Ongeregeldheden in Almere

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Sep 23, 2010 1:37 am

:shock: Wat is dit nou weer....

ALMERE - De politie heeft donderdagavond de handen vol gehad aan ernstige ongeregeldheden in Almere. Een auto vloog in brand, containers en winkelwagens werden op straat gegooid en bushokjes zijn vernield.

Muren van woningen zouden zijn beklad met teksten als 'Fuck the police', 'War' en 'Marokko'.

Afbeelding Afbeelding

Volgens getuigen zijn er diverse aanhoudingen verricht door de politie rond het Saffraanplein. Omroep Flevoland meldt echter dat niemand is opgepakt. De politie was zelf niet bereikbaar voor commentaar.

Het is ook niet duidelijk of er gewonden zijn gevallen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7727 ... ere__.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

hans van de mortel

Re: Ongeregeldheden in Almere

Berichtdoor hans van de mortel » Do Sep 23, 2010 7:49 am

En altijd en eeuwig maar weer die Marokkanen. Komt dit omdat zij niet in staat zijn om een goed gesprek te voeren om hun grieven kenbaar te maken en met een psychiater over hun frustratie en minderwaardigheidscomplex te praten? Waarom voor de verandering niet een keer Turken?

Kunnen we niet een lijst maken van het Top Tien Tuig in de islam in Nederland?

Aan de onbetwistbare leiding Marokkanen. Dan komt er even niets waarna volgens mij een groep met stip volgt op de ladder van crimineel traditioneel islamitisch geweld en onaangepast gedrag: Somaliërs.

Als de wereld nog steeds niet overtuigd is dat islam niet deugt en uitgekotst moet worden als bij een voedselvergiftiging, dan moet ik helaas ook gaan twijfelen aan ONZE kennisbeschaving.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Sep 23, 2010 11:39 am

FNV Bondgenoten heeft een vakbondscentrum aan het Saffraanplein 30.
Leuzen op een woning? Zou best weleens op de zijgevel van nr. 30 kunnen zijn.
Het is niet onmogelijk dat boze opstandige arbeiders te keer zijn gegaan tegen de vakbond die hun in de steek laat...
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Sep 23, 2010 11:57 am

Tot nu toe heb ik niks meer gelezen over deze rellen. Ik vraag me ook af of het opstandige autochtone zijn die zo tekeer zijn gegaan.
Alhoewel ik heb bijna niet kan geloven, want het is een beetje onnederlands om auto's in de fik te steken.
Alhoewel...Voetbal jeugd kan ook tekeer gaan.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Sep 23, 2010 12:53 pm

In Frankrijk branden de auto's na aangestoken te zijn door de Maffia van Allah.
In Duitsland branden ze vanwege antikapitalisme door linkse actievoerders.
Wat zal het hier worden? In naam van Allah of van Marx? Afwachten maar.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Sep 23, 2010 4:56 pm

Er druppelt weer wat nieuws binnen alhoewel we er ook niet veel wijzer van worden.

Agenten bedreigd in Almere

ALMERE - De agenten die vannacht betrokken waren bij ongeregeldheden in Almere gaan aangifte doen van bedreiging.

Woensdagavond rukten meerdere politie-eenheden uit toen er verschillende meldingen binnenkwamen dat een groep van circa acht jongeren vernielingen pleegden aan het Rolklaverpad en het Saffraanplein. De daders vluchtten direct na de vernielingen de wijk in.

Agenten troffen behalve vernielde auto’s en een bushokje ook dreigteksten op muren aan die gericht waren tegen Flevolandse agenten. Vanwege deze teksten werd gisteravond uitgebreid technisch- en forensisch sporenonderzoek verricht.

Verschillende getuigen hebben een verklaring afgelegd. Uit de eerste onderzoeksresultaten is er mogelijk zicht op een groep Almeerse jongeren in de leeftijd van 17 tot 25 jaar. Nader onderzoek moet uitwijzen of dat leden uit deze groep daadwerkelijk betrokken zijn geweest bij de vernielingen en dreigteksten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7734 ... buitenland

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Sep 23, 2010 5:15 pm

Het blijkt dat 187 een straattaal code is wat staat voor een doodsbedreiging. Het is over komen waaien uit the USA waar 187 een politiecode voor een moordzaak is.

De bedreigingen die op een muur aan het Saffraanplein in de Almeerse Kruidenwijk staan, zijn gericht tegen een politieagent die in Almere werkt. Dat bevestigt een politiewoordvoerder.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Do Sep 23, 2010 5:33 pm

Het staat niet in de koran. Dus zijn het geen allahtonen die verantwoordelijk zijn.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Sep 24, 2010 2:55 pm

Ik vermoed dat een iedereen in zijn hart al wist dat de problemen door Marokkanen kwamen. Maar dat het maar acht rot-Marokkaantjes zijn die rotzooi in Almere scheppen verbaast me. Het valt allemaal weer erg mee.

Jorritsma: Almere heeft last van rot-Marokkaantjes
vrijdag 24 september 2010

De burgemeester van Almere, de VVD'er Annemarie Jorritsma, heeft gezegd dat Almere op sommige plaatsen last heeft van 'rot-Marokkaantjes'.

Jorritsma zei dit naar aanleiding van ongeregeldheden op het Saffraanplein in de Almeerse Kruidenwijk. Daar is deze week een auto in brand gestoken, een bushokje vernield en een huis met graffiti beklad, meldt Omroep Flevoland.

Op de zogeheten Politieke Markt donderdagavond zei de burgemeester precies te weten uit welke hoek de misdaden komen. Volgens Jorritsma heeft Almere 'last van acht rot-Marokkaantjes' rond het Saffraanplein.

Oudkerk
Dat politici de politiek-incorrecte term in de mond nemen, gebeurt zelden. De gewezen Amsterdamse PvdA-wethouder Rob Oudkerk sprak in 2002 tegenover toenmalig burgemeester Job Cohen (PvdA) van 'kut-Marokkaantjes', terwijl hij zich er niet van bewust was, dat hij werd gefilmd.

Jorritsma maakte wel bekend dat twee van de acht Marokkanen zijn aangehouden, nadat de groep had ingebroken bij een huis in de Stedenwijk. 'De andere zes zitten we op de huid,' belooft de VVD'er.

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... antjes.htm

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Sep 24, 2010 3:17 pm

Ariel schreef:Maar dat het maar acht rot-Marokkaantjes zijn die rotzooi in Almere scheppen verbaast me. Het valt allemaal weer erg mee.

Mij niet.
De volgende acht Marokkaantjes die morgen opduiken om nieuwe rotzooi te schoppen ook niet.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Sep 24, 2010 4:37 pm

De omwonenden van het Saffraanplein zijn niet stomverbaasd over het gebeuren. Ze zagen het al langer aankomen en verwachten dat het nog wel een paar keer zal gebeuren.
Volgens bewoners rond het Saffraanplein in Almere, waar de boel deze week escaleerde, is er sprake van een al maanden durende wedloop tussen politie en de straatjongeren. Marokkaanse reljeugd in Almere heeft ondertussen de oorlog verklaard aan de politie in de polderstad.

En hebben de vernielingen nu de zaak in een stroomversnelling gebracht bij de politie? Nee, het is iets anders wat ze actief maakt:
Woensdagavond werden drie Almeerse agenten met de dood bedreigd. De namen van de agenten werden op muren van woningen gespoten, ...
De korpsleiding van Flevoland is duidelijk: je blijft met je tengels van onze agenten af. Daar zetten we hoog op in.

En waarom liggen die drie agenten (figuurlijk, dat nog wel) onder vuur?
De drie agenten staan bekend als echte boevenvangers en laten zich niet intimideren door wie dan ook. "Als iemand een overtreding begaat, wordt hij aangesproken en op de bon geslingerd. Ongeacht wie het is. Kennelijk is dit voor bepaalde mensen reden hiertegen in actie te komen. Maar de agenten laten zich niet uit het veld slaan en blijven gewoon hun werk uitvoeren. Het mag duidelijk zijn dat het wel aankomt en we gepaste maatregelen hebben genomen voor de veiligheid van deze politiemensen."

Dus deze drie agenten hebben tegenwoordig politie-bewaking? Of zijn ze met hun gezin ondergebracht in een 'safe house'?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7737654/___Al_maanden_onrustig_op_Saffraanplein___.html?sn=binnenland

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 01, 2010 6:04 pm

Opnieuw agent bedreigd in Almere

ALMERE - Voor de tweede keer vandaag is een agent in de Almeerse Literatuurwijk met de dood bedreigd.

De tweede bedreiging vond plaats op de A. Den Doolaardstraat, op steenworp afstand van de plek waar de politie vrijdagochtend op een muur dreigende teksten aantrof. Deze waren specifiek gericht aan het adres van een politieagent.

Dat zei een politiewoordvoerder vrijdag. Onlangs werden in Almere ook al dergelijke teksten op een muur geklad

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7810 ... buitenland

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Vr Okt 01, 2010 7:39 pm

Ariel schreef:
Opnieuw agent bedreigd in Almere

ALMERE - Voor de tweede keer vandaag is een agent in de Almeerse Literatuurwijk met de dood bedreigd.

De tweede bedreiging vond plaats op de A. Den Doolaardstraat, op steenworp afstand van de plek waar de politie vrijdagochtend op een muur dreigende teksten aantrof. Deze waren specifiek gericht aan het adres van een politieagent.

Dat zei een politiewoordvoerder vrijdag. Onlangs werden in Almere ook al dergelijke teksten op een muur geklad

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7810 ... buitenland

Tja, en de politie kan niets doen, tot dat die agent aangifte heeft gedaan.
(J.Heerma, Den Haag | 17:36 | 01.10.10)
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Okt 01, 2010 8:53 pm

In Amsterdam krijgen de OM en de politiebaas bescherming. In Amere krijgen agenten bescherming.
Als dat zo door gaat is de politie voortdurend bezig om de politie te beschermen. Dan is er voor de burgers geen bescherming meer over.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 22, 2020 10:56 am

Meerdere schietincidenten Almere: ’Dit moet stoppen’

Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zou geschoten zijn op het Leeuwarderplein, de Bosgouw, Schoolstraat en Kerkgracht, blijkt uit 112-meldingen. Dat gebeurde rond 01.30 uur.

Voo zover bekend zijn er geen gewonden gevallen, al heeft de politie officieel nog niets losgelaten. Raadslid Hassan Buyatui vermoedt dat het om een ’georganiseerde actie’ gaat, omdat de incidenten zich in korte tijd van elkaar opvolgden. „Dit moet gestopt worden!”

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 22, 2020 11:06 am

’Georganiseerde criminaliteit voert hier oorlog’

Veel buurtbewoners aan het Almeerse Leeuwardenplein kijken niet op van de schietpartij in de nacht van donderdag op vrijdag. De wijk, de Stedenwijk, is aan het verloederen de laatste jaren, zeggen ze.

„Ja man, ik werd wakker van een hoop herrie”, zegt een Engelssprekende man die naar eigen zeggen uit Afrika komt. „Er was ruzie hier op het plein. Het ging er heftig aan toe, veel woorden. Maar ik heb niet gehoord dat er is geschoten.”

Een bewoonster die op haar balkon staat, heeft dat wel. „Ja, er is zeker geschoten. Ik ben zo doof als een kwartel, maar dat heb ik wel gehoord. Ik denk alleen niet dat het verstandig is dat ik daar verder iets over ga zeggen.”

Rode pylonen
Haar buurvrouw, die ook op haar balkon staat, heeft er ’compleet doorheen geslapen’. „Ik hoorde het net van mijn dochter. Ze had een foto gemaakt van het politie-onderzoek, hier pal onder mijn appartement. Allemaal van die rode pylonen. Maar is het dus volledig langs me heengegaan.”

Volgens de meldingen werd er rond kwart voor twee in de ochtend meerdere malen geschoten ter hoogte van de ruime speelplaats aan het plein, waar ook basisschool Het Samenspel is gevestigd. Rond dat tijdstip kwamen er nog drie meldingen binnen van een schietpartij, elders in de stad.

De politie Midden-Nederland bevestigt beide schietincidenten, op het Leeuwardenplein en wat later op de Markt, en meldt dat er bij beide incidenten geen gewonden zijn gevallen. Een persoon die werd aangehouden bleek er niets mee te maken te hebben en is heengezonden. De recherche heeft beide incidenten in onderzoek, aldus het politiebericht.

Wild-west-taferelen
Na de nachtelijke schietpartij aan het Leeuwardenplein werd een deel van het plein, dat vol speeltoestellen staat, afgezet voor onderzoek. Een forensisch rechercheur stelde sporen veilig en maakte foto’s van de omgeving. In de vroege ochtend is er niets meer te zien van de wild-west-taferelen enkele uren eerder.

De buurt kijkt er niettemin niet van op. Een man die zijn drie honden uitlaat, zegt dat de buurt langzaam verloedert. „Ik woon hier al twintig jaar, maar de laatste twee jaar gebeurt er wel vaker wat. Hier achter op het pleintje, bij de Veendamstraat, wordt regelmatig gedeald.”

Hij heeft zelf meegemaakt dat er een andere schietpartij was. „Het is me toen zelfs gelukt een foto van de schutter te maken. Ja, dat soort dingen gebeurt hier. Ditmaal heb ik niks gehoord. Ik moet ook wel zeggen dat de huizen pas zijn gerenoveerd. Beter geïsoleerd, dus er komt minder geluid je huis in.”

Vuilnis
Veel buurtbewoners die pal aan het plein wonen zeggen ook niks te hebben gehoord, terwijl ze wel thuis waren. „Gelukkig niet, en ik bemoei me er ook niet mee”, zegt een man die wat vuilnis weggooit. „Die tijd heb ik wel gehad.”

Er wordt volgens de bewoonster die over het politie-onderzoek vertelde vaker geklaagd over overlast, maar er wordt weinig aan gedaan door gemeente en politie. „Er is hier pas nog een scooter uit elkaar gesloopt door jongeren, daar is meerdere malen over gebeld. Nou, dat ding staat hier nu nog.”

Ulysse Ellian, fractievoorzitter van de Almeerse VVD en woordvoerder Openbare Orde en Veiligheid, weet van de schietpartij. Hij zegt dat er in de nacht is gebeld door omwonenden, en vermoedt een verband met de andere meldingen.

Georganiseerde criminaliteit
„Het is heel opmerkelijk dat het allemaal gelijktijdig gebeurt. Sinds de lockdown zijn er meerdere ernstige schietpartijen en incidenten geweest, heel bizar. Het lijkt erop dat er iets wordt uitgevochten. Dat er vanuit de georganiseerde criminaliteit oorlog wordt gevoerd.”

Hij probeert ’aan alle kanten’ informatie te krijgen. „Maar er wordt heel geheimzinnig over gedaan. Het is belangrijk dat de stad duidelijkheid krijgt.” Ellian heeft inmiddels een debat aangevraagd over de recente zorgwekkende ontwikkelingen.

Terug naar “Samenleving & Integratie”