Boerkadraagster ontmaskerd

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door birdie »


BOERKADRAAGSTER ONTMASKERD

Een 60-jarige Franse vrouw heeft in een kledingwinkel de gezichtssluier van een moslima afgescheurd. Dat meldt de krant Daily Telegraph vanmiddag.

De advocate zag de islamitische vrouw binnenkomen en liet zich ontvallen dat het boerkaverbod wat haar betreft niet snel genoeg kan worden ingevoerd. Ook maakte ze volgens getuigen denigrerende opmerkingen over het gewaad. De 26-jarige moslima kwam daarop verhaal halen.

Er ontstond een pittige discussie, waarbij de advocate de sluier van de vrouw aftrok om haar gezicht te kunnen zien. Vervolgens vlogen ze elkaar in de haren. De dochter van de oudste dame deed ook nog eventjes mee.
Het drietal is opgepakt.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... skerd.html
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door Manon »

Is het ondertussen al VERBOTEN om het aangezicht van een opponent te proberen ontbloten?

mag je een inbreker in feite nog zijn bivakmuts aftrekken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door H.Numan »

Nee, dat mag je niet.
Je mag hem aanhouden. Niet staande houden.
Je mag hem belemmeren in zijn vrijheid totdat een opsporingsambtenaar het van je over neemt. Hoe je dat doet is aan het gerecht om te beoordelen.
Volgens mij je niet het recht om de bivakmustdrager zijn muts van zijn snuit te trekken.
Ik denk wel dat wanneer hij zich verzet je hem die muts kan laten opeten...

Al komt er een burkaverbod in Frankrijk of hier: je mag die persoon de toegang weigeren (nu ook, maar je moet het heel goed kunnen motiveren), maar je mag de burka niet van haar snuit trekken.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door Zwartmeer »

H.Numan schreef:Volgens mij je niet het recht om de bivakmustdrager zijn muts van zijn snuit te trekken.
Volgens mij heb je dat recht ook niet maar dat wil nog niet zeggen dat het strafbaar is. Misschien is het onzin wat ik nu zeg. Ik zie het als dat je je fiets ergens neerzet en vergeet op slot te doen. Als je dan terug komt zie je iemand erop fietsen en die brengt de fiets meteen weer terug. Het is een soort Joy-biker zeg maar. Die persoon had het recht niet om op jouw fiets te fietsen maar hij heeft ook niks strafbaars gedaan.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door Mahalingam »

Wat is nu het probleem? We weten, dat is ons vaak genoegd verteld, dat ze zich bedekken omdat de mannen anders begerig worden. Ze mogen niet gezien worden door mannen. Daarom.
Maar er waren hier ter plekke toch alleen maar kibbelende vrouwen? Dus wat is dan het ontbloot-probleem?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door Monique »

Mahalingam schreef:Wat is nu het probleem? We weten, dat is ons vaak genoegd verteld, dat ze zich bedekken omdat de mannen anders begerig worden. Ze mogen niet gezien worden door mannen. Daarom.
Maar er waren hier ter plekke toch alleen maar kibbelende vrouwen? Dus wat is dan het ontbloot-probleem?
Daar zeg je iets.
Wat als er een lesbiene bij is?
Eigenlijk moeten moslima's zich dus altijd geheel bedekken....ook wanneer er alleen vrouwen zijn.
1 lesbienne ertussen en die loopt natuurlijk over van lust bij het zien van moslima-haar.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door H.Numan »

Zwartmeer schreef:
H.Numan schreef:Volgens mij je niet het recht om de bivakmustdrager zijn muts van zijn snuit te trekken.
Volgens mij heb je dat recht ook niet maar dat wil nog niet zeggen dat het strafbaar is. Misschien is het onzin wat ik nu zeg. Ik zie het als dat je je fiets ergens neerzet en vergeet op slot te doen. Als je dan terug komt zie je iemand erop fietsen en die brengt de fiets meteen weer terug. Het is een soort Joy-biker zeg maar. Die persoon had het recht niet om op jouw fiets te fietsen maar hij heeft ook niks strafbaars gedaan.
Zo werkt de wet niet.
Aanhouden = iemand in zijn vrijheid belemmeren (zodat hij over gedragen kan worden aan een beedigd opsporingsambtenaar)
Staande houden = iemand stoppen, en vragen naar zijn NAW + id kaart. (Mag alleen een beedigd opsporingsambtenaar)
Iemand's bivakmuts van z'n snuit trekken is aanranding.

De wet accepteert alleen zintuigelijke waarnemingen. Hoe iemand iets ziet is een persoonlijke intepretatie.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door Manon »

In praktijk moet je dus zeker de belager laten lopen en nadien verklaren: ik zag enkel een fladderend laken.

leuke nieuwe bron van inkomsten zo.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door H.Numan »

Nee, maar je moet er zeer zeker rekening mee houden dat je een bijzonder smerige sigaar te roken krijgt als je iemand aanhoudt en daarbij aanrandt. Zeker als we over mohammedanen m/v spreken. En ook als je een kraker z'n muts aftrekt. Die gaat gelijk een aanklacht wegens aanranding indienen.

Niet leuk, onterecht, maar het is wel de realiteit. :huh:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door Mahalingam »

De rechtszaak is begonnen en de eis is niet de gevreesde 3 jaar voor de 63-jarige vrouw maar 'slechts' 2 maanden voorwaardelijk. En dat op een moment dat de versluiering verboden gaat worden.
Gepensioneerde voor de rechter omdat ze sluier aftrok
In Parijs riskeert een gepensioneerde onderwijzeres drie jaar cel omdat ze de sluier van een moslima afgerukt heeft. Het Openbaar Ministerie stelt zich tevreden met twee maanden voorwaardelijk, zo bleek gisteren.

Het incident vond al in februari plaats: de 63-jarige Jeanne Ruby was aan het winkelen in een buitenwijk van de Franse hoofdstad toen ze plots de boerka van Shaika al-Suwaidi in de gaten kreeg. "Voor mij staat het dragen van een sluier gelijk aan een agressieve daad. Als vrouw voelde ik mij aangevallen. In mijn land is geen plaats voor een boerka", stelt Ruby kordaat. De zaak valt op een gevoelig moment, net nu Frankrijk na een verhit debat van meer dan twee jaar de boerka en de niqab verboden heeft.

"Zelfcontrole verloren"
Ruby, die beschuldigd wordt van geweld met verzwarende omstandigheden, geeft toe dat ze haar zelfcontrole verloor in de meubelwinkel. "Ik wist dat ik het op een dag niet meer zou kunnen houden", aldus Ruby. "Dat hele boerkaverhaal raakt me in mijn ziel. Ik zei haar dat ze haar sluier moest afnemen. Toen ze dat niet deed, begon ik er aan te trekken."

In hand gebeten
Enkele minuten later vielen er klappen en beet Ruby zelfs in de hand van de moslima. Zo slaagde ze in haar opzet: weg met die sluier. "Nu kan ik eindelijk je gezicht zien", snauwde de 60-plusser haar toe. Veiligheidspersoneel moest de bekvechtende vrouwen uiteindelijk uit elkaar halen.

Al-Suwaidi hield aan de 'boerkarazernij' blauwe plekken over en was twee dagen arbeidsongeschikt. Ze was zo van haar melk dat ze Frankrijk de rug toegedraaid heeft. Volgens haar advocaat zit ze nu in de Emiraten en keert ze na de "racistische aanval" nooit meer terug.

"Les gegeven in Marokko"
"Ik heb in Marokko en Saoedi-Arabië les gegeven", besluit Ruby. "Ik weet hoezeer deze vrouwen in de schaduw staan van hun man. Ik heb geen geweld tegen haar gebruikt, ik wilde alleen maar dat die boerka uitging."

De boerka is sinds deze week verboden in het Franse straatbeeld, al gaat de wet effectief pas binnen zes maanden in. Wie zich eraan bezondigt, riskeert een boete en zelfs een celstraf.
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... trok.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Rechtsliberaal
Berichten: 172
Lid geworden op: do sep 02, 2010 8:52 pm

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door Rechtsliberaal »

Burqa's kunnen we in Nederland prima bestrijden met het uniformverbod

Wetboek van Strafrecht, Artikel 435a:
Hij die in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens draagt of voert, welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de tweede categorie.


Een burqa of niqaab of aanverwante kleding is een uitdrukking van de drager dat zij als staatkundig streven een Islamitische theocratie als Saudi-Arabië of Iran nastreeft. Ik ga in die redenering zelfs zo ver dat ik ook hoofddoeken als een uitdrukking zie van een staatkundig streven naar een ondemocratisch Moslimland.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door Schepsel »

Hij die in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens draagt of voert, welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de tweede categorie.
Op school liep er eens een dwaas met een USSR-shirt, dat mag dus ook al niet? Lijkt me een zinloze wet.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Rechtsliberaal
Berichten: 172
Lid geworden op: do sep 02, 2010 8:52 pm

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door Rechtsliberaal »

Een shirt met CCCP is toegestaan, ondanks dat de Sovjet-Unie miljoenen doden op haar geweten had. Een shirt met Che is toegestaan, ondanks dat hij vele doden op zijn geweten had, misschien wel meer dan een gemiddelde junta-dictator. Maar een shirt met een hakenkruis of NSB-logo is verboden, vanwege de associaties met Adolf H. Zo doorredenerend beschouw ik shirts met USSR, DDR, hamer en sikkel, passer en hamer eveneens fout.

Ik begrijp je redenatie, als je doorredeneert kun je veel kanten op met 435a. Gezien de geest van de wet gaat het om het verbod van het dragen van kledingstukken of het voeren/dragen van opzichtige onderscheidingstekens die een totalitair staatkundig streven uiten. Maar de interpretatie is enkel een verbod op hakenkruizen, communistische symbolen zijn vooralsnog vrij
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Boerkadraagster ontmaskerd

Bericht door Schepsel »

Dan toont de staat zwakte. Iedereen en alles dient zich aan de wet te houden. Als je daar als staat niet toe dwingt, verlies je je moreel gezag.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Plaats reactie