Arts weigert burqa-dragende moslimmoeder

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Bericht door Ariel »

dinsdag 29 december 2009

Een 23-jarige moslimmoeder met een burqa stapt naar het tuchtcollege, omdat zij op eerste kerstdag is geweigerd door een huisarts. De vrouw uit Utrecht is boos en heeft ook een klacht ingediend bij de Commissie Gelijke Behandeling.

Oververmoeid
Volgens de moslima, die met haar zieke zoontje naar de praktijk was gekomen, wilde de arts haar niet helpen omdat zij een burqa droeg. Later heeft de arts verklaard dat zijn reactie voortkwam uit oververmoeidheid.

De burqa-draagster is desalniettemin woedend en stapt naar de tuchtrechter. De huisartsenpost zegt het incident te betreuren en zoekt uit wat er precies is gebeurd.

Vernederd
In het AD gaat de vrouw flink tekeer. ‘Vernederd, in de grond gestampt en verdrietig,’ zo omschrijft ze de voor haar blijkbaar verschrikkelijke ervaring.

‘Ik kan gewoon niet geloven dat iemand mij weigert om mijn uiterlijke verschijning,’ aldus de moslima.

Door Robin van der Kloor

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... moeder.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
H.Numan

Re: Arts weigert burqa-dragende moslimmoeder

Bericht door H.Numan »

‘Ik kan gewoon niet geloven dat iemand mij weigert om mijn uiterlijke verschijning,’ aldus de moslima.
Heee.... ze gelooft opeens niet meer. :roll2:

Wat zou die mevrouw van dit bordje vinden?

Afbeelding
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Peter Louter

Bericht door Peter Louter »

Vermoedelijk reageerde deze arts op een complex van problemen die door de boerka dragende moeder werden getriggerd.
Van niet-westerse allochtonen is, generaliserend, bekend dat ze om het minste of geringste al naar de huisarts lopen, daar vaak een eisend gedrag vertonen, ook om niemendalletjes naar de spoedhulp gaan en verder nogal eens religieuze eisen hebben als geen handen schudden of eisen behandeld te worden door een man of door een vrouw.
Deze boerka dragende moeder is er een van het regelmatig voorkomende type: geen enkel inlevingsvermogen en hup gelijk naar de rechter als slachtoffer.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Manon

Bericht door Manon »

Wèlke uiterlijke verschijning? Hààr uiterlijke verschijning? of die van het laken?

Als er een in spook verklede persoon op mij afkomt, dan ga ik ook lopen. Ik houd niet van die uiterlijke verschijningen.....
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Ariel

Bericht door Ariel »

Peter Louter schreef:.
Deze boerka dragende moeder is er een van het regelmatig voorkomende type: geen enkel inlevingsvermogen en hup gelijk naar de rechter als slachtoffer.
En de rechter zal haar terwille zijn, en de arts een flinke reprimande geven. Het zou me niet verbazen als hij haar ook nog eens een schadevergoeding moet betalen.
Haar gekwetste eer is belangrijker voor deze vrouw dan haar zoontje. Ze had ook haar sluier af kunnen doen als ze de gezondheid van haar zoontje zo belangrijk vindt.
Vreemd hoor. Als er een moeder bij de arts was gekomen die een bivakmuts droeg, dan had de arts ook gevraagd of ze die muts wilde afzetten, en niemand die dat gek gevonden had. Ook de rechter niet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Ariel

Bericht door Ariel »

Het AD zet tegenwoordig bijna geen artikelen meer op zijn website, maar in de krant staat een lang artikel over deze zaak.
Ik zal het artikel iets verkort plaatsen.
.De vrouw kwam op eerste kerstdag bij de huisartsenpost in Utrecht met haar zieke zoontje van drie maanden oud.

Vernederd, benadeeld en in de grond gestampt en verdrietig , zo beschrijft de 23 jarige Moslima haar gevoel, nadat ze met haar 3 maanden oude zoontje werd geweigerd.
De betreffende huisarts zou hebben geweigerd de moeder toe te laten in de spreekkamer omdat ze een boerka droeg.

Haar zoontje wilde al een aantal uren niet meer drinken en had diaree. Reden voor de vrouw om op eerste kerstdag de utrechtse huisartsenpost te bellen, want vochtverlies bij zuigelingen kan gevaarlijk zijn. Ze mocht diezelfde avond langskomen .

De ontmoeting met de arts kwam als een harde klap in haar gezicht. In de wachtkamer werden mijn man en ik door de arts geroepen De arts groette mij niet en zei tegen mijn man dat ik in de wachtkamer moest wachten. Waarop ik zei dat ik mijn zoontje onmogelijk alleen kon laten vertelde de Moslima. Ik weiger om iemand met een burka te helpen en in mijn spreekkamer toe te laten zei de arts.
Wat ben ik daar van geschrokken.

De huisarts zei aanvankelijk dat hij vanwege zijn eigen religieuze overtuiging niemand met een burka van dienst wilde zijn.

De arts bood later zijn excuus aan en wilde alsnog de baby onderzoeken, maar daar hadden de ouders geen vertrouwen meer in, en wenden zich tot een collega.

Het jongetje bleek een lichte virus infectie te hebben , en de huisartsenpraktijk zegt het voorval te betreuren.

Bla, bla bla..

Ik kan gewoon niet geloven dat iemand mij weigert om mijn uiterlijke verschijning. Natuurlijk hoef ik niet met iedereen bevriend te zijn Ik heb de arts gezegd dat ik het niet erg vind als hij mij niet zou accepteren in zijn persoonlijke leven, maar dit was een medische situatie.

Mijn zoontje kon niet praten, en mijn man was niet op de hoogte van zijn ziekte beeld. Ik moet toch in de gelegenheid gesteld worden om te vertellen wat er aan de hand is.
Bla, bla, bla.
Wat ik denk, is dat we hier met een Hollandse bekeerde moslima te maken hebben, die getrouwd is met een allochtoon die nog geen Nederland spreekt.
Monique

Bericht door Monique »

Ik vind eigenlijk dat kafir in Nederland maar eens met bivakmutsen en helmen op moeten gaan lopen.
Bij weigering om dan ergens naar binnen te gaan ook maar klacht gaan indienen.
Per slot van rekening word je dan geweigerd op basis van het hebben van de verkeerde religie.
Amorele atheistische nitwit
Ariel

Bericht door Ariel »

De huisarts zei aanvankelijk dat hij vanwege zijn eigen religieuze overtuiging niemand met een burka van dienst wilde zijn
Ik vind het sterk dat de arts dit gezegd geeft. Jammer dat hij dit niet volgehouden heeft. Hij heeft hier namelijk een sterk punt. Waarom mag de ene groep gelovige wel eisen stellen, en een andere niet.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
De huisarts zei aanvankelijk dat hij vanwege zijn eigen religieuze overtuiging niemand met een burka van dienst wilde zijn
Ik vind het sterk dat de arts dit gezegd geeft. Jammer dat hij dit niet volgehouden heeft. Hij heeft hier namelijk een sterk punt. Waarom mag de ene groep gelovige wel eisen stellen, en een andere niet.
Een arts is verplicht iedereen in nood te helpen. Al is het de grootste misdadiger van de wereld. En zijn eventuele eigen religieuze overtuiging is daarbij irrelevant.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Ik begrijp die moslims trouwens nooit. De profeet gaf hen een recept dat alle kwalen geneest. En wat doen ze? Ze gaan naar de ongelovigen dokter!
Sahih Bukhari Volume 7, Book 71, Number 591: Narrated Khalid bin Sad: "……….Prophet saying, 'This black cumin (komijn) is healing for all diseases except As-Sam.' Aisha said, 'What is As-Sam?' He said, 'Death."
Manon

Bericht door Manon »

Zwartmeer schreef:
Ariel schreef:
Een arts is verplicht iedereen in nood te helpen. Al is het de grootste misdadiger van de wereld. En zijn eventuele eigen religieuze overtuiging is daarbij irrelevant.
hij moet dan het KIND helpen, en hoeft daarbij geen zwarte spoken in zijn praktijk binnen te laten. De vader van het kind kon aanwezig zijn.

Dat madam boerka het niet leuk vond dat de arts zich niet bezighoudt met het begroeten van zwarte lakens lijkt me een beetje bij de haren gesleurd: dat is toch net haar bedoeling? Wat had ze nu gewild? dat de arts haar laken even PERSOONLIJK zou begroeten?

Die achterlijke kiekens zouden toch eens beter moeten gaan beseffen dat nèt hun keuze om niet als persoon te willen worden gezien, er de oorzaak van is dat ze als LAKEN worden herkend en niet als persoon. Dat ze dan nog hoog van hun toren willen blazen is helemaal van de pot gerukt: als je je gedraagt als levende baar-moeder waar elke man op wil springen dan moet je ook niet verlangen dat mensen je als iets anders dan "laken waar baar-loeder onder zit" zullen beschouwen.
Laatst gewijzigd door Manon op di dec 29, 2009 5:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ariel

Bericht door Ariel »

|Hier is het verhaal van de dame zelf.
Ze schrijft op Marokko.nl. Heel Marokko.nl ligt aan haar voeten, en deze dame heeft haar moment van roem.

En het kind werd niet geweigerd Zwartmeer, maar de moeder die niks mankeerde. Behalve dat ze nog vromer dan Mohammed wil zijn, en dat is een kwaal op zichzelf.
Mijn zoontje maakt het goed, Allaahouma Baarek fieh.

Allereerst wil ik voorop stellen dat ik een 23-jarige moslima ben en de gezichtssluier (niqaab) draag. Afgelopen vrijdagavond (25 december) om 20.00uur had ik een afspraak bij de huisartsenpost te Utrecht voor mijn zoontje van 3 maanden oud. Ik zat in de wachtkamer en werd door een arts opgeroepen. Mijn man hield mijn zoontje vast en ik liep naast hem. De arts groette mij niet en zei vrijwel meteen tegen mijn man dat hij mee naar zijn spreekkamer kon lopen, maar dat ik in de wachtkamer moest wachten. Waarop ik antwoordde dat ik zijn moeder ben en ik hem onmogelijk alleen kon laten. Zijn exacte antwoord hierop was: “Ik weiger om iemand met een ‘burka’ te helpen en in mijn spreekkamer binnen te laten”. Mijn man vroeg hem wat de reden hiervan was. Zijn antwoord hierop was dat dit vanwege religieuze overtuiging was en dat hij absoluut niemand met een ‘burka’ van dienst wilde zijn. Ik heb de arts toen om zijn naam gevraagd maar hij weigerde me zijn naam te noemen. Vervolgens keerde hij ons de rug toe en liep weg. Mijn man en ik bleven verbaasd achter. Vervolgens ben ik naar de informatiebalie gegaan en heb naar de naam van de arts gevraagd die ons zojuist had geweigerd. De baliemedewerkster heeft mij de naam van de arts doorgegeven en deze heb ik meteen genoteerd. Ik keerde weer terug naar de wachtkamer en ik kreeg te horen dat een andere arts ons zo zou komen helpen.

Kort erna kwam dezelfde arts stotterend terug om zogenaamd zijn excuses aan te bieden. (Waarschijnlijk had hij door dat hij enorm fout is geweest om mij te weigeren vanwege mijn uiterlijke verschijning en/of geloofsovertuiging!) Ook kwam de coördinator bij ons staan en wilde graag weten wat er was gebeurd. Ik heb het hem uitgelegd en ook zeker mijn frustraties geuit. Ik heb hem laten weten dat ik het absoluut niet accepteer en dat ik evenveel recht heb op een consult als ieder ander. De arts wist dat hij fout was geweest en probeerde het goed te praten. Ik heb hem toen duidelijk laten weten dat een arts een patiënt niet mag weigeren op basis van uiterlijke verschijning of religie. Ook heb ik hem laten weten dat ik dit niet voorbij zou laten gaan en ik op zou komen voor mijn recht.

Ik ben er enorm van geschrokken en kan nog steeds niet geloven dat iemand mij weigert om mijn niqaab. Ik ben immers de moeder en de arts moet bij mij de anamnese afleggen. Welke arts die de eed aflegt met daarin de belofte eenieder te helpen, ongeacht religie, afkomst, uiterlijk etc weigert mij en dus ook mijn zoontje te helpen? Op een gegeven moment besefte de arts dat hij enorm de fout in is gegaan door mij de toegang tot zijn spreekkamer te weigeren. Alleen kwam voor mij dat besef te laat. De arts heeft me enorm vernederd en ook tegenover de andere patiënten in de wachtkamer. Hij heeft mij het recht op een consult ontnomen. De huisartsenpost is een plaats die men alleen bezoekt in geval van nood. Terwijl ik me ontzettend zorgen maakte om mijn zoontje van 3 maanden oud, komt er ook nog eens bij kijken dat een arts mij niet binnen wil laten in zijn spreekkamer omdat ik me op een bepaalde manier kleed. Wat voor waarde heeft dan de eed die iedere arts aflegt wanneer ze kiezen voor het vak medicijnen? Ik vind het gewoonweg bespottelijk dat zoiets in een land als Nederland nog kan gebeuren. Naar mijn weten dient iedere arts zijn eigen mening buiten beschouwing te laten. Waar gaat het heen met Nederland wanneer ons op een dergelijke manier het recht op medische zorg wordt ontnomen? Inmiddels heb ik contact opgenomen met de commissie gelijke behandeling, het medische tuchtcollege en de huisartsenpost zelf. Ik heb hen een brief geschreven waarin mijn klacht vermeld staat. De reden dat ik dit doe is voornamelijk om er (proberen) voor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren. Hoe ver wil men het laten gaan? Dat we straks niet eens meer de huisarts kunnen bezoeken alleen omdat we een Arabische naam hebben?

Wassalaam.
http://forums.marokko.nl/showthread.php ... st75820398" onclick="window.open(this.href);return false;
Manon

Bericht door Manon »

Ik heb hem toen duidelijk laten weten dat een arts een patiënt niet mag weigeren op basis van uiterlijke verschijning of religie. Ook heb ik hem laten weten dat ik dit niet voorbij zou laten gaan en ik op zou komen voor mijn recht.
Ik ben er enorm van geschrokken en kan nog steeds niet geloven dat iemand mij weigert om mijn niqaab.
TIENS? was ZIJ de patient?
De vader van het zieke kind kon toch binnen? wat was er verkeerd met hem dat enkel "zijn laken" de uitleg kon doen?

ZIE JE WEL? ook op "ontdek islam" zijn er mensen die denken dat de arts zèlf een moslim was:

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 42#p822542" onclick="window.open(this.href);return false;
Ariel

Bericht door Ariel »

Komt een vrouw bij de dokter

Afbeelding

http://www.gnoe.nu/komt-een-vrouw-bij-de-dokter" onclick="window.open(this.href);return false;
mercator

Bericht door mercator »

Ariel schreef:| Hoe ver wil men het laten gaan? Dat we straks niet eens meer de huisarts kunnen bezoeken alleen omdat we een Arabische naam hebben?

Wassalaam.
http://forums.marokko.nl/showthread.php ... st75820398" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]

Dat vind ik zelfs vanzelfsprekend. Geen medische zorg meer voor moslims. Als ze moslim zijn geloven ze alles wat in de koran staat en leggen ze maar komijn-compressen op hun tumoren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Manon

Bericht door Manon »

nou...: http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 78#p822578" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik begrijp die zuster toch écht niet hoor. Je draagt toch een burka net omdat je niet wil dat een MANNELIJKE arts iets met je te maken heeft? Dat ze dan toch een VROUWELIJKE arts had geraadpleegd indien haar iets mankeert?

Haar zoon is toch netjes door die mannelijke arts behandeld, samen met zijn vader?

dat is toch allemaal correct? wat is het probleem nu?
de mannelijke arts liet dan toch gewoon het kindje binnen, samen met de VADER van het kind? dit is toch volledig CORRECT?
ZIJ moest er toch helemaal niet aan te pas komen als het een mannelijke huisarts was en het ging over het KIND?
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Ik snap het niet helemaal. Uit het verhaal van de bekeerde blijkt dat haar man wel begreep wat de dokter zei. En zij staat onder het gezag van haar man, niet van een wlldvreemde man, ook als is die dokter.
Ik kan niet anders concluderen dat de man goedkeurde dat ze niet binnen mocht. Dan moet ze zich dus tegen haar man beklagen.
En dat die dokter niet met haar ging praten: wiedes want zij mag niet met vreemde mannen praten. Dat wist de dokter en voorkwam zo een inter-culturele botsing! Hij praatte met haar man en die praatte met haar. Zo hoort dat.
Hte laat me denken aan die verontwaardiging van een stel gehoofddoekten in een wijk toen Geert Wilders langs kwam gelopen. Hij zag ze niet en sprak ze niet aan. Waarom anders een hoofddoek dragen? Ik zal eens kijken op het marok forum hoe onze minder verstandelijk/moraal begaafden het bediscussiëren.
Zullen we een gokje wagen over hoeveel ze van die huisartsenpost weet los te peuteren?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef: Geen medische zorg meer voor moslims. Als ze moslim zijn geloven ze alles wat in de koran staat en leggen ze maar komijn-compressen op hun tumoren.
Ze zouden ook een paar bladzijden uit de koran kunnen scheuren verwijderen en ze in een potje vermallen tot het een papje wordt en dat opdrinken of op de wonden smeren.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

De arts groette mij niet en zei vrijwel meteen tegen mijn man dat hij mee naar zijn spreekkamer kon lopen,
Ik ben ze nog nooit tegengekomen. Maar als't een keer voorkomt zal ik die persoon, of dat wezen, ook niet groeten. Alsof ze lucht is. Elkaar groeten is een beleefdheidsuiting. Als ik niet weet wie achter die doek zit, omdat die persoon zich niet wil laten zien, voel ik mij niet geroepen me aan de gebruikelijke beleefdheidsvormen te houden. Waarom zou ik iemand groeten die ik niet herken? Iemand die onherkenbaar door het leven wil zal het ook niet veel moeten uitmaken. Krijg je toch een groet dan weet je, dat die persoon die jouw groette, niet weet dat jij het was. Dus wat voor waarde kan een groet dan nog hebben?
birdie

Bericht door birdie »

Hier een reaktie op Geen Stijl! Deze moslima wil zo snel mogelijk weg uit dit discriminerende land. Gelukkig maar. Vanmiddag heb ik dit ook gelezen op marokko.nl, maar krijg het nu niet meer tevoorschijn. Misschien is hier iemand, die dit boven water kan krijgen.

Brekend: niet getreurd om deze Munaqaba mensen. Want hierrr forums.marokko.nl... zegt onze Munaqaba om 16:59 en 17:05 toch duidelijk dat ze weg wil uit dat verschrikkkelijke Nederland en dat ze al druk bezig is met plannen.

Ik zeg tegen Munaqaba en haar neef: DOEN!

Willianus Wortelus | 29-12-09 | 14:21
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
† 14 september 2012.
Ariel

Bericht door Ariel »

Het topic op Marokko.nl is gesloten. Het blijkt dat haar verhaal twee keer op het forum gestaan heeft.

Iemand schrijft : dit schreef je eerst
"Hij kwam na twee minuten stotterend terug met de vraag of hij kon uitleggen waarom hij zo reageerde. Ik zei hem dat ik daar absoluut geen behoefte aan had en dat het voor mij duidelijk was waarom hij mij niet wilde helpen. Hij bleef aandringen maar ik wilde het niet horen. Vervolgens kwam de artsencoördinator erbij die graag wilde weten wat er aan de hand was. Ik heb hem laten weten wat er was gebeurd en vervolgens probeerde die arts zijn excuses aan te bieden. Ik heb hem laten weten dat ik zijn excuses absoluut niet zou accepteren en dat hij maar moet leren dat zijn daden niet zonder gevolgen zijn. Hij vroeg me of ik het alsjeblieft met hem wilde uitpraten en niet allerlei procedures op zou gaan starten.

Ik heb hem beloofd dat hij absoluut enorm veel spijt zou krijgen dat hij mij de toegang heeft geweigerd. Zijn letterlijke woorden waren: "Ik weet dat mensen zoals jij sterk in hun schoenen staan, maar moet het nou echt zo ver gaan?" Ik zei dat hij zelf die keus heeft gemaakt. Hij bleef aandringen en bood me aan mijn zoontje alsnog aan te kijken. Waarop ik natuurlijk zei dat ik hier geen vertrouwen meer in had en zei hem dat hij weer door het gat van de deur mocht verdwijnen en zelf wel zou horen hoe dit af zou lopen. Hij vroeg me om alsjeblieft de media er niet bij te betrekken. Ik zei hem dat ik ook niet alleen de media erbij zou betrekken, maar commissie gelijke behandeling. Hij begon te stotteren en werd rood en zelfs boos. Ik zei hem dat het moment hij had gekozen voor het vak medicijnen hij een eed heeft afgelegd eenieder te behandelen ongeacht afkomst, religie etc."
Ik denk dat deze vrouw zo vol met haat zit en zo’n relnicht is dat ze perse de dokter wil laten stuiteren. Ze had ook genoegen kunnen nemen met zijn excuus.
Mevrouw zelf zegt dat ze niet boos op de dokter is, maar….
Alleen is de reden dat ik dit doe niet omdat ik boos op hem ben, maar omdat dit iets is wat niet hoort. Iedereen heeft recht op gelijke behandeling. De enige reden waarom ik dit doe, is omdat ik wil voorkomen dat dit in de toekomst bij mijn zusters gaat gebeuren. Klaar.
Er zijn gelukkig ook moslim leden op dat forum die haar er op wijzen dat de man excuses aangeboden heeft, en dat had genoeg moeten zijn.

Gatver. :yuk: Als ik die reacties van al die Moslima’s lees, moet ik echt kotsen. Laten ze massaal naar een islamitisch paradijs verhuizen. Lazer op.
H.Numan

Bericht door H.Numan »

Dit ding Deze mevrouw is gewoon bezig met de juridische jihad. Net als die advocaat.
waarom zou je jezelf opblazen als je de dhimmies op veel betere wijze hun plaats kunt wijzen?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Het wordt tijd dat de artsen op bijspijkercursus gaan, zodat ze kunnen leren hoe zo'n gevalletje behandeld dient te worden.

Arts: "Goedendag, zou u misschien uw hoofddeksel af willen zetten voor u mijn spreekkamer binnengaat?"

Moslima: "Maar dat mag niet van mijn geloof!"

Arts: "Toch moet u de...eh...burka?..."

Moslima: "Dit is een niqab en die draag ik vanwege mijn geloof".

Arts: "Toch moet u uw niqab afdoen, want visueel contact tussen arts en patient is essentieel".

Moslima: "Maar ik ben de patient niet. Mijn kindje is ziek. Ik niet".

Arts: "Iedereen die mijn spreekkamer betreedt voor een consult is een patient en ik moet mijn patienten in het gezicht kunnen zien".

Moslima: "Maar ik ben de patient niet. Mijn kindje is ziek. Ik niet".

Arts: "Laat u de diagnose maar aan mij over, daar ben ik voor opgeleid".

Moslima: "Maar ik ben niet ziek. Ik voel me prima".

Arts: "Dat kan zo maar veranderen. Zet uw...eh...niqab nu maar af. Dan gaan we naar binnen. Dan zal ik uw kindje onderzoeken en behandelen en indien nodig behandel ik u ook".

Moslima: "Maar ik ben niet ziek. Ik voel me prima".

Arts: "Heeft u last van Iatrofobie?"

Moslima: "Wat is dat?"

Arts: "Kijk, dat bedoel ik. Dat kunnen we dus niet uitsluiten. Een eventuele visuele diagnose kan noodzakelijk zijn. Dus zet uw...eh...niqab nu maar af."

Moslima: "Maar dat mag niet van mijn geloof!"

Arts maakt aantekening: "Latrofobiepatiente weigert behandeling. Kindje genezen"

(latrofobie = angst voor artsen)
RTFM
Petra

Bericht door Petra »

H.Numan schreef:Dit ding Deze mevrouw is gewoon bezig met de juridische jihad. Net als die advocaat.
waarom zou je jezelf opblazen als je de dhimmies op veel betere wijze hun plaats kunt wijzen?
Ik denk dat die avocaat, Mr. Enait, louter gevraagd zal gaan worden in gevallen zoals dit. Een reactie van een collega:

Het woord 'eerbied' wordt sinds enkele decennia niet veel meer gebruikt. Vroeger, ja vroeger hadden we eerbied voor kerk en pastoor en 50-plussers kennen het nog uit een liedje van Gert en Hermien: 'Ik heb eerbied voor jouw grijze haren'. Vandaag de dag wordt het woord nog wel gebruikt door advocaten, die daarmee, al dan niet gemeend, hun respect voor de rechtbank tot uitdrukking brengen.

Onlangs heb ik het woord 'eerbied' geschrapt uit alle modelteksten van ons kantoor. Ik wil niet langer met ouderwetse begrippen in het gevlei van de rechtbank komen… Overigens: respect heb ik voor sommige goede rechters, maar eerlijk gezegd, dat zijn ze lang niet allemaal.

Of ik bij binnenkomst nog opsta voor een rechterlijk college, werd mij gevraagd. 'Ja', is het antwoord, zij het met enige tegenzin. Want de rechter – voor wie de advocaat als togadrager een gelijkwaardige procespartij zou moeten zijn – keurt bij binnenkomst de advocaat zelden een blik waardig. Slechts met de mededeling aan de verdachte 'mr. Van Stiphout is uw advocaat' – alsof die dat niet weet – wordt vaak van het besef van mijn aanwezigheid blijk gegeven.

Confrère (zo heet een mannelijke collega in ons vak) mr. M. Enait uit Rotterdam staat niet langer op voor de rechtbank; ik begrijp om godsdienstige motieven. Het Hof van Discipline (het hoogste tuchtcollege voor ons advocaten) kan zich vinden in de handelwijze van deze confrère.

Wat mij betreft verdient het Hof meer respect voor deze uitspraak dan mr. M. Enait voor zijn zitten-blijven, want dat laatste moge gedurfd zijn, het getuigt niet van wijsheid om het eigen principiële gelijk boven het belang van de verdachte/cliënt te stellen. Ik vrees dat een cliënt, bang om de rechtbank tegen de haren in te strijken, met zo'n advocaat niet echt blij zal zijn….

Staatsecretaris Al Bayrak van Justitie (en ja, ja, van de PvdA conservatief als deze partij geworden is) dreigt met maatregelen als de Orde van Advocaten zelf geen maatregelen gaat opstellen. Wat God, en de Tweede Kamer, moge verhoeden….
Ariel

Bericht door Ariel »

Deze meneer de advocaat die respect heeft voor Enait heeft ook een klein probleempje. Hij voelt zich niet op zijn waarde geschat door de rechters. Hij wil respect.
En...Hij weet niet waar hij het over heeft. Een advocaat staat in principe niet op voor de rechter, maar voor de wet.
Plaats reactie