Hezbollah had gráág over democratie gepraat...

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Sep 01, 2008 9:42 pm

Onzin. Ik zou wat liever zijn tegenover allochtonen. Je trekt toch pensioen (als je niet werkloos bent).
Ik heb lang genoeg in Belgie gewoond om mijn schuld af te betalen. Ik heb jou niet nodig om het te berekenen. Dankje wel.
En ik heb nog mijn ouders en hun bijdrage niet berekend

Vertel eens eerlijk hoelang jij in Belgie gewoond hebt na je studie. We weten ongeveer uit vorige posten van je hoe oud je bent.
En ja.. Ik trek prepensioen. Dat is geld waar ik voor gewerkt en gespaard heb. Verder gaat er nog steeds 52 procent van wat wij verdienen naar de belasting, dus hoeven wij ons niet te schamen.
Ook hebben wij nooit gebruik hoeven te maken van uitkeringen, dus heb ik het recht van spreken.
Ik zal mijn ouders er ook niet bij betrekken, want die brengen ook elk jaar de nodige tonnen naar de belasting.
Als ik jou was, dan ging ik zelf maar aan het rekenen. Ik denk dat jij je dood schrikt als je bemerkt wat jij de Belgen gekost hebt.

Julllie zijn toch met uitsterven bedreigd omdat jullie niet genoeg kinderen maken. De last van jullie samenleving zit sowieso toch straks op de schouders van allochtonen.

:smile: Nou, dat valt wel mee hoor. Dit is weer een kreet die kant nog wal raakt. Wordt vaak gebruikt door Allochtonen met een schuld gevoel.
Men moet toch wat zeggen niet waar. Je bent nog vergeten te zeggen dat jouw ouders Belgie na de oorlog opgebouwd hebben. Die zin wordt ook heel vaak gebezigd door allochtonen.

Ik keer terug wanneer ik wil.

Moge God dat verbieden. :shock:

Ik heb trouwens nog steeds mij Belgisch reispas en ik denk dan ik toch Belgie genoeg promoot in het buitenland om met een verheven hoofd naar Belgie terug te keren en als er minder wrijving is in Belgie en mensen minder verzuurd en verdraagzamer, zal ik zeker terugkeren naar MIJN land. Misschien wanneer mensen zoals jij in Beglie en Nederland gestorven zijn en boertigheid met zich de graf innemen en genoeg Imams het land zijn uitgezet.

Vergeet het schat.. Lever je paspoort in...Laat Belgie een land blijven van boertigheid. Zo hebben we dat graag.
Als jij naar Belgie komt dan kan dat alleen als jij de boertige bevolking op je knietjes vergeving zal vragen, en je excuus aan zal aanbieden.

Verkeerd. Mijn ouders hebben ervoor gezorgd. Nu ben je serieus aan het overdrijven.

Echt waar? Wie heeft jouw ouders liefdevol onderdak verschaft ? Wie heeft de uitkering betaald die jouw ouders zeker in het begin gekregen hebben? Laat ik even raden... jawel hoor, dat was het Belgische volk.
Als de Belgen jouw ouders NIET hadden opgevangen, dan hadden ze waarschijnlijk op straat moeten leven, en had jij als kind niks te eten gehad, en had je ook niet naar school gekund.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Sep 01, 2008 10:09 pm

Nog even ter verduidelijking Persian_revenge

Er niks tegen om asielzoekers te helpen. Echte asielzoekers verlaten hun land omdat ze gevaar lopen, en deze mensen BEHOREN geholpen te worden. Het is al traumatische genoeg dat ze alles wat hun lief is achter hun moeten laten en als ze berooid in het gastland komen dan moet men ze liefdevol opvangen. We helpen met liefde dus…

Waar ik de pest aan heb zijn kleine jongetjes… ( kijk even in de spiegel, daar staat er namelijk een) die het land dat zijn familie uit de ellende trok zo afkraakt, en minachtend behandeld.
Daar ageer ik tegen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Ma Sep 01, 2008 10:17 pm

hoelang jij in Belgie gewoond hebt na je studie.

Zie boven. Je valt in herhaling oude man.
:smile:

Als ik jou was, dan ging ik zelf maar aan het rekenen. Ik denk dat jij je dood schrikt als je bemerkt wat jij de Belgen gekost hebt.

Je bent serieus Iraniers aan het verwarren met Noord-afrikanen. Wij zijn geen profiteurs, vriend. Je denk over ons hoe je over Turken of Marokanen denkt en als gevolg zit je er volledig naast.
Ik zal je een voorbeeld geven in mijn poging om je wat aan te leren: Er was een tijd in de jaren 90 wanneer in de faculteit tandheelkunde van de universiteit Leuven tientallen Iraniers studeerden terwijl er misschien enkele duizenden Iraniers in heel Belgie woonden.
Voorbeeld nummer 2: Iraniers in de V.S. zijn het rijkste, meest opgeleide gemeenschap.

:smile: Nou, dat valt wel mee hoor. Dit is weer een kreet die kant nog wal raakt. Wordt vaak gebruikt door Allochtonen met een schuld gevoel.

Amaai relativeren kun je zeker goed. He? :lol: Gewoon de realiteit. Dus werk aan je houding hoor, zou ik zeggen.

Men moet toch wat zeggen niet waar. Je bent nog vergeten te zeggen dat jouw ouders Belgie na de oorlog opgebouwd hebben.

Je zit er weer naast, lieve opa. Helaas kan ik dan niet beweren. Wij Iraniers kwamen later en we kwamen niet in de mijnen werken.
We komen om je toekomstige dokters en tandarts worden en ervoor zorgen dat iemand als jij langer leeft en wij betalen ervoor ook.

Moge God dat verbieden. :shock:

God? Hmmm
Vergeet in dat geval zeker niet vanavond te bidden tot je God, he.
Thomas is in ieder geval zo hopeloos dat hij zoals een moslim op zijn knielen aan het bidden is. Vraag hem of dat meer efficient is. :lol:

Vergeet het schat.. Lever je paspoort in...Laat Belgie een land blijven van boertigheid. Zo hebben we dat graag.

Nu dat je aan het lullen bent, laten wij dan lullen: Laten wij het op een akkoordje gooien. He? Jij en jouw christelijke maatjes naar Suriname of Indonesie of Kongo en onverdraagzame allochtonen naar hun land van herkomst en verdraagzame mensen autochtoon of allochtoon blijven in Belgie en Nederland of keren terug naar Belgie of Nederland. He?
Wij gaan dan ons vermenigvuldigen en mooie kinderen (als gevolg van interraciale huwelijken) en ervoor zorgen dat je jouw pensioen ginds krijgt.
Wat denk je ervan?
Laatst gewijzigd door Persian_revenge op Ma Sep 01, 2008 10:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Sep 01, 2008 10:27 pm

Jij mag het laatste woord hebben Persian_revenge.
Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Ga gerust nog een uurtje door met schelden.
Dat lucht op.

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Ma Sep 01, 2008 10:29 pm

Waar ik de pest aan heb zijn kleine jongetjes… ( kijk even in de spiegel, daar staat er namelijk een) die het land dat zijn familie uit de ellende trok zo afkraakt, en minachtend behandeld.
Daar ageer ik tegen.

Waar ik de hekel aan heb, zijn verzuurde ouwe kerels (kijk even in de spiegel) die allochtonen van alles verwijten en arrogant allochtonen neerkijken terwijl ze en hun toekomst zeer sterk afhankelijk is van diezelfde allochtonen en hun welzijn. Ze zijn verder niet bereid iets te doen voor hun geliefde land. Allemaal egoisten die niets geven om hun land dat eerder op een tijdbom lijkt en al wat ze doen is het vuur aanwakkeren in plaats van verzoening te zoeken.
Mensen die hun achterlijke mentaliteit achter grote woorden verdoezelen en ze hebben overigens het lef te denken dat wij hun ware gezich niet zien.

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Ma Sep 01, 2008 10:43 pm

Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen.

Wat? Op je tenen getrapt nu dat je ziet dat ik kan lullen zoals jij?

Ik geef wel toe dat ik me tot jouw niveau moest verlagen om het te kunnen doen want ik zou eerlijkgezegd liever op een beschaafde manier debatteren maar neee je kon het niet laten uiteraard en moest me onder de gordel slaan en persoonlijk aanvallen.He? Maar goed, ik heb op dezelfde manier gereageerd en je hebt je lesje geleerd.

:razz:

Hou je haaks

SDX

Berichtdoor SDX » Ma Sep 01, 2008 10:54 pm

en ze hebben overigens het lef te denken dat wij hun ware gezich niet zien.

Jouw ware gezicht hebben we in elk geval wel gezien nu.
in Belgie en mensen minder verzuurd en wat verdraagzamer zijn, zal ik zeker terugkeren naar MIJN land.

België is NOOIT JOUW land geweest en zal ook NOOIT JOUW land zijn, jij bent niks meer of minder dan een 'papieren' Belg, jij bent je 'roots' verloren en dat maakt je bitter, je bent je trots kwijt, je hebt niks meer om trots op te zijn, alles wat je nu bent en hebt, heb je te danken aan MIJN land, niet het jouwe, dat maakt je tot een 1ste klas 'afzeiker/uitschelder',
dat bewijs je hiermee:

Ik heb reeds Belgie terugbetaald met mijn belastingsgeld dat jouw stempelgeld financieert.

Inderdaad P_R; JIJ betaalt mijn 'uitkering' met je belastinggeld, de Belgische Staat is gek genoeg om mij, al 10 jaar lang 'stempelgeld' te betalen, zelfs al woon ik in Spanje...I wish !!! :razz:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Di Sep 02, 2008 2:36 am

jij bent je 'roots' verloren en dat maakt je bitter

Wie is hier bitter? Wie is hier zijn remmen kwijt?
Ik heb trouwens mij roots niet verloren. Ik lees dagelijks over zowel Iran als Belgie. Ik eet Perzisch en Belgisch eten. Ik koop Belgische producten. Ik drink meestal liever mijn lekker Belgisch beer dan iets anders.
Tot je ongenoegen moet ik je telleurstellen want ik heb mijn roots. Ik heb twee culturen en heb veel gereisd en in verschillende landen gewoond. Wil dat nu zeggen dat ik mijn roots verloren heb? Bij lange niet? Alleen een cultuurbarbaar zoals je gelooft in zulk onzin.
Je hebt overigens duidelijk gemaakt hoe je allochtonen straks zal noemen eens ze zich totaal aangepast hebben: "mensen die geen roots hebben." Walgelijk is jouw denkwijze. Gewoonweg walgelijk.

"alles wat je nu bent en hebt, heb je te danken aan MIJN land"

Alles wat ik heb, heb ik te danken aan mij eigen volharding. Er zijn zovele allochtonen die er geboren zijn en niets hebben gedaan met hun leven en laten losers zoals je hen vernederen. Ik heb een ander pad gekozen. Ik heb nooit een speciale behandeling gekregen en heb hard moeten werken, zelfs veel harder dan de doorsnee autochtoon. Dus ga je nonsense aan iemand anders verkopen. Bij mij maak je weinig indruk.
Was ik in Iran gebleven, dan zou ik waarschijnlijk dezelfde opleiding gehad. Het regime is niet goed maar dat wil niet zeggen dat mensen niet naar de unief gaan of niets te eten hebben.
In jouw geval stel ik voor dat je eerst leert Iran op de kaart te tonen en ik zal meer dan tevreden zijn. Meer kennis over de rest van de wereld verwacht ik van jou toch niet.

België is NOOIT JOUW land geweest en zal ook NOOIT JOUW land zijn, jij bent niks meer of minder dan een 'papieren' Belg,

Woow. bedank om je ware kleur te laten zien.
Ik zou zeggen, blijf in Spanje want eentje minder van jouw soort bespoedt alleen mijn terugkeer. Alhoewel je vervuilt Spanje ook met jouw boertigheid.
Ik BEN BELG of je het nu graag hebt of niet. Ik ben tweetalige Belg en Brusselaar en zoals wij in Brussel zeggen: Brusselaars zijn waarschijnlijk de enige echte Belgen.
Wie is hier de papierenbelg? Jij die niets voelt voor Belgie? Jij die zich eerst Vlaaming noemt? Doe me niet lachen.

Belgisch zijn is trouwens niets raciaals. Als ik geen belg ben, dan ben je voor mij een mislukte hollander.
Belgie is en blijft nauw mijn hart en Belgie is reeds een multicultureel land. Deal with it en er is niets, ik bedoel nieeets dar je eraan kan doen.
Ga nu je koeien melken.

SDX

Berichtdoor SDX » Di Sep 02, 2008 3:43 am

Belgie is reeds een multicultureel land. Deal with it en er is niets, ik bedoel nieeets dar je eraan kan doen.

Het tij zou wel eens heel snel kunnen keren, sneller dan je denkt.
Vergeet niet dat België nog steeds een interim-regering heeft, komen ze er niet uit, wat denk je dan dat er gaat gebeuren?
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Di Sep 02, 2008 3:55 am

Hoe komt dat? Net doordat je in een Westerse democratie leeft, daarom heb jij net zoveel rechten als een ander. Heb of had je dat ook in je EIGEN land?

Heey (en nu ga ik me echt verlagen tot jouw niveau). Natuurlijk heb ik dezelfde rechten en je zou dat beter in je oren steken.

Weet je wat je nu aan het vertellen bent? "Wij zijn een democratie maar alleen in naam want in wezen geloven wij toch niet in gelijke kansen." :cool: je hebt net Belgie verlaagd tot een dictatuur.
Shame on you.
Je kon eigenlijk met niets dommers op de proppen komen. lol
Nu weet iedereen dat je in apartheid gelooft. :lol:

En geloof mij als wij Belgie aan jouw soort overlaten, gaan jullie Belgie zeker en vast ruineren. Leve Cordon Sanitair.

Eigenlijk ben ik bereid de pot te laten rondgaan en wat geld verzamelen om jouw enkel vliegtuigkaartje naar Kongo te financieren. Wat denk je daarvan? Het is er groen en vol met apen in de woud. Ik ben ervan overtuigd dat je je thuis zal voelen. Ik raad vooral het oosten van Kongo aan. He? :roll:

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Di Sep 02, 2008 4:03 am

Het tij zou wel eens heel snel kunnen keren, sneller dan je denkt.
Vergeet niet dat België nog steeds een interim-regering heeft, komen ze er niet uit, wat denk je dan dat er gaat gebeuren?

Bedankt voor je eerlijkheid want je hebt net laten zien dat je niet in Belgie gelooft.
Verder weten wij nu ook wie de papierenbelg is. :D

Om jouw vraag te beantwoorden, laten wij even inbeelden dat het toch gebeurt en dat Belgie uiteenvalt. Brussel gaan jullie toch niet krijgen. Noch Walen, noch Vlamingen krijgen Brussel. Brussel wordt dan een land op zich. Rijk, multicultureel en open voor de buitenwereld een tweede Monaco.
Ik zou liever Belgie hebben maar ja als het toch moet gebeuren omdat Vlamingen Belgie liever zien barsten. So be it.

SDX

Berichtdoor SDX » Di Sep 02, 2008 4:24 am

Eigenlijk ben ik bereid de pot te laten rondgaan en wat geld verzamelen om jouw enkel vliegtuigkaartje naar Kongo te financieren.

Kan je dat niet zelf ophoesten, ik kan dat best betalen hoor, maar ik kies nog steeds zelf waar ik heenga :cool:

Weet je wat je nu aan het vertellen bent? "Wij zijn een democratie maar alleen in naam want in wezen geloven wij toch niet in gelijke kansen." je hebt net Belgie verlaagd tot een dictatuur.

Kan je begrijpend lezen, ik vroeg of je diezelfde rechten die je in België hebt, ook in je eigen land had? Die échte dictatuur, jeweetwel...

Nou hou ik ermee op, ik heb al lang spijt dat ik ingegaan ben op je onzinnige idiote kronkeldenken, verdraaïngen, denigrerende opmerkingen, insinuaties, ja, zelfs je taalfouten irriteren me. Ik ga niet meer mee met je flamewar.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Sep 02, 2008 1:01 pm

Persian_revenge schreef:...laten wij even inbeelden dat het toch gebeurt en dat Belgie uiteenvalt. Brussel gaan jullie toch niet krijgen. Noch Walen, noch Vlamingen krijgen Brussel. Brussel wordt dan een land op zich. Rijk, multicultureel en open voor de buitenwereld een tweede Monaco.
Ik zou liever Belgie hebben maar ja als het toch moet gebeuren omdat Vlamingen Belgie liever zien barsten. So be it.

:D
Brussel multicultureel. Nóg multicultureler.
Brussel als Monaco in reverse.
Mensen met geld vestigen zich in Monaco.
Mensen met geld zullen Brussel ontvluchten.
Brussel als de Gazastrip van Europa.
Vlamingen noch Walen willen Brussel dan nog.
Zullen het elkaar in de maag proberen te splitsen.

Overigens zal België nooit uiteenvallen. Dat kan niet..
RTFM

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Di Sep 02, 2008 10:54 pm

Maak dat je weg bent. Ik was jouw dialectisch geratel toch beu.

Ik hoop tenminste dat je je lesje geleerd hebt. Leer wat beschaafd te zijn (ik weet dat je daar moeite mee hebt) en je zal misschien een tweede kans krijgen.

Ik heb wel twee dingen over jou geleerd:
-Je gelooft in apartheid.
-je gelooft niet in Belgie.

Over and out.
Laatst gewijzigd door Persian_revenge op Di Sep 02, 2008 11:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Di Sep 02, 2008 11:02 pm

"Brussel multicultureel. Nóg multicultureler."

Wat kan het jou schelen? Jullie moeten toch niets van Brussel hebben.

Brussel als Monaco in reverse.
Mensen met geld vestigen zich in Monaco.

Een zeer naieve redenering. Brussel verdient miljarden dankzij de NAVO en Europese instellingen. Wonen in Brussel is ook echt in bij niet-belgen.
Brussel is en blijft de hoofstad van de E.U. met of zonder Belgie en dat is genoeg om buitenlandse investeringen aan te trekken.

Vlamingen noch Walen willen Brussel dan nog.

Larie en Apekool. Vlamingen en Walen vochten al twintig jaar om Brussel tot men het land uiteindelijk federaliseerde. Vertel eens, als Vlamingen Brussel niet moeten, dan hoe komt het dat ze hun Vlaams Parlement in Brussel hebben opgezet en niet in Antwerpen?

Overigens zal België nooit uiteenvallen. Dat kan niet..

Ik denk het ook niet. Toch wilde ik het even uiteenzetten wat er zal gebeuren indien SDX (onze papierenbelg) zijn natte droom zal uitkomen.
Laatst gewijzigd door Persian_revenge op Di Sep 02, 2008 11:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Sep 02, 2008 11:22 pm

:D
Er zit een opbouw in die zeven zinnetjes die ik onder elkaar opschreef.
Hint: het begint bij het eerste zinnetje, dan de tweede, dan de derde, dan de vierde, dan de vijfde...moet ik verder gaan?
RTFM

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Sep 19, 2008 11:34 pm

Om even terug te komen op het bericht waarmee dit draadje begon
Er is een aanvulling verschenen in het Leidsch Dagblad:
http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/regionaal/leidenenregio/article3876450.ece/Congres_in_Leiden_over_de_nieuwe_islamist_

Congres in Leiden over de 'nieuwe islamist'
Hezbollah is een normale politieke partij en zeker geen terroristische organisatie. Dat betoogt Hezbollah-ideoloog Ibrahim Mousawi vrijdag niet op een Leids congres over fundamentalisme. Moussawi is afwezig, omdat Buitenlandse Zaken het met hem oneens is en Hezbollah wél een terroristische organisatie vindt.

Het paper van de Libanees, die geen visum kreeg, wordt vrijdag daarom voorgelezen door een ander.

Islamistische organisaties in het Midden-Oosten krijgen langzaam maar zeker oren naar democratie. Dat is het onderwerp van het congres, dat het Leidse islaminstituut ISIM organiseert in studiecentrum Plexus aan de Kaiserstraat. De neiging tot democratie geldt ook voor Hezbollah, zou Mousawi hebben gezegd als hij erbij was geweest. Hezbollah streeft niet langer openlijk naar de vestiging van een islamitische staat in Libanon en heeft zitting in een regering met andere partijen. De jihad tegen de 'agressie van de Zionistische Entiteit' (Israël) staat nog steeds hoog in het vaandel, schrijft Moussawi. Maar de Partij van God wijst tegenwoordig politieke moorden van de hand met een verwijzing naar de Verklaring van de rechten van de mens van de Verenigde Naties. Een verwijzing naar die 'seculiere geloofsbelijdenis' was tien, twintig jaar geleden nog ondenkbaar geweest.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Sep 24, 2008 1:09 pm

Er is weer nieuws over de subsidiespons ISIM, een groep van islamofielen met een academisch jasje aan.
http://www.isim.nl/
Kennelijk is hun enthousiasme voor Hamas ergens in een verkeerd keelgat geschoten. De melkkoe staat droog.
http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/regionaal/leidenenregio/article3890190.ece/Excellent_islaminstituut_wankelt_
'Excellent' islaminstituut wankelt
leiden -

Als er niet binnen drie maanden extra geld wordt gevonden, valt mogelijk het doek voor het Leidse islaminstituut Isim. En dat terwijl het 'International Institute for the Study of Islam in de Modern World' aan het Rapenburg volgens een externe evaluatie op alle punten uitblinkt.

Kwaliteit: excellent. Productiviteit: excellent. Relevantie: excellent. En zelfs de levensvatbaarheid was excellent, oordeelde de commissie die de onderzoeksschool tegen het licht moest houden. Het Isim is een 'toonaangevend onderzoekscentrum' met 'grote internationale aantrekkingskracht'.

Het Isim had bij de oprichting in 1998 de wind mee. De belangstelling in Nederland voor de islam begon toe te nemen. Er was geld beschikbaar voor het in kaart brengen van - met name radicale - stromingen onder moslims.

De toekomst is onzeker geworden nu het ministerie van onderwijs de geldkraan heeft dichtgedraaid.

Externe evaluatie. Was dat tevens een 'onafhankelijk' onderzoek?
In kaart brengen van radicalen is 1 ding, met ze gaan heulen is iets anders.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Dec 17, 2008 5:52 pm

Het wankelende Islaminstituut is gevallen. De Leidse universiteit betreurt de opheffing. Wat nu, :shock: Er kan geen verder onderzoek meer gedaan worden naar de "intellectuele trends" ( wat moet ik me daat bij voorstellen) van Islam, maar gelukkig staan er een paar andere universiteiten te trappelen om de fakkel over te nemen.

Islaminstituut stopt deze maand

LEIDEN - Het islaminstituut van de Nederlandse universiteiten houdt per 1 januari volgend jaar op te bestaan. De Universiteit Leiden ziet onvoldoende financiële mogelijkheden voor voortzetting, liet de universiteit woensdag weten.

Het internationale instituut voor de studie van islam in de moderne wereld (ISIM) werd tien jaar geleden opgericht door de universiteiten van Leiden, Amsterdam, Utrecht en Nijmegen en het ministerie van OCW. Omdat de subsidie van het departement afliep, hebben de Radboud Universiteit, de Universiteit Utrecht en de Universiteit van Amsterdam zich teruggetrokken.

Pogingen om het instituut een doorstart te laten maken, zijn mislukt. Volgens de Universiteit Leiden stelt minister Ronald Plasterk (Onderwijs) geld beschikbaar voor de oprichting van een landelijke onderzoekschool op het gebied van islamstudies. Afgezien van de genoemde instellingen hebben de Erasmus Universiteit Rotterdam en de Vrije Universiteit zich als mogelijke deelnemers gemeld.

Het instituut heeft onderzoek bevorderd en verricht naar maatschappelijke, politieke, culturele en intellectuele trends en bewegingen in hedendaagse islamitische gemeenschappen en samenlevingen wereldwijd. De Leidse universiteit betreurt de opheffing van het ISIM.

Ariel

Re: Hezbollah had gráág over democratie gepraat...

Berichtdoor Ariel » Di Feb 24, 2009 10:23 pm

Universiteiten gaan door met studie naar islam
dinsdag 24 februari 2009

De universiteiten van Leiden, Amsterdam, Utrecht en Nijmegen hebben hun onenigheid over het profiel van het islaminstituut bijgelegd. Samen met enkele andere academies en geld van het ministerie van Onderwijs gaan zij door met de studie naar de islam.

Dat heeft minister Ronald Plasterk (PvdA) van Onderwijs dinsdag bekendgemaakt. Hij steekt de komende vijf jaar in totaal 2,5 miljoen euro in het project dat ‘interuniversitaire onderzoeksschool voor islamstudies’ (ISIM) gaat heten.

Het gaat om een doorstart van het islaminstituut dat per 1 januari ophield te bestaan. Nadat de subsidie stopte, trokken Amsterdam, Utrecht en Nijmegen zich terug. Ook konden de universiteiten het niet eens worden over het profiel van het instituut, zegt Plasterk.

'Intrinsiek ondemocratisch'
Wetenschappers uit Indonesië, Saudi-Arabië en Maleisië drongen aan op voortzetting van het onderzoek naar de islam. Ook is het onderzoek van politiek belang, vindt Plasterk. ‘Er zijn partijen die de islam intrinsiek ondemocratisch vinden,’ aldus de minister.

Naast de genoemde universiteiten hebben ook de Universiteit van Tilburg, de Erasmus Universiteit (Rotterdam), de Vrije Universiteit (VU, Amsterdam) en de Rijksuniversiteit Groningen zich aangesloten bij het nieuwe instituut.

http://www.elsevier.nl/web/10224915/Nie ... -islam.htm

Door Claudia van Zanten

Wetenschappers uit Indonesië, Saudi-Arabië en Maleisië drongen aan op voortzetting van het onderzoek naar de islam.

Natuurlijk zwicht de regering weer voor het verzoek bevel/opdracht van de wetenschappers uit Indonesië, Saudi-Arabië en Maleisië . Dat hebben we ze namelijk moeten beloven.. Olie voor immigratie, en natuurlijk willen we de Islamitische landen niet voor het hoofd stoten.
Natuurlijk vragen we deze landen ook niet of ze een onderzoek naar het Christendom of Atheisme in hun landen zullen houden , want dat is nou net weer een beetje te onbeleefd.
Daar gaan onze belasting centen weer. weer een paar weggegooide miljoenen.

Terug naar “Samenleving & Integratie”