Ramadan Moebarak ...

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

@Ruth

Wil je ons een beetje vertellen over badhuizen voor joodse vrouwen die zich erin moet reinigen voor ze hun man aanraken?
Waaruit bestaat dat ritueel?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik heb gisteren onbewust een dagje Ramadan gedaan. Rara, hoe kan dat?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Je was op velddienst, geen pakje brood bij je, geen ritselkist (dom!) en de veldkeuken was weer eens niet ter plaatse? :wink:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Persian_revenge schreef:@Ruth

Wil je ons een beetje vertellen over badhuizen voor joodse vrouwen die zich erin moet reinigen voor ze hun man aanraken?
Waaruit bestaat dat ritueel?
lieve jongen,

:smile: helaas kan ik je dr niks over vertellen, ben nl geen joodse maar rasechte (christelijke) nederlandse. What's in a name.
Dat wist ik geeneens, moeten orthodoxe joodse vrouwen zich eerst reinigen? JE bent blijkbaar beter op de hoogte dan ik van bepaalde joodse gebruiken.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mijn ogen zijn weer wijder open gegaan. In mijn naïviteit had ik weer niet in de gaten dat al deze gezellige iftar feestjes uit de zak van de gewone burger betaald worden.
In feite betalen we dus al Djizja de dhimmi-belasting.
Aardig van deze Aouled Lahcen dat hij het voor ons op neemt, en tja...en ook onze politici betalen hun eigen feestjes maar.

'Stop storende subsidies voor ramadanfeestjes'
woensdag 3 september 2008

De zwaar gesponsorde ramadanfestivals wijzen meer op islamisering van Nederland dan op een succesvol integratiebeleid. De subsidies voor deze feestjes moeten dan ook worden stopgezet.

Dat pleidooi houdt Farid Aouled Lahcen in de Volkskrant (inlog verplicht). Aouled Lahcen, bestuurder van de Vereniging Stem van Marokkaanse Democraten, richt zijn pijlen vooral op de iftar-activiteiten, de feestjes na zonsondergang.

Commercieel feestje
Er zijn zoveel clubs die hier aan meedoen dat de vastenmaand in Nederland in korte tijd is verworden tot een commercieel en gepolitiseerd feestje, vindt Aouled Lahcen.

‘Menig minister en burgemeester is een vaste klant bij de iftars. Hoe naïef is de gedachte dat het oplepelen van soep groepen dichterbij worden gebracht en reële maatschappelijke vraagstukken aangekaart worden? Weten deze politici wel wat zij uitdragen?, schrijft Aouled Lahcen.

Cohen
Zo opent PvdA-burgemeester Job Cohen van Amsterdam een tentoonstelling bij de iftar van de omstreden Turkse club Stichting Time Media Group.

Volgens Aouled Lahcen zijn de iftars niets meer dan elitaire en gala-achtige netwerkbijeenkomsten voor ‘soepsidiemoslims’.

Subsidiestop
De schrijver vindt dan ook dat de subsidies op deze ‘galafeestjes’ stop moeten worden gezet. ‘Ik dacht dat we scheiding van kerk en staat hadden,’ aldus Aouled Lahcen, die eerder al forse kritiek uitte op de gang van zaken in de omstreden As-Soennah-moskee in Den Haag.

‘De ramadan is een religieuze plicht: de overheid moet zich erbuiten houden,’ besluit Aouled Lahcen zijn betoog.

Door Robin van der Kloor
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Hier in Antwerpen hadden ze toch ook zo'n gesubsidieerde bedoening? Een hele week lang zelfs.

De nachten van de Sultan, heette het geloof ik. Gratis eten voor "buurtbewoners".... ik heb toen gevraagd of ik overdag met een hotdog over dat openbaar plein mocht lopen.... scheen nog net te kunnen omdat het "openbaar" was zei de beambte me. 8)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Waarom de ramadan niet overal tegelijk start

In Nederland is de Ramadan begonnen. Maar niet overal is dinsdag de start van de islamitische vastenmaand.


En dat heeft zowel politieke als religieuze oorzaken. In Irak is een mop die gaat als volgt: toen engelen op hun trompet bliezen om de Dag des Oordeels aan te kondigen, vroegen sjiïeten aan soennieten waarom ze dat deden. Iemand antwoordde dat de Dag des Oordeels was aangebroken. De sjiieten zeiden daarop: ‘Dat betekent dat de onze morgen begint'.

Deze mop laat zien hoe gefrustreerd de gemiddelde moslim is dat politici en theologen geen gemeenschappelijke data kunnen afspreken om de islamitische feestdagen te vieren.

De meeste islamitische landen beschouwen dit jaar de eerste maandag van september als het begin van de Ramadan, de heilige feestmaand voor moslims, met uitzondering van vier landen. In Libië en Nigeria is de ramadan al zondag begonnen en in Marokko en Iran gebeurt dat pas op dinsdag. Irak is zoals gewoonlijk verdeeld tussen de soennieten die maandag met vasten zijn gestart en sjiïeten die dinsdag beginnen.

Er zijn veel oorzaken waarom moslims niet op dezelfde dag beginnen met de ramadan, zowel politieke als sektarische oorzaken. In Libië hangt bijvoorbeeld het begin van de ramadan samen met de astronomische kalender, terwijl de meeste landen zich juist richten op de wassende maan die het begin aanduidt van de vastenmaand, de negende maand in de islamitische maankalender.

Om enige overeenstemming te bereiken heeft de Islamitische Theologische Raad een compromis bedacht dat gebaseerd is ‘op de stand van de maan en niet in strijd is met de astronomische berekeningen'.

Het volgen van alleen een methode is volgens de Raad in tegenspraak met de sharia, de islamitische wetgeving. De sharia beveelt aan om de datum te berekenen in overeenstemming met de Koran en in overeenstemming met de hadith, de overgeleverde tradities, door de maan te observeren.

Sjiïtische theologen kondigen het begin van de Ramadan aan zodra ze de maansikkel hebben gezien, die het begin aanduidt van elke maand, en kunnen zo een dag later beginnen dan de soennieten.

De afgelopen jaren hebben velen gevraagd om een islamitische raad die heel de islamitische gemeenschap zou moeten vertegenwoordigen. Een van de taken van deze raad zou moeten zijn om overeenstemming te bereiken over het begin van de vastenmaand, aldus Wereldomroep.nl.

Het echte conflict draait om de sektarische verschillen binnen de islamitische theologische leer zoals het Wahhabisme, een conservatieve stroming binnen de soennitische islam, die domineert in Saudi-Arabië.

Veel deskundigen denken dat het halsstarrig weigeren om de astronomische berekeningen te erkennen niet alleen een godsdienstig verschil van inzicht is maar ook een vorm van protest tegen modernisering. Of in ieder geval een poging om te voorkomen dat moderne methoden oude religieuze gewoontes vervangen.

Een Tunesische ingenieur die bij de NASA werkt, heeft om die reden een elektronische verrekijker ontworpen die bevestigd is aan een camera, waarmee iedereen een duidelijk beeld kan krijgen van de wassende maan.

Theologische en sektarische verschillen zijn niet de enige oorzaak voor het verschil van mening over het begin van de Ramadan. Ook de politiek speelt een rol. In de jaren zeventig kozen radicale Arabische staten zoals Irak, Syrië, Libië en Jemen een andere dag om de ramadan te starten om zo te protesteren tegen Saudi-Arabië dat zich toen koesterde in een sterke politieke, economische en religieuze dominantie.

In de loop der jaren hebben deze landen langzaam afstand genomen van hun handelswijze, met uitzondering van Libië. Kolonel Kadhafi pleitte zelfs om de internationale heilige plaatsen onder internationaal beheer te plaatsen, maar niemand in de Arabische wereld wilde hem daarin steunen.

De meerderheid heeft zich inmiddels geschaard achter Saudi-Arabië dat in zijn eentje beslist over de belangrijkste islamitische feestdagen.
http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=11522
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

‘Nederlandse tolerantie was vaak desinteresse’

September staat voor honderdduizenden Nederlandse moslims in het teken van de Ramadan, de islamitische vastenmaand.


Dit jaar vindt voor de vierde keer het Ramadan Festival plaats. Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb en zijn collega Frans Timmermans verrichten de opening. Metro sprak Timmermans over de Ramadan, nieuwsgierigheid, tolerantie en onverschilligheid.

Wat brengt u bij de opening van het Ramadan Festival?
Ramadan is iets dat kennelijk honderdduizenden Nederlanders bezighoudt. Zelf ben ik er natuurlijk niet mee opgevoed, maar het idee van een vastentijd is me met mijn katholieke achtergrond niet vreemd. Toen ik een jaar of 13 was werd door niet-katholieken ook wel eens vreemd naar dat vasten gekeken, maar vond ik het heel leuk als mensen er interesse in toonden. Dat doe ik ook met mijn aanwezigheid bij het festival.

Is het belangrijk dat we interesse tonen in elkaars cultuur, tradities en religie?
Jazeker, als je geen belangstelling hebt voor anderen, leef je naast elkaar, niet met elkaar. Ik zou het ook leuk vinden als je meer moslims tegen zou komen tijdens carnaval. Het zou een wisselwerking moeten zijn. Het is goed als we nieuwsgierig naar elkaar zijn. Het is ook prima om andermans gebruiken raar te vinden, je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ga eens kijken! Dan weet je in ieder geval waar je het over hebt als je ergens een oordeel over velt. Belangstelling is niet hetzelfde als het met elkaar eens zijn, zoals naar het Ramadan Festival gaan niet betekent dat ik moslim wil worden. Interesse hoeft niet altijd tot begrip te leiden, maar desinteresse leidt per definitie tot onbegrip.

Ondertussen zien we vooral onbegrip en polarisatie en lijkt het alsof verschillende groepen in discussies een andere taal spreken.

Het zou interessant zijn die taal te analyseren. Praten alsof je het allemaal al weet, je oordeel al klaar hebben, heeft weinig zin. Als je voldoende zelfvertrouwen hebt, durf je je door een ander te laten overtuigen. Afwijken van die bereidheid betekent het einde van de dialoog. Overigens is er ook sprake van toenemende belangstelling voor een fenomeen als de Ramadan, dat zie je ook aan de belangstelling voor het Ramadan Festival.

Nederlanders hebben het idee dat we altijd een tolerant land zijn geweest. Vindt u dat beeld kloppen?
We zijn in de loop van onze geschiedenis iets tolerantie gaan noemen wat onverschilligheid is. Iedereen zat opgesloten in zijn eigen zuil en als er conflicten tussen de zuilen waren werden die opgelost door de top van die groeperingen. Zo hebben we nooit geleerd conflicten met elkaar op te lossen. Dat werkt nu tegen ons. Voor een goed historisch besef zou De Eeuw van mijn vader van Geert Mak verplichte kost moeten zijn op school. :evil: Als je daarin leest over de tegenstellingen tussen de zuilen en over de intolerantie, zie je dat we er nu helemaal niet zo slecht voor staan.

We spraken over cultuur en religie, hoe religieus bent u?
Ik ben katholiek ‘light’. Ik ben het lang niet met alle standpunten van de paus eens, al helemaal niet wat betreft geboortebeperking of superioriteitsgevoel ten opzichte van andere religies. Net als heel veel andere katholieken hou ik meer van de katholieke cultuur dan van de religie.
http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=11498
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

‘Nederlandse tolerantie was vaak desinteresse’
...
Nederlanders hebben het idee dat we altijd een tolerant land zijn geweest. Vindt u dat beeld kloppen?

We zijn in de loop van onze geschiedenis iets tolerantie gaan noemen wat onverschilligheid is. Iedereen zat opgesloten in zijn eigen zuil en als er conflicten tussen de zuilen waren werden die opgelost door de top van die groeperingen. Zo hebben we nooit geleerd conflicten met elkaar op te lossen. Dat werkt nu tegen ons. Voor een goed historisch besef zou De Eeuw van mijn vader van Geert Mak verplichte kost moeten zijn op school. Als je daarin leest over de tegenstellingen tussen de zuilen en over de intolerantie, zie je dat we er nu helemaal niet zo slecht voor staan.
...
Net alsof we van de verzuilde samenleving regelrecht in de multiculturele samenleving van de huidige omvang zijn terechtgekomen.
Dat scheelt niet veel, maar er zitten toch wel enkele decennia tussen.
Timmermans doet voorkomen alsof de ontzuiling nooit heeft plaatsgevonden.

Voor een goed historisch besef zou het politici verboden moeten worden geschiedenisles te geven..
RTFM
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Voor een goed historisch besef zou De Eeuw van mijn vader van Geert Mak verplichte kost moeten zijn op school.
Inderdaad, samen met de verzamelde werken van Anton Mussert, Mein Kampf (om de jodenhaat een basis te geven) en de koran.

Omdat je een scholier nu eenmaal niet kunt overbelasten komt het in de plaats van Vaderlandse (oeps dat is allang geschrapt) :oops: Geschiedenis en Nederlandse Taal.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Arabische woestijnzandbak islamisten zijn het nooit eens met elkaar. Zij geloven in ’allah’ en daarom wantrouwen zij elkaar als de pest. Zo lezen wij in de koran, het pietleuterige dunne boekje dat vol staat met onmenselijke aanbevelingen dat ’allah’ zelf voor geen cent is te vertrouwen. Dat hebben zij dan ook keer op keer tot hun schande en nederlaag moeten ervaren.

EEN MOSLIM DIE OP DE GROND LIGT MET ZIJN BILLEN OMHOOG RICHTING EEN ZELFBEDACHTE GOD, IS EEN RELIGIEUZE PSYCHOPAAT DIE NIET MEER WEET WAAROM HIJ DINGEN DOET DIE EEN VERSTANDIG MENS NALAAT.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Een islamitische vrouw dient na haar menstruatie de Ghusl (grote wassing) te verrichten.

De Ghusl staat niet gelijk aan 'even onder de douche staan.'

Deze verricht ik als volgt:

Drie keer je handen wassen. Het wassen van je privédelen. De kleine wassing. Met vochtige handen over je hoofdhaar wrijven.

Hierna was je je hele lichaam. Giet water over je rechterhelft en linkerheft. Dit doe je drie maal.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Beste Chaimae,
je zegt:
Hierna was je je hele lichaam. Giet water over je rechterhelft en linkerheft.
Het is dus niet zo dat je hiervoor een douche kan gebruiken, maak ik hieruit op. Een of ander soort watervat is een logische oplossing of een soort gieter als er gegoten moet worden.
Of is het een taalkwestie: regent het buiten hard dan zeggen we 'het giet'. Dus een douche zou ook 'gieten' (Kunstmatige regen nietwaar?).
Proefondervindelijk is mij gebleken dat als je poedelt met een watercontainer die je in de linker hand houdt, dat het begieten van de rechter lichaamshelft makkelijk is. Idem voor gebruik van de rechterhand.
Maar linker deel begieten vanuit de linker hand: dat is lastig.
Zijn er nog regels en voorschriften over het voorwerp dat water bevat? Ik bedoel: materiaal, grootte, vorm, kleur, versieringen?
En als er sprake is van een vat, is die sexloos? ik bedoel: is het een exclusief gebruiksvoorwerp voor vrouwen waar mannen met hun tengels vanaf moeten blijven?
Het lijkt me raar dat de schriftgeleerden hierover stil zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:Een islamitische vrouw dient na haar menstruatie de Ghusl (grote wassing) te verrichten.

De Ghusl staat niet gelijk aan 'even onder de douche staan.'

Deze verricht ik als volgt:

Drie keer je handen wassen. Het wassen van je privédelen. De kleine wassing. Met vochtige handen over je hoofdhaar wrijven.

Hierna was je je hele lichaam. Giet water over je rechterhelft en linkerheft. Dit doe je drie maal.
Vergeet vooral niet tot tien te tellen. Want volgens mij ben jij eens te meer de tel kwijt in je leven. Ik begin nu toch echt goed te twijfelen aan je geestelijke welzijn. Wat moet dat worden later met jou en je man? Hij zal je slaan. En niet zo’n beetje ook. Jammer voor onze Chaimae, onze enige echte alleraardigste hink-stap-sprong moslima.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Een islamitische vrouw dient na haar menstruatie de Ghusl (grote wassing) te verrichten.

De Ghusl staat niet gelijk aan 'even onder de douche staan.'

Deze verricht ik als volgt:

Drie keer je handen wassen. Het wassen van je privédelen. De kleine wassing. Met vochtige handen over je hoofdhaar wrijven.

Hierna was je je hele lichaam. Giet water over je rechterhelft en linkerheft. Dit doe je drie maal.
Het lijkt me gezonder als jij je goed wast en verzorgt tijdens je menstruatie Chaimae. Elke dag een paar keer onder de douche , veel verschonen , en goed handen wassen als je naar het toilet geweest bent. Dan kan je die onnodige Ghusl achterwegen laten. Wat een domme rituelen. Net zo dom als de Joodse rituelen.
En wat voor nut heeft het om met vochtige handen over je hoofdhaar wrijven vraag ik me verbijsterd af. :?
Gebruik je verstand lieverd, en volg geen onzinnige rituelen. Ik kan me voorstellen dat vroeger in de woestijn water zeldzaam was, en dat vrouwen na hun menstruatie lekker een bad wilde nemen om zich zo weer fris te voelen, maar dat is nu niet meer nodig. Je kan nu elke dag een bad nemen.

De Islam is nog net zo achterlijk als toen ze hun rituelen overnamen van Joden en de heidense Arabieren. Deze post doet Islam geen goed. Het toont de achterlijkheid van Islam aan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

helaas kan ik je dr niks over vertellen, ben nl geen joodse maar rasechte (christelijke) nederlandse. What's in a name.
Dat wist ik geeneens, moeten orthodoxe joodse vrouwen zich eerst reinigen? JE bent blijkbaar beter op de hoogte dan ik van bepaalde joodse gebruiken.
Oeps sorry. Ik dacht dat je misschien joodse bent. Ik herinner me een documentaire over dat ritueel en het feit dat hun vrouwen eigenlijk dagen in een andere kamer moeten slapen en niet eens dichbij hun man komen of hem aanraken.
Dat ritueel heeft blijkbaar tot veel scheidingen geleid in Israel en ik wilde er gewoon meer over weten.
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

De Islam is nog net zo achterlijk als toen ze hun rituelen overnamen van Joden en de heidense Arabieren. Deze post doet Islam geen goed. Het toont de achterlijkheid van Islam aan.
Pas op, die rituelen waren zeer progressief voor hun tijd. Toen wist men niets over persoonlijke hygiene in het midden-oosten. In Europa nog minder.
Arabieren wasten zich ook niet en die rituelen heeft waarschijnlijk hun gezondheidstoestand verbeterd.
Het probleem is dat men denkt dat die rituelen van toen nu nog de klus klaren wat natuurlijk niet het geval is.
Hoe kun je rein zijn terwijl je geen zeep of shampoo gebruikt. Da's achterlijk uiteraard.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Persian_revenge schreef:
helaas kan ik je dr niks over vertellen, ben nl geen joodse maar rasechte (christelijke) nederlandse. What's in a name.
Dat wist ik geeneens, moeten orthodoxe joodse vrouwen zich eerst reinigen? JE bent blijkbaar beter op de hoogte dan ik van bepaalde joodse gebruiken.
Oeps sorry. Ik dacht dat je misschien joodse bent. Ik herinner me een documentaire over dat ritueel en het feit dat hun vrouwen eigenlijk dagen in een andere kamer moeten slapen en niet eens dichbij hun man komen of hem aanraken.
Dat ritueel heeft blijkbaar tot veel scheidingen geleid in Israel en ik wilde er gewoon meer over weten.
Kennis is macht. Vandaar . . . dat allahtone islamaanhangers geen macht kunnen uitoefenen en er alleen maar van kunnen dromen. In de moskee, het koffiehuis, of op hun plee. Hun deel is slechts de nederlaag na nederlaag, zonder te kunnen incasseren. Dat heb je met lafhartige hooghartige knotsgekke islamentisten die zich verheven hebben tot godsdienstwaanzinnigen om zo nadruk te leggen - voor het oog van de wereld - op het feit dat zij volslagen uit de tijd zijn en zich voornamelijk nog steeds bezig houden met verwerpelijke heidense woestijnachtige rituelen van 1400 jaar geleden. Het kan toch niet zo zijn dat de onnozelen ons gaan regeren? Dat zou debielgeboren en achterlijke ’allahtje’ wel willen. Nou, en die is toch goed waardeloos en van de pot gerukt. Al 1400 jaar lang! Nee, om ’allah’ de idioot hoeft geen mens zich zorgen te maken. Die heeft al zorgen genoeg met zichzelf. Om het probleem van de tweede doodsoorzaak van zijn zo geliefde grootste moslimland ter wereld, Indonesië, van de diarree te verlossen. Maar dat lukt hem voor geen diarree-remmer. En wij weten waarom. Een klein beetje intelligente moslim zou ons om de oplossing komen vragen. Maar helaas . . . hij is halstarrig en stelt zijn vertrouwen liever in de onbeduidende nietszeggende dooie wurm die Mohammed heet.

Ik kan het niet helpen. Ik heb de moslim niet bedacht. Dat heeft (hahahaha Mohammed gedaan. Hahahahah!)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Persian_revenge schreef:Oeps sorry. Ik dacht dat je misschien joodse bent. Ik herinner me een documentaire over dat ritueel en het feit dat hun vrouwen eigenlijk dagen in een andere kamer moeten slapen en niet eens dichbij hun man komen of hem aanraken.
Dat ritueel heeft blijkbaar tot veel scheidingen geleid in Israel en ik wilde er gewoon meer over weten.
De voorschriften voor nidda:

Hij mag niet met haar in hetzelfde bed slapen, zelfs niet als het niet speciaal haar bed is. Het is zelfs verboden als ieder in zijn eigen kleren slaapt en zij elkaar niet aanraken, zelfs als zij allebei een eigen matras hebben of als zij in aparte bedden liggen, die tegen elkaar staan. Wanneer zij op de grond liggen , moeten zij niet met hun gezichten naar elkaar toe liggen, tenzij er een grote afstand tussen hen is. Hetzelfde geldt wanneer hun bedden naast elkaar staan in de lengte, zodat zij elkaar af en toe in het gezicht kijken en hoewel er een ruimte is tussen de bedden, is het verboden, tenzij de afstand groot is. Een man mag niet op het bed van zijn vrouw zitten, zelfs al ligt zij daar niet in. Zij mag niet op zijn bed slapen , maar zij mag er wel op zitten.
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

We weten weinig van de joodse poppenkast. Maar het is net zo’n grote trollerij als bij de islam. Islam wordt gevoed door achterlijke psychopatische haddiths. Het jodendom wordt voorzien van dito zulke achterlijke talmud-voorschriften. Het is dat de joden gods uitverkoren volk zijn, anders zouden zij net zo achterlijk zijn als allahtone islamaanhangers. Wie god aan zijn zijde heeft, overwint alles. Ook de relativiteit. Dat heeft de jood Einstein weer eens bewezen. En dan wil ik het nog niet hebben over het gemak waarmee dat dwergstaatje Israël al die omliggende arabieren met hun eigen zandgronden gelijk maakte. Niet vanuit agressiviteit, maar uit zelfverdediging. Sorry, wordt het nu teveel voor die achterlijke Mohammed geöriënteerde islam zandhappers?

Vrienden zoek je uit. Maar met je familie (Mohammed) daar zit je de rest van je leven mee opgescheept.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

’Weg met de gala's van soepsidie-moslims’

Koert van der Velde
Ramadan is weer in het land, dé gelegenheid voor tal van multiculti-activiteiten. Hoe wenselijk is het dat de overheid die subsidieert? „Het traditionele karakter van dit feest verandert erdoor.”

Zijn de ramadanfestivals en soepmaaltijden die deze maand overal in Nederland worden gehouden ’elitaire en gala-achtige netwerkbijeenkomsten voor soepsidiemoslims’, zoals Farid Aouled-Lahcen, bestuurder van de Vereniging Stem van Marokkaanse Democraten Nederland zegt? Of is het voor de overheid een mooie manier om het contact tussen de verschillende bevolkingsgroepen te stimuleren?

Een héél mooie manier, vindt Sebastiaan Verberne van Mexit, het bureau dat voor Stichting Ramadanfestivals activiteiten organiseert en coördineert. In bijna dertig steden vinden deze maand activiteiten plaats onder de paraplu van het Ramadanfestival.

Dit wordt financieel mogelijk gemaakt door bedrijven zoals zorgverzekeraar Agis en de gratis krant Metro, door kerkelijke organisaties zoals Kerk en Wereld en IKV Pax Christi, en door verschillende overheden – de gemeenten Amsterdam, Amersfoort, Lelystad en Dordrecht en het ministerie van Vrom. De overheid voorziet zo voor ruim dertig procent in het budget. Dat is ongeveer 150 000 euro.

De gemeente Amsterdam heeft net een discussie achter de rug over het doel van subsidiëring van religieuze organisaties. Eerst werd er expliciet ingezet op het financieel steunen van liberale moslims tegen vormen van radicale islam, maar sinds juni is het tij gekeerd.

Toen kwam burgemeester Cohen met een rapport waarin de balans van dit beleid werd opgemaakt en waaruit bleek dat dit tot debacles heeft geleid, zoals met de Westermoskee en Marhaba, projecten waarbij vele tonnen euro’s zijn weggegooid. Er lijkt nu een zekere consensus te zijn bereikt dat de overheid zich niet meer inhoudelijk met religieuze zaken moet bezighouden.

Maurice Limmen, fractievoorzitter van het CDA in Amsterdam, is nog niet tevreden. „Het college legt in haar subsidiebeleid nog steeds de nadruk op de islamitische kant, de christelijke laat het zitten. Dit zet kwaad bloed bij christelijke migranten, met het argument ’gelijke monniken gelijke kappen’. Bovendien wordt een grote groep met een islamitische achtergrond als moslim aangesproken, zoals met het Ramadanfestival. Terwijl ze beter als burger kunnen worden aangesproken.”

Volgens organisator Verberne is dat precies wat er gebeurt. „Het gaat op de verschillende festivals ook over ouderenzorg en leefbaarheid van de wijk.”

Aouled-Lahcen vindt het niet goed. „Er is in Nederland een enorm arsenaal aan organisaties voor bijvoorbeeld ouderenzorg, en die doen goed werk. Door ouderenzorg aan ramadan te koppelen los je de problemen niet op. Laat ramadan erbuiten.”

Het Ramadanfestival organiseert ook open avonden in moskeeën en ramadanmaaltijden. Volgens Aouled-Lahcen gebeurt dat voornamelijk ’om de centen’. „Religie wordt misbruikt. Traditioneel geven moslims tijdens ramadan spontaan eten en geld aan armen en behoeftigen, organiseren ze niet op kosten van de overheid soepmaaltijden waarbij godsdienst centraal staat.”
http://meer.trouw.nl/nieuws-en-debat/we ... ie-moslims
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Praten alsof je het allemaal al weet, je oordeel al klaar hebben, heeft weinig zin. Als je voldoende zelfvertrouwen hebt, durf je je door een ander te laten overtuigen. Afwijken van die bereidheid betekent het einde van de dialoog.
Dus praten met ons heeft weinig zin! Alleen mensen die nog niet door hebben wat de Islam voor een godsdienst is kunnen dus, volgens Timmermans, een dialoog aangaan. Ik vermoed dat de islamitische partners in dit dialoog wel hun oordeel klaar hebben en er van overtuigd zijn dat ze het allemaal weten. :mad:
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

H.Numan schreef:Je was op velddienst, geen pakje brood bij je, geen ritselkist (dom!) en de veldkeuken was weer eens niet ter plaatse? :wink:
Bijna Numan, had een hele lange dag. Alleen ontbeten. Kwam laat thuis, ging douchen en viel toen op bed in slaap, zonder te eten en sliep wel 12 uur.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Een islamitische vrouw dient na haar menstruatie de Ghusl (grote wassing) te verrichten.
Nederlandse mensen zeggen meestal 'God zegen je' of 'gezondheid!' als je niest. Beiden zijn nietszeggende rituelen die niets te maken hebben met gezondheid.

Je vernederd jezelf door te denken dat je 'onrein' bent wegens een normale lichamelijke conditie.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:Een islamitische vrouw dient na haar menstruatie de Ghusl (grote wassing) te verrichten.
Kleine wasjes, grote wasjes. Bij de islam zit het vol heidense wasjes en rituelen die DEO OPTIMO MAXIMO zijn. (aan de beste en hoogste god gewijd)

In islamitische landen bestaat geen keuzevrijheid. Daar bestaat maar één god, de exclusieve maangod der moslims. Geen naam, geen identiteit, helemaal niks. Een armoede troef-god, een ’allah’ aan wie het aan alles ontbreekt. Een god die net zoals zijn pedofiel georiënteerde aanhangers geen nagels heeft om aan zijn reet te krabben.

Arabieren vereren in feite een ’op goed geluk god’. Op goed geluk hebben zij de niet te begrijpen god van de joden in hun pakket achterlijkheid opgenomen. Dat vraagt om moeilijkheden. Stap nooit in een auto voordat je rijlesen hebt genomen. Beter is eerst te slagen voor je rijbewijs. De gevolgen voor de moslimwereld zijn over de hele wereld zichtbaar. Islam is een grote puinhoop van armoede en ellende. Dankzij hun onwetendheid. Zij dachten dat zij net zoals de ongelovige westerse mens in een auto konden stappen zonder rijbewijs. Nog los van de miserabele geestesgesteldheid die kenmerkend is bij allahtone islamaanhangers die geloven in een wonderbaarlijke doofstomme heilige steen in Mekka, waar je rondjes omheen moet lopen om je volgens te buiten te gaan aan het aflebberen van die steen. Getver! Dat een mens zo diep kan zinken. Dat is toch niet voor te stellen? En dat zooitje ongeregeld zou hier moeten kunnen integreren? Dat gelooft toch geen zinnig weldenkend mens die tot tien kan tellen?

Wij hebben hier nu te maken met het laagste peil in onze beschaving sinds de Batavieren hier met hun knotsen de Rijn overstaken.

Wanneer we er van uitgaan dat iemand, of wat er geschreven is, goed is, zullen we geen enkele reden hebben om daaraan te twijfelen. Maar wanneer wij er van uitgaan dat iemand onbetrouwbaar is en wat geschreven staat onbetrouwbaar is, zullen wij alle reden hebben om te gaan twijfelen en die reden ook bevestigd zien.

ISLAM IS EEN OORLOGSZUCHTIGE RELIGIE. DAT IS ZICHTBAAR EN VALT DAAROM NIET TE ONTKENNEN.

Je bent niet onschuldig te verklaren als je lid bent van de maffia. Ook al doe je geen vlieg kwaad en doe je slechts grote (witte) wasjes.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie