chaimae:
Bij mensen waarbij individuatie zich voordoet, doen zich specifieke problemen voor.
Zoals?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: 'Moslims brengen wij-gevoel'

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Soms weet ik niet of Vogelaar dom is , of gewoon Naïef.
In Arabische landen is het heel gebruikelijk om broeken met jurken erover te dragen. Als je nu naar het straatbeeld van jongeren hier kijkt, zie je vaak een spijkerbroek met een jurk erover.’
Ze is super dom, zoals de meeste politici. Maar Vogelaar is de allerdomste. Alsof het een aanbeveling van integratie is dat meiskes met een broek aan en een jurk daar overheen het modebeeld van Nederland moeten bepalen.

Maanden geleden heb ik een keer een moslima het voetbalveld zien opkomen met voetbalschoenen en in korte broek, en met de niet meer weg te denken schaamhaarbedekking om haar hoofd. Ik was verbijsterd.
Maar vorige week zag ik bij een groot kantorencomplex een wonder dat mij ten zeerste verblijdde. Ik zag het echt, maar dacht dat ik droomde. Een knap moslim meisje van ongeveer negentien jaar kwam uit een gebouw. Nou en? Ja, maar nu komt het, zij had een leuk jurkje aan tot net over haar knieën. Onder dat jurkje twee fraaie blote benen met leuke platte schoentjes. Echt waar. Zij had een bijzonder mooi gedrapeerde schaamhaarbedekking om haar hoofd, dat haar beslist niet misstond. Het gaat natuurlijk om dat jurkje. Maar hoe dan ook was het totaalbeeld een ’plaatje’. Toen dacht ik verheugd, misschien wordt het toch nog wat in Nederland; we moeten alleen wat meer geduld hebben. Dit is een positieve en heel andere gedachte dan de afstandelijke denigrerende dooddoener zonder een enkel sprankje hoop van ouwbollige trutje Vogelaar.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Wij, ja. Binnenkort lopen wij over straat, elkaars rug dekkend. In aanval tegen "hun".
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Af en toe lees ik een bericht waarbij ik denk "wat een wij-gevoel hebben die mensen" . En als het volgens de krant jongeren zijn die het wij-gevoel ten toonspreiden aan de politie dan denk ik: "de Mafia van Allah".
Zoals dit voorval dat vermeld wordt door de Duitse Tagesspiegel:
http://www.tagesspiegel.de/berlin/Poliz ... 26,2526072
Een draaideurcrimineel (= >10 zware misdaden per jaar) van 17 jaar werd opgepakt door de politie en in het autootje gezet. Vier vrienden verhinderden het wegrijden. Dus even later waren er 25 vriendjes, de politie moest pepperspray gebruiken en wachten op versterking om ontzet te worden, wat lukte. Dat is een saamhorigheid waar inboorlingen nog wat van kunnen leren!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Mahalingam schreef:Af en toe lees ik een bericht waarbij ik denk "wat een wij-gevoel hebben die mensen" . En als het volgens de krant jongeren zijn die het wij-gevoel ten toonspreiden aan de politie dan denk ik: "de Mafia van Allah".
Zoals dit voorval dat vermeld wordt door de Duitse Tagesspiegel:
http://www.tagesspiegel.de/berlin/Poliz ... 26,2526072
Een draaideurcrimineel (= >10 zware misdaden per jaar) van 17 jaar werd opgepakt door de politie en in het autootje gezet. Vier vrienden verhinderden het wegrijden. Dus even later waren er 25 vriendjes, de politie moest pepperspray gebruiken en wachten op versterking om ontzet te worden, wat lukte. Dat is een saamhorigheid waar inboorlingen nog wat van kunnen leren!
Eurosoc-verlichte ouders leren aan hun kindjes dat geweld onvernuftig is en dat men nooit mag vechten.

Woestijnpapa's leren hun zoontje hoe men de kaffir best op zijn gezicht kan slaan.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Plaats reactie