Door de burqa wordt alles seks.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Eliabe

Door de burqa wordt alles seks.

Berichtdoor Eliabe » Zo Aug 22, 2010 1:42 am

Het is niet het losgeslagen Westen waardoor alles seks wordt. Het is juist de islam, waarin de verschillen tussen de man als Bokito en de vrouw als onderworpene zo op de spits wordt gedreven. Wie een vrouw in een tent stopt, maak het hele lichaam tot erotisch privébezit. En stelt daarmee de andere vrouwen bloot aan het feit dat een man niet gedacht wordt zich te beheersen, schrijft Caroline.
Waarom moet een mens zich zo vaak herhalen, zo vraag ik me herhaaldelijk af.
Nu weer gedoe over burqa’s en gezeur over het verbod je geheel en al onherkenbaar in de openbare ruimte te begeven, en weer verontwaardigde mensen natuurlijk. Enfin, waarom ik van mening ben dat het dragen van een burqa strafrechtelijk kan worden aangepakt in Nederland, heb ik hier al eens geschreven. En dat die burqa als politiek symbool hier te vergelijken met wat de swastika tijdens de bezetting was, en met de jodenster in die landen waar vrouwen geen andere mogelijkheid hebben dan zo verhuld over straat te gaan.
Ik heb in dat stukje de seksuele connotatie van die kleding slechts zijdelings aandacht gegeven, het ging me daar meer om het staatkundig streven dat ermee wordt uitgedrukt.

Maar over die seksuele connotatie en de gevolgen ervan voor onze open en vrije omgang tussen de seksen, dus over de open en vrije manier van samenleven, daarover heb ik het nu. Want de seksualisering van de samenleving, dat is niet de openheid, de vertoning, maar in tegendeel: het is de bedekking.
Wat zegt die kleding nu eigenlijk, die bedekking, waarbij ik overigens de hoofddoek beschouw als niet minder kwalijk dan de burqa? Nou, dat is wel duidelijk: de draagster geeft ermee aan dat zij zich zo bedekt dat zij ‘in ieder geval niet wordt lastig gevallen’. Tenminste, dit laatste heb ik menigmaal als verklaring voor die doek(en) horen geven, niet als enige verklaring (het alleen tonen van je schoonheid aan je eigen man, hoor je ook wel eens) weliswaar, maar wel als een belangrijke reden. Dat je in Nederland al sinds mensenheugenis zonder allerlei lappen over je heen te gooien ongestoord over straat kan, is iets wat de dames blijkbaar is ontgaan, of erger, misschien is het zelfs wel niet meer waar.

Want die dames, die doen met die lappen meer dan alleen zichzelf bedekken, zij erkennen ermee niet meer of minder te zijn dan een voorwerp van aanstoot, niet omdat zij zich in het bijzonder aanstootgevend zouden gedragen, maar om wat zij zijn, vrouw dus. Kortom, de aanwezigheid van een vrouw in de openbare ruimte, is sowieso aanstootgevend, sowieso een seksueel signaal.
En daarmee wordt meteen iets gezegd over al die vrouwen die zich gewoon -en zoals dat in een beschaafd land mogelijk is- kleden en dus niet in een besef van eigen aanstootgevendheid over straat gaan, maar gewoon als de mens die ze zijn. Want die vrouwen, die zijn in het wereldbeeld van degenen die hetzij lappen dragen, hetzij vinden dat vrouwen dat zouden moeten doen, dus wezens die er ‘om vragen’, om vragen dus om lastig gevallen te worden. Want onbedekte dames, ik vertel het u maar even: uw aanwezigheid in de openbare ruimte is aanstootgevend, en u bent door u niet te bedekken, een voortdurende uitnodiging aan alle heren (waarbij we niet kinderachtig moeten zijn, ook lelijke, domme, afstotelijke en noem maar op heren), om met u datgene te doen waar u zo openlijk toe oproept dat zal gebeuren. En heren die vinden dat hun dames zo over straat moeten kunnen gaan als zij wensen, die laten zich kennen als mannen die niet eens gezag over hun vrouwen kunnen handhaven, geen ‘echte mannen’ zijn dus, want die mannen -mannen die ik als beschaafd zou willen beschrijven- dat zijn in het wereldbeeld van de mensen die bedekking dragen of eisen, dus geen echte mannen, maar watjes die ‘hun’ vrouwen al niet kunnen controleren, en dus makkelijk zijn te overlopen door iedere ’ echte man’ die dat zou willen. En een ‘echte man’, dat is er in die visie natuurlijk één die zijn vrouw niet alleen onder de duim maar ook onder de doeken weet te houden.

Kortom, opeens is alles wat ooit normaal was, en zonder dat het enige seksuele lading had -over straat lopen dus, godbetert- een seksueel signaal geworden. Voor hoer gescholden worden en als hoer behandeld, dat vind niemand aangenaam, waarschijnlijk ook niet degenen die dat vak wel uitoefenen. Maar dat is wel wat er gebeurt, en dat dat gebeurt is mede te wijten aan al die vrouwen die het nodig vinden te collaboreren met de verknipte seksuele moraal zoals die door de islam wordt gedicteerd. Ik neem het de dames die met hun lappen bijdragen aan dit klimaat, waarin vrouwen zonder lappen als gerechte prooi voor iedere man worden aangemerkt, buitengewoon kwalijk dat zij dat doen. En als ik dit gedrag, deze kleding al een affront vind, hoe moet het dan wel niet ervaren worden door vrouwen die alleen geheel en al bedekt over straat mogen -op straffe des doods nog wel- in landen waar de samenleving al zodanig geseksualiseerd is dat ‘gewoon’ over straat gaan voor een vrouw er echt niet meer mogelijk is. En de man, die slaat zich als de eerste de beste Bokito op de borst, want dat hij een ongebonden beest is dat er ook weinig aan kan doen, dat hij iedere ongelapte vrouw bespringt waar en wanneer het hem uitkomt, nou, die voelt zich vast een hele vent. En het mooie is, bespringt hij eens een vrouw in een vlaag van machismo, dat hij er dan nog niets aan kan doen ook, want ja, die vrouw had beter moeten weten dan zich in mantelpak te vertonen natuurlijk, en dan is het ook niet meer dan logisch dat haar en niet hem de gevolgen van haar wangedrag worden aangerekend.
Al die lappen, ze zijn even zovele beledigingen van al die mannen en vrouwen die wel beschaafd met elkaar om kunnen gaan. En dat die beledigingen juist komen van mensen die er altijd als de kippen bij zijn iedere aanleiding aan te grijpen om zich over alles en nog wat beledigd te tonen, iets wat bepaald iets anders is dan het ook te zijn, dat maakt de zaak nog navranter natuurlijk.

Waar dit het vroeger of later op uit loopt, deze seksualisering van onze samenleving, dat is te zien in Afghanistan bijvoorbeeld, maar ook in Iran, Saoedi-Arabië, Pakistan, en noem maar op als die lande waar de islamisering flink heeft toegeslagen, en mannen nog mannen zijn, en geiten erg bezorgd. Landen dus, waar je als vrouw nog niet dood gevonden zou willen worden, maar helaas wel vaak wordt.
Kijk, dat kan je natuurlijk willen als samenleving, dat we daar naar toe gaan, naar een samenleving waarin mannen en vrouwen niet meer normaal met elkaar om kunnen gaan, maar elkaar nog slechts kunnen zien als bedreiging dan wel als een life-supportsytem voor het vrouwelijk geslachtsdeel, maar eerlijk gezegd, voel ik daar toch weinig voor, voor een dergelijke samenleving.

En wil je een dergelijke samenleving niet, dan zal je keuzes moeten maken en aan die keuzes consequenties moeten verbinden om te voorkomen dat we nog verder gaan op de weg daarheen die we zijn ingeslagen. Leuk is dat alles niet, en het zal wel aanstoot geven natuurlijk, maar als mijn enige mogelijkheid als vrouw is het geven van aanstoot, dan zij dat maar zo, maar dan wel om wat ik doe, en niet om wat ik ben.
Kortom, als de gedoekte dames zelfs de beschaving missen die lappen af te doen en zich in onze gemeenschappelijke openbare ruimte zodanig op te stellen dat andere vrouwen er niet het slachtoffer van worden, dan lijkt me het helaas onvermijdelijk dat dergelijk, alle vrouwen hier schadend, gedrag dan maar wordt verboden. Vrijheid is het hoogste goed, ook mijn hoogste goed, maar die vrijheid die vindt zijn grenzen op het moment dat je anderen met je gedrag schaadt, en dat is wat de gedoekte dames doen.
Aanstoot genoeg zo?
http://www.onzestem.com/2010/08/21/door ... lles-seks/
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Schepsel

Re: Door de burqa wordt alles seks.

Berichtdoor Schepsel » Zo Aug 22, 2010 2:31 am

Door het zo krampachtig doen over seks, krijg je er alleen maar meer gemier mee. (ik slaap niet, ik ga denk ik op de vloer slapen, ik zag net een KOLOSSALE spin op de muur naast mijn bed, mét een vachtje)

Natuurlijk is de hoofddoek geen neutraal symbool. Het verbaast me dat zovelen nog kunnen denken dat het allemaal futiel is. Mooi dat in dit artikel genoemd wordt dat de westerse samenleving als oversekst, of steeds verder seksualiserend gezien wordt, terwijl het geheel en al in het niet valt bij de krampachtige omgang met het onderwerp in islamitische landen, en de oversekstheid die juist dáár schijnt te heersen.

Die krampachtigheid en oversekstheid en het onderwerp seks overal aan verbinden (ook als het er behoorlijk los van staat) lijkt veelvoorkomend bij religies et strenge regels m.b.t. seks. Niet alleen de Islam- dit soort dingen speelt ook, in mindere mate, bij sommige 'zware' christenen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

hans van de mortel

Seks is normaal, maar obsessie voor geilaards

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Aug 22, 2010 10:04 pm

Ik kom niet zo vaak meer in de binnenstad van Amsterdam. Vroeger kwam ik nog weleens in de Jordaan, bij café Nol op zondag. Je hebt meer van die café’s. Wat je daar zag in die Jordaan vroeger, van die dikke vette ordinaire wijven met een kort rokkie en dikke billen. Kortom volslagen onaantrekkelijk voor een op seks beluste man. Nou ja, stel dat, ik zou mij er in ieder geval niet toe aangetrokken voelen.

Op seks beluste man? Wat verstaan wij hieronder? Een mohammedaan? Hebben we het hier over de man uit een middeleeuwse achterlijke cultuur als de islam? Die desnoods de eerste de beste loslopende geit een beurt geeft om aan zijn ’gerief’ te komen? VERSCHRIKKELIJK TOCH ZOIETS! Ik weet dat vooral Surinamers vallen op van die heel zware vrouwen met driedubbele achterwerken. Waar je zin in hebt. Maar goed, smaken verschillen en dat moet kunnen. Er zijn hier gelukkig geen wetten die ons een seksuele smaak opleggen. In islam echter, het achterlijke klimaat voor de onnadenkende domme middeleeuwse mens hanteert men wel een islamitische seksuele smaakverordening.

Wij zijn zelfstandig goed opgevoede mensen in ONZE kennisbeschaving. Sommige vrouwen lopen er op straat inderdaad bij dat je zegt: ’wat hoerig’. Maar wat telt is dat DIE VROUW zich daarin happy voelt. Dus . . . zou ik vrijgezel zijn en het is mijn smaak niet, dan gun ik haar geen blik waardig. Het zou onbeschoft zijn als ik haar openlijk zou bekritiseren. Het moet wel heel erg met mij gesteld zijn dat ik als een woest primitief beest haar zou grijpen om mijn lusten bot te vieren omdat mijn hersens een signaal afgeven van: gratis hoer! ook mohammedanen weten dat ze moeten betalen voor het gebruik van een hoer. Dat is in Egypte net zo goed als hier. Maar dat wanstaltige mohammedaanse onbeschaafde tuig meent zich in ONZE kennisbeschaving GRATIS te goed te kunnen doen aan vrouwen die daar helemaal niet van gediend zijn.

Als ik als slanke adonis met een onvervalste Amsterdamse flux de bouche zo’n ordinaire dikke trollenmadam in veel te korte rok en uitpuilende boezem in de Jordaan met mijn ene hand bij haar billen zou grijpen en met mijn andere hand een poging wagen om in een keer haar reuze linker tiet te bemachtigen, wat dacht je dat er dan zou gebeuren? EEN KNAL VOOR MIJN HASSES! De islamitische achterlijkheid in het brein van de mohammedaan geeft geen ruimte voor nuances. Hij mag net zoals ik denken dat we hier met een hoerenmadam te maken hebben, maar je kan er niet zo maar aanzitten. En nogmaals, voor de hoeren moet je betalen.

Dat islam-denken is een directe aantasting van ONZE beschaving dat in de kiem afgestraft dient te worden. Er valt niet met die mensen te praten, ook al zou ik het willen proberen. De fout die onze lafhartige en domme regering maakt is door steeds onze normen en waarden te verdedigen. Laat ik nou altijd begrepen hebben dat de beste verdediging de aanval is.

We kunnen islam-aanhangers mogelijk overtuigen door hun primitieve denkwijze tot op het bot af te kluiven. Te beginnen met sadist Mohammed. Blijf herhalen - dagelijks op de TV en op de radio, billboards, advertenties, etc. - dat Mohammed in ONZE kennisbeschaving een sadist en achterlijke verachte roverhoofdman-moordenaar is. Honderd maal erger dan Desi Bouterse. Probleem? met ONZE kennisbeschaving? Dan schuiven we onze Rotterdamse burgervader naar voren en laten hem ’en publique’ verkondigen dat Marokkanen die het hier niet mee eens zijn moeten oprotten naar Marokko. Want juist daarvoor hebben zij hun dubbele paspoort mogen behouden. whistling:
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Sep 09, 2010 10:11 pm

Waar vrouwen in burka's lopen krijg je dit:
The sexually abused dancing boys of Afghanistan
Almost everyone's attention is focused on a 15-year-old boy. He's dancing for the crowd in a long and shiny woman's dress, his face covered by a red scarf.
He is wearing fake breasts and bells around his ankles. Someone offers him some US dollars and he grabs them with his teeth.
This is an ancient tradition. People call it bachabaze which literally means "playing with boys".
The most disturbing thing is what happens after the parties. Often the boys are taken to hotels and sexually abused.
The men behind the practice are often wealthy and powerful. Some of them keep several bachas (boys) and use them as status symbols - a display of their riches. The boys, who can be as young as 12, are usually orphans or from very poor families.

http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-11217772
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Do Sep 09, 2010 10:16 pm

Mahalingam schreef:Waar vrouwen in burka's lopen krijg je dit:
The sexually abused dancing boys of Afghanistan
Almost everyone's attention is focused on a 15-year-old boy. He's dancing for the crowd in a long and shiny woman's dress, his face covered by a red scarf.
He is wearing fake breasts and bells around his ankles. Someone offers him some US dollars and he grabs them with his teeth.
This is an ancient tradition. People call it bachabaze which literally means "playing with boys".
The most disturbing thing is what happens after the parties. Often the boys are taken to hotels and sexually abused.
The men behind the practice are often wealthy and powerful. Some of them keep several bachas (boys) and use them as status symbols - a display of their riches. The boys, who can be as young as 12, are usually orphans or from very poor families.

http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-11217772

Om kotsmisselijk van te worden. En dan nog die mohammedaanse ellendelingen die met uitgestreken smoelwerken durven te beweren dat he volgen van de islam tot een perfecte maatschappij leidt. Wat een bruller.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Jimm

Berichtdoor Jimm » Do Sep 09, 2010 10:21 pm

Dat is vast niet halal.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Do Sep 09, 2010 11:03 pm

Jimm schreef:Dat is vast niet halal.

BFA of Numan heeft eens iets geschreven in de trant van de partij die onder ligt en dat het daar allemaal om draait bij de islam. Zoveel minachting voor of de vrouw of het jochie dat ze niet eens serieus genomen hoeven worden waar het halal of haram aangaat. Ze bestaan verder gewoon niet, dus hoe kan allah de bovenste partijleden ooit ter verantwoording roepen over niet gepast seksueel gedrag?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

mercator

Berichtdoor mercator » Vr Sep 10, 2010 12:30 am

Alle problemen met moslims komen voort uit de sexuele frustratie waarvan het Koran- boekje bulkt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

hans van de mortel

islam-vrouwen slecht in bed

Berichtdoor hans van de mortel » Vr Sep 10, 2010 7:41 am

Ik denk dat het iets anders ligt. Namelijk dat de mohammedaanse vrouw niet geschikt is voor seks. Hoe dat komt? Dat weet ik niet. Moet ik dan alles weten? Evolutie is voor mij not done, maar ik wil graag een uitzondering maken voor islam. Vrouwen in islam zijn evolutionair gevormd (of misvormd) tot broedmachines, met als enige doel kinderen te baren. Van het liefdesspel hebben zij geen kaas gegeten. Misschien lusten zij geen kaas. Seksgenot is taboe voor vrouwen in de ogen van Allah. Het is niet voor niets dat vrouwenbesnijdenis een islamitische uitvinding is. Ook Mohammedanen weten niet wat liefde betekent. Zij zien een vrouw slechts als neukobject, conform de opdracht van de profeet. En vrouwen zijn wat betreft erger dan mannen in de islam. Lees maar mee in Sura 2:223 -
Sura 2:223 - Uw vrouwen zijn akker voor u, zo komt dan tot uw akker zoals gij maar wilt, maar doet iets daaraan voorafgaan voor uzelven. En vreest Allah en weet dat gij Hem ontmoeten zult. En geeft goede tijden aan de gelovigen.

Goede tijden aan de gelovigen? Opscheppen over het ploegwerk tegenover hun ’maatjes’?
De Marokkaanse mannen, onder wie mijn vader, waren geliefd bij de Nederlandse vrouwen. Ik kwam weleens een foto van mijn vader tegen waarop hij samen met zijn makkers aan de bar zat, omringd door blonde vrouwen. Ze dronken, rookten en hadden veel plezier. Nu, jaren later, zie ik die vrienden van mijn vader met baarden uit de moskee komen.
”De lol ging eraf toen hun vrouwen naar hier kwamen,” zei een oudere Marokkaanse man ooit tegen mij. (Uit het boek: ’Couscous op zondag’ van Khadija Arib, wethouder exit PvdA voor dit kabinet in ruste)

Typisch islam. De angst voor Allah kruipt waar het niet gaan kan. Denkende aan het eeuwige folterwerk van Allah met zijn goddelijke hoogovens, lijkt baardgroei en moskee-bezoek vaak de enige uitweg voor islamitische dwazen. Vrouwen schermen zich af met schaamhaarlappen en onthouden zich van het plezier met seks. Ejaculeren is alleen aan de man voorbehouden volgens de profeet. En wie niet luistert naar de profeet krijgt het vanzelfsprekend met Allah aan de stok. De rest weet u.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

mercator

Re: islam-vrouwen slecht in bed

Berichtdoor mercator » Vr Sep 10, 2010 9:09 am

hans van de mortel schreef:
Vrouwen in islam Van het liefdesspel hebben zij geen kaas gegeten.

Hoe weet jij dat Hans ? :D Ik heb écht geen idee hoe dat in zijn werk gaat in de Mohammedaanse huishoudens. Ooit heb ik mij laten vertellen dat orthodoxe Joden met hun vrouwtjes copuleren door een laken met een gat erin, maar dat kan kwaadwillige fantasie zijn geweest.
Sura 2:223 - Uw vrouwen zijn akker voor u, zo komt dan tot uw akker zoals gij maar wilt, maar doet iets daaraan voorafgaan voor uzelven.

Wat betekent dàt nou weer in de typische Mohammedaanse kromspraak? Dat ze moeten masturberen alvorens de slaapkamer/akker binnen te stappen?

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Sep 10, 2010 9:45 am

Het lijkt me een kromme vertaling.

ik vond dit:

223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het je behaagt en doet goed voor jezelf en vrees God en weet, dat je Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.

en bij onze drie engelse vertalers staat er:

002.223
YUSUFALI: Your wives are as a tilth unto you; so approach your tilth when or how ye will; but do some good act for your souls beforehand; and fear Allah. And know that ye are to meet Him (in the Hereafter), and give (these) good tidings to those who believe.
PICKTHAL: Your women are a tilth for you (to cultivate) so go to your tilth as ye will, and send (good deeds) before you for your souls, and fear Allah, and know that ye will (one day) meet Him. Give glad tidings to believers, (O Muhammad).
SHAKIR: Your wives are a tilth for you, so go into your tilth when you like, and do good beforehand for yourselves, and be careful (of your duty) to Allah, and know that you will meet Him, and give good news to the believers.

Wie denkt nu dat zo'n besneden muzelman zich gaat bezighouden met zelfbevrediging? Daarvoor heeft ie toch zijn harem?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Jul 19, 2011 10:46 pm

Een oud artikel van Caroline van febr. 2010 is geherpubliceerd bij
http://www.artikel7.nu/?p=64049

Waarom de burqa staatsondermijnend is 19 juli 2011 by Caroline
Op de site van Joost Niemöller schreef ik in februari 2010 het volgende stukje. Ik herplaats het hier omdat er kennelijk nog steeds -en blijkbaar zelfs in PVV-kringen- gedaan wordt alsof het dragen van een burqa niets anders is dan een religieuze uiting, waarvan dan (waar komt die malle gedachte toch vandaan?) meteen maar niets gezegd of gevonden mag worden. Overigens en daarbij: een mens in een burqa is onherkenbaar, dus hoe je die jou onbekende persoon persoonlijk zou kunnen beledigen is me een raadsel. En omdat het misverstand over wat de vrijheid van godsdienst nu eigenlijk is maar voortduurt, plaats ik ook maar een link naar mijn stukje over die vrijheid: http://www.joost-niemoller.nl/2010/03/z ... odsdienst/
Spoiler! :
“Of de burqa en aanverwante alles bedekkende kleding nu al dan niet verboden is, is een vraag die niet door iedereen op dezelfde manier wordt beantwoord. Mijn antwoord is echter duidelijk, ja die kleding is in Nederland verboden, en het lijkt me niet uitgesloten dat dit ook geldt voor bijvoorbeeld de witte jurken waarin sommige mannen hun schoonheid aan het publiek menen te moeten tonen, en zaken als de hoofddoek. Maar ach, aan een man in een jurk ga je gemakkelijker schouderophalend voorbij dan aan een niet identificeerbare schim op straat natuurlijk. Dat eerste is hooguit een beetje merkwaardig als je je niet in een woestijn maar in een drooggemalen moeras bevindt, het tweede ronduit beangstigend.

Beangstigend, stel je je niet een beetje aan? Dat kan gezegd worden, maar ik vind van niet. Want natuurlijk is het iedere keer weer eng en vervelend om geconfronteerd te worden met iemand die er eigenlijk niet is, die niet identificeerbaar is en van wie je dus niet weet met wie je te maken hebt en wat je van die iemand kunt verwachten. Dat is allemaal al erg genoeg, maar ook de ongevraagde en ongeprovoceerde onbeschoftheid van de kleding doet onaangenaam aan. Ook al ken ik de mens niet die er onder zit, loopt hij of zij vrijwillig als een onbenaderbaar en de tegenstelling opzoekende schim door de openbare ruimte hier, dan is dat een affront jegens iedereen die zich hier wel wenst te gedragen, een daad van agressie die ik iedere keer dat ik er mee geconfronteerd word, als zodanig ervaar en werkelijk voel als de trap in mijn maag die het bedoelt te zijn. En als ik me daarbij dan ook nog bedenk dat er miljoenen vrouwen die dergelijke kleding weigeren daarvoor met de dood worden bedreigd of erger, dan word ik er ook nog misselijk van, van de vrije vrouwen hier die er geen been in zien hun gemaltraiteerde geloofsgenoten in landen waar de sharia wel heerst, te verraden door er hier als gezichtsloze slavin bij te lopen.

De burqa is net als al die andere islamkleding een politiek symbool, in de landen waar vrouwen er gedwongen in rond lopen een symbool te vergelijken met de Jodenster tijdens de bezetting hier, in Nederland nu te vergelijken met wat de swastika was in dezelfde duistere periode.

En dat is heus niet alleen omdat ik vrouw ben, en in die schimmen een voorafschaduwing zie voor wat er voor mij nog aan zit te komen als het staatkundig streven van de betrokken schimmen gerealiseerd wordt. Want stel dat dat zou lukken, en we hier krijgen wat iedere fundamentalistische moslim nastreeft, de sharia. Niet alleen zal ik me dan van mijn individualiteit dienen te ontdoen door mijn gezicht te bedekken en daarmee ieder contact met de buitenwereld verliezen, hetgeen overigens de bedoeling van die kleding is, maar ook zal ik me niet alleen als schim moeten kleden, maar me ook als zodanig moeten gedragen. Ik ben volgens de regels van de sharia immers de onzichtbare, de onaanraakbare, de meerderjarige doch niet volwassene, de draagster van de schaamte van mijn familie, de bron van alle kwaad en wellust, de onderworpene, de te verhandelende, de te verkrachte, de onreine, de tweederangse, de mindere, de halfmens, wier enige waarde is gelegen in haar baarmoeder en de voor de hoogste bieder beschikbare seksualiteit.

Ik ga ervan uit dat alleen vrouwen die de orthodoxe of fundamentalitsche islam volgen, dergelijke kleding dragen (tenzij er natuurlijk een bank beroofd moet worden, dan past die burqa ons allemaal), en daarmee uitdrukking geven aan de wens dat de islam hier geheel en al wordt ingevoerd. En gezien het feit dat de sharia eigenlijk het belangrijkste onderdeel is van de islam, de onderschikking aan de islam en de wet……….en regelgeving en staatsinrichting van de sharia, is duidelijk dat we hier te maken hebben met kleding die een bepaald staatkundig streven aanduidt. En dat nu, dat is gewoon strafbaar in Nederland, en het is alleen aan de terughoudendheid van politiek en justitie te wijten dat tegen het met dergelijke kleding over straat gaan niet wordt opgetreden. Nu ben ik ook wel eens getuige geweest van een optocht in Amsterdam waar hakenkruizen werden meegevoerd, Joden werden opgejaagd en aan het gas gewenst, zonder dat er ook maar één agent meende dat er iets was dat hem tot actie zou dienen te nopen, maar dat verandert natuurlijk niets aan het feit dat er wel opgetreden kan en moet worden.

En natuurlijk, de kleding heeft ook een onmiskenbare seksuele connotatie, die wellicht de schuchterheid van de gezagsdragers verklaart om op te treden. Immers, hoe spreek je iemand aan die er in haar kleding uiting aan geeft inmiddels voor seksueel verkeer beschikbaar te zijn (ook dat nog), en met die kleding tevens aangeeft geen prijs te stellen op heren die op deze geadverteerde beschikbaarheid reageren? Toch maar gewoon als mens behandelen die schim, alsof het een gewoon uniform is dat ze draagt, en die seksuele connotatie, die is niet vreemd, een niet onaanzienlijk deel van de porno-industrie draait om de seksuele connotatie die kleding heeft, waarmee een bepaald staatkundig streven wordt uitgedrukt, dus dat kan het probleem niet wezen.

Zou het dan de religieuze component van de kleding zijn -alsof allah niet alles ziet wat er mogelijk te zien zou zijn- die de gezagsdragers weerhoudt? Dat ook lijkt me onzin, religie is namelijk geen vrijbrief om anderen te hinderen in de openbare ruimte, de ruimte waar we ons met zijn allen beschaafd dienen te gedragen volgens de in Nederland geldende normen juist om daar in vrede met elkaar te kunnen verkeren. Ik bedoel maar, als je er toevallig aardigheid in mocht hebben om je in besloten kring aan je partner te onderwerpen, dan doe je dat maar daar en die halsband die je mogelijk graag draagt, dat doe ik je ook maar thuis. Van dergelijke zaken uitdragen in de openbare ruimte blijf ik liever verschoond, of dit nu wordt uitgedragen door de burqa, de hoofddoek of de halsband, of door een potje ouderwets potlood venten, maakt voor wat betreft de onbeschaafdheid van het gedrag natuurlijk niet uit.

En als een religie streeft naar vervanging van onze staatsvorm door een dictatuur van onzekere mannetjes die het niet aankunnen hun vrouw vrij te laten, waarin al het andere en alle anderen op zijn best tweederangs zijn, dan is die religieuze kleding gewoon politiek, en dient als zodanig gezien en behandeld te worden. Of is afschaffing van de democratie, van de rechtstaat en het streven erna opeens wel geoorloofd als er 5 maal daags bij gebeden wordt, gebeden niet om je spiritualiteit te ontwikkelen maar om al het andere en al die anderen onder de knoet van de door jou verhoopte dictatuur te brengen.

Kom op zeg, we zijn toch niet gek?”

Of zijn we dat wel, en worden we steeds gekker?

Rechtsliberaal

Berichtdoor Rechtsliberaal » Di Jul 19, 2011 11:10 pm

Ik heb herhaaldelijk gedacht en hier ook misschien eerder gepost, maar voor mij is zijn burqa's en niqaabs kledingstukken die uitdrukking geven van een bepaald staatkundig streven. Dat staatkundig streven is leven zoals in Saudi-Arabie en derhalve een overtreding van Artikel 435a van het Wetboek van Strafrecht:
Hij die in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens draagt of voert, welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de tweede categorie.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Di Jul 19, 2011 11:20 pm

Ik ben dus gewoon westers op gegroeid. Als klein meisje gewoon in m'n nakie in de teil in de achtertuin. Later naar strand en zmembad in bikini. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht dat mannen wel eens zou kunnen opwinden. Mijn eerste kennismaking met de pervesrse geest van moslims was eind jaren 80 toen we als gezin een mooie zomerdag doorbrachten aan de Reeuwijkse plassen. Groepen van boven tot onderen aangeklede moslimmannen kuierderden gezamemlijk over het strand. Zich verlekkerend aan dat schaamteloze bloot. Dat was de eerste keer dat ik me bijna naakt voelde in mijn bikini en ik bewust werd van de vieze geest van moslims. Vrouwen en dochters allemaal thuis in de van hitte verzengend huizen. Of nog erger achter het gasfornuis om de mannen de plezieren. Ik weet nog als de dag van gisteren hoe de woede in me omhoog kwam. Met de loop der jaren is alleen maar erger geworden. Ieder zomerse blote vrouwenarm is inderdaad lustopwekkend voor de multulcullies met hun verdorven geest.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Jul 20, 2011 12:24 am

Hier de zedenpolitie van de Religie van de Dood actief in Iran. Een vrouw wordt opgebracht vanwege duidelijk teveel bloot vel (en zichtbaar haar).

Afbeelding

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Jul 20, 2011 3:32 am

Ik ben verschillende malen in Iran geweest. Een verlopen, uitgewoonde toko. Als je niet van steenhopen, kaviaar en Perzische tapijtjes houdt: niet naar toegaan. Er is verder niets te zien of te beleven.

In Iran maken ze geen enkel onderscheid. Alle vrouwen, ongeacht hun geloof, dienen een hoofddoek te dragen. Als je in je visum aanvraag bij geloof 'geen' of 'atheïst' invult krijg je geen visum. Ik vulde dus maar 'protestant' in. Waartegen ik protesteer? Geen flauw idee... :wink2:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Jul 20, 2011 10:22 am

H.Numan schreef:Ik ben verschillende malen in Iran geweest. Een verlopen, uitgewoonde toko.

Ik heb wel s gehoord dat Marokko nog erger is.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Jul 21, 2011 1:35 am

Nee, in Marokko kan je overnachten in goede, schone en moderne hotels.
Wij overnachtten destijds in het beste 5 sterren hotel in Teheran. Dat was compleet uitgewoond. Onderhoud was voor het laatst verricht vlak na dat de shah was verdreven. 20 jaar daarvoor. Tapijt op de vloer was kaal. WC's: grotendeels hurktoiletten, een enkele kamer had een gewone wc. Badkamers ware versleten. Interieur: jaren 70 stijl, lekker donkerbruin. Je had op klaarlichte dag bekant een zaklantaarn nodig. Service: nog nooit van gehoord.

In Bangkok zou zo'n verlopen toko niet eens 2 sterren krijgen. In Teheran was dit het beste hotel wat er was. In Marokko zou dit echt niet mogelijk zijn.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Rechtsliberaal

Berichtdoor Rechtsliberaal » Do Jul 21, 2011 4:44 am

H.Numan schreef:Nee, in Marokko kan je overnachten in goede, schone en moderne hotels.
Wij overnachtten destijds in het beste 5 sterren hotel in Teheran. Dat was compleet uitgewoond. Onderhoud was voor het laatst verricht vlak na dat de shah was verdreven. 20 jaar daarvoor. Tapijt op de vloer was kaal. WC's: grotendeels hurktoiletten, een enkele kamer had een gewone wc. Badkamers ware versleten. Interieur: jaren 70 stijl, lekker donkerbruin. Je had op klaarlichte dag bekant een zaklantaarn nodig. Service: nog nooit van gehoord.

In Bangkok zou zo'n verlopen toko niet eens 2 sterren krijgen. In Teheran was dit het beste hotel wat er was. In Marokko zou dit echt niet mogelijk zijn.

Hoezo Oost-Europa/Sovjet-Unie voor 1989? Wat een bekend verhaal, het zou zo het Interhotel kunnen zijn in Oost-Berlijn of Leipzig. Of Rossija in Moskou. Havana in het Oosten

Dhana

Berichtdoor Dhana » Do Jul 21, 2011 6:33 pm

mercator schreef:Alle problemen met moslims komen voort uit de sexuele frustratie waarvan het Koran- boekje bulkt.

Volgens mij heeft het meer te maken met seksuele obsessie.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Jul 21, 2011 10:16 pm

Hoofddoeken maken vrouwen dom en lelijk.
Daar zijn de ayatollah's in Iran het niet mee eens. Die beweren het omgekeerde. Veel zaken in de Islam worden omgekeerd. Dat hoort erbij.
Kennelijk zijn nog steeds na zoveel jaren de vrouwen nog niet doordrongen van de zegeningen van de chador want er moet reclame voor gemaakt worden.

Afbeelding

De reclame doet nogal wat stof opwaaien omdat die zo onwerkelijk is. Cognitieve dissonantie is het gevolg. http://www.20min.ch/news/dossier/iran/story/Der-Schleier-macht-intelligent-23813815
Let op de neus links die Westers is. (geopereerd)

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Sep 19, 2011 3:06 pm

En wat voor invloed hebben die hoofddoeken nu op de mannen hierzo?
Ongelovige mannen ontwijken die wezens want die hebben broers en als die weten waar jouw huis woont..., beter van niet. Maar gelovige mannen werpen geile blikken. Vooral naar het gezicht, het enige stukje bloot vel. Onverdragelijk. Dan moet je haast wel als moslima een nikab gaan dragen, met zonnebril als het even kan.
Is dit onzin? Dan een citaatje van een zelfstandige vrouw in nikab die het salafistische gedachtengoed verinnerlijkt heeft:
"Toen ik de hoofddoek ging dragen, merkte ik tot mijn grote schrik dat moslimmannen veel vaker naar me keken. Vooral naar mijn gezicht, het enige dat te zien was. Volgens de Koran moeten ze hun blikken neerslaan. Het gros doet dat niet. Ik ben toen de nikab gaan dragen."[...]
"Ik wil zo dicht mogelijk blijven bij de levenswijze van de metgezellen van de profeet."
http://www.geenstijl.nl/archives/images/vkn_20110919_sectionVKN01_page008_article1.html
Er is een foto bij waarin ze in vol ornaat de afwas droogt. Deed ze dat vanwege die foto of doet ze het altijd zo? Misschien is ze wel zo gek. In ieder geval is ze moeilijk uithuwbaar want ze is inmiddels al 27 en nog steeds zonder echtgenoot/baas.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Sep 19, 2011 3:58 pm

"ze zaten in de wachtzaal en de mensen praatten OVER haar heen"... nou wat is het nou? moeten ze dan persé ONDER haar heen praten? want tegen haar praten mag niet, haar bekijken mag zeker niet, en zelf heb ik totaal geen zin om tegen een zwarte lap stof te beginnen spreken. Spijtig dat er (nog) geen kruistekenslagers in de wachtzaal zaten, want daar zou ze ook wel commentaar op gehad hebben? (ze bekeken me geeneens en zaten maar kruistekens te maken, zo grimmig was de sfeer).

Terug naar Pakistan lijkt me voor deze jonge vrouw aangewezen, maar nee hoor, ginds is het niét goed!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Sep 19, 2011 4:06 pm

Je hebt helemaal gelijk, Manon.

Ik heb nog nooit een cultuur meegemaakt waar zoveel aandacht geëist wordt. Raakten we gewend aan de aanwezigheid van moslims hier, begonnen de vrouwtjes een hoofddoek te dragen. Toen geen hond daar meer van opkeek, werden er meer lappen in de aandachtsstrijd geworpen. Wekt ook geen opzien meer, moet je je wel gaan beklagen over wel of geen aandacht.

Wat een stakkers.

Terug naar “Samenleving & Integratie”