Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door Ariel »

Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon
donderdag 29 april 2010

Hoogopgeleide allochtonen hebben meer moeite met het vinden van een passende baan dan autochtonen. Dit komt doordat ze minder goed Nederlands spreken en minder hulp krijgen van familie bij het zoeken naar een baan.

Dat blijkt uit onderzoek van FORUM, het instituut voor Multiculturele Vraagstukken.
Het instituut deed onderzoek naar de marktkansen van hoogopgeleide jongeren met een niet-Westerse achtergrond. De werkloosheid onder hoogopgeleide allochtonen is 2,5 keer zo hoog als onder autochtonen. In 2009 was 8 procent van de hoogopgeleide allochtonen werkloos (zie de cijfers, pdf).

Focus op etniciteit
Voorheen werd altijd aangenomen dat allochtonen minder snel een goede baan krijgen omdat ze tot een etnische minderheid behoren. De onderzoekers beweren nu dat niet etniciteit, maar sociale klasse bepalend is. De focus op etniciteit laat buiten beeld dat er ook onder autochtonen groepen zijn die moeilijker aan een baan komen.

Veel allochtonen behoren namelijk tot de lagere sociale klasse, betogen de onderzoekers. Ook autochtonen wiens ouders lager op de sociale ladder staan vinden minder snel een passende baan.

Door Marlou Visser

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... chtoon.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door mercator »

Ach ja, dat horen we nu al zo lang. De linkse oplossing? We verdriedubbelen de uitkeringen van de allochtonen en voila ze zijn helemaal mee in de vaart der volkeren.
Onzin natuurlijk, Islam is de oorzaak van de achterlijkheid en onaangepastheid van allochtonen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door Monique »

Tsja, een hoge opleiding zegt nu eenmaal niet zoveel.
Je houding zegt ook heel veel.
Wanneer je met je HBO/uni diploma de achterbuurtmentaliteit meeneemt naar een werkgeven dan kun je inderdaad op je neus vallen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door Bernie »

Als de lagere klasse bepalend is, valt op dat succesvolle immigranten zoals de Chinezen en de Indonesiers van oorsprong ook tot diezelfde lagere klasse zouden moeten behoren.

Het zou ook andersom kunnen zijn: een negatieve houding / slachtoffer mentaliteit zorgt ervoor dat groepen in die klassen blijven hangen.

Opvallend is dat zelfs in moslimlanden christenen en andere niet-moslims vaak tot de beter opgeleide klassen behoren.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door mercator »

Bernie schreef: Opvallend is dat zelfs in moslimlanden christenen en andere niet-moslims vaak tot de beter opgeleide klassen behoren.
Ja ik herinner me dat de Iraakse minister van Buitenlandse Zaken, Tarek Aziz, een Christen was bijv. Je kan er niet omheen, moslims kunnen gewoon NIKS, tenzij kleine moslims fokken via sex.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door Bernie »

En dit is allemaal deste opvallender omdat niet-moslims stelselmatig worden gediscrimineerd in moslimlanden.

Islam ontmoedigt zelf nadenken. Een moslim is trots als hij de koran uit zijn hoofd kan leren,en wordt bang gemaakt als hij zelf iets bedenkt.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door Mahalingam »

Het probleem is dat we hier in ons land maar heel erg weinig schaapherders nodig hebben. En ook geitenhoeders zijn niet in trek. We hebben wel veel geiten maar die worden net zo gehouden als de koeien. Melkmeisjes zijn er ook bijna niet meer.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door Dhana »

Monique schreef:Tsja, een hoge opleiding zegt nu eenmaal niet zoveel.
Je houding zegt ook heel veel.
Wanneer je met je HBO/uni diploma de achterbuurtmentaliteit meeneemt naar een werkgeven dan kun je inderdaad op je neus vallen.

Zefs als je als moslim een graad hebt in de psychiatrie hebt, kan je hilarisch domme dingen te berde brengen. Zo zag ik zeker 15 jaar geleden een item in een nieuwsuitzending waarin het relatief grote aandeel van jonge mannelijke schizofrenen binnen de moslimgemeenschap aan de orde kwam. Er kwam daar ook een van origine Marokkaanse spychiater aan het woord, die doodleuk beweerde dat dat te wijten was aan het feit dat jonge Marokkanen regelmatig toegang geweigerd werd in uitgaansgelegenheden. Voor het grote aantal depressieve moslimmeisjes had hij echter geen pasklaar antwoord. Nu ik een beetje verder ben ingwijd in de islam, mag het nog een wonder heten dat die niet naar djins of satan verwees.

Geen wonder dat men niet zo happig is om molsims aan te nemen, zelfs als ze een universitaire graad hebben. Wat ze ook voor bul op zak mogen hebben, het zijn en blijven wereldvreemde vreemde snuiters.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Geen wonder dat men niet zo happig is om molsims aan te nemen, zelfs als ze een universitaire graad hebben. Wat ze ook voor bul op zak mogen hebben, het zijn en blijven wereldvreemde vreemde snuiters.
Ik heb dat nog geprobeerd, vroeger. Ik geloofde ook in de linkse fabels over sociale uitsluiting van moslims. In een atelier waar nogal wat houtbewerking bij kwam kijken liet ik jonge Mohammed wat bijverdienen, leek me prima want die rondde net zijn leervak houtbewerking af.
Al snel bleek dat Mohammed helemaal niets kon, zelfs een spijker min of meer recht in een plank meppen wilde niet lukken. Toen ik vroeg hoe dat zo kwam -met die richting houtbewerking dan nog- was het antwoord: waarom zou ik opletten in de klas? De rotte Belgen zijn toch allemaal racisten en zullen me geen werk geven.
Naar moslim-logica blijkbaar een perfect sluitende redenering.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dhana schreef: Geen wonder dat men niet zo happig is om molsims aan te nemen, zelfs als ze een universitaire graad hebben. Wat ze ook voor bul op zak mogen hebben, het zijn en blijven wereldvreemde vreemde snuiters.
Ik heb dat nog geprobeerd, vroeger. Ik geloofde ook in de linkse fabels over sociale uitsluiting van moslims. In een atelier waar nogal wat houtbewerking bij kwam kijken liet ik jonge Mohammed wat bijverdienen, leek me prima want die rondde net zijn leervak houtbewerking af.
Al snel bleek dat Mohammed helemaal niets kon, zelfs een spijker min of meer recht in een plank meppen wilde niet lukken. Toen ik vroeg hoe dat zo kwam -met die richting houtbewerking dan nog- was het antwoord: waarom zou ik opletten in de klas? De rotte Belgen zijn toch allemaal racisten en zullen me geen werk geven.
Naar moslim-logica blijkbaar een perfect sluitende redenering.

Dan ben je dezelfe weg gegaan als ik. Nog niet zo lang geleden was ik er ook van overtuigd dat het al die anti-moslim uitingen tussen de oren zat van rechtse redneck rakkers die niet voor zichzelf konden denken en alles wat niet Nederlands was op een grote hoop gooiden. Maar achteraf zegt dat nu meer over mijn eigen instelling dan over de mentaliteit van mohammedanen. Dat laatste geldt uiteraard voor jou en ik denk voor iedereen die hier regelmatig post.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door mercator »

Dhana schreef:[Maar achteraf zegt dat nu meer over mijn eigen instelling dan over de mentaliteit van mohammedanen.
Idd, je moet er gewoon eens persoonlijk bij betrokken zijn geraakt, want anders geloof je gewoon niet hoe achterlijk en wereldvreemd die lui zijn.
Het is ook vrijwel niet te vatten dat er anno nu 2010 honderden miljoenen aardbewoners zijn die nog exact dezelfde mentaliteit hebben als in de meest duistere middeleeuwen.

Stel dat je aan een intelligente 18de eeuwer zou gezegd hebben via een teletijdsmachine de mens kan vliegen, dan zou die dat ook alleen maar geloven als hij zelf s in een vliegtuig heeft gezeten. Zo moet je ook even tussen en met de moslims geleefd hebben om terdege te beseffen wat een naar volkje dat is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:

Dan ben je dezelfe weg gegaan als ik. Nog niet zo lang geleden was ik er ook van overtuigd dat het al die anti-moslim uitingen tussen de oren zat van rechtse redneck rakkers die niet voor zichzelf konden denken en alles wat niet Nederlands was op een grote hoop gooiden. Maar achteraf zegt dat nu meer over mijn eigen instelling dan over de mentaliteit van mohammedanen. Dat laatste geldt uiteraard voor jou en ik denk voor iedereen die hier regelmatig post.
Hier nog één zei de gek.
Ik had uitspraken zoals..”ja maar…immigratie is zo leuk, want nu kunnen we een Turks brood bij een Turkse bakker kopen, en wat zou het leuk zijn als ons nageslacht straks allemaal een leuk natuurlijk kleurtje hebben omdat onze rassen vermengt worden…
Ja ik weet het, sla me maar op mijn gezicht.. :redface:
Maar toen ging ik de Koran lezen, en werd ik wakker.

Het is ook geen goed plan om Islamieten leraren en wetenschappers te laten worden.
De eerste groep zal de evolutie theorie en Holocaust ontkennen, en de tweede groep zal zich vast houden aan de wetenschappelijke wonderen van de koran
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Hier nog één zei de gek.
Ik had uitspraken zoals..”ja maar…immigratie is zo leuk, want nu kunnen we een Turks brood bij een Turkse bakker kopen, en wat zou het leuk zijn als ons nageslacht straks allemaal een leuk natuurlijk kleurtje hebben omdat onze rassen vermengt worden…
Ja ik weet het, sla me maar op mijn gezicht.. :redface:
Maar toen ging ik de Koran lezen, en werd ik wakker.
Ja, gek hé hoe verblind je op een bepaald punt in je leven kan zijn, én hoe effectief de indoctrinatie van het mei68 schuld-en welzijnsdenken wel kan zijn, zelfs op intelligente mensen als Dhana, Ariel en Mercator :) . Ik betrap me er nu nog op dat ik hoofdschuddend eraan terug denk hoe ik in de jaren 70/80 meeliep in anti-kernenergie marsen en het Vlaams Blok beschouwde als de collectieve reïncarnatie van Hitler en co, ongelooflijk.
Onze jeugd krijgt die agitprop nog volop mee, mijn dochter krijgt les over de moedige en wereldverbeterende jongens en meisjes van Greenpeace, Artsen zonder Grenzen en Amnesty International...alle 3 criminele zwendel-organisaties, maar wél goed links.

Persoonlijk ben ik maar heel recent wat in dat maffe boekje van de moslims gaan lezen, ik heb zowat het bewustwordingstraject omgekeerd afgelegd. Ik ondervond volop dat moslims voor geen cent deugen, toen ik later s de koran opsloeg was mijn reactie wel het verwondert me niks dat die gevaarlijke psychopaten daar zo opgetogen over zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Het is ook geen goed plan om Islamieten leraren en wetenschappers te laten worden.
De eerste groep zal de evolutie theorie en Holocaust ontkennen, en de tweede groep zal zich vast houden aan de wetenschappelijke wonderen van de koran
De moslims die hier helaas rondlopen hebben genoeg met het kunnen begrijpen en uitvoeren van enkele korte commando's in het Nederlands, géén voortgezet onderwijs voor moslims aub.

Wat die wetenschappers betreft, gelukkig zijn moslims te dom om kernfysicus of chemicus te worden, je kan wel raden wat ze met zulke kennis van plan zouden zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Dhana schreef:

Dan ben je dezelfe weg gegaan als ik. Nog niet zo lang geleden was ik er ook van overtuigd dat het al die anti-moslim uitingen tussen de oren zat van rechtse redneck rakkers die niet voor zichzelf konden denken en alles wat niet Nederlands was op een grote hoop gooiden. Maar achteraf zegt dat nu meer over mijn eigen instelling dan over de mentaliteit van mohammedanen. Dat laatste geldt uiteraard voor jou en ik denk voor iedereen die hier regelmatig post.
Hier nog één zei de gek.
Ik had uitspraken zoals..”ja maar…immigratie is zo leuk, want nu kunnen we een Turks brood bij een Turkse bakker kopen, en wat zou het leuk zijn als ons nageslacht straks allemaal een leuk natuurlijk kleurtje hebben omdat onze rassen vermengt worden…
Ja ik weet het, sla me maar op mijn gezicht.. :redface:
Maar toen ging ik de Koran lezen, en werd ik wakker.

Het is ook geen goed plan om Islamieten leraren en wetenschappers te laten worden.
De eerste groep zal de evolutie theorie en Holocaust ontkennen, en de tweede groep zal zich vast houden aan de wetenschappelijke wonderen van de koran
Laat me niet lachen om de wetenschappelijke wonderen uit de koran. Ik hoefde als niet gestudeerde maar even te googlen om erachter te komen dat duizenden jaren voor de islam, de Hetieten ijzermeteorieten als hemels ijzer betitelde. Een kennelijk daarover gefrustreerde moslim reageerde daarop dat je "hemels" ook in overdrachtelijke zin kan gebruiken. Als een taal uit lang vervlogen tijden dezelfde figuurlijke betekenis geeft aan het woord hemels vind ik dat meer een wonder dan wat de koran verhaalt over ijzer.

Om nog maar te zwijgen over de wetenschappelijke juiste verhandeling over de groei van een embryo. Dat is toch om niet meer bij te komen dan het lachen, wat die wetenschapper Mr. Moore ook ooit gezegd mag hebben. Als de koran zo goddelijk wetenschappelijk opgezet is, zou Allah zeker niet verordend hebben vrouwen de hele dag in huis op te sluiten, omdat het wetenschappelijk een vaststaand feit dat je daarvan ernstig ziek wordt vanwege een vitamine D tekort.

En ontkenning, of dat nu de holocaust is, of het sadisme van de koran en het liederlijke leven van de profeet, is een islamitisch gegeven waarvan het wel lijkt of dat via de genen doorgegeven wordt.

De islam is één grote ontkenning van het leven met als uitgangspunt geen enkele vorm compassie of zelfs maar respect voor alles wat zuiver en onschuldig is.

En laten we over de heer Harun Yayha maar helemaal zwijgen. Dat is een oplichter en fraudeur van het zuiverste water. Ik steek misschien vreemd in elkaar, maar iemand die veroordeeld wordt om nog wel meer redenen, zou ik bij voorbaat al wantrouwen.

En tot besluit. Ik neig meer naar agnoste dan dat ik werkelijk gelovig ben, maar de enige voor mij persoonlijke verdienste van de islam is dat ik gaan begrijpen wat leer van Jezus inhouft en dat meer en meer als leidraad in mijn leven ben gaan oppakken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door mercator »

Dhana schreef: En ontkenning, of dat nu de holocaust is, of het sadisme van de koran en het liederlijke leven van de profeet, is een islamitisch gegeven waarvan het wel lijkt of dat via de genen doorgegeven wordt.
Dat IS ook zo, door eeuwenlange incest is het brein van de Homo Islamicus aangetast, dat bevindt zich op een debiel niveau.De achterlijkheid van Islamieten is idd deels een genetisch-biologisch gegeven.
Zonder een medisch psychopathologisch denkmodel kan je het gedrag van moslims niet verklaren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Lager sociaal milieu oorzaak werkloosheid allochtoon

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dhana schreef: En ontkenning, of dat nu de holocaust is, of het sadisme van de koran en het liederlijke leven van de profeet, is een islamitisch gegeven waarvan het wel lijkt of dat via de genen doorgegeven wordt.
Dat IS ook zo, door eeuwenlange incest is het brein van de Homo Islamicus aangetast, dat bevindt zich op een debiel niveau.De achterlijkheid van Islamieten is idd deels een genetisch-biologisch gegeven.
Zonder een medisch psychopathologisch denkmodel kan je het gedrag van moslims niet verklaren.

Ik heb jaren geleden het boek "De geverfde vogel" van Kosinski gelezen. Het boek heeft indruk op me gemaakt. Wat het hoofpersonage allemaal heeft moeten doorstaan en dat door mensen die psychisch getekend waren door eeuwenlange incest en geketend door isolatie doet me steeds denken aan het gedrag en de gemiddelde mentaliteit van moslims. Het eigen totaal gstoorde gedrag terug bij zijn familie is een exacte kopie van hoe moslims zich manifesteren als ze in een beschaafde cultuur terecht komen.

Dus inderdaad, het gros van de moslims valt onder de noemer psychopatische patienten.

Bij een psychopaat ontbreekt de capaciteit om emoties zoals schuld of wroeging te voelen omdat ze niet kunnen empathiseren met anderen. Het gedrag van een psychopaat laat zich vooral tonen in sterk egocentrisch gedrag, waarbij het eigenbelang altijd boven dat van anderen gaat. Dit kan op een duidelijk zichtbare wijze gebeuren, maar het kan ook zo zijn dat men zich schijnbaar aardig en sociaalvoelend voordoet om daarmee te bereiken dat er later rechten of gunsten kunnen worden geëist. Een ander kenmerkend verschijnsel is dat zij zo manipuleren dat de ander dat niet direct in de gaten heeft en zich ongewild voor “het karretje” laat spannen.

Een heel specifiek verschijnsel bij psychopathie is het ziekelijk liegen. Een psychopaat kan een uitgebreid web van leugens vertellen om daar later zijn voordeel mee te kunnen doen. Hij kan bijvoorbeeld iemand financieel voordeel of romantiek in het vooruitzicht stellen, maar het verantwoordelijkheidsgevoel om aan de geschapen verwachtingen te voldoen, ontbreekt volledig. Het komt voor dat het liegen zodanig een tweede natuur geworden is, dat het ook gebeurt zonder dat de psychopaat er een concreet plan of doel mee heeft. Opvallend is voorts dat zij zich enerzijds gedragen als mensen die in de hoek zitten waar “de klappen” vallen en anderzijds zich voordoen als iemand die “het gemaakt” heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychopathie" onclick="window.open(this.href);return false;

De openingszin van het artikel is kenmerkend voor de problemematiek die moslims met zich meebrengen.
Psychopathie is een psychologisch syndroom dat zich uit door het onder andere chronisch vertonen van immoreel en antisociaal gedrag van de persoon jegens anderen en hun eigendom.
Maar dat kan allemaal verholpen worden door regelmatig thee met ze te gaan drinken. En Wilders is een zielig figuur die maar niet wil inzien dat moslims een verrijking zijn voor onze naties.
Prognose
Voor zover bekend, zijn er geen succesvolle behandelmethoden tegen dit syndroom. [1][2] Er zijn integendeel sterke aanwijzingen dat het therapeutisch "behandelen" van de patiënt hem juist de gelegenheid geeft om zijn antisociale vaardigheden te verbeteren.
Zie hier hoe het politieke beleid niet meer is dan heel veel olie op het vuur.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie