'Integratie is uitstekend gelukt’

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jan 24, 2010 2:27 pm

Uit welke grot is Verhagen gekropen? :? De allochtonen die naar de universiteit gaan zijn vaak geen Marokkanen of Turken, maar niet Moslims.
Over hoe Islam zich in Nederland gevestigd heeft kan Verhagen inderdaad trots zijn. Dat is inderdaad uitstekend gelukt.
Schenk de man nog een glas in. Een vol glas.

De integratie van minderheden in Nederland is niet mislukt, maar gaat juist prima. Beter dan in andere landen. Zo goed zelfs dat we daar trots op mogen zijn. Publicist Frans Verhagen stelt dit in zijn boek Hoezo Mislukt? De nuchtere feiten over de integratie in Nederland, dat maandag verschijnt.

Verhagen: „Wat mij de afgelopen tien jaar irriteerde is de toon van de discussie over integratie. Er wordt steeds gesteld dat het mislukt is. Maar het gaat veel beter dan we veertig jaar geleden, toen de gastarbeiders kwamen, hadden mogen verwachten.”

Die conclusie trekt hij op basis van een aantal feiten en cijfers. Zo doen allochtonen het steeds beter op de arbeidsmarkt en in het onderwijs. „Er gaan meer allochtonen naar de universiteit dan ooit tevoren. Dat zijn allemaal mensen van wie de ouders nauwelijks een opleiding hadden of soms zelfs analfabeet waren.”

Etnische minderheden zijn ook prima vertegenwoordigd in de politiek. „Ongeveer zoals in de samenleving. In Amerika is de enige prominente zwarte de president. Daarna komt er een hele tijd helemaal niks. In Nederland is dat veel beter.”

En er zijn feiten die zo vanzelfsprekend lijken dat veel Nederlanders ze niet eens in de gaten hebben. Zoals taal. „Alle allochtonen van de tweede generatie spreken Nederlands. Misschien niet fantastisch, maar een heleboel Nederlanders hebben er ook tamelijk veel problemen mee.”

Problemen zijn er volgens Verhagen zeker. Overlast door bijvoorbeeld Marokkaanse jongeren is daar een van. Maar die moeten we in het juiste perspectief zien. „Gevechten in Hoek van Holland, rellen tijdens oudejaarsnacht, relletjes bij iedere voetbalwedstrijd; mijn stelling is dat we een probleem hebben met onze jongeren. We moeten niet doen alsof Marokkaanse jongens de enigen zijn.”

Datzelfde geldt voor het onderwijs. Ja, het klopt dat de uitval onder allochtone jongeren in het vmbo hoog is. „Sommige mensen denken dat het vmbo een onderwijssysteem voor allochtonen is. Maar het overgrote deel van de leerlingen is autochtoon. En die hebben ook een hoog schooluitval. Er zit een probleem bij het vmbo.”

Verhagen heeft al het verwijt gekregen dat hij naïef is, maar daar is hij het niet mee eens. Hij is er simpelweg van overtuigd dat er op het gebied van integratie meer dingen goed gaan dan slecht. In zijn boek stelt hij: „Het glas is niet eens halfvol, het is meer dan driekwart vol.”

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... quo__.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

H.Numan

Re: 'Integratie is uitstekend gelukt’

Berichtdoor H.Numan » Zo Jan 24, 2010 2:37 pm

Panta Rei:
Tijdens WO2 was Trouw een verzetskrant, en de Telegraaf weinig meer dan een NSB blad.
Vandaag is Trouw een NSB blad, en begint de Telegraaf ietwat op een verzetskrant te lijken.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Jan 24, 2010 2:42 pm

Nou geen damagogie bedrijven, Ariel. Op de Vrije Universiteit te Amsterdam, waar ik studeer, krielt het van de moslims en in het bijzonder Marokkanen. Ze zijn daar dus oververtegenwoordigd. En dit geldt wel voor meerdere Universiteiten in het land. Vooral de islamitische dames doen het bijzonder goed! Dus, moslims in Nederland doen het steeds beter in het onderwijs. Dat wil jij wellicht niet weten, omdat je bang bent dat zij jullie banen zullen inpikken? :roll: Staaltje selectief lezen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jan 24, 2010 2:52 pm

In Nederland, Engeland en overal in Europa zijn de zelfde problemen.
Hoezo 'Integratie is uitstekend gelukt’

De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jan 24, 2010 3:11 pm

Chaimae schreef:Nou geen damagogie bedrijven, Ariel. Op de Vrije Universiteit te Amsterdam, waar ik studeer, krielt het van de moslims en in het bijzonder Marokkanen. Ze zijn daar dus oververtegenwoordigd. En dit geldt wel voor meerdere Universiteiten in het land. Vooral de islamitische dames doen het bijzonder goed! Dus, moslims in Nederland doen het steeds beter in het onderwijs. Dat wil jij wellicht niet weten, omdat je bang bent dat zij jullie banen zullen inpikken? :roll: Staaltje selectief lezen.

Geweldig Chaimae dat er op de Vrije Universiteit te Amsterdam een paar moslims zitten. Maar jij volgt geen universitair onderwijs.
Veel van deze studies die moslims volgen zijn pretstudies waar onze Nederlandse maatschappij geen klap aan heeft , zoals de studie “Religie en Levensbeschouwing, traject Islam”en Arabisch. Geen wonder dat Moslims daar als mieren rondlopen.
http://www.vu.nl/nl/opleidingen/mastero ... /index.asp

En de moslims die wel een normale universitaire studie volgen raad ik aan om snel te ontislammen , want een goede moslim vertrouw ik en met mij heel veel Nederlanders niet , net zo min als ik jou nog vertrouw.

Dus het baantjes inpikken van niet Moslims zal erg meevallen. Staaltje selectief ons zand in de ogen strooien. :roll:

BTW krielt is geen nederlands woord. Je bedoelt krioelt

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Ma Jan 25, 2010 2:35 am

Joh, jij studeerde toch in Kampen? :shock:
dan dooft het licht….
Anoniem

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Jan 25, 2010 10:59 am

Chaimae schreef:Nou geen damagogie bedrijven, Ariel. Op de Vrije Universiteit te Amsterdam, waar ik studeer, krielt het van de moslims en in het bijzonder Marokkanen. Ze zijn daar dus oververtegenwoordigd. En dit geldt wel voor meerdere Universiteiten in het land. Vooral de islamitische dames doen het bijzonder goed! Dus, moslims in Nederland doen het steeds beter in het onderwijs. Dat wil jij wellicht niet weten, omdat je bang bent dat zij jullie banen zullen inpikken? :roll: Staaltje selectief lezen.

Is het niet zo dat mensen die in de koran geloven universitair geschoold zijn ten opzichte van mensen die daar niet in geloven? Neem nou zoiets als ruimtevaartwetenschappen of astronomie. Het lijkt me dat een moslim die bij zoiets aanschuift al zoveel meer weet dan anderen dat ie best het eerste jaar kan overslaan. Als je ziet wat voor kennis de koran allemaal bevat is het misschien zelfs beter dat ie gelijk maar docent wordt. Dit lijkt me een goeie: Moslim betekent docent!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Jan 25, 2010 3:37 pm

Ariel schreef:[[...]
En de moslims die wel een normale universitaire studie volgen raad ik aan om snel te ontislammen , want een goede moslim vertrouw ik en met mij heel veel Nederlanders niet , [...]

En dan komt de vraag op: "Is een aardige moslim ook een goede moslim?
Die ik alsvolgt beantwoord zag:
http://www.politicalislam.com/blog/is-a-nice-muslim-a-good-muslim/

Is a Nice Muslim a Good Muslim? January 7, 2010

After a murderous jihad at Fort Hood or the Christmas day airplane bombing attempt, did you hear: "Of course, not all Muslims are bad?" That brings up the question of how do you even tell if a Muslim is bad? Or good?

First off, what is a Muslim? A Muslim is a person who follows the doctrine of Islam. When that same person, does something that does not follow the doctrine of Islam, they are not a Muslim. The common idea is that anyone who says that they are a Muslim has their every action and word dictated by Islam. Put another way, every Muslim is seen as perfect follower of Islam at all times and circumstances. However, the truth is that a "Muslim" is not always a Muslim. When they do not follow Islamic doctrine, they are no longer a Muslim, but are a kafir (non-Muslim).

Now, how do we know if a Muslim is good or bad? If they are following the Koran and the Sunna (the perfect example of Mohammed), they are a good Muslim. If they don't follow the doctrine, then they are not a Muslim. That means that from the stand point of Islam there is no such thing as a good or bad Muslim. You either are a Muslim or you are not. When anyone follows the Koran and the Sunna, they are Muslim. When anyone does not follow the doctrine of Islam then they are a kafir.

This means that a person called a Muslim has two modes of being-Muslim and kafir, or kafir-Muslim. The same person can be a Muslim in one moment and a kafir in the next.

What do kafirs mean by a good Muslim? Simple, the same way we judge all other people as good and bad-the Golden Rule. Do they follow the Golden Rule when they are with us? If so, then they are a good person.

Since the Koran and the Sunna do not have the Golden Rule, how are Muslims to treat us? Islamic doctrine lays out an alternative to the Golden Rule. Those who do not believe Mohammed are kafirs, and kafirs are treated differently from Muslims.

Islamic doctrine says a great deal about the kafir. Most of the Koran is about kafirs, 61%, only 39% is about Muslims. About 20% of the Hadith is about kafirs and 98% of the Sira is about kafirs. Mohammed was fixated on kafirs and annihilated every kafir by violence, exile or conversion. When Mohammed died, there was not a person alive in Arabia who would argue with him.

Mohammed's actions are pure Islam; therefore, annihilating kafirs and kafir culture is pure Islam. A Muslim has to be, in some way, in some form of action, eliminating kafirs and their world. The action against kafirs is jihad. There are four flavors of jihad and murder is only one. Deception, conversation, articles and TV appearances can be jihad of speech and writing. There is always the option of giving to an Islamic charity, since one of the Koranic uses of charity is jihad.

Every Muslim believes that all nonbelievers are kafirs. The Koran says that kafirs may be hated, plotted against, deceived, murdered, raped, enslaved, mocked and tortured. All of those actions are Islam and perfect doctrine. When a person is being a good Muslim, they are following Islam and that means that you are a kafir. Hate, deception, murder, mockery and torture are bad for kafirs, but good for Muslims.

Kafirs are pure other. Muslims treat other Muslims as brothers and sisters, but they can treat a kafir well or they can treat them as less than an animal. Islam has dualistic ethics, one set of rules for Muslims and another set of rules for kafirs. Dualism is bad. When a Muslim practices dualism, they are bad. There is no good in Islam for a kafir and therefore, there is no good in a Muslim for a kafir.

Does this mean that the Muslim at work is bad? Yes, when they are following the doctrine of Islam. Whenever they are not following Islam, that person can be as good as any other. It is not about people, but about doctrine. It is the doctrine of Islam to be bad to kafirs. When anyone is practicing Islam around a kafir they must be bad, since Mohammed was never good to kafirs.

Wait! What about the nice, pious Muslim at work? He is good, isn't he?

Is he nice because of the Golden Rule or is he practicing the Sunna of the charming Mohammed we find in the early Meccan days? Mohammed could be very polite with kafirs, however, if charm did not work, then other methods were used. Islam is a process of increasing force that can start out pleasantly.

We are left with an ethical confusion around any Muslim. They can seem pleasant, but nothing changes the fact that they see Mohammed as the perfect person to imitate. Nothing changes the fact that we are kafirs. Kafir is the worst word in the human language.

Whom are we to believe-the Muslim at work or Mohammed? Every Muslim wants to imitate Mohammed; every Muslim is a Mohammedan. The problem is that Mohammed annihilated every kafir he ever met. It was a process. The process started out nice and when nice did not work, it ended in annihilation of the kafir. In Islam, nice is the beginning of bad for the kafir.

So how do you tell if a nice Muslim is good or bad? From the kafir point-of-view, there is only the fact that a Muslim is following Mohammed's example. And that is bad, very bad.

Bill Warner
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Jan 27, 2010 1:59 pm

Ariel, de Marokkanen komen uit een masculien cultuur, waar het nastreven van materiaal bezit centraal staat. Je denkt toch werkelijk niet dat zo een Marokkaan een traject islam gaat volgen? De cijfers wijzen uit dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in studies als Rechten, Psychologie en Bedrijfskunde. Of zijn dat volgens jou ook al geen universitaire studies? Master Journalistiek is dus ook al geen universitair studie? Vraag me werkelijk af wat jij dan wel een universitair studie vindt? Wat is er? Kan je het niet trekken dat die Marokkaantjes aan de Universiteit studeren? Ik zie op de VU toch echt dat het aantal Marokkanen zich niet beperkt tot een handjevol.

@Numan,

Ben bezig met mijn master Journalistiek. Die wil ik eerst op zak hebben, voor ik begin met Theologie. Tijd zat, moet van mijn vader tot mijn 30ste studeren. :wink2:

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Jan 27, 2010 3:23 pm

Journalistiek is een HBO opleiding.
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 27, 2010 3:48 pm

Rechten, psychologie worden nu eenmaal onder de pret studies gerekend. Ik kan er ook niks aan doen. Deze studies zijn stampwerk. Je hoeft niet echt na te denken, maar je moet dingen uit je hoofd leren. Het heeft in ieder geval niets met wetenschappelijk onderwijs of zo te maken.
Vraag aan elke beta student over de studie rechten en psychologie, en ze zullen je het zelfde vertellen.

Maar ja, het is natuurlijk best knap als je zo'n studie doet. Respect als je zover komt. Ik wil het niet bagatelliseren.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Jan 27, 2010 4:10 pm

H.Numan schreef:Journalistiek is een HBO opleiding.

Je hebt ook de master Journalistiek. :razz: Wordt aangeboden in Groningen (RUG) en Amsterdam. (VU en UvA) http://www.let.vu.nl/nl/opleidingen/mas ... /index.asp

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Jan 27, 2010 6:06 pm

Chaimae schreef:Je denkt toch werkelijk niet dat zo een Marokkaan een traject islam gaat volgen? De cijfers wijzen uit dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in studies als Rechten, Psychologie en Bedrijfskunde.

Zijn deze studies geen tajecten Islam?

Rechten wordt aangemoedigd door je Salafibroeders (=terroristenbroeders) dit is handig voor het voeren van een judiciële Jihad.
Psychologie is handig als bekeringshulp. Tenzij je het gaat doen om de door islam veroorzaakte schizofrenie te genezen.

Bedrijfskunde. Moeten ze ook kunnen als ze goed op hun toekomstige slaven willen letten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Jan 27, 2010 6:12 pm

Ik vind het inderdaad ook wel opmerkelijk dat er zovele moslima's aan rechtenstudie BEGINNEN (of ze slagen weet ik niet).

dit verbaast me des te meer omdat hun allereigenste profeet vond dat de getuigenis van een vrouw slechts de helft waard is van die van een man, omdat vrouwen een afwijking aan hun hersenen hebben. Nemen ze dan TWEE vrouwelijke advokaten ipv één ook?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Jan 28, 2010 2:50 am

Ik vraag me serieus af of de universiteiten uitpuilen van de mohammedanen. Als dat zo was zouden we dat dagelijks te horen krijgen.
Verder is er een heel groot verschil tussen het aantal mensen dat begint aan een studie en zij die de studie afmaken.
Erg leuk als er 1000 marokkanen beginnen aan eens studie (hetgeen de hele dag geroeptoeterd zou worden) maar dat doet niet ter zake. Als er 1 zou promoveren is dat niet geweldig. Maar dat wordt uiteraard niet geroeptoeterd.
dan dooft het licht….
Anoniem

Terug naar “Samenleving & Integratie”