Ramadan Moebarak ...

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Bericht door Ariel »

Als vrouwzijnde moet je rekening houden met zes tot zeven menstruatiedagen.
Insallah sla jij je menstruatie deze maand over Chaimae.
Ik ga voor je bidden.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Anneke

Bericht door Anneke »

Is wel een gezellige tijd de Ramadan. De voorbereidingen ervan zijn te vergelijken met Kerst, of oudejaarsavond.
Ben bij mijn buurvrouw langsgeweest, die was loempia's aan het maken. Ze heeft me van alles laten proeven, ik heb haar gelijk succes gewenst voor morgen.

Chaimae, ik heb van die shebakia's voorgeschoteld gekregen. Ze zijn heerlijk :wink:
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Las net op de gebedskalender: imsaak. Dit is een tijd van 15 minuten voor Al-Fajr (zonsopgang).

Dit is een innovatie in het geloof en heeft geen oorsprong in de soenah. Bewijsvoering hiervoor is het volgende:

En eet en drink totdat jullie de witte draad (licht) van de dageraad kunnen onderscheiden van de zwarte draad (duisternis van de nacht).

Bilaal doet de oproep tot het gebed tijdens de nacht, eet en drink daarom totdat jullie de gebedsoproep van Ibn Um Maktum horen. Hij roept namelijk pas op tot het gebed als de dageraad is aangebroken.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae

Bericht door Chaimae »

De zon komt nu op, met andere woorden: Fajr is net begonnen. Bismi'Allah, daar begint de allereeste dag van de Ramadan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
hans van de mortel

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:De Koranschema gedurende de maand Ramadan. Als vrouwzijnde moet je rekening houden met zes tot zeven menstruatiedagen.
Valt het jullie niet steeds op - dat arrogante gedrag van Chaimae? Ze heeft het niet over de islamitische geschoolde vrouw maar over iedereen! (Als VROUW zijnde MOET je rekening houden met). De dwang bij islam is genoegzaam bekend en is er ook met geen knuppel meer uit te rammen. Wat vastgeroest zit in de geest is ten dode afgeschreven. Lees haar posten er maar eens op na. Ze schrijft als onwetende ons de wet voor!

En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wilt gij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?

Toon zelfbeheersing Hans!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Edith

Bericht door Edith »

Chaimae schreef:Als vrouwzijnde moet je rekening houden met zes tot zeven menstruatiedagen.
Ik begrijp niet hoe iemand een periode wat zo'n mooi symbool van het leven is (ook al is het voor sommige vrouwen een vervelende periode), onrein kan noemen en enkel om die reden vrouwen wil buitensluiten.

(Zou het kunnen zijn dat er vrouwen zijn die daarom heel vaak zwanger zijn? Om niet zo vaak onrein te zijn??????)

Ik vind het echt belachelijk om zo'n symbool van leven en vrouw zijn, zo negatief te bestempelen.
Als ik moet, dan ga ik wel naar de WC.
Scarlatti

Bericht door Scarlatti »

Ariel schreef:
En wat mankeert er aan de gewone man/ vrouw Lodewijk. Denk jij nu werkelijk dat de in jouw ogen "elite" het beter zullen doen op dit forum ? Ik merk er nog niks van
Jij ben nu heel elitair bezig Lodewijk. Ik word hier een beetje boos om. Het is ook nog eens beledigend naar onze leden toe.
Een iedereen die het niveau van dit forum te min vind, moet naar mijn idee maar afscheid nemen, en wij zullen ze vriendelijk en zonder rancune uitzwaaien.
Hear Hear..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Scarlatti

Bericht door Scarlatti »

hans van de mortel schreef:
Chaimae schreef:De Koranschema gedurende de maand Ramadan. Als vrouwzijnde moet je rekening houden met zes tot zeven menstruatiedagen.
Valt het jullie niet steeds op - dat arrogante gedrag van Chaimae? Ze heeft het niet over de islamitische geschoolde vrouw maar over iedereen! (Als VROUW zijnde MOET je rekening houden met). De dwang bij islam is genoegzaam bekend en is er ook met geen knuppel meer uit te rammen. Wat vastgeroest zit in de geest is ten dode afgeschreven. Lees haar posten er maar eens op na. Ze schrijft als onwetende ons de wet voor!

En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wilt gij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?

Toon zelfbeheersing Hans!
ik ben blij dat je het zegt Hans, het verbaasde mij al steeds wat een engelengeduld er jegens haar wordt opgebracht ondanks en hoe vaak zij, laten we zeggen 'op een bepaalde manier reageert'..
ze laat zich alleen énigszins door Ariel corrigeren en zelfs dat komt mij 'schijnheilig' over.
Ik vind haar manier van antwoorden vaker iets provocerends, onoprechts, achterbaks en stiekems hebben.

Dus ik probeer zo weinig mogelijk het woord tot haar te richten, dat houdt niet in dat ik haar 'slechts' toewens, dat nou ook weer niet, integendeel, uiteraard wens ik haar, zoals ik eenieder dat wens, het beste toe verder.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

Anneke

Bericht door Anneke »

Veel succes Chaimae!
Freya

Bericht door Freya »

Ik vroeg mij eigenlijk af, wanneer kinderen of pubers behoren mee te doen aan de ramadan. Mij lijkt het nogal gevaarlijk, als je in de groei bent, maar lees eens even mee:

http://www.moslima.nl/familie/kinderenr ... lOnderwijs uw
kinderen in Ramadan

Uit: Islam on line
Vertaald door: Team Moslima

Kinderen (die de pubertijd nog niet bereikt hebben) zijn niet verplicht te vasten. Echter, hun ouders of voogden worden sterk aangeraden om hen aan te moedigen een paar dagen te vasten zodat zij er aan gewend raken en zij opgroeien met de kennis van de aanbidding via het vasten net zoals zij bekend zijn met het bidden.
In feite was dit zoals de eerste vrouwen in Islam, die leefden rondom de Profeet (salla Allahu alaihi wa sallam), hun kinderen het vasten leerden.
Een voorbeeld daarvan is Ar-Rubayya’ bint Mu’awiyyah, die vertelde dat: “De Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa sallam) stuurde op de ochtend van ‘Ashurah, een man naar de verblijven van de Ansar met de boodschap: “Wie de ochtend heeft gevast moet zijn vasten volmaken. Wie de ochtend niet heeft gevast moet vrijwillig de rest van de dag vasten”.
Wij vastten na deze mededeling net als onze jonge kinderen. We gingen naar de moskee en maakten speelgoed opgevuld met katoen voor hen om mee te spelen. Wanneer een van hen begon te huilen door de honger, gaven wij hem een stuk speelgoed om mee te spelen tot het tijd was om te eten.” (al-Bukhari en Muslim).

Lieve zuster, bedenk dat onder de zeven mensen die Allah zal beschutten in Zijn schaduw op de Dag des Oordeels, een jonge man zal zijn, die opgroeide in aanbidding van Allah. Laat daarom je kinderen één van hen zijn.
Er zijn veel manieren om je kinderen te onderwijzen in de Ramadan. De beste en belangrijkste manier is om een goed voorbeeld te zijn door op de juiste wijze te vasten en je goed te gedragen volgens de leer van de Profeet (salla Allahu alaihi wa sallam).
Dit is wat je kinderen het eerste van je zullen overnemen.
Hier een paar tips die je kunt gebruiken bij je kinderen.

Moedig hen, afhankelijk van hun leeftijd, aan om voor een aantal dagen te vasten, om de dag of meerdere dagen aaneen, voor hen die bijna de pubertijd hebben bereikt.
Laat degenen die nog jong zijn een dag of twee vasten en prijs hen in bijzijn van hun vriendjes en familie voor hun prestatie.
Laat je kinderen met hun vader naar de moskee gaan voor het Maghrib gebed en laat hen het vasten verbreken met de groter moslimgemeenschap, om hen de grootsheid van het vasten en de eenheid van de moslims in aanbidding van Allah te laten ervaren.

Als je kinderen niet kunnen vasten laat hen dan met jou eten na het Maghrib gebed en leer hen dat jij het vasten verbreekt ook al hebben zij al eerder gegeten.
Leer je kinderen de smeekbede van het breken van het vasten.
Neem je kinderen mee naar het Taraweeh gebed zodat zij daar aan wennen en het op vroege leeftijd al leren kennen. Ze mogen achter in de gebedsruimte zitten of staan als zij moe worden.
Leer hen aan liefdadigheid te geven. Doe dit in bijzijn van je kinderen en vertel hen dat je dit doet omdat de beloning in de Ramadan vergroot wordt.
Leer hen regelmatig te reciteren uit de Koran en vertel hen dat de Profeet (salla Allahu alaihi wa sallam) dit altijd gewoon was te doen in de Ramadan.
Corrigeer hen wanneer ze zich slecht gedragen of wanneer ze onacceptabele woorden gebruiken en herinner hen er aan dat ze vasten of dat het Ramadan is en dat dit hun beloning kan beïnvloeden.

Maak hen wakker voor de Suhoor (ontbijt voor het begin van de vastendag), ook al vasten zij niet en voor het Fadjr gebed.
Leer hen de vastenden te voeden en vertel hen over de beloning hiervoor.
Geef hen een bad, kleed hen in hun mooiste kleren en neem ze mee naar het Eid gebed. Leer hen dat dit ons feest is en dat Kerstmis, Pasen, Pinksteren en andere niet islamitische feestdagen niet bij ons horen. Benadruk het onderscheid en bedenk dat de Profeet (salla Allahu alaihi wa sallam) zei: “Voor degene die de verantwoordelijkheid gegeven is om dochters groot te brengen en hen goed behandeld, zal dit een schild zijn voor hem tegen de hel”. (Bukhari en Muslim)
Totaal geflipt dus. Je moet dus de kinderen aanmoedigen, toch enkele dagen mee te doen (en zo hun suikerspiegel verstoren en hun nieren geweld aan doen) en ze ook telkens wakker maken, op tijdstippen waarop ze horen te slapen.

En, uit een lesbrief voor het onderwijs, te downloaden van de NMO,
http://www.nmo.nl/67-Ramadan_thuis_Teke ... ng=3407het volgende fragment:
Officieel hoeven ook kinderen nog niet mee te doen, maar veel kinderen vinden het wel heel spannend om alvast een beetje met de grote mensen mee te vasten.
Ariel

Bericht door Ariel »

Prent het ze in als ze jong zijn. Vergiftig niet alleen hun lijf, maar ook hun geest.
Hersenspoeling begint op vroege leeftijd.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Ariel

Bericht door Ariel »

De Ramadan is geen enkel probleem meer

Vasten ‘Je levensritme gaat eraan’

De islamitische vastenmaand is begonnen, ook op de werkvloer. ‘Waar collega’s vroeger nog wel eens vroegen of ik mijn tanden wel mocht poetsen, vasten ze nu zelfs een dagje mee.’

‘Eigenlijk valt het reuze mee’, zegt Fatima Elatik, stadsdeelwethouder in Amsterdam. Ze is gisteren begonnen met vasten en ze voelt zich heel energiek. Om half vier ‘s morgens stond ze op om een broodje ei en een kop thee te nuttigen. ‘Maar meestal als ik het vasten verbreek, krijg ik hoofdpijn, je lichaam heeft natuurlijk de hele dag geen suiker binnen gekregen.’

Zo’n driekwart van de Nederlandse moslims laat deze maand het eten staan. Ze slaan de koffierondjes op het werk en het verjaardagsgebak over. Ze doen mee aan de islamitische vastenmaand ramadan. Behalve niet eten en drinken tussen zonsopgang en zonsondergang is het de maand van bezinning en het versterken van vriendschaps- en familiebanden.

Hatim Chébti, marketeer bij ABN, zegt dat de ramadan goed te combineren is met zijn werk. ‘Het vasten went heel snel, na twee dagen is je hongergevoel weg.’ Wel verstoort het je ritme, zegt hij. ‘Mijn nachtrust is niet meer wat het was. Ik sta nu om half vijf op om te eten.’ Ook geeft Chébti toe dat concentratie iets meer inspanning kost dan normaal.

Ramadan is geen issue meer op de werkvloer

Sommige bazen komen werknemers extra tegemoet tijdens de ramadan. ‘We roosteren hen zoveel mogelijk in op momenten dat het hen goed uitkomt’, zegt de woordvoerster van Albert Heijn. In alle winkels hangen bovendien kalenders waarop de ramadan en feestdagen van verschillende religies staan. Zo kunnen collega’s onderling hun diensten zo ruilen dat iedereen ‘happy’ is.

Het komt Nederlandse collega’s vaak goed uit dat anderen met de ramadan meedoen. Veel moslims nemen in die periode een paar dagen vrij, bijvoorbeeld om aan het eind het Suikerfeest te vieren. In ruil daarvoor werken zij met de kerstdagen.

Klachten

Bij de FNV zijn nooit klachten binnengekomen die te maken hebben met de ramadan. ‘Niet van werknemers die klagen dat hun baas hen belemmert in het meedoen met de ramadan, maar ook niet van autoch-tonen die last hebben van hun vastende collega’s’, zegt Mustapha Laboui, projectleider etnische minderheden bij de FNV. ‘Ramadan is op de werkvloeren niet echt een issue.’

Schoonmaakbedrijf Hago, waar een groot deel van de werknemers aan de ramadan doet, stelt zware klussen uit. ‘Het reinigen van tapijten bijvoorbeeld doen we zoveel mogelijk na de vastenperiode’, zegt woordvoerder Ton Jasperse. Dat doet het bedrijf ook uit eigenbelang. ‘We hebben er niets aan als werknemers instorten.’

Hago zorgt er ook voor dat de werknemers een ruimte hebben waar ze kunnen bidden. ‘Dat is wel eens lastig omdat de schoonmakers in de panden van onze klanten werken. Die hebben daar vrijwel altijd alle begrip voor en maken een ruimte vrij.’

Voor Mohsin el Amrani, laborant bij Tergooiziekenhuizen in Blaricum, is bidden onder werktijd lastig. ‘Als ik niet zou werken, zou ik overdag willen bidden. Maar daar kan ik mijn collega’s niet mee lastigvallen.’ Volgens projectleider Laboui van de FNV is het goed dat moslims de manier waarop ze de ramadan vorm geven aanpassen aan de werkcultuur. ‘Daardoor wordt de ramadan door het bedrijfsleven geaccepteerd.’

Toch is het niet voor alle werknemers makkelijk om werk en ramadan met elkaar te combineren. Erkan Karagoz, is interim consultant. Vier jaar geleden stopte hij bewust met de ramadan. ‘Het is niet te combineren met een verantwoordelijke baan. Het gaat ten koste van nauwkeurigheid in je werk’, zegt hij. ‘Bovendien gaat je levensritme eraan. Je staat om vier uur op om nog even bij te tanken, maar als je gewoon om acht uur moet werken heb je twee opties. Of nog een paar uurtjes slapen, of wakker blijven. Beide opties zijn slopend voor je ritme.’

Douchen

Dat vasten ook een negatief effect heeft op je humeur kan Karagoz bevestigen. ‘‘Wat ben je chagrijnig’, kreeg ik van collega’s te horen toen ik nog aan de ramadan meedeed.’

Nederlanders hebben meer begrip voor de ramadan dan voorheen. ‘Vroeger kreeg ik nog wel eens rare vragen’, zegt Mohsin el Amrani. ‘Of ik mijn tanden wel mocht poetsen en of ik wel mocht douchen. Die tijd is voorbij. Niemand kijkt er meer van op. Sommige collega’s bieden zelfs aan een dagje mee te vasten om mij te steunen.’
http://www.depers.nl/binnenland/239896/ ... bleem.html
H.Numan

Bericht door H.Numan »

Er moet iets grondig mis zijn met de gezondheid van de muzelmanne (en -vrouwen) in ons land. Hun 'vasten' is slechts beperkt tot het daglicht. Wanneer de zon onder is gegaan mogen ze zich klem vreten, zuipen en smurf neuken. Twaalf tot veertien uurtjes vasten is niet echt een klus. Toch staan de media bol met aanwijzingen om aan hun gezondheid te denken.

Het is nog niet zo gek lang geleden dat de Katholieke vasten periode van 40 dagen flink wat strenger was dan de strengste imam voorschrijft. Flauwvallen in de kerk was zelfs doodnormaal. Je hoorde echter geen woord over gezondheidsproblemen...
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Scarlatti

Bericht door Scarlatti »

ach allemaal puur geleuter.. ze doen de gordijnen dicht en t is donker dus mogen ze eten en drinken!

ze draaien gewoon de dag en nacht om! dus tel uit je winst voor de arbeidsdrift overdag, maar daar moeten we 'begrip' :evil: voor hebben natuurlijk!

en vanaf dat ZIJ het als DONKER of SCHEMERING zien, wordt er gewipt, gedronken en gegeten en daarna geslapen, mèt overvolle maag,
dus nog sacherijniger koppen gedurende de dag..
t is zooo pàssend in hun hele gedrag,
allemaal flauwe kul en 'gewichtig' doen.. tss het zou wat! :roll:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

Paul

Bericht door Paul »

[quote="Links666"]Ik heb in ieder geval net weer mooie muziek ontdekt:

Afbeelding < klik >

Zelf vind ik muziek van Pink Floyd mooi,maar dit vind ik toch ook fijn om naar te luisteren.Wat duivels he :evil: :evil:
Sla nooit naar de hand die u voed
Sla nooit naar de hand die voor uw uitkering werkt
H.Numan

Bericht door H.Numan »

Ariel schreef:
Als vrouwzijnde moet je rekening houden met zes tot zeven menstruatiedagen.
Insallah sla jij je menstruatie deze maand over Chaimae.
Ik ga voor je bidden.
Ariel, ik wil geen persoonlijk veragen stellen, maar als vrouw weet je er meer van dan ik als man zijnde. Ik weet dat het wapperen met de rode vlag varieert. De ene vrouw heeft er minder last van dan de ander.

Het lijkt me niet direct ongezond als een vrouw gedurende die (meestal) 3-5 dagen gewoon vast. Dat vasten is alleen maar van zons opkomst tot zonsondergang. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een beetje vrouw daar (extra) last van heeft.

Ik kan me wel voorstellen dat verreweg de meeste muzelvrouwtjes er opeens wel last van krijgen en bij de dokter om ontheffing vragen. Zo'n beetje hetzelfde als voorhuidsvernauwing bij mannen. Onder niet mohammedaanse mannen komt het zelden of nooit voor, maar onder mohammedaanse jongetjes is het epidemisch.
dan dooft het licht….
Anoniem
Ariel

Bericht door Ariel »

Vrouwen die menstrueren mogen niet vasten Numan. Ze zijn dan onrein. Ze moeten deze dagen wel later inhalen.
Ze mogen trouwens ook niet bidden , en de koran aanraken.

Vrouwen die ongesteld zijn mogen niet bidden en vasten. Waarom is dat?

Ten eerste volgen hier een paar uitspraken over de menstruerende vrouw;

Al-Nawawi heeft gezegd: ''De Ummah is het unaniem erover eens dat het Haraam is een menstruerende vrouw om te bidden, of het nou verplichte gebeden zijn of de nafil gebeden." [Zie Al-Majmoo', 2/351]

Shaykh Ibn 'Uthaymeen zei: ''Het is niet toegestaan voor een menstruerende vrouw of na bloeding van een geboorte van een kind om te bidden. Omdat de Profeet (عليه السلام) heeft gezegd: ''Is het niet zo voor menstruerende vrouw om niet te vasten en te bidden?'' De moslims zijn er unaniem erover eens dat het haraam is''
[terug te vinden in Fataawa al-Mar'ah al-Muslimah, 1/285]

De Profeet (عليه السلام) heeft gezegd: " …. 'Is het niet waar, dat een vrouw gedurende haar menstruatie niet kan vasten of bidden?' De vrouwen antwoordden, 'Ja.' ........” (Overgeleverd door Boekharie, 304)

Het is overgeleverd door de Profeet (عليه السلام) dat de menstruerende vrouw niet mag bidden of vasten, vandaar dat wij dit volgen. Het is niet zo dat de vrouw onrein is tijdens haar menstruatie, maar slecht het bloed als gevolg van haar menstruatie is onrein.

Wa aleikoem assalaam wa rahmatoe Allah wa barakatoe

Oem Tasnime

http://www.islamcity.nl/content/view/311/56/
Ariel

Bericht door Ariel »

Ramadan begint: omschakelen...

ROTTERDAM - De traditionele islamitische vastenmaand is gisteren weer begonnen. Tijdens de ramadan moeten moslims zich overdag onthouden van eten, drinken en seks. Drie Rotterdammers vertellen over hun ervaringen.

Bijna ging het fout, op de eerste dag al. Iemand vroeg ’s morgens of hij koffie wilde. ,,Graag,’’ antwoordde Abdelkader Salhi. Toen hij na een tijdje merkte dat hij nog steeds niets had gekregen, vroeg hij waar de koffie bleef. ,,Die man, ook een moslim, keek me vreemd aan. Dat van die koffie was een grap, besefte ik toen pas. Ik was gewoon helemaal vergeten dat ik aan het vasten was. Ik heb dat bijna altijd de eerste twee dagen van de ramadan, dat ik even moet omschakelen.’’

De ramadan schuift elk jaar een paar weken naar voren. Behalve niet eten, drinken en geen seks, moeten moslims ook vaker naar de moskee en zoveel mogelijk goede daden verrichten.

In de regio Rijnmond wonen ongeveer 100.000 mensen met een islamitische achtergrond. Hoeveel van hen meedoen aan het vasten is niet bekend. Niet iedereen is praktiserend moslim. En jonge kinderen bijvoorbeeld hoeven niet mee te vasten, net als mensen die ernstig ziek zijn. De laatste jaren zie je ook ook steeds meer jongeren die niet vasten. ,,Het is ook erg individueel,’’ legt Mesut Disli van de islamitische koepelorganisatie SPIOR uit.

Het is overigens niet zo dat alleen praktiserende gelovigen vasten, weet hij. Opvallend veel moslims die normaal niet bidden, doen wel weer mee aan het vasten. ,,Dat komt omdat in de islamitische wereld veel waarde wordt gehecht aan de ramadan. Het is ook de maand waarin alle zonden van het hele jaar vergeven kunnen worden.’’

Geboren en getogen Rotterdammer Mohammed Serroukh (30) doet ook elk jaar trouw mee aan de ramadan. De eerste dag viel hem erg mee. ,,Je stelt je er mentaal op in, dus je weet wat je kan verwachten. Om een uur of zeven ’s avonds krijg je natuurlijk wel honger, maar als je weet waarom je het doet, is het goed te doen.’’ Dat de zon dit jaar erg laat ondergaat (rond half negen) zal geen problemen opleveren, verwacht hij.

Serroukh houdt er wel rekening mee dat hij deze maand weinig slaap krijgt. ,,Werk houdt geen rekening met de ramadan hè.’’ Dus hoe laat het ook wordt, ’s morgens zal hij toch op tijd zijn bed uitmoeten. ,,Met twee kinderen zit uitslapen er bovendien sowieso niet in. Ik vind het niet erg, want ik vind ook dat je het een beetje moet voelen, de ramadan.’’

Alleen ’s avonds repeteren met zijn muziekband wordt nu iets lastiger. ,,Ik zal heel snel moeten eten en daarna heel snel de deur uit.’’
http://www.ad.nl/rotterdam/2576425/Rama ... kelen.html
Manon

Bericht door Manon »

praktisch elke moslima moet dus nà de ramadan een weekje inhalen.

Hoe zit het dan met de sex? Als vrouwtje extra weekje ramadant en mannetje wil overdag sex hebben?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
H.Numan

Bericht door H.Numan »

Krankzinnig. Logica en religie zijn diametraal tegenovergesteld. Dat blijkt dus. Ik kan niet anders zeggen dan: krankzinnig.
Christenen waren dat eigenlijk ook, maar die zijn allang ingehaald door gezond verstand = wetenschap

Gewoon eventjes je verstand gebruiken, in plaats van je eeltknobbels. (Dat is voor onze bidmachines en tankspleet dames)
Als God - allah - Wobbel - Lugh - Titaan (kies uw favoriete god uit; keuze genoeg! ) in al z'n liefde de mens heeft uitgevonden om hem te eren, en in zijn liefde en alwetende wijsheid de mens perfect geschapen heeft: waarom zijn vrouwen dan een week ziek?
Het is een koud kunstje voor een tovenaar die een heelal kan scheppen om vrouwen te creeeren die niet iedere maand met de rode vlag wapperen. Lijkt me een stuk eenvoudiger dan een planeten stelsel in elkaar flansen.

Aangezien we spreken over een god van *rochel* liefde die alles kan, alles weet dan zie ik hier een tegenstrijdigheid. Dit kan doodeenvoudig geen god van liefde zijn. Goden van liefde kunnen onmogelijk een vrouw opzadelen met een dergelijk biologisch probleem. Dan zijn het geen goden van liefde meer.

Dat is dus het domme van religieuze mensen om op kleuterachtige wijze op te scheppen: "Oh, jou god heeft zes armen? Nou, die van mij is alwetend!"
Alwetend betekend immers dat god van te voren al wist dat vrouwen dit ongemak verstrekt kregen.
Almachtig betekend dat god dit ongemak zoals een goed tovenaar betaamt kan veranderen. Het feit dat hij dit niet doet betekend dat hij of niet almachtig is, of dat het hem geen drol interesseert.
En dat laatste is direct in strijd met het principe van een god van liefde.

Gesteld dat god alwetende is, niet in staat is om dit euvel waar in principe alle zoogdieren wel last van zullen hebben te verhelpen, dan is het allerminste wat die god van liefde zou kunnen doen is regels vaststellen zodat vrouwen niet met extra 'onrein' problemen kampen.

Wat dus middels logisch redeneren kunnen vaststellen is dat het onheilige trio torah-bijbel-koran geschreven is door sexueel zwaar gefrustreerde mannekes met een onmogelijk inferioriteits complex aangaande vrouwen.

Heer Ali Blabla, aan u het woord. Het pakje boter is extra zacht. Probeer er eens een deuk in te slaan. :smile:
dan dooft het licht….
Anoniem
Ariel

Bericht door Ariel »

Het is ook heel belachelijk. Hoe kan in deze tijd een vrouw onrein zijn als ze menstrueert.
Alsof ze zich niet kan wassen. Ik kan me voorstellen dat in de tijd van Mohammed vrouwen stonken tijdens hun menstruatie, omdat de hygiëne toen niet optimaal was.. Maar nu?

En je hebt gelijk ...Ik denk dat Mohammed een oude Joodse wet in gebruik genomen heeft. Joodse vrouwen worden ook als onrein bestempeld als ze menstrueren. Een man mag dan zelf niet zijn vrouw aanraken, en na haar menstruatie moet zij eerst een ritueel bad nemen.
Een vrouw met een onregelmatige menstruatie moet drie onnot periesja (afzonderingsdagen) berekenen. Op deze dagen zou haar volgende menstruatie kunnen komen. Te weten: Onnat hachodesj, onnat haflaga en onna benoniet.
De or zaroe’a is de choemra waarbij man en vrouw zich een onna voor de officiele onna van elkaar afzonderen.
Op de onnat periesja is het verboden om echtelijke samenleving te hebben en om samen in een bed te slapen.
De vrouw doet twee bediekot: Een aan het begin van de onna en een aan het einde ervan.
Op de dag van periesja voordat de vrouw gaat zwemmen of in bad gaat doet ze een bedieka. Voor het douchen is dat niet nodig.
Wanneer na de onnat periesja de menstruatie niet verschijnt, mag de vrouw zich met haar echtgenoot herenigen.
http://www.crescas.nl/?page=lernen&id=1 ... t%20bloeme
Ariel

Bericht door Ariel »

Manon schreef:praktisch elke moslima moet dus nà de ramadan een weekje inhalen.

Hoe zit het dan met de sex? Als vrouwtje extra weekje ramadant en mannetje wil overdag sex hebben?
Die vraag gaan we voorleggen aan de Imam... :razz:
hans van de mortel

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:En je hebt gelijk ...Ik denk dat Mohammed een oude Joodse wet in gebruik genomen heeft. Joodse vrouwen worden ook als onrein bestempeld als ze menstrueren. Een man mag dan zelf niet zijn vrouw aanraken, en na haar menstruatie moet zij eerst een ritueel bad nemen.
Kan iemand mij één ding noemen die moslims onder leiding van hun geestelijk gestoorde ayatolla, moefti, imam, kalief, mahdi of mollah niet van joden of christenen gestolen hebben, geplagieerd, gekopieerd, geïmiteerd, nageaapt, nagedaan of nagepraat hebben? Alles wat je in de koran leest, vindt zijn oorsprong in de bijbel. Omdat destijds onder leiding van kamelengek en pedofiel Mohammed de meeste arabieren niet helderziende waren maar analfabeet en wetenschappelijk stekeblind, en pas later tot het besef kwamen dat zij slechts een tweedehands religie aanhingen, hebben zij zich halstarrig opgeworpen als de ultieme uitvinders dankzij de pedofiele duimzuiger en gelegenheidsprofeet Mohammed.

Zoals we weten uit ervaring met arabische geschiedenis, keert de arabier met het grootste gemak van het midden-oosten zijn nederlaag om in een overwinning. Vandaar dat islam de enige ware godsdienst is. De religie dus van de onoverwinnelijke overwinnaar. Om achter de oorspronkelijke waarheid van de allahtone islamaanhanger te komen dienen we dan ook alles weer om te draaien.

Er bestaat geen verjaring ten overstaan van de waarheid; dwalingen worden er niet beter op omdat ze oud zijn. (P. Bayle 1684)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Ruth

Bericht door Ruth »

Het is ook de maand waarin alle zonden van het hele jaar vergeven kunnen worden.’’
t Blijft toch vermakelijk, dit gegeven. Je kunt dus 11 maanden vanalles uitvreten en hoppa, een maandje vasten en de lei is weer schoon.
En 't is nog vermakelijker dat velen deze onzin geloven.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

De mensheid is vanaf het prille begin op zoek naar manieren om onder de wet van oorzaak en gevolg uit te komen.
Niet alleen Mohammedanen denken dat ze een manier gevonden hebben om van de gevolgen van hun slechte daden af te komen. Ook de Hindu's hebben zo hun pelgrimstochten en rituelen ervoor.
Katholieken hadden vroeger aflaten en hebben nog biechten.
En wat te denken van de Reborn Christian beweging in de USA?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie