Help een moslim!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Help een moslim!

Bericht door Ariel »

Help een moslim!

Ze worden de laatste tijd bijna als misdadigers gezien: jongeren die niet ‘geloven’ in de zogenaamde islamisering. Laatst reageerde een volwassene ronduit verontwaardigd toen ik voorzichtig probeerde mee te delen niet al te veel soeps te zien in de doemtheorie van de PVV. "Het is wel jóúw toekomst hoor, die door die moslims over genomen gaat worden!"

Ook onder leeftijdsgenoten winnen politici als Wilders de laatste maanden enorm veel terrein. Wanneer het onderwerp “allochtonen” of, erger nog, “islam” wordt aangesneden zijn er vaak al enkele gespreksdeelnemers die onwillekeurig een spier vertrekken. En wanneer lang over de islam wordt doorgepraat, komt naar buiten dat leerlingen intern tóch wel wat hekelende en angstige gevoelens hebben richting moslims.

De fiets van een vriendin was bijvoorbeeld ooit gestolen door een Marokkaan en de plaatselijke Turkse bakker heeft eens een brood te veel gerekend aan een klasgenoot.

En, nu we het er toch over hadden: Die jongen met die scooter die laatst een brugger aanreed was ook al moslim. “En vast een Turk,” zo voegde een ietwat bijdehante jongen vrolijk toe.

De opmerking dat er ook genoeg Nederlanders en niet-moslims zijn die wel eens een brugger van de fiets hebben gestoten of een rekenfout hebben gemaakt, werd onmiddellijk weerlegd. “Aan die Nederlanders kunnen we niets doen, aan de moslims wel. Die kunnen we allemaal deporteren als ze zich niet gedragen,” vertelde iemand me bloedserieus. Bovendien: Volgens sommigen bracht de Islam naast overduidelijk ontzettend hoge criminaliteitscijfers nog veel meer ergs mee. Gedwongen huwelijken, vrouwenonderdrukking, homofobie, censuur, terrorisme, alles leek mijn klasgenoten importeerbaar én maar al te werkelijk.

“Het is niet dat ik ze haat… Ik ben alleen bang,” aldus een oprecht angstig kijkende vriendin.

Tja, waar ze de angst vandaan heeft is natuurlijk wel redelijk duidelijk. Wanneer je na het kijken van een speech van Wilders de tv uitzet en met kersverse angst naar buiten loopt, lijkt elke buurvrouw met een hoofddoekje en allochtoon ogende glazenwasser plots op de eerste beste zelfmoordterrorist of vrouwenhandelaar.

Maar bizar is het wel: Een jaar geleden had iemand als Wilders ons jongeren echt nog niet zoveel angst kunnen inpraten. Toen konden we nog smakelijk lachen om wat ‘die gast met dat rare haar’ weer door de Tweede Kamer had geroepen. Nu lijkt iedereen eerbiedig aantekeningen te maken bij het horen van de zoveelste haatzaaiende speech.

Waar moet het heen met, inderdaad, ónze toekomst? Zijn we niet bang voor de verkeerden? De enige angst die ik op dit moment voel, is die voor meneer Wilders en consorten. Want als ik moet kiezen tussen een gemengde cultuur of een gedwongen cultuur, heb ik de keuze snel gemaakt. Ik zie immers liever een samenleving waarin zowel hoofddoekjes als pumps bij de H&M verkrijgbaar zijn, dan waarin meisjes met hoofddoekjes überhaupt niet meer in de H&M mogen komen.

http://www.trouw.nl/onderwijs/opinie/ar ... slim_.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help een moslim!

Bericht door Manon »

Volgens sommigen bracht de Islam naast overduidelijk ontzettend hoge criminaliteitscijfers nog veel meer ergs mee. Gedwongen huwelijken, vrouwenonderdrukking, homofobie, censuur, terrorisme, alles leek mijn klasgenoten importeerbaar én maar al te werkelijk
och gut! wat een sprookjesverhalen toch allemaal. Dit is toch helemààl niet zo...... ?

Ieslam=piess toch?

Ben vandaag gestart met mijn kerstenings-actie: telkens ik een hoofddoekje voorbijkom op straat sla ik discreet een kruisteken: hoofdje gebogen, kruistekentje slaan. Net goed duidelijk genoeg om omstaanders een glimlach op het gelaat te toveren (en bij mezelf ook). Het was heel leuk, die eerste oefening. Ik ga het nog doen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: Help een moslim!

Bericht door bobette »

circe schreef:
Ben vandaag gestart met mijn kerstenings-actie: telkens ik een hoofddoekje voorbijkom op straat sla ik discreet een kruisteken: hoofdje gebogen, kruistekentje slaan. Net goed duidelijk genoeg om omstaanders een glimlach op het gelaat te toveren (en bij mezelf ook). Het was heel leuk, die eerste oefening. Ik ga het nog doen.
Die is goed. Dat ga ik ook doen. Een kruisteken maken betekent dat je de duivel wilt verdrijven. :roll2:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Help een moslim!

Bericht door BFA »

want als ik moet kiezen tussen een gemengde cultuur of een gedwongen cultuur, heb ik de keuze snel gemaakt.
Als je het zo stelt is de keuze makkelijk gemaakt voord de gemengde cultuur.
Dan wordt er geen rekening mee gehouden dat een gedwongen cultuur zich niet met de vingerknip instelt.
Ariel schreef:Ik zie immers liever een samenleving waarin zowel hoofddoekjes als pumps bij de H&M verkrijgbaar zijn, dan waarin meisjes met hoofddoekjes überhaupt niet meer in de H&M mogen komen.
Kijk naar de realiteit in de Islamterritoria. Nergens zijn er hoofddoekjes net zoals pumps in de grootwarenhuizen te vinden. Niet door armoede, maar door de dwang vanuit Islam.
In de Islamterritoria zijn het überhaupt de meisjes zonder hoofddoek die niet meer in het grootwarenhuis binnen mogen.

Dit is wat Islam hier, niet met de vingerknip maar op termijn wil. Een gedwongen cultuur.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help een moslim!

Bericht door Ariel »

Fé Toussaint (16) zit in 5vwo van het Pantarijn in Wageningen. Als je 16 jaar bent heb je het recht om goedgelovig , naïef en onnozel te zijn.
Het wordt tijd dat dit meisje een paar keer uitgescholden wordt voor hoer, en een goeie salafist tegenkomt die met haar zal trouwen, zodat ze goed en op de juiste manier kennis kan maken met Islam.

Het is goed om te lezen dat er ook nog wat minder naïeve klasgenootjes van haar bestaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Help een moslim!

Bericht door Eliabe »

circe schreef:
Ben vandaag gestart met mijn kerstenings-actie: telkens ik een hoofddoekje voorbijkom op straat sla ik discreet een kruisteken: hoofdje gebogen, kruistekentje slaan. Net goed duidelijk genoeg om omstaanders een glimlach op het gelaat te toveren (en bij mezelf ook). Het was heel leuk, die eerste oefening. Ik ga het nog doen.
Heb ik ook gedaan totdat ik in Amsterdam kwam en last kreeg van het Frozen shoulder syndroom, tennisarm en het carpale tunnelsyndroom.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help een moslim!

Bericht door Manon »

Heb ik ook gedaan totdat ik in Amsterdam kwam en last kreeg van het Frozen shoulder syndroom, tennisarm en het carpale tunnelsyndroom.
:laugh1: tja, als je daar allemaal last van hebt, kan je beter gewoon met een kruis op een plakkaat rondlopen denk ik. scheelt een pak oefeningen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Help een moslim!

Bericht door Eliabe »

circe schreef:
Heb ik ook gedaan totdat ik in Amsterdam kwam en last kreeg van het Frozen shoulder syndroom, tennisarm en het carpale tunnelsyndroom.
:laugh1: tja, als je daar allemaal last van hebt, kan je beter gewoon met een kruis op een plakkaat rondlopen denk ik. scheelt een pak oefeningen.
Ik heb eraan zitten denken om met een aantal sproeivliegtuigen vol wijwater over Amsterdam te vliegen :sly:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Plaats reactie