Hoofddoekkulverhaal !

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Hoofddoekkulverhaal !

Bericht door birdie »

23 juni 2010
Rob Pietersen
WE ZIJN ZOALS WE ZIJN

De hoofddoek is een symbool van onderdrukking, zeggen critici. Een hoofddoek wel of niet dragen is een bewuste keuze, stellen jonge moslima’s daartegenover. Verslaggever Rob Pietersen interviewde zussen die elk een eigen, andere keuze maakten.

’Als ze elke dag zou proberen me over te halen, of verwijten zou maken, dan zou het moeilijk zijn”, zegt Mariam Vlasblom - Haji. „Mijn zus en ik zijn zoals we zijn, en dat mag van de islam”, reageert Amna van de Donk - Haji.

Twee zussen, twee keuzes. Mariam (37) zegt dat ze haar geloofsverplichtingen niet nakomt: „Ik bid niet vijf keer per dag, ga niet naar de moskee en draag geen hoofddoek. Maar ik ben wel moslim.” Amna (40): „Ik kom die verplichtingen wel na, maar dat maakt me geen betere moslima. Ik maak ook fouten.”

De twee Pakistaanse zussen kwamen ruim dertig jaar geleden met hun ouders naar Nederland. Via Haarlem, Zandvoort en Amsterdam -Geuzenveld kwamen ze in Almere terecht. Beiden trouwden ze met een Nederlandse man, die zich tot de islam bekeerde. Beiden hebben kinderen.

Maar alleen Amna draagt – nu negen jaar – een hoofddoek. Mariam: „Ik vond het in het begin heel eng om met haar naar de stad te gaan. Op de markt kreeg ik, vlak na de aanslagen van 11 september, regelmatig ruzie. Als je iets vóór of achter haar liep, hoorde je van die rotopmerkingen. Daar reageerde ik dan op.”

„Dat moet je negeren”, zegt Amna. „Je moest eens weten hoe vaak in die tijd in een passerende auto de middelvinger omhoogging.”

„Ik had ook de neiging alles te willen goedpraten”, vertelt Mariam. „Mensen begrijpen het niet: die vragen echt verwonderd ’hé, is dat je zus?’ Dan had ik de gewoonte te vertellen dat ze heel aardig en modern is. En dus niet achterlijk, niet onderdrukt.”

„Niemand van mijn vriendinnen vindt het raar dat mijn zus niet bedekt is. Niemand die daar vragen over stelt. Nee, natuurlijk schaam ik me niet voor mijn zus. Respect hebben voor een andere keuze: dat hoort ook bij de islam. Er is geen dwang in het geloof”, zegt Amna.

„Ze nodigde me pas uit mee te gaan naar een vrouwendag. Ik bleek daar één van de twee vrouwen te zijn zonder hoofddoek. Daar voel ik me dan wel ongemakkelijk onder”, zegt Mariam.

Het was een liefdadigheidsbijeenkomst. Amna is er vaak bij betrokken. Geld inzamelen voor een doodzieke kennis, of buren in nood. „Naastenliefde: dat is ook de islam. Daar hoor je de PVV nooit over.” Mariam: „Dat is ook míjn islam. Ik pik eigenlijk alleen de leuke dingen van het geloof en de Pakistaanse cultuur: dat je voor elkaar zorgt, dat de deur altijd openstaat voor hulp, dat je altijd een bord bijschuift en eten voor tien kookt.”

Ze kan niet zo goed onderscheid maken tussen islam en cultuur, zegt de jongste zus, Mariam. En ze doet ook niet echt haar best. Er zijn in het verleden in het gezin met vijf kinderen te veel nare dingen gebeurd: „We zijn een hechte familie nu, waarin normen, waarden en respect voor elkaar voorop staan. Maar er liggen wel wat trauma’s onder de oppervlakte.”

Amna had op 22-jarige leeftijd al een kort huwelijk achter de rug en stond er als moeder echt alleen voor. „Er werd binnen het gezin zoveel van mij verwacht, er werd altijd voor mij gedacht en eigenlijk vond ik dat wel makkelijk. Ik ben pas na mijn huwelijk een beetje gaan puberen.”

„Ik heb dat van een afstandje gezien en gezegd: voor mij hoeven jullie echt geen man te zoeken”, zegt Mariam die anorexia kreeg. „Dat was mijn gevecht, met die ziekte kon ik de boel een beetje manipuleren.”

Die laatste tienerjaren, het heeft haar gevormd. „Het gedoe rond het huwelijk en scheiding van mijn zus, de druk, de schade en schande. „Ik was ziek, maar voor de buitenwereld moesten we doen alsof er niets aan de hand was. Is het cultuur of religie? Het interesseert me niet. Die schijnheiligheid, daar heb ik me tegen afgezet.”

In haar tweede huwelijk vond Amna wel geluk, en ’de ware islam’: „Ik droeg de laatste mode, maatje 34-36, hele lagen make-up. Ik was altijd bezig met mijn uiterlijk. Ik voelde na mijn bedevaart naar Mekka de druk van buitenaf, men verwachtte dat ik een hoofddoek ging dragen. Na het overlijden van mijn vader ben ik gaan nadenken over mijn leven en de dood. Ik ben in de moskee lessen gaan volgen. Toen ben ik uit vrije keuze en weloverwogen een hoofddoek gaan dragen”, aldus de projectleider multiculturaliteit in Almere.

Haar man wilde in eerste instantie niet dat ze een hoofddoek ging dragen. Het werd een strijd, zegt ze, en uiteindelijk stemde hij in.

Ze zegt dat ze met een hoofddoek op prima kan integreren. „Mensen zijn heel open als je ze uitleg geeft over wat je beweegredenen zijn. Ik maak dat dagelijks mee in mijn werk. Ik heb contact met allerlei mensen. Als je participeert en het goede laat zien, reageren mensen daar positief op”, vertelt Amna.

Ik ben trots op haar, zegt Mariam. „Ze doet het helemaal goed. Niet alleen die hoofddoek. Zij draagt de echte islam uit: naastenliefde, zorgzaam, respectvol, elkaar in je waarde laten.”

Dat is niet het heersende beeld van de islam, constateert ze. „Wilders heeft het over een achterlijk geloof, over onderdrukking. Maar als je uit onwetendheid en angst flauwekul gaat roepen, wie is er dan achterlijk”, aldus Mariam.

„Ik vind het heel jammer dat Mariam geen hoofddoek draagt. Ik had dit graag met haar willen delen. Ik zou graag met haar willen praten over verzen in de Koran”, zegt Amna.

„Dat moet ze maar met iemand anders doen”, zegt Mariam. Amna: „Maar ze blijft mijn lievelingszus.”


http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdi ... zijn_.html
Toevoeging van dagblad Trouw.
De hoofddoek als religieuze plicht, een mode-item, of als een politiek statement? Opvallend is dat de hoofddoek de laatste jaren vaak onderwerp van gesprek, maar nauwelijks onderwerp van diepgravend onderzoek is geweest. In 1994 schreef Karijn Nijhoff ’Hoofddoekjes en soepjurken: een onderzoek naar de beeldvorming over de islam en moslims in Nederland’.Van antropologe Miriam Zandvliet verscheen in 2005 een onderzoek naar de betekenis van de hoofddoek voor jonge moslima’s in de regio Dordrecht: ’De hoofddoek, verrijking of belemmering’. Aanleiding voor het onderzoek was het feit dat de stem van de jonge moslima zelf ontbrak in het maatschappelijke debat over de hoofddoek.

Het dragen van de hoofddoek wordt door heel veel moslima’s gezien als een ’religieuze plicht’. Het is, zo concludeerde Zandvliet ’de norm’. Tegelijkertijd merkten de meeste respondenten dat de hoofddoek maatschappelijk niet geaccepteerd wordt. „Dit illustreert hun positie: aan de ene kant accepteert hun naaste omgeving de hoofddoek, ziet hem vaak zelfs als gewenst, terwijl ze het gevoel hebben dat aan de andere kant de maatschappij waarin ze naar school gaan en werken, de hoofddoek niet accepteert. Dit ondersteunt de uitspraak van veel moslima’s, dat de hoofddoek steeds meer een bewuste keuze is”, schreef Zandvliet.

Dat valt ook Stella van de Wetering, docente Arabisch aan de VU en aan de lerarenopleiding Islamgodsdienst van Hogeschool InHolland Amsterdam op. „Vrouwen zijn de hoofddoek bewuster gaan dragen, als verplichting op grond van hun geloof, soms tegen de wens van hun ouders in. Of ook als statement: ’Ik ben moslim. Daar ben ik trots op en dat laat ik graag zien met mijn hoofddoek’.”

Dat een jongere geen hoofddoek draagt, is meestal geen teken dat zij zich minder godsdienstig voelt of minder met haar geloof bezig is, stelt Van de Wetering. Draagsters van hoofddoeken beseffen ook dat die een belemmering kan vormen voor hun carrière. Maar: „Jonge moslima’s zijn echte Nederlanders, hier geboren en getogen en zich terdege bewust van de vrijheid van godsdienst, mening en uiterlijk, die in onze cultuur is verankerd. Door zich te kleden, zoals zij willen, verdedigen zij deze vrijheid”, aldus van de Wetering. „Daarnaast geldt natuurlijk voor kleding van alle tijden en culturen, dat men draagt wat in de eigen sociale groep geaccepteerd is. Oranje kleding tijdens het WK, pak met stropdas, jofele kleding of een hoofddoek.”
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Hoofddoekkulverhaal !

Bericht door Schepsel »

Zucht.

Laat ze eens Djavann's 'Weg met de sluier!' lezen, dan begrijpen ze misschien ooit eens waarom hun gekwaak zo ongelooflijk dom en onnozel is.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hoofddoekkulverhaal !

Bericht door mercator »

Vod is een excuus om niet te hoeven gaan werken en het dan op "racisme" te kunnen steken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Hoofddoek volgens het eerdere boek, de bijbel

Bericht door hans van de mortel »

Genesis 24:64, 65 - Toen Rebekka haar ogen opsloeg, kreeg zij Isaäk in het oog en met een snelle beweging liet zij zich van de kameel afglijden. 66 - Toen zei zij tot de knecht: ”Wie is die man daar, die ons
in het veld tegemoet komt?”
en de knecht zei: ”Dat is mijn meester.” Daarop nam zij een hoofddoek en bedekte zich.
Dit moet schaamhaarlaptrutjes vertrouwd in de oren klinken. Een kameel waarvan Rebekka afgleed. Geheel in de sfeer van de islam. Deze door Allah aanbevolen tekst maakt duidelijk dat een hoofddoek dient om onderdanigheid kenbaar te maken aan de meester, c.q. souteneur.
Enerzijds refereert de schaamhaarlap dan ook aan de ouderwetse tempelprostitutie, anderzijds aan pure onderdanigheid aan ONZE kennisbeschaving.

Wanneer een Marokkaanse over straat loopt, of zich waar dan ook naar toe begeeft, wordt zij constant geconfronteerd met haar meesters. Een schaamhaarlap-mokkeltje van Marokkaanse origine hoeft een schaamhaarlap niet om haar hoofd te boetseren wanneer bijvoorbeeld zo’n Marokkaans tuig exemplaartje naast haar staat. Nee, het gaat erom dat zij haar nederigheid pas moet tonen tegenover superioriteit. En die ligt ten enenmale bij ONZE kennisbeschaving waarin nog maar weinig Mekka-georiënteerde dwazen participeren.

Nou, jullie hebben het zelf kunnen lezen. In de koran en in de bijbel. Allah verwijst in de koran - vanzelfsprekend - naar zijn eerdere boeken: de bijbel. Dat moest Allah wel doen vanwege het ontstellend gebrek aan ruimte in de koran. De koran is namelijk iets minder dan 1 % qua inhoud van de bijbel, waarbij rekening is gehouden met alle herhalingsteksten van de koran. De oorzaak van al die herhalingsteksten berust bij gebrek aan originele tekst.

En uiteindelijk vinden we dan in de bijbel de verklaring voor het schaamhaarlappengedrag van de islamtrut die van de kameel afgleed.

Lees de bijbel! Dat bespaart iedere mohammedaan de waanzin en de kosten van een reis naar het afgodenfestival in Mekka.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Een paar duizend jaar later!

Bericht door hans van de mortel »

Wat een dynamiek en vooruitgang! Een onoverzichtelijke berg van uitvindingen die iedere mohammedaan als een inhalige heiden inhaleert. Niets dynamisch of gebruiksvriendelijke kennis komt uit de islamitische doos van domheid en kreupele geest. Al meer dan 1400 jaar zit de angst er voor de criminele roverhoofdman Mohammed goed in.

De islamitische volgeling van deze sadistische onmenselijk boef is verlamd van angst. In zijn dappere onnozelheid maakt hij gretig gebruik van alle uitvindingen van de christen of atheïst. Hij kan eenvoudigweg niet zonder, ook al zou hij willen. Zijn parasiterend gedrag in het vrije liberale democratische beschaafde Westen heeft de mohammedaan gemaakt tot de grootste leugenaar van het verstand. Zijn hersenen zijn geblokkeerd en denken nog op dezelfde manier als in het kamelentijdperk van roverhoofdman-crimineel Mohammed.

De joden en de christenen, de grote triomfators van de beschaving, zijn zich bewust van het feit dat de natuur zich niet laat dwingen. Net zo min als dat vooruitgang in kennis nog langer is tegen te houden, ook al proberen vele onnozele randfiguren uit het wereldje van de gespleten islam deze zienswijze te terroriseren.

Veel lezen en niet nutteloos reciteren uit de koran, heeft ONZE kennisbeschaving gebracht waar horden van parasiterende mohammedanen op zijn afgekomen als vliegen op stront. Want zo beschouwen mohammedanen onze beschaving. Ze verafschuwen het stront, maar bij gebrek aan islamitisch beter, nemen zij zich dit tot hun dagelijkse voedsel.


Een paar duizend jaar na de geschiedenis van Abraham komen we deze moderne update van de schaamhaarlapvisie tegen in het laatste boek van de God van Abraham.
1 Korinthiërs 11:14-15 - 14 Leert de natuur zelf U niet dat indien een man
lang haar heeft, dit hem tot oneer strekt, 15 - maar indien een vrouw lang
haar heeft, het haar tot heerlijkheid strekt? Want het haar is haar gegeven
in plaats van een hoofdbedekking.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoofddoekkulverhaal !

Bericht door Mahalingam »

Van een zeer zuiver op de graat zijnde Mohammedaan, Abdurrahmaan Kat genaamd, komt een bijdrage voor het hoofddoekdebat.
Ooit in het verleden moesten zij die officeel 'Jood' verklaard waren een kenteken dragen zodat ze altijd herkenbaar zijn en zo simpel opgepakt konden worden ter deportatie.
Nu er maatregelen komen om Arabierische kledij te verbieden en Mohammedaansen niet meer direct als zodanig herkend kunnen worden, is onherkenbaarheid de eerste stap in hun verwijdering.

  • Boerkaverbod is begin van moslimvervolging

    Het boerkaverbod: Hoe kan het toch zijn dat Nederland zoveel belang hecht aan zo’n kleine kwestie? En hoe kan het tegelijkertijd zijn dat het belang van deze kwestie zelf onbesproken blijft?

    De argumenten op grond waarvan het boerkaverbod verdedigd wordt, zijn flinterdun. Het zou gaan om 'veiligheid' en om 'vrouwenonderdrukking'.

    1. Boerka's zouden een bedreiging vormen voor de veiligheid, want vrouwen met een boerka kunnen niet geïdentificeerd worden. Onzin, want als een agent hen aanhoudt, dan kan die agent haar ID bewijs vragen en tevens vragen om haar sluier op te lichten. Dus wat is het probleem? Hetzelfde geldt voor motorrijders. En wat dacht je van zwarte pieten tijdens Sinterklaas? Om nog maar te zwijgen over Sinterklaas zelf. Moet dat allemaal ook verboden worden? Zouden de boerkaverbieders dat willen? Nee natuurlijk niet. Het gaat heel ergens anders over.

    2. Boerka's zouden staan voor vrouwenonderdrukking, want het dragen van de Niqaab is een teken van onderwerping. Op zich juist, maar - en als je dat niet ziet dan begrijp je helemaal niets van de Islam - niet aan hun man, maar aan God. Moslima's en moslims hebben zich onderworpen aan God, en - juist - niet aan elkaar. "Ja maar de vrouw moet toch volgens de Islam luisteren naar haar man?" Juist, maar niet als hij de grenzen overtreedt die God hem gesteld heeft. God verbiedt elke vorm van onderdrukking. Als je je vervolgens bedenkt dat boerka's gedragen worden door moslima's die hun geloof heel serieus nemen, dan heb je weinig psychologiekennis nodig om je te realiseren dat je juist bij hen minder onderdrukking zal aantreffen. Er is geen enkel verband tussen het dragen van een boerka en vrouwenonderdrukking. En zelfs als dat er wel zou zijn: denk je nou werkelijk dat het de boerkaverbieders te doen is om vrouwenonderdrukking? Zijn dit de ridders die opkomen voor de rechten van de vrouw? Laat ze dan de prostitutie verbieden! Als er ergens vrouwenonderdrukking plaatsvindt, dan is het daar en juist dat mag hier in Nederland. Prostitutie wordt gedoogd en openbaar aangeboden en getolereerd, maar de boerka wordt verboden. In de westerse samenleving worden vrouwen aan alle kanten uitgebuit, dus genoeg werk voor vrouwenrechten-ridders. Maar zie je ze daar mee bezig? Nee. Ze willen de boerka verbieden. En dat willen zij om hele andere redenen. Dat is duidelijk.

    De eigenlijke motivatie van het boerkaverbod wordt behoedzaam buiten de discussie gehouden. Wie houdt wie voor de gek? Iedereen weet waar het eigenlijk over gaat. En vergis je niet: wie hier zijn mond houdt is medeplichtig. Wie hier zwijgt is medeplichtig aan de stille misdaad die hier begaan wordt. Het gaat hier niet om de boerka. De boerka is een bijzaak. Het gaat hier om een eerste stap op een weg naar het systematisch afzonderen en uitdrijven van moslims en hun geloof. Niets minder dan dat! Het is het georganiseerd treiteren, beledigen en zwartmaken van een bevolkingsgroep. Hier wordt doelbewust haat gezaaid. En wie hier aan meedoet, is medeplichtig. Wie hier zwijgt is medeplichtig. Wie een stap zet op deze weg is medeverantwoordelijk voor waar deze weg uiteindelijk toe zal leiden. En het is niet zo, dat wij dit in de geschiedenis niet eerder hebben meegemaakt. Juist Nederland zou moeten weten waar dit toe leidt.

    Het boerkaverbod is niet gemotiveerd met het oog op veiligheid of vrouwenonderdrukking. Het is uitsluitend te begrijpen als een eerste stap van zuivere haat tegenover moslims. Het is een puur discriminerende, puur symbolische en puur haatdragende eerste stap in de richting van uitsluiting. In wezen verschilt het boerkaverbod in niets van het verplichten van het dragen van Jodensterren tijdens het naziregime.

    „Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.”

    Abdurrahmaan Kat
    Den Haag, 11 januari 2011
http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/ar ... hp?id=1348
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Hoofddoekkulverhaal !

Bericht door Monique »

In wezen verschilt het boerkaverbod in niets van het verplichten van het dragen van Jodensterren tijdens het naziregime.
Deze vergelijking zie je vaker en ik kan nog steeds de overeenkomsten niet zien.
Zal wel aan mij liggen , maar:
- jodenster is om direct te kunnen zien wie Jood is; opgelegd door anderen

- burka, is om direct te LATEN zien wir moslim is; zelf opgelegd

Burkaverbod = dus hetzelfde als GEEN Jodenster.

Waar zit de overeemkomst nu in?????
Amorele atheistische nitwit
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Hoofddoekkulverhaal !

Bericht door naar boven »

In wezen verschilt het boerkaverbod in niets van het verplichten van het dragen van Jodensterren tijdens het naziregime.
En het dragen van Jodensterren tijdens het naziregime verschilt niets van het dragen van joden-emblemen tijdens een islamitisch regime:
The yellow badge was first introduced by a caliph in Baghdad in the 9th century, and spread to the West in medieval times. Even in public baths, non-Muslims wore medallions suspended from cords around their necks so no one would mistake them for Muslims. Belts, headgear, shoes, armbands and/or cloth patches were also used. Under Shi'a rules, they were not even allowed to use the same baths [6] In 1005 the Jews of Egypt were ordered to wear bells on their garments.
De burka en de jodenster zijn in zoverre vergelijkbaar dat ze beiden door de islam afgedwongen zijn.
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hoofddoekkulverhaal !

Bericht door mercator »

Ik laat een andere stem horen. LAAT de moslims zich toch uitdossen als middeleeuwse kamelenboeren of volgepropte vuilniszakken ! Zo zijn ze goed herkenbaar en kan dus heel efficiënt begonnen worden met de moslimvervolging.
Denkt men nu echt dat een als dusdanig niet herkenbare moslim minder schadelijk zou zijn? Mohammed Atta en zijn kompanen stapten niet op die vliegtuigen aangekleed als carnavalsclowns !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoofddoekkulverhaal !

Bericht door Mahalingam »

De NRC hoofdredactie heeft zich pro-burka verklaard. Dat vereist nadere beschouwing.
Het misplaatste respect voor de boerka
De allesbedekkende gezichtssluier? De krachtigste uitdrukking van de gedachte dat de openbare ruimte het vrouwelijk wezen niet toebehoort? Waardoor zij die slechts volledig ingepakt mag betreden, opdat het mannelijk wezen niet in verzoeking raakt? De boerka, gepropageerd door de ultraconservatieve vleugel van de islam? In moslimlanden zelf gehaat en gevreesd door iedereen (m/v) die snakt naar de vrijheden die voor ons zo vanzelfsprekend zijn? Uitgerekend een liberale krant, dacht ik, zou daar op z’n minst zuinigjes over schrijven.[...]
¨En wat schreef de krant? „Op zichzelf zijn de bezwaren van Welten juist.” Zo’n verbod is namelijk „een opzettelijk discriminerende maatregel tegen aanhangers van de orthodoxe islam, genomen om politieke redenen”. Die zijn op hun beurt, betoogde het commentaar, terug te voeren „op het onjuiste PVV-standpunt dat de islam een verwerpelijke ideologie is, geen religie”. Bovendien noemde de krant het ’kwalijk’ om burgers te verbaliseren „louter omdat ze hun religieuze opvattingen uiten in hun kledingwijze”.
Lees verder bij:
http://www.trouw.nl/opinie/columnisten/ ... rka__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Hoofddoekkulverhaal !

Bericht door Dhana »

naar boven schreef:De burka en de jodenster zijn in zoverre vergelijkbaar dat ze beiden door de islam afgedwongen zijn.

Dat moet op een spandoek bij de volgende bekeerlingendag. :roll2:
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoofddoekkulverhaal !

Bericht door Pilgrim »

De islamitische hoofddoek schijnt inderdaad afkomstig te zijn van de tempelprostitutie.
Hoofddoek en prostitutie

5 november 2006

Volgens Muazzez Ilmiye Cig ligt de oorsprong van de islamitische hoofddoek bij Soemerische prostituees. De Turkse archeologe stoelt haar bewering op historisch onderzoek. Daaruit zou blijken dat het dragen van de hoofddoek uit de cultuur van de Soemeriërs stamt. Zo’n 5000 jaar geleden droegen prostituees daar in tempels een hoofddoek.

U kan wel raden dat de uitlatingen van de 92-jarige vrouw in Turkije als de spreekwoordelijke rode lap op de stier werden onthaald. Een advocaat uit Izmir legde prompt klacht neer, maar de rechter sprak deze week de vrouw vrij. Er valt soms ook goed nieuws te rapen in Turkije.

De kranige oude tante moest naar eigen zeggen ontzettend lachen toen ze ontdekte waar het gebruik van de hoofddoek vandaan kwam. “Je moet dat aan de mensen vertellen in Nederland”, zegt ze in NRC-Handelsblad. “Het symbool van islamitische eerbaarheid komt uit de wereld van de prostitutie”… “Je zou je schamen je hoofd te bedekken als je eens wist waar dat gebruik vandaan kwam”, schrijft ze in een boek en zegt ze tegen jonge moslimvrouwen en –meisjes.

In de ogen van Cig werd de hoofddoek dus niet gebruikt om “de eer van de vrouw te beschermen” maar als een herkenningsmiddel voor prostituees. De archeologe maakte de Turkse revolutie van Atatürk nog mee. Het Arabische schrift werd afgeschaft en Atatürk maakte komaf met de strenge kledingsvoorschriften van de islam. Jongens en meisjes gingen samen naar school en op klasfoto’s uit die tijd is geen hoofddoek of niqaab te bekennen.

“Het zijn mannen die vrouwen vandaag dwingen om een hoofddoek te dragen”. Muazzez Cig maakt zich dan ook zorgen over de dreigende islamisering van Turkije. Premier Erdogan heeft een voorgeschiedenis als fundamentalistische hardliner en zijn regering heeft zich naar eigen zeggen tot doel gesteld “de godsdienst te redden”.

Cig schreef een brief aan de vrouw van de premier. “Ik droomde dat ik van de trappen afliep van het mausoleum van Atatürk in Ankara. Ik zag de premier met zijn echtgenote omhoog lopen. De echtgenote was modern, zonder hoofddoek. Zou het niet fantastisch zijn, als U die echtgenote was?” Cig wacht nog altijd op een antwoord. Volgens de oppositie zit de hoofddoek op het hoofd van mevrouw Erdogan gelijmd…

En dàt Turkije willen De Gucht en Verhofstadt kost wat kost Europa binnenloodsen.

http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/2524
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Psychose, schizofrenie en foute ego response

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik weet het niet. Ik weet zoveel nog niet. Ik moet het doen met wat ik weet van anderen. Dat klopt meestal niet. Dus ben ik zelf kritisch logisch gaan denken. Nou, dat valt best mee. Ik wist niet dat dit zo makkelijk was. De grootste moeite heb ik met begrijpen waarom anderen dit niet kunnen.

Kopvodden circus
Terug naar het kopvodden circus. We hebben een explosie waargenomen van een anti-beschavingsdemonstratie festijn binnen het islamitische circus dat zijn weerga niet kent in onze vaderlandse geschiedenis. Wat kan daarvan de reden zijn? Er is al het een en ander over gezegd. Als de hoofddoek in een moderne kennisbeschaving ongewenst en niet-done is, van waar dan die hysterische opkomst van dat denigrerende vot?

Waar komt de hoofddoek vandaan?
Ik weet het niet, maar ik heb wel een paar ideeën daarover. De Marokkaans achterlijke woestijn horde uit het primitief analfabetische sterk op Allah gerichte berber landschap heeft een traditie van vrouwen die zich bedekken van onder tot boven tot en met de kopvod. We begrijpen allemaal dat in islamitische landen vooral de - zoals wij dat hier noemen - plattelandsbevolking een hoofddoek draagt. De vrouw die lezen en schrijven kan heeft juist om die reden de hoofddoek afgedaan omdat zij niet geconfronteerd wil worden met de aanblik dat zij een achterlijke vrouw van het platteland is.

Traditionele achterlijkheid als vanouds
Alle kinderen hebben ouders. Islam staat na decennia van jaren van mislukkingen bekend als een achterlijke cultuur en religie. Ook ontwikkelde islamitische vrouwen zijn op de hoogte van wat het wereldnieuws predikt. En dat houdt weinig goeds in voor hem of haar die zich moslim noemt. Daar wringt hem de schoen. De moslim belandt in een psychisch diep gat omdat hij geen keuze durft of wil maken. De liefde tot het voorgeslacht doet hem zich afkeren van onze maatschappij die al te kritisch tegenover de eeuwenoude traditie van islamitische achterlijkheid staat. De twijfel heeft toegeslagen met als eindresultaat de afkeer en het zich afzetten tegen onze kennisbeschaving. De moslim is in zijn ego gekwetst en niet zo'n klein beetje ook door een ontstellend gebrek aan rationeel kunnen denken. niet verwonderlijk, want dat is hem nooit bijgebracht met de religieus bacterie besmette paplepel van de koran.

Wat nu?
Ontladen zou iedere psycholoog en psychiater zijn cliënt aanraden. Maar hoe? De oplossing ligt voor de hand. met de liefde en het respect voor de ouders en al het voorgeslacht gaat de hoofddoek om. De moslima die een benauwde vernauwing in haar geest ervaart, meent met de hoofddoek het ei van Columbus gevonden te hebben. Zij gedraagt zich voortreffelijk en probeert, net zoals alle Hollanders, parmantig van zich 'af te bijten': Ik doe wat ik wil, ik kleed mij hoe ik wil en geef daarmee uiting van mijn eigen ik die ik voor geen prijs wil prijsgeven aan de wil van de ander, in casu mij onderwerpen aan de 21e eeuw.

Tussen de oren
Het psychisch gestoorde waarneembare van deze vaak goed opgeleide jonge vrouwen zit hem tussen de oren en uit zich door middel van de hoofddoek. Ieder mens heeft een eigen ik, zijn ego dat gestreeld mag worden. Helaas vertolkt de hoofddoek hierin een afgrijselijke wanklank. Die staat bekend als de ongepaste propaganda voor het weerzinwekkende gedachtegoed van de historische Arabische Mohammed die omgord is met een staat van dienst waarvoor hij tot levenslange gevangenisstraf zou veroordeeld worden bij het Strafhof in Den Haag. Vanwege iets met misdaden tegen de menselijkheid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie