Rechter: Moslimextremist terecht afgewezen voor baan

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Aug 27, 2008 11:42 am

Wie de uitzending gemist heeft kan hem hier bekijken..
Veel plezier.

http://player.omroep.nl/?aflID=7748343
Het duurt twee minuten of zo voor dat het gevecht begint.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Heilige Maagd Maria
Locatie: 's Zomers de Zevende Hemel, 's Winters Lucifer's Haard. Seizoen gezien van noordelijk halfrond.

Berichtdoor Heilige Maagd Maria » Wo Aug 27, 2008 1:28 pm

Ik heb het filmpje gekeken voor de tweede keer en nog steeds vind ik het goed dat hij geweigerd is. Ik denk dat iemand die met hem moest spreken en een hand geweigerd kreeg, zich erg ongemakkelijk zou voelen. Het zou gewoon zorgen voor een onaangename, ongemakkelijke sfeer, en waarschijnlijk ook voor verontwaardiging aan de kant van de Nederlander.

Verder vind ik dat je moet integreren; dat houdt ook in dat je je aan de Nederlandse gebruiken en regels houdt. Als je dat niet wil, moet je niet in Nederland gaan wonen, maar in een islamitisch land waar dat niet hoeft. Je kiest ervoor in een land te wonen; dan heb je je ook aan de regels en wetten te houden, ook aan de beleefdheidsregels en sociale omgangsvormen. In ieder geval moest deze man geen mbtenaar worden. Ik zou er absoluut niet blij mee zijn geweest als ik deze salafist te spreken kreeg, een ambtenaar is er voor iedereen, dus ik hoef geen man in een jurk, maar een gewone, neutrale man, deoverheid is voor iedereen.
Christenen geloven in de Bijbel, moslims geloven in de Koran, en ik geloof in de sprookjes van Grimm.

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Wo Aug 27, 2008 3:12 pm

ik sluit me bij de HMM aan..

ik vond t een weerzinwekkende provocerende, brutale en schofferende man die idd heel goed wist dat het gaat om de islamisering van Europa waar Verdonk tegen wilde ingaan met dat 'niet handenschudden' helaas wist zij dat niet duidelijk over te brengen, zou Geert Wilders niet overkomen zijn, dat was heel jammer en pijnlijk dat zij nu nog niet voorbereid is op de drammerige manier van doen van die salafistische islamieten.. heel spijtig.. ik heb de indruk dat nòg steeds de werkelijke dreiging/gevaar niet herkend wordt en ja.. het zou prettig geweest zijn als die donkerharige dame haar mond had gehouden over hoe zij dacht dat 'tot elkaar' gekomen kon worden.. :roll: was wat genant en wederom volledig de plank misslaand over wat er wèl gedaan zou moeten worden.. en dat is de islam en het opdringen ervan vollèdig verbannen en bànnen uit onze samenleving!
eigenlijk hoopte ik dat ie 'op zou stappen' na dat ie niet meer ah woord was, maar helaas, daar was ie te slim voor..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Aug 27, 2008 3:50 pm

Ik denk dat wanneer een Jehovah’s Getuige, een Hindu, Mormoon of Baviaan vanwege zijn geloof iemand geen hand zou schudden, wij dat veeleer makkelijker kunnen accepteren. Het gaat immers om zijn of haar geloofsovertuiging. Dat respecteren wij van mensen die vredelievend een religie aanhangen die nooit in het nieuws komt met geweld. Of met welke vorm van haatdragendheid dan ook in verband wordt gebracht. Bij islam is dat schering en inslag, gevoed door de godsdienstwaanzinnige achterlijkheid. Het is voor hen dagelijkse kost.

Als dan zo’n verklede martelaar van god ook nog eens jouw vredelievende toegereikte hand weigert, word je wel goed boos. Logisch. Menselijk. Dan heb je het wel voorgoed gehad met die sadistische nazi gerelateerde sekte en zijn aanhangers. Maar laten wij verstandig en voortaan niet zo dom meer zijn om dit soort mensen een helpende hand te bieden. Dit soort mensen gedraagt zich door zijn godsdienstwaanzinnige overtuiging als een paria onder de vredelievenden. Op het optreden van Mohamed Baardmans was inhoudelijk niets aan te merken. Hij had in feite op alle punten gelijk. Helaas - pindakaas - maar waar.

Alle aanwezigen hebben meerdere prachtige kansen voor open doel laten liggen om de islam en dat vunzige ranzige boekje koran met de grond gelijk te maken. Maar nee hoor. De meeste tijd werd besteed aan slap gelul over wel of niet een handje geven. So what? Moet je daar nou perse een kalmeringsmiddel voor innemen om tot rust te komen na zo’n onbenullig nietszeggend incident vernomen te hebben? Geen mens weet tegenwoordig nog hoe het hoort. Ten eerste hoort een man sowieso al een vrouw geen hand te geven. Dat is uiterst onbeleefd. De vrouw geeft eventueel - nooit plichtmatig - als ze dat zelf wil de man een hand. Die hand weigeren is uitermate onbeleefd. Maar het dient te allen tijde een persoonlijke kwestie te blijven tussen de twee betrokkenen en niet theatraal aan de grote klok gehangen te worden, alsof het gaat om de vergiftiging van een hele volksgroep.
Daarom ook zal een echte dame een uitgedoste islamgek al überhaupt geen hand willen geven. Waarmee we het probleem toch grotendeels binnen onze eigen beschaving moeten zoeken. Want niet iedere vouw is een dame. Rita Verdonk zeer zeker niet.

"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?" (Godfried Bomans)
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op Wo Aug 27, 2008 4:02 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Edith

Berichtdoor Edith » Wo Aug 27, 2008 3:56 pm

Hans, geen hand willen geven? Sterker nog ik wens nog niet dood met die man in 1 ruimte gevonden te worden.

Wat ik me afvraag is of ik de diensten van deze heer mag afwijzen en mag vragen om een andere ambtenaar?
Als ik moet, dan ga ik wel naar de WC.

Links666

Berichtdoor Links666 » Wo Aug 27, 2008 4:00 pm

Edith schreef:Hans, geen hand willen geven? Sterker nog ik wens nog niet dood met die man in 1 ruimte gevonden te worden.

Wat ik me afvraag is of ik de diensten van deze heer mag afwijzen en mag vragen om een andere ambtenaar?

Als je dat doet zal je iig. de collega's van zo'n man aan het denken zetten, dat is zo slecht nog niet.

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Aug 27, 2008 4:01 pm

--------------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat wanneer een Jehovah’s Getuige, een Hindu, Mormoon of Baviaan vanwege zijn geloof iemand geen hand zou schudden, wij dat veeleer makkelijker kunnen accepteren. Het gaat immers om zijn of haar geloofsovertuiging. Dat respecteren wij van mensen die vredelievend een religie aanhangen die nooit in het nieuws komt met geweld. Of met welke vorm van haatdragendheid dan ook in verband wordt gebracht. Bij islam is dat schering en inslag, gevoed door de godsdienstwaanzinnige achterlijkheid. Het is voor hen dagelijkse kost.

Dat weet ik nog zo niet. Van iemand die hier "op bezoek" is zal ik daar geen probleem van maken. Verder wil ik gerust nog begrip tonen als de handenschudweigeraar zich eerst tegenover mij VERONTSCHULDIGD en me dan uitlegt waarom hij de onbeleefdheid toont om mijn uitgestoken hand te weigeren.
Indien die weigeraar echter een ambtenaar is dan wens ik dat niet te pikken! Niet van een moslim en evenmin van een Jehova getuige of hindoe. Ik wil nog graag weten in welk land ik ben en wat de NORM is.

En wat Edith voorstelt lijkt me dan een goed idee: zulke onaangepaste onbeleefde mensen hoeven me niet voort te helpen, ik wil dan een NORMALE ambtenaar.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Aug 27, 2008 7:10 pm

We moeten uit dat Europese harnas willen we de islam kunnen ontlopen.

Toch doen al die kleine nationalistische partijtjes - die tegen Islam zijn - net wat Mohammedanen willen. Ze snijden Europa in stukken, zodat binnen enkele decennia de taart stukje voor stukje kan opgegeten worden. Zonder een kruimel over te laten voor de Europeanen.

Dat Europa te ver gaat in het overnemen van de soevereiniteit van zijn nationale staten hebben die partijen gelijk in. Die verregaande Europese controle is voor niets nodig. Maakt dat onze staten op het ogenblik minder soevereiniteit hebben dan een staat in Amerika.

Wij moeten Europa terugnemen voor de Europeanen. Geen territorium voor al die kleine etnische groeperingen die hier komen binnenduikelen en juist territorium gebaseerd op hun etniciteit opeisen. En op de koop toe nog verkrijgen van de EU. Wanneer ze hier aankomen, één mogelijkheid: Europeaniseren. Anders terug.
Over hoe dit Europeaniseringsproces toe te passen, kunnen we veel leren van Rusland en China. Autoritair en brutaal, als het niet anders kan.

Autoritair en brutaal hoeft niet te zeggen dat we een deel van onze vrijheden moeten afstaan. Wij niet, en de meeste groepen immigranten niet. Er is maar één groep immigranten die problemen maakt. Als getolereerd wordt dat die groep hun etniciteit, religieus of niet boven het Europeaan zijn stelt, loopt Europa van het ene groot probleem in het andere dat nog groter is.

De huidige toegevingen, reeds gedaan aan etnisch/religieuze eisen van een bepaalde groep maakt dat autoritair en brutaal reageren hierop nog het minste van alle kwaden zal zijn.
Ondanks alle gevaren die een autoritaire politiek systeem inhoud, De roep van vrijheid en democratie in Europa is duizenden jaren oud, genoeg om zich niet te laten muilkorven. Het verleden, tijden van oorlog, toten dat met de juiste voorzorgen kan gemaakt worden dat dit autoritair systeem slechts een tijdelijk verschijnsel kan zijn.

De toekomst is niet aan kleine nationale staten, gebaseerd op nationaliteit of etniciteit. Aan supranationale staten die deze overstijgen. Europa is reeds te etnisch verdeeld, door onaangepaste immigratie, om een grote speler in die toekomst te kunnen zijn.
Instelling van een supranationale staat, zoals de EU, gebaseerd enkel en alleen op Europese waarden is nodig voor de overleving van Europa.

De EU is geen slecht idee. Het probleem met de EU is, er zitten blinden achter het stuur van de wagen. Die wagen rijdt recht naar de afgrond.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Aug 27, 2008 7:41 pm

Ik heb de uitzending gezien en vond Verdonk zeer slapjes.
Ik blijf het gek vinden dat ze handjesschudden wettelijk zou willen regelen. Maar misschien heb ik dat verkeerd van haar begrepen.
Ze heeft natuurlijk de ballast van haar verleden - ze is een regeltjes-tante - maar haar toekomst is zonnig, als ik mijn astroloog mag geloven. Pluto staat nu in iets anders en de tijd van veel regeltjes is aangebroken.
Doordat er zo vreselijk door elkaar gepraat werd kon ik niet alles oppikken, maar zoals ik al eerder berichtte: deze Faizel Ali Enait is een poëet. Als een nieuwe Kooten+deBie verrijkt hij onze taal. Lagonda heeft er wat op een rijtje gezet:
* reactionair paleoconservatief
* travestitisme endorseren
* cles of civilisation
* schrippery slope strategie
* defamiliarized the familiar
* intersupperjectieve bron
* isdesaaiensstoeppit
* plantagementaliteit
* dehummileseren
* devieteliseren
* subelseroftewelsubhumen
* witte machtsdenken suprimeren
* protototaliertisme
* contrahegoemoniseren
* hegomoon
* strijdrustig
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Anneke

Berichtdoor Anneke » Wo Aug 27, 2008 8:24 pm

Ik heb hem ook bekeken, en ik vond dat de uitspraken en de manier van redeneren erg leken op die van Shahid Izz Al-Din, die ene hufter op de anti-Wilders Hyve. Ook al over de blanke superioriteit zaniken, moeilijke woorden gebruiken en beledigen. Of is dit een typisch islamitische manier van redeneren?

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Wo Aug 27, 2008 8:29 pm

Daar vond ik hem ook op lijken.

Ik ben bewonderaar van Izz zijn werk. Ik heb al een draadje klaar liggen, waarin ik het werk van Izz van commentaar voorzie.

Publiceer het binnenkort.

Ik vind dat je hem geen hufter moet noemen. Blijf SVP netjes.

Heb ik je al verteld over de Bugs-bunny doctrine?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Knor

Berichtdoor Knor » Wo Aug 27, 2008 8:32 pm

Heb je zijn nieuwe werkstuk al gelezen?
Een heel 'leuk verhaal' , zoals verwacht.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Wo Aug 27, 2008 8:34 pm

Waar? mail me dat op LodewijkNasser (a) Gmail. com of geef me de link.

BVD

Izz moet een bekende Nederlander worden. Ik vind hem een groot talent.

Anneke

Berichtdoor Anneke » Wo Aug 27, 2008 9:22 pm

Groot talent als het om idiotie gaat. Mochten er ooit kampioenschappen waanzin worden gehouden, zou Izz die met glans winnen.

Hij is een hufter, daar hoef ik niet omheen te draaien. Ik ben als enige 'rechtsmens' actief op de anti-Wilders Hyve en ik heb al een verzameling aan screenshots van Izz zijn racistische uitlatingen. Zelf moslims keren zich tegen hem.

Bugs Bunny doctrine? Vertel..

Knor; stond die niet op Hyves? Een scriptie van een autochtoonse scholier ofzo?

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Wo Aug 27, 2008 9:52 pm

Lodewijk Nasser schreef:Waar? mail me dat op LodewijkNasser (a) Gmail. com of geef me de link.

BVD

Izz moet een bekende Nederlander worden. Ik vind hem een groot talent.

een bekende Nederlander worden?? ontgaat mij hier iets? Ik vind eerder dat dit soort figuren zo snel mogelijk ontmaskerd dienen te worden als staatsgevaarlijk voor onze democratie.. zo grappig is deze man niet in mijn ogen.. integendeel! en vergeet niet dat velen mèt hem zo denken en erger nog, er ook daadwerkelijk mee bezig zijn onze democratie om zeep te helpen en tnt mèt behulp van JPB e.c.! niet te onderschatten en de arrogantie vd man spreekt boekdèlen zoals ie Verdonk ff toevoegde dat ons Nederland zoals wij het zien, al wèg ah glippen/slippen was/is...

wie zijn wij om dit niet op waarde te schatten en hem tot een BN'er te maken? hoe grappig dit ook mag lijken, maar alweer wordt t wezenlijke gevaar vd islamisering onderschat, zoals JPB e.c. dus ook doen..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Wo Aug 27, 2008 9:55 pm

een bekende Nederlander worden?? ontgaat mij hier iets? Ik vind eerder dat dit soort figuren zo snel mogelijk ontmaskerd dienen te worden als staatsgevaarlijk voor onze democratie..

Maar hij heeft toch óók recht op vrijheid van meningsuiting?

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Wo Aug 27, 2008 9:55 pm

Anneke schreef:Groot talent als het om idiotie gaat. Mochten er ooit kampioenschappen waanzin worden gehouden, zou Izz die met glans winnen.

Hij is een hufter, daar hoef ik niet omheen te draaien. Ik ben als enige 'rechtsmens' actief op de anti-Wilders Hyve en ik heb al een verzameling aan screenshots van Izz zijn racistische uitlatingen. Zelf moslims keren zich tegen hem.

Bugs Bunny doctrine? Vertel..

Knor; stond die niet op Hyves? Een scriptie van een autochtoonse scholier ofzo?

ik ben het met je eens Anneke, ik vind het ook een hufter, ik zou niet weten waarom dat niet gezegd zou mogen/kunnen worden.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Wo Aug 27, 2008 10:00 pm

Lodewijk Nasser schreef:
een bekende Nederlander worden?? ontgaat mij hier iets? Ik vind eerder dat dit soort figuren zo snel mogelijk ontmaskerd dienen te worden als staatsgevaarlijk voor onze democratie..

Maar hij heeft toch óók recht op vrijheid van meningsuiting?

wat heeft dàt met een BN' r maken te maken? en me dunkt.. dat ie van zijn recht op vrijheid van meningsuiting gebruik maakt, niemand helaas die m dat ontnemen kan.. nog niet... ben benieuwd of dat t geval blijft als de islamisering doorgang vindt.. ik denk niet dat WIJ dan óók nog recht op vrijheid van meningsuiting hebben...
voorkomen is vaak genezen... helaas kan het niet in onze democratie, daar wij altijd het braafste kindje vd klas denken te moeten zijn.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Wo Aug 27, 2008 10:02 pm

Ik heb een oproep gelezen om mij te vinden en te doden.

Als jij hem een hufter vindt, dan doe je precies wat hij wil.

Daarom zal ik hem nooit haten. Dat laat ik aan hem over.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Aug 27, 2008 10:07 pm

Mahalingam schreef:Faizel Ali Enait is een poëet.

Iedereen is negatief te beoordelen maar ook positief. In het licht van de vooruitgang. Althans, wat we ervan gebruiken kunnen. Islam tenslotte, draagt niets bij aan de vooruitgang.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Wo Aug 27, 2008 10:08 pm

niemand helaas die m dat ontnemen kan.. nog niet...

Dat heet fascisme Scarlatti. Onwelgevallige meningen de mond willen snoeren.

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Wo Aug 27, 2008 10:09 pm

Lodewijk Nasser schreef:Ik heb een oproep gelezen om mij te vinden en te doden.

Als jij hem een hufter vindt, dan doe je precies wat hij wil.

Daarom zal ik hem nooit haten. Dat laat ik aan hem over.

ik haat de man niet.. ik vind het een hufter.. enkel mijn waarde oordeel over dit figuur, daarmee haat ik hem niet en heeft deze man dat gezegd? jou te vinden Lodewijk en je te doden? Als dat zo is kan ik alleen maar zeggen dat dat des te meer reden is om deze man e.c. te isoleren en uit te wijzen

ik wil hem niet doden, maar ik wil ook niet dat hij en zijn soortgenoten onze democratie doden en daarom wil ik dat er tegen dit soort lieden opgetreden wordt..

ik ken geen haat en ik ken geen jaloezie, wat ik wel ken of liever gezegd hèrken, is dat mijn vrijheid en veiligheid wordt belaagd door dit soort figuren die hier de islamisering = sharia willen invoeren.. met behulp van onze infantiele regering..
en dat ik eigenlijk tot heel veel bereid ben dat te voorkomen.. dus nee.. geen 'leuke BN'er maken van dit soort onverdraagzame lieden die als doel hebben ons aan hen te onderwerpen.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Wo Aug 27, 2008 10:12 pm

Lodewijk Nasser schreef:
niemand helaas die m dat ontnemen kan.. nog niet...

Dat heet fascisme Scarlatti. Onwelgevallige meningen de mond willen snoeren.

dat begrijp ik Lodewijk.. en normaliter zou ik je er ook gelijk in geven. Doch.. in deze zie ik dat toch liever als je gezond verstand gebruiken.. waarom de put pas dempen als t kalf verdronken is? Al te goed is buurmans gek... vooruitkijken is regeren.. hoeveel klappen moet een mens krijgen eer ie ingrijpt voor t te laat is..

de ene misstand hoeft een andere misstand niet in te houden tòch?!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Wo Aug 27, 2008 10:15 pm

Scarlatti,

Je moet de Islam niet zo overdrijven. De vrijheid van meningsuiting de nek willen omdraaien, is de bijl aan de wortel van de rechtstaat.

Anneke

Berichtdoor Anneke » Wo Aug 27, 2008 10:18 pm

Natuurlijk zal ik Izz niet terughaten, zoals hij mij veracht omdat ik een "excuusallochtoon" "housenigger" en "collaborateur" ben. Ik bestempel zijn gedrag slechts, het niet alleen emotioneel geladen. Ik heb helaas niet altijd het geduld en de compassie, zoals Father Zakaria, om degenen die mij beledigen het allerbeste toe te wensen, ze te zegenen en bemoedigen. En ik wordt niet eens meer met de dood bedreigd...

Terug naar “Samenleving & Integratie”