Marokkanen in Gouda

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Ariel »

'Burgemeester Gouda doet niets tegen straatterroristen'
zaterdag 6 november 2010

De kritiek op Goudse burgemeester Wim Cornelis (PvdA) neemt toe. Inwoners van de probleemwijk Oosterwei en gemeenteraadsleden zijn de bagatelliserende en sussende woorden van de burgervader meer dan zat.

'De straatterreur verspreidt zich als een kankergezwel,' zegt Bas Driesen van Trots op Nederland, de grootste oppositiepartij in de raad, tegen De Telegraaf. 'De burgemeester heeft er totaal geen grip op.'

Oosterwei heeft nog altijd veel problemen met Marokkaanse jongeren, die ondernemers en buurtbewoners terroriseren. Maar volgens burgemeester Cornelis is 'alles onder controle' en wordt er 'hard ingezet op veiligheid'.

Gedonder
Maar buurtbewoners denken daar anders over. 'Er is hier altijd gedonder,' zegt de eigenaar van de lokale C1000 tegen de krant. 'Maar dat krijg je met zo’n burgemeester. Hij moet die gasten veel harder aanpakken. Vorig jaar ging het een tijdje goed. Toen liep hier de ME rond, met gummiknuppels.'

De softe aanpak van Marokkaanse straatterroristen bleek ook vorig jaar, toen een groep hangjongeren een politieauto bekogelde met stenen. Een woordvoerder van de politie haalde hierover zijn schouders op en deed het af als 'baldadigheid'.

Eieren
Vrijdag werden journalisten van De Telegraaf op straat bekogeld met eieren. Een welwillende Marokkaanse jongere vindt dit walgelijk. 'Waarom moet dit nu weer? Ik houd mijn hart vast voor de komende winter. Krijgen we dan weer last van sneeuwbalterroristen?'

Een andere wijkbewoner klaagt dat er soms op een dag wel drie stenen door een ruit vliegen. Toch is volgens de Goudse districtschef Paul van Musscher alles onder controle. 'We zitten er bovenop,' zegt hij. 'Wij zijn de baas op straat en niet deze kinderen.'

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... risten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Ariel »

De prijs van multiculturaliteit
Amanda Kluveld,

Ik vrees dat de gemeente Gouda vindt dat de Marokkaanse Nederlanders en alle mensen die gebukt gaan onder de misdragingen van het gajes in de straat, daar de komende jaren gewoon mee moeten leren leven.

Het is te gek voor woorden, dat je je zoontje niet naar het ziekenhuis kan brengen omdat de bus niet rijdt. En dat die bus niet rijdt vanwege ‘een stelletje dat de hele dag met een uitkering op straat zwalkt en dienstdoende mensen bedreigt’. ‘Wat mij betreft houden ze kinderbijslag in van de jongsten en moeten uitkeringstrekkers zich elke dag melden voor vrijwilligerswerk. Zeker als ze overlast geven’.

Ziekte
Op het moment dat deze bewoonster van de Goudse wijk Oosterwei deze uitspraken doet, komen er twee allochtone jongeren langs. Ze steken hun middelvinger naar haar uit en verwensen haar met een ziekte, staat in een lokaal Gouds krantje uit 2008.
Daarin valt ook te lezen dat de vrouw door een paar moeders uit de buurt wordt bijgevallen. Een van hen vindt dat alle ouders van uitkeringstrekkende hangjongeren moeten worden uitgenodigd voor een gesprek. Wanneer ze niet komen, moet er op de uitkering of kinderbijslag worden gekort.

Een vrouw zegt dat ze walgt van die mensen hier, die maar pappen en nathouden. Een man uit de buurt vertelt dat hij in de afgelopen 35 jaar de wijk heeft zien veranderen. ‘Schandalig, maar het komt ook omdat ze alle allochtonen hier hebben opgepropt,’ zegt hij. Volgens de man moeten de jongeren worden opgepakt en opgesloten. Hij is voor een hangverbod en bereid om samen met ouders een ploeg samen te stellen, die ’s nachts hangjongeren aanspreekt. Het is volgens hem vreselijk dat vaders niet weten waar hun zonen ’s nachts rondhangen.

Onrust
Het is inmiddels twee jaar later en nog zijn de problemen in Oosterwei niet opgelost, ondanks de inzet van straatcoaches en zo meer. Naar aanleiding van recente onrust tijdens een schoonmaakactie van vrijwilligers in de buurt, waarbij jongeren van Marokkaanse afkomst in de leeftijdsgroep 8 tot 13 jaar zich vreselijk misdroegen, plaatste de gemeente Gouda een verklaring op haar website. Daarin wordt gesteld dat een wijkactiviteit door een aantal Marokkaans Nederlandse jongeren is verpest en dat de aanwezigen bij deze gebeurtenissen, ook die van de gemeente, ‘verbijsterd waren over de wijze waarop de jongeren zich hebben misdragen’. Het kan niet zo zijn, stelt de gemeente, dat bij dit soort activiteiten politietoezicht nodig is. Maar dat is dus kennelijk wel zo.

Traceren
Het probleem is dat het vooral om jongeren in de leeftijd tot 12 jaar gaat en die kunnen niet strafrechtelijk vervolgd worden, zegt de gemeente. Maar Gouda wil wel de jongens traceren, de ouders op het politiebureau ontbieden en indien mogelijk de kosten op de ouders verhalen. Ik denk dat de buurtbewoners die in 2008 aan het woord kwamen in het Goudse krantje, allen van Marokkaanse komaf, daar niet erg van onder de indruk zullen zijn. Ze hebben dat toch allemaal al eerder bedacht en de gemeente heeft niet geluisterd. De buurtbewoners zijn wanhopig. Ze worden met eieren en stenen bekogeld, uitgescholden en beroofd. In Oosterwei worden brandjes gesticht en ruiten ingegooid. Al bij de voorbereiding van de buurtactie vlogen de stenen door de ramen, vertelt iemand van het wijkteam.

Volgens de PVV moet het straattuig in Gouda zo snel mogelijk van de straat gehaald worden. Dit zou wel aansluiten bij de motie, die onlangs werd ingediend door Femke Halsema en anderen. Daarin staat de overweging dat diegenen die van elders naar Nederland zijn gekomen, alsmede hun kinderen en kindskinderen, een positieve bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving, mits zij zich daarvoor inzetten en daartoe ook ruimhartig de kans krijgen. Maar in Oosterwei wordt mensen die kans niet geboden. Zij zijn bang, verontwaardigd, worden belaagd en uitgescholden.

Schulp
Wie bang moet zijn een steen naar zijn hoofd te krijgen of een steen door zijn ruit, kan niet met volle overgave zijn kansen in Nederland grijpen omdat hij het te druk heeft met over zijn schouder te kijken. Wie daadwerkelijk een steen naar zijn hoofd krijgt, zal misschien wel helemaal in zijn schulp kruipen.

In Oosterwei is het zo: wie een activiteit ten gunste van de buurt onderneemt moet die afblazen omdat hij wordt belaagd. Een van de vrouwen, die in 2008 in het Goudse krantje aan het woord kwam, voelt schaamte en voelt zich soms een allochtoon tussen haar eigen bevolkingsgroep. Een ander ziet er geen problemen in om bepaalde jongeren een beetje anders te behandelen dan anderen. In Marokko, zegt ze, wordt dit gedrag direct afgestraft. In Nederland is alles veel te soft. ‘Wat mij betreft mag de Marokkaanse strafmaat voor Marokkaanse jongeren gelden.’

Zo ten einde raad waren deze mensen in 2008 al, dat ze pleitten voor een ongelijke behandeling van een deel van hun eigen bevolkingsgroep. Dan heb je als samenleving een probleem. De gemeente Gouda houdt de moed erin. Ze hebben samenscholingsverboden ingesteld en straatcoaches spreken groepjes jongeren aan op hun gedrag. Er zijn activiteiten voor kinderen georganiseerd, zodat ze zich niet vervelen. Wat is van dit alles het resultaat?

Merkbaar
Volgens de gemeente wordt de aanpak merkbaar op straat en in de wijk, maar is het te vroeg om de structurele effecten van de genomen maatregelen op gezinnen te zien. Er is wat dat betreft dus nog geen meetbaar resultaat en wat er dan precies ‘merkbaar’ is, wordt niet omschreven. Ruiterlijk geeft de gemeente toe ‘We zijn er dus nog niet : de effecten moeten gaan blijken uit de overlast- en veiligheidscijfers’. Met andere woorden, er is nog geen aantoonbare teruggang in overlast of een toename van de veiligheid.

Ellende
De gemeente zegt dat Oosterwei een multiculturele stadswijk is en blijft. ‘Het gebied zal de komende jaren nog kwetsbaar blijven’. Betekent dit dat de gemeente van mening is dat een multiculturele samenstelling van een buurt eigenlijk synoniem is met ellende? Ellende die volgens goed gebruik dan maar kwetsbaar wordt genoemd? Ik vrees van wel. Ik vrees ook dat de gemeente Gouda vindt dat de Marokkaanse Nederlanders uit het Goudse krantje van 2008, en alle mensen die gebukt gaan onder de misdragingen van het gajes in de straat, daar de komende jaren gewoon mee moeten leren leven.

Dat is de hoge prijs voor de veelgeprezen multiculturaliteit. Die prijs wordt betaald door autochtone Nederlanders en in Oosterwei dus ook door hen die naar Nederland kwamen, hun kinderen en kindskinderen. Maar waarom moet dat eigenlijk? Waarom doen de overheid en Europa ons dit aan? Waarom leggen wij ons daar bij neer?

Ik denk dat er nog wel eens iemand naar ons land zal komen, met of zonder sluier, met of zonder broodtrommeltje, die deze vraag hardop zal stellen. Ik ben benieuwd naar het antwoord dat ze krijgt. Als ze het antwoord niet begrijpt, hoeft dat er niet per se aan te liggen, dat ze het Nederlands niet goed beheerst. Want tot nu toe heeft geen enkele pleitbezorger van het multiculturalisme een helder antwoord op die vraag gegeven.

http://opinie.volkskrant.nl/artikel/sho ... turaliteit" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Marokkaans tuig in Gouda. Wilders of geen Wilders!

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
Tuig Gouda bekogelt journalisten

Journalisten en een cameraploeg van deze krant zijn vandaag in de Goudse probleemwijk Oosterwei tot twee maal toe met eieren bekogeld door een groep Marokkaanse jongeren,

Volgens burgemeester Wim Cornelis is ‘alles onder controle’ en ‘valt het allemaal wel mee’
Laten journalisten zich voortaan ook bewapenen met vooral rotte eieren. Die passen beter bij het begrip van de mislukte Marokkaanse integratie. Misschien dat het dan allemaal eindelijk eens een keer NIET meevalt. Is weer eens wat anders voor de verandering.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Mahalingam »

Ik las over die weggejaagde wijkactiviteit dit:
"Het kan niet zo zijn, stelt de gemeente, dat bij dit soort activiteiten politietoezicht nodig is. Maar dat is dus kennelijk wel zo. "
Misschien kan de politie voortaan als standaard maatregel ploegen journalisten gaan beschermen want het is al jaren zo dat vooral filmploegen met buurtverzet te maken krijgen en hun auto's gedeukt worden en camera's vernield en gestolen.
Het is wel een zeer hardleerse beroepsgroep dat journaille. Of zijn ze gewoon dom-moedig?
Voortaan maar ervaren oorlogsjournalisten die wijken insturen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door H.Numan »

Nee, het beschermen van journalisten is symptoom bestrijding.
Op de eerste plaats zie ik graag wat rode kegeltjes omvallen. Met name die van de boerkameester en zijn blauwe handlanger.
Zei beweerden, en ik citeer, dat de namen en rugnummers van de daders bekend zijn. En dat we spreken over een groep van niet meer dan 20-30 jongeren, allemaal onder de 20 jaar. Dat is een bekentenis van incompetentie. Het korps Gouda zegt niet in staat te zijn, met ondersteuning van bovenaf notabene (!) om 30 jochies de oren te wassen. Dat is te gek voor woorden.

Als die rode snurkers vervangen zijn door meer geschikte mensen kunnen we het probleem beter aan pakken met lik op stuk beleid en forse straffen. Een rood befje dat zich uitslooft om bovenstaande rode kegeltjes te ondersteunen dient direct vervangen te worden door een meer geschikte persoon en als advocaat verder te werken.

Om de woorden van Patton te citeren: "Colonel, you are relieved. Major, take over. You are now in charge. Do your goddamned job, major, for if you can't do it, I'll find somebody who will!"

Er is helemaal geen leger inzet in Gouda nodig. Of meer politie. Wat er wel nodig is, is een vervelende vent die het rode management terstond vervangt. Als dat gebeurt is, ga je zien dat er opeens helemaal geen problemen meer zijn.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Monique »

Is ook bekend waaróm die slampampers niet aan te pakken zijn?
Dat haal ik namelijk nergens uit.

politieauto bekogelen = baldadigheid?
Ben benieuwd hoe het genoemd wordt wanneer ik dat zou doen?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Manon »

Het is blijkbaar een algemeen verschijnsel.

Ook in Zelzate is zo'n verrijkende bende actief. Bij vorige conflicten nam de pliesie dan maar de brave vlaamse chirojongetjes mee naar het bureau "omdat de allochtonen anders versterking oproepen en de boel dat helemaal kort en klein wordt geslagen".

tja...zolang de politie hun plaats maar weet blijft alles wel rustig zeker?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door mercator »

circe schreef:
Ook in Zelzate is zo'n verrijkende bende actief.
Ja, de "Colruyt" bende. Voor de Nederlandse lezers: Colruyt is een super-goedkope supermarkt, druk bezocht door burka's, bontkragen en kopvodden.
Zelzate staat ook bekend als "links" , de Maoistische warhoofden van Geneeskunde voor het Volk en Amada(Alle Macht aan de Arbeiders-proest!) maken daar de dienst uit.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Manon »

Zelzate staat ook bekend als "links" , de Maoistische warhoofden van Geneeskunde voor het Volk en Amada(Alle Macht aan de Arbeiders-proest!) maken daar de dienst uit.
Nu dacht ik altijd dat die in Hoboken zaten? Kris Merckx? Hoboken toch? Maar misschien zit zijn kompaan dan in Zelzate. Naam vergeten. Zou ik moeten kennen want was op mijn bedrijf (nou ja, bedrijf waar ik werkte) geïnfiltreerd als "arbeider" terwijl die twee unief diploma's had. Was valsheid in geschrifte of zo, maar ze zijn toch het proces verloren geloof ik. Lang geleden. (zelfs zo lang geleden dat ik indertijd nog openlijk partij trok voor hem, terwijl het mijn baas was die hem voor de rechter had gedaagd.... was niet al te slim van me.)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Ariel »

Gouda wil van burgemeester af
door Jenny van der Zijden

GOUDA - De Goudse burgemeester Wim Cornelis (PvdA) moet zo snel mogelijk weg. De Goudse oppositiepartij Trots op Nederland (TON) heeft een initiatiefvoorstel opgesteld om in ieder geval de portefeuille veiligheid bij de burgemeester weg te halen.

,Dat is het begin”, meent Bas Driesen, fractievoorzitter van TON Gouda. ,,En dat werkt beter dan een motie van wantrouwen, want die wordt toch afgeblazen door de linkse kerk. Daar kun je op wachten.”

Volgens Driesen heeft hij hierin zijn hele achterban mee. ,,Wij hebben onlangs een enquête gehouden in de stad en vrijwel iedereen vindt dat Cornelis niet achter zijn stad staat. Weg dus met die man.”

De partij Gouda Positief denkt er over om een onafhankelijk onderzoek in te stellen naar het functioneren van de burgemeester. ,,Het liefst door het ministerie van Binnenlandse Zaken”, zegt fractievoorzitter Johan Weeber. ,,Wanneer de uitkomst hiervan dermate zwaar is, kan Cornelis wat ons betreft opstappen.” Jan de Koning van Gemeente Belangen Gouda (GBG) vindt dat de problemen niet alleen de burgemeester te verwijten zijn, maar het hele college. ,,Als er dan toch iemand weg moet, dan maar allemaal.”

Ook de tomeloze inzet die Cornelis voor de jaarlijkse Kaarsjesavond tentoon spreidt is meerdere partijen in het verkeerde keelgat geschoten. Zo is de burgemeester afgelopen zomer naar het Noorse Kongsberg afgereisd om een kerstboom uit te zoeken voor kaarsjesavond en gaat hij eind deze maand terug om te helpen met het kappen van de boom.

Driesen: ,,Over de eerste reis hebben wij kritische vragen gesteld. Toen bleek dat het uitje van de burgemeester betaald werd door de gemeenschap en die van zijn vrouw door hemzelf. Eén reis per jaar naar Kongsberg vinden wij meer dan genoeg. Deze keer betaalt hij het maar zelf!” Het raadslid verwijst hierbij naar de financiële situatie van de stad. Stond Gouda eind 2009 nog voor 245 in de min. Volgens de voorspellingen zal het te kort eind volgend jaar zijn opgelopen tot misschien wel 337 miljoen euro op een balans van 350 miljoen.

Ook Jan de Koning (GBG) vindt twee tripjes per jaar naar Kongsberg ‘overdone’. ,,Zeker nu wij op de kleintjes moeten letten en het in de stad gonst van de financiële en veiligheidsproblemen. Het is een drama. Gouda is bijna failliet.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8149 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Ariel »

'Ik zet de Marokkaanse asogezinnen Gouda uit'

GOUDA - De Goudse burgemeester Wim Cornelis wil complete probleemgezinnen permanent uit zijn stad verbannen. Het gaat om bijna allemaal Marokkaanse gezinnen. Dat zegt hij vandaag in een interview met het Algemeen Dagblad.

Gouda wordt al jarenlang geteisterd door straatterreur van met name Marokkaanse jongeren. Vorige week nog bekogelden Marokkaanse jongeren, niet ouder dan 12 jaar, wijkbewoners met eieren en bloembollen.

Probleemfamilies
Volgens burgemeester Wim Cornelis (PvdA) weigeren probleemgezinnen van de vaak jonge daders mee te werken om het gedrag van hun kinderen te verbeteren. Ook ontkennen ouders dat er problemen zijn, terwijl de kinderen zich te buiten gaan aan vernielingen, overlast en mishandelingen. ,,Dan zit er niets anders op ze uit de stad te zetten,'' aldus Cornelis. De burgemeester spreekt van zeker zo'n twintig probleemfamilies in Gouda.

Ernst
Volgens Cornelis is het voorstel van minister Ivo Opstelten (Veiligheid) om jongeren bij overlast een gebiedsverbod te geven voor delen van hun wijk welkom, maar gaat het niet ver genoeg. ,,Er is een hardnekkige kern die toch blijft vervallen in dit gedrag. We zitten met gezinnen die de ernst van de situatie niet zien of blijven weigeren hulp te aanvaarden. Daar zou dit een middel voor kunnen zijn. We willen daarover in gesprek met andere gemeenten.''

Cornelis ziet veel in de opzet om Goudse overlastgezinnen 'te ruilen' voor probleemfamilies uit andere steden. ,,Je kunt niet alles over de schutting gooien. Maar zo haal je ze uit hun omgeving. Met intensieve hulp kan men een beter leven opbouwen.''

Handjes afhakken?
De burgemeester erkent dat hij de problemen waar Gouda al jaren mee kampt 'niet kan oplossen'. ,,Moeten we soms jongeren executeren? Handjes afhakken? We doen al alles wat mogelijk is.'' (BVDL)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... -uit.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Moeten we soms jongeren executeren? Handjes afhakken? We doen al alles wat mogelijk is.''
:shock: Welnee Wim. Je hoeft niet te hakken...stel je voor. En je doet niet alles wat nodig is. Je bent deze optie vergeten. Deze families moeten in zijn geheel uitgezet worden naar Marokko, en dan heb je nooit meer problemen met je andere probleem gezinnen.
De oplossing is zo gemakkelijk. Oh, ja...Niet vergeten om Nederlands paspoort te ontnemen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Scarlatti »

Ariel schreef:
'Ik zet de Marokkaanse asogezinnen Gouda uit'

GOUDA - De Goudse burgemeester Wim Cornelis wil complete probleemgezinnen permanent uit zijn stad verbannen. Het gaat om bijna allemaal Marokkaanse gezinnen. Dat zegt hij vandaag in een interview met het Algemeen Dagblad.

Gouda wordt al jarenlang geteisterd door straatterreur van met name Marokkaanse jongeren. Vorige week nog bekogelden Marokkaanse jongeren, niet ouder dan 12 jaar, wijkbewoners met eieren en bloembollen.

Probleemfamilies
Volgens burgemeester Wim Cornelis (PvdA) weigeren probleemgezinnen van de vaak jonge daders mee te werken om het gedrag van hun kinderen te verbeteren. Ook ontkennen ouders dat er problemen zijn, terwijl de kinderen zich te buiten gaan aan vernielingen, overlast en mishandelingen. ,,Dan zit er niets anders op ze uit de stad te zetten,'' aldus Cornelis. De burgemeester spreekt van zeker zo'n twintig probleemfamilies in Gouda.

Ernst
Volgens Cornelis is het voorstel van minister Ivo Opstelten (Veiligheid) om jongeren bij overlast een gebiedsverbod te geven voor delen van hun wijk welkom, maar gaat het niet ver genoeg. ,,Er is een hardnekkige kern die toch blijft vervallen in dit gedrag. We zitten met gezinnen die de ernst van de situatie niet zien of blijven weigeren hulp te aanvaarden. Daar zou dit een middel voor kunnen zijn. We willen daarover in gesprek met andere gemeenten.''

Cornelis ziet veel in de opzet om Goudse overlastgezinnen 'te ruilen' voor probleemfamilies uit andere steden. ,,Je kunt niet alles over de schutting gooien. Maar zo haal je ze uit hun omgeving. Met intensieve hulp kan men een beter leven opbouwen.''

Handjes afhakken?
De burgemeester erkent dat hij de problemen waar Gouda al jaren mee kampt 'niet kan oplossen'. ,,Moeten we soms jongeren executeren? Handjes afhakken? We doen al alles wat mogelijk is.'' (BVDL)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... -uit.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Moeten we soms jongeren executeren? Handjes afhakken? We doen al alles wat mogelijk is.''
:shock: Welnee Wim. Je hoeft niet te hakken...stel je voor. En je doet niet alles wat nodig is. Je bent deze optie vergeten. Deze families moeten in zijn geheel uitgezet worden naar Marokko, en dan heb je nooit meer problemen met je andere probleem gezinnen.
De oplossing is zo gemakkelijk. Oh, ja...Niet vergeten om Nederlands paspoort te ontnemen.
er IS alleen die optie die Ariel hem geeft!
Echt weer iets voor dit soort figuren om met het 'ruilen' of 'uitzetten uit de stad of buurt' van dit soort lui aan te komen!

Uit ons land met achterlating van DE Nederlandse paspoortEN!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Marokkanen in Gouda deporteren naar eindbestemming

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef: GOUDA - De Goudse burgemeester Wim Cornelis wil complete probleemgezinnen permanent uit zijn stad verbannen. Het gaat om bijna allemaal Marokkaanse gezinnen.
Die Wim Cornelis is niet helemaal tof. Hij is, als vanzelfsprekend, PvdA-er. Hoe is het toch mogelijk dat zo iemand zich burgervader van Gouda mag noemen? Je kan toch geen mensen buiten je stadspoorten zetten? Dat is een laat middeleeuwse oplossing die onder andere in Amsterdam werd toepepast. Lastposten, dieven en ander adderengebroed werden verbannen. Tot over de stadsgrens. Ergens langs de Amstel schijnt nog een soort herinneringspaal te staan die gewag maakt van deze onbeschaafde draconische maatregelen.

Dat onaangepast crimineel goedje, de buiten de stadsgrenzen van Amsterdam ’gedeporteerde’ misdadigers, ging zich organiseren en vormde een bende die zich verder bezig hield met beroven en plunderen van postkoetsen. Wat moesten ze anders doen om aan de kost te komen? Zo deed ook de crimineel en roverhoofdman Mohammed dat in de woestijn.

Ach, die Wim Cornelis weet het ook niet meer. Hij weet eigenlijk niets. Hij is een PvdA-sukkel en die komt nooit met afdoende maatregelen. Want PvdA-sukkels doen waar ze goed in zijn en houden vast aan hun eigen religie van ’Pappen en nat houden’.

Maar die vieze lafbek durft niet te beweren dat de beste oplossing bestaat uit het ’deporteren’ naar Marokko. Daar horen deze mensen namelijk thuis en wij moeten hen daarbij helpen. Deze ongeschoolde mensen die zich nergens voor interesseren en nooit verder komen dan de tekst: ’Het is de wil van Allah’ voelen zich hier in Nederland dood en dood ongelukkig. Wat zou het voor hen een openbaring zijn in de hun o zo bekende paradijselijke omgeving in Marokko te vertoeven, met al hun neven, nichten, tantes, ooms en al die anderen door incest voortgebrachte nakomelingen waar Marokko zo bekend om staat en van wie niet één bekend is wat zijn geboortedatum is.

Geef die mensen een klein pensioen tot aan hun dood in Marokko. En voor de rest, ik heb het al eerder gezegd, voorkomen is beter dan genezen, laat alle mensen met een dubbel paspoort kiezen. Verander de wet zodanig dat ouders van minderjarige kinderen die zich strafrechterlijk blijven misdragen OOK in de gevangenis belanden. Tezamen met hun kinderen. Dan lijkt het mij voor hun respect en eergevoel toch mooier dat zij, toegerust met wat zakcentjes een onbezorgd leven kunnen leiden in de hun zo vertrouwde en bekende omgeving van het paradijselijke Marokko.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Mahalingam »

AMEN !

In tijden dat steden nog poorten hadden waren er 'vrijplaatsen'. Zo zijn er hier en daar nog plekken met namen als 'bedelaarsbos'. 'Hakbijlen veld'. Daar kropen de totaal asocialen bij elkaar. Een soort 'kampers' avant la lettre.
In Japan heeft men ook nog steeds de oude traditionele manier in stand gehouden. Afgesloten wijken met een poort en bewaking waar asocialen onder elkaar kunnen zijn en verder niemand lastig vallen. Ze mogen bezoek ontvangen maar er alleen uit om te werken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Manon »

Dan zit er niets anders op ze uit de stad te zetten,''
Lekker Middeleeuws. We gaan erop vooruit. Om hoe laat sluit hij de stadspoorten?

en wel zo leuk voor de omliggende dorpen of gemeenten waar het uit-schot dan wordt neergepleurd?

Neenee, Ariel heeft gelijk: nederlands paspoort weg, desnoods GRATIS de ganse familie op de boot en "Tetouan, here we come!" Kunnen ze nog kaartje sturen met kerstmis.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Ariel »

No problem...Maak je niet druk. Het gaat al beter zegt onze nieuwe Staatssecretaris Fred Teeven. Ook deze man is al besmet met het "het gaat goed ", en het pappen en nat houden virus....
Er moet geen extra geld naar Gouda. Het heeft al geld genoeg gekost. Wat er nu moet gebeuren zijn harde acties. De stemmers hebben daar voor gekozen, en willen nu actie zien.
Teeven: Het gaat wat beter in Gouda

DEN HAAG/GOUDA - Het gaat wat beter in Gouda, maar het gewenste resultaat is nog niet bereikt. Dat zei staatssecretaris Fred Teeven van Justitie dinsdag in de Tweede Kamer op vragen van het CDA over de jongeren die de straten van deze stad nu al zo lang onveilig maken.

Het Rijk besteedt al sinds 2008 extra geld aan maatregelen in Gouda, voor marechaussee, gezinsmanagers en straatcoaches.„Er zijn minder ernstige incidenten en het gaat in zijn totaliteit beter”, aldus Teeven. Hij vindt ook dat een en ander wat langer de kans moet krijgen. Hij erkende wel dat geld alleen niet de oplossing is gebleken.

De staatssecretaris zegde toe dat er gekeken zal worden naar ruimere mogelijkheden voor ondertoezichtstelling gecombineerd met uithuisplaatsing van de losgeslagen jeugd. Ook wil hij de mogelijkheden uitbreiden om de ouders te laten opdraaien voor de kosten van schade, maar dat mag niet ten koste gaan van de gezinnen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8166 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Scarlatti »

Ook gij Brutus.... ik dacht dat Teeven stond te tràppelen om 'ze' aan te pakken... wat IS dat toch dit zieke wegkijkende gedrag... ik zou me kapòt schamen als ik hem was'
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Mahalingam »

We zullen toch moeten toegeven dat de hausse in overvallen, mishandelingen, scheldpartijen, spugen, bedreigingen van de bussen en de buschauffeurs (en soms de passagiers) aardig verminderd zijn. Ik lees dat niet meer in de pers (wat weinig wil zeggen tegenwoordig) maar de chauffeurs zijn ook niet in staking gegaan. De situatie is dus dragelijk voor ze.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Radar4U
Berichten: 13
Lid geworden op: wo okt 27, 2010 9:33 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Radar4U »

Ariel schreef: :shock: Welnee Wim. Je hoeft niet te hakken...stel je voor. En je doet niet alles wat nodig is. Je bent deze optie vergeten. Deze families moeten in zijn geheel uitgezet worden naar Marokko, en dan heb je nooit meer problemen met je andere probleem gezinnen.
De oplossing is zo gemakkelijk. Oh, ja...Niet vergeten om Nederlands paspoort te ontnemen.

Ha, ha, ha, and right you are, Ariel. :roll2:

Dit is wat ik enkele dagen geleden op een ander forum poste, n.a.v. nogal fatalistische reacties als:

- We kunnen er niets meer aan doen
- We kunnen niet antwoorden met geweld, want dan komen we in een geweldsspiraal
- We moeten de ouders aanspreken op het gedrag van de kinderen (ja wat dan, foei zeggen?! denk ik dan, maar dat terzijde.)
Radar4U schreef:Mag ik je schetsen wat mijn gedachten hierover zijn?

Wanneer is bij jou en andere boeroepers, het toppunt van naastenliefde bereikt? Wanneer hebben jullie er genoeg van de andere wang toe te keren? Wanneer verlaten jullie het adagium "pijn is fijn"? Wanneer stoppen jullie met buigen, of een betere term in dit verband: Wanneer stoppen jullie met bukken?
Anders geformuleerd, wanneer zeggen jullie genoeg is genoeg?
Ik kan je zeggen dat bij mij dat punt al jaren geleden is bereikt. Beetje inpopulair standpunt toen, maar ik moet tot mijn genoegen vaststellen dat de publieke opinie op dit punt, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa aan het kantelen is.

- Als je weet dat 40% van de bijstandsuitkeringen wordt gedouceerd aan kansarme migranten. Als het juist is te veronderstellen, dat de gezinnen uit de wijk waar we het hier over hebben voor het merendeel uit deze populatie voortkomen,
- Als het juist is te veronderstellen dat vandalisme en misdaad door deze groep de gemeenschap jaarlijks miljoenen, zo niet tientallen miljoenen aan directe schade oplevert
- Als het juist is te veronderstellen dat de indirecte kosten, investering in politie/justitie, vogelaarsubsidies voor buurthuizen, likjes verf op de huizen, buurt- en andere coaches, jeugdzorg enz., minimaal van dezelfde orde zijn,
- Als het juist is te veronderstellen, dat er naast de bijstandsuitkering nog tal van andere gelden en uitkeringen (kinderbijslag, subsidies voor bankstellen, wasmachines, computers, flatscreens) richting deze mensen vloeien,
- Als het juist is te veronderstellen dat (lokale) overheden, politie en justitie niet meer in staat zijn onze persoonlijke veiligheid en de veiligheid van onze goederen te garanderen,

Als het juist is dat in bovenstaande een kern van waarheid zit, dan is het dus hoogste tijd voor structurele maatregelen. Stoppen met praten, geld rondpompen en de andere kant opkijken. Stoppen dus, zo er al beleid is, met boterzacht beleid.
Als je je bedenkt dat al het bovengenoemde door u en mij wordt gefinancierd en je als dank niet eens meer veilig over straat kan, dan lijkt het mij evident dat er grenzen zijn overschreden en dat het tijd is voor draconische maatregelen.

De groep waar we het hier over hebben heeft 2 paspoorten, dus het Nederlandse paspoort in de shredder lijkt mij een passende en alleszins redelijke oplossing.

Bovendien hebben al die goedbedoelende marokkanen een punt, als ze zeggen dat de ellende die wordt veroorzaakt door die kleine minderheid binnen hun gelederen de goedwillenden in een kwaad daglicht plaatsen. Hoewel het mij altijd een raadsel is waarom ze zich dan binnen hun eigen gemeenschap zo weinig roeren, durf ik wel de stelling aan dat zodra je de rotte appels hebt verwijderd, de goedwillenden het negatieve beeld dat de gemiddelde Nederlander heeft over marokkanen adequaat kunnen bestrijden, slechts door te participeren in onze samenleving.

Twee vliegen in 1 klap zou ik zeggen!
Mahalingam schreef:De situatie is dus dragelijk voor ze.
Dat is dan een hele verbetering. Een kinderhand is gauw gevuld. [hypocrite.gif]

Maar zonder gekheid. Lees nu nog eens na wat je schrijft. Dat is toch pure capitulatie voor geweld en onaangepast tuig man. What's next?
Laatst gewijzigd door Radar4U op di nov 09, 2010 9:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Marokkanen in Gouda? Marokkanen horen toch in Marokko?

Bericht door hans van de mortel »

En het ’alleraardigste’ van dit alles - overigens niet vreemd aan mohammedaanse Marokkaanse vaders - ze ontkennen alles. Want . . . hun kinderen doen zoiets niet.

Of het nu om verkrachten, aanranding, berovingen, stelen, vandalisme of wat dies meer zij, Marokkaanse kinderen doen zoiets niet.

Tegen de maand juli zullen weer aardig wat fietsen verdwenen zijn in Amsterdam en natuurlijk Gouda. Te bewonderen bij de oversteek van Spanje naar Marokko. Stelen schijnt heel gewoon te zijn in de Marokkaanse cultuur. En liegen ook. Dat hoort er nu eenmaal bij. Je kind steelt en dan spreekt het toch vanzelf dat een Marokkaans kind zoiets niet doet. Dan is er sprake van een complot. Een complot tegen een betreffende Marokkaanse familie. Het merkwaardige hierbij is dat al dit soort onwenselijke zaken gebeurt vanuit traditionele families. Die van de wandelende pyjama’s met capuchon, sandalen en kopvodden. En natuurlijk hun niet kapot te krijgen geloof in de onoverwinnelijke terrorist-roverhoofdman Mohammed en zijn viespeuk knecht Allah.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Mahalingam »

Radar4U schreef:[...]
Mahalingam schreef:De situatie is dus dragelijk voor ze.
Dat is dan een hele verbetering. Een kinderhand is gauw gevuld. [hypocrite.gif]
Maar zonder gekheid. Lees nu nog eens na wat je schrijft. Dat is toch pure capitulatie voor geweld en onaangepast tuig man. What's next?
Toen ik deze zin schreef dacht ik aan "Das müssen wir aushalten, daran müssen wir arbeiten." van de Duitse bovenbazin Merkel. De veronderstelling dat de golf van allahtone criminaliteit voorbij zal gaan want ooit zal het immigratie/inburgeringsproces tot een einde komen. Hoe het land er dan zal uitzien? Volgens sommige zal dat dan de multi-culturele heilstaat zijn , volgens anderen een harmonische bi-cultuur Turk/Duits en volgens anderen een barbaarse monocultuur van allahtone snit.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Mahalingam »

Volgens de papieren Volkskrant op blz. 5": "Burgemeester van Gouda: wegsturen niet de oplossing".
Volgens het AD : Burgemeester Wim Cornelis: "Ik zet de Marokkaanse asogezinnen Gouda uit"
Wat een diversiteit in onze media!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Radar4U
Berichten: 13
Lid geworden op: wo okt 27, 2010 9:33 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Radar4U »

Wat kun je verwachten van eenPvdA-burgermeester. Deze zakkenvullers bestuurders zijn gewend te draaien. Bovendien, was deze burgervader niet getrouwd met een marokkaanse? Deze man is dubbel gemotiveerd, om *kuch* zijn stad te laten assimileren tot goudamenistan.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door Mahalingam »

Goudahar net zoals Kandahar.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Marokkanen in Gouda

Bericht door H.Numan »

Ouders zouden inderdaad aangesproken moeten worden. En niet alleen bij bontkraagjes!
Maar in dit specifieke geval kan je gemakkelijk aantonen dat ze wel degelijk controle hebben: meisjes hoeven het niet in hun hoofd te halen om op straathoeken in provocerende kleding te staan roken, drinken, blowen, of zich te laten bepotelen zoals hun broers dat wel kunnen.

Als de ouders de meisjes wel onder de duim kunnen houden, dan moet dat ook met jongens kunnen. En als dat niet kan, wil ik graag weten waarom niet.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie