CDA verbaasd over vreemde talen op portieken

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Bericht door Ariel »

Dit is weer een prachtig voorbeeld van een staaltje zelfislamisering. Geef de flat een arabische naam, en de bewoners voelen zich dan thuis.

Afbeelding

De CDA fractie in de gemeenteraad heeft zich verbaasd over diverse niet-nederlandse aanduidingen op de vernieuwde portieken in de Trumanlaan op Kanaleneiland. Het gaat om zowel het Arabisch, Frans als enkele andere talen. Kanaleneiland lijkt op deze manier weer gestigmatiseerd te worden als een wijk voor allochtonen die blijkbaar niet in het Nederlands aangesproken worden. CDA fractievoorzitter Smid: “De overheid heeft net een postbus 51 campagne afgerond inzake het belang van de Nederlandse taal en in de gemeente doen we ons best om op inburgeringscursussen Nederlands te benadrukken. En wij hebben als CDA lokaal voorgesteld om uitkeringen te korten als werkeloosheid het gevolg is van het niet spreken van de Nederlandse taal. We proberen zo met zijn allen het belang van Nederlands voor integratie te benadrukken. En dan doet een Woningbouwcorporatie dit. Met enige ironie vroegen wij ons af wat de bewoners hiervan moeten inden: De woningbouwvereniging probeert schotelantennes van de gevels te halen, maar geeft nu elke flatingang een buitenlandse taal mee. Wat is het nut hiervan? Geschiedt de toewijzing van de woningen nu soms per taal per trappenhuis? Waarom wordt niet gewoon de Nederlandse taal gebruikt?”

Het CDA gaat daarnaast bij het gemeentebestuur vragen of dit opknapproject is gefinancierd uit de zogenaamde Vogelaargelden. Ook wil het CDA weten of dit door de gemeente is goedgekeurd.

http://www.cda-utrecht.nl/cda-verbaast- ... portieken/" onclick="window.open(this.href);return false;
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Chaya

Re: CDA verbaasd over vreemde talen op portieken

Bericht door Chaya »

Ik weet niet eens hoe ik moet reageren, dit is echt absurd. O_O Hoe heeft dit kunnen gebeuren?!
Ariel

Bericht door Ariel »

Chaya schreef:Ik weet niet eens hoe ik moet reageren, dit is echt absurd. O_O Hoe heeft dit kunnen gebeuren?!

Soms zijn berichten zo absurd dat je er niet op kan reageren Chaya. Het enige wat je kan doen is je wenkbrauwen fronsen en Pfffffffff zuchten.
Het enige wat we bijna zeker weten is dat dit weer van onze belastinggeld gefinancierd is.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Soms zegt ik: "Real Life imitates Hollywood".
De SP-Utrecht is boos op CDA dat ze er over beginnen ("ze hebben al verkiezingskoorts bij het CDA"!:
Waarschijnlijk is dit het moment dat het CDA haar gezicht laat zien op straat en in de wijken. Blijkbaar was een CDA-er verdwaald en kwam per ongeluk in Kanaleneiland terecht. Verbaasd moest de CDA-er zien dat er “niet Nederlandse” teksten pronkten op flats in een vogelaarwijk. Dat deze teksten er al minimaal een jaar op de flat staan, is het CDA ontgaan. Zegt toch iets over hoe vaak het CDA in Kanaleneiland komt.
http://utrecht.sp.nl/weblog/2009/12/31/ ... iland-aan/" onclick="window.open(this.href);return false;

En SP leutert natuurlijk weer het mantra van de betaalbare woningen waar een tekort aan is alsof er geen huursubsidie bestaat die onbetaalbare woningen ( is nagenoeg alles in de sociale bouw) betaalbaar maakt voor minima. En de SP zeurt over achterstallig onderhoud dat veel stigmatiserender is. De stigmatiserende satellietschotels worden immers ook uitgefazeerd?

Binnenkort wordt de route naar Kanaleneiland op verkeersborden ook multicultureel aangegeven met ( قناة الجزيرة )
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Chaya

Bericht door Chaya »

Ik heb even nagevraagd en er staat welkom op het bord. Nogal typisch, hè? ''Welkom in onze islamitische wijk, doe vooral geen moeite om te integreren en blijf je afzonderen van het Nederlandse volk.'' :x
Ariel

Bericht door Ariel »

Chaya schreef:Ik heb even nagevraagd en er staat welkom op het bord. Nogal typisch, hè? :x
Hangt er een vertaling onder de Arabische tekst?
In het Frans, Engels, Duits of Spaans begrijpen er wat er staat, maar het Arabisch is voor de meeste mensen koeterwaals.
Chaya

Bericht door Chaya »

Ik ken mensen die Arabisch kunnen, dus... ^^ Ik kan geen Arabisch en ik zou het ook niet willen kunnen. Zo'n lelijke taal. :smile:
Bloodgod

Bericht door Bloodgod »

Ach zolang daar bij blijft he?

liever niet: NOODUITGANG
ook niet: ALS LIFT DEFECT, BEL......
en voor Allah's tempelhoeren: Asjeblieft leer geen Neerlands, dat is in Uw eigenaar, en uiteindelijke belastingbetaler belang.
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Chaya schreef:Ik ken mensen die Arabisch kunnen, dus... ^^ Ik kan geen Arabisch en ik zou het ook niet willen kunnen. Zo'n lelijke taal. :smile:
Kan je me dan ook eens vertellen welke versie van het Arabisch niet mooi vindt? Is het Maghrebijns Arabisch? Het Arabisch kharaija? Het MSA? Of Arabisch fos7ha dat je niet mooi vindt? Beetje stom om te zeggen dat je Arabisch niet mooi vindt, terwijl je hoogstwaarschijnlijk niet eens op de hoogte bent van de verschillende varianten van het Arabisch. Even voor de goede orde, ik spreek het Maghrebijns Arabisch, Modern Standaard Arabisch en Arabiya kharija ( golfstaten) alle drie. Fos7ha helaas niet, dat slechts verstaan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
H.Numan

Bericht door H.Numan »

Bjoeitie is in the eyes of the beholder. Wat de een mooi vindt, vindt de ander afgrijselijk.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaimae

Bericht door Chaimae »

H.Numan schreef:Bjoeitie is in the eyes of the beholder. Wat de een mooi vindt, vindt de ander afgrijselijk.
Dat klopt, alleen moet deze dame weten dat er verschillende varianten van het arabisch zijn. Uiteindelijk is het allemaal hetzelfde, en verstaan al die mensen die arabisch kunnen elkaar, maar zijn verschillende varianten. Kan me goed voorstellen dat ze het maghrebijns afschuwelijk vind, dat vind ik ook. Maar heeft chaya het msa ooit gehoord? Of het palestijns arabisch, wat ik trouwens de mooiste variant op het arabisch vind.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
mercator

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: Dat klopt, alleen moet deze dame weten dat er verschillende varianten van het arabisch zijn.
Ja dat ze die aub blijven babbelen waar dat thuishoort, in de Arabische woestijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Bloodgod

Bericht door Bloodgod »

Uiteindelijk is het allemaal hetzelfde, en verstaan al die mensen die arabisch kunnen elkaar, dat schreef Chaimae. :roll2:

Liegen is in jouw geval toegestaan, jij leeft lekker in hollandistan :yuk:
Living on enemy ground, I will not obey your law.
mercator

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:[ Uiteindelijk is het allemaal hetzelfde, en verstaan al die mensen die arabisch kunnen elkaar,.
ja dat kan ik vaststellen op de werkvloer, Moslims klitten allemaal tezamen en zitten onder elkaar keelklanken te rochelen, alleen zij zelf begrijpen dat. Is ok hoor, maar dan moeten ze niet zeuren dat ze nauwelijks 1000 € per maand verdienen met kartonnen dozen open en terug dicht te maken. Dat is nu eenmaal de roeping van de zelfverklaard Mohammedaan. Welk soort Arabisch die ook uitbraakt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:
H.Numan schreef:Bjoeitie is in the eyes of the beholder. Wat de een mooi vindt, vindt de ander afgrijselijk.
Dat klopt, alleen moet deze dame weten dat er verschillende varianten van het arabisch zijn. Uiteindelijk is het allemaal hetzelfde, en verstaan al die mensen die arabisch kunnen elkaar, maar zijn verschillende varianten. Kan me goed voorstellen dat ze het maghrebijns afschuwelijk vind, dat vind ik ook. Maar heeft chaya het msa ooit gehoord? Of het palestijns arabisch, wat ik trouwens de mooiste variant op het arabisch vind.
Denk je nu werkelijk dat het ook maar iemand hier ene ruk interesseert hoeveel arabische dialecten er zijn?
Amorele atheistische nitwit
Chaimae

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:
Chaimae schreef: Dat klopt, alleen moet deze dame weten dat er verschillende varianten van het arabisch zijn.
Ja dat ze die aub blijven babbelen waar dat thuishoort, in de Arabische woestijn.
Mercator, het zijn mensen als jij die me aansporen tot het spreken van arabisch in het openbaar. Als ik ook maar een vermoeden heb dat er een type als jij naast me in de trein zit, gooi ik het op arabisch. Of ga dan om lekker te provoceren mijn moeder bellen en oeverloos in het arabisch babbelen. Ik vraag me af, wat jij dan zou doen? Of mag men ook al niet meer voor zichzelf beslissen in welke taal het wil communiceren?
Laatst gewijzigd door Chaimae op di jan 05, 2010 12:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:
Chaimae schreef:[ Uiteindelijk is het allemaal hetzelfde, en verstaan al die mensen die arabisch kunnen elkaar,.
ja dat kan ik vaststellen op de werkvloer, Moslims klitten allemaal tezamen en zitten onder elkaar keelklanken te rochelen, alleen zij zelf begrijpen dat. Is ok hoor, maar dan moeten ze niet zeuren dat ze nauwelijks 1000 € per maand verdienen met kartonnen dozen open en terug dicht te maken. Dat is nu eenmaal de roeping van de zelfverklaard Mohammedaan. Welk soort Arabisch die ook uitbraakt.
Je maakt jezelf volkomen belachelijk, en verbanden leggen kan je ook al niet. Dat is een kunst op zich voor zo iemand die slechts in zwarte en witte tinten kan denken. Dus wanneer men arabisch spreekt is het a priori dom en verdient de desbetreffende persoon weinig? Is het niet zo, dat hoe meer talen je spreekt hoe meer jij je voordeel uit kan halen? In mijn klas heb ik een forse voorsprong, omdat ik meer talen beheers, en in feite in al die tig arabische landen straks aan de slag kan. Zij niet.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Overigens, in Marokko zijn er hele wijken naar Nederland vernoemt. Ook vele straatnamen zijn daar uit het nederlands ontleend. Ohjee, in Marokko woon ik op de rue de bagdad, jeetje, dat is de sjietische invloed . Stilaan krijgt Irak en zijn sjietische regime voet aan grond op Marokkaans grondgebied. Kamervragen! Weg met die naam......Niemand die daar een minuut minder van slaapt. Laat het CDA zijn pijlen op andere (belangrijkere) zaken richten. Zie hier zelf het probleem ook niet zo van in, maar het zijn mensen van mercators allooi die in alles islamisering zien. Mercator, laat je gauw nakijken, want het lijkt me niet fijn om zo door het leven te gaan.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef:
Denk je nu werkelijk dat het ook maar iemand hier ene ruk interesseert hoeveel arabische dialecten er zijn?
Het is stuitend dat iemand die nauwelijks onderscheid kan maken tussen de dialecten, en hoogstwaarschijnlijk nog nooit het msa of palestijns arabisch gehoord heeft, dat die een oordelt velt over het arabisch. Maar, waar bemoei jij mee? Zoals ze in formeel arabisch zeggen: behed menie!

Monique

Bericht door Monique »

Ach Chaimae, rot toch op naar marokko.
Ik word schijtziek van je moslim gebral.
Amorele atheistische nitwit
Manon

Bericht door Manon »

Chaimae schreef: Is het niet zo, dat hoe meer talen je spreekt hoe meer jij je voordeel uit kan halen? In mijn klas heb ik een forse voorsprong, omdat ik meer talen beheers, en in feite in al die tig arabische landen straks aan de slag kan. Zij niet.
Leuk dat je van plan bent om na je gratis schoolopleiding naar de arabisce landen te gaan uitwijken. Denk je nu écht dat je klasgenoten dààr één minuut over zouden wakker liggen?
Het is niet het AANTAL talen dat je een voordeel geeft, het is vooral het economische gewicht dat verschillende talen hebben waarmee je je voordeel kan doen.
Wie vandaag één van de chinese talen leert kan daar een pak meer voordeel uit halen dan iemand die enkel met Allah kan praten en verder wat in Zandbakistan gaat rondlopen.
Of meen je nu dat je ook een groot voordeel kan halen door de kennis van de voertaal bij Zuidamerikaanse indianenstammen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
H.Numan

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Je maakt jezelf volkomen belachelijk, en verbanden leggen kan je ook al niet. Dat is een kunst op zich voor zo iemand die slechts in zwarte en witte tinten kan denken. Dus wanneer men arabisch spreekt is het a priori dom en verdient de desbetreffende persoon weinig? Is het niet zo, dat hoe meer talen je spreekt hoe meer jij je voordeel uit kan halen? In mijn klas heb ik een forse voorsprong, omdat ik meer talen beheers, en in feite in al die tig arabische landen straks aan de slag kan. Zij niet.
Dus inpakkers op de fabriek behoren meer te verdienen omdat ze zes talen spreken: Berbers, noord Arabisch, zuid Arabisch, Midden Arabisch, Riff Arabisch en een paar woordjes Nederlands? whistling:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaya

Bericht door Chaya »

Chaimae schreef:
Chaya schreef:Ik ken mensen die Arabisch kunnen, dus... ^^ Ik kan geen Arabisch en ik zou het ook niet willen kunnen. Zo'n lelijke taal. :smile:
Kan je me dan ook eens vertellen welke versie van het Arabisch niet mooi vindt? Is het Maghrebijns Arabisch? Het Arabisch kharaija? Het MSA? Of Arabisch fos7ha dat je niet mooi vindt? Beetje stom om te zeggen dat je Arabisch niet mooi vindt, terwijl je hoogstwaarschijnlijk niet eens op de hoogte bent van de verschillende varianten van het Arabisch. Even voor de goede orde, ik spreek het Maghrebijns Arabisch, Modern Standaard Arabisch en Arabiya kharija ( golfstaten) alle drie. Fos7ha helaas niet, dat slechts verstaan.
:laugh1: :laugh1: :laugh1:

Mijn passie is talen en ik ben op de hoogte van de verschillende Arabische dialecten, alsjeblieft dank je wel.
En ja, ik vind alle Arabische dialecten lelijk, voornamelijk MSA en Palestijns Arabisch. Jordaans Arabisch vind ik het minst ergst.
Chaya

Bericht door Chaya »

Chaimae schreef:
mercator schreef:
Je maakt jezelf volkomen belachelijk, en verbanden leggen kan je ook al niet. Dat is een kunst op zich voor zo iemand die slechts in zwarte en witte tinten kan denken. Dus wanneer men arabisch spreekt is het a priori dom en verdient de desbetreffende persoon weinig? Is het niet zo, dat hoe meer talen je spreekt hoe meer jij je voordeel uit kan halen? In mijn klas heb ik een forse voorsprong, omdat ik meer talen beheers, en in feite in al die tig arabische landen straks aan de slag kan. Zij niet.
Je doet uitspraken over mij terwijl je me niet eens kent. Voor de goede orde, ik spreek Nederlands en Engels, ik beheers Portugees redelijk goed en ik werk nu aan mijn Hebreeuws. Ik heb ook kennis van Frans, Duits en Spaans.
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Chaya schreef:Je doet uitspraken over mij terwijl je me niet eens kent. Voor de goede orde, ik spreek Nederlands en Engels, ik beheers Portugees redelijk goed en ik werk nu aan mijn Hebreeuws. Ik heb ook kennis van Frans, Duits en Spaans.
Maar Chaimae doet toch uitspraken over Mercator en niet over jou Chaya? :?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie